Charismatisch, bedoel je?quote:Op zondag 23 mei 2010 02:48 schreef sig000 het volgende:
Cohen is een beter staatsman als JP, Rutte ooit zullen worden.
Ja, dat klopt, maar goed ik weet het niet, het is een gok. Bovendien heb ik een forse bias want ik vind echt dat er fors bezuinigd moet worden en daarmee acht ik nu de VVD de beste keus. Zoiets bepaald toch de bril waardoor je naar de wereld kijkt en daarom gok ik dat de VVD goed scoort omdat het verkiezingsthema juist de overheidsfinanciën zijn.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:47 schreef Ryan3 het volgende:
Dat laatste is toch arbitrair en Zalm heeft zijn goede naam en eer toch een heel klein beetje verkwanseld door bij de DSB te gaan zitten?
Ik zit eigenlijk helemaal niet op zo'n staatsman te wachten. Dat soort leidersfiguren met een hoofdletter L zijn denk ik iets uit het verleden toen mensen nog vierkant achter een leider stonden. Tegenwoordig heeft iedereen een eigen mening en is het ook sociaal geaccepteerd daar voor uit te komen. Goed Rutte is niet mijn favoriete premier, maar het is niet echt een groot issue voor mij, ook omdat ik denk dat de premier eigenlijk vrij weinig macht heeft. Onderschat de macht van een vakminister niet, die hebben een heel departement dat ze voor zich kunnen laten werken. Algemene Zaken is juist heel erg klein.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:48 schreef sig000 het volgende:
Cohen is een beter staatsman als JP, Rutte ooit zullen worden.
Ikzelf ben wat socialer en vind dat men het kind niet met het badwater moet wegspoelen. Dat is ook een bril idd. Nochtans een raadsel. Ik had de VVD een half jaar geleden al opgegeven en nu moet je dat blijkbaar het CDA doen.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar goed ik weet het niet, het is een gok. Bovendien heb ik een forse bias want ik vind echt dat er fors bezuinigd moet worden en daarmee acht ik nu de VVD de beste keus. Zoiets bepaald toch de bril waardoor je naar de wereld kijkt en daarom gok ik dat de VVD goed scoort omdat het verkiezingsthema juist de overheidsfinanciën zijn.
Die hoeft zijn pasje niet te laten zien op internationale topconferentie.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Charismatisch, bedoel je?
Waaruit bestaat dat dan, het charisma van Cohen?
Maar voor ons eenvoudige Nederlanders?quote:Op zondag 23 mei 2010 02:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die hoeft zijn pasje niet te laten zien op internationale topconferentie.
Je ziet dus meer in Balkenende omdat elk leiderschap ontbreekt?quote:Op zondag 23 mei 2010 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk helemaal niet op zo'n staatsman te wachten. Dat soort leidersfiguren met een hoofdletter L zijn denk ik iets uit het verleden toen mensen nog vierkant achter een leider stonden. Tegenwoordig heeft iedereen een eigen mening en is het ook sociaal geaccepteerd daar voor uit te komen.
Het is er voor politicologen alleen maar leuker op geworden sinds de verzuiling voorbij is.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ikzelf ben wat socialer en vind dat men het kind niet met het badwater moet wegspoelen. Dat is ook een bril idd. Nochtans een raadsel. Ik had de VVD een half jaar geleden al opgegeven en nu moet je dat blijkbaar het CDA doen.
Mm, Leider is iets Anglo-Amerikaans wmb, ik zie een premier niet als mijn Leider hoor, jij wel?quote:Op zondag 23 mei 2010 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk helemaal niet op zo'n staatsman te wachten. Dat soort leidersfiguren met een hoofdletter L zijn denk ik iets uit het verleden toen mensen nog vierkant achter een leider stonden. Tegenwoordig heeft iedereen een eigen mening en is het ook sociaal geaccepteerd daar voor uit te komen. Goed Rutte is niet mijn favoriete premier, maar het is niet echt een groot issue voor mij, ook omdat ik denk dat de premier eigenlijk vrij weinig macht heeft. Onderschat de macht van een vakminister niet, die hebben een heel departement dat ze voor zich kunnen laten werken. Algemene Zaken is juist heel erg klein.
Nee, ik vind de premierkeus niet zo heel relevant, ik ben niet op zoek naar een Leider.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je ziet dus meer in Balkenende omdat elk leiderschap ontbreekt?
Niet veel, volgens mij.... maar een leuke vent na 8 jaar Balkenende (hoewel het een aardige man is, denk ik) mag ook wel.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maakt het weinig uit welke clown we als MP krijgen.
Ja, ik las in de VK van vandaag nog een leuk stuk over een polticoloog-socioloog (geboren in 1979)................... Tjongejonge, denk ik soms.....................quote:Op zondag 23 mei 2010 02:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is er voor politicologen alleen maar leuker op geworden sinds de verzuiling voorbij is.
Toch telt het wel mee in internationale verhoudingen.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind de premierkeus niet zo heel relevant, ik ben niet op zoek naar een Leider.En van Balkenende ga je spontaan zappen als je die weer op TV ziet verschijnen met z'n monotone gewauwel.
Balkenende heeft wel voor me kaar gekregen dat we weer aanzitten bij de G20 toch?quote:Op zondag 23 mei 2010 03:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toch telt het wel mee in internationale verhoudingen.
Tsja, ik weet het niet, Balkenende is natuurlijk wel iemand die heel goed ligt bij Merkel. Mede Christendemocraat, binnen de Christendemocratie zitten ze ook weer aardig op een lijn en ze zijn beide hoogopgeleide academici.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:00 schreef sig000 het volgende:
Toch telt het wel mee in internationale verhoudingen.
Balkenende hoogopgeleide academicus? Geschiedenis en rechten.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet, Balkenende is natuurlijk wel iemand die heel goed ligt bij Merkel. Mede Christendemocraat, binnen de Christendemocratie zitten ze ook weer aardig op een lijn en ze zijn beide hoogopgeleide academici.
Nee. Mijn voornaamste zorg is niet of de PvdA de grootste partij wordt, of dat Cohen premier wordt (hoewel ik wel denk dat hij de meest geschikte kandidaat voor die functie is)quote:Op zondag 23 mei 2010 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
Maar je zit dus wel een beetje in de rats voor de PvdA?
Mr. Dr. dat is toch een aardige titel. Cohen scoort natuurlijk wel iets beter, maar die is geen Christendemocraat. Ik denk dat Balkenende beter ligt bij Merkel dan Cohen.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:06 schreef Ryan3 het volgende:
Balkenende hoogopgeleide academicus? Geschiedenis en rechten.
En dan voor het wetenschappelijk bureau van het CDA een beetje neuzelen over de samenleving op zijn Zeeuws.
Volgens mij is een CDA-VVD coalitie met gedoogsteun van PVV toch een utopie?quote:Op zondag 23 mei 2010 03:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee. Mijn voornaamste zorg is niet of de PvdA de grootste partij wordt, of dat Cohen premier wordt (hoewel ik wel denk dat hij de meest geschikte kandidaat voor die functie is)
Mijn zorg is dat VVD en CDA een minderheidsregering gaan vormen met gedoogsteun van de PVV. We krijgen dan een conservatief rechts beleid, met behoorlijk wat macht voor de PVV, terwijl die partij geen regeringsverantwoordelijkheid draagt. In Denemarken is een soortgelijke constructie al realiteit.
In de rats zou ik zitten als ik CDA'er was. Die partij is bijna gehalveerd in de peilingen, van 41 naar pakweg 23 zetels: een historisch dieptepunt. De PvdA stevent af op handhaving van het huidige zetelaantal en dat is voor een regeringspartij geen slecht resultaat.
Oh, wil je die kant op. In die zin is Merkel natuurlijk wel de grootste baas van het internationale politieke toneel.quote:
Dat was nu niet wat ik bedoelde, bij Bush in zijn nadagen was JP kind aan huis.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet, Balkenende is natuurlijk wel iemand die heel goed ligt bij Merkel. Mede Christendemocraat, binnen de Christendemocratie zitten ze ook weer aardig op een lijn en ze zijn beide hoogopgeleide academici.
Al gevonden.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:14 schreef LosPollos het volgende:
Is het debat ergens terug te kijken? Welke zender was het?
Duh, Duitsers zijn helemaal neuzelaars.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, wil je die kant op. In die zin is Merkel natuurlijk wel de grootste baas van het internationale politieke toneel.
"Untersuchung des Mechanismus von Zerfallsreaktionen mit einfachem Bindungsbruch und Berechnung ihrer Geschwindigkeitskonstanten auf der Grundlage quantenchemischer und statistischer Methoden"
Dat is toch even andere koek dan:
"Overheidsregelgeving en maatschappelijke organisaties"
Leer mij het CDA en de VVD kennen. Ze willen beide maar wat graag over rechts. Zie ook Balkenende 1; het ging toen fout omdat de LPF meeregeerde. Als je zo'n partij (nu de PVV) buiten de regering laat, is de situatie stabieler.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:10 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij is een CDA-VVD coalitie met gedoogsteun van PVV toch een utopie?
Daar voelen noch CDA noch VVD zich goed bij.
Met de LPF was grote barbatruc, dat gaat met PVV net zo.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
Leer mij het CDA en de VVD kennen. Ze willen beide maar wat graag over rechts. Zie ook Balkenende 1; het ging toen fout omdat de LPF meeregeerde. Als je zo'n partij (nu de PVV) buiten de regering laat, is de situatie stabieler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |