Het is onvoorstelbaar dat er mensen zijn die de zwaksten willen laten stikken om zelf een tientje in de maand extra over te houden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je snapt dus niet dat er mensen zijn die anders denken dan jij.
Maar wel met een depressie of een zere knie.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Met 1 been kan je ook de marathon uitlopen.!
De verhouding is eerder 10 op 1. Overdrijven is ook een vak.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien de defintie van "zwakkere" eens wat aanscherpen?
Heb de indruk dat in NL zolangzamerhand de sterkste 50% de zwakste 50% mag onderhouden; en daar ook nog een fiks schuldgevoel bij hoort te hebben.
Wel eens een (zware) depressie gehad?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar wel met een depressie of een zere knie.
Hij is aardig naar recht opgeschoven hoor.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Stiekem is Rutte nog een van de meest linkse personen binnen de VVD... ik zie liever hem als premier dan de meeste andere VVD kopstukken.
Maarja, nog 3 te gaan. 70% van de kiezers geeft aan dat ze het nog niet zeker weten, waarop ze gaan stemmen.
Nu er verkiezingen zijn bralt hij er aardig op los, hij heeft immers veel te winnen bij de CDA en PVV achterban.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij is aardig naar recht opgeschoven hoor.
Dat valt reuze mee hoor, maar het is niet zo gek dat men kijkt of er wat te halen valt in de groep die zichzelf flinke inkomensverhogingen kan toe eigenen waar anderen met pijn en moeite een inflatiecorrectie krijgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef Hyperdude het volgende:
Heb de indruk dat in NL zolangzamerhand de sterkste 50% de zwakste 50% mag onderhouden; en daar ook nog een fiks schuldgevoel bij hoort te hebben.
Wel een zere knie.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wel eens een (zware) depressie gehad?
Je neemt wel de maat over mensen met ene depressie die een marathon moeten kunnen lopen.quote:
Om je analogie door te trekken. Met 1 been kun je wel met een rolstoel naar een baan om te typen of om ander handmatig werk te verrichten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Met 1 been kan je ook de marathon uitlopen.!
Telegraaflezers zijn te dom om een stemhokje te kunnen vinden, laat staan ergens op stemmen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ronduit bemoedigend is dat de reacties in de Telegraaf behoorlijk negatief zijn om de persoon van Rutte.....Daar zit toch een grote aanhang van de VVD.
Ik zeg ook niet dat je naar de mogelijkheden moet kijken. Ik zeg alleen dat er een groep mensen is die echt niet kan werken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:10 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Om je analogie te door te trekken. Met 1 been kun je wel met een rolstoel naar je baan om te typen of ander handmatig werk verrichten.
Dat zegt veel over het electoraat van de VVD. Dat zie je hier ook weer. Kortzichtigheid troef.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Telegraaflezers zijn te dom om een stemhokje te kunnen vinden, laat staan ergens op stemmen.
Een marathon lopen heeft inderdaad iets triests.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je neemt wel de maat over mensen met ene depressie die een marathon moeten kunnen lopen.
Vind je je niet erg triest?
Nee, aan het werk te gaan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O heb je ie weer. Vragen om de zwakken meer geld aan de rijken af te staan!
Tuurlijk.
Best hilarisch als jij mensen van kortzichtigheid beschuldigd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zegt veel over het electoraat van de VVD. Dat zie je hier ook weer. Kortzichtigheid troef.
Pulpbanen vormen geen oplossing. Liever Amerikaanse toestanden van the working poor dat mensen 3 pulpbaantjes moeten nemen om er nog niet van rond te kunnen komen? En vervolgens vroegtijdig arbeidsongeschikt te worden?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, aan het werk te gaan.
En niet zoals Cohen eergisteren in het 8 uur Journaal propageerde dat ie liever mensen in een uitkering heeft dan in een laagbetaalde baan
Dus als rechts een tientje inlevert is links tevreden?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is onvoorstelbaar dat er mensen zijn die de zwaksten willen laten stikken om zelf een tientje in de maand extra over te houden.
Dit bedoel ik. Liever de hand ophouden, en jij praat dat goed, solidariteit gaat maar 1 kant op. Voor hetzelfde geld of iets meer als een uitkering gaat men niet werken. Vind je het gek dat de mensen die het betalen denken, fuck you?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Pulpbanen vormen geen oplossing. Liever Amerikaanse toestanden van the working poor dat mensen 3 pulpbaantjes moeten nemen om er nog niet van rond te kunnen komen? En vervolgens vroegtijdig arbeidsongeschikt te worden?
Kom liever met echte, duurzame oplossingen. Heb je meer aan.
wederom: kortzichtigheid troef.
Dat zei ik dus niet. Maar kom liever met echte oplossingen, behalve mensen botweg op een knollenland te trappen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit bedoel ik. Liever de hand ophouden, en jij praat dat goed, solidariteit gaat maar 1 kant op. Voor hetzelfde geld of iets meer als een uitkering gaat men niet werken. Vind je het gek dat de mensen die het betalen denken, fuck you?
De ware grond waarom een samenleving zoals jij hem ziet niet functioneert, is dat de solidariteit maar 1 kant op gaat.
En die duurzame oplossing, die beter betaalde baan bereik je eerder van uit een baan dan vanuit een uitkering.
Doet de VVD toch? 400.000 nieuwe banen, itt de pvda met 200.000 nieuwe banen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zei ik dus niet. Maar kom liever met echte oplossingen, behalve mensen botweg op een knollenland te trappen.
Liever 200.000 echte , duurzame banen, dan 400.000 pulpbanen die geen duurzame oplossing bieden. Staar liever niet blind op een getal.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doet de VVD toch? 400.000 nieuwe banen, itt de pvda met 200.000 nieuwe banen..
Nee, liever 400.000 mensen uit een uitkering en in het arbeidsproces.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Liever 200.000 echte , duurzame banen, dan 400.000 pulpbanen die geen duurzame oplossing bieden. Staar liever niet blind op een getal.
Die 400.000 kan de VVD nooit waarmaken. Want het program is praktisch niet uitvoerbaar. Het CPB is daar duidelijk op geweest.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, liever 400.000 mensen uit een uitkering en in het arbeidsproces.
Ik verheug me op het premierschap van rutte en een flink rechts kabinet, al was het enige voordeel dat jij daar ziek van zou zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die 400.000 kan de VVD nooit waarmaken. Want het program is praktisch niet uitvoerbaar. Het CPB is daar duidelijk op geweest.
Je zal nog vaak aan mij denken als jij werkloos, of erger nog, ernstig ziek wordt en niet meer kan werken....quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik verheug me op het premierschap van rutte en een flink rechts kabinet, al was het enige voordeel dat jij daar ziek van zou zijn.
Ben het met je eens.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft hij gisteren laten zien in het verkiezingsdebat. Hij liet zien hoe min hij zwaar op de persoon van Cohen speelde over zijn opmerking over het bezoek aan slachtoffer en dader. Laat hem liever over de inhoud hebben.
Stelling: Rutte is niet geschikt voor het ambt als premier.
Onbegrijpelijk dat VVD ineens zo hip is. De domheid onder de kiezers groet met de dag.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ben het met je eens.
Zijn moeder doet de was en nou blijkt dat Rutte dus ook nog niet de pubertijd ontgroeit is. Dat wordt niets.
Je vond ze slimmer toen ze nog bij de PVV zaten?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat VVD ineens zo hip is. De domheid onder de kiezers groet met de dag.
Het is een vaste kern.... En is tekenend voor maatschappelijke ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je vond ze slimmer toen ze nog bij de PVV zaten?
Hoe kom je erbij dat die PvdA banen duurzamer zijn? Straatcoaches, sociaal-cultureelwerkers en andere de-boel-bij-elkaar-houden-baantjes zijn absoluut niet duurzaam. Melkertbanen 2.0quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Liever 200.000 echte , duurzame banen, dan 400.000 pulpbanen die geen duurzame oplossing bieden. Staar liever niet blind op een getal.
En welke prijs wil je ervoor betalen? Liever geen fatsoenlijk zorg? Overigen die extra banen van de VVD komen pas in 2040. Voorspelling is dus NIKS waard.
Het program van de VVD is niet eens uitvoerbaar.
Heeft veel met de HRA te maken volgens mij. Daarom de nadruk van Balkenende dat het behoud van de HRA een breekpunt is voor het CDA, in de hoop zo weer wat zeteltjes van de VVD terug te snoepen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat VVD ineens zo hip is. De domheid onder de kiezers groet met de dag.
Jij vind democratie alleen maar goed als mensen stemmen zoals jij dat wil? Zeg maar met 99,8% op de grote leider..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een vaste kern.... En is tekenend voor maatschappelijke ontwikkelingen.
Overigens is de PVV een stuk socialer.
Helemaal met je eensquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Heeft veel met de HRA te maken volgens mij. Daarom de nadruk van Balkenende dat het behoud van de HRA een breekpunt is voor het CDA, in de hoop zo weer wat zeteltjes van de VVD terug te snoepen.
Pure volksverlakkerij van VVD en CDA natuurlijk want bijna alle economen wijzen erop dat de HRA op de duur een onhoudbaar instrument is en dat daar aanpassingen voor zullen moeten komen, net zoals in de rest van Europa gebeurd is.
Ben erg benieuwd naar de debatten, alhoewel ik niet weet of Rutte wel zo lang op mag blijven.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Helemaal met je eensHopelijk snoept het CDA weer wat zeteltjes terug, zodat PvdA weer de grootste wordt.
Die moet idd oppassen dat ie niet door zijn moeder wordt weggetrokken om naar bed te worden gestuurd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:57 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de debatten, alhoewel ik niet weet of Rutte wel zo lang op mag blijven.
Jij hoeft je je geen zorgen te maken dat je de volgende dag vroeg op moet om naar je werk te gaan?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die moet idd oppassen dat ie niet door zijn moeder wordt weggetrokken om naar bed te worden gestuurd.
Alleen gaat het niet om banen maar om mensen die werken, de VVD wil zo hard korten op sociale zekerheden dat mensen gedwongen worden elke baan die ze kunnen vinden aan te nemen ook als ze gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn en aleen een full-time baan kunnen vinden die ze niet aankunnen of alleenstaande moeders zijn die dan van 8 tot half 6 van huis zijn en nog steeds geen oppas kunnen betalen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doet de VVD toch? 400.000 nieuwe banen, itt de pvda met 200.000 nieuwe banen..
En?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:16 schreef zoefschildpad het volgende:
[..]
Alleen gaat het niet om banen maar om mensen die werken, de VVD wil zo hard korten op sociale zekerheden dat mensen gedwongen worden elke baan die ze kunnen vinden aan te nemen ook als ze gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn en aleen een full-time baan kunnen vinden die ze niet aankunnen of alleenstaande moeders zijn die dan van 8 tot half 6 van huis zijn en nog steeds geen oppas kunnen betalen.
Ik gun jouw kinderen graag een moeder die er nooit is als jij dat graag wil, maar kun je dat niet in een ander land doen zodat ik zeker weet dat dat niet met mijn kinderen gebeurt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
Het zou me een waar genoegen zijn de mensen te zien gaan werken beroepsbijstandsontvangers zijn. De mensen die als ik van mijn werk afkom de hele middag in het zonnetje hebben gezeten met een blik bier.
Waarom zou ik moeten betalen voor iemand die zich liever zwanger laat schoppen zodat ze niet hoeft te gaan werken?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:23 schreef zoefschildpad het volgende:
[..]
Ik gun jouw kinderen graag een moeder die er nooit is als jij dat graag wil, maar kun je dat niet in een ander land doen zodat ik zeker weet dat dat niet met mijn kinderen gebeurt?
Ben je niet stiekem verliefd op Rutte? Je hebt zo'n fascinatie voor hem. Helaas voor je dat je geen homo mag zijn van je kerk.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft hij gisteren laten zien in het verkiezingsdebat. Hij liet zien hoe min hij zwaar op de persoon van Cohen speelde over zijn opmerking over het bezoek aan slachtoffer en dader. Laat hem liever over de inhoud hebben.
Stelling: Rutte is niet geschikt voor het ambt als premier.
Ok, ik geef toe dat dat een beetje scheef is, maar wat het probleem is is dat de VVD ze graag full-time aan het werk wil zien, en als ze dan minimumloon verdienen, waar laten ze de kinderen dan? geld voor oppas of opvang is er niet, hun huur gaat omhoog, ze krijgen niet meer geld dan ze nu krijgen (hun uitkering gaat naar beneden, maar hun loon niet omhoog). Gefeliciteerd, je hebt onze alleenstaande moeder aan het werk gekregen, alleen jammer van die kinderen die geen goede opvoeding meer krijgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten betalen voor iemand die zich liever zwanger laat schoppen zodat ze niet hoeft te gaan werken?
Bijstand beter dan baan
Blij in de bijstand
En als jij niet wilt dat het niet met jouw kinderen gebeurd moet je zorgen dat je een stabiele situatie hebt voor je aan kinderen begint.
Ik ken zat één ouder gezinnen waar de moeder gewoon werkt BTW.
Is dat mijn probleem?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:41 schreef zoefschildpad het volgende:
[..]
Ok, ik geef toe dat dat een beetje scheef is, maar wat het probleem is is dat de VVD ze graag full-time aan het werk wil zien, en als ze dan minimumloon verdienen, waar laten ze de kinderen dan? geld voor oppas of opvang is er niet, hun huur gaat omhoog, ze krijgen niet meer geld dan ze nu krijgen (hun uitkering gaat naar beneden, maar hun loon niet omhoog). Gefeliciteerd, je hebt onze alleenstaande moeder aan het werk gekregen, alleen jammer van die kinderen die geen goede opvoeding meer krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |