abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81769435
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een paard wat zijn been breekt wordt ook afgemaakt, da's helemaal absurd in jouw denkwijze.
Dat is het ook.

Een mens kan aangeven dat hij/zij iets niet leuk vindt. Een hond kan alleen grommen en als dat niet werkt bijten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 19:59:38 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_81769503
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:58 schreef Halcon het volgende:

Een mens kan aangeven dat hij/zij iets niet leuk vindt. Een hond kan alleen grommen en als dat niet werkt bijten.
Onbetrouwbare kutbeesten dus.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_81769517
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Onbetrouwbare kutbeesten dus.

Bullshit.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 20:01:12 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_81769554
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bullshit.
Briljant weerwoord.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_81769601
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Briljant weerwoord.

Jouw post was niet bepaald een intellectuele voltreffer.
pi_81769641
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Dat was heel wat jaartjes geleden normaal bij dit ras.
Een goede fokker fokt nu op heel andere karaktereigenschappen bij een bull terrier.
Hoe groot schat jij het aandeel aan goede fokkers op het totaal? En hoeveel van de bezitters van bullterriėrs kopen daar in verhouding tot bij de minder goede maar veel goedkoper leverende fokkers? Enne, je bent op de hoogte dat er een levendige markt en fok is voor bullterriėrs voor hondengevechten waarbij juist gefokt wordt op minder fijne eigenschappen?
quote:
Een labrador werd oorspronkelijk ook gebruikt bij de jacht. Echt, bij de mijne zie je daar niks meer in terug.
Je fokt die eigenschappen er echt niet uit in die vijftien jaartjes waarbij dat serieus aan de orde is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_81769682
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
Terwijl er genoeg alternatieven zijn.
Die kosten veel geld en het beest in kwestie zal nooit functioneren zoals van een gezond paard verwacht wordt.
Met honden die over de scheef gaan werkt het net zo.
pi_81769683
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een hond kan best een reden hebben om te bijten. Als er tientallen nietjes in z'n oor worden geslagen, dan reageert een hond agressief. Als je een hond slecht en gewelddadig hebt opgevoed, dan kan een hond agressief reageren.

Honden die in orde zijn, zijn vrij voorspelbare beesten.
Als het baasje geen baas wil zijn en niet onverbiddelijk is, dan komt het niet in orde met zo'n hond. Zo'n baasje dat begint met de oorzaak buiten de hond te zoeken en dat zelfs nog te soft is om een hond af te laten maken nadat die een kind heeft doodgebeten, die brengen honden voort die niet in orde zijn. Nu overkomt het toevallig haar, voor haar er zijn er honderden andere baasjes zoals haar die het net zo goed zou kunnen overkomen. Jou bijvoorbeeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81769739
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het baasje geen baas wil zijn en niet onverbiddelijk is, dan komt het niet in orde met zo'n hond. Zo'n baasje dat begint met de oorzaak buiten de hond te zoeken en dat zelfs nog te soft is om een hond af te laten maken nadat die een kind heeft doodgebeten, die brengen honden voort die niet in orde zijn. Nu overkomt het toevallig haar, voor haar er zijn er honderden andere baasjes zoals haar die het net zo goed zou kunnen overkomen. Jou bijvoorbeeld.
Iemand die geen hond kan houden, moet er ook vooral niet aan beginnen. Zoiets overkomt je niet toevallig... Er is ook niets mis mee als een baasje in de spiegel kijkt op het moment dat de hond raar reageert op andere mensen. Het zit vrijwel allemaal in de opvoeding door het baasje.
pi_81769765
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die kosten veel geld en het beest in kwestie zal nooit functioneren zoals van een gezond paard verwacht wordt.
Met honden die over de scheef gaan werkt het net zo.
WAO-ers kosten ook veel geld en de WAO-er in kwestie zal nooit functioneren zoals van een gezonde werknemer verwacht wordt.....
pi_81769822
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is het ook.

Je vergeet de optie "weglopen". Doet het gros van de beesten. Er zitten er echter tussen die a) doorbijten (erin gefokt, doen honden van nature niet, en bekend probleem bij *roffel* bullterriėrs) en b) juist reageren op wegrennen van bange kinderen (er soms niet uitgefokt, is deel van wolveninstinct). Deze schatjes veroorzaken problemen door te snel te bijten en verergeren ze vervolgens omdat ze doorslaan door het vluchtgedrag van het slachtoffer.

Dat soort honden wordt helemaal dol van -bijvoorbeeld- een gillende wegrennende peuter. Het zijn van die honden die vroeger doodgeknuppeld werden omdat ze een schaap naar de tyfus scheurden omdat het knopje om ging. Om even aan te geven over wat voor afwijking we het hebben. Niet een hond met nietjes in zijn oor die uiteindelijk toehapt, geen hond die vals gemaakt is, maar een hond die kapot gefokt is en "zomaar" aanvalt en niet geschikt is om in contact te komen met mensen, laat staan kinderen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_81770012
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je vergeet de optie "weglopen". Doet het gros van de beesten. Er zitten er echter tussen die a) doorbijten (erin gefokt, doen honden van nature niet, en bekend probleem bij *roffel* bullterriėrs) en b) juist reageren op wegrennen van bange kinderen (er soms niet uitgefokt, is deel van wolveninstinct). Deze schatjes veroorzaken problemen door te snel te bijten en verergeren ze vervolgens omdat ze doorslaan door het vluchtgedrag van het slachtoffer.

Dat soort honden wordt helemaal dol van -bijvoorbeeld- een gillende wegrennende peuter. Het zijn van die honden die vroeger doodgeknuppeld werden omdat ze een schaap naar de tyfus scheurden omdat het knopje om ging. Om even aan te geven over wat voor afwijking we het hebben. Niet een hond met nietjes in zijn oor die uiteindelijk toehapt, geen hond die vals gemaakt is, maar een hond die kapot gefokt is en "zomaar" aanvalt en niet geschikt is om in contact te komen met mensen, laat staan kinderen.
Een beest kan niet altijd weglopen. Een beest kan vaak niet zelfstandig een deur openen of door een raam springen... Honden hebben wat andere fysieke kenmerken dan een mens en dat uit zich in dit soort verschillen.

De agressiedrempel van Bull Terriers is juist verhoogd. Natuurlijk worden er Bull Terriers gefokt om gevechten mee te houden en zijn er hele volksstammen Tokkies die niet geschikt zijn om honden te houden, maar dat zegt meer over deze mensen dan over de hond.
pi_81770085
Ik heb zelf 2 bull terriėrs, Lana en Bimbo mijn schatjes.

Voor kinderen uit mijn familie en kennissenkring die vaak hier komen zijn ze erg lief en beschermend, lekker knuffelen met ze, maar toch zal ik nooit een klein kindje alleen met ze laten. Een nichtje van mij heeft een chihuahua, en dat beest heeft laatst een kindje in z`n voet gebeten. Kind speelde op de grond, hond liep voorbij, kind gaf zonder dat ģemand het zag dat beest een schop en de hond beet.
pi_81770134
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:16 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ik heb zelf 2 bull terriėrs, Lana en Bimbo mijn schatjes.

Voor kinderen uit mijn familie en kennissenkring die vaak hier komen zijn ze erg lief en beschermend, lekker knuffelen met ze, maar toch zal ik nooit een klein kindje alleen met ze laten. Een nichtje van mij heeft een chihuahua, en dat beest heeft laatst een kindje in z`n voet gebeten. Kind speelde op de grond, hond liep voorbij, kind gaf zonder dat ģemand het zag dat beest een schop en de hond beet.
Dat laatste zou de krant niet halen natuurlijk.
pi_81770216
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

WAO-ers kosten ook veel geld en de WAO-er in kwestie zal nooit functioneren zoals van een gezonde werknemer verwacht wordt.....
Verschil is er, of dat terecht is moet een ieder voor zichzelf maar uitmaken.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 20:20:59 #116
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_81770251
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die gevolgen zijn ook doorgaans wat minder...
Maar je krijgt wel een vertekend beeld van de aantallen bijtincidenten van verschillende rassen inderdaad als je alleen op kranten e.d afgaat.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_81770270
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als die chihuahua het kind had doodgebeten had het waarschijnlijk wel in de krant gestaan.
pi_81770292
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:20 schreef senesta het volgende:

[..]

Die gevolgen zijn ook doorgaans wat minder...
Maar je krijgt wel een vertekend beeld van de aantallen bijtincidenten van verschillende rassen inderdaad als je alleen op kranten e.d afgaat.
Ik had het over die schop tegen die hond in de zin van actie en reactie.
pi_81770401
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:21 schreef aloa het volgende:

[..]

Als die chihuahua het kind had doodgebeten had het waarschijnlijk wel in de krant gestaan.
Tja, mensen noemen dat schattige hondjes. Maar dat zijn pas vervelende krengen. Dan heb ik toch echt liever mijn 2 bulltjes. Heb de mijne trouwens wel tegelijkertijd genomen. Moederhond was overleden kort na de bevalling en de eigenaren hadden niet de tijd om alle pups met de fles te voeden. Ik zat op dat moment vanwege revalidatie thuis dus had alle tijd. Heb ze beide met 3 weekjes gekregen. Wil ze ook echt niet meer kwijt en zij elkaar ook niet, echt broer en zus liefde waar de 1 is, is de ander.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:34:43 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_81770668
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:39 schreef Halcon het volgende:

Die honden zijn wel te vertrouwen, maar de opvoeding vereist wel wat kunde, kennis en geduld en die capaciteiten heeft niet elke mens die een Bull Terrier aanschaft.
Toch vind ik het altijd bijzonder dat je altijd een bepaald "slag" volk met dit soort honden ziet lopen...
pi_81770725
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Toch vind ik het altijd bijzonder dat je altijd een bepaald "slag" volk met dit soort honden ziet lopen...
Bepaalde mensen zien zo'n hond als een statussymbool. Er rijdt ook een bepaald slag volk met een getunede auto of vroeger met een Opel Manta.
pi_81770739
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:54 schreef Halcon het volgende:
De honden zijn natuurlijk zonder enig onderzoek afgemaakt.
En godverdomme terecht. hopelijk hebben ze het baasje meteen meegenomen.

Dit soort grote en gevaarlijke honden horen niet in onze maatschappij thuis.
Whatever...
pi_81770770
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bepaalde mensen zien zo'n hond als een statussymbool. Er rijdt ook een bepaald slag volk met een getunede auto of vroeger met een Opel Manta.
Inderdaad alle rechtse tokkies willen zo een hond en drie tatoeages en een geblondeerde vrouw
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81770779
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is nu net zijn punt, al heel deze discussie lang. Dat dat "slag volk" waarschijnlijk ook niet geschikt is om dat soort honden op te voeden en te houden. Er zal wel een reden zijn waarom ze ze in huis halen.

Hier gaat het echter om een 44-jarige vrouw en een 70-jarige oma, die reken ik niet tot het "slag volk" dat jij waarschijnlijk bedoelt.
pi_81770845
quote:
[b]Op zaterdag 22 mei 2010 20:37 schreef

Hier gaat het echter om een 44-jarige vrouw en een 70-jarige oma, die reken ik niet tot het "slag volk" dat jij waarschijnlijk bedoelt.
Jij kent ze persoonlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')