Battlestar Galacticaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:18 schreef Pyttpytt het volgende:
Wat is BSG, dat ik hier steeds voorbij zie komen?
Dan hadden ze er gewoon minder mysterie in moeten stoppen. Nu krijg je een David Lynch serie. Veel pretentieuze vage shit die uiteindelijk niets betekent 'en is bedoeld om de mensen te laten nadenken'...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:25 schreef mirved het volgende:
Noem een vergelijkbare serie met wel een goed einde. Het is gewoon onmogelijk om zoveel mysterie en spanning te wekken en het dan ook fatsoenlijk allemaal te verklaren. De reis moet je meer waard zijn dan het einddoel.
Had je dan met even veel plezier gekeken de voorgaande seizoenen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:27 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Dan hadden ze er gewoon minder mysterie in moeten stoppen. Nu krijg je een David Lynch serie. Veel pretentieuze vage shit die uiteindelijk niets betekent 'en is bedoeld om de mensen te laten nadenken'...
Download van S1.1 net aangezetquote:
Wel zorgen dat je de miniserie als eerste kijkt hèquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:36 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Download van S1.1 net aangezet, eens zien of het wat is.
Minimaal een jaarquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:00 schreef JohnLocke het volgende:
Hoelang wachten jullie met een volledige rewatch? Ik heb eigenlijk zin om meteen te beginnen
Jawel, vond het super subtiel en goedquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:04 schreef mediaconsument het volgende:
Heeft echt niemand de trillende bovenlip van Desmond opgemerkt?
Ik waarschijnlijk in het najaar als de hele serie op blu ray/dvd uitkomt. Heb er nu al zin in.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:00 schreef JohnLocke het volgende:
Hoelang wachten jullie met een volledige rewatch? Ik heb eigenlijk zin om meteen te beginnen
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:39 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wel zorgen dat je de miniserie als eerste kijkt hè.
Mwoah met een serie als Prison Break was iedereen het er aardig over eens dat het, na seizoen 2, nergens meer op sloegquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo grappig te zien hoe iedereen in mening verschilt ; natuurlijk is dat altijd in een serie; maar met Lost al helemaal.
Je ondertitel onder je naam zegt genoeg denk ik maar...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat je er nog serieus op ingaat ook. Je opmerking sloeg nergens op. Harry Potter zijn magische filmdelen ; heel wat anders dan Lost de TV serie. Dat is appels met peren vergelijken.
De series finale is gewoon slecht, puur om het feit dat de makers zich er makkelijk vanaf hebben gebracht met de ALT en het niet naar wens hebben verklaard.
Mensen die daar genoegen mee nemen ; zoals jij zei, staan in hun goed recht. Maar kom niet aanzetten met appel / peren vergelijkingen die in jou voordeel zouden kunnen staan. Lost is Lost, en niet HP.
Kijken met hoop op antwoorden op Dharma, natuurkunde, etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:09 schreef Hoss het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen zo verschillend kunnen reageren, terwijl ze toch allemaal 6 jaar lang (met veel plezier mag ik aannemen) naar dezelfde serie hebben zitten kijken.
Jep. Tip: de zoekfunctiequote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:38 schreef One_conundrum het volgende:
is er een caprica topic hierzo?
is er een nieuwe na Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..." ik zie em niet in de zoekquote:
Oftewel, het grootste deel van de Lost kijkers boeit de eiland-diepgang niets, en kijken liever een slappe soapquote:
Dattie voor dood werd achtergelaten wil niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk dood was natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:58 schreef One_conundrum het volgende:
Kijk nu het einde nog een keer. Het verhaal van Pa maakt veel duidelijk. Het is een bevredigend einde voor het laatste seizoen. Het is wel mooi Jack in de alt ervaart het gevoel van de Jack die zijn vrienden weg ziet vliegen, en kan daarna in vrede sterven.
Maaaarrrrrrr toen ik die flashback zag dacht ik ineens. Waarom wekt het eiland Locke weer tot leven toen die door Ben werd doodgeschoten en in dat Dharma massagraf werd gegooid.
Of was dat Locke niet? Ik weet het zo niet meer. Wie werd er ook alweer in dat graf gegooid en (voor) dood achtergelaten?
Haha die van Jack over het wakker worden in dat bamboe veldquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:09 schreef mirved het volgende:
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Unanswered_questions
Die is nu wel beantwoord toch? Jack kon zo als Jacobs opvolger het hart van het eiland vinden, waar de grot zich bevond. Jacob vertelde hem dit in What They Died For.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Haha die van Jack over het wakker worden in dat bamboe veld
Vrij helder.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:22 schreef mirved het volgende:
Uitleg over van alles van een van de medewerkers van de show.
http://forum.lostpedia.co(...)e-finale-t59261.html
Hmm daaruit blijkt dus toch, dat ze het einde al meteen wisten na de pilot en niks veranderd hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:22 schreef mirved het volgende:
Die pagina kunnen ze beter renamen naar "1001 plotholes".quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:09 schreef mirved het volgende:
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Unanswered_questions
Het eiland was super belangrijk voor de hele wereld, dát is wat ik wilde weten. Hoe precies, dat wil ik helemaal niet weten. Ik hoef geen God of Vadertje Tijd of aliens te zien die een batterij maken van al het goede in de wereld om daar het leven mee in stand te houden, ook al is dat misschien de verklaring. Net zo min als dat ik hoef te weten waar de tattoos van Jack vandaan komen. Wat ik wel wil zien, is wat iedereen uiteindelijk doet in de situatie waarin een mysterieus eiland, dat ze nauwelijks kunnen bevatten, op het punt staat ten onder te gaan. Dat Ben Hurley redt, Jack helpt het eiland te redden en uiteindelijk tevreden is met "second in command". Dat Jack bereid is zijn leven op te offeren voor het eiland. Dat Kate haar belofte aan zichzelf waar wil maken om Claire met Aaron te herenigen. Dat Richard zich beseft dat hij wil blijven leven. Stuk voor stuk prachtige karaktermomenten; alles dat ik gehoopt had.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:
The Force uit Star Wars werd er ook niet beter op toen Lucas metz 'n Midichlorians op de proppen kwam
quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:03 schreef willemwaus het volgende:
oké wacht, dus door die waterstofnukeding in season 5 is iedereen gewoon dood gegaan? Dus heel season 6 is gewoon een alt?
Dus 6 jaar gevolgd en 't blijkt dat ze gewoon dood zijn gegaan omdat een lapswans met een steen op een bom zit te rammen, sorry hoor maar dat gejank kan me geen kut schelen, tell me about het eiland / darma / the statue etc.![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:03 schreef willemwaus het volgende:
oké wacht, dus door die waterstofnukeding in season 5 is iedereen gewoon dood gegaan? Dus heel season 6 is gewoon een alt?
Dus 6 jaar gevolgd en 't blijkt dat ze gewoon dood zijn gegaan omdat een lapswans met een steen op een bom zit te rammen, sorry hoor maar dat gejank kan me geen kut schelen, tell me about het eiland / darma / the statue etc.![]()
![]()
![]()
quote:
Ik betwijfel (net als een heleboel mensen in die thread zo te zien) of dit echt van een Bad Robot medewerker komt. Desalniettemin een goeie uitleg.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:22 schreef mirved het volgende:
Okee, ik heb misschien gezegd dat mensen die niet tevreden waren ook een valide mening hebben... maar dat gezeik om dat fucking statue, arghquote:Op woensdag 26 mei 2010 01:03 schreef willemwaus het volgende:
![]()
![]()
quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:14 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Okee, ik heb misschien gezegd dat mensen die niet tevreden waren ook een valide mening hebben... maar dat gezeik om dat fucking statue, arghWat had je willen zien. Een groepje Egyptenaren die een standbeeld bouwen. Blijkbaar denken ze dat hun God (of wat dan ook) vier tenen heeft. Of misschien heeft de "Jacob" van die tijd wel vier tenen door een freak accident. En dus bouwen ze het standbeeld. Jippie! Serieus, wat voegt dat toe?! Het standbeeld dient er slechts voor om aan te geven dat het eiland er al veel langer was en al veel meer heeft meegemaakt. Het geeft het hele Lost universum een wijder bereik, waarover je zelf nog verder kunt nadenken/speculeren/whatever. Het is een icoon dat sfeer schept en een gevoel van verstrekkende historie en relevantie. Maar een aflevering die de bouw van het standbeeld laat zien had écht geen reet kunnen toevoegen aan het verhaal dat we al 6 jaar lang volgen. En zelfs een korte scène zoals, bijvoorbeeld, Mother die zegt "Oh ja, dat standbeeld hebben ze voor me opgericht; ik ben als kind een teen verloren toen ik die in een papyrus-pers stopte, oepsie! *FLASHBACK* " had wellicht een antwoord gegeven op die vraag, maar verder totaal niets aan de serie toegevoegd.
Oh, en dat je denkt dat iedereen dood is gegaan door de nuke bewijst ook al dat je geen reet van de finale begrepen hebt, dus waarom ik op je reageer is misschien nog wel het grootste onverklaarbare mysterie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |