Sjah, als ze kijkcijferkanonnetjes willen zijn dan moeten ze dat soort dingen wel vragen. Het is alleen allemaal wel een zwaktebod hoor, een klein kritisch vraagje en voor de rest komt die dompteur ermee wegquote:Op maandag 24 mei 2010 23:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het viel me nog mee dat ze hem vroegen wat hij er van zou vinden als z'n zoon met een jongen thuis kwam.
Sprekend die arkenbouwer, minus dat haar en baard.quote:
Ik denk dat er genoeg steun komt van kerken door heel Nederlandquote:
quote:Op maandag 24 mei 2010 23:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga morgen weer om half 5 op, aan de ark werken
Zouden die nog geld over hebben dan, na al die pedofiliezaken die ze hebben moeten schikken?quote:Op maandag 24 mei 2010 23:46 schreef Neroje het volgende:
[..]
Ik denk dat er genoeg steun komt van kerken door heel Nederland
Kan die lekker de hele dag masturberen op geile homo jongens net als kwalbert verlinde.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:45 schreef cobain1994 het volgende:
Die ark die komt er hoor.. koste wat kost...
Dat benne de papen!quote:Op maandag 24 mei 2010 23:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Zouden die nog geld over hebben dan, na al die pedofiliezaken die ze hebben moeten schikken?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een hostiequote:Op maandag 24 mei 2010 23:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
wat stoppen die dames in dat "wilt u ook k&vdb bijwonen" filmpje toch in hun mond????
Inderdaad. Sinds zijn tijd bij Cash 'n Carlo issie behoorlijk veranderd.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:51 schreef Arcee het volgende:
Mooi hoe onbevooroordeeld Arie over zijn geloof kan praten.Zelfs tegen medegelovigen weet-ie haast als een ongelovige over te komen.
Waarmee hij ook zegt dat zijn zoon gefaald is.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Nee, hij zegt dat zijn opvoeding dan gefaald zou hebben.
Wat doe jij wanneer je zoon met een jongen thuiskomt?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:08 schreef koningdavid het volgende:
Sterke uitzending. Zit als christen ook meer op de lijn 'Boomsma' dan 'Arkbouwer', eerlijk gezegd. Al ben ik waarschijnlijk iets minder liberaal dan Boomsma.
En dat is nou precies wat ik niet begrijp aan geloof, 3 verschillende mensen en 3 verschillende interpretaties.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:08 schreef koningdavid het volgende:
Sterke uitzending. Zit als christen ook meer op de lijn 'Boomsma' dan 'Arkbouwer', eerlijk gezegd. Al ben ik waarschijnlijk iets minder liberaal dan Boomsma.
Haha, dat is nog verre toekomstmuziek voor mij voorlopig. Tja... wat heb ik dan te doen? Het is een volwassen iemand met een door God gegeven vrije wil, daar kan ik niets over zeggen. Ik zou hem sowieso het bijbelse standpunt t.o.v. homoseksualiteit uitleggen, wat overigens niet bepaald makkelijk is, en dan moet hij ermee doen wat hij wilt. Eerlijk gezegd denk ik dat ik liever zou hebben dat hij op een vrouw viel, maar ik zou hoe dan ook nog evenveel van hem houden en hem altijd steunen in alles wat hij meemaakt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat doe jij wanneer je zoon met een jongen thuiskomt?
Zou je het zien als het falen van je opvoeding?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Haha, dat is nog verre toekomstmuziek voor mij voorlopig. Tja... wat heb ik dan te doen? Het is een volwassen iemand met een door God gegeven vrije wil, daar kan ik niets over zeggen. Ik zou hem sowieso het bijbelse standpunt t.o.v. homoseksualiteit uitleggen, wat overigens niet bepaald makkelijk is, en dan moet hij ermee doen wat hij wilt. Eerlijk gezegd denk ik dat ik liever zou hebben dat hij op een vrouw viel, maar ik zou hoe dan ook nog evenveel van hem houden en hem altijd steunen in alles wat hij meemaakt.
Dat is ook lastig... zolang we het echter in de hoofdlijnen met elkaar eens zijn is er m.i. niet heel veel aan de hand.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dat is nou precies wat ik niet begrijp aan geloof, 3 verschillende mensen en 3 verschillende interpretaties.![]()
Hehe, nee. Ik denk dat men vooral homoseksueel geboren wordt, dat het in je 'genen zit' so to speak.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zou je het zien als het falen van je opvoeding?
Een soort genetische afwijking bedoel je?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hehe, nee. Ik denk dat men vooral homoseksueel geboren wordt, dat het in je 'genen zit' so to speak.
Ach je kunt altijd nog trouwen en 5 kids de aarde opschoppen en zeggen dat je homofiel bent, zoals die ander religriezel die Arie, de oerhomo, even noemde.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:20 schreef koningdavid het volgende:
Hehe, nee. Ik denk dat men vooral homoseksueel geboren wordt, dat het in je 'genen zit' so to speak.
Volgens mij zijn Arie en die arkmeneer het al niet op hoofdlijnen met elkaar eens, laat staan al die 2 miljard Christenen (om over die 3 miljard andere gelovigen nog maar te zwijgen).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:18 schreef koningdavid het volgende:
Dat is ook lastig... zolang we het echter in de hoofdlijnen met elkaar eens zijn is er m.i. niet heel veel aan de hand.
Ja dat is eigenlijk helemaal triest. En dat wordt dan als voorbeeld aangehaald als goed alternatief voor christenen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ach je kunt altijd nog trouwen en 5 kids de aarde opschoppen en zeggen dat je homofiel bent, zoals die ander religriezel die Arie, de oerhomo, even noemde.
Waarom zou God het veroordelen als het 'in de genen' zit?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:20 schreef koningdavid het volgende:
Zonder er een waardeoordeel aan op te hangen, is het een afwijking in de zin van dat het m.i. niet 'gebruikelijk' is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een soort genetische afwijking bedoel je?
Dat hij niet bevooroordeeld naar mensen toe is, neem ik aan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:27 schreef golfer het volgende:
Ach je kunt altijd nog trouwen en 5 kids de aarde opschoppen en zeggen dat je homofiel bent, zoals die ander religriezel die Arie, de oerhomo, even noemde.
Door Arie? Niet als goed voorbeeld, maar als een bestaande manier van ermee omgaan en dat hij alles wilde belichten, dus ook die manier.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja dat is eigenlijk helemaal triest. En dat wordt dan als voorbeeld aangehaald als goed alternatief voor christenen.
Nee ik begrijp dat je homoseksuelen daar niet zelf op aan kijkt. Maar je ziet het dus wel als een zielige ongeneeslijke "ziekte" waar de persoon niks aan kan doen om het zo even te zeggen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:28 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zonder er een waardeoordeel aan op te hangen, is het een afwijking in de zin van dat het m.i. niet 'gebruikelijk' is.
Ja zo interpreteerde ik het wel. Iedereen mag natuurlijk zelf kiezen hoe hij daar mee omgaat en het een plekje geeft, maar leven als een hetero en je homoseksuele gevoelens verdringen kan volgens mij nooit een echte vrijwillige keuze zijn maar lijkt me meer een keuze "omdat het zo hoort" of uit angst.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Door Arie? Niet als goed voorbeeld, maar als een bestaande manier van ermee omgaan en dat hij alles wilde belichten, dus ook die manier.
Nou ja.. bijvoorbeeld de opmerking "God zal niemand veroordelen" vind ik een vrij nietszeggende, en ook te liberale, platitude. Het is in elk geval niet een beeld dat de bijbel schetst. Natuurlijk zal God niemand veroordelen op zijn geslacht, afkomst, geaardheid en dergelijke dingen, dat is volstrekt helder, maar (de christelijke) God veroordeelt natuurlijk wel degelijk mensen, en dan gaat het vaak om hun handelen en ethische keuzes. En dat is volgens mij iets wat Arie nog wel eens onderbelicht laat.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
koningdavid, wat vindt jij dan precies te liberaal aan Arie Boomsma? Gaat dat om iets wat hij vanavond heeft gezegd of gaat dat om iets buiten deze uitzending?
Nee, dat lijkt me ook niet bepaald een gezonde situatie.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ach je kunt altijd nog trouwen en 5 kids de aarde opschoppen en zeggen dat je homofiel bent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |