In plaats van toppen zien we.... TOPPERS!quote:
Heb wel wat bedrijven op mijn verlanglijstje staan maar ze zijn allemaal zo dúúúr!quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:31 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ben je al bedrijven aan het analyseren zoals je wilde gaan doen, en zo ja welke?
Maar denk je dan de markt te kunnen voorspellen? Voor hetzelfde geld staan we over een paar maanden weer vrolijk in de range 330-360 en loopt de tijdswaarde tergend uit jouw puts.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:02 schreef richbitch het volgende:
Ik wil in de puts, maar wacht nog even.. denk dat het nog wel hoger kan.
Minimaal 320/325 wil ik zien.
Nee (helaas) natuurlijk niet. Maar ik heb gewoon een paar simpele setups die ik wel vertrouw.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar denk je dan de markt te kunnen voorspellen? Voor hetzelfde geld staan we over een paar maanden weer vrolijk in de range 330-360 en loopt de tijdswaarde tergend uit jouw puts.
Zeker als 'amateur' valt er niet veel te verdienen met opties. En al helemaal niet met het kopen ervan, en nog minder met het kopen van puts. Schrijf dan (gedekt) gewoon calls, dan is de tijd tenminste in je voordeel.
Ik heb er genoeg hier voorbij zien komen die zeker dachten te weten dat de beurs ging crashen ofwel ging stijgen. En maar maximaal hierop gokken. Soms hadden ze in het begin een paar keer geluk, maar uiteindelijk zijn ze op termijn allemaal hun geld kwijt. Want de markt is niet te voorspellen. Niet door profs en niet door jou.
quote:
Ik heb 'm gebacktest, kwamen redelijke resultaten uit. Waarom ik niet ben gaan gebruiken weet ik niet meer.. haha.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef LXIV het volgende:
Als het zo simpel zou zijn dan werd iedereen toch rijk? Dit soort strategiën werkt gewoon niet, dat kan iedereen je met ervaring vertellen.
Tip:quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:42 schreef richbitch het volgende:
Ik heb laatst een boek gelezen met setup ging zoiets:
Koop 10% als:
Koers > MA200
RSIxx onder 30
Koop 20% als:
Koers > MA200
RSIxx onder 30, en lager dan vorige entry.
Koop 30% als:
Koers > MA200
Koop 40% als:
Koers > MA200
Exit koop:
RSI > 70 (alles gewoon)
Hitrate van +90% op veel ETF's getest, zonder leverage.
Maar wat er dan niet wordt verteld is hoe groot die verliezers zijn.. en hoe groot de winsten.
Hij had hem al gebacktest.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tip:
- Download Ninjatrader (=gratis)
- Download 10-20 jaar EOD koersdata van wat fondsen en indices (=gratis @Yahoo)
- Test deze strategie (paar uurtjes werk)
- Trek nu zelf je conclusies ipv afgaan op mensen die boekjes willen verkopen.
Kennelijk niet, tenzij het een korte specifieke geselecteerde periode betreft.quote:
De methode zal op lange termijn best winstgevend zijn aangezien het systeem long-only is. Elk long-only systeem met random entries is op lange termijn winstgevend omdat het je een deel van de tijd long exposure naar de markt geeft. En dat is op zichzelf een winstgevende strategie (Buy&Hold werkt). Of het na aftrek van kosten Buy&Hold verslaat over een lange periode, dat is de vraag.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:18 schreef LXIV het volgende:
Oh ja. Ik wil ook wel een gratisgeldmachien!
Ik denk voor de particulier, met zijn hoge transactiekosten op relatief lage bedragen, dat B&H veel beter is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
De methode zal op lange termijn best winstgevend zijn aangezien het systeem long-only is. Elk long-only systeem met random entries is op lange termijn winstgevend omdat het je een deel van de tijd long exposure naar de markt geeft. En dat is op zichzelf een winstgevende strategie (Buy&Hold werkt). Of het na aftrek van kosten Buy&Hold verslaat over een lange periode, dat is de vraag.
Is dat Shiller P/E chart van je nog up-to-date? En bij welke P/E ga je instappen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
De methode zal op lange termijn best winstgevend zijn aangezien het systeem long-only is. Elk long-only systeem met random entries is op lange termijn winstgevend omdat het je een deel van de tijd long exposure naar de markt geeft. En dat is op zichzelf een winstgevende strategie (Buy&Hold werkt). Of het na aftrek van kosten Buy&Hold verslaat over een lange periode, dat is de vraag.
Ja.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:06 schreef Liteuser het volgende:
[..]
Is dat Shiller P/E chart van je nog up-to-date? En bij welke P/E ga je instappen?
Als de P/E de S&P 500 nadert?quote:
Op het goede moment puts kopen kan veel meer opleveren als op het goede moment calls kopen, want als het omlaag gaat stijgt meestal ook de volatiliteit dus dubbel voordeelquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk voor de particulier, met zijn hoge transactiekosten op relatief lage bedragen, dat B&H veel beter is.
Verder vind ik daarom puts kopen nog dommer dan calls kopen, want dan heb je ook nog eens dat relatieve nadeel dat op de lange, lange termijn je hierop ook nog inlevert! Terwijl de beurs op de korte termijn niet te voorspellen valt.
Hoe ben je hier eigenlijk aan gekomen? Uitgaande van een drop van 80-90% vanaf de top kom je aanzienlijk hoger uit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:50 schreef Vandergeld het volgende:
CRASH CRASH CRASH, 2013 Dow Jones 700-1000 AEX 25-45, Olie 10-20
Je hebt opties van 5 euro tot meer dan 10.000 per stuk dus dat zegt ook nog niet zoveelquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:37 schreef richbitch het volgende:
[..]
Nee (helaas) natuurlijk niet. Maar ik heb gewoon een paar simpele setups die ik wel vertrouw.
Maar ook denk ik dat het gewoon wel lager kan en dit slechts tech.herstel is.
Overigens doe ik het ook maar met speelgeld.. mijn max. is rond de 10 opties per kant. Ook het kapitaal wat ik erin steek is een klein gedeelte van totale kapitaal.. dat is natuurlijk wel een belangrijk gegeven.
Dus pijn kan het echt nooit doen fwiw.
Elliott Wave, na een 5 wave krijg je een correctie, we hebben van 1932 tot 2000 een 5 wave omhoog gezien. Het koersdoel van de correctie is dan het prijsgebied van golf 4, op de DOW was golf 4 tussen de 1000 en 700 dus vandaar mijn koersdoelquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe ben je hier eigenlijk aan gekomen? Uitgaande van een drop van 80-90% vanaf de top kom je aanzienlijk hoger uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |