De uitslag van een stierengevecht staat altijd al vast, vóór aanvang.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:53 schreef Pek het volgende:
Strakke actie![]()
Maar de vraag is: hoe is het met de stier? Hij heeft dus gewonnen, loopt hij nu weer door de wei te dartelen?
Vanzelfsprekend (wat mij betreft).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:11 schreef jaronsch het volgende:
Neem aan dat de critici op stierenvechten ook het vlees van de bio-industrie weren.
En wie ben jij om te beslissen dat dieren geen bewustzijn hebben? Ik ga al mijn hele leven intensief met dieren om en weet zeker dat ze meer bewustzijn hebben dan de meeste mensen. Zo weten ze bijvoorbeeld hun soort in evenwicht te houden, waar mensen willens en wetens een uitgeput, armoedig zootje van moeder Aarde maken.quote:Je antropomorfiseert behoorlijk als je denkt dat een stier vernedering kan ervaren. Zo'n beest is nauwelijks bewust van zichzelf.
Ik ben natuurlijk geen vegetariër , maarquote:
Typisch hippie-gewauwel. Een stier kan zichzelf in de spiegel niet herkennen, ze hebben geen geweten en derhalve ook geen besef van goed en kwaad. Ze worden louter door instincten bewogen.quote:En wie ben jij om te beslissen dat dieren geen bewustzijn hebben? Ik ga al mijn hele leven intensief met dieren om en weet zeker dat ze meer bewustzijn hebben dan de meeste mensen. Zo weten ze bijvoorbeeld hun soort in evenwicht te houden, waar mensen willens en wetens een uitgeput, armoedig zootje van moeder Aarde maken.
Dat is pas gewauwel. Ik had laatst een geweldig gesprek met een stier.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:25 schreef jaronsch het volgende:
Typisch hippie-gewauwel. Een stier kan zichzelf in de spiegel niet herkennen, ze hebben geen geweten en derhalve ook geen besef van goed en kwaad. Ze worden louter door instincten bewogen.
De meeste mensen hebben ook geen enkel besef van goed en kwaad, kijk es rond op Fok, of zelfs buiten, als je durftquote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:25 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk geen vegetariër , maarvoor je
[..]
Typisch hippie-gewauwel. Een stier kan zichzelf in de spiegel niet herkennen, ze hebben geen geweten en derhalve ook geen besef van goed en kwaad. Ze worden louter door instincten bewogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |