abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81855849
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:34 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nou ja.. bijvoorbeeld de opmerking "God zal niemand veroordelen" vind ik een vrij nietszeggende, en ook te liberale, platitude. Het is in elk geval niet een beeld dat de bijbel schetst. Natuurlijk zal God niemand veroordelen op zijn geslacht, afkomst, geaardheid en dergelijke dingen, dat is volstrekt helder, maar (de christelijke) God veroordeelt natuurlijk wel degelijk mensen, en dan gaat het vaak om hun handelen en ethische keuzes. En dat is volgens mij iets wat Arie nog wel eens onderbelicht laat.
Maar wil je daarmee zeggen dat homoseksualiteit of leven als homo een ethische keuze is, of bedoel je meer op kwesties als abortus en euthenasie?

Overigens ben ik van mening dat je ook als homo een goed, zorgzaam en dienend leven kan hebben, waarin je dus wat betekent voor andere mensen. Wellicht een open deur, maar als God bestaat dan neem ik aan dat hij hierop zijn oordelen baseert als het een redelijke God is in ieder geval.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_81855850
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom zou God het veroordelen als het 'in de genen' zit?
Waar heb je mij zien zeggen dat God iemands geaardheid veroordeelt?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_81855879
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee ik begrijp dat je homoseksuelen daar niet zelf op aan kijkt. Maar je ziet het dus wel als een zielige ongeneeslijke "ziekte" waar de persoon niks aan kan doen om het zo even te zeggen?
Kwalificaties als "zielig" of "ziekte" zul je mij niet horen zeggen. Ik snap dan ook niet precies wat je punt is met deze vraag.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_81855905
Trouwens, je kan zeggen wat je wilt dat in de bijbel staat dat het niet hoort om homo te zijn. Maar volgens de 'Survival of the Fittest'-stelling van Darwin hoort het in principe ook niet om homo te zijn, als je wilt overleven.
gr gr
pi_81855912
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar wil je daarmee zeggen dat homoseksualiteit of leven als homo een ethische keuze is, of bedoel je meer op kwesties als abortus en euthenasie?
Met 'ethische keuzes' doel ik op vrijwel alles. Stelen, liegen, vreemdgaan, moorden, frauderen, etc.. Als de bijbel het heeft over veroordeling gaat het vooral om 'de onrechtvaardigen', de leugenaars, uitbuiters, gewelddadigen, etc..
pi_81855913
Die genen zijn ook door God zo gemaakt dus hij zal er wel zijn bedoelingen mee hebben zou ik denken als ik gelovig zou zijn.

Maar goed, wat zit ik te zeuren eigenlijk. Ik ben allang blij dat dit tegenwoordig bij de EO bespreekbaar is. Dat hadden we 15 jaar geleden niet voor mogelijk gehouden met z'n allen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2010 @ 00:43:04 #157
862 Arcee
Look closer
pi_81855947
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:38 schreef koningdavid het volgende:
Waar heb je mij zien zeggen dat God iemands geaardheid veroordeelt?
Nergens, maar het praktiseren dan? Van een homoseksuele geaardheid dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81855964
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Trouwens, je kan zeggen wat je wilt dat in de bijbel staat dat het niet hoort om homo te zijn. Maar volgens de 'Survival of the Fittest'-stelling van Darwin hoort het in principe ook niet om homo te zijn, als je wilt overleven.
Volgens Darwin moet je helemaal niets.
pi_81855965
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:41 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Met 'ethische keuzes' doel ik op vrijwel alles. Stelen, liegen, vreemdgaan, moorden, frauderen, etc.. Als de bijbel het heeft over veroordeling gaat het vooral om 'de onrechtvaardigen', de leugenaars, uitbuiters, gewelddadigen, etc..
Ik ben een totale leek op dit gebied hoor, maar is jouw interpretatie van het geloof ook zo dat God je alles vergeeft mits je maar gelooft?

Want de wereld is helaas vergeven van leugenaars, uitbuiters, gewelddadigen etc etc. - zelfs onder gelovigen, ook zij die menen te handelen vanuit het geloof.
pi_81855975
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Die genen zijn ook door God zo gemaakt dus hij zal er wel zijn bedoelingen mee hebben zou ik denken als ik gelovig zou zijn.

Maar goed, wat zit ik te zeuren eigenlijk. Ik ben allang blij dat dit tegenwoordig bij de EO bespreekbaar is. Dat hadden we 15 jaar geleden niet voor mogelijk gehouden met z'n allen.
Allemaal dankzij Arie.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2010 @ 00:45:09 #161
862 Arcee
Look closer
pi_81855978
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja zo interpreteerde ik het wel. Iedereen mag natuurlijk zelf kiezen hoe hij daar mee omgaat en het een plekje geeft, maar leven als een hetero en je homoseksuele gevoelens verdringen kan volgens mij nooit een echte vrijwillige keuze zijn maar lijkt me meer een keuze "omdat het zo hoort" of uit angst.

Daarnaast lijkt het me ook tamelijk ongezond, en dus moet er juist alles aan gedaan worden om zulke gevallen te stimuleren om hun angsten los te laten.
Zeker en dat vond Arie ook, volgens mij. Wellicht in iets mindere mate dan wij, maar hij noemde het niet als een te volgen voorbeeld, maar als een praktijk die voorkomt en dus besproken moet worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81855988
quote:
Dat denken velen ook. Sommige christenen zien het zelfs als een soort 'gave'.
quote:
Dit ben ik met je eens. Zoals Arie ook al min of meer aangaf, christenen hebben zich vaak tamelijk ongelukkig en incorrect uitgelaten over homo's en homoseksualiteit.
pi_81856018
En nu ga ik pitten, misschien dat ik morgen nog wat vragen kan beantwoorden.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:56:56 #164
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81856166
Marijnissen was echt een ster.

Schitterend, humor.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_81866237
Die Ark . Zeg die man ook nog eens dat vroeger alle aardplaten aan elkaar zaten. Ja, dat is wel iets langer geleden dan 2000-4000 jaar .
pi_81866656
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:48 schreef pberends het volgende:
Die Ark . Zeg die man ook nog eens dat vroeger alle aardplaten aan elkaar zaten. Ja, dat is wel iets langer geleden dan 2000-4000 jaar .
Ja jammer dat het gepsrek toen weggevoerd werd en ze hem daar niet keihard op aanpakten.

Sowieso zei hij: ik bouw de ark van noach om te laten zien dat het verhaal echt gebeurd is Als ik een smurfendorp nabouw betekent het echt niet meteen dat de smurfen meteen bestaan, maargoed, hij denkt daar dus anders over
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81866869
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:01 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ja jammer dat het gepsrek toen weggevoerd werd en ze hem daar niet keihard op aanpakten.

Sowieso zei hij: ik bouw de ark van noach om te laten zien dat het verhaal echt gebeurd is Als ik een smurfendorp nabouw betekent het echt niet meteen dat de smurfen meteen bestaan, maargoed, hij denkt daar dus anders over
Die vent is gestoord inderdaad. Maar goed, leuke boot hoor.
pi_81866895
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:56 schreef Q.E.D. het volgende:
Marijnissen was echt een ster.

Schitterend, humor.
Gelukkig werd gister voor het eerst kritisch naar het RTL-premiersdebat gekeken. Jan Marijnissen . Joep van Deudekom .
pi_81868954
Er zitten trouwens echt gasten in het publiek die betaald krijgen denk ik. Gisteravond spotte ik iemand die ik van gezicht ken van de middelbare school voor de derde keer. En dat terwijl ze nog geen week bezig zijn
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81869238
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Die vent is gestoord inderdaad. Maar goed, leuke boot hoor.
Ik wil hem wel eens alle walvissoorten (in paren!) in die boot zien stoppen.
pi_81869357
ZIjn walvissen eigenlijk rein? Want dan heeft ie 7 paar nodig.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_81873494
walvissen hebben toch geen last van zondvloed?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:04:16 #173
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_81873876
Vanavond te gast in Knevel en Van den Brink: Nebahat Albayrak, Fleur Agema, Edith Schippers en Ank Bijleveld.

Fleur
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_81874100
tof, Albayrak vs Agema.

volgens mij de eerste confrontatie tussen een PVV'er en een moslim geregistreerd op TV.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:05:30 #175
286002 Jaja..
das gek.
pi_81876773
Die man met die snor en z'n ark van noach was echt vredelijk gister, kan mensen die anno 2010 nog steeds geloven dat verhalen die in de bijbel staan daadwerkelijk zo gebeurd zijn echt niet uitstaan.
Vanavond klinkt goed qua gasten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')