abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81903030
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:58 schreef One_conundrum het volgende:
Kijk nu het einde nog een keer. Het verhaal van Pa maakt veel duidelijk. Het is een bevredigend einde voor het laatste seizoen. Het is wel mooi Jack in de alt ervaart het gevoel van de Jack die zijn vrienden weg ziet vliegen, en kan daarna in vrede sterven.

Maaaarrrrrrr toen ik die flashback zag dacht ik ineens. Waarom wekt het eiland Locke weer tot leven toen die door Ben werd doodgeschoten en in dat Dharma massagraf werd gegooid.

Of was dat Locke niet? Ik weet het zo niet meer. Wie werd er ook alweer in dat graf gegooid en (voor) dood achtergelaten?
Dattie voor dood werd achtergelaten wil niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk dood was natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:09:29 #277
167595 mirved
Infobesitas
pi_81903112
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_81903330
quote:
Haha die van Jack over het wakker worden in dat bamboe veld
en die van Daniel Faraday eigenlijk ook wel, over ze amerikaans accent
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_81903406
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:14 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Haha die van Jack over het wakker worden in dat bamboe veld
Die is nu wel beantwoord toch? Jack kon zo als Jacobs opvolger het hart van het eiland vinden, waar de grot zich bevond. Jacob vertelde hem dit in What They Died For.
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:22:46 #280
167595 mirved
Infobesitas
pi_81903619
Uitleg over van alles van een van de medewerkers van de show.

http://forum.lostpedia.co(...)e-finale-t59261.html
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_81903818
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:22 schreef mirved het volgende:

Vrij helder.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 00:29:20 #282
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_81903822
Had iemand dit al gepost?

http://www.collegehumor.com/video:1936291
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_81903862
quote:

Hmm daaruit blijkt dus toch, dat ze het einde al meteen wisten na de pilot en niks veranderd hebben.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_81904380
Pfoe, net de laatste episode bekeken. Weet nog even niet wat ik er precies van moet vinden. Het was opzichzelfstaand gezien mooi en afsluitend. Het einde van het Lost-tijdperk. Heb ik het gevoel dat ik het verhaal uiteindelijk helemaal begrepen heb? Nee. Was het het einde waar ik op gehoopt had? Ook niet. Dat is uiteindelijk misschien enigszins teleurstellend, maar aangezien het volgen van het verhaal an sich de afgelopen jaren zo plezierig en de moeite waard was, van ondergeschikt belang.

Nu het de rest teruglezen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:54:40 #285
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_81904430
quote:
Die pagina kunnen ze beter renamen naar "1001 plotholes".
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:57:02 #286
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_81904471
Net EIN-DE-LIJK de finale gezien... en MAN wat was het prachtig !
Een van de weinige keren dat een series finale me echt met een heerlijk voldaan gevoel achterlaat. Zoveel om nog over na te denken en te verwerken... dat vind ik echt heerlijk. Ben ook erg blij dat er niet al te veel antwoorden meer zijn gegeven. Wat ik in een eerder topic las geldt volgens mij volkomen:
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:

The Force uit Star Wars werd er ook niet beter op toen Lucas metz 'n Midichlorians op de proppen kwam
Het eiland was super belangrijk voor de hele wereld, dát is wat ik wilde weten. Hoe precies, dat wil ik helemaal niet weten. Ik hoef geen God of Vadertje Tijd of aliens te zien die een batterij maken van al het goede in de wereld om daar het leven mee in stand te houden, ook al is dat misschien de verklaring. Net zo min als dat ik hoef te weten waar de tattoos van Jack vandaan komen. Wat ik wel wil zien, is wat iedereen uiteindelijk doet in de situatie waarin een mysterieus eiland, dat ze nauwelijks kunnen bevatten, op het punt staat ten onder te gaan. Dat Ben Hurley redt, Jack helpt het eiland te redden en uiteindelijk tevreden is met "second in command". Dat Jack bereid is zijn leven op te offeren voor het eiland. Dat Kate haar belofte aan zichzelf waar wil maken om Claire met Aaron te herenigen. Dat Richard zich beseft dat hij wil blijven leven. Stuk voor stuk prachtige karaktermomenten; alles dat ik gehoopt had.

En dan de ALT verhaallijn... een tijd terug noemde iemand in een topic volgens mij al de mogelijkheid dat de ALT purgatory zou zijn. En dat leek mij echt een te lame idee. Maar dat had ik fout. Al die momenten waarop iemand zich hun leven weer herinnerde... misschien was het cheesy maar fuck it, ik vond het heerlijk Hoe "liefde" elke keer weer mensen deed ontwaken, dat was zo perfect uitgewerkt! Alle koppeltjes, natuurlijk, maar ook Kate's liefde voor Aaron, Jack's liefde voor zijn vader, Locke's liefde voor zijn weer werkende lichaam... echt ontroerende momenten. Ik had pas door dat het purgatory was toen Jack en Kate in de auto voor de kerk zaten en ik vond het een mooie twist. Eentje die ik niet had zien aankomen. Het idee dat alle Losties samen een nieuwe werkelijkheid hebben gecreëerd als tussenstation voor de hemel, dat is gewoon super lief. Ik ben misschien een sucker voor dat soort bitterzoete shit, maar whatever. Juist het feit dat de ALT door henzelf was gecreëerd, gaf zóveel meer inzicht in alle persoonlijkheden. Jack die blijkbaar spijt had nooit kinderen te hebben gehad, en dat hij en Juliet validatie hebben gegeven aan hun romance én break-up... Sayid die zichzelf het geluk misgunt en daarom eigenlijk een vrij belabberde situatie voor zichzelf heeft geschetst, evenals Kate... Locke die een leven met zijn chickie heeft moeten missen... Sawyer die diep in zijn hart liever als good guy had geleefd. Allemaal prachtige onthullingen, zodra je beseft dat het een werkelijkheid is die ze zelf gemaakt hebben. Ik vind het brijlant

Ook geweldig om alle theorieën te lezen over wie er wel en niet in de kerk zaten. Bragi had het over hoe Miles, Lapidus, Charlotte en Faraday hun eigen ALT-clubje hadden dat op een later tijdstip zou vertrekken en dat vond ik ook heel mooi bedacht. En zelf heb ik het gevoel dat Walt ooit nog eens is teruggekeerd naar het eiland om Hurley op te volgen en daar uiteindelijk (misschien wel eeuwig) de dienst uit maakt, met zijn dooie papa als trouwe sidekick natuurlijk.

Ik ga nog echt genieten van het nadenken en lezen over de serie. Zowel de negatieve als positieve reacties geven weer een hele nieuwe dimensie aan de ervaring en voegen weer een stukje van de puzzel toe . Vind op zich ook beide reacties wel valide; het hangt er uiteindelijk vanaf hoe je de serie hebt gekeken. Lost is wat dat betreft zowel een gemeenschappelijke als een persoonlijke ervaring . Ik kan dan ook prima respect opbrengen voor de mensen die wél teleurgesteld zijn in de finale (al vind ik dat vooral erg sneu voor ze )

Behalve dan de mensen die denken dat alle personages al de hele serie vanaf de crash dood waren. Dat zijn retards
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_81904587
oké wacht, dus door die waterstofnukeding in season 5 is iedereen gewoon dood gegaan? Dus heel season 6 is gewoon een alt?

Dus 6 jaar gevolgd en 't blijkt dat ze gewoon dood zijn gegaan omdat een lapswans met een steen op een bom zit te rammen, sorry hoor maar dat gejank kan me geen kut schelen, tell me about het eiland / darma / the statue etc.
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:04:35 #288
53267 TC03
pi_81904613
Nog een vraag: waarom moesten ze in seizoen 5 eigenlijk terug naar het eiland? Kate wilde Claire redden, ok, maar de rest? Oh ja, iedereen zou dood gaan.

Ik vind het niet erg dat bepaalde mysteries niet verklaard worden, dat bepaalde dingen die cruciaal zijn voor het verhaal niet eens een klein beetje worden uitgelegd vind ik wel dramatisch slecht.
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:05:56 #289
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81904632
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:03 schreef willemwaus het volgende:
oké wacht, dus door die waterstofnukeding in season 5 is iedereen gewoon dood gegaan? Dus heel season 6 is gewoon een alt?

Dus 6 jaar gevolgd en 't blijkt dat ze gewoon dood zijn gegaan omdat een lapswans met een steen op een bom zit te rammen, sorry hoor maar dat gejank kan me geen kut schelen, tell me about het eiland / darma / the statue etc.

Je bent hopelijk aan het trollen?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81904636
quote:

pi_81904644
Vraag: Heb ik iets groots gemist? Waarom had Jack een relatie met Juliet?
pi_81904645
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:05 schreef Bragi het volgende:

[..]

Je bent aan het trollen hopelijk?

Nee want ik snap er sinds 't begin van season 6 geen kanker meer van
pi_81904663
My Little review zonder spoilers iig

71) Lost Season 6
Seizoen 1, 2 en 3 waren geweldig waarop seizoen 4 en 5 voor veel verwarring zorgde door te gaan tijdreizen, het bizarre verhaal van een eilandbeheerder met een groter doel enzovoort.
Seizoen 6 zou alle antwoorden beantwoorden en dit werd deels ook gedaan. Het bizar slechte script dat zorgde voor extreem vage plotwendingen maakte het er moeilijk te verkroppen waar Lost heen ging met zijn hele hebben en houden. Tijdens de 15 oplopende episodes richting de grootste finale vraag je constant af of er wel een goed einde aan komt. Het dramatisch slecht geschreven script krijgt in de allerlaatste episode een fantastisch eind waardoor het allemaal op zen plek valt in een manier waardoor je alle gaten in het plot voor lief neemt. Sometimes it’s good to be a little lost…
7.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0411008/

Ik betwijfel (net als een heleboel mensen in die thread zo te zien) of dit echt van een Bad Robot medewerker komt. Desalniettemin een goeie uitleg.

Ben nog steeds van mening dat het einde gewoon niet bij Lost past. Mijn Lost in ieder geval. Ik ben iemand die voor de mysterie terug kwam... een 'man of science' zullen we maar zeggen. Erg jammer van die kurk die toch letterlijk bleek te zijn. Maar goed... de serie heeft me 5 jaar weten te boeien (ben bij seizoen 2 binnen komen vallen) en daar valt ook weer wat voor te zeggen. Ik ben uiteindelijk toch tevreden
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:13:11 #295
53267 TC03
pi_81904748
Vragen:

- Waarom moest iedereen terug in seizoen 5?
- Waarom zou iedereen dood gaan als MiB ontsnapt?
- Waarom lag het eiland op de bodem van de oceaan in de ALT?
- Waarom zei Juliette "It worked"?
- Waarom moest Jacob dood?
- Waarom was Jacob dood en kon hij ALSNOG iedereen instructies geven en zijn opvolger benoemen? Wat is het nut van doodgaan precies?
- Waarom wist Ben in de ALT wel dat hij ooit op het eiland is geweest, maar kon hij zich de rest niet herinneren?
- Wat was Widmore's plan eigenlijk?
- Waarom zei Richard "I watched them all die"?
- Waarom werd Sayid evil en toen weer niet?
- Waarom ging Desmond ineens zo gewillig mee toen hij Locke tegenkwam?
- Waarom zei Desmond "all of this doesn't matter" tegen Jack? Omdat je toch dood gaat? Dat slaat dus nergens op.
- Waarom werd Flocke boos toen hij de kleine Jacob zag?

Dit zijn allemaal vragen die mij te binnen schieten die je makkelijk had kunnen uitleggen. Ik hoef echt niet te weten wat het gele licht precies is, maar er zijn HEEL VEEL dingen die ervoor zorgen dat de karakters doen zoals ze doen, maar wat die dingen zijn wordt nooit uitgelegd. Dat is niet mysterieus, dat is niet mooi, dat is niet slim, dat is gewoon random en heel slecht...
pi_81904755
Die Star Wars verwijzing van Hugo aan het begin . Eerst "That guy can be like Yoda", en daarna "I got a bad feeling about this." .
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:14:35 #297
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_81904784
quote:

Okee, ik heb misschien gezegd dat mensen die niet tevreden waren ook een valide mening hebben... maar dat gezeik om dat fucking statue, argh Wat had je willen zien. Een groepje Egyptenaren die een standbeeld bouwen. Blijkbaar denken ze dat hun God (of wat dan ook) vier tenen heeft. Of misschien heeft de "Jacob" van die tijd wel vier tenen door een freak accident. En dus bouwen ze het standbeeld. Jippie! Serieus, wat voegt dat toe?! Het standbeeld dient er slechts voor om aan te geven dat het eiland er al veel langer was en al veel meer heeft meegemaakt. Het geeft het hele Lost universum een wijder bereik, waarover je zelf nog verder kunt nadenken/speculeren/whatever. Het is een icoon dat sfeer schept en een gevoel van verstrekkende historie en relevantie. Maar een aflevering die de bouw van het standbeeld laat zien had écht geen reet kunnen toevoegen aan het verhaal dat we al 6 jaar lang volgen. En zelfs een korte scène zoals, bijvoorbeeld, Mother die zegt "Oh ja, dat standbeeld hebben ze voor me opgericht; ik ben als kind een teen verloren toen ik die in een papyrus-pers stopte, oepsie! *FLASHBACK* " had wellicht een antwoord gegeven op die vraag, maar verder totaal niets aan de serie toegevoegd.

Oh, en dat je denkt dat iedereen dood is gegaan door de nuke bewijst ook al dat je geen reet van de finale begrepen hebt, dus waarom ik op je reageer is misschien nog wel het grootste onverklaarbare mysterie
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:20:17 #298
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81904856
"Tell me I'm gonna see you again."
- "..."
"I love you!"
"I love you!"

. . .
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:22:29 #299
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81904889
ALT-Kate die tegen ALT-Jack zegt: "I've missed you so much."

Ze heeft blijkbaar dus nog lang off-island geleefd nadat Jack overleed on-island.
pi_81904897
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:14 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Okee, ik heb misschien gezegd dat mensen die niet tevreden waren ook een valide mening hebben... maar dat gezeik om dat fucking statue, argh Wat had je willen zien. Een groepje Egyptenaren die een standbeeld bouwen. Blijkbaar denken ze dat hun God (of wat dan ook) vier tenen heeft. Of misschien heeft de "Jacob" van die tijd wel vier tenen door een freak accident. En dus bouwen ze het standbeeld. Jippie! Serieus, wat voegt dat toe?! Het standbeeld dient er slechts voor om aan te geven dat het eiland er al veel langer was en al veel meer heeft meegemaakt. Het geeft het hele Lost universum een wijder bereik, waarover je zelf nog verder kunt nadenken/speculeren/whatever. Het is een icoon dat sfeer schept en een gevoel van verstrekkende historie en relevantie. Maar een aflevering die de bouw van het standbeeld laat zien had écht geen reet kunnen toevoegen aan het verhaal dat we al 6 jaar lang volgen. En zelfs een korte scène zoals, bijvoorbeeld, Mother die zegt "Oh ja, dat standbeeld hebben ze voor me opgericht; ik ben als kind een teen verloren toen ik die in een papyrus-pers stopte, oepsie! *FLASHBACK* " had wellicht een antwoord gegeven op die vraag, maar verder totaal niets aan de serie toegevoegd.

Oh, en dat je denkt dat iedereen dood is gegaan door de nuke bewijst ook al dat je geen reet van de finale begrepen hebt, dus waarom ik op je reageer is misschien nog wel het grootste onverklaarbare mysterie

+1 voor je post

Statue noemde ik zo maar op, er blijven nog genoeg wel relevante vragen over, dingen zoals walt met z'n rare powers, wat was het nut dat jacob dood moest etc.

Bedoelde meer te zeggen dat ze er een beetje een jank eind van hebben gemaakt voor huisvrouwtjes, echte dingen zoals wat het eiland nou was en alle dharma dingen zou ik graag meer van gehoord hebben dan een open einde zoals dit (is totaal niet op z'n plaats, zeker niet als de gehele serie draaide om die vragen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')