Ik ook.quote:
Ik kan mij de eerste aflevering nog herinneren als gister. Zegt genoeg.quote:
Dat is wel leuk om te weten. Ik weet wel nog dat Arnie bijvoorbeeld in seizoen 3 had moeten sterven, maar de Nederlandse schrijvers hem in de serie wilden houden. Frits had inderdaad nog kunnen leven als je het zo bekijkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Mooie OP![]()
Ik kwam laatst op een duitste wiki speciaal voor Gute Zeite Slechte Zeite terecht, ze hebben naast australische verhaallijnen ook gtst verhaallijnen overgenomen. Degene die er daar nog steeds in spelen zijn de duitste "Robert Alberts", de duitste "Helen Helmink", maar ook Frits van Houten is daar nooit overleden, maar een professor doctor geworden en langzaam getransformeerd van een bad guy naar een good guy.
Wel grappig allemaan
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:19 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Ik kan mij de eerste aflevering nog herinneren als gister. Zegt genoeg.
Er is een website over the Restless Years, bijna alle verhalen uit seizoen 1 en 2 zijn zo werkelijk gebeurd, alleen liepen ze vaak anders af:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:20 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
Dat is wel leuk om te weten. Ik weet wel nog dat Arnie bijvoorbeeld in seizoen 3 had moeten sterven, maar de Nederlandse schrijvers hem in de serie wilden houden. Frits had inderdaad nog kunnen leven als je het zo bekijkt.
Hier past maar 1 reactie -->quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:17 schreef Viswijfje het volgende:
bing vind sjors geeneens is leuk meer anders hadden ze allang gesekst!!!!!
Dat had ik al besloten naar aanleiding van de post boven jequote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Gewoon niet reageren anders wordt het alleen maar erger
]http://members.ozemail.com.au/~fangora/restless.html[/quote][/url]quote:Er is een website over the Restless Years, bijna alle verhalen uit seizoen 1 en 2 zijn zo werkelijk gebeurd, alleen liepen ze vaak anders af:
Arnie Alberts verliet de serie na hij hersteld was van de schotwond toegebracht door Mickey.
Robert en Laura verlieten het land net zoals in seizoen 1, Robert keerde inderdaad soms terug, maar nooit meer voor vast.
Jef en Karin hadden huwelijksproblemen, maar Dian kreeg een ongeluk dat ze dichter bij elkaar bracht, met Dian verlieten ze de stad.
Rien Hogendoorn pleegde daar zelfmoord omdat hij van iedereen vervreemd was geraakt.
Martine Hafkamp had na de verhaallijn met David Harkema geen rol meer, alles met Huygens concern zijn nederlandse verhaallijnen.
Dit is maar een greep uit wat ik hier heb gelezen:
[url=http://members.ozemail.com.au/~fangora/restless.html
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:27 schreef PeterKelder het volgende:
Arnie, die toen op de boerderij was, zou eigenlijk gebeten worden door een slang. Hier werd dat een koffiemolen.
quote:"Robert Alberts", de duitste "Helen Helmink",
Leuk om te weten, ik ben blij dat ze zelf zijn gaan schrijven, achteraf wordt zo wel het een en ander duidelijk. Als je nog meer weet dan is dat welkomquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:27 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies. Nog leuker:
Simon kreeg (in Australië) een verhouding met Suzanne, Roos had daar eigenlijk iets met Tim Waterman (aangezien Arnie toen al weg was), Mickey vertrok daar al naar een paar maanden, Nancy was eigenlijk het nichtje van meneer Van de Broek (hier werd dat van meneer Harmsen, aangezien Cor Witsche overleed), en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
In Nederland begon het -herschrijven- van de Australische verhalen al na een paar maanden. Arnie, die toen op de boerderij was, zou eigenlijk gebeten worden door een slang. Hier werd dat een koffiemolen. In seizoen 2 besloten ze hier om Arnie te behouden, zijn verhaallijn (vanaf de reis naar New York) zijn allemaal Nederlands, net als de terugkerende Laura. Inderdaad was dat met Martine ook zo, net als de teruggekeerde Linda en Herman Hogendoorn. Seizoen 3 bevatte, vooral in het begin, nog wat verhaallijnen van The Restless Years, zoals Annette die dood ging, de strijd om Roos en nog wat kleine verhaaltjes. Hierna begonnen Rogier Proper, Olga Madsen en Cobi Peelen met het schrijven van de originele Nederlandse verhalen.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:32 schreef James1988 het volgende:
Wat is Wiet een kutwijf. For fuck's sake.
Ach ja, al is het, na het zesde seizoen, er niet origineler op geworden.quote:Leuk om te weten, ik ben blij dat ze zelf zijn gaan schrijven, achteraf wordt zo wel het een en ander duidelijk.
Grappig/leuk om te wetenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ach ja, al is het, na het zesde seizoen, er niet origineler op geworden.
Trouwens, je vertelde dat GZSZ verhaallijnen van GTST heeft overgenomen. Dat is inderdaad zo, Olga Madsen zei in een interview dat de Duitsers dat deden omdat ze daar eerder begonnen met het zelf schrijven (vanaf afl. 231) en dus niet veel ervaring hadden.
Maar ook dáár kregen de personages een ander 'karakter'. Zo heeft Heiko Richter (de Duitse Arnie) vlak voor zijn exit iemand vermoord, zette zijn eigen dood in scène door zogenaamd te verdrinken en vertrok met de noorderzon. Ook daar is er nooit meer iets van hem vernomen, terwijl hij Tina Ullrich (de Duitse Linda) had beloofd contact met haar op te nemen.
Zowel Patrick (Rien) als Elke (Annette) bleven daar leven en trouwden met elkaar. Rien overleed aan de gevolgen van een hersentumor, terwijl Annette zwanger van hem was, wat uiteindelijk resulteerde in Patrick Graf jr. Deze is inmiddels gesorasd en heeft contact opgenomen met oom Jo Gerner (Frits), terwijl zijn moeder dat nadrukkelijk verboden had.
Maar in Duitsland vertrokken sommige personages veel eerder dan hier. Zo vertrok Simon naar Afrika, werden Dian en Tim vermoord door een seriemoordenaar en vertrok Suzanne naar een andere stad. Peter werd daar tot 2 keer toe gerecast, Daniel heeft daar een relatie gehad met Helen en Roos is daar nooit in beeld geweest.
Ik moet ook zeggen dat het na seizoen 6 een beetje op was met de originele personages, althans het leek net of ze er geen tijd meer in wilde steken. Nadat Arnie terugkwam uit Amerika zat er al een stuk minder fut in, na Linda Look was Linda ook volwassen geworden en deed ze vooral kantoorwerk bij Variety. Robert en Laura werden na Arnies dood ook steeds meer aanhangsels, niet zo erg als op het laatst, maar toen begon het al.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ach ja, al is het, na het zesde seizoen, er niet origineler op geworden.
Trouwens, je vertelde dat GZSZ verhaallijnen van GTST heeft overgenomen. Dat is inderdaad zo, Olga Madsen zei in een interview dat de Duitsers dat deden omdat ze daar eerder begonnen met het zelf schrijven (vanaf afl. 231) en dus niet veel ervaring hadden.
Maar ook dáár kregen de personages een ander 'karakter'. Zo heeft Heiko Richter (de Duitse Arnie) vlak voor zijn exit iemand vermoord, zette zijn eigen dood in scène door zogenaamd te verdrinken en vertrok met de noorderzon. Ook daar is er nooit meer iets van hem vernomen, terwijl hij Tina Ullrich (de Duitse Linda) had beloofd contact met haar op te nemen.
Zowel Patrick (Rien) als Elke (Annette) bleven daar leven en trouwden met elkaar. Rien overleed aan de gevolgen van een hersentumor, terwijl Annette zwanger van hem was, wat uiteindelijk resulteerde in Patrick Graf jr. Deze is inmiddels gesorasd en heeft contact opgenomen met oom Jo Gerner (Frits), terwijl zijn moeder dat nadrukkelijk verboden had.
Maar in Duitsland vertrokken sommige personages veel eerder dan hier. Zo vertrok Simon naar Afrika, werden Dian en Tim vermoord door een seriemoordenaar en vertrok Suzanne naar een andere stad. Peter werd daar tot 2 keer toe gerecast, Daniel heeft daar een relatie gehad met Helen en Roos is daar nooit in beeld geweest.
Bijna, in plaats van Jack zei ze 'je'quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
TVP heb vandaag zowaar 1 scene gtst gezien. Noud ging meiden versieren.
Verder niet want toen moest ik naar de wc hoorde nog net Sjors iets zeggen van ik hou van Jack
Het werd, tijdens seizoen 6, eigenlijk een beetje een andere serie. Personages die opeens anders deden dan normaal (Arnie met Linda, Laura die doorsloeg in de cliff van seizoen 5), de verhaallijnen werden steeds fantasierijker en langer en de schrijvers (toen nog alleen Rogier Proper en Cobi Peelen) hadden ook nog eens de leiding over ONM en Goudkust. Was het alleen bij GTST gebleven, of ze hadden GTST en of ONM of Goudkust erbij gehad, dan was het nog wat leuker geweest.quote:Ik moet ook zeggen dat het na seizoen 6 een beetje op was met de originele personages, althans het leek net of ze er geen tijd meer in wilde steken. Nadat Arnie terugkwam uit Amerika zat er al een stuk minder fut in, na Linda Look was Linda ook volwassen geworden en deed ze vooral kantoorwerk bij Variety. Robert en Laura werden na Arnies dood ook steeds meer aanhangsels, niet zo erg als op het laatst, maar toen begon het al.
Daniël was na de fusie van Flash met A&A ook behoorlijk opgedroogd, hij kreeg nog wel grote lijnen, maar de Daniël uit seizoen 1 was het niet meer.
Zo zat ik hier dus ook te kijken, dacht echt, omg, dit kun je toch geen cliffhanger noemen, al helemaal niet voor het weekendquote:Op zaterdag 22 mei 2010 07:47 schreef Jojoortje het volgende:
Wtf is dit nou voor 'n cliffhanger. Anderhalf maand terug zei Sjors ook al tegen Bing dat ze van hem houdt
Ik denk ook dat het anders gelopen was als ze bepaalde rollen niet hadden laten verdwijnen, desnoods hadden gerecast. Als je naar the Bold and the Beautifull kijkt: Eric, Stephanie, Ridge, Brooke, Thorne (al 3x gerecast) spelen er nog steeds allemaal in. Dit zorgt dat een kijker zich kan identificeren met de soap, door al te grote veranderingen in decors en acteurs verdwijnt dit gewoon. Sommigen B&B sets zijn er al vanaf 1987 zoals 'the Forrester Mansion' en 'Forrester Creations'.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het werd, tijdens seizoen 6, eigenlijk een beetje een andere serie. Personages die opeens anders deden dan normaal (Arnie met Linda, Laura die doorsloeg in de cliff van seizoen 5), de verhaallijnen werden steeds fantasierijker en langer en de schrijvers (toen nog alleen Rogier Proper en Cobi Peelen) hadden ook nog eens de leiding over ONM en Goudkust. Was het alleen bij GTST gebleven, of ze hadden GTST en of ONM of Goudkust erbij gehad, dan was het nog wat leuker geweest.
Wat mij betreft stoppen ze met het uitbrengen van de GTST-seizoenen op dvd na seizoen 6. Ik hoef seizoen 6 eigenlijk allleen nog voor de comeback van Peter, de nasleep van de moord op Frits en de affaire van Arnie en Linda zou mij misschien nog kunnen boeien.
Gezien de huidige cast kan ik me dat maar al te goed voorstellen, ik ben benieuwd of je dat ook vind/vond van de cast 1990-1995.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:53 schreef Maartel het volgende:
Ik heb persoonlijk toch echt liever nieuwe personages af-en-toe dan dat rollen alsmaar worden overgenomen
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Oeh interresant welke rol heb jij overgenomen dan ?
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:04 schreef Maartel het volgende:
Dat doet ze maandag of 3 over 8 wel weer zodat Bing niet kan reageren
quote:Ik denk ook dat het anders gelopen was als ze bepaalde rollen niet hadden laten verdwijnen, desnoods hadden gerecast. Als je naar the Bold and the Beautifull kijkt: Eric, Stephanie, Ridge, Brooke, Thorne (al 3x gerecast) spelen er nog steeds allemaal in. Dit zorgt dat een kijker zich kan identificeren met de soap, door al te grote veranderingen in decors en acteurs verdwijnt dit gewoon. Sommigen B&B sets zijn er al vanaf 1987 zoals 'the Forrester Mansion' en 'Forrester Creations'.
Ook als je kijkt naar hele andere series zoals "Little House on the Prairie", "The A-team" en Knightrider, al deze series flopten steeds meer na al te grote veranderingen.
quote:Qua decor lijkt in GTST alleen nog een beetje op het origineel
Ja dat is soap-eigen. Iets wat in het echt eigenlijk helemaal niet zo vaak gebeurd, speelt zich in GTST keer op keer op keer op keer weer afquote:Op zondag 23 mei 2010 00:03 schreef Franneh het volgende:
Wat een opluchting dat Sjors het eindelijk tegen Bing heeft gezegd. Dat idiote lange gedraai eromheen altijd. Had al verwacht dat het wéér niet zou gebeuren, omdat Wiet ineens weer binnen kwam of iets.
Oh dat zou een aangename verwelkoming zijn, hij heeft tenminste acteertalent.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:02 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
. Het zou wel heel gek worden als Daan Schuurmans opeens GTST binnenkomt
Als je naar personages kijkt als Charlie, Helen Helmink en Morris, ik mag ze dan wel niet allemaal, maar het recasten is toch aardig gelukt en bedenk wel dat deze personages gewoon niet meer bestaan zouden hebben anders.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:02 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Tja, recasten kán goed uitpakken, maar hier in Nederland is dat, naar mijn weten, nog steeds een taboe. Het zou wel heel gek worden als Daan Schuurmans opeens GTST binnenkomt als Arnie, of Hidde Maas de rol van Ludo overneemt. In andere landen kan dat veel makkelijker, maar ook daar krijgen ze te maken met kritiek, kijk maar naar de recast van Lily in As The World Turns.
Een beetje erop lijken? In de Rozeboom kan je nog iets van seizoen 1 herkennen, verder eigenlijk alleen de Koning maar die komt pas in seizoen 2. Voor de rest is er niks maar dan ook niks origineel gebleven. De set van Roberts en Laura's huis verdween trouwens begin seizoen 10, toen het werd verbouwd voor "De Garage"quote:Qua decor lijkt in GTST alleen nog een beetje op het origineel, het is aan het begin van seizoen 6 was vergroot, af en toe een ander behang en vorig seizoen kwamen er van de een op de andere dag ramen in. Voor de rest vind ik het inderdaad jammer dat bijvoorbeeld het huis van Robert en Laura medio seizoen 4 niet meer bestaat, toen was het decor écht top.
Nogmaals: geflopt door te grote veranderingen, maar wat je noemt zijn geen series met personages, maar shows met een gastheer, dat is heel wat anders.quote:Het floppen van tv-series zie je steeds vaker. ONM moest steeds jonger, Goudkust werd steeds Amerikaanser, Kees & Co liep na de dood van Ben ook niet meer goed... Maar ook aan tv-programma's kun je dat zien:
Telekids werd na het vertrek van Carlo & Irene ook niets, mede dankzij het veranderde format (Meneer Kaktus), en verdween na 12 weken van de buis. Koffietijd zakte na het ontslag van Mireille en Hans ook in, en zo kan ik nog wel langer doorgaan.
Doe uw best, ik hoor het graagquote:Ik ga maar weer in de archieven van The Restless Years en GZSZ duiken, misschien vind ik nog iets leuks!
De 3 Morrissen waren voor mij echt totaal verschillende personages, en als de huidige Charlie ons bespaart had kunnen blijven, graag.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Als je naar personages kijkt als Charlie, Helen Helmink en Morris, ik mag ze dan wel niet allemaal, maar het recasten is toch aardig gelukt en bedenk wel dat deze personages gewoon niet meer bestaan zouden hebben anders.
Ik zie 't nog wel gebeuren dat ze 't voorlopig geheim houden om Wiet niet verder van streek te brengen.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef verleiding het volgende:
Hehe, eindelijk is het hoge woord (Sjors) eruit. Zal wel lekker drama worden als Wiet erachter komt.
Dat waren 3 blunders achter elkaar eigenlijk. Morris 1 leek een pussy, kreeg het personage van een pussy. Morris 2 had een heel andere look (minder pussy) en was qua personage ook geen pussy meer.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef Maartel het volgende:
[..]
De 3 Morrissen waren voor mij echt totaal verschillende personages, en als de huidige Charlie ons bespaart had kunnen blijven, graag.
Dat is jouw persoonlijke mening (die ik nog deels deel ook), maar die is voor de makers oninterressant, de recast behaalden resultaat, want ze waren/zijn (bij wie dan ook) populairquote:Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef Maartel het volgende:
[..]
De 3 Morrissen waren voor mij echt totaal verschillende personages, en als de huidige Charlie ons bespaart had kunnen blijven, graag.
Mja.. ik denk dat als die acteurs/trices onder een andere naam met hetzelfde karakter waren verschenen ze ook wel populair waren geweest... regels van 'gemiddelde' series (die vaak hooguit 5 seizoenen meegaan) gaan niet helemaal op voor soaps.. ik betwijfel of GTST nou zo veel beter zou scoren als de 4e Arnie er nu in rond zou wandelen..quote:Op maandag 24 mei 2010 00:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat is jouw persoonlijke mening (die ik nog deels deel ook), maar die is voor de makers oninterressant, de recast behaalden resultaat, want ze waren/zijn (bij wie dan ook) populair
Dat eerste denk ik dus niet, een bestaand personage heeft al een bepaalde geschiedenis, bepaalde verwikkelingen met andere personages, heeft een bedrijf en noem maar op. Een totaal nieuw personage moet dat vanuit het niets opbouwen en doet naar wat ik dus denk ook afbreuk aan de identificatie die een kijker daarmee heeft.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:18 schreef Maartel het volgende:
[..]
Mja.. ik denk dat als die acteurs/trices onder een andere naam met hetzelfde karakter waren verschenen ze ook wel populair waren geweest... regels van 'gemiddelde' series (die vaak hooguit 5 seizoenen meegaan) gaan niet helemaal op voor soaps.. ik betwijfel of GTST nou zo veel beter zou scoren als de 4e Arnie er nu in rond zou wandelen..
Mja maar dan zal ze wel weer perongeluk binnen komen wandelen als Sjors en Bing staan te zoenen ofzoquote:Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik zie 't nog wel gebeuren dat ze 't voorlopig geheim houden om Wiet niet verder van streek te brengen.
Dat is mooi. Ik zit nu de Wikipedia van GZSZ door te snuffelen, en heb wat leuks gevonden:quote:Doe uw best, ik hoor het graag
ach als ze het 10 min eerder had gezegd was het nog erger geweest, had bing hem niet meer omhoog gekregenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:09 schreef vencodark het volgende:
Die Sjors heeft toch timing he, met dr "wat als de baby niet van jou is".
Duurt het maar 10 min?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:11 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ach als ze het 10 min eerder had gezegd was het nog erger geweest, had bing hem niet meer omhoog gekregen
kan iemand me ff bijpraten over die overval? ik heb iets te lang niet gekekenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:11 schreef Maartel het volgende:
Nou Wiet zit dus idd achter die overval
Ik vind Lorena steeds leukerDrama kan ze voor geen meter, maar zolang ze een beetje de bijdehandte muts uit mag hangen is ze geweldig
Er was een overval in de Koning toen Bing en Wiet daar alleen samen waren. Wiet had vlak daarvoor nog de paar bezoekers die er nog waren weggejaagd onder het mom 'verrassing voor Bing'.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
kan iemand me ff bijpraten over die overval? ik heb iets te lang niet gekeken
en toen ze een bepaalde fles uit het magazijn moest halen, stonden er ineens overvallers voor Bing...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef verleiding het volgende:
[..]
Er was een overval in de Koning toen Bing en Wiet daar alleen samen waren. Wiet had vlak daarvoor nog de paar bezoekers die er nog waren weggejaagd onder het mom 'verrassing voor Bing'.
Volgens mij riep ik gelijk al dat Wiet er misschien achter zou zitten.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:19 schreef roos85 het volgende:
[..]
en toen ze een bepaalde fles uit het magazijn moest halen, stonden er ineens overvallers voor Bing...
Iemand waarvan je niet eens weet of ie interesse heeft verrassen met een nieuw jurkjequote:
zie jij dat ontkennen dan?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Volgens mij riep ik gelijk al dat Wiet er misschien achter zou zitten.
Zou het?
WIet is weer lekker narcistischquote:Op maandag 24 mei 2010 20:29 schreef Maartel het volgende:
[..]
Iemand waarvan je niet eens weet of ie interesse heeft verrassen met een nieuw jurkje
Oh, en wow wat een cliff weer... wat vind ik 't erg dat Wiet Sjors haat![]()
quote:Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef verleiding het volgende:
[..]
Er was een overval in de Koning toen Bing en Wiet daar alleen samen waren. Wiet had vlak daarvoor nog de paar bezoekers die er nog waren weggejaagd onder het mom 'verrassing voor Bing'.
Ik vond het vooral de saaiste aflevering ooit.quote:
Vrijdagavondcliff: Sjors tegen Bing, ik hou van jequote:Op dinsdag 25 mei 2010 03:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik vond het vooral de saaiste aflevering ooit.![]()
Met als Cliff: Wiet die IK HAAT JE zegt. Net zo schokkend als Ronja die zegt: ik wil het huis uit.
Ronja zegt tegen Wiet "ik ken jou nog niet"?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:38 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Vrijdagavondcliff: Sjors tegen Bing, ik hou van je
Maandagavondcliff: Wiet tegen Sjors, ik haat je
Wat krijgen we vanavond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |