abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:07:09 #1
277814 Hogendoorn
Herman Hogendoorn
pi_81732117

Goede Tijden, Slechte Tijden.

Al bijna twintig jaar de best bekeken Nederlandse soap.
Op weg naar de twintigste zomercliffhanger...

En tijd voor echte schurken in de serie, zoals onderstaande personages:

Ludo Sanders

Frits van Houten

Martine Hafkamp

Herman Hogendoorn
"U hoort nog van me!"
pi_81732275
pi_81732421
Mooie OP

Ik kwam laatst op een duitste wiki speciaal voor Gute Zeite Slechte Zeite terecht, ze hebben naast australische verhaallijnen ook gtst verhaallijnen overgenomen. Degene die er daar nog steeds in spelen zijn de duitste "Robert Alberts", de duitste "Helen Helmink", maar ook Frits van Houten is daar nooit overleden, maar een professor doctor geworden en langzaam getransformeerd van een bad guy naar een good guy.

Wel grappig allemaan

Een heer met stijl
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:14:57 #4
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_81732472
Twintig jaar?? Omg, ik word oud
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:15:53 #5
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81732504
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:14 schreef MissBitchy het volgende:
Twintig jaar?? Omg, ik word oud
Ik ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:18:34 #6
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_81732600
ik kijk GTST al ruim 12 jaar
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:19:26 #7
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_81732630
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:18 schreef Anonymousz het volgende:
ik kijk GTST al ruim 12 jaar
Ik kan mij de eerste aflevering nog herinneren als gister. Zegt genoeg.
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:20:05 #8
277814 Hogendoorn
Herman Hogendoorn
pi_81732654
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Mooie OP

Ik kwam laatst op een duitste wiki speciaal voor Gute Zeite Slechte Zeite terecht, ze hebben naast australische verhaallijnen ook gtst verhaallijnen overgenomen. Degene die er daar nog steeds in spelen zijn de duitste "Robert Alberts", de duitste "Helen Helmink", maar ook Frits van Houten is daar nooit overleden, maar een professor doctor geworden en langzaam getransformeerd van een bad guy naar een good guy.

Wel grappig allemaan

[ afbeelding ]
Dat is wel leuk om te weten. Ik weet wel nog dat Arnie bijvoorbeeld in seizoen 3 had moeten sterven, maar de Nederlandse schrijvers hem in de serie wilden houden. Frits had inderdaad nog kunnen leven als je het zo bekijkt.
"U hoort nog van me!"
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:20:28 #9
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_81732664
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:19 schreef MissBitchy het volgende:

[..]

Ik kan mij de eerste aflevering nog herinneren als gister. Zegt genoeg.
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_81732665
Ja dat was leuk, met Arnie en Peter!!!
pi_81733207
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:20 schreef Hogendoorn het volgende:

[..]

Dat is wel leuk om te weten. Ik weet wel nog dat Arnie bijvoorbeeld in seizoen 3 had moeten sterven, maar de Nederlandse schrijvers hem in de serie wilden houden. Frits had inderdaad nog kunnen leven als je het zo bekijkt.
Er is een website over the Restless Years, bijna alle verhalen uit seizoen 1 en 2 zijn zo werkelijk gebeurd, alleen liepen ze vaak anders af:

Arnie Alberts verliet de serie na hij hersteld was van de schotwond toegebracht door Mickey.
Robert en Laura verlieten het land net zoals in seizoen 1, Robert keerde inderdaad soms terug, maar nooit meer voor vast.
Jef en Karin hadden huwelijksproblemen, maar Dian kreeg een ongeluk dat ze dichter bij elkaar bracht, met Dian verlieten ze de stad.
Rien Hogendoorn pleegde daar zelfmoord omdat hij van iedereen vervreemd was geraakt.
Martine Hafkamp had na de verhaallijn met David Harkema geen rol meer, alles met Huygens concern zijn nederlandse verhaallijnen.

Dit is maar een greep uit wat ik hier heb gelezen:

http://members.ozemail.com.au/~fangora/restless.html
Een heer met stijl
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:04:50 #12
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_81734377
dannyyy SHIRT UIT SHIRT UIT SHIRT UIT SHIRT UIT!!!!
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
pi_81734522
Sjongejonge de eerste de beste libelle documentaire over zwangerschappen is al spannender dan dit stupide gedoe tussen Sjors en Bing
Een heer met stijl
pi_81734744
Gaat het eindelijk iets gebeuren tussen Bing en Sjors waar ik lang op wachtte stoor die wijf doorheen...
Grrrr, ze krijgt Bing echt niet hoor... Wiet is net als lorena
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:17:31 #15
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_81734897
bing vind sjors geeneens is leuk meer anders hadden ze allang gesekst!!!!!
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
pi_81735123
Voor het eerst weer roken in gtst sinds Daniël, maarja het wordt tegenwoordig toch altijd in een negatief daglicht gebracht

Wat een lelijkerd waar Noud achteraan wilde gaan, treurig gedoe alom, net een aflevering van Flodder of Vrienden voor het Leven
Een heer met stijl
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:23:47 #17
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_81735187
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:17 schreef Viswijfje het volgende:
bing vind sjors geeneens is leuk meer anders hadden ze allang gesekst!!!!!
Hier past maar 1 reactie -->
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:23:53 #18
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_81735193
wat een geile muziek allemaal
pi_81735222
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:23 schreef MissBitchy het volgende:

[..]

Hier past maar 1 reactie -->
Gewoon niet reageren anders wordt het alleen maar erger
Een heer met stijl
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:26:17 #20
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_81735304
ik ben geen het
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:27:00 #21
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_81735342
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Gewoon niet reageren anders wordt het alleen maar erger
Dat had ik al besloten naar aanleiding van de post boven je

Maar ontopic, de aflevering van vanavond kan mij op een of andere manier niet echt boeien
pi_81735347
quote:
Er is een website over the Restless Years, bijna alle verhalen uit seizoen 1 en 2 zijn zo werkelijk gebeurd, alleen liepen ze vaak anders af:

Arnie Alberts verliet de serie na hij hersteld was van de schotwond toegebracht door Mickey.
Robert en Laura verlieten het land net zoals in seizoen 1, Robert keerde inderdaad soms terug, maar nooit meer voor vast.
Jef en Karin hadden huwelijksproblemen, maar Dian kreeg een ongeluk dat ze dichter bij elkaar bracht, met Dian verlieten ze de stad.
Rien Hogendoorn pleegde daar zelfmoord omdat hij van iedereen vervreemd was geraakt.
Martine Hafkamp had na de verhaallijn met David Harkema geen rol meer, alles met Huygens concern zijn nederlandse verhaallijnen.

Dit is maar een greep uit wat ik hier heb gelezen:

[url=http://members.ozemail.com.au/~fangora/restless.html
]http://members.ozemail.com.au/~fangora/restless.html[/quote][/url]

Precies. Nog leuker:

Simon kreeg (in Australië) een verhouding met Suzanne, Roos had daar eigenlijk iets met Tim Waterman (aangezien Arnie toen al weg was), Mickey vertrok daar al naar een paar maanden, Nancy was eigenlijk het nichtje van meneer Van de Broek (hier werd dat van meneer Harmsen, aangezien Cor Witsche overleed), en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

In Nederland begon het -herschrijven- van de Australische verhalen al na een paar maanden. Arnie, die toen op de boerderij was, zou eigenlijk gebeten worden door een slang. Hier werd dat een koffiemolen. In seizoen 2 besloten ze hier om Arnie te behouden, zijn verhaallijn (vanaf de reis naar New York) zijn allemaal Nederlands, net als de terugkerende Laura. Inderdaad was dat met Martine ook zo, net als de teruggekeerde Linda en Herman Hogendoorn. Seizoen 3 bevatte, vooral in het begin, nog wat verhaallijnen van The Restless Years, zoals Annette die dood ging, de strijd om Roos en nog wat kleine verhaaltjes. Hierna begonnen Rogier Proper, Olga Madsen en Cobi Peelen met het schrijven van de originele Nederlandse verhalen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:29:42 #23
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_81735470
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:27 schreef PeterKelder het volgende:

Arnie, die toen op de boerderij was, zou eigenlijk gebeten worden door een slang. Hier werd dat een koffiemolen.
pi_81735487
quote:
"Robert Alberts", de duitste "Helen Helmink",

En die vertrekt daar ook al (of is daar al vertrokken). Zijn vertolker, Frank-Thomas Mende, was ontevreden over zijn verhaallijnen en zag de uitdaging niet meer. Dat is, ironisch genoeg, ook de reden van Wilbert Gieske geweest om te stoppen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:32:12 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81735601
Wat is Wiet een kutwijf. For fuck's sake.
pi_81735667
Grrrr, Sjors heeft waarheid verteld en wat doet Bing? GTST is veel te kort, wou dat tie net als ATWT ruim een uurtje...
pi_81735713
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:27 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Precies. Nog leuker:

Simon kreeg (in Australië) een verhouding met Suzanne, Roos had daar eigenlijk iets met Tim Waterman (aangezien Arnie toen al weg was), Mickey vertrok daar al naar een paar maanden, Nancy was eigenlijk het nichtje van meneer Van de Broek (hier werd dat van meneer Harmsen, aangezien Cor Witsche overleed), en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

In Nederland begon het -herschrijven- van de Australische verhalen al na een paar maanden. Arnie, die toen op de boerderij was, zou eigenlijk gebeten worden door een slang. Hier werd dat een koffiemolen. In seizoen 2 besloten ze hier om Arnie te behouden, zijn verhaallijn (vanaf de reis naar New York) zijn allemaal Nederlands, net als de terugkerende Laura. Inderdaad was dat met Martine ook zo, net als de teruggekeerde Linda en Herman Hogendoorn. Seizoen 3 bevatte, vooral in het begin, nog wat verhaallijnen van The Restless Years, zoals Annette die dood ging, de strijd om Roos en nog wat kleine verhaaltjes. Hierna begonnen Rogier Proper, Olga Madsen en Cobi Peelen met het schrijven van de originele Nederlandse verhalen.
Leuk om te weten, ik ben blij dat ze zelf zijn gaan schrijven, achteraf wordt zo wel het een en ander duidelijk. Als je nog meer weet dan is dat welkom
Een heer met stijl
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:37:57 #28
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_81735931
Lekker voor Wiet.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:38:31 #29
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_81735962
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:32 schreef James1988 het volgende:
Wat is Wiet een kutwijf. For fuck's sake.
tevens tvp
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:42:48 #30
123170 alors
zlata1234
pi_81736214
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:38 schreef Sk00p het volgende:

[..]

tevens tvp
qft
know'm sayin?
word? word.
pi_81736298
quote:
Leuk om te weten, ik ben blij dat ze zelf zijn gaan schrijven, achteraf wordt zo wel het een en ander duidelijk.
Ach ja, al is het, na het zesde seizoen, er niet origineler op geworden.

Trouwens, je vertelde dat GZSZ verhaallijnen van GTST heeft overgenomen. Dat is inderdaad zo, Olga Madsen zei in een interview dat de Duitsers dat deden omdat ze daar eerder begonnen met het zelf schrijven (vanaf afl. 231) en dus niet veel ervaring hadden.

Maar ook dáár kregen de personages een ander 'karakter'. Zo heeft Heiko Richter (de Duitse Arnie) vlak voor zijn exit iemand vermoord, zette zijn eigen dood in scène door zogenaamd te verdrinken en vertrok met de noorderzon. Ook daar is er nooit meer iets van hem vernomen, terwijl hij Tina Ullrich (de Duitse Linda) had beloofd contact met haar op te nemen.

Zowel Patrick (Rien) als Elke (Annette) bleven daar leven en trouwden met elkaar. Rien overleed aan de gevolgen van een hersentumor, terwijl Annette zwanger van hem was, wat uiteindelijk resulteerde in Patrick Graf jr. Deze is inmiddels gesorasd en heeft contact opgenomen met oom Jo Gerner (Frits), terwijl zijn moeder dat nadrukkelijk verboden had.

Maar in Duitsland vertrokken sommige personages veel eerder dan hier. Zo vertrok Simon naar Afrika, werden Dian en Tim vermoord door een seriemoordenaar en vertrok Suzanne naar een andere stad. Peter werd daar tot 2 keer toe gerecast, Daniel heeft daar een relatie gehad met Helen en Roos is daar nooit in beeld geweest.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:47:49 #32
123170 alors
zlata1234
pi_81736513
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Trouwens, je vertelde dat GZSZ verhaallijnen van GTST heeft overgenomen. Dat is inderdaad zo, Olga Madsen zei in een interview dat de Duitsers dat deden omdat ze daar eerder begonnen met het zelf schrijven (vanaf afl. 231) en dus niet veel ervaring hadden.

Maar ook dáár kregen de personages een ander 'karakter'. Zo heeft Heiko Richter (de Duitse Arnie) vlak voor zijn exit iemand vermoord, zette zijn eigen dood in scène door zogenaamd te verdrinken en vertrok met de noorderzon. Ook daar is er nooit meer iets van hem vernomen, terwijl hij Tina Ullrich (de Duitse Linda) had beloofd contact met haar op te nemen.

Zowel Patrick (Rien) als Elke (Annette) bleven daar leven en trouwden met elkaar. Rien overleed aan de gevolgen van een hersentumor, terwijl Annette zwanger van hem was, wat uiteindelijk resulteerde in Patrick Graf jr. Deze is inmiddels gesorasd en heeft contact opgenomen met oom Jo Gerner (Frits), terwijl zijn moeder dat nadrukkelijk verboden had.

Maar in Duitsland vertrokken sommige personages veel eerder dan hier. Zo vertrok Simon naar Afrika, werden Dian en Tim vermoord door een seriemoordenaar en vertrok Suzanne naar een andere stad. Peter werd daar tot 2 keer toe gerecast, Daniel heeft daar een relatie gehad met Helen en Roos is daar nooit in beeld geweest.
Grappig/leuk om te weten
know'm sayin?
word? word.
pi_81736760
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat het na seizoen 6 een beetje op was met de originele personages, althans het leek net of ze er geen tijd meer in wilde steken. Nadat Arnie terugkwam uit Amerika zat er al een stuk minder fut in, na Linda Look was Linda ook volwassen geworden en deed ze vooral kantoorwerk bij Variety. Robert en Laura werden na Arnies dood ook steeds meer aanhangsels, niet zo erg als op het laatst, maar toen begon het al.
Daniël was na de fusie van Flash met A&A ook behoorlijk opgedroogd, hij kreeg nog wel grote lijnen, maar de Daniël uit seizoen 1 was het niet meer.
Een heer met stijl
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:35:33 #34
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_81739376
TVP heb vandaag zowaar 1 scene gtst gezien. Noud ging meiden versieren.
Verder niet want toen moest ik naar de wc hoorde nog net Sjors iets zeggen van ik hou van Jack
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_81740066
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
TVP heb vandaag zowaar 1 scene gtst gezien. Noud ging meiden versieren.
Verder niet want toen moest ik naar de wc hoorde nog net Sjors iets zeggen van ik hou van Jack
Bijna, in plaats van Jack zei ze 'je'
Een heer met stijl
pi_81740634
Ik vind Dex wel weer better, zoals hij in het begin ook was.
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:39:09 #37
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_81742905
Nina
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_81747460
Tvp . Moet nog 2 afleveringen terugkijken.
pi_81747481
Heeft Nina nou eindelijk alleens geneukt?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:39:14 #40
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81748580
tvp
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_81752443
Wtf is dit nou voor 'n cliffhanger. Anderhalf maand terug zei Sjors ook al tegen Bing dat ze van hem houdt
Noot noot.
pi_81752730
quote:
Ik moet ook zeggen dat het na seizoen 6 een beetje op was met de originele personages, althans het leek net of ze er geen tijd meer in wilde steken. Nadat Arnie terugkwam uit Amerika zat er al een stuk minder fut in, na Linda Look was Linda ook volwassen geworden en deed ze vooral kantoorwerk bij Variety. Robert en Laura werden na Arnies dood ook steeds meer aanhangsels, niet zo erg als op het laatst, maar toen begon het al.
Daniël was na de fusie van Flash met A&A ook behoorlijk opgedroogd, hij kreeg nog wel grote lijnen, maar de Daniël uit seizoen 1 was het niet meer.
Het werd, tijdens seizoen 6, eigenlijk een beetje een andere serie. Personages die opeens anders deden dan normaal (Arnie met Linda, Laura die doorsloeg in de cliff van seizoen 5), de verhaallijnen werden steeds fantasierijker en langer en de schrijvers (toen nog alleen Rogier Proper en Cobi Peelen) hadden ook nog eens de leiding over ONM en Goudkust. Was het alleen bij GTST gebleven, of ze hadden GTST en of ONM of Goudkust erbij gehad, dan was het nog wat leuker geweest.

Wat mij betreft stoppen ze met het uitbrengen van de GTST-seizoenen op dvd na seizoen 6. Ik hoef seizoen 6 eigenlijk allleen nog voor de comeback van Peter, de nasleep van de moord op Frits en de affaire van Arnie en Linda zou mij misschien nog kunnen boeien.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 09:20:44 #43
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_81753127
Tvp
Ontnuchterende aflevering voor Miss Nina gister...
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:03:03 #44
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_81754762
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 07:47 schreef Jojoortje het volgende:
Wtf is dit nou voor 'n cliffhanger. Anderhalf maand terug zei Sjors ook al tegen Bing dat ze van hem houdt
Zo zat ik hier dus ook te kijken, dacht echt, omg, dit kun je toch geen cliffhanger noemen, al helemaal niet voor het weekend
pi_81760956
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 08:38 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Het werd, tijdens seizoen 6, eigenlijk een beetje een andere serie. Personages die opeens anders deden dan normaal (Arnie met Linda, Laura die doorsloeg in de cliff van seizoen 5), de verhaallijnen werden steeds fantasierijker en langer en de schrijvers (toen nog alleen Rogier Proper en Cobi Peelen) hadden ook nog eens de leiding over ONM en Goudkust. Was het alleen bij GTST gebleven, of ze hadden GTST en of ONM of Goudkust erbij gehad, dan was het nog wat leuker geweest.

Wat mij betreft stoppen ze met het uitbrengen van de GTST-seizoenen op dvd na seizoen 6. Ik hoef seizoen 6 eigenlijk allleen nog voor de comeback van Peter, de nasleep van de moord op Frits en de affaire van Arnie en Linda zou mij misschien nog kunnen boeien.
Ik denk ook dat het anders gelopen was als ze bepaalde rollen niet hadden laten verdwijnen, desnoods hadden gerecast. Als je naar the Bold and the Beautifull kijkt: Eric, Stephanie, Ridge, Brooke, Thorne (al 3x gerecast) spelen er nog steeds allemaal in. Dit zorgt dat een kijker zich kan identificeren met de soap, door al te grote veranderingen in decors en acteurs verdwijnt dit gewoon. Sommigen B&B sets zijn er al vanaf 1987 zoals 'the Forrester Mansion' en 'Forrester Creations'.

Ook als je kijkt naar hele andere series zoals "Little House on the Prairie", "The A-team" en Knightrider, al deze series flopten steeds meer na al te grote veranderingen.
Een heer met stijl
pi_81761069
Ik heb persoonlijk toch echt liever nieuwe personages af-en-toe dan dat rollen alsmaar worden overgenomen
pi_81761780
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:53 schreef Maartel het volgende:
Ik heb persoonlijk toch echt liever nieuwe personages af-en-toe dan dat rollen alsmaar worden overgenomen
Gezien de huidige cast kan ik me dat maar al te goed voorstellen, ik ben benieuwd of je dat ook vind/vond van de cast 1990-1995.

Als je alle personages en alle decors veranderd dan je de serie net zo goed een nieuwe naam geven
Een heer met stijl
pi_81761919
Mwah, als ik bijvoorbeeld voor 't eerst in weken weer eens ATWT kijk en er lopen een paar vervangen acteurs rond dan is het gevoel van vertrouwdheid voor mij net zo ver te zoeken als dat ze gewoon wat nieuwe personages hadden toegevoegd.. maar ik heb überhaupt iets tegen rolovernames (al heb ik me er zelf ook eens schuldig aan gemaakt )
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:27:02 #49
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_81763364
Oeh interresant welke rol heb jij overgenomen dan ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_81763415
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Oeh interresant welke rol heb jij overgenomen dan ?
Nee.. ik heb ooit zelf een 'amateur-soap/comedy' gemaakt en daar stapte een essentieel personage tussen twee afleveringen op (productie-tempo was dan ook wel stukken lager, dus was haast wel noodzakelijk om een vervangster te zoeken )
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:01:22 #51
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_81765872
tvp
Shuffle up and deal!!!
pi_81777423
Hier ook tvp..
net de laatste vd week gezien @ rtl gemist.
Wat een opluchting dat Sjors het eindelijk tegen Bing heeft gezegd. Dat idiote lange gedraai eromheen altijd. Had al verwacht dat het wéér niet zou gebeuren, omdat Wiet ineens weer binnen kwam of iets.
pi_81777451
Dat doet ze maandag om 3 over 8 wel weer zodat Bing niet kan reageren

[ Bericht 0% gewijzigd door Maartel op 23-05-2010 12:14:04 ]
pi_81777714
Er wordt weer aardig veel ge-tvp-ed de laatste tijd
Een heer met stijl
  zondag 23 mei 2010 @ 09:52:04 #55
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_81782948
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:04 schreef Maartel het volgende:
Dat doet ze maandag of 3 over 8 wel weer zodat Bing niet kan reageren
pi_81783082
quote:
Ik denk ook dat het anders gelopen was als ze bepaalde rollen niet hadden laten verdwijnen, desnoods hadden gerecast. Als je naar the Bold and the Beautifull kijkt: Eric, Stephanie, Ridge, Brooke, Thorne (al 3x gerecast) spelen er nog steeds allemaal in. Dit zorgt dat een kijker zich kan identificeren met de soap, door al te grote veranderingen in decors en acteurs verdwijnt dit gewoon. Sommigen B&B sets zijn er al vanaf 1987 zoals 'the Forrester Mansion' en 'Forrester Creations'.

Ook als je kijkt naar hele andere series zoals "Little House on the Prairie", "The A-team" en Knightrider, al deze series flopten steeds meer na al te grote veranderingen.

Tja, recasten kán goed uitpakken, maar hier in Nederland is dat, naar mijn weten, nog steeds een taboe. Het zou wel heel gek worden als Daan Schuurmans opeens GTST binnenkomt als Arnie, of Hidde Maas de rol van Ludo overneemt. In andere landen kan dat veel makkelijker, maar ook daar krijgen ze te maken met kritiek, kijk maar naar de recast van Lily in As The World Turns.

Qua decor lijkt in GTST alleen nog een beetje op het origineel, het is aan het begin van seizoen 6 was vergroot, af en toe een ander behang en vorig seizoen kwamen er van de een op de andere dag ramen in. Voor de rest vind ik het inderdaad jammer dat bijvoorbeeld het huis van Robert en Laura medio seizoen 4 niet meer bestaat, toen was het decor écht top.

Het floppen van tv-series zie je steeds vaker. ONM moest steeds jonger, Goudkust werd steeds Amerikaanser, Kees & Co liep na de dood van Ben ook niet meer goed... Maar ook aan tv-programma's kun je dat zien:

Telekids werd na het vertrek van Carlo & Irene ook niets, mede dankzij het veranderde format (Meneer Kaktus), en verdween na 12 weken van de buis. Koffietijd zakte na het ontslag van Mireille en Hans ook in, en zo kan ik nog wel langer doorgaan.

Ik ga maar weer in de archieven van The Restless Years en GZSZ duiken, misschien vind ik nog iets leuks!
pi_81783200
quote:
Qua decor lijkt in GTST alleen nog een beetje op het origineel

Hierbij doelde ik op De Rozenboom
pi_81786396
Ronja zou een award moeten krijgen voor dom kijken.
  zondag 23 mei 2010 @ 13:49:22 #59
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_81789006
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:03 schreef Franneh het volgende:
Wat een opluchting dat Sjors het eindelijk tegen Bing heeft gezegd. Dat idiote lange gedraai eromheen altijd. Had al verwacht dat het wéér niet zou gebeuren, omdat Wiet ineens weer binnen kwam of iets.
Ja dat is soap-eigen. Iets wat in het echt eigenlijk helemaal niet zo vaak gebeurd, speelt zich in GTST keer op keer op keer op keer weer af
Conformists will be cast away by the tide of history
  zondag 23 mei 2010 @ 16:26:35 #60
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_81793412
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:02 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

. Het zou wel heel gek worden als Daan Schuurmans opeens GTST binnenkomt
Oh dat zou een aangename verwelkoming zijn, hij heeft tenminste acteertalent.
Dan kunnen ze eikenhouten acteerpalen zoals Danny en enkele anderen uit Meerdijk zetten.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_81799490
Tvptje.
pi_81805146
tvp na lange afwezigheid.

wat is die Ronja een koe zeg.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_81811902
tvp
pi_81812588
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:02 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Tja, recasten kán goed uitpakken, maar hier in Nederland is dat, naar mijn weten, nog steeds een taboe. Het zou wel heel gek worden als Daan Schuurmans opeens GTST binnenkomt als Arnie, of Hidde Maas de rol van Ludo overneemt. In andere landen kan dat veel makkelijker, maar ook daar krijgen ze te maken met kritiek, kijk maar naar de recast van Lily in As The World Turns.
Als je naar personages kijkt als Charlie, Helen Helmink en Morris, ik mag ze dan wel niet allemaal, maar het recasten is toch aardig gelukt en bedenk wel dat deze personages gewoon niet meer bestaan zouden hebben anders.
quote:
Qua decor lijkt in GTST alleen nog een beetje op het origineel, het is aan het begin van seizoen 6 was vergroot, af en toe een ander behang en vorig seizoen kwamen er van de een op de andere dag ramen in. Voor de rest vind ik het inderdaad jammer dat bijvoorbeeld het huis van Robert en Laura medio seizoen 4 niet meer bestaat, toen was het decor écht top.
Een beetje erop lijken? In de Rozeboom kan je nog iets van seizoen 1 herkennen, verder eigenlijk alleen de Koning maar die komt pas in seizoen 2. Voor de rest is er niks maar dan ook niks origineel gebleven. De set van Roberts en Laura's huis verdween trouwens begin seizoen 10, toen het werd verbouwd voor "De Garage"
quote:
Het floppen van tv-series zie je steeds vaker. ONM moest steeds jonger, Goudkust werd steeds Amerikaanser, Kees & Co liep na de dood van Ben ook niet meer goed... Maar ook aan tv-programma's kun je dat zien:

Telekids werd na het vertrek van Carlo & Irene ook niets, mede dankzij het veranderde format (Meneer Kaktus), en verdween na 12 weken van de buis. Koffietijd zakte na het ontslag van Mireille en Hans ook in, en zo kan ik nog wel langer doorgaan.
Nogmaals: geflopt door te grote veranderingen, maar wat je noemt zijn geen series met personages, maar shows met een gastheer, dat is heel wat anders.
quote:
Ik ga maar weer in de archieven van The Restless Years en GZSZ duiken, misschien vind ik nog iets leuks!
Doe uw best, ik hoor het graag
Een heer met stijl
pi_81812942
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Als je naar personages kijkt als Charlie, Helen Helmink en Morris, ik mag ze dan wel niet allemaal, maar het recasten is toch aardig gelukt en bedenk wel dat deze personages gewoon niet meer bestaan zouden hebben anders.
De 3 Morrissen waren voor mij echt totaal verschillende personages, en als de huidige Charlie ons bespaart had kunnen blijven, graag.
  zondag 23 mei 2010 @ 23:52:58 #66
191917 verleiding
*inactief*
pi_81813651
Hehe, eindelijk is het hoge woord (Sjors) eruit. Zal wel lekker drama worden als Wiet erachter komt .
pi_81813976
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef verleiding het volgende:
Hehe, eindelijk is het hoge woord (Sjors) eruit. Zal wel lekker drama worden als Wiet erachter komt .
Ik zie 't nog wel gebeuren dat ze 't voorlopig geheim houden om Wiet niet verder van streek te brengen.
pi_81814078
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef Maartel het volgende:

[..]

De 3 Morrissen waren voor mij echt totaal verschillende personages, en als de huidige Charlie ons bespaart had kunnen blijven, graag.
Dat waren 3 blunders achter elkaar eigenlijk. Morris 1 leek een pussy, kreeg het personage van een pussy. Morris 2 had een heel andere look (minder pussy) en was qua personage ook geen pussy meer.
De 3e was een mengelmoesje van beide. Die verandering paste ook totaal niet.
pi_81814584
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dat is jouw persoonlijke mening (die ik nog deels deel ook), maar die is voor de makers oninterressant, de recast behaalden resultaat, want ze waren/zijn (bij wie dan ook) populair
Een heer met stijl
pi_81814811
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat is jouw persoonlijke mening (die ik nog deels deel ook), maar die is voor de makers oninterressant, de recast behaalden resultaat, want ze waren/zijn (bij wie dan ook) populair
Mja.. ik denk dat als die acteurs/trices onder een andere naam met hetzelfde karakter waren verschenen ze ook wel populair waren geweest... regels van 'gemiddelde' series (die vaak hooguit 5 seizoenen meegaan) gaan niet helemaal op voor soaps.. ik betwijfel of GTST nou zo veel beter zou scoren als de 4e Arnie er nu in rond zou wandelen..
pi_81815055
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:18 schreef Maartel het volgende:

[..]

Mja.. ik denk dat als die acteurs/trices onder een andere naam met hetzelfde karakter waren verschenen ze ook wel populair waren geweest... regels van 'gemiddelde' series (die vaak hooguit 5 seizoenen meegaan) gaan niet helemaal op voor soaps.. ik betwijfel of GTST nou zo veel beter zou scoren als de 4e Arnie er nu in rond zou wandelen..
Dat eerste denk ik dus niet, een bestaand personage heeft al een bepaalde geschiedenis, bepaalde verwikkelingen met andere personages, heeft een bedrijf en noem maar op. Een totaal nieuw personage moet dat vanuit het niets opbouwen en doet naar wat ik dus denk ook afbreuk aan de identificatie die een kijker daarmee heeft.

En een 4e Arnie, ja kom op je moet niet alles uit zijn verband trekken natuurlijk, gewoon 1 recast met iemand die het voor langere tijd wil en natuurlijk net als bij Helen Helmink na een paar maanden afwezigheid.

Een prachtvoorbeeld is dus Dian Alberts, door haar geschiedenis heeft ze een paar interressante verhaallijnen kunnen krijgen en de kijker vind het ook leuk om een oud personage terug te zien
Een heer met stijl
pi_81815878
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik zie 't nog wel gebeuren dat ze 't voorlopig geheim houden om Wiet niet verder van streek te brengen.
Mja maar dan zal ze wel weer perongeluk binnen komen wandelen als Sjors en Bing staan te zoenen ofzo .
pi_81821451
quote:
Doe uw best, ik hoor het graag
Dat is mooi. Ik zit nu de Wikipedia van GZSZ door te snuffelen, en heb wat leuks gevonden:

Zowel in Australië als hier in Nederland vertrokken Laura en Robert midden seizoen 1 richting Amerika. Zoals duidelijk bleven ze in het origineel voorgoed weg, hier kwamen ze midden seizoen 2 weer in beeld. In Duitsland hebben ze dit echter totaal veranderd. De Duitse Robert en Laura (Clemens en Vera Richter) zijn in Duitsland gebleven, waardoor de rollen van Jef en Karin overbodig waren. Hierdoor zijn de laatste twee maar een paar afleveringen te zien geweest in de Duitse versie. John en Dian zijn echter wél te zien geweest. (Al valt er over John weinig te vinden).

Nog een leuk weetje; hier in Nederland verbleef Simon tijdens zijn geheugenverlies op de woonboot van Joke. In Duitsland was dat echter een normaal huis. Hier bestaat de allereerste zomercliff uit Daniel die Simon over de dijk ziet lopen. In Duitsland belde Daniel echter met Joke, en kreeg daar per abuis Simon aan de lijn. Ook daar kwam alles uiteindelijk weer goed (Simon kreeg zijn geheugen terug), al liep het daar wat anders: Linda kwam daar terug vanwege Simons geheugenverlies en het feit dat hij niet dood was; Annette vertrok naar haar vader in Portugal. Simon vertrok daar uiteindelijk met Angela Nieuwkoop naar Arika voor ontwikkelingshulp.
  maandag 24 mei 2010 @ 16:38:35 #74
164755 Mss
kutHOEr
pi_81834387
Wel weer leuk, Sjors en Bing!
Aids.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:02:57 #75
300082 roos85
JUICHEN!
pi_81842192
wat een stomme uitspraak net van Lorena
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_81842510
Die Sjors heeft toch timing he, met dr "wat als de baby niet van jou is".
  maandag 24 mei 2010 @ 20:10:38 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_81842575
die lorena spoort ook echt niet he
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_81842596
Nou Wiet zit dus idd achter die overval

Ik vind Lorena steeds leuker Drama kan ze voor geen meter, maar zolang ze een beetje de bijdehandte muts uit mag hangen is ze geweldig
  maandag 24 mei 2010 @ 20:11:36 #79
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_81842615
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:09 schreef vencodark het volgende:
Die Sjors heeft toch timing he, met dr "wat als de baby niet van jou is".
ach als ze het 10 min eerder had gezegd was het nog erger geweest, had bing hem niet meer omhoog gekregen
pi_81842632
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ach als ze het 10 min eerder had gezegd was het nog erger geweest, had bing hem niet meer omhoog gekregen
Duurt het maar 10 min?
  maandag 24 mei 2010 @ 20:12:15 #81
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_81842641
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:11 schreef Maartel het volgende:
Nou Wiet zit dus idd achter die overval

Ik vind Lorena steeds leuker Drama kan ze voor geen meter, maar zolang ze een beetje de bijdehandte muts uit mag hangen is ze geweldig
kan iemand me ff bijpraten over die overval? ik heb iets te lang niet gekeken
  maandag 24 mei 2010 @ 20:12:36 #82
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_81842657
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Duurt het maar 10 min?
bij hen wel
pi_81842885
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

kan iemand me ff bijpraten over die overval? ik heb iets te lang niet gekeken
Er was een overval in de Koning toen Bing en Wiet daar alleen samen waren. Wiet had vlak daarvoor nog de paar bezoekers die er nog waren weggejaagd onder het mom 'verrassing voor Bing'.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:19:23 #84
300082 roos85
JUICHEN!
pi_81843006
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef verleiding het volgende:

[..]

Er was een overval in de Koning toen Bing en Wiet daar alleen samen waren. Wiet had vlak daarvoor nog de paar bezoekers die er nog waren weggejaagd onder het mom 'verrassing voor Bing'.
en toen ze een bepaalde fles uit het magazijn moest halen, stonden er ineens overvallers voor Bing...
pi_81843193
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:19 schreef roos85 het volgende:

[..]

en toen ze een bepaalde fles uit het magazijn moest halen, stonden er ineens overvallers voor Bing...
Volgens mij riep ik gelijk al dat Wiet er misschien achter zou zitten.
Zou het?
pi_81843200
"Je heb haar gebeld, je heb haar geschreven..."
  maandag 24 mei 2010 @ 20:25:43 #87
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_81843338
wiet lijkt wel een lorena-kloon
pi_81843430
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:25 schreef NouMooiNiet het volgende:
wiet lijkt wel een lorena-kloon
In die jurk wel inderdaad.
pi_81843518
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Verrassing !
Iemand waarvan je niet eens weet of ie interesse heeft verrassen met een nieuw jurkje

Oh, en wow wat een cliff weer... wat vind ik 't erg dat Wiet Sjors haat
  maandag 24 mei 2010 @ 20:30:30 #92
300082 roos85
JUICHEN!
pi_81843556
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Volgens mij riep ik gelijk al dat Wiet er misschien achter zou zitten.
Zou het?
zie jij dat ontkennen dan?
pi_81843580
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef roos85 het volgende:

[..]

zie jij dat ontkennen dan?
Zei ik dat jij het ontkende dan?
  maandag 24 mei 2010 @ 20:33:53 #94
300082 roos85
JUICHEN!
pi_81843721
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:29 schreef Maartel het volgende:

[..]

Iemand waarvan je niet eens weet of ie interesse heeft verrassen met een nieuw jurkje

Oh, en wow wat een cliff weer... wat vind ik 't erg dat Wiet Sjors haat
WIet is weer lekker narcistisch
  maandag 24 mei 2010 @ 20:36:58 #95
300082 roos85
JUICHEN!
pi_81843891
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zei ik dat jij het ontkende dan?
euhm.. las maar half
  maandag 24 mei 2010 @ 20:50:51 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_81844639
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef verleiding het volgende:

[..]

kee thanks
  dinsdag 25 mei 2010 @ 03:42:42 #97
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_81857414
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:28 schreef Maartel het volgende:
Pijnlijke aflevering
Ik vond het vooral de saaiste aflevering ooit.

Met als Cliff: Wiet die IK HAAT JE zegt. Net zo schokkend als Ronja die zegt: ik wil het huis uit.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:38:44 #98
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_81861614
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 03:42 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik vond het vooral de saaiste aflevering ooit.

Met als Cliff: Wiet die IK HAAT JE zegt. Net zo schokkend als Ronja die zegt: ik wil het huis uit.
Vrijdagavondcliff: Sjors tegen Bing, ik hou van je
Maandagavondcliff: Wiet tegen Sjors, ik haat je

Wat krijgen we vanavond?
pi_81861874
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:38 schreef MissBitchy het volgende:

[..]

Vrijdagavondcliff: Sjors tegen Bing, ik hou van je
Maandagavondcliff: Wiet tegen Sjors, ik haat je

Wat krijgen we vanavond?
Ronja zegt tegen Wiet "ik ken jou nog niet"?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:49:26 #100
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_81861990
Nou ik heb het even aangekeken, maar ik vind die Wiet tot nu toe ook vreselijk.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')