abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82020240
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:53 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Waar baseer je die onderwaardering op?

[..]

Ik denk niet dat er een bubbel is in de veilige obligaties, maar in de gehele overige beleggingssector. Even afgezien of die veilige obligaties wel zo veilig zijn met het huidige toekomstige fiscale beleid. Maar al zou er een bubble zitten in de veilige obligaties, op het moment dat die dan zou barsten (of blijkt dat ze helemaal niet zo veilig zijn) leid dat tot grote paniek en word het dankzij de hogere rente een beter alternatief. Beide zijn echt niet goed voor de aandelenmarkt/commoditys, in dergelijke tijden is er net risk aversion waar men in de meest veilige obligaties en/of cash gaat zitten. Misschien zelfs uit schrik (tijdelijk) in goud, zelfs dat sluit ik niet uit. Ik denk ook niet dat emerging economys veel monetaire speelruimte hebben, aangezien de inflatie daar al hoog is.
Die onderwaardering kun je beargumenteren dmv van shiller P/E. Echter deze geeft ook aan dat we naar S&P 2000 kunnen (DOW 20k?) en dat lijkt me op dit moment niet plausibel. In het geval we wel naar S&P 2000 gaan is long gaan in een betere risk-reward situatie dan verwacht.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:16:00 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82020453
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:10 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Die onderwaardering kun je beargumenteren dmv van shiller P/E.
Volgens mij hou je de grafiek ondersteboven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82020472
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:10 schreef deenigeechteTS het volgende:
Die onderwaardering kun je beargumenteren dmv van shiller P/E. Echter deze geeft ook aan dat we naar S&P 2000 kunnen (DOW 20k?) en dat lijkt me op dit moment niet plausibel. In het geval we wel naar S&P 2000 gaan is long gaan in een betere risk-reward situatie dan verwacht.
Elke stijging is een betere risk-reward dan ik had verwacht . Welke p/e schiller hanteer je eigenlijk, aangezien de p/e schiller van Selang een ander beeld geeft. Voor zover ik weet geeft de p/e schiller niet aan waar we naartoe gaan, alleen waar we nu zijn en ooit zijn geweest.
pi_82020587
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:16 schreef SeLang het volgende:
Kan dat op een beeldscherm?
pi_82020785
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

pi_82021694
quote:
Dollar Primed for Collapse by End June: Charts
http://www.cnbc.com/id/37349789
pi_82022344
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:45 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ik verwacht dat deze zomer de olie naar $100 gaat waardoor alternatieve energieën weer in de spotlight komen, en de markt new highs maakt voordat we uberhaupt kunnen denken aan naar beneden gaan. De markt is naar mijn mening op fair value dit moment en mogelijk zelfs ondergewaardeerd. Oftewel ik verwacht een grote short squeeze, zoals bij maart-april. De obligaties van "veilige landen" zitten in een bubbel waardoor de yields extreem laag zijn. Ook is de dollar mogelijk op dit moment in een bubbel. Wanneer de bubbel klapt gaan mensen weer in de risicovollere beleggingen als aandelen die beter renderen. Verder is de debt-to-gdp ratio van westerse landen extreem hoog, boven de 100-200%, maar bij emerging markets in de range 40-60%. Zij kunnen nog genoeg QE doen. Ik denk dan ook dat deze een beter herstel laten zien dan de ontwikkelde economieen en de rally gaan leiden. Shanghai geeft ook signalen voor een nieuwe bullmarkt op dit moment.

Zie hier de bullflag

[ afbeelding ]

Vreemd dat we zulke uiteenlopende meningen hebben.
Dit is geen bullflag:
1. Dit is geen impuls.
2. De vlag is groter dan impuls
x
pi_82023038
Karl Denninger's laatste commentaar, in video-vorm

"Whistling past the graveyard"

vrijdag 28 mei 2010 @ 15:30:10 #159
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82023596
Goede zaak dat je per dag kunt zien welke banken je tegenwerken als je bijv. op de beurs van HK handelt. Als zijnde van jezelf long posities hebben en zij in de shorts. Verbaas me er dan bijvoorbeeld ook over dat Rabobank nog zoveel aan derivative trading doet. Die zitten namelijk enigsinds tegenovergesteld op de persoonlijke binck portefeuille die ik heb Eikels lol.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:41:17 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82024067
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Verbaas me er dan bijvoorbeeld ook over dat Rabobank nog zoveel aan derivative trading doet. Die zitten namelijk enigsinds tegenovergesteld op de persoonlijke binck portefeuille die ik heb Eikels lol.
Ow shit, dus ik moet snel m'n geld daar weghalen. Wat die worden natuurlijk totaal gepwned door The Elf.
Mijn reisverslagen
pi_82024915
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:41 schreef SeLang het volgende:
Ow shit, dus ik moet snel m'n geld daar weghalen. Wat die worden natuurlijk totaal gepwned door The Elf.
Elf?
pi_82025232
VS inflatieverwachting 12-maanden mei +3,2% Vs +2,9% in apr.
pi_82027317
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:00 schreef Liteuser het volgende:

Elf?

Sitting Elfling, a.k.a. The Elfster. Fok!ker by day, Trader by night.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:59:27 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82028060
Hier staat een zeer goede white paper voor iedereen die hoopt met beleggen geld te verdienen.
Mijn reisverslagen
pi_82028754
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Verbaas me er dan bijvoorbeeld ook over dat Rabobank nog zoveel aan derivative trading doet.

Kees weet al jaren dat de Rabobank schuldig is!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_82029142
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:17 schreef dvr het volgende:
Karl Denninger's laatste commentaar, in video-vorm

"Whistling past the graveyard"

Ik vind het wel jammer dat de technische analisten nooit logaritmische grafieken gebruiken voor analyses. Zelf heb ik overigens ook een voorkeur voor lineaire grafieken maar voor dit soort dingen kan dat echt niet.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_82032342
Waarom die sell-off in de VS opeens?
pi_82034239
oh gewoon dit: Fitch downgrades Spain's ratings to 'AA+'
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:50:02 #169
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82035192
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:14 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kees weet al jaren dat de Rabobank schuldig is!
Hehe. Om eerlijk te zijn ben ik er nooit echt bewust van geweest dat Rabobank ook een vrij actieve trading hoek heeft.

En het feit dat de beurs van HK dit soort dingen vrijgeeft is wel tof . Je gaat immers toch echt wel een keer extra nadenken wanneer je ziet dat meerdere grote banken zoals UBS, CS, SocGen, Rabo etc. short posities bezitten op een aandeel waar jij long op zit. En dat rabobank daar ook tussen zat verbaasde me wel. Ik dacht dat die met name in de bond hoek zaten.

Voordeel is wel dat je die mensen van die afdeling er op aan zou kunnen spreken. (als je zou willen).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:52:53 #170
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82035296
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:27 schreef fedsingularity het volgende:
oh gewoon dit: Fitch downgrades Spain's ratings to 'AA+'
Dat is inderdaad de grote ram vanavond. Op het nieuws van de downgrade van Fitch ging de Donnie Jones direct een procent naar beneden.
pi_82035796
En ik zat net long op euro.. boehoe. .
pi_82036849
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:59 schreef SeLang het volgende:
Hier staat een zeer goede white paper voor iedereen die hoopt met beleggen geld te verdienen.
idd een goed stuk, maar zijn kritiek richt zich vooral op fondsmanagers, die niet zozeer winst maar een beter-dan-benchmark resultaat najagen en daarbij 'waarde' veronachtzamen en volatiliteit met risico verwarren. Een individuele belegger die zijn eigen geld belegt zal die fouten veel minder snel maken.

In het tabelletje "Exhibit 8: Yale's portfolio over time" staat een overzicht van asset-klassen. Ik begrijp de noemer "Absolute return" daarin niet -- dat gaat toch ook gewoon om aandelen, maar dan met een laag ingeschat risico?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:39:50 #173
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82037256
Pharming vandaag

Wat een soap.
pi_82037481
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:39 schreef PLAE@ het volgende:
Pharming vandaag

Wat een soap.
Is het altijd al geweest
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:06:31 #175
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82038566
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:55 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Verder kan je kijken naar statistische analyse. Hieruit blijkt dat de zomermaanden meestal bullish zijn en juist niet bearish tussen eind mei en begin september. Is Sell in May eigenlijk wel een goed spreekwoord?
Misschien denkt iedereen "ha, als die andere in mei gaan verkopen, sla ik in!" en stijgt daardoor de koers. Wie zal het zeggen?

Mijn neef (datzelfde financieel genie die nog net niet zijn nier heeft verkocht om meer goud te kunnen kopen ) heeft trouwens een nieuwe goudmijn gevonden: opties! Niet alleen kun je vette winst maken, maar hij denkt ook een manier te hebben waarop je gewoon NIET kan verliezen. Zijn plan:

- Schrijf een put voor een aandeel wat je toch al wil hebben.
- Rinse and repeat tot de koers keldert en je aandelen moet afnemen.
- Wacht tot de aandelen stijgen om ze met winst te kunnen verkopen, schrijf zolang calls.

Eigenlijk klinkt het heel logisch, maar we hebben het hier over mijn neef dus er moet iets mis mee zijn. Daarnaast bestaat er niet zoiets als een 100% waterdicht systeem (anders was iedereen rijk). Maar ik zie niet hoe je met deze strategie verlies kan draaien. Waar zit het addertje? (of kan ik neeflief beter te vriend houden vanaf nu? )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')