Jaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:32 schreef Dalliance het volgende:
@Vandergeld
Jouw sig, is dat je persoonlijke voorspelling?
Boven de 10.000 weer op dit moment.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:32 schreef Vandergeld het volgende:
Als deze Ending Diagonal uitkomt, zouden we vanavond nog de 9700 kunnen zien
Iets er onder. Paar dagen terug sloten ze nog op day-low, trouwens.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:03 schreef Vandergeld het volgende:
Day high gesloten, bullish teken
0.07% eronder vind ik vrij day high geslotenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Iets er onder. Paar dagen terug sloten ze nog op day-low, trouwens.
0.07% onder day-high is niet day-high.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:07 schreef Vandergeld het volgende:
0.07% eronder vind ik vrij day high gesloten
En eindigde groen, bijna op day-high.quote:Gisteren sloot S&P op day low en ging vanmiddag nog wel een stuk lager
Gisteren trouwens ook op 0,05% van day low geslotenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
0.07% onder day-high is niet day-high.
[..]
En eindigde groen, bijna op day-high.
Het consumentenvertrouwen was behoorlijk gestegenquote:
Mja, dat was niet helemaal de bedoelingquote:
Zat je short op de futs?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, dat was niet helemaal de bedoeling![]()
FTSE lijkt al weer boven de 2% te openen morgen ochtend. Wordt knettergek van die volatiliteit.
Ik hoop het.quote:
Mijn posities zitten in de gevaren zone inderdaadquote:
Qua?quote:
Verkapte interesse postquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef flyguy het volgende:
Hoeveel mensen zouden hier in trappen?
http://www.stocktradingnieuws.com/files/grtpstn.htm
(stond in googleadds)
Het is meer een technische correctie via het boekje dan een 'echt' reversal moment naar bovenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:08 schreef Lemans24 het volgende:
En daar is ie dan: de correctie naar boven. Mag alleen nog wel 10 bij.
Het gaat mij alleen om Galapagosquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is meer een technische correctie via het boekje dan een 'echt' reversal moment naar boven
Er was eens een tijd... Dat je als student alles kon maken, 3 creditcards geen probleem was, iedere bank je graag geld leende en zeker een simpel beleggingsrekeningetje openen een eitje was. Maar die tijd is nu niet meer, blijkbaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:51 schreef Lente_ninja het volgende:
Afgewezen voor een rekening bij Lynx!. Omdat ik student ben, terwijl een paar dagen geleden op de website nog stond dat dit geen probleem is (alleen mag je dan geen margin rekening). Kan ik nu natuurlijk nergens meer vinden.
Dan ga je toch lekker naar een andere bank? of Today's?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:51 schreef Lente_ninja het volgende:
Afgewezen voor een rekening bij Lynx!. Omdat ik student ben, terwijl een paar dagen geleden op de website nog stond dat dit geen probleem is (alleen mag je dan geen margin rekening). Kan ik nu natuurlijk nergens meer vinden.
Nu moet ik maar bewaarloon gaan dokken bij Binck
Edit: er is hoop! Ik schrijf jeugdboeken en heb dus wel degelijk een beroep: dat van auteur. Ben nu in overleg met een medewerker van Lynx die nu kijkt of ik nu wel aan de voorwaarden voldoe. Lijkt mij van wel, al zit een marginrekening er dan niet in. Maar goed, ik was verder toch niets geks van plan. Ik wacht af...
He Galapagos; grappig, heb er nog naast gewerkt! Zijn interessante bedrijfjes, heeft de sfeer van Google of Microsoft van twintig of dertig jaar geleden, maar dan in de biotechnologiequote:Op woensdag 26 mei 2010 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het gaat mij alleen om Galapagos
Daarbij is het wel degelijk de stijging die gisteren de kop in werd gedrukt door het algehele sentiment.
Interessant rijtje stijgers in de top-5 trouwens:
Pharming Group NV: 16,72%
Galapagos: 5,37%
SNS Reaal NV: 5,35%
Air France-KLM: 5,05%
Spyker Cars NV: 5,00%
ik hoop het... Gekocht op 11,60 en vrij kort daarna flink gekelderd. Maar vandaag maar liefst 7% erbij, dat is voor mij iig een dagrecord!quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
He Galapagos; grappig, heb er nog naast gewerkt! Zijn interessante bedrijfjes, heeft de sfeer van Google of Microsoft van twintig of dertig jaar geleden, maar dan in de biotechnologie
Nee, nu is het *dramatische pauze voor effect* persoonlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:11 schreef richbitch het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker naar een andere bank? of Today's?
Ik heb er een maand over gedaan om van die lui af te komen, terwijl ik ook studeer...
Ergens misschien maar goed ook, al is het jammer dat de goede onder de kwaden moeten lijden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er was eens een tijd... Dat je als student alles kon maken, 3 creditcards geen probleem was, iedere bank je graag geld leende en zeker een simpel beleggingsrekeningetje openen een eitje was. Maar die tijd is nu niet meer, blijkbaar.
Wat is jouw motivatie om alleen in Galapagos te beleggen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
ik hoop het... Gekocht op 11,60 en vrij kort daarna flink gekelderd. Maar vandaag maar liefst 7% erbij, dat is voor mij iig een dagrecord!
Ben je al bedrijven aan het analyseren zoals je wilde gaan doen, en zo ja welke?quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:39 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Nee, nu is het *dramatische pauze voor effect* persoonlijk.![]()
Maar het is goedgekomen, auteur is een erkend beroep. Ik sta in de auteurslijst van mijn uitgever en dat was genoeg om te bewijzen dat ik niet uit mijn nek aan het lullen was. Ik ben binnen!
Het grootste deel van m'n beleggingsgeld zit in obligaties (had het even gehad met aandelen).quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:18 schreef Liteuser het volgende:
[..]
Wat is jouw motivatie om alleen in Galapagos te beleggen?
Een mooi moment wellicht om weer te draaien naar aandelen. Dan heb je in ieder geval veel meer stuks dan dat je had voordat je in obligaties stapte. Die transactiekosten zijn maar een fractie van wat de beur gedaald is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het grootste deel van m'n beleggingsgeld zit in obligaties (had het even gehad met aandelen).
Maar ik wilde dit jaar voorzichtig aan weer wat met aandelen gaan doen. Galapagos spreekt mij aan vanwege het vroege ontwikkelingsstadium waarin ze momenteel nog zitten, het hoge groeipotentieel en eigenlijk ook het relatief grote risico. Bovendien heb ik vanwege mijn studie biologie wel iets met sommige van hun onderzoeksgebieden te maken gehad (al ben ik helemaal géén moleculair bioloog, ben meer van de grotere systemen).
En dan de naam Galapagos, die helpt me er aan te herinneren ooit nog eens terug te keren naar die eilanden...
Dat hebben we de afgelopen tijd wel vaker gezienquote:
Nope, Dow onder de 10.000 gesloten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Vandergeld het volgende:
Ik denk trouwens dat we nog wel een opleving krijgen richting 10300-10400
Bij welke P/E wordt het interessant om weer in te stappen? Is dat plaatje in je sig trouwens wel up-to-date?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:36 schreef SeLang het volgende:
Euro weer door het putje
Oceanen aan goedkope liquiditeiten zoeken naar mogelijk rendament terwijl de angst voor veenbranden er goed inzit. Dat zorgt imo voor de schizofrene markt die we nu waarnemen.quote:
en nu echt, ook ten opzichte van de andere valuta.quote:
Griekenland stelt ook niet zoveel voor, maar wat als landen als Spanje en Italië in de problemen komen? Griekenland was al een heel gesteggel terwijl het maar een klein deel van de unie uitmaakt, ben benieuwd als grotere landen in de problemen komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:38 schreef PLAE@ het volgende:
Het is belachelijk dat de Euro zo instort ten opzichte van de USD.
Kijk alleen al eens naar het hele Californië verhaal. Dan stelt Griekenland 0,0 voor.
Bedoel je niet "wanneer grotere landen in de problemen komen"?quote:Op donderdag 27 mei 2010 06:41 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Griekenland stelt ook niet zoveel voor, maar wat als landen als Spanje en Italië in de problemen komen? Griekenland was al een heel gesteggel terwijl het maar een klein deel van de unie uitmaakt, ben benieuwd als grotere landen in de problemen komen.
Waarschijnlijk zelfs .75% hogerquote:Op donderdag 27 mei 2010 08:48 schreef Arcee het volgende:
AEX gaat toch nog in de plus openen, met 0.5%.
Ja, het was nog vroeg vannochtendquote:Op donderdag 27 mei 2010 07:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bedoel je niet "wanneer grotere landen in de problemen komen"?
In plaats van toppen zien we.... TOPPERS!quote:
Heb wel wat bedrijven op mijn verlanglijstje staan maar ze zijn allemaal zo dúúúr!quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:31 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ben je al bedrijven aan het analyseren zoals je wilde gaan doen, en zo ja welke?
Maar denk je dan de markt te kunnen voorspellen? Voor hetzelfde geld staan we over een paar maanden weer vrolijk in de range 330-360 en loopt de tijdswaarde tergend uit jouw puts.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:02 schreef richbitch het volgende:
Ik wil in de puts, maar wacht nog even.. denk dat het nog wel hoger kan.
Minimaal 320/325 wil ik zien.
Nee (helaas) natuurlijk niet. Maar ik heb gewoon een paar simpele setups die ik wel vertrouw.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar denk je dan de markt te kunnen voorspellen? Voor hetzelfde geld staan we over een paar maanden weer vrolijk in de range 330-360 en loopt de tijdswaarde tergend uit jouw puts.
Zeker als 'amateur' valt er niet veel te verdienen met opties. En al helemaal niet met het kopen ervan, en nog minder met het kopen van puts. Schrijf dan (gedekt) gewoon calls, dan is de tijd tenminste in je voordeel.
Ik heb er genoeg hier voorbij zien komen die zeker dachten te weten dat de beurs ging crashen ofwel ging stijgen. En maar maximaal hierop gokken. Soms hadden ze in het begin een paar keer geluk, maar uiteindelijk zijn ze op termijn allemaal hun geld kwijt. Want de markt is niet te voorspellen. Niet door profs en niet door jou.
quote:
Ik heb 'm gebacktest, kwamen redelijke resultaten uit. Waarom ik niet ben gaan gebruiken weet ik niet meer.. haha.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef LXIV het volgende:
Als het zo simpel zou zijn dan werd iedereen toch rijk? Dit soort strategiën werkt gewoon niet, dat kan iedereen je met ervaring vertellen.
Tip:quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:42 schreef richbitch het volgende:
Ik heb laatst een boek gelezen met setup ging zoiets:
Koop 10% als:
Koers > MA200
RSIxx onder 30
Koop 20% als:
Koers > MA200
RSIxx onder 30, en lager dan vorige entry.
Koop 30% als:
Koers > MA200
Koop 40% als:
Koers > MA200
Exit koop:
RSI > 70 (alles gewoon)
Hitrate van +90% op veel ETF's getest, zonder leverage.
Maar wat er dan niet wordt verteld is hoe groot die verliezers zijn.. en hoe groot de winsten.
Hij had hem al gebacktest.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tip:
- Download Ninjatrader (=gratis)
- Download 10-20 jaar EOD koersdata van wat fondsen en indices (=gratis @Yahoo)
- Test deze strategie (paar uurtjes werk)
- Trek nu zelf je conclusies ipv afgaan op mensen die boekjes willen verkopen.
Kennelijk niet, tenzij het een korte specifieke geselecteerde periode betreft.quote:
De methode zal op lange termijn best winstgevend zijn aangezien het systeem long-only is. Elk long-only systeem met random entries is op lange termijn winstgevend omdat het je een deel van de tijd long exposure naar de markt geeft. En dat is op zichzelf een winstgevende strategie (Buy&Hold werkt). Of het na aftrek van kosten Buy&Hold verslaat over een lange periode, dat is de vraag.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:18 schreef LXIV het volgende:
Oh ja. Ik wil ook wel een gratisgeldmachien!
Ik denk voor de particulier, met zijn hoge transactiekosten op relatief lage bedragen, dat B&H veel beter is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
De methode zal op lange termijn best winstgevend zijn aangezien het systeem long-only is. Elk long-only systeem met random entries is op lange termijn winstgevend omdat het je een deel van de tijd long exposure naar de markt geeft. En dat is op zichzelf een winstgevende strategie (Buy&Hold werkt). Of het na aftrek van kosten Buy&Hold verslaat over een lange periode, dat is de vraag.
Is dat Shiller P/E chart van je nog up-to-date? En bij welke P/E ga je instappen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
De methode zal op lange termijn best winstgevend zijn aangezien het systeem long-only is. Elk long-only systeem met random entries is op lange termijn winstgevend omdat het je een deel van de tijd long exposure naar de markt geeft. En dat is op zichzelf een winstgevende strategie (Buy&Hold werkt). Of het na aftrek van kosten Buy&Hold verslaat over een lange periode, dat is de vraag.
Ja.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:06 schreef Liteuser het volgende:
[..]
Is dat Shiller P/E chart van je nog up-to-date? En bij welke P/E ga je instappen?
Als de P/E de S&P 500 nadert?quote:
Op het goede moment puts kopen kan veel meer opleveren als op het goede moment calls kopen, want als het omlaag gaat stijgt meestal ook de volatiliteit dus dubbel voordeelquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk voor de particulier, met zijn hoge transactiekosten op relatief lage bedragen, dat B&H veel beter is.
Verder vind ik daarom puts kopen nog dommer dan calls kopen, want dan heb je ook nog eens dat relatieve nadeel dat op de lange, lange termijn je hierop ook nog inlevert! Terwijl de beurs op de korte termijn niet te voorspellen valt.
Hoe ben je hier eigenlijk aan gekomen? Uitgaande van een drop van 80-90% vanaf de top kom je aanzienlijk hoger uit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:50 schreef Vandergeld het volgende:
CRASH CRASH CRASH, 2013 Dow Jones 700-1000 AEX 25-45, Olie 10-20
Je hebt opties van 5 euro tot meer dan 10.000 per stuk dus dat zegt ook nog niet zoveelquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:37 schreef richbitch het volgende:
[..]
Nee (helaas) natuurlijk niet. Maar ik heb gewoon een paar simpele setups die ik wel vertrouw.
Maar ook denk ik dat het gewoon wel lager kan en dit slechts tech.herstel is.
Overigens doe ik het ook maar met speelgeld.. mijn max. is rond de 10 opties per kant. Ook het kapitaal wat ik erin steek is een klein gedeelte van totale kapitaal.. dat is natuurlijk wel een belangrijk gegeven.
Dus pijn kan het echt nooit doen fwiw.
Elliott Wave, na een 5 wave krijg je een correctie, we hebben van 1932 tot 2000 een 5 wave omhoog gezien. Het koersdoel van de correctie is dan het prijsgebied van golf 4, op de DOW was golf 4 tussen de 1000 en 700 dus vandaar mijn koersdoelquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe ben je hier eigenlijk aan gekomen? Uitgaande van een drop van 80-90% vanaf de top kom je aanzienlijk hoger uit.
Is dat zo? Sandisk doet veel contractwerk voor bijvoorbeeld (goedkope) Taiwanese flashgeheugenverkopers, dus uiteindelijk komt veel van het geld bij Sandisk terecht. Samsung is ook een speler die het erg goed doet. Maar het maakt MI niet veel uit in welke speler je investeert, omdat die markt op dit moment zo booming is dat geheugens voor grof geld over de toonbank gaan. Ik heb trwouens een tijdje in Micron Electronics (MU) gezeten, die verkopen ook flashgeheugens, maar dat aandeel deed het lang niet zo lekker als Sandisk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:46 schreef Liteuser het volgende:
Waarom Sandisk? Er zijn zoveel goedkopere aanbieders van flashgeheugen..
Maar dan heb je ze ook wel op het juiste moment gekocht, maart 2009. Toen stond alles laag.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:37 schreef Lyrebird het volgende:
Yeah, op $9, pardon $11, gekocht, gisteren zijn ze door de $45 gegaan.
Er zijn dagen dat het allemaal heel erg mee zit, maar ook dagen dat het zwaar tegenzit. Ik heb dit jaar ongelofelijk mazzel gehad met een aankoop in PACR, en veel geld verloren met KNDI, MMR en ONP. SOMX, had ik na twee weken een winst van 100% op. Kwestie van je voelhorens uitsteken, je een beetje verdiepen in wat een bedrijf wel of niet doet, flexibel zijn, maar wel vasthouden als je zeker van je zaak bent. Dat schijnt (nu al zo'n 15 jaar) te werken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:12 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Maar dan heb je ze ook wel op het juiste moment gekocht, maart 2009. Toen stond alles laag.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elliott Wave, na een 5 wave krijg je een correctie, we hebben van 1932 tot 2000 een 5 wave omhoog gezien. Het koersdoel van de correctie is dan het prijsgebied van golf 4, op de DOW was golf 4 tussen de 1000 en 700 dus vandaar mijn koersdoel
Edit: vanavond zal ik mijn lange termijn telling (1932-2000) op de DOW nog een keer posten, daarvoor zit ik nu op de verkeerde computer
295 verwacht ik wel. Maar 260 vind ik erg fors.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat binnen enkele dagen en mogelijk morgen we een top gaan zetten op de AEX, daarna verwacht ik een forse neerwaartse draai richting 260-270 te bereiken binnen enkele weken. Morgen ga ik van de waarde van de verkoop van mijn 2 puts 310 juni aan 14,40(dinsdag) puts juni 300 en puts juli 260 kopen.
[ afbeelding ]
*noteert*quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat binnen enkele dagen en mogelijk morgen we een top gaan zetten op de AEX, daarna verwacht ik een forse neerwaartse draai richting 260-270 te bereiken binnen enkele weken.
Koers zit steeds ertegenaan te hikken. Elke keer als je denkt dat de hel los is gebroken en hij nu echt door de 300 gaat, krabbelt de koers opeens weer op. Misschien dat als hij onder de 300 zakt mensen wel zoiets hebben van "oh shit, nu is het menes" en allemaal gaan verkopen. Dan is die 260 zo gek nog niet. Maar het blijft voorlopig koffiedik kijken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:33 schreef capricia het volgende:
[..]
295 verwacht ik wel. Maar 260 vind ik erg fors.
Ik denk niet dat de verkiezingen veel invloed gaan hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Koers zit steeds ertegenaan te hikken. Elke keer als je denkt dat de hel los is gebroken en hij nu echt door de 300 gaat, krabbelt de koers opeens weer op. Misschien dat als hij onder de 300 zakt mensen wel zoiets hebben van "oh shit, nu is het menes" en allemaal gaan verkopen. Dan is die 260 zo gek nog niet. Maar het blijft voorlopig koffiedik kijken.![]()
Wat zouden de verkiezingen voor invloed kunnen hebben denken jullie? Wilde schommelingen op en vlak na 9 juni, of verandert er niet veel?
Weinig tot geen invloed op de aexquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Koers zit steeds ertegenaan te hikken. Elke keer als je denkt dat de hel los is gebroken en hij nu echt door de 300 gaat, krabbelt de koers opeens weer op. Misschien dat als hij onder de 300 zakt mensen wel zoiets hebben van "oh shit, nu is het menes" en allemaal gaan verkopen. Dan is die 260 zo gek nog niet. Maar het blijft voorlopig koffiedik kijken.![]()
Wat zouden de verkiezingen voor invloed kunnen hebben denken jullie? Wilde schommelingen op en vlak na 9 juni, of verandert er niet veel?
Of het nieuws word bij de duik gezochtquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de verkiezingen veel invloed gaan hebben.
Eventuele problemen in Spanje wel...
Een duik naar de 260 moet toch gepaard gaan met slecht nieuws?
Iets met kip en ei bedoel je?quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Of het nieuws word bij de duik gezocht
Net zoals het menselijk brein haar uiterste best doet om overal patronen (het liefst gezichten) in te herkennen, zelfs als die er gewoon niet zijn? Het is ergens logisch dat we dat (instinctief) doen: alles wat je niet kan verklaren is gevaarlijk en onmogelijk om je op voor te bereiden. Dus wringen we ons in allerlei bochten om alles te kunnen verklaren en het liefst ook nog eens voorspellen. En dan flink stressen als dat niet lukt. Daarom doe ik aan buy and hold, als AHDH-er is mijn hoofd al chaotisch genoegquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:19 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Is vaak wel zo, nieuws word gezocht om bewegingen op de beurs te verklaren
Jammer, ik hoopte eigenlijk op een spectaculaire duik. Het is gewoon overduidelijk dat de beurs te duur is en het zaakje vroeg of laat moet klappen, maar wanneer gebéurt het nou eindelijk eens?quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Weinig tot geen invloed op de aex
Ik denk dat je niet zolang hoeft te wachten daarop, maar de beweging zal moeten worden ingezet in de US en niet in Europaquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:51 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Jammer, ik hoopte eigenlijk op een spectaculaire duik. Het is gewoon overduidelijk dat de beurs te duur is en het zaakje vroeg of laat moet klappen, maar wanneer gebéurt het nou eindelijk eens?
Alsof de politiiek van curciaal belang is voor het bedrijfsleven alhier.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:10 schreef Vandergeld het volgende:
Weinig tot geen invloed op de aex
quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:50 schreef td123td het volgende:
Misschien een vreemde vraag, Weet iemand de openingstijden van de Nikkei en waar je daar de future van kan zien.
Volgens sommigen is de markt op dit moment net zo goedkoop als in maart 2009 op basis van toekomstige winsten. Afgelopen kwartaal hadden 80% van bedrijven hoger dan verwachte verwinsten. Als dat weer gebeurt dan is S&P 1250-1300 (AEX 400?) dit jaar niet onmogelijk. Op dit moment zijn de banken ook niet echt in de problemen, de meesten hebben 2 of 3 maal zoveel reserves als in 2007. Hun leverage is dus met 50-70% gedaald. Het probleem zit met name bij de consumenten, gaan die weer consumeren waardoor bedrijven hogere winsten boeken en gaat werkloosheid omlaag. Als je kijkt naar de cijfers afgelopen maand zijn die over het algemeen positief gestemd. Uiteraard zit het grootste probleem bij overheden die grote schulden hebben maar zij kunnen altijd nog meer lenen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:51 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Jammer, ik hoopte eigenlijk op een spectaculaire duik. Het is gewoon overduidelijk dat de beurs te duur is en het zaakje vroeg of laat moet klappen, maar wanneer gebéurt het nou eindelijk eens?
Bijna. Japan begint om 2 uur 's nachtsquote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:39 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik dacht van 01.00 tot 08.00
De future is te vinden op http://www.forexpf.ru/chart/ via index futures
Vreemd, hier is ie om 9:00 uur open.quote:
En binnen, 7 puts juni 300 en 6 puts juli 260quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat binnen enkele dagen en mogelijk morgen we een top gaan zetten op de AEX, daarna verwacht ik een forse neerwaartse draai richting 260-270 te bereiken binnen enkele weken. Morgen ga ik van de waarde van de verkoop van mijn 2 puts 310 juni aan 14,40(dinsdag) puts juni 300 en puts juli 260 kopen.
[ afbeelding ]
Ik verwacht dat het nog wel effekes blijft stijgen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:36 schreef td123td het volgende:
Bedankt,
Heb direct bij opening mijn aandelen ING en AEGON verkocht zo te zien niet slecht gedaan,
Ongetwijfeld, nu doettie het wel weerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
wtf, fout in ´t systeem of zo? Volgens google finance (streaming) ging ´t ook 3,5% naar beneden.
Hoeft nog niet meteen vandaag te gaan dalen, maar als we gaan dan gaan we hard en dat wil ik niet missenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:45 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
En binnen, 7 puts juni 300 en 6 puts juli 260
Er zijn perioden dat er vrij veel samenhang is tussen EUR/USD, maar al kijk je naar het laatste half jaar is daar weinig van te merkenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef Liteuser het volgende:
Ik blijf nog wel tijdje long op EUR/USD zo..
Enne.. Als de beurzen kelderen, heeft dat invloed op de wisselkoers EUR/USD
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
[ afbeelding ]
Waar baseer je die onderwaardering op?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:45 schreef deenigeechteTS het volgende:
Ik verwacht dat deze zomer de olie naar $100 gaat waardoor alternatieve energieën weer in de spotlight komen, en de markt new highs maakt voordat we uberhaupt kunnen denken aan naar beneden gaan. De markt is naar mijn mening op fair value dit moment en mogelijk zelfs ondergewaardeerd.
Ik denk niet dat er een bubbel is in de veilige obligaties, maar in de gehele overige beleggingssector. Even afgezien of die veilige obligaties wel zo veilig zijn met het huidige toekomstige fiscale beleid. Maar al zou er een bubble zitten in de veilige obligaties, op het moment dat die dan zou barsten (of blijkt dat ze helemaal niet zo veilig zijn) leid dat tot grote paniek en word het dankzij de hogere rente een beter alternatief. Beide zijn echt niet goed voor de aandelenmarkt/commoditys, in dergelijke tijden is er net risk aversion waar men in de meest veilige obligaties en/of cash gaat zitten. Misschien zelfs uit schrik (tijdelijk) in goud, zelfs dat sluit ik niet uit. Ik denk ook niet dat emerging economys veel monetaire speelruimte hebben, aangezien de inflatie daar al hoog is, wat je bedoelt is het laten oplopen van de staatsschuld.quote:De obligaties van "veilige landen" zitten in een bubbel waardoor de yields extreem laag zijn. Ook is de dollar mogelijk op dit moment in een bubbel. Wanneer de bubbel klapt gaan mensen weer in de risicovollere beleggingen als aandelen die beter renderen. Verder is de debt-to-gdp ratio van westerse landen extreem hoog, boven de 100-200%, maar bij emerging markets in de range 40-60%. Zij kunnen nog genoeg QE doen. Ik denk dan ook dat deze een beter herstel laten zien dan de ontwikkelde economieen en de rally gaan leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |