abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81705995
De VVD wil zeer fors bezuinigen op de gezondheidszorg, namelijk 3,25 miljard euro. Dat wil de VVD onder meer bereiken door

het eigen risico te verhogen van 180 euro naar 300 euro

de huisarts moet ook onder het eigen risico gaan vallen

mensen moeten veel behandelingen die ze nodig hebben in het ziekenhuis tot 500 euro zelf gaan betalen

het verder beperken van vergoedingen voor tandartszorg en fysiotherapeut (dat mensen later dan met een slecht gebit komen te zitten en allerlei gezondheidsklachten zullen ontwikkelen staat de VVD blijkbaar niet bij stil)

fors te bezuinigen op de thuiszorg. Volgens de VVD moeten familie en vrienden gaan inspringen, maar wat als je als oudere in een sociaal isolement zit, zoals veel ouderen.

geen vergoeding meer voor pil en andere anticonceptiemiddelen, maagzuurremmers en cholesterolverlagers en allerlei hulpmiddelen moeten uit eigen zak betaald gaan worden.

PvdA (2 miljard), SP (0,25 miljard), GroenLinks (0,50 miljard), PVV (geen bezuiniging) willen het minst op de zorg bezuinigen

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 21-05-2010 15:34:38 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:22:16 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_81706068
Huisarts onder het eigen risico is maar een schijnbesparing. Mensen stellen huisartsbezoek uit tot de kwaal is verergerd en dan zijn de kosten veel hoger.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:33:02 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81706278
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:22 schreef BasEnAad het volgende:
Huisarts onder het eigen risico is maar een schijnbesparing. Mensen stellen huisartsbezoek uit tot de kwaal is verergerd en dan zijn de kosten veel hoger.
Precies, maar goed, veel mensen zullen er weer intrappen, stemmen VVD op basis van loze kreten en beloftes, zonder naar de inhoud te kijken en zelf kritisch na te denken, en vervolgens krijgen we de deksel weer op de neus, om over een paar jaar gewoon weer dezelfde fout te maken door wederom op het VVD te stemmen.

Zo werkt dat nu eenmaal helaas hier in NL. Incompetentie wordt zelden/nooit afgestraft.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:37:34 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_81706374
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:33 schreef Yi-Long het volgende:

Precies, maar goed, veel mensen zullen er weer intrappen, stemmen PvdA op basis van loze kreten en beloftes, zonder naar de inhoud te kijken en zelf kritisch na te denken, en vervolgens krijgen we de deksel weer op de neus, om over een paar jaar gewoon weer dezelfde fout te maken door wederom op de PvdA te stemmen.

Zo werkt dat nu eenmaal helaas hier in NL. Incompetentie wordt zelden/nooit afgestraft.
Ik heb je tekst even naar de werkelijkheid aangepast.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:51:12 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81706645
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:37 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ik heb je tekst even naar de werkelijkheid aangepast.
Want de PVDA is verantwoordelijk voor het nieuwe zorgstelsel, of de verneukte woningmarkt?

Ik vind de PVDA ook niet best trouwens, maar CDA en VVD zijn de partijen die de laatste tientallen jaren er het grootste zootje van gemaakt hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 08:52:21 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_81706669
En dan durven mensen de ellende van de zorg nog steeds op marktwerking te gooien.
Carpe Libertatem
pi_81707462
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:52 schreef Boze_Appel het volgende:
En dan durven mensen de ellende van de zorg nog steeds op marktwerking te gooien.
Mwa, maakt het uit hoe het zo gekomen is ? De vraag hoe we het kunnen verbeteren lijkt mij een zinnigere vraag.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_81707560
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, maakt het uit hoe het zo gekomen is ? De vraag hoe we het kunnen verbeteren lijkt mij een zinnigere vraag.
Ja natuurlijk maakt dat wat uit, zoals het nu lijkt proberen ze de gemaakte fouten op te lossen door weer dezelfde fouten te maken. Wel handig natuurlijk want zo blijf je aan het werk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:15:03 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81710872
Feit is wel dat de zorgkosten al jarenlang veel sneller toenemen dan het BNP en dat dit natuurlijk niet eeuwig vol te houden is!

Je moet denk ik onder ogen zien dat het feestje Nederland, waar werken vrijwillige gebeurde, iedereen toegang had tot vrijwel onbeperkte zorg, je automatisch rijk werd als je een huis kocht en heel de wereld werd uitgenodigd om mee te komen doen bijna is afgelopen. De lichten zijn al aan.
The End Times are wild
pi_81712326
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:22 schreef BasEnAad het volgende:
Tja de andere kant is dat er genoeg mensen zijn die voor elke pietluttigheid naar de huisarts rennen, waardoor ze de gezondheidzrorg onevenredig belasten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81712468
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja de andere kant is dat er genoeg mensen zijn die voor elke pietluttigheid naar de huisarts rennen, waardoor ze de gezondheidzrorg onevenredig belasten.
Dus moet een huisarts niet meer per afzonderlijk consult beloond worden, maar per ingeschreven patient per jaar (het oude ziekenfonds systeem dus).

Dat zal de huisarts min of meer dwingen mensen die bij hem langs gaan met een pietluttigheid weg te sturen cq niet meer te ontvangen.

(Nu vraag ik me wel af, hoeveel mensen dat nu in werkelijkheid zijn, volgens mij valt het wel mee)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:54:57 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81712752
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit is een beetje zoals die zogenaamde uitkeringstrekkers die de hele dag in bed liggen en bakken met geld toegeworpen krijgen. Iedereen heeft het erover, maar er is weinig tot geen bewijs voor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:56:00 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_81712803
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:15 schreef LXIV het volgende:
Feit is wel dat de zorgkosten al jarenlang veel sneller toenemen dan het BNP en dat dit natuurlijk niet eeuwig vol te houden is!
Nederland hééft dan ook heel lang een relatief zeer goedkope zorg gehad ... bv in duitsland, frankrijk en zeker Italie geeft men een véél groter deel van het BNP uit aan de Zorg.
lang niet altijd ook iets dat leidt tot een betere zorg (alhoewel Frankrijk en Italie ook een erg goed, maar nog duurder gezondheidsstelsel hebben... duitsland heeft een veel duurder, maar slechter presterend systeem)

Bovendien is het goed te realiseren dat de toename van deze kosten ook juist samenhangen met privatiseringen en het afstoten van collectieve financiering ... Zorgdiensten worden op winst gerichtte ondernemingen, met veelal dure managers én een steeds ingewikkelde administratieve romlomp om de handelingen goed gefinancierd te krijgen (omdat ook de zorgverzekeraars onderling concurrereren en alles goed gedocumenteerd willen hebben).

Ik vermoed dat juist verder bezuinigingen door de collectieve overheid niet leiden tot overall kostendaling vand e gezondheidszorg (althans, het is overal op de wereld zo dat de landen met de laagste besteding aan gezondheidzorg als deel van het BNP én de relatief gezien beste zorg, meestal een sterk collectief betaald systeem hebben.. privatsieerring wordt én duurder, en betekent meestal een daling in prestatie van de 'algemene zorg' )...
Bezuinigen leid vooral tot een verschuiving van de zorgkosten, van 'collectieve' financiering, naar een direkte financiering door afnemers van zorg, en heel goed mogelijk dat de meerderheid der burgers domweg _meer_ zal moeten uitgeven aan zorgkosten, maar dat dan doet dor een hoge bijdrage aan verzekeringen, terwijl de overheid kan 'zeggen' te besparen (wat overigens wel betwijfeld kan worden, overall zal deze inderdaad minder geld uitgeven, maar mogelijk worden de tereeinen die men nog wél colectief financiert juist dés te duurder en kosten relatief meer... )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 11:57:30 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_81712874
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dit is een beetje zoals die zogenaamde uitkeringstrekkers die de hele dag in bed liggen en bakken met geld toegeworpen krijgen. Iedereen heeft het erover, maar er is weinig tot geen bewijs voor.
Ik ken er vijf in mijn (in)directe omgeving, waarvan er eentje 38 is en echt nog geen dag in zijn leven heeft gewerkt. Hij kan dat mentaal niet aan ofzo.
Carpe Libertatem
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:58:46 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81712935
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:15 schreef LXIV het volgende:

Je moet denk ik onder ogen zien dat het feestje Nederland, waar werken vrijwillige gebeurde, iedereen toegang had tot vrijwel onbeperkte zorg, je automatisch rijk werd als je een huis kocht en heel de wereld werd uitgenodigd om mee te komen doen bijna is afgelopen. De lichten zijn al aan.
Mensen dwingen niet meer naar de dokter te gaan helpt daar niet tegen. Amerika is daar het perfecte bewijs voor. Die worden én veel minder oud én ze zijn veel meer kwijt aan zorgkosten. Om nog maar niet te spreken over de mensen die, omdat ze de reguliere dokter niet kunnen betalen, dan maar naar ziekenhuizen gaan, of wachten tot een onschuldig iets is veranderd in een grote kwaal.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:08:50 #16
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81713390
quote:

[..]

Grappig. Als dat over allochtonen zou gaan, wat net zo treffend is, vlieg in je in de gordijnen en bestempel je anderen als Hitler.
pi_81714227
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Grappig. Als dat over allochtonen zou gaan, wat net zo treffend is, vlieg in je in de gordijnen en bestempel je anderen als Hitler.
Ooh? En jij hebt dat al vaak meegemaakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:41:14 #18
303848 KoffieMetMelk
pi_81714788
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh? En jij hebt dat al vaak meegemaakt?
Anders zou ik dat bericht niet typen he? Nog meer voor de hand liggende vragen?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:42:23 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81714840
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Van wie ben je een kloon?
pi_81714935
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:41 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Anders zou ik dat bericht niet typen he? Nog meer voor de hand liggende vragen?
Vond het gewoon een opmerkelijke contatering voor een user met 100 posts.
pi_81715064
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus moet een huisarts niet meer per afzonderlijk consult beloond worden, maar per ingeschreven patient per jaar (het oude ziekenfonds systeem dus).

Dat zal de huisarts min of meer dwingen mensen die bij hem langs gaan met een pietluttigheid weg te sturen cq niet meer te ontvangen.

(Nu vraag ik me wel af, hoeveel mensen dat nu in werkelijkheid zijn, volgens mij valt het wel mee)
, in wat voor utopische wereld leef jij? Hoe gaat de huisarts afdwingen dat mensen niet vaker komen? Hoeveel agressie denk jij dat dat oproept?

Valt echt niet mee. Ik heb diverse huisartsen in de familie en als je de verhalen soms hoort

De enige manier om mensen minder te laten komen is om ze direct in de financien te raken
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:49:51 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81715146
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:17 schreef rutger05 het volgende:
De VVD wil zeer fors bezuinigen op de gezondheidszorg, namelijk 3,25 miljard euro. Dat wil de VVD onder meer bereiken door

het eigen risico te verhogen van 180 euro naar 300 euro

de huisarts moet ook onder het eigen risico gaan vallen

mensen moeten veel behandelingen die ze nodig hebben in het ziekenhuis tot 500 euro zelf gaan betalen

het verder beperken van vergoedingen voor tandartszorg en fysiotherapeut (dat mensen later dan met een slecht gebit komen te zitten en allerlei gezondheidsklachten zullen ontwikkelen staat de VVD blijkbaar niet bij stil)

fors te bezuinigen op de thuiszorg. Volgens de VVD moeten familie en vrienden gaan inspringen, maar wat als je als oudere in een sociaal isolement zit, zoals veel ouderen.

geen vergoeding meer voor pil en andere anticonceptiemiddelen, maagzuurremmers en cholesterolverlagers en allerlei hulpmiddelen moeten uit eigen zak betaald gaan worden.

PvdA (2 miljard), SP (0,25 miljard), GroenLinks (0,50 miljard) willen het minst op de zorg bezuinigen
Is inderdaad een reden om niet op de VVD te stemmen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81715276
quote:

[..]

Hoe ga je bewijzen dat iemand misbruik maakt van de uitkeringen. Dat is gewoon heel moeilijk te bewijzen. Cijfers hierover zeggen me dan ook weinig omdat ik niet verwacht dat de fraudeurs dat eerlijk zullen toegeven. Dat zou ik namelijk ook niet doen.

Ik kan alleen afgaan op de dingen die ik om me heen zie en die anderen om zich heen zien. Een vriend van me werkt bijvoorbeeld bijvoorbeeld bij een uitkeringsinstantie en de verhalen die je dan hoort zeggen mij genoeg. Verder ken ik genoeg mensen die 100% afgekeurd zijn en toch bijna dagelijks ergens op de ladder staan.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:11:15 #24
303848 KoffieMetMelk
pi_81716090
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vond het gewoon een opmerkelijke contatering voor een user met 100 posts.
Die begrijp ik niet. Verklaar je nader.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:16:06 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81716321
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:11 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet. Verklaar je nader.
Iemand met 100 posts hangt hier nog maar net rond (jij sinds een paar dagen), maar je doet alsof je hier al jaren komt. Dus je bent waarschijnlijk een kloon van iemand.
pi_81716336
Misschien moeten we terug naar het ziekenfonds.. Van de zorg een markt maken met ondernemingen die winst nastreven, (zorgt vanzelf voor uitsluiting van de zieken, die immers geld kosten, maar dat terzijde) kost heel veel kapitaal + een scheepslading directeuren die allemaal als een vorst betaald willen worden.

Op het huishoudboekje van de regering staat het mss. wat minder mooi, meer uitgaven voor zorg, maar het houdt de zuurbetaalde premies voor de zorg op de plek waar ze horen, nl. bij onze zieken en hulpbehoevenden.

Daarbij, bezuinigen op de tandheelkunde vind ik onethisch. Straks zie je aan iemands gebit hoeveel ie verdient. Daar zijn gebitten niet voor.
Bezuinigen op fysiotherapie zorgt ervoor dat mensen minder lang thuis kunnen blijven wonen, idem voor bezuinigingen op de thuiszorg. Dure bezuinigingen dus. Maar ach, wie er in het volgende kabinet zit, kan die puinhoop weer opruimen. Ondertussen knijpen we wel een oogje dicht voor exorbitante salarissen + gegraai in het bedrijfleven.
En dat moet betaald worden, door het gepeupel natuurlijk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:18:52 #27
303848 KoffieMetMelk
pi_81716450
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Iemand met 100 posts hangt hier nog maar net rond (jij sinds een paar dagen), maar je doet alsof je hier al jaren komt. Dus je bent waarschijnlijk een kloon van iemand.
Echt?
Dus het kan niet zo zijn dat iemand hier vaker komt en leest en dan na een tijd eens een account aanmaakt om mee te praten?

Wel opvallend dat 2 linkse types direct met dit soort aannames aan komen zetten.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:22:34 #28
303848 KoffieMetMelk
pi_81716613
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Misschien moeten we terug naar het ziekenfonds.. Van de zorg een markt maken met ondernemingen die winst nastreven, (zorgt vanzelf voor uitsluiting van de zieken, die immers geld kosten, maar dat terzijde) kost heel veel kapitaal + een scheepslading directeuren die allemaal als een vorst betaald willen worden.

Op het huishoudboekje van de regering staat het mss. wat minder mooi, meer uitgaven voor zorg, maar het houdt de zuurbetaalde premies voor de zorg op de plek waar ze horen, nl. bij onze zieken en hulpbehoevenden.

Daarbij, bezuinigen op de tandheelkunde vind ik onethisch. Straks zie je aan iemands gebit hoeveel ie verdient. Daar zijn gebitten niet voor.
Bezuinigen op fysiotherapie zorgt ervoor dat mensen minder lang thuis kunnen blijven wonen, idem voor bezuinigingen op de thuiszorg. Dure bezuinigingen dus. Maar ach, wie er in het volgende kabinet zit, kan die puinhoop weer opruimen. Ondertussen knijpen we wel een oogje dicht voor exorbitante salarissen + gegraai in het bedrijfleven.
En dat moet betaald worden, door het gepeupel natuurlijk.
Zorg moet altijd betaald worden. Hoe dan ook.
Het is maar de vraag of mensen zelf moeten betalen voor hun zorg individueel of dat we de rekening bij de massa neerleggen.

Als je deur-tot-deur gaat met een collectbus om geld op te halen voor elke kapitale operatie van iedere Nederlander, wat dus aan de lopende zou moeten gebeuren, komt de confrontatie hard aan bij iedereen en is de kans groot dat mensen niet mee willen betalen. Maar eigenlijk is dat niet veel anders dan het nu geregeld is. Het zit dus ook veel in de "beleving" van de mens. Hoe pak je iets in.
Per saldo is en blijft het hetzelfde.
pi_81717288
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:22 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Zorg moet altijd betaald worden. Hoe dan ook.
Het is maar de vraag of mensen zelf moeten betalen voor hun zorg individueel of dat we de rekening bij de massa neerleggen.

Als je deur-tot-deur gaat met een collectbus om geld op te halen voor elke kapitale operatie van iedere Nederlander, wat dus aan de lopende zou moeten gebeuren, komt de confrontatie hard aan bij iedereen en is de kans groot dat mensen niet mee willen betalen. Maar eigenlijk is dat niet veel anders dan het nu geregeld is. Het zit dus ook veel in de "beleving" van de mens. Hoe pak je iets in.
Per saldo is en blijft het hetzelfde.
De vraag is vooral of er winst gemaakt moet worden.

Individueel je zorgkosten betalen is een belachelijk groot risico. Een verzekering ligt dus voor de hand.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:43:05 #30
303848 KoffieMetMelk
pi_81717617
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De vraag is vooral of er winst gemaakt moet worden.

Individueel je zorgkosten betalen is een belachelijk groot risico. Een verzekering ligt dus voor de hand.
Nu ga je voorwaarden erbij pakken die de keus gaan bepalen. En wat weegt dan zwaarder? Het recht van iedereen op een overlevingskans om te kunnen leven? De meest verdienende die de zwaarste last draagt? Verzekeraars die melken tot ze de meeste dubbeltjes overhouden? De overheid die bereid is in te springen tot welke hoogte?
Uiteindelijk is geld de grootste ziekte van de zorg. Correctie: van de aarde.
pi_81720851
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:43 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Nu ga je voorwaarden erbij pakken die de keus gaan bepalen. En wat weegt dan zwaarder? Het recht van iedereen op een overlevingskans om te kunnen leven? De meest verdienende die de zwaarste last draagt? Verzekeraars die melken tot ze de meeste dubbeltjes overhouden? De overheid die bereid is in te springen tot welke hoogte?
Uiteindelijk is geld de grootste ziekte van de zorg. Correctie: van de aarde.
Welke voorwaarden heb je het over?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:09:56 #32
303848 KoffieMetMelk
pi_81721621
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Welke voorwaarden heb je het over?
Of er winst gemaakt moet worden. Daar had je het toch over?
pi_81721929
Zoals Opstelten al zei: het verwijderen van maagzuurremmers uit het basispakket hebben alleen linkse mensen last van.
pi_81722919
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:16 schreef nikk het volgende:
Zoals Opstelten al zei: het verwijderen van maagzuurremmers uit het basispakket hebben alleen linkse mensen last van.
Klinkt leuk, maar is natuurlijk niet juist.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:00:04 #36
303848 KoffieMetMelk
pi_81723988
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:36 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar is natuurlijk niet juist.
Nou...
pi_81724782
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:18 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Echt?
Dus het kan niet zo zijn dat iemand hier vaker komt en leest en dan na een tijd eens een account aanmaakt om mee te praten?

Wel opvallend dat 2 linkse types direct met dit soort aannames aan komen zetten.
Alles kan. Maar ervaring leert dat figuren zoals jij meestal klonen zijn
pi_81732323
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Of er winst gemaakt moet worden. Daar had je het toch over?
Naar mijn idee levert het een gigantische besparing op als er geen winstoogmerk is ja..
In de VS zijn ze daar ook net achtergekomen.
pi_81740997
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik zou het niet marktwerking noemen. Ik zou het economische prikkels willen noemen. Dus: zorg te duur > demotiveer mensen om zorg te gebruiken. Punt is: ik ben geen dokter. Als ik een knobbeltje in mijn borst heb wil ik geen belemmeringen hebben om na te vragen of het echt zo is. T/m specialist aan toe. Een hele bescheiden bijdrage -mss. inkomensafhankelijk- zou kunnen, maar niet de navenante bedragen.
Tup=here
pi_81741547
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:06 schreef Tup4Ever het volgende:

[..]

Ik zou het niet marktwerking noemen. Ik zou het economische prikkels willen noemen. Dus: zorg te duur > demotiveer mensen om zorg te gebruiken. Punt is: ik ben geen dokter. Als ik een knobbeltje in mijn borst heb wil ik geen belemmeringen hebben om na te vragen of het echt zo is. T/m specialist aan toe. Een hele bescheiden bijdrage -mss. inkomensafhankelijk- zou kunnen, maar niet de navenante bedragen.
Een eigen risico is helemaal absurd ja.. het is geen autoverzekering!
Het gaat om je gezondheid, dat moet gewoon goed geregeld en bereikbaar zijn.. maar ja, niet iedereen deelt die visie..
pi_81755364
Misschien moet het CPB inderdaad eens doorrekenen wat het kost om zorg weer volledig bij de overheid te brengen met ziekenfonds etc. En een enorm deel van de hele managementslaag en controle laag die dag in dag uit bezig is te berekenen hoeveel seconden Tina mag besteden aan oma Truus en welke template ze daarvoor moet invullen. Misschien blijkt ineens dat zorg dan stukken goedkoper wordt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_81756205
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:24 schreef Knipoogje het volgende:
Misschien moet het CPB inderdaad eens doorrekenen wat het kost om zorg weer volledig bij de overheid te brengen met ziekenfonds etc. En een enorm deel van de hele managementslaag en controle laag die dag in dag uit bezig is te berekenen hoeveel seconden Tina mag besteden aan oma Truus en welke template ze daarvoor moet invullen. Misschien blijkt ineens dat zorg dan stukken goedkoper wordt.
En menselijker omdat de mensen op de werkvloer weer tijd hebben voor de patiënt.
En het kapitaal dat anders als winst eruit geperst zou worden hou je in je zak. En het geld voor de reclamecampagnes..
pi_81756306
kee, hier iets gebroken in mijn arm, komen verschillende mensen naar kijken, simpel gips erom, kosten 2000 euro.
geen wonder dat het zo duur is als iedereen even zijn budget gaat cashen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_81756413
Gut, gaat het FOK!-CDA-kliekje nu, in navolging van Leider Balkenende, nu ook de aanval op de VVD openen? Vergeet niet dat ook D66 de zorg keihard wil gaan hervormen, dus het is ook nog eens misplaatst de pijlen enkel op de VVD te richten.
pi_81756428
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:16 schreef nikk het volgende:
pi_81756605
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En menselijker omdat de mensen op de werkvloer weer tijd hebben voor de patiënt.
En het kapitaal dat anders als winst eruit geperst zou worden hou je in je zak. En het geld voor de reclamecampagnes..
Bijkomend punt van het weer in staatshanden brengen van de zorg is ook dat mensen sterven omdat ze 10 weken moeten wachten op een hartoperatie. Of dat er wachtlijsten onstaan bij oncologie, om maar even wat voorbeelden te noemen.

Overigens wordt er wel heel makkelijk gedaan over het afschuiven van problemen op de zogenaamde marktwerking. Er is amper sprake van marktwerking in de zorg omdat de staat er bovenop zit. We hebben nu een systeem wat bijna het slechtste is van twee werelden (politiek compromis). Maak dan een keuze: marktwerking of staatsonderneming.
pi_81761956
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:06 schreef justanick het volgende:

[..]

Bijkomend punt van het weer in staatshanden brengen van de zorg is ook dat mensen sterven omdat ze 10 weken moeten wachten op een hartoperatie. Of dat er wachtlijsten onstaan bij oncologie, om maar even wat voorbeelden te noemen.

Overigens wordt er wel heel makkelijk gedaan over het afschuiven van problemen op de zogenaamde marktwerking. Er is amper sprake van marktwerking in de zorg omdat de staat er bovenop zit. We hebben nu een systeem wat bijna het slechtste is van twee werelden (politiek compromis). Maak dan een keuze: marktwerking of staatsonderneming.
Wachtlijsten zijn er pas sinds de privatisering..
In de zorg is zeker wel sprake van marktwerking. Ziekenhuizen moesten zonodig concurreren, het ziekenfonds werd opgedoekt en vervangen door private ondernemingen, thuiszorgorganisaties zijn geprivatiseerd. Geen marktwerking in de zorg??
pi_81762088
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wachtlijsten zijn er pas sinds de privatisering..
In de zorg is zeker wel sprake van marktwerking. Ziekenhuizen moesten zonodig concurreren, het ziekenfonds werd opgedoekt en vervangen door private ondernemingen, thuiszorgorganisaties zijn geprivatiseerd. Geen marktwerking in de zorg??
Er is geen marktwerking in de zorg, de hele sector is een orgie van subsidies, premies, wet en regelgeving, gare bedrijfsconstructies zoals maatschappen, enzovoort. Marktwerking is dat wat je bij de groenteboer ziet.
pi_81762473
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:06 schreef justanick het volgende:

[..]

Maar dat is gewoon een tekort aan artsen e.d. Die wachtlijsten heb je nu net zo goed. Geen wachtlijsten hangt af van hoeveel de overheid wil uitgeven aan zorg en de inwoners van NL hebben met zijn allen democratisch besloten dat we het er niet voor overhebben, anders had iedereen wel op een partij gestemd die nog meer miljarden aan zorg wil uitgeven. D
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_81763944
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:47 schreef beeer het volgende:

[..]

Deels geprivatiseerd misschien, maar niet geliberaliseerd. Oftewel de managers en directeuren plukken de vruchten terwijl de rest voor de kosten opdraait. De overheid bepaalt nog steeds een heleboel zaken zoals een verplichte verzekering en basispakket en het eigen risico wordt door haar bepaald. Als je met je schele hoofd niet tot de conclusie kunt komen dat deze constructie alleen maar leidt tot duurdere zorg dan hoop ik dat je zo snel mogelijk kanker krijgt en langzaam sterft. Daar betaal ik dan graag mijn losgeld premie voor.
Ik hoop niet dat je met het tweede deel van je betoog een doodsverwensing aan mijn adres bedoelde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')