abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82020240
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:53 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Waar baseer je die onderwaardering op?

[..]

Ik denk niet dat er een bubbel is in de veilige obligaties, maar in de gehele overige beleggingssector. Even afgezien of die veilige obligaties wel zo veilig zijn met het huidige toekomstige fiscale beleid. Maar al zou er een bubble zitten in de veilige obligaties, op het moment dat die dan zou barsten (of blijkt dat ze helemaal niet zo veilig zijn) leid dat tot grote paniek en word het dankzij de hogere rente een beter alternatief. Beide zijn echt niet goed voor de aandelenmarkt/commoditys, in dergelijke tijden is er net risk aversion waar men in de meest veilige obligaties en/of cash gaat zitten. Misschien zelfs uit schrik (tijdelijk) in goud, zelfs dat sluit ik niet uit. Ik denk ook niet dat emerging economys veel monetaire speelruimte hebben, aangezien de inflatie daar al hoog is.
Die onderwaardering kun je beargumenteren dmv van shiller P/E. Echter deze geeft ook aan dat we naar S&P 2000 kunnen (DOW 20k?) en dat lijkt me op dit moment niet plausibel. In het geval we wel naar S&P 2000 gaan is long gaan in een betere risk-reward situatie dan verwacht.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:16:00 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82020453
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:10 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Die onderwaardering kun je beargumenteren dmv van shiller P/E.
Volgens mij hou je de grafiek ondersteboven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82020472
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:10 schreef deenigeechteTS het volgende:
Die onderwaardering kun je beargumenteren dmv van shiller P/E. Echter deze geeft ook aan dat we naar S&P 2000 kunnen (DOW 20k?) en dat lijkt me op dit moment niet plausibel. In het geval we wel naar S&P 2000 gaan is long gaan in een betere risk-reward situatie dan verwacht.
Elke stijging is een betere risk-reward dan ik had verwacht . Welke p/e schiller hanteer je eigenlijk, aangezien de p/e schiller van Selang een ander beeld geeft. Voor zover ik weet geeft de p/e schiller niet aan waar we naartoe gaan, alleen waar we nu zijn en ooit zijn geweest.
pi_82020587
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:16 schreef SeLang het volgende:
Kan dat op een beeldscherm?
pi_82020785
quote:

[..]

pi_82021694
quote:
Dollar Primed for Collapse by End June: Charts
http://www.cnbc.com/id/37349789
pi_82022344
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:45 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ik verwacht dat deze zomer de olie naar $100 gaat waardoor alternatieve energieën weer in de spotlight komen, en de markt new highs maakt voordat we uberhaupt kunnen denken aan naar beneden gaan. De markt is naar mijn mening op fair value dit moment en mogelijk zelfs ondergewaardeerd. Oftewel ik verwacht een grote short squeeze, zoals bij maart-april. De obligaties van "veilige landen" zitten in een bubbel waardoor de yields extreem laag zijn. Ook is de dollar mogelijk op dit moment in een bubbel. Wanneer de bubbel klapt gaan mensen weer in de risicovollere beleggingen als aandelen die beter renderen. Verder is de debt-to-gdp ratio van westerse landen extreem hoog, boven de 100-200%, maar bij emerging markets in de range 40-60%. Zij kunnen nog genoeg QE doen. Ik denk dan ook dat deze een beter herstel laten zien dan de ontwikkelde economieen en de rally gaan leiden. Shanghai geeft ook signalen voor een nieuwe bullmarkt op dit moment.

Zie hier de bullflag

[ afbeelding ]

Vreemd dat we zulke uiteenlopende meningen hebben.
Dit is geen bullflag:
1. Dit is geen impuls.
2. De vlag is groter dan impuls
x
pi_82023038
Karl Denninger's laatste commentaar, in video-vorm

"Whistling past the graveyard"

vrijdag 28 mei 2010 @ 15:30:10 #159
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82023596
Goede zaak dat je per dag kunt zien welke banken je tegenwerken als je bijv. op de beurs van HK handelt. Als zijnde van jezelf long posities hebben en zij in de shorts. Verbaas me er dan bijvoorbeeld ook over dat Rabobank nog zoveel aan derivative trading doet. Die zitten namelijk enigsinds tegenovergesteld op de persoonlijke binck portefeuille die ik heb Eikels lol.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:41:17 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82024067
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Verbaas me er dan bijvoorbeeld ook over dat Rabobank nog zoveel aan derivative trading doet. Die zitten namelijk enigsinds tegenovergesteld op de persoonlijke binck portefeuille die ik heb Eikels lol.
Ow shit, dus ik moet snel m'n geld daar weghalen. Wat die worden natuurlijk totaal gepwned door The Elf.
Mijn reisverslagen
pi_82024915
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:41 schreef SeLang het volgende:
Ow shit, dus ik moet snel m'n geld daar weghalen. Wat die worden natuurlijk totaal gepwned door The Elf.
Elf?
pi_82025232
VS inflatieverwachting 12-maanden mei +3,2% Vs +2,9% in apr.
pi_82027317
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:00 schreef Liteuser het volgende:

Elf?

Sitting Elfling, a.k.a. The Elfster. Fok!ker by day, Trader by night.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:59:27 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82028060
Hier staat een zeer goede white paper voor iedereen die hoopt met beleggen geld te verdienen.
Mijn reisverslagen
pi_82028754
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Verbaas me er dan bijvoorbeeld ook over dat Rabobank nog zoveel aan derivative trading doet.

Kees weet al jaren dat de Rabobank schuldig is!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_82029142
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:17 schreef dvr het volgende:
Karl Denninger's laatste commentaar, in video-vorm

"Whistling past the graveyard"

Ik vind het wel jammer dat de technische analisten nooit logaritmische grafieken gebruiken voor analyses. Zelf heb ik overigens ook een voorkeur voor lineaire grafieken maar voor dit soort dingen kan dat echt niet.
Greece
pi_82032342
Waarom die sell-off in de VS opeens?
pi_82034239
oh gewoon dit: Fitch downgrades Spain's ratings to 'AA+'
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:50:02 #169
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82035192
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:14 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kees weet al jaren dat de Rabobank schuldig is!
Hehe. Om eerlijk te zijn ben ik er nooit echt bewust van geweest dat Rabobank ook een vrij actieve trading hoek heeft.

En het feit dat de beurs van HK dit soort dingen vrijgeeft is wel tof . Je gaat immers toch echt wel een keer extra nadenken wanneer je ziet dat meerdere grote banken zoals UBS, CS, SocGen, Rabo etc. short posities bezitten op een aandeel waar jij long op zit. En dat rabobank daar ook tussen zat verbaasde me wel. Ik dacht dat die met name in de bond hoek zaten.

Voordeel is wel dat je die mensen van die afdeling er op aan zou kunnen spreken. (als je zou willen).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:52:53 #170
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82035296
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:27 schreef fedsingularity het volgende:
oh gewoon dit: Fitch downgrades Spain's ratings to 'AA+'
Dat is inderdaad de grote ram vanavond. Op het nieuws van de downgrade van Fitch ging de Donnie Jones direct een procent naar beneden.
pi_82035796
En ik zat net long op euro.. boehoe. .
pi_82036849
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:59 schreef SeLang het volgende:
Hier staat een zeer goede white paper voor iedereen die hoopt met beleggen geld te verdienen.
idd een goed stuk, maar zijn kritiek richt zich vooral op fondsmanagers, die niet zozeer winst maar een beter-dan-benchmark resultaat najagen en daarbij 'waarde' veronachtzamen en volatiliteit met risico verwarren. Een individuele belegger die zijn eigen geld belegt zal die fouten veel minder snel maken.

In het tabelletje "Exhibit 8: Yale's portfolio over time" staat een overzicht van asset-klassen. Ik begrijp de noemer "Absolute return" daarin niet -- dat gaat toch ook gewoon om aandelen, maar dan met een laag ingeschat risico?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:39:50 #173
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82037256
Pharming vandaag

Wat een soap.
pi_82037481
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:39 schreef PLAE@ het volgende:
Pharming vandaag

Wat een soap.
Is het altijd al geweest
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:06:31 #175
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82038566
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:55 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Verder kan je kijken naar statistische analyse. Hieruit blijkt dat de zomermaanden meestal bullish zijn en juist niet bearish tussen eind mei en begin september. Is Sell in May eigenlijk wel een goed spreekwoord?
Misschien denkt iedereen "ha, als die andere in mei gaan verkopen, sla ik in!" en stijgt daardoor de koers. Wie zal het zeggen?

Mijn neef (datzelfde financieel genie die nog net niet zijn nier heeft verkocht om meer goud te kunnen kopen ) heeft trouwens een nieuwe goudmijn gevonden: opties! Niet alleen kun je vette winst maken, maar hij denkt ook een manier te hebben waarop je gewoon NIET kan verliezen. Zijn plan:

- Schrijf een put voor een aandeel wat je toch al wil hebben.
- Rinse and repeat tot de koers keldert en je aandelen moet afnemen.
- Wacht tot de aandelen stijgen om ze met winst te kunnen verkopen, schrijf zolang calls.

Eigenlijk klinkt het heel logisch, maar we hebben het hier over mijn neef dus er moet iets mis mee zijn. Daarnaast bestaat er niet zoiets als een 100% waterdicht systeem (anders was iedereen rijk). Maar ik zie niet hoe je met deze strategie verlies kan draaien. Waar zit het addertje? (of kan ik neeflief beter te vriend houden vanaf nu? )
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:08:40 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82038688
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:39 schreef PLAE@ het volgende:
Pharming vandaag

Wat een soap.
Ja, het was wel weer leuk om de reacties van de beleggers hierin op iex.nl na te lezen. Vanaf de verwachting op een hogere opening (naar aanleiding van de gemanipuleerde bied pre-market) tot de capitulatie op -50%.

Toch is die -50% nog best wel veel (20 ct). Want vandaag waren ze tegelijkertijd ook te koop voor 12 cent per dag, tot 3 uur 's middags. Met bosjes voor minimaal 50K euro. Dat is dan toch snel verdiend zonder al te veel risico !
Vraag me wel af wie er nog op de beurs gaat kopen tussen de 20-30 cent als ze elders voor 1/3 te koop zijn.
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:10:40 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82038788
Vandaag kon je (gedekt) shorten op Pharma. Woensdag mogen de stukken die vandaag uitgegeven zijn rechtstreeks verkocht worden. Dan zullen we de uitgiftekoers wel bereiken.

Blijf het toch interessant voor de gok vinden. Op de 4 of 5 cent wil ik best wel instappen voor 100.000 stuks ofzo. Just for the fun. Op 8 langdurig in de laat zetten, en bij een juichberichtje over goedkeurig van dat wondermiddel 100% winst maken.

Hoe staat het trouwens met het drama vdMoolen?
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:13:38 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82038981
v/d Moolen ook zo'n fonds dat het klaarspeelde om jarenlang stief achteruit te kachelen, met een trouwe schare fans die door voortdurend te 'middelen' de professionele beleggers de kans gaven om langzaam hun aandelen te dumpen tegen een aanvaardbare prijs.
Was nog 30 cent waard toen ze failliet gingen. Ik geloof dat de beruchte 'Hercules' zelfs nog 5% van de aandelen hiervan heeft. Zal hem wrsch ook niet veel opgeleverd hebben.

Helaas kom je op 1 ct niet door de mega-bied heen.
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:02:24 #179
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82041801
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:10 schreef LXIV het volgende:
Blijf het toch interessant voor de gok vinden. Op de 4 of 5 cent wil ik best wel instappen voor 100.000 stuks ofzo. Just for the fun. Op 8 langdurig in de laat zetten, en bij een juichberichtje over goedkeurig van dat wondermiddel 100% winst maken.

Hoe staat het trouwens met het drama vdMoolen?
Is het het echt waard om een 4 a 5k proberen te verdubbelen met zulk soort speculatie? Wie wil er nog 100.000 stuks kopen na een stijging van 4 tot 8 cent bijv. ?

Ik denk dat het qua juich berichtjes voor zo'n bedrijf als Pharming ook wel mee zal vallen.
pi_82043673
quote:

[..]

Ik snap zelf ook niet, maar ik laat het weten. Volgens mij moet je de markt vergelijken niet met het historisch gemiddelde, maar met de bubbel jaren, dan zijn we ondergewaardeerd.
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:00 schreef richbitch het volgende:

[..]

Dit is geen bullflag:
1. Dit is geen impuls.
2. De vlag is groter dan impuls
Als het geen bullflag is is het een parallel kanaal neerwaarts en dat is bullish! Het is maar technische analyse.
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:23 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik vind het wel jammer dat de technische analisten nooit logaritmische grafieken gebruiken voor analyses. Zelf heb ik overigens ook een voorkeur voor lineaire grafieken maar voor dit soort dingen kan dat echt niet.
Ik vind logaritmische grafieken irritant
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:06 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Misschien denkt iedereen "ha, als die andere in mei gaan verkopen, sla ik in!" en stijgt daardoor de koers. Wie zal het zeggen?

Mijn neef (datzelfde financieel genie die nog net niet zijn nier heeft verkocht om meer goud te kunnen kopen ) heeft trouwens een nieuwe goudmijn gevonden: opties! Niet alleen kun je vette winst maken, maar hij denkt ook een manier te hebben waarop je gewoon NIET kan verliezen. Zijn plan:

- Wacht tot de aandelen stijgen om ze met winst te kunnen verkopen, schrijf zolang calls.

Eigenlijk klinkt het heel logisch, maar we hebben het hier over mijn neef dus er moet iets mis mee zijn. Daarnaast bestaat er niet zoiets als een 100% waterdicht systeem (anders was iedereen rijk). Maar ik zie niet hoe je met deze strategie verlies kan draaien. Waar zit het addertje? (of kan ik neeflief beter te vriend houden vanaf nu? )
Er zit geen adder onder het gras, maar het winstpotentieel is gelimiteerd en het verlies ongelimiteerd. Oftewel dit doe je alleen als een aandeel niet gaat stijgen en het liefst ook niet gaat dalen. Hoe oud is je neef? LXIV weet veel van opties.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:39:10 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82043804
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is het het echt waard om een 4 a 5k proberen te verdubbelen met zulk soort speculatie? Wie wil er nog 100.000 stuks kopen na een stijging van 4 tot 8 cent bijv. ?

Ik denk dat het qua juich berichtjes voor zo'n bedrijf als Pharming ook wel mee zal vallen.
Al dit soort aandelen kenmerkt zich door een schare van believers en een claim, goedkeurig, uitvinding die ontwikkeld wordt of iets dergelijks. Neem VDM, Begaclaim, Pharming, Antonov etc.
Langzaam kalven zulke aandelen steeds verder af, maar het geloof in megawinsten wanneer het product eigenlijk op de markt komt, de rechter de claim toekent, de geplande uitbreiding in Azië succesvol wordt houdt de vooral particuliere belegger op de been. Bij een kort berichtje hierover stijgt de koers zo weer 100%.
Eigenlijk zouden ze qua beleggingscategorie samen met de Efteling moeten vallen: ze verkopen namelijk sprookjes.
The End Times are wild
pi_82043923
Ok heb het eens even voor mezelf gebacktest, waar ik het een paar dagen geleden over had.
Op SPY:

Curve
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/28/1275069857-160.jpg

Resultaten
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/28/1275070053-10.jpg

In het boek gaven ze hogere resultaten aan maar dat lukt mij niet om die te krijgen (ook heb ik met kosten geen rekening gehouden..).
Daarnaast op andere ETF's wil het ook goed, op aandelen niet maar was ook 'speciaal' boek voor ETF.

NinjaTrader is overigens wel een mooi programma!
x
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:43:49 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82044014
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:35 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ik snap zelf ook niet, maar ik laat het weten. Volgens mij moet je de markt vergelijken niet met het historisch gemiddelde, maar met de bubbel jaren, dan zijn we ondergewaardeerd.
[..]

Als het geen bullflag is is het een parallel kanaal neerwaarts en dat is bullish! Het is maar technische analyse.
[..]

Ik vind logaritmische grafieken irritant
[..]

Er zit geen adder onder het gras, maar het winstpotentieel is gelimiteerd en het verlies ongelimiteerd. Oftewel dit doe je alleen als een aandeel niet gaat stijgen en het liefst ook niet gaat dalen. Hoe oud is je neef? LXIV weet veel van opties.
Die methode van schrijven van puts als je het aandeel toch al wil hebben pas ik ook wel eens toe. Maar ik houd altijd het geld voor die aandelen wél gereserveerd.
Daalt het aandeel, dan heb je het tenminste goedkoper dan wanneer je het meteen gekocht had, stijgt het aandeel dan steek je de waarde van de optie in je zak.

Niet dat je hier altijd geld mee verdient, want de markt blijft efficiënt, maar het is nu ook weer geen zelfmoordstrategie (wanneer je de leverage beperkt houdt). Maar gratis geld bestaat niet. Een aandeel kan ook meer als de "geplande" 20% dalen. Je kunt zelfs een constructie hebben die nog rendabel is als het aandeel 50% daalt, en daarna nog de mogelijkheid hebben om bij 50% verdere daling te middelen, en nog eens en nog eens en nog eens en nog eens. Én dat je dan toch nog met verlies moet verkopen omdat je niet meer schrijven kunt/mag/durft.

Zie UPC. Been there, done that.
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:47:06 #184
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82044163
Reacties op IEX even gelezen. idd humor.
Die gast over z'n vakantiegeld maakte een grap mag ik hopen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:53:49 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82044439
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:47 schreef PLAE@ het volgende:
Ja, dat las ik ook! Helemaal kut als je gezin denkt dat ze volgende maand naar Spanje vertrekken en dat je het geld daarvoor in één dag weggegooid hebt aan Pharming!

Ik zou wel kwaad zijn, als de koers zo gefaked wordt en je hoort dat er onderhands voor 12 cent verkocht is!
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:54:48 #186
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82044479
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Al dit soort aandelen kenmerkt zich door een schare van believers en een claim, goedkeurig, uitvinding die ontwikkeld wordt of iets dergelijks. Neem VDM, Begaclaim, Pharming, Antonov etc.
Langzaam kalven zulke aandelen steeds verder af, maar het geloof in megawinsten wanneer het product eigenlijk op de markt komt, de rechter de claim toekent, de geplande uitbreiding in Azië succesvol wordt houdt de vooral particuliere belegger op de been. Bij een kort berichtje hierover stijgt de koers zo weer 100%.
Eigenlijk zouden ze qua beleggingscategorie samen met de Efteling moeten vallen: ze verkopen namelijk sprookjes.
Het probleem is alleen dat het zo moeilijk schatten is welke prijs jij voldoende acht om in te stappen. Hoe dichter bij de nul hoe beter. Maarja, waar zal de koers van Pharming eindigen? Je zult sowieso nog een boel investeerders hebben die willen instappen voor lagere bedragen maar ik vrees dat minstens 3 kwart van die mensen dat geld nooit terug zullen zien.

Ik zou alleen in dit soort aandelen instappen als je het geld eventueel kunt missen of dat je kapitaal krachtig genoeg bent om het aandeel te verschuiven.

Het had mij wel interessant geleken om zo'n aandeelhouders vergadering van Pharming mee te maken
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:55:27 #187
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82044509
Absoluut. Dat gaat nergens over en de VEB heeft gelijk wat dat betreft lijkt mij. Men zat echt zonder cash. Wat dat betreft misschien ook gewoon echt slecht onderhandeld. Dat zal in juli wel wat duidelijker worden.

Ik heb overigens weinig verstand van beleggen. Maar 12 cent lijkt mij een goed instapmoment ( ) . Eigenlijk alles tot 18 wel. Maar het bedrijf hangt wel een beetje aan een zijden draadje, tenminste dat concludeer ik nu met mijn boerenverstand. Eigenlijk dus gokken.

De grote hoeveelheid believers in Pharming op IEX.nl is wel opvallend, lol. Maar dat zijn natuurlijk hopers. Niet de bedrijven/mensen die er echt geld in stoppen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:56:12 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82044540
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat het zo moeilijk schatten is welke prijs jij voldoende acht om in te stappen. Hoe dichter bij de nul hoe beter. Maarja, waar zal de koers van Pharming eindigen? Je zult sowieso nog een boel investeerders hebben die willen instappen voor lagere bedragen maar ik vrees dat minstens 3 kwart van die mensen dat geld nooit terug zullen zien.

Ik zou alleen in dit soort aandelen instappen als je het geld eventueel kunt missen of dat je kapitaal krachtig genoeg bent om het aandeel te verschuiven.

Het had mij wel interessant geleken om zo'n aandeelhouders vergadering van Pharming mee te maken
Het is en blijft natuurlijk een gok. Meestal is de situatie van het bedrijf al zó slecht op het moment dat mijn koersdoel bereikt wordt dat het dan toch nog te duur is.
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:00:55 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82044753
Antonov: ook zo'n drama-aandeel:

Zie je iedere keer een piek in de koers, gestimuleerd door allerlei goed nieuws en geruchten die worden uitgebracht, en dan precies vlák erna een nieuwe emissie.

Vandaag trouwens nieuw all time low voor Antonov @36 cent.

Als ik overigens in één van die brekebeentjes zou moeten investeren dan zou het denk ik wel Antonov worden. Die hebben toch een potentieel product. Al vraag ik me ook af waarom het zó lang moet duren voordat het gereed is voor productie.
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:03:06 #190
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82044849
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:47 schreef PLAE@ het volgende:
Hoe jammer ook. Zo'n forum als IEX geeft aan dat 3 kwart van de beleggers moeite heeft met consistent geld verdienen.

Zijn het daar allemaal hobby beleggers?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:06:35 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82045002
Je ziet ook dat mensen daar emotioneel betrokken raken bij het bedrijf zelf. Dat ze gaan hopen dat Ruchin (Pharma) werkelijk goed gaat helpen en dat ze zelfs ondanks zo'n emissie vertrouwen blijven houden in het product en het heil der mensheid dat het brengen zal.
"Ik weet wel dat het aandeel op woensdag naar de 12 cent zal duiken, maar toch houdt ik het vast want dat is beter voor Pharming" en dat soort waanzinnige argumenten.

Ondertussen dumpen de partijen die voor 12 cent konden inslaan massaal die stukken met 100% winst op één dag. Thank you, spank you mr CEO!
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:07:05 #192
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82045031
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is en blijft natuurlijk een gok. Meestal is de situatie van het bedrijf al zó slecht op het moment dat mijn koersdoel bereikt wordt dat het dan toch nog te duur is.
Naja. Het kan natuurlijk goed uitkomen. Misschien heb je vroeger wel succes gehad met pennystocks. Ik ken alleen maar ellende met pennystocks. Met name KPNQwest.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:07:26 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82045050
Ze zouden er bij wijze van spreken geld instoppen dat ze grotendeels kwijtraken om het bedrijf maar voor een failissement te kunnen behoeden. Net alsof ze zelf aan een ziekte leiden die Pharming voor ze genezen kan.
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:08:30 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82045110
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naja. Het kan natuurlijk goed uitkomen. Misschien heb je vroeger wel succes gehad met pennystocks. Ik ken alleen maar ellende met pennystocks. Met name KPNQwest.
Nee. KPNQwest is toevallig een van de weinige pennystocks waar in destijds in gestapt ben (als pennystock), maar ook dat leverde me niks op natuurlijk. Was al failliet toen ik het kocht, alleen wist ik het niet. "Stond vorig jaar nog op 80 euro!, koopje!"
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:09:07 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82045138
Verder heb ik nooit iets met pennystocks gedaan.
The End Times are wild
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:19:23 #196
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82045653
Waarmee beleggen jullie eigenlijk?
Ik vind Binck zeer overzichtelijk en handig, maar ben slechts een amateur.
pi_82046292
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar moet je voor de grap eens kijken in het order boek en op welk volume die laatst koers is betaalt. Van een tijdje terug weet ik nog een failliet fonds (recentelijk, maar geen idee meer welke) Bied 4ct (met 800000 aandelen in het orderboek) en laat 5ct (ook weer iets van 800000) en dan was de koers naar 5ct gestegen op basis van een transactie van 100 stuks ofzo en al die mensen met aandelen maar denken "wow, wat een stijging"

Edit: even gezocht en gevonden, was VDM en de getalen waren iets hoger zie: De Beursvloer #131: Beurs dicht, topic dicht
  vrijdag 28 mei 2010 @ 23:37:52 #198
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82046705
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:19 schreef PLAE@ het volgende:
Voor persoonlijke beleggingen heb ik met name Binck gebruikt. Niet altijd de meest overzichtelijke en goedkoopste. Maar echte klachten nooit gehad.
pi_82053299
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:19 schreef PLAE@ het volgende:
Ik beleg nu een paar jaar en ik gebruik Binck ook. Het is inderdaad een heldere website zonder fratsen. De snelheid en service van Binck vind ik altijd goed.

Een klacht is het ontbreken van toegang tot Aziatische beurzen. Ik ben ook niet tevreden over de afhandeling van Amerikaans dividend. Daar wordt 35 % amerikaanse dividendbelasting over geheven, terwijl Nederland en de V.S. een verdrag hebben waarin het op 15 % wordt gesteld. Die 20% kun je bij de Amerikaanse belastingen weliswaar weer terug vragen, maar dit kost administratief gedoe en wachttijd.

Bij Today's Brokers laten ze je bij aanmelding een W8BEN invullen. Daarin identificeer je jezelf als zijnde Nederlander en het 15% tarief wordt bij iedere dividenduitkering automatisch toegepast. (Die 15% kun je vervolgens weer terugvragen bij de Nederlandse belastingdienst, maar dat terzijde).

Ik gebruik Today's Brokers daarom voor aankoop van Amerikaanse en Aziatische aandelen. Hun platform is een stuk geavanceerder maar daardoor ook ingewikkelder dan Binck. Ik voel me er niet zo op thuis, maar dit platform is desnoods te ontwijken door hun webinterface te gebruiken.
pi_82055134
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:00 schreef LXIV het volgende:
Antonov: ook zo'n drama-aandeel:
Vandaag trouwens nieuw all time low voor Antonov @36 cent.

Als ik overigens in één van die brekebeentjes zou moeten investeren dan zou het denk ik wel Antonov worden. Die hebben toch een potentieel product. Al vraag ik me ook af waarom het zó lang moet duren voordat het gereed is voor productie.
In een bedrijf dat via een financieringsconstructie met quivest zijn aandelen elke maand/kwartaal verwaterd om de lopende rekening te betalen wil je niet zitten. Als de koers te laag word komt er een reverse split up zodat de koers rond de 1 euro staat en vervolgens daalt die weer verder naar de 10 cent waarna weer een reverse split up volgt.

Een vriend van me is in deze grap getrapt en is ingestapt op 11 cent(omgerekend 110 cent) ondanks waarschuwing. Daarna volgde een reverse split up en ondertussen staat Antonov op 36 cent. Een verlies van 67% en hopen dat Antonov ooit wat waard word als de joint-venture in China eindelijk gaat produceren hoef je ook niet aangezien Quivest en het samenwerkende Chinese bedrijf daar grotendeels de winst van opsnoept.
pi_82060482
10 year T note kan je shorten met een hefboom van 15 via een turbo.
pi_82060593
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 14:32 schreef Zure_Pruim het volgende:
10 year T note kan je shorten met een hefboom van 15 via een turbo.
Waarom zou je dat aanraden?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 14:39:23 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82060665
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:51 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

In een bedrijf dat via een financieringsconstructie met quivest zijn aandelen elke maand/kwartaal verwaterd om de lopende rekening te betalen wil je niet zitten. Als de koers te laag word komt er een reverse split up zodat de koers rond de 1 euro staat en vervolgens daalt die weer verder naar de 10 cent waarna weer een reverse split up volgt.

Een vriend van me is in deze grap getrapt en is ingestapt op 11 cent(omgerekend 110 cent) ondanks waarschuwing. Daarna volgde een reverse split up en ondertussen staat Antonov op 36 cent. Een verlies van 67% en hopen dat Antonov ooit wat waard word als de joint-venture in China eindelijk gaat produceren hoef je ook niet aangezien Quivest en het samenwerkende Chinese bedrijf daar grotendeels de winst van opsnoept.
In zulke bedrijven moet je ook enkel beleggen voor de fun en er vanuit gaan dat je het geld kwijt bent. Maar het is wel écht investeren in iets wat opgebouwd wordt, ipv een gevestigd bedrijf kopen.
Ik bedoel: oorspronkelijk waren aandelen daar ook voor bedoeld: kapitaal verzamelen om iets te ondernemen..
The End Times are wild
pi_82060682
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 14:36 schreef Liteuser het volgende:

[..]

Waarom zou je dat aanraden?
Niet aanraden voor anderen. Maar voor mijzelf. Ik ben nu enorm bearish op de treasuries en de meeste turbos hebben een miezerige hefboom. Dus ik was verrassend blij toen ik zag dat je daar een turbo short had met een hefboom van 15.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 15:28:32 #205
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82062004
Een ander nadeel van Binck is dat je geen opties op Amerikaanse aandelen kunt kopen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 29 mei 2010 @ 15:38:53 #206
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82062255
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vraag me wel af wie er nog op de beurs gaat kopen tussen de 20-30 cent als ze elders voor 1/3 te koop zijn.
Hoe bedoel je? Is er ergens een geheime ondergrondse aandelen discounter of werkt het anders?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 15:43:23 #207
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82062373
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:35 schreef deenigeechteTS het volgende:

Mijn neef is een opgefokt gastje van 32 die niets heeft geleerd van zijn vorige 'geweldige' investering in een of andere vage online dierenwinkel in de jaren 90 (ik hoef jullie denk ik niet te vertellen hoe dat is afgelopen ).

Overigens, ik heb niet veel verstand van opties, maar volgens mij moet je bij een stabiele beurs toch zowel puts als calls schrijven die dan beide waardeloos aflopen omdat de koersen niet van hun gat komen? Kopen doe je volgens mij alleen bij een hele bewegelijke koers. Ik kan het mis hebben hoor, heb me er nooit echt goed in verdiept.
pi_82062809
quote:

[..]

Neef heeft wel gelijk, velen die dit doen.
Alleen een lange opwaartse rit zul je nooit meemaken en de kans dat je met slechte aandelen blijft zitten is aanwezig.
maar de eerste twee punten is vrij normaal.
je kunt best een put RD schrijven of DSM op het moment.
Ik deed vaaK beiden tegelijk op hetzelfde aandeel, soms krijg je er dan een beetje veel of je bent opeens alles kwijt
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 mei 2010 @ 16:01:44 #209
862 Arcee
Look closer
pi_82062878
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:38 schreef Lente_ninja het volgende:
Hoe bedoel je? Is er ergens een geheime ondergrondse aandelen discounter of werkt het anders?
Vanwege de emissie van 12 cent.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82063064
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:28 schreef JimmyJames het volgende:
Een ander nadeel van Binck is dat je geen opties op Amerikaanse aandelen kunt kopen.
Ook het futuresaanbod is enorm karig te noemen. Daarnaast is de website enorm traag als je snel wilt handelen. Wat dat betreft zou het handig zijn als je middels een API kunt handelen via Binck maar dat zit er niet in. Als je echter interesse hebt in 'alleen' aandelen en voornamelijk een focus hebt op de Euronext dan zit je meer dan goed bij BB.
Greece
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:33:35 #211
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82063735
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vanwege de emissie van 12 cent.
Aha, die had ik niet gezien.

Niet dat ik interesse heb. . Een paar jaar geleden deed ik mee met een beleggingswedstrijd met een virtuele portefeuille en toen was het al elke dag drama met die lui. En iedereen op het forum maar roepen dat De Grote Doorbraak nou echt elk moment kon komen.
pi_82064082
In deze reeks hebben we ook eens bezoek gehad van zo'n Rood Testhouse believer. Erg hilarisch, zal straks eens op zoek gaan naar dat topic
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:51:26 #213
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82064221
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:46 schreef tjoptjop het volgende:
In deze reeks hebben we ook eens bezoek gehad van zo'n Rood Testhouse believer. Erg hilarisch, zal straks eens op zoek gaan naar dat topic
Unit4Agresso is ook zo'n leuke. Één grote achtbaan, maar dat wordt op de lange termijn toch niets meer? En nog steeds groepen believers die het naderende onheil nog niet zouden/willen zien als het naakt voor hun neus danste met een emmer op het hoofd.
pi_82064418
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:46 schreef tjoptjop het volgende:
Gevonden: [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 13 vanaf hier zo'n beetje
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:05:50 #215
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82064632
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

*pakt luie stoel en popcorn*
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:35:55 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82065568
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Haha! Die was ik alweer vergeten.
Wat heerlijk, de "Greater Fool Theory" in de praktijk. In onderstaande grafiek zie je dat die discussie plaatsvond precies op de top (mei 2006) . Koers is nu 80% lager

Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:42:47 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82065749
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:42 schreef richbitch het volgende:
Ok heb het eens even voor mezelf gebacktest, waar ik het een paar dagen geleden over had.
Op SPY:

Curve
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/28/1275069857-160.jpg

Resultaten
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/28/1275070053-10.jpg

In het boek gaven ze hogere resultaten aan maar dat lukt mij niet om die te krijgen (ook heb ik met kosten geen rekening gehouden..).
Daarnaast op andere ETF's wil het ook goed, op aandelen niet maar was ook 'speciaal' boek voor ETF.

NinjaTrader is overigens wel een mooi programma!
Dat valt me nieteens tegen. Ik zou wel even de statistieken in procenten nemen in plaats van $ als je over een lange periode test (kun je instellen in de Strategy Analyser). Vooral "Average Trade" is dan interessant, want door de geschatte transactiekosten/ slippage eraf te trekken kun je dan snel inschatten of het in de praktijk ook tradable is. Mocht dat acceptabel zijn, dan is de volgende stap parameters varieren om te zien of de strategie robuust is.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:51:24 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82066020
quote:
maar hij denkt ook een manier te hebben waarop je gewoon NIET kan verliezen. Zijn plan:

Eigenlijk klinkt het heel logisch, maar we hebben het hier over mijn neef dus er moet iets mis mee zijn. Daarnaast bestaat er niet zoiets als een 100% waterdicht systeem (anders was iedereen rijk). Maar ik zie niet hoe je met deze strategie verlies kan draaien. Waar zit het addertje?
Stel, ING stond op 32 en hij wou ze hebben op 30 en schrijft een put. Dat levert misschien 1,50 op. Aandeel daalt vervolgens naar 2 en hij krijgt de aandelen geleverd en moet daarvoor 30 betalen (dus met de ontvangen premie 28,50). Nu gaat hij calls schrijven op 3 en krijgt daar 0,50 voor. Aandeel stijgt naar 6 en dus worden zijn aandelen verkocht op 3 (effectief 3,50) 28,50-3,50=25 euro pleite.

Kortom, die verhaaltjes klinken altijd wel leuk maar uiteindelijk komt het er toch weer op neer dat je gewoon de markt moet voorspellen.
Mijn reisverslagen
pi_82067145
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:08 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ook het futuresaanbod is enorm karig te noemen. Daarnaast is de website enorm traag als je snel wilt handelen. Wat dat betreft zou het handig zijn als je middels een API kunt handelen via Binck maar dat zit er niet in. Als je echter interesse hebt in 'alleen' aandelen en voornamelijk een focus hebt op de Euronext dan zit je meer dan goed bij BB.
Ik handel nu via Binck Protrader, werkt best handig
pi_82067196
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Stel, ING stond op 32 en hij wou ze hebben op 30 en schrijft een put. Dat levert misschien 1,50 op. Aandeel daalt vervolgens naar 2 en hij krijgt de aandelen geleverd en moet daarvoor 30 betalen (dus met de ontvangen premie 28,50). Nu gaat hij calls schrijven op 3 en krijgt daar 0,50 voor. Aandeel stijgt naar 6 en dus worden zijn aandelen verkocht op 3 (effectief 3,50) 28,50-3,50=25 euro pleite.

Kortom, die verhaaltjes klinken altijd wel leuk maar uiteindelijk komt het er toch weer op neer dat je gewoon de markt moet voorspellen.
Ipv puts schrijven kun je beter gedekt ITM calls schrijven, je wint altijd sowieso de verwachtingswaarde ermee.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:34:26 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82067295
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:31 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ipv puts schrijven kun je beter gedekt ITM calls schrijven, je wint altijd sowieso de verwachtingswaarde ermee.
Of je nu een put schrijft of de aandelen koopt en er een call op legt, dat is precies hetzelfde, muv de rente.
The End Times are wild
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:48:14 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82067749
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Haha! Die was ik alweer vergeten.
Wat heerlijk, de "Greater Fool Theory" in de praktijk. In onderstaande grafiek zie je dat die discussie plaatsvond precies op de top (mei 2006) . Koers is nu 80% lager

[ afbeelding ]
Al dat soort fondsen heeft dezelfde kenmerken. Lage omzet, veel verlies, permanent bijdrukken en een schare van gelovers die het fonds op de voet volgt en een of ander magisch product, dat vast en zeker de wereld gaat veroveren. Helaas (of eigenlijk gelukkig) snapt iedereen dat nog niet.
The End Times are wild
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:55:19 #223
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_82067965
Misschien dat hier iemand het weet:

Zijn er ergens op internet tabellen te vinden met daarin in seconden/milliseconden de tijden waar in Amerikaanse futures brokers orders uitvoeren?

Ben namelijk in de markt en ik wil natuurlijk de snelste hebben
The more debt, the better
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:56:40 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82068006
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of je nu een put schrijft of de aandelen koopt en er een call op legt, dat is precies hetzelfde, muv de rente.
Als je de rente die je krijgt op het geld dat je overhoudt omdat je geen aandelen hoeft te kopen tegen euribor rente op de bank zet dan is het (theoretisch) zelfs exact gelijk.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:59:41 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_82068116
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je de rente die je krijgt op het geld dat je overhoudt omdat je geen aandelen hoeft te kopen tegen euribor rente op de bank zet dan is het (theoretisch) zelfs exact gelijk.
Yep. Kan (theoretisch) ook niet anders. Maar er valt nog steeds niks structureel mee te verdienen. Ik gebruik het om een beetje leverage te creeëren, zonder dat ik heel duur van Alex daar geld voor moet lenen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')