Leuk om te weten, ik ben blij dat ze zelf zijn gaan schrijven, achteraf wordt zo wel het een en ander duidelijk. Als je nog meer weet dan is dat welkomquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:27 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Precies. Nog leuker:
Simon kreeg (in Australië) een verhouding met Suzanne, Roos had daar eigenlijk iets met Tim Waterman (aangezien Arnie toen al weg was), Mickey vertrok daar al naar een paar maanden, Nancy was eigenlijk het nichtje van meneer Van de Broek (hier werd dat van meneer Harmsen, aangezien Cor Witsche overleed), en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
In Nederland begon het -herschrijven- van de Australische verhalen al na een paar maanden. Arnie, die toen op de boerderij was, zou eigenlijk gebeten worden door een slang. Hier werd dat een koffiemolen. In seizoen 2 besloten ze hier om Arnie te behouden, zijn verhaallijn (vanaf de reis naar New York) zijn allemaal Nederlands, net als de terugkerende Laura. Inderdaad was dat met Martine ook zo, net als de teruggekeerde Linda en Herman Hogendoorn. Seizoen 3 bevatte, vooral in het begin, nog wat verhaallijnen van The Restless Years, zoals Annette die dood ging, de strijd om Roos en nog wat kleine verhaaltjes. Hierna begonnen Rogier Proper, Olga Madsen en Cobi Peelen met het schrijven van de originele Nederlandse verhalen.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:32 schreef James1988 het volgende:
Wat is Wiet een kutwijf. For fuck's sake.
Ach ja, al is het, na het zesde seizoen, er niet origineler op geworden.quote:Leuk om te weten, ik ben blij dat ze zelf zijn gaan schrijven, achteraf wordt zo wel het een en ander duidelijk.
Grappig/leuk om te wetenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ach ja, al is het, na het zesde seizoen, er niet origineler op geworden.
Trouwens, je vertelde dat GZSZ verhaallijnen van GTST heeft overgenomen. Dat is inderdaad zo, Olga Madsen zei in een interview dat de Duitsers dat deden omdat ze daar eerder begonnen met het zelf schrijven (vanaf afl. 231) en dus niet veel ervaring hadden.
Maar ook dáár kregen de personages een ander 'karakter'. Zo heeft Heiko Richter (de Duitse Arnie) vlak voor zijn exit iemand vermoord, zette zijn eigen dood in scène door zogenaamd te verdrinken en vertrok met de noorderzon. Ook daar is er nooit meer iets van hem vernomen, terwijl hij Tina Ullrich (de Duitse Linda) had beloofd contact met haar op te nemen.
Zowel Patrick (Rien) als Elke (Annette) bleven daar leven en trouwden met elkaar. Rien overleed aan de gevolgen van een hersentumor, terwijl Annette zwanger van hem was, wat uiteindelijk resulteerde in Patrick Graf jr. Deze is inmiddels gesorasd en heeft contact opgenomen met oom Jo Gerner (Frits), terwijl zijn moeder dat nadrukkelijk verboden had.
Maar in Duitsland vertrokken sommige personages veel eerder dan hier. Zo vertrok Simon naar Afrika, werden Dian en Tim vermoord door een seriemoordenaar en vertrok Suzanne naar een andere stad. Peter werd daar tot 2 keer toe gerecast, Daniel heeft daar een relatie gehad met Helen en Roos is daar nooit in beeld geweest.
Ik moet ook zeggen dat het na seizoen 6 een beetje op was met de originele personages, althans het leek net of ze er geen tijd meer in wilde steken. Nadat Arnie terugkwam uit Amerika zat er al een stuk minder fut in, na Linda Look was Linda ook volwassen geworden en deed ze vooral kantoorwerk bij Variety. Robert en Laura werden na Arnies dood ook steeds meer aanhangsels, niet zo erg als op het laatst, maar toen begon het al.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ach ja, al is het, na het zesde seizoen, er niet origineler op geworden.
Trouwens, je vertelde dat GZSZ verhaallijnen van GTST heeft overgenomen. Dat is inderdaad zo, Olga Madsen zei in een interview dat de Duitsers dat deden omdat ze daar eerder begonnen met het zelf schrijven (vanaf afl. 231) en dus niet veel ervaring hadden.
Maar ook dáár kregen de personages een ander 'karakter'. Zo heeft Heiko Richter (de Duitse Arnie) vlak voor zijn exit iemand vermoord, zette zijn eigen dood in scène door zogenaamd te verdrinken en vertrok met de noorderzon. Ook daar is er nooit meer iets van hem vernomen, terwijl hij Tina Ullrich (de Duitse Linda) had beloofd contact met haar op te nemen.
Zowel Patrick (Rien) als Elke (Annette) bleven daar leven en trouwden met elkaar. Rien overleed aan de gevolgen van een hersentumor, terwijl Annette zwanger van hem was, wat uiteindelijk resulteerde in Patrick Graf jr. Deze is inmiddels gesorasd en heeft contact opgenomen met oom Jo Gerner (Frits), terwijl zijn moeder dat nadrukkelijk verboden had.
Maar in Duitsland vertrokken sommige personages veel eerder dan hier. Zo vertrok Simon naar Afrika, werden Dian en Tim vermoord door een seriemoordenaar en vertrok Suzanne naar een andere stad. Peter werd daar tot 2 keer toe gerecast, Daniel heeft daar een relatie gehad met Helen en Roos is daar nooit in beeld geweest.
Bijna, in plaats van Jack zei ze 'je'quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
TVP heb vandaag zowaar 1 scene gtst gezien. Noud ging meiden versieren.
Verder niet want toen moest ik naar de wc hoorde nog net Sjors iets zeggen van ik hou van Jack
Het werd, tijdens seizoen 6, eigenlijk een beetje een andere serie. Personages die opeens anders deden dan normaal (Arnie met Linda, Laura die doorsloeg in de cliff van seizoen 5), de verhaallijnen werden steeds fantasierijker en langer en de schrijvers (toen nog alleen Rogier Proper en Cobi Peelen) hadden ook nog eens de leiding over ONM en Goudkust. Was het alleen bij GTST gebleven, of ze hadden GTST en of ONM of Goudkust erbij gehad, dan was het nog wat leuker geweest.quote:Ik moet ook zeggen dat het na seizoen 6 een beetje op was met de originele personages, althans het leek net of ze er geen tijd meer in wilde steken. Nadat Arnie terugkwam uit Amerika zat er al een stuk minder fut in, na Linda Look was Linda ook volwassen geworden en deed ze vooral kantoorwerk bij Variety. Robert en Laura werden na Arnies dood ook steeds meer aanhangsels, niet zo erg als op het laatst, maar toen begon het al.
Daniël was na de fusie van Flash met A&A ook behoorlijk opgedroogd, hij kreeg nog wel grote lijnen, maar de Daniël uit seizoen 1 was het niet meer.
Zo zat ik hier dus ook te kijken, dacht echt, omg, dit kun je toch geen cliffhanger noemen, al helemaal niet voor het weekendquote:Op zaterdag 22 mei 2010 07:47 schreef Jojoortje het volgende:
Wtf is dit nou voor 'n cliffhanger. Anderhalf maand terug zei Sjors ook al tegen Bing dat ze van hem houdt
Ik denk ook dat het anders gelopen was als ze bepaalde rollen niet hadden laten verdwijnen, desnoods hadden gerecast. Als je naar the Bold and the Beautifull kijkt: Eric, Stephanie, Ridge, Brooke, Thorne (al 3x gerecast) spelen er nog steeds allemaal in. Dit zorgt dat een kijker zich kan identificeren met de soap, door al te grote veranderingen in decors en acteurs verdwijnt dit gewoon. Sommigen B&B sets zijn er al vanaf 1987 zoals 'the Forrester Mansion' en 'Forrester Creations'.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het werd, tijdens seizoen 6, eigenlijk een beetje een andere serie. Personages die opeens anders deden dan normaal (Arnie met Linda, Laura die doorsloeg in de cliff van seizoen 5), de verhaallijnen werden steeds fantasierijker en langer en de schrijvers (toen nog alleen Rogier Proper en Cobi Peelen) hadden ook nog eens de leiding over ONM en Goudkust. Was het alleen bij GTST gebleven, of ze hadden GTST en of ONM of Goudkust erbij gehad, dan was het nog wat leuker geweest.
Wat mij betreft stoppen ze met het uitbrengen van de GTST-seizoenen op dvd na seizoen 6. Ik hoef seizoen 6 eigenlijk allleen nog voor de comeback van Peter, de nasleep van de moord op Frits en de affaire van Arnie en Linda zou mij misschien nog kunnen boeien.
Gezien de huidige cast kan ik me dat maar al te goed voorstellen, ik ben benieuwd of je dat ook vind/vond van de cast 1990-1995.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:53 schreef Maartel het volgende:
Ik heb persoonlijk toch echt liever nieuwe personages af-en-toe dan dat rollen alsmaar worden overgenomen
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Oeh interresant welke rol heb jij overgenomen dan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |