abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:46:21 #126
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81992255
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:19 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Is vaak wel zo, nieuws word gezocht om bewegingen op de beurs te verklaren
Net zoals het menselijk brein haar uiterste best doet om overal patronen (het liefst gezichten) in te herkennen, zelfs als die er gewoon niet zijn? Het is ergens logisch dat we dat (instinctief) doen: alles wat je niet kan verklaren is gevaarlijk en onmogelijk om je op voor te bereiden. Dus wringen we ons in allerlei bochten om alles te kunnen verklaren en het liefst ook nog eens voorspellen. En dan flink stressen als dat niet lukt. Daarom doe ik aan buy and hold, als AHDH-er is mijn hoofd al chaotisch genoeg
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:51:44 #127
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81992794
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:10 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Weinig tot geen invloed op de aex
Jammer, ik hoopte eigenlijk op een spectaculaire duik. Het is gewoon overduidelijk dat de beurs te duur is en het zaakje vroeg of laat moet klappen, maar wanneer gebéurt het nou eindelijk eens?
pi_81993322
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:51 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Jammer, ik hoopte eigenlijk op een spectaculaire duik. Het is gewoon overduidelijk dat de beurs te duur is en het zaakje vroeg of laat moet klappen, maar wanneer gebéurt het nou eindelijk eens?
Ik denk dat je niet zolang hoeft te wachten daarop, maar de beweging zal moeten worden ingezet in de US en niet in Europa
pi_81993745
Aex future doet er vandaag 5% bij, aardig de moeite
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2010 @ 22:03:37 #130
862 Arcee
Look closer
pi_81993934
Ja, S&P is al weer door de 1100.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82002821
Misschien een vreemde vraag, Weet iemand de openingstijden van de Nikkei en waar je daar de future van kan zien.
HUH?
pi_82003458
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:10 schreef Vandergeld het volgende:
Weinig tot geen invloed op de aex
Alsof de politiiek van curciaal belang is voor het bedrijfsleven alhier. .

Een beetje bedrijf met beursnotering opereert al internationaal.
pi_82004965
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:50 schreef td123td het volgende:
Misschien een vreemde vraag, Weet iemand de openingstijden van de Nikkei en waar je daar de future van kan zien.

Ik dacht van 01.00 tot 08.00
De future is te vinden op http://www.forexpf.ru/chart/ via index futures
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_82005473
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:51 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Volgens sommigen is de markt op dit moment net zo goedkoop als in maart 2009 op basis van toekomstige winsten. Afgelopen kwartaal hadden 80% van bedrijven hoger dan verwachte verwinsten. Als dat weer gebeurt dan is S&P 1250-1300 (AEX 400?) dit jaar niet onmogelijk. Op dit moment zijn de banken ook niet echt in de problemen, de meesten hebben 2 of 3 maal zoveel reserves als in 2007. Hun leverage is dus met 50-70% gedaald. Het probleem zit met name bij de consumenten, gaan die weer consumeren waardoor bedrijven hogere winsten boeken en gaat werkloosheid omlaag. Als je kijkt naar de cijfers afgelopen maand zijn die over het algemeen positief gestemd. Uiteraard zit het grootste probleem bij overheden die grote schulden hebben maar zij kunnen altijd nog meer lenen.

Verder kan je kijken naar statistische analyse. Hieruit blijkt dat de zomermaanden meestal bullish zijn en juist niet bearish tussen eind mei en begin september. Is Sell in May eigenlijk wel een goed spreekwoord?Uit een ander model blijkt dat op basis van geschiedenis je een stijging van 20% kan verwachten binnen de komende 6 maanden.

Het korte termijn scenario is over het algemeen bullish naar mijn mening op basis van nieuws en opinies.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 01:12:35 #135
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_82005920
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:39 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik dacht van 01.00 tot 08.00
De future is te vinden op http://www.forexpf.ru/chart/ via index futures
Bijna. Japan begint om 2 uur 's nachts
The more debt, the better
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:32:30 #136
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82009450
Hoorde vanmorgen al iemand over winsten pakken vandaag (op de radio) na een kleine plus bij de opening.
En daar lijkt het wel op nu
pi_82009549
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 01:12 schreef flyguy het volgende:

[..]

Bijna. Japan begint om 2 uur 's nachts
Vreemd, hier is ie om 9:00 uur open.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_82009564
Bedankt,

Heb direct bij opening mijn aandelen ING en AEGON verkocht zo te zien niet slecht gedaan,
HUH?
pi_82009791
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat binnen enkele dagen en mogelijk morgen we een top gaan zetten op de AEX, daarna verwacht ik een forse neerwaartse draai richting 260-270 te bereiken binnen enkele weken. Morgen ga ik van de waarde van de verkoop van mijn 2 puts 310 juni aan 14,40(dinsdag) puts juni 300 en puts juli 260 kopen.

[ afbeelding ]
En binnen, 7 puts juni 300 en 6 puts juli 260
pi_82010956
lol, AEX op -3,7% volgens de Televaag
pi_82012079
wtf, fout in ´t systeem of zo? Volgens google finance (streaming) ging ´t ook 3,5% naar beneden.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_82012298
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:36 schreef td123td het volgende:
Bedankt,

Heb direct bij opening mijn aandelen ING en AEGON verkocht zo te zien niet slecht gedaan,
Ik verwacht dat het nog wel effekes blijft stijgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_82013936
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
wtf, fout in ´t systeem of zo? Volgens google finance (streaming) ging ´t ook 3,5% naar beneden.
Ongetwijfeld, nu doettie het wel weer
pi_82014781
Zit toch weer te twijfelen om ING te kopen en Pharming Group die is wel heel veel gezakt vandaag door die emissie.
HUH?
pi_82016066
Ik blijf nog wel tijdje long op EUR/USD zo. .

Enne.. Als de beurzen kelderen, heeft dat invloed op de wisselkoers EUR/USD
pi_82016429
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:45 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

En binnen, 7 puts juni 300 en 6 puts juli 260
Hoeft nog niet meteen vandaag te gaan dalen, maar als we gaan dan gaan we hard en dat wil ik niet missen
pi_82016465
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef Liteuser het volgende:
Ik blijf nog wel tijdje long op EUR/USD zo. .

Enne.. Als de beurzen kelderen, heeft dat invloed op de wisselkoers EUR/USD
Er zijn perioden dat er vrij veel samenhang is tussen EUR/USD, maar al kijk je naar het laatste half jaar is daar weinig van te merken
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:58:58 #148
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_82017079
Ik kreeg het dividend van Fugro in aandelen dat is wel jammer..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_82019016
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat binnen enkele dagen en mogelijk morgen we een top gaan zetten op de AEX, daarna verwacht ik een forse neerwaartse draai richting 260-270 te bereiken binnen enkele weken. Morgen ga ik van de waarde van de verkoop van mijn 2 puts 310 juni aan 14,40(dinsdag) puts juni 300 en puts juli 260 kopen.

[ afbeelding ]
Ik verwacht dat deze zomer de olie naar $100 gaat waardoor alternatieve energieën weer in de spotlight komen, en de markt new highs maakt voordat we uberhaupt kunnen denken aan naar beneden gaan. De markt is naar mijn mening op fair value dit moment en mogelijk zelfs ondergewaardeerd. Oftewel ik verwacht een grote short squeeze, zoals bij maart-april. De obligaties van "veilige landen" zitten in een bubbel waardoor de yields extreem laag zijn. Ook is de dollar mogelijk op dit moment in een bubbel. Wanneer de bubbel klapt gaan mensen weer in de risicovollere beleggingen als aandelen die beter renderen. Verder is de debt-to-gdp ratio van westerse landen extreem hoog, boven de 100-200%, maar bij emerging markets in de range 40-60%. Zij kunnen nog genoeg QE doen. Ik denk dan ook dat deze een beter herstel laten zien dan de ontwikkelde economieen en de rally gaan leiden. Shanghai geeft ook signalen voor een nieuwe bullmarkt op dit moment.

Zie hier de bullflag

Vreemd dat we zulke uiteenlopende meningen hebben.
pi_82019402
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:45 schreef deenigeechteTS het volgende:
Ik verwacht dat deze zomer de olie naar $100 gaat waardoor alternatieve energieën weer in de spotlight komen, en de markt new highs maakt voordat we uberhaupt kunnen denken aan naar beneden gaan. De markt is naar mijn mening op fair value dit moment en mogelijk zelfs ondergewaardeerd.
Waar baseer je die onderwaardering op?
quote:
De obligaties van "veilige landen" zitten in een bubbel waardoor de yields extreem laag zijn. Ook is de dollar mogelijk op dit moment in een bubbel. Wanneer de bubbel klapt gaan mensen weer in de risicovollere beleggingen als aandelen die beter renderen. Verder is de debt-to-gdp ratio van westerse landen extreem hoog, boven de 100-200%, maar bij emerging markets in de range 40-60%. Zij kunnen nog genoeg QE doen. Ik denk dan ook dat deze een beter herstel laten zien dan de ontwikkelde economieen en de rally gaan leiden.
Ik denk niet dat er een bubbel is in de veilige obligaties, maar in de gehele overige beleggingssector. Even afgezien of die veilige obligaties wel zo veilig zijn met het huidige toekomstige fiscale beleid. Maar al zou er een bubble zitten in de veilige obligaties, op het moment dat die dan zou barsten (of blijkt dat ze helemaal niet zo veilig zijn) leid dat tot grote paniek en word het dankzij de hogere rente een beter alternatief. Beide zijn echt niet goed voor de aandelenmarkt/commoditys, in dergelijke tijden is er net risk aversion waar men in de meest veilige obligaties en/of cash gaat zitten. Misschien zelfs uit schrik (tijdelijk) in goud, zelfs dat sluit ik niet uit. Ik denk ook niet dat emerging economys veel monetaire speelruimte hebben, aangezien de inflatie daar al hoog is, wat je bedoelt is het laten oplopen van de staatsschuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door piepeloi55 op 28-05-2010 13:59:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')