Nu.nl --> http://www.nu.nl/buitenla(...)dode-in-uruzgan.htmlquote:'Tenminste een Nederlandse dode in Uruzgan'
Uitgegeven: 22 mei 2010 19:02
Laatst gewijzigd: 22 mei 2010 19:02
AMSTERDAM - Minstens een Nederlandse militair is zaterdag in de Afghaanse provincie Uruzgan om het leven gekomen. Dat melden Afghaanse bronnen aan BNO News.
Er gaan bovendien geruchten van een tweede Nederlandse dode, aldus de bronnen.
Het Ministerie van Defensie geeft zaterdagavond om 19.30u een persconferentie.
Wie zegt dat ze daar niet bij stilstaan?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Soldaatje willen spelen maar er niet bij stilgestaan dat je naar een oorlogsgebied kan worden gestuurd.
Ik kan er echt geen medelijden mee hebben.
Idiote reactie zegquote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Soldaatje willen spelen maar er niet bij stilgestaan dat je naar een oorlogsgebied kan worden gestuurd.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dan had hij wel een echt beroep gekozen. Iets waarbij er wat minder direct levensgevaar is.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Idiote reactie zegHoe kom je erbij dat ie daar niet bij stilgestaan heeft?
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dan had hij wel een echt beroep gekozen. Iets waarbij er wat minder direct levensgevaar is.
Ik heb juist respect voor deze soldaten, mits ze geen rotzooi aan het trappen zijn in het betreffende oorlogsland. Ze komen (9 van de 10 keer) naar het oorlogsland met het doel het land te verbeteren, de bevolking te helpen en de dictatuur uit te roeien.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dan had hij wel een echt beroep gekozen. Iets waarbij er wat minder direct levensgevaar is.
Fokking internetheld...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat. Maar zelfs als je het hier niet mee eens bent en je kan er geen sympathie voor opbrengen is een trieste provocerende reactie in dit geval nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:17 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Ik heb juist respect voor deze soldaten, mits ze geen rotzooi aan het trappen zijn in het betreffende oorlogsland. Ze komen (9 van de 10 keer) naar het oorlogsland met het doel het land te verbeteren, de bevolking te helpen en de dictatuur uit te roeien.
Natuurlijk heeft diegene de keus gemaakt te willen vechten in het Nederlandse leger. Uitgezonden willen worden wordt vaak gezien als een echte uitdaging, en niet 'een nare bijkomstigheid'. Men heeft er dus wel degelijk over nagedacht. Alles heeft consequenties, zo ook de keuze om je bij het leger te voegen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja zo las ik het ook.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:19 schreef Torrio het volgende:
TT met dubbele betekenis.
'Nou er is tenminste een Nederlandse dode in Uruzgan, gelukkig'
Nederlandse soldaten zijn een probleem?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:35 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zijn ze d'r iig niet voor niks naartoe gegaan.
Heerlijk problemen die zichzelf oplossen.
mijn fout, te snel gelezen ... ik dacht dat die gewond was geraaktquote:
Vliegtuigcrash is niet vergelijkbaar dat is iets waar je geen invloed op hebt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:35 schreef _Mystery_ het volgende:
Al die huillies hier.stfu hebben we het nog over de vliegtuigcrash??
Prestige? Lolquote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:48 schreef Tarak het volgende:
WEG, WEG, WEG daar.
Prachtige jonge levens worden opgeofferd voor verkeerde en niet eerlijk gecommuniceerde doelen.
En dan is er nog een meerderheid in de politieke die de levens van mooie jonge mensen wil blijven riskeren niet voor het doel.....nee....voor het prestige ............
Ja dat weet de kiezer , maar de politiek wil niet luisteren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:48 schreef Tarak het volgende:
WEG, WEG, WEG daar.
Prachtige jonge levens worden opgeofferd voor verkeerde en niet eerlijk gecommuniceerde doelen.
En dan is er nog een meerderheid in de politieke die de levens van mooie jonge mensen wil blijven riskeren niet voor het doel.....nee....voor het prestige ............
Dat wordt aangevoerd......... anders zou Balkenende niet meer mogen meepratne met de G20....quote:
Bron: http://nos.nl/artikel/137(...)uzgan-rampzalig.htmlquote:"Als je zo de secretaris-generaal van de NAVO schoffeert, dan kun je het wel schudden met toekomstige belangrijke functies binnen de NAVO. Dus je hebt geen invloed meer. En dat ettert door naar allerlei andere organsaties, inclusief de Europese Unie." "Als ik goed ben geïnfomeerd heeft Biden Bos eigenlijk gedreigd met het uit de G20 zetten [van Nederland]", zegt De Wijk. "Wij spelen daar straks dus geen rol meer in.
Triest dat die hyves alweer zo openbaar moet zijn ja.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:58 schreef Berto het volgende:
Triest nieuws weer.
Gaat om deze jongen. http://luc2910.hyves.nl/
- edit -quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:55 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ja dat weet de kiezer , maar de politiek wil niet luisteren.
Die wil niet voor schut staan bij de kameraden premiers en de belastingbetaler die zal wel bloeden
Scheelde ook maar een haartje of we hadden ook in IIrak gezeten
We hebben ook in Irak gezeten..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:55 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ja dat weet de kiezer , maar de politiek wil niet luisteren.
Die wil niet voor schut staan bij de kameraden premiers en de belastingbetaler die zal wel bloeden
Scheelde ook maar een haartje of we hadden ook in IIrak gezeten
Je bijdrage is nog nuttelozer dan de mijne.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Ik zou het een gelijke stand noemen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je bijdrage is nog nuttelozer dan de mijne.
niet echtquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je bijdrage is nog nuttelozer dan de mijne.
O kijk eens aanquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:00 schreef sp3c het volgende:
nou goed, never mind ... we hebben trouwens 2 jaar in Irak gezeten
Dan weet jij vast de voordelen wel op te noemenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:00 schreef sp3c het volgende:
je hoort 3 seconde geleden van het bestaan van de missie en je komt al tot de conclusie dat het volstrekt nutteloos was
Meestal zijn het bermbommen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:14 schreef La_Vita het volgende:
Ik word altijd zo kwaad als ik die reclames van de landmacht op televisie zie. Vet cool dope om een beetje soldaatje te spelen. Reclames gericht op 18 jarige jongens die vervolgens een paar jaartjes later afgeschoten worden in Afghanistan.
Nou noem dan de voordelen van die oorlogen op sjaakquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef sp3c het volgende:
das het punt niet Albert
ik kijk informeer mezelf altijd wat beter voor ik iets nutteloos noem ... komt intelligenter over vind ik
ik was helemaal geen voorstander van de inzet in Irakquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Nou noem dan de voordelen van die oorlogen op sjaak
Ik wel, laat die soldaten maar wat doen voor de kost.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was helemaal geen voorstander van de inzet in Irak
captain obvious strikes again!quote:
Laat ze een echte baan zoeken danquote:Op zondag 23 mei 2010 00:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik wel, laat die soldaten maar wat doen voor de kost.
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:16 schreef sp3c het volgende:
daar hoeven ze het land niet voor uit
[..]
captain obvious strikes again!
obviouslyquote:Op zondag 23 mei 2010 00:24 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Oops verkeerd gequote, moest zijn "Risico van het vak"
onzinquote:@Sig00
In Irak hebben ze anders ook niks gedaan.
OK.quote:obviously
quote:onzin
Dat moet in Afganistan met al dat goede werk van het NL leger nu toch ook wel lukken inmiddels?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:40 schreef sp3c het volgende:
er hoeft nix meer gedaan te worden, de provincie is overgedragen aan de Irakezen zelf die runnen de boel daar nu
Waarom praat je alleen over het heden? De oorlog is al een tijdje bezigquote:Op zondag 23 mei 2010 00:40 schreef sp3c het volgende:
er hoeft nix meer gedaan te worden, de provincie is overgedragen aan de Irakezen zelf die runnen de boel daar nu
en nee zolang jij met dit soort oneliners werkt komt er geen argument achter nee
wat je zegt is onzin en iedereen met internet kan dat met 10 seconden google en een middelmatig werkend brein natrekken
Ok daar hebben die Russen zich ook al op stukgebeten.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:46 schreef sp3c het volgende:
Afghanistan is een stuk minder ontwikkeld dan Irak was ...
I don't get itquote:Op zondag 23 mei 2010 00:49 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Waarom praat je alleen over het heden? De oorlog is al een tijdje bezig.
de provincie waar de Nederlanders zijn geweest??????quote:Welke provincie? Duidelijkheid schep je in ieder geval ook niet op. Misschien omdat het wat laat is. Oh, want tegen oneliners bestaan geen argumenten natuurlijk!
Nederland ging er pas heen nadat de VN de inzet had goedgekeurd, niets illegaals aanquote:http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=115964§ionid=351020605
http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/4473/IAEA-chef:+geen+bewijs+voor+kernwapens+in+Irak
Klopt, iedereen met Internet kan dit zo opzoeken; De oorlog was illegaal en de officiële reden om Irak binnen te vallen waren de zogenaamde kernwapens die nergens te vinden waren.
]http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_1483_Veiligheidsraad_Verenigde_Naties[/quote][/url]quote:# Erkent de autoriteit, verantwoordelijkheden en verplichtingen van de bezetter als "de Autoriteit" (de VS en het VK).
# Bemerkt dat andere landen dan de bezetter (kunnen) samenwerken met de Autoriteit.
# Verwelkomt de wil van de lidstaten om bij te dragen aan de stabiliteit en veiligheid van Irak.
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_1483_Veiligheidsraad_Verenigde_Naties
nou toen de Russen er binnen vielen konden er een stuk meer mensen lezen en schrijvenquote:Op zondag 23 mei 2010 00:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok daar hebben die Russen zich ook al op stukgebeten.
Wel van Afghanistan? Waarom Afghanistan wel, en Irak niet?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was helemaal geen voorstander van de inzet in Irak
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
1 generatie moet opgroeien met het idee dat kleine baby's in een vat kokend water gooien omdat papa ze naar de dokter heeft gebracht niet helemaal normaal is
omdat er daar mensen werden opgeleid om waar dan ook binnen het bondgenootschap een heleboel mensen te vermoorden omdat ze een hekel aan te korte rokjes hebben ofzoiets dergelijksquote:Op zondag 23 mei 2010 01:00 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Wel van Afghanistan? Waarom Afghanistan wel, en Irak niet?
nee dat duurt ff, je moet wel meelezen want dat zeg ik netquote:[..]Net of ze het nu wel normaal vinden.
Het is dus de schuld van die Russen.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou toen de Russen er binnen vielen konden er een stuk meer mensen lezen en schrijven
wij hebben nu last van de rommel die ze gemaakt hebben en de staat waarin ze het achterlieten
Dat krijg je in zo'n land waar de informatie op een ander niveau zit.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:20 schreef sp3c het volgende:
ja
sterker nog er schieten nog steeds mensen op ISAF omdat ze denken dat de Russen de boel weer uit komen moorden!
Dus geef je ze een betere smoes om waar dan ook binnen het bondgenootschap een heleboel mensen te vermoorden omdat ze strijden tegen bezetters?quote:Op zondag 23 mei 2010 01:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat er daar mensen werden opgeleid om waar dan ook binnen het bondgenootschap een heleboel mensen te vermoorden omdat ze een hekel aan te korte rokjes hebben ofzoiets dergelijks
Vroegah werden kleine baby's systematisch in een vat kokend water gegooid? Nog nooit zoiets belachelijks gelezen.quote:nee dat duurt ff, je moet wel meelezen want dat zeg ik net
beter dan wat precies?quote:Op zondag 23 mei 2010 01:26 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Dus geef je ze een betere smoes om waar dan ook binnen het bondgenootschap een heleboel mensen te vermoorden omdat ze strijden tegen bezetters?
niet systematisch want het was daar normaal dat je kindje gedood of verminkt word als je het naar de dokter brengt en dus doe je dat nietquote:[..]
Vroegah werden kleine baby's systematisch in een vat kokend water gegooid? Nog nooit zoiets belachelijks gelezen.
Nee wij worden hier lekker objectief geïnformeerd over het hoe en waarom van onze aanwezigheid in Uruzgan wou je zeggen...quote:Op zondag 23 mei 2010 01:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat krijg je in zo'n land waar de informatie op een ander niveau zit.
En dit.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:14 schreef La_Vita het volgende:
Ik word altijd zo kwaad als ik die reclames van de landmacht op televisie zie. Vet cool dope om een beetje soldaatje te spelen. Reclames gericht op 18 jarige jongens die vervolgens een paar jaartjes later afgeschoten worden in Afghanistan.
Uhh...... Nee.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:36 schreef HenryHill het volgende:
Nee wij worden hier lekker objectief geïnformeerd over het hoe en waarom van onze aanwezigheid in Uruzgan wou je zeggen...
Mee eens.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:14 schreef La_Vita het volgende:
hoezo nee??quote:
Alleen het waarom is nogal onderbelicht.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoezo nee??
het leger organiseert voor elke scheet die he tlaat in Uruzgan een persconferentie!
als je wil weten wat er aan de hand is dan is het niet heel erg moeilijk zoeken met google`
truequote:Op zondag 23 mei 2010 01:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alleen het waarom is nogal onderbelicht.
Iedere mens maakt keuzes in zijn leven toch?quote:
Ligt in ieder geval niet aan mij. Er is denk ik sprake van een misverstand want ik heb het over de Irak oorlog in het algemeen. En niet de Nederlandse rol. Maar goed.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
I don't get it
[..]
de provincie waar de Nederlanders zijn geweest??????
vreemde vraag maar goed ... Al Muthanna
[..]
Nederland ging er pas heen nadat de VN de inzet had goedgekeurd, niets illegaals aan
[..]
Die zul je ongetwijfeld hebben, het merendeel lijkt echter nogal wat moeite te hebben met het buitenlands beleid van het Westen.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat er daar mensen werden opgeleid om waar dan ook binnen het bondgenootschap een heleboel mensen te vermoorden omdat ze een hekel aan te korte rokjes hebben ofzoiets dergelijks
raar verhaal, je begint notabene met 'daar hebben ze ook niks gedaan'quote:Op zondag 23 mei 2010 12:00 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ligt in ieder geval niet aan mij. Er is denk ik sprake van een misverstand want ik heb het over de Irak oorlog in het algemeen. En niet de Nederlandse rol. Maar goed.
dat blijktquote:Mooie linkjes die ik nog nooooit eerder heb gezien hoor?
ze doen helemaal nix meer daar, de provincie is overgedragen aan de Australiers en die droegen het over aan de Irakezenquote:Er was destijds ook niks illegaals aan maar de discussie is nu wat de soldaten daar goed doen? Heb je daar goede voorbeelden van?
waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 23 mei 2010 12:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die zul je ongetwijfeld hebben, het merendeel lijkt echter nogal wat moeite te hebben met het buitenlands beleid van het Westen.
Uit wat ze zeggen. Ze zeggen, vrijwel altijd, "vanwege Irak, Palestina... etc.", ze zeggen nooit "Godallemachtig, wat haat ik jullie rokjes!quote:
Ja, dat is mijn mening die gebaseerd is op mijn eigen reis naar Irak, verhalen van familie, vrienden, TV. Ik zie dus echt niet wat ze goed hebben gedaan?quote:Op zondag 23 mei 2010 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
raar verhaal, je begint notabene met 'daar hebben ze ook niks gedaan'
[..]
dat blijkt
[..]
ze doen helemaal nix meer daar, de provincie is overgedragen aan de Australiers en die droegen het over aan de Irakezen
mwah ... ligt een beetje aan wie je vrienden zijnquote:Op zondag 23 mei 2010 12:17 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn mening die gebaseerd is op mijn eigen reis naar Irak, verhalen van familie, vrienden, TV. Ik zie dus echt niet wat ze goed hebben gedaan?
Wat hebben ze gedaan dan? Veiligheid is nog nooit zo slecht geweest in Irak en laten we het niet over de economie hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |