Net EIN-DE-LIJK de finale gezien... en MAN wat was het prachtig

!
Een van de weinige keren dat een series finale me echt met een heerlijk voldaan gevoel achterlaat. Zoveel om nog over na te denken en te verwerken... dat vind ik echt heerlijk. Ben ook erg blij dat er niet al te veel antwoorden meer zijn gegeven. Wat ik in een eerder topic las geldt volgens mij volkomen:
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:The Force uit Star Wars werd er ook niet beter op toen Lucas metz 'n Midichlorians op de proppen kwam

Het eiland was super belangrijk voor de hele wereld, dát is wat ik wilde weten. Hoe precies, dat wil ik helemaal niet weten. Ik hoef geen God of Vadertje Tijd of aliens te zien die een batterij maken van al het goede in de wereld om daar het leven mee in stand te houden, ook al is dat misschien de verklaring. Net zo min als dat ik hoef te weten waar de tattoos van Jack vandaan komen. Wat ik wel wil zien, is wat iedereen uiteindelijk doet in de situatie waarin een mysterieus eiland, dat ze nauwelijks kunnen bevatten, op het punt staat ten onder te gaan. Dat Ben Hurley redt, Jack helpt het eiland te redden en uiteindelijk tevreden is met "second in command". Dat Jack bereid is zijn leven op te offeren voor het eiland. Dat Kate haar belofte aan zichzelf waar wil maken om Claire met Aaron te herenigen. Dat Richard zich beseft dat hij wil blijven leven. Stuk voor stuk prachtige karaktermomenten; alles dat ik gehoopt had.
En dan de ALT verhaallijn... een tijd terug noemde iemand in een topic volgens mij al de mogelijkheid dat de ALT purgatory zou zijn. En dat leek mij echt een te lame idee. Maar dat had ik fout. Al die momenten waarop iemand zich hun leven weer herinnerde... misschien was het cheesy maar fuck it, ik vond het heerlijk

Hoe "liefde" elke keer weer mensen deed ontwaken, dat was zo perfect uitgewerkt! Alle koppeltjes, natuurlijk, maar ook Kate's liefde voor Aaron, Jack's liefde voor zijn vader, Locke's liefde voor zijn weer werkende lichaam... echt ontroerende momenten. Ik had pas door dat het purgatory was toen Jack en Kate in de auto voor de kerk zaten en ik vond het een mooie twist. Eentje die ik niet had zien aankomen. Het idee dat alle Losties samen een nieuwe werkelijkheid hebben gecreëerd als tussenstation voor de hemel, dat is gewoon super lief. Ik ben misschien een sucker voor dat soort bitterzoete shit, maar whatever. Juist het feit dat de ALT door henzelf was gecreëerd, gaf zóveel meer inzicht in alle persoonlijkheden. Jack die blijkbaar spijt had nooit kinderen te hebben gehad, en dat hij en Juliet validatie hebben gegeven aan hun romance én break-up... Sayid die zichzelf het geluk misgunt en daarom eigenlijk een vrij belabberde situatie voor zichzelf heeft geschetst, evenals Kate... Locke die een leven met zijn chickie heeft moeten missen... Sawyer die diep in zijn hart liever als good guy had geleefd. Allemaal prachtige onthullingen, zodra je beseft dat het een werkelijkheid is die ze zelf gemaakt hebben. Ik vind het brijlant

Ook geweldig om alle theorieën te lezen over wie er wel en niet in de kerk zaten. Bragi had het over hoe Miles, Lapidus, Charlotte en Faraday hun eigen ALT-clubje hadden dat op een later tijdstip zou vertrekken en dat vond ik ook heel mooi bedacht. En zelf heb ik het gevoel dat Walt ooit nog eens is teruggekeerd naar het eiland om Hurley op te volgen en daar uiteindelijk (misschien wel eeuwig) de dienst uit maakt, met zijn dooie papa als trouwe sidekick natuurlijk.
Ik ga nog echt genieten van het nadenken en lezen over de serie. Zowel de negatieve als positieve reacties geven weer een hele nieuwe dimensie aan de ervaring en voegen weer een stukje van de puzzel toe

. Vind op zich ook beide reacties wel valide; het hangt er uiteindelijk vanaf hoe je de serie hebt gekeken. Lost is wat dat betreft zowel een gemeenschappelijke als een persoonlijke ervaring

. Ik kan dan ook prima respect opbrengen voor de mensen die wél teleurgesteld zijn in de finale (al vind ik dat vooral erg sneu voor ze

)
Behalve dan de mensen die denken dat alle personages al de hele serie vanaf de crash dood waren. Dat zijn retards
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(