quote:Julio Aparicio heeft ondervonden dat stierenvechten een activiteit is die niet helemaal is ontbloot van risico.
Circa 20.000 toeschouwers zagen vrijdag hoe de 'torero' in de Madrileense arena Las Ventas op de horens werd genomen door de 530 kilo zware stier Opparo.
Een van de horens van het dier doorboorde de kaak en de tong van de 41-jarige Aparicio, waarna het scherpe voorwerp via diens mond naar buiten kwam.
De gruwelijke beelden staan inmiddels op YouTube. De onfortuinlijke stierenvechter heeft onder meer een kaakoperatie ondergaan in een ziekenhuis in Madrid.
De inwoner van Sevilla maakt het naar omstandigheden goed, zo verklaarden de artsen zaterdag.
Het incident gebeurde tijdens la Feria de San Isidro, het belangrijkste evenement op de jaarkalender van het stierenvechten.
Deze activiteit, waar dierenrechtenactivisten zich fel tegen verzetten, wordt beoefend in Spanje, Portugal, delen van Zuid-Frankrijk en sommige Zuid-Amerikaanse landen, zoals Peru en Colombia.
Reken daar maar niet op.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:53 schreef Pek het volgende:
Strakke actie![]()
Maar de vraag is: hoe is het met de stier? Hij heeft dus gewonnen, loopt hij nu weer door de wei te dartelen?
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:53 schreef TNA het volgende:
Achterlijke vertoning. Dat er nog maar een stel van die torero's mogen sterven in de arena.
Geeft een heel apart gevoel van binnen zo'n hoorn.quote:
Ik denk dat hij de volgende keer bij een ijssalon om een bekertje vraagt ipv een hoorntje.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Geeft een heel apart gevoel van binnen zo'n hoorn.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de volgende keer bij een ijssalon om een bekertje vraagt ipv een hoorntje.
Was dat niet 6 mei?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:11 schreef Topmodelz het volgende:
Klopt, hetzelfde doet links Nederland met mensen die rechtse partijen stemmen. Die worden opgejaagd, vernederd en soms wel eens doodgemaakt (zie 7 mei 2002)....
wat ben jij nou weer voor dwaasquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:11 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Klopt, hetzelfde doet links Nederland met mensen die rechtse partijen stemmen. Die worden opgejaagd, vernederd en soms wel eens doodgemaakt (zie 7 mei 2002)....
Misschien zouden mensen met jouw overtuiging wat serieuzer genomen worden als er niet zoveel verbaal incontinenten tussen zouden zitten. Kun je nou echt niet eerst even een geschikte plek uitzoeken voordat je alles laat lopen? 2 minuten van lichte concentratie, enige focus op het onderwerp, is dat nou echt teveel gevraagd?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:11 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
De uitslag van een stierengevecht staat altijd al vast, vr aanvang.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:53 schreef Pek het volgende:
Strakke actie![]()
Maar de vraag is: hoe is het met de stier? Hij heeft dus gewonnen, loopt hij nu weer door de wei te dartelen?
Vanzelfsprekend (wat mij betreft).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:11 schreef jaronsch het volgende:
Neem aan dat de critici op stierenvechten ook het vlees van de bio-industrie weren.
En wie ben jij om te beslissen dat dieren geen bewustzijn hebben? Ik ga al mijn hele leven intensief met dieren om en weet zeker dat ze meer bewustzijn hebben dan de meeste mensen. Zo weten ze bijvoorbeeld hun soort in evenwicht te houden, waar mensen willens en wetens een uitgeput, armoedig zootje van moeder Aarde maken.quote:Je antropomorfiseert behoorlijk als je denkt dat een stier vernedering kan ervaren. Zo'n beest is nauwelijks bewust van zichzelf.
Ik ben natuurlijk geen vegetarir , maarquote:
Typisch hippie-gewauwel. Een stier kan zichzelf in de spiegel niet herkennen, ze hebben geen geweten en derhalve ook geen besef van goed en kwaad. Ze worden louter door instincten bewogen.quote:En wie ben jij om te beslissen dat dieren geen bewustzijn hebben? Ik ga al mijn hele leven intensief met dieren om en weet zeker dat ze meer bewustzijn hebben dan de meeste mensen. Zo weten ze bijvoorbeeld hun soort in evenwicht te houden, waar mensen willens en wetens een uitgeput, armoedig zootje van moeder Aarde maken.
Dat is pas gewauwel. Ik had laatst een geweldig gesprek met een stier.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:25 schreef jaronsch het volgende:
Typisch hippie-gewauwel. Een stier kan zichzelf in de spiegel niet herkennen, ze hebben geen geweten en derhalve ook geen besef van goed en kwaad. Ze worden louter door instincten bewogen.
De meeste mensen hebben ook geen enkel besef van goed en kwaad, kijk es rond op Fok, of zelfs buiten, als je durftquote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:25 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk geen vegetarir , maarvoor je
[..]
Typisch hippie-gewauwel. Een stier kan zichzelf in de spiegel niet herkennen, ze hebben geen geweten en derhalve ook geen besef van goed en kwaad. Ze worden louter door instincten bewogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |