abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81769013
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef TomLievense het volgende:
Nu we Balkenende bijna een decenium hebben gehad kunnen we wel ergens tegen.
Was dat een compliment voor balkenende of een "iedereen beter dan balkenende" post? Hij is een beetje multi-interpretabel...
pi_81769277
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rutte geen premier, daar kan ik nog in komen, maar daarvoor Cohen in de plaats is lood om oud ijzer. Cohen is een vertwijfeld iemand, een duidelijk plan is er niet, er wordt bij de gratie van de dag beoordeeld wat hem het beste lijkt. Hij observeert alles een en tovert dan ineens een standpunt uit de hoge hoed. Dat is ook de conclusie die ik in diverse stukken over Cohen heb gelezen. Ook in Amsterdam zat hij stil bij een vergadering, nam alles in zich op, en kwam de volgende dag met een standpunt. Dat is ook de reden waarom hij in de debatten kansloos door het ijs zakt, hij is niet ad-rem, kan niet snel denken en mist de overtuigende gave die Bos veel meer had. Bos kon ook fel zijn, Cohen zit het makke lammetje uit te hangen. Meeehhh.
Tja, het is natuurlijk een kwestie van perceptie. Wat de een als 'vertwijfeld' over vindt komen komt op een ander als 'bedachtzaam' over.

Persoonlijk heb ik Cohen in slechte doen nog tien keer liever dan een Rutte die een onemanshow weggeeft met zijn flauwe afgezaagde oneliners en op de man speelt louter om puntjes te scoren.
pi_81770697
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:51 schreef TNA het volgende:
Ik hoop dat Balkenende en Wilders in het debat van morgen beiden een paar zetels van de VVD weten af te pakken. Dat moet voldoende zijn.
Inderdaad. Hoe Balkenende en Wilders uiteindelijk Job Cohen gaan helpen.
pi_81770978
Je kan bij Rutte makkelijk op de man spelen hoor.

Zijn man doet de was voor hem
pi_81771013
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:42 schreef IHVK het volgende:
Je kan bij Rutte makkelijk op de man spelen hoor.

Hij woont bij zijn moeder
Dat moet dan premier worden?

Je merkt het aan zijn houding dat hij NIET mature is.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:52:59 #156
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81773344
Mooi zoals al die zgn sociale mensen hier reageren op het feit dat Rutte een keer per week bij zijn moeder eet. Rutte is een nakomertje die nog vrijgezel is. Hij heeft een goede band met zijn oude moeder. Hij bezoekt zijn moeder tenminste een keer in de week. Wie van jullie doet dat?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:03:53 #157
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_81773613
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Rutte is een zwaar verwend kind. Voor diegenen die het nog niet wisten. Zijn moeder doet de was voor hem !

Dat moet premier worden.
Word je nooit moe van jezelf en je gezeur over mensen die je luie uitkeringsleven zouden kunnen gaan verstoren?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_81773746
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:
Word je nooit moe van jezelf en je gezeur over mensen die je luie uitkeringsleven zouden kunnen gaan verstoren?
Kijk even hoeveel topics hij heeft gestart om de VVD zoveel mogelijk in een kwaad daglicht te stellen.

Zo hard heeft ie z'n leven lang nog niet gewerkt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:14:17 #159
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_81773890
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Kijk even hoeveel topics hij heeft gestart om de VVD zoveel mogelijk in een kwaad daglicht te stellen.

Zo hard heeft ie z'n leven lang nog niet gewerkt
Volgens mij kan hij prima werken, als hij even hard werkt als fok!t kan hij zelfs in de 52% schaal komen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_81775669
EchtGaaf je topics zijn zo slecht Je houdt wel vol met je "tot de verkiezingen elke dag een anti-VVD topic."
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:29:49 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81776381
Echtgaaf, als je eindelijk eens uit de kast komt, neuken we een keer tot de dokter komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81778356
Volgens mij is de wederopstanding van de VVD in de peilingen ook niet automatisch een wederopstanding van Rutte's kandidatuur voor het premierschap. Toch?
Volgens mij had bijv. Neelie Kroes geopperd dat ze terug naar Den Haag best wel ziet zitten.
Voor je het weet mengt het orakel uit Ljouwert zich ook in de strijd (en hoe oud is die, toch niet per se veel ouder dan Kroes?).
I´m back.
pi_81778492
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij is de wederopstanding van de VVD in de peilingen ook niet automatisch een wederopstanding van Rutte's kandidatuur voor het premierschap. Toch?
Volgens mij had bijv. Neelie Kroes geopperd dat ze terug naar Den Haag best wel ziet zitten.
Voor je het weet mengt het orakel uit Ljouwert zich ook in de strijd (en hoe oud is die, toch niet per se veel ouder dan Kroes?).
Rutte dank het succes niet aan zichzelf, maar dankzij het verlies van CDA en PVV.

Ik hoop dat Balkenende met z'n meesterzet afgelopen vrijdag een boel kiezers gaat terugwinnen.
  zondag 23 mei 2010 @ 00:34:17 #164
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81778536
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft hij gisteren laten zien in het verkiezingsdebat. Hij liet zien hoe min hij zwaar op de persoon van Cohen speelde over zijn opmerking over het bezoek aan slachtoffer en dader. Laat hem liever over de inhoud hebben.

Stelling: Rutte is niet geschikt voor het ambt als premier.
Juist een hele goede opmerking, dat laat precies zijn wat voor een rat Cohen is .
2000 light years from home
pi_81778696
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:34 schreef Merkie het volgende:

[..]

Juist een hele goede opmerking, dat laat precies zijn wat voor een rat Cohen is .
Hij had personen direct na elkaar bezocht. Maakt die volgorde wat uit?

kleinbier zeg.
pi_81778698
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Rutte dank het succes niet aan zichzelf, maar dankzij het verlies van CDA en PVV.

Ik hoop dat Balkenende met z'n meesterzet afgelopen vrijdag een boel kiezers gaat terugwinnen.
Het is op zich een interessant fenomeen deze wederopstanding idd, maar hoe te duiden? Ik weet het niet. Het komt niet door het charisma van Rutte iig, dat weet ik wel.
Dat PVV wegglijdt in de peilingen heeft ermee te maken dat de verkiezingsitems vooral gaan over economie, harde economie zou je bijna kunnen zeggen en niet over cultuur. En daarin heeft de PVV nogal een belabberde track record.
Maar waarom het CDA zo wegglijdt??? Ik dacht dat juist zij een vrij onwankelbare achterban hadden van zeker pakweg 20-25% van het electoraat. Dat gaan ze misschien niet eens redden.
I´m back.
pi_81778848
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is op zich een interessant fenomeen deze wederopstanding idd, maar hoe te duiden? Ik weet het niet. Het komt niet door het charisma van Rutte iig, dat weet ik wel.
Dat PVV wegglijdt in de peilingen heeft ermee te maken dat de verkiezingsitems vooral gaan over economie, harde economie zou je bijna kunnen zeggen en niet over cultuur. En daarin heeft de PVV nogal een belabberde track record.
PVV/VVD vormt deels een communicerend vat. Rutte wint doordat anderen verliezen. Men stemt niet op Rutte maar op een partij als alternatief voor de 2 genoemden.
quote:
Maar waarom het CDA zo wegglijdt??? Ik dacht dat juist zei een vrij onwankelbare achterban hadden van zeker pakweg 20-25% van het electoraat. Dat gaan ze misschien niet eens redden.
Dat verbaast mij ook eerlijk gezegd. Misschien vind een groot deel het toch welletjes met 8 jaar Balkenende. Hij heeft teveel kabinetten laten sneuvelen. Misschien ook wel het niet handige optreden rond Commissie Davids

Maar toch ben ik benieuwd of de meesterzet van Balkenende afgelopen vrijdag vruchten gaat opleveren.
pi_81779025
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

PVV/VVD vormt deels een communicerend vat. Rutte wint doordat anderen verliezen. Men stemt niet op Rutte maar op een partij als alternatief voor de 2 genoemden.
[..]
In welke zin zijn dat communicerende vaten? Misschien dat de PVV te links is geworden en dat rechtse PVV'ers weer teruggaan naar de VVD?
quote:
Dat verbaast mij ook eerlijk gezegd. Misschien vind een groot deel het toch welletjes met 8 jaar Balkenende. Hij heeft teveel kabinetten laten sneuvelen. Misschien ook wel het niet handige optreden rond Commissie Davids

Maar toch ben ik benieuwd of de meesterzet van Balkenende afgelopen vrijdag vruchten gaat opleveren.
Welke meesterzet is dat precies. Ben een beetje druk geweest afgelopen dagen dus heb dat wrs gemist.
I´m back.
pi_81779110
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In welke zin zijn dat communicerende vaten? Misschien dat de PVV te links is geworden en dat rechtse PVV'ers weer teruggaan naar de VVD?
[..]
Voor een deel vissen ze toch in dezelfde vijver....
quote:
Welke meesterzet is dat precies. Ben een beetje druk geweest afgelopen dagen dus heb dat wrs gemist.
Balkenende haalde de VVD rechts in op het puntje van de HRA, door het als een breekpunt te beschouwen. Hij overdonderde daarmee Rutte, die eerder volhield dat de HRA bij het CDA niet in veilige handen zou zijn.
pi_81779121
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
Maar waarom het CDA zo wegglijdt??? Ik dacht dat juist zij een vrij onwankelbare achterban hadden van zeker pakweg 20-25% van het electoraat. Dat gaan ze misschien niet eens redden.
Volgens Nova van afgelopen vrijdag was dat maar zo'n 5%. Verbaasde mij wel.
pi_81779202
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:52 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Volgens Nova van afgelopen vrijdag was dat maar zo'n 5%. Verbaasde mij wel.
Dat is idd wel heel erg weinig zeg.
I´m back.
pi_81779212
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk door zich zo te richten op Rutte en daarmee een strijd tussen Het CDA en de VVD wilt aanwakkeren (hij moet ook wel), en zo blijft Cohen een beetje gespaard, en waar er twee honden vechten om een been gaat de derde ermee heen.....

Ik denk dat dat de beredenatie van EchtGaaf is. Al denk ik persoonlijk dat Cohen bij elke zin die hij zegt meer kiezers wegjaagt dan Balkenende en Rutte samen naar de PvdA kunnen jagen. Wát een nietszeggende man is die Cohen zeg. Dramatisch gewoon.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_81781043
Ach, erger dan Balkenende kan het niet worden. De campagne duurt nog lang, het is nog lang geen 9 juni.
pi_81781059
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:30 schreef Boldface het volgende:
Ach, erger dan Balkenende kan het niet worden. De campagne duurt nog lang, het is nog lang geen 9 juni.
Maar je zit dus wel een beetje in de rats voor de PvdA?
I´m back.
  zondag 23 mei 2010 @ 02:38:54 #175
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_81781125
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
Maar je zit dus wel een beetje in de rats voor de PvdA?
Als je wil dat Cohen premier wordt begint de tijd wel te dringen. In het NRC Magazine van vandaag staat een uitgebreide analyse van hoe er gepeild wordt en hoe het electoraat zich gedraagt. In diverse peilingen is VVD PvdA al voorbij, maar wat ook heel belangrijk is, is dat de VVD veel vaker genoemd wordt als partij van 2e en 3e voorkeur dan de PvdA. Het is dus ook nog een zo dat het kiezerspotentieel van de VVD groter is dan bij de PvdA, de kans op verder groei is dus nog aanzienlijk. Het is dus ook minder waarschijnlijk dat de VVD nog hard gaat zakken in de peiling, zij hebben een robuustere schare van kiezers dan de PvdA. Ook D66 en GL scoren beter dan PvdA op dat punt, maar wel slechter dan VVD.

Er moet trouwens ook geconstateerd worden dat de PvdA nog op verlies staat in de peilingen ten opzichte van het huidige zetelaantal, daar zou de PvdA zich zorgen over moeten maken omdat zij dachten dat Cohen juist de grote man zou worden als hij lijsttrekker van PvdA zou worden. PvdA heeft het electoraat dus niet goed in de vingers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 23-05-2010 02:44:01 ]
pi_81781176
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als je wil dat Cohen premier wordt begint de tijd wel te dringen. In het NRC Magazine van vandaag staat een uitgebreide analyse van hoe er gepeild wordt en hoe het electoraat zich gedraagt. In diverse peilingen is VVD PvdA al voorbij, maar wat ook heel belangrijk is, is dat de VVD veel vaker genoemd wordt als partij van 2e en 3e voorkeur dan de PvdA. Het is dus ook nog een zo dat het kiezerspotentieel van de VVD groter is dan bij de PvdA, de kans op verder groei is dus nog aanzienlijk. Het is dus ook minder waarschijnlijk dat de VVD nog hard gaat zakken in de peiling, zij hebben een robuustere schare van kiezers dan de PvdA.

Er moet trouwens ook geconstateerd worden dat de PvdA nog op verlies staat in de peilingen ten opzichte van het huidige zetelaantal, daar zou de PvdA zich zorgen over moeten maken omdat zij dachten dat Cohen juist de grote man zou worden als hij lijsttrekker van PvdA zou worden. PvdA heeft het electoraat dus niet goed in de vingers.
Okee, ik heb dit weekend VK gekocht (wat toch een uitgebreidere krant is in het weekend dan NRC van vorig weekend), maar wat is nu de reden van die miraculeuze wederopstanding van de VVD, volgens NRC, volgens jou?
I´m back.
  zondag 23 mei 2010 @ 02:44:42 #177
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_81781181
Ik weet het niet, ik verbaas mij er zelf ook over. Als ik een gok moet doen, dan is het omdat de VVD een goede naam heeft op het gebied van gezonde overheidsfinanciën. Zalm heeft misschien wel de basis voor het huidige virtuele VVD-succes gelegd.
pi_81781187
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet het niet, ik verbaas mij er zelf ook over.
Ik ook idd. .
I´m back.
pi_81781195
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet het niet, ik verbaas mij er zelf ook over. Als ik een gok moet doen, dan is het omdat de VVD een goede naam heeft op het gebied van gezonde overheidsfinanciën. Zalm heeft misschien wel de basis voor het huidige virtuele VVD-succes gelegd.
Dat laatste is toch arbitrair en Zalm heeft zijn goede naam en eer toch een heel klein beetje verkwanseld door bij de DSB te gaan zitten?
I´m back.
pi_81781207
Cohen is een beter staatsman als JP, Rutte ooit zullen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')