abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 mei 2010 @ 20:52:13 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81690847
Wat is de Ziekte van Crohn?

De ziekte van Crohn is chronische ontstekingsziekte van het maag-darmstelsel. Door de ontstekingen in de darmen kunnen deze vernauwd of zelfs afgesloten raken. In het ergste geval moet er geopereerd worden, om bijvoorbeeld stukken ontstoken darm te verwijderen. Per jaar wordt er in Nederland bij ongeveer 1000 mensen de ziekte van Crohn geconstateerd. Meestal zijn dit jonge mensen tussen de 15 en de 25 jaar. Het verloop van de ziekte is onvoorspelbaar, sommige mensen hebben bijna nooit klachten, anderen zijn bijna nooit klachtenvrij.

Wat is Colitis Ulcerosa?

Colitis ulcerosa betekent letterlijk een ontsteking van de dikke darm (colon = dikke darm, -itis = ontsteking), waarbij zweren gevormd worden (ulcerosa).

Bij colitis ulcerosa is er sprake van een chronische, regelmatig terugkerende ontsteking van de dikke darm. De ontsteking beperkt zich tot het slijmvlies, dat de binnenkant van de dikke darm bekleed. In dit slijmvlies kunnen zweren ontstaan. Ook klachten en ontstekingen buiten de darm kunnen voorkomen bij colitis ulcerosa.


Wat is dan het verschil?

Er zijn veel overeenkomsten tussen de chronische darmontstekingen Colitis Ulcerosa en de ziekte van Crohn. Zowel de klachten als de behandeling van deze twee aandoeningen komen voor een groot deel overeen. Daardoor is het soms lastig om een goede diagnose te stellen.

Een aantal belangrijke verschillen tussen colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn zijn:

  • Bij colitis ulcerosa ontstaan de ontstekingen alleen in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn komen de ontstekingen in het hele maagdarmkanaal voor: van mond tot anus.

  • Bij colitis ulcerosa beperken de ontstekingen in de darm zich tot de slijmvlieslaag. Bij de ziekte van Crohn kunnen de ontstekingen ook tot de diepere lagen van de darmwand doordringen. Hierdoor kunnen bij de ziekte van Crohn diepere zweren en zogenaamde fistels of pijpzweren (onnatuurlijke, open verbindingen) ontstaan.

  • Bij colitis ulcerosa ontstaan geen verklevingen en vrijwel nooit vernauwingen. Doordat de zweren bij de ziekte van Crohn dieper zijn, en er ook fistels kunnen ontstaan, wordt bij deze ziekte meer littekenweefsel gevormd. Hierdoor kunnen vernauwingen in de darm en verklevingen ontstaan bij mensen met de ziekte van Crohn.

  • Bij colitis ulcerosa zitten de ontstekingen vaak in een aaneengesloten gebied in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn kunnen gezonde delen afwisselen met gebieden die ontstoken zijn.

    In Nederland zijn er ongeveer 30.000 mensen met colitis ulcerosa. De diagnose wordt vooral gesteld bij mensen tussen de 10-40 jaar oud. Colitis ulcerosa begint vaak met ontstekingen in de endeldarm. Dit wordt ook wel proctitis genoemd. De ontstekingen kunnen zich vervolgens uitbreiden over de hele dikke darm. Colitis ulcerosa kan ook op een andere plaats in de dikke darm beginnen.

    In Nederland zijn er ongeveer 20.000 mensen met de ziekte van Crohn. De ziekte komt iets vaker voor bij vrouwen dan bij mannen. Het verloop van de ziekte is heel verschillend per patiënt.

    Het vorige deel
  • Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 20 mei 2010 @ 20:58:02 #2
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_81691117
    ha! Had vandaag mijn infuus maar ik voelde me alles behalve oke dus verzet naar volgende week vrijdag.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 mei 2010 @ 21:15:50 #3
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81692070
    Da's wel balen

    Ben vandaag meegeweest met zoonlief die een wedstrijd moest voetballen maar zo'n uurtje hakt er wel weer in
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_81698013
    Oh shit, volgens mij heb ik het vorige topic dichtgegooid. Helemaal vergeten een nieuw topic aan te maken, soz! De volgende keer zal ik ervoor zorgen
    pi_81698074
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 20:58 schreef Qwea het volgende:
    ha! Had vandaag mijn infuus maar ik voelde me alles behalve oke dus verzet naar volgende week vrijdag.
    Dat is idd balen! Hopelijk gaat 't nog een weekje zonder infuus...
      vrijdag 21 mei 2010 @ 11:16:49 #6
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_81710939
    net begonnen met psylliumvezels, omg wat is dat toch smerig

    ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik zo vershcrikkelijk vaak naar de wc moet de laatste tijd, en moet ik ook echt nu
    ik kan dan ook geen 5 minuten wachten, en dat is echt wel heel lastig
    het is verder niet slap of waterig ofzo, ben benieuwd of het helpt, zou wel fijn zijn.

    door die grapjes word ik namelijk zenuwachtig als ik de deur uit moet, en dan kun je er natuurlijk donder opz eggen dat het gebeurt en je in alle haast maar een toilet moet zien te vinden

    hebben meer mensen hier ervaring mee (gehad?) ?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_81712784
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 11:16 schreef Mirjam het volgende:
    net begonnen met psylliumvezels, omg wat is dat toch smerig

    ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik zo vershcrikkelijk vaak naar de wc moet de laatste tijd, en moet ik ook echt nu
    ik kan dan ook geen 5 minuten wachten, en dat is echt wel heel lastig
    het is verder niet slap of waterig ofzo, ben benieuwd of het helpt, zou wel fijn zijn.

    door die grapjes word ik namelijk zenuwachtig als ik de deur uit moet, en dan kun je er natuurlijk donder opz eggen dat het gebeurt en je in alle haast maar een toilet moet zien te vinden

    hebben meer mensen hier ervaring mee (gehad?) ?
    Ja, daar heb ik ook last van. En meestal als je gaat denken; "Nu is er geen toilet in de buurt" dan moet je onmiddellijk. Ik heb er niet altijd last van en negen van de tien keer voel ik het als in een "slechte dag" heb. Ik heb alleen een bijkomend probleem dat ik ook last heb van lekkage. En dat voel ik helemaal niet totdat het te laat is. Dus op slechte dagen draag ik dus Tena's.

    Ik het begin probeerde ik het nog te voorkomen en te plannen dat er een toilet in de buurt is. Maar dat zorgde er weer voor dat ik gezellige dingen ging lopen vermijden. En daarom dan ook maar besloten om een Tena om te doen om als ik ergens heen ga. En niet teveel proberen zorgen te maken over ongelukjes.

    Ik heb het ook al een aantal keer bij mijn arts aangekaart maar, die kon er ook weinig aan doen. Behalve Immodium voorschrijven. Maar van die troep heb ik ooit al eens twee weken verstopt gezeten dus dat neem ik nooit meer.

    Helaas heb ik niet echt heel bruikbare tips voor je. Behalve dat stress het probleem erger maakt. Dus proberen je zo min mogelijk zorgen er over te maken. Wat naar mijn beleving niet makkelijk is.
    pi_81714186
    Ik dacht dat in de bijsluiter van Immodium staat dat je dat niet moet gebruiken als je een ontsteking in je darm hebt!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 18:23:59 #9
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_81730563
    Heeft iemand hier ervaring met (gedeeltelijke) verwijdering van de dikke darm?

    Ik heb geen Crohn of CU maar een dikke darm die 0,0 niks doet, maar ik wilde geen apart topic openen met m'n hele verhaal vanwege lolbroeken en captain obviousjes. Komt er in het kort op neer dat ik al 3 jaar thuis zit vanwege extreme buikpijn en verstopping, ziekenhuis in en uit, dikke darm is netjes maar werkt gewoon niet. Ik moest maar wat proberen met laxeerpilletjes omdat dat het enige is wat werkt. Inmiddels 35 per dag en nog niet kunnen, maar wel last van maag, lever en nieren door al die zooi. Voeding haalt niet uit.

    Ik krijg steeds meer pijn en heb al een groot deel van m'n jeugd hieraan verspild, zelfs een stoma klinkt aantrekkelijk nu. Idealer lijkt me de dunne darm op de endeldarm aansluiten. Is dat een zware operatie? Ik heb eens een docu gezien waarin ze een CU-patiënte met een klein gaatje opereerden, dat zag er vrij veilig uit.

    Weet iemand of je zo'n behandeling kan afdwingen? Ik heb gewoon geen leven zo (overdag vergaan van de pijn en lucht in m'n darmen, 's nachts kotsend op de wc van de lax) en nu m'n organen beginnen te haperen, moet er voor mij écht iets gebeuren. Ik wacht nog op een afspraak bij een nieuwe MDL arts maar ik wil graag weten waar ik rechterlijk sta

    Sorry voor m'n zeurverhaal, jullie weten vast wat het is Alhowel de meeste diarree lijken te hebben hier.
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 mei 2010 @ 18:44:49 #10
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81731264
    Rare vraag misschien, maar heb je al eens Nux Vomica geprobeerd? Het is homeopatisch en daar geloof ik op zich helemaal niet in, maar van dit middel heb ik al diverse keren gezien dat het echt goed werkt bij verstopping.

    Verder kan ik je niet helpen helaas, lijkt me echt zwaar ^$@&$_)@(&$_@
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 19:13:33 #11
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_81732417
    Nee, daar had ik nog nooit van gehoord. Het is het proberen waard, ik zal het eens aan m'n acupuncturist vragen (daar ben ik ook voor die buikklachten, maar het is alleen maar verergerd sinds ik daar ben)
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 mei 2010 @ 19:26:06 #12
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81732894
    Proberen kan altijd. Kijk of je D12 kunt krijgen, er zijn verschillende sterktes.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_81738544
    08gnoT. Dat klinkt heel erg zwaar klote zeg!
    Heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel alvast sterkte wensen.
    Hoe oud ben je eigenlijk? Misschien als je nog in de groei bent of zo dat ze er nog niet aan willen als het niet echt heel erg (medisch) noodzakelijk is of zoiets?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      zaterdag 22 mei 2010 @ 18:43:22 #14
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_81767093
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 19:26 schreef Rewimo het volgende:
    Proberen kan altijd. Kijk of je D12 kunt krijgen, er zijn verschillende sterktes.
    Inderdaad, ik wil alles proberen Ik zal er eens naar zoeken!
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 21:20 schreef Pandora73 het volgende:
    08gnoT. Dat klinkt heel erg zwaar klote zeg!
    Heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel alvast sterkte wensen.
    Hoe oud ben je eigenlijk? Misschien als je nog in de groei bent of zo dat ze er nog niet aan willen als het niet echt heel erg (medisch) noodzakelijk is of zoiets?
    Ik ben 19 sinds april, het is begonnen toen ik net 16 was. Ik ben dus wel uitgegroeid, en tja wanneer is het heel erg noodzakelijk? Als het te laat is? Er is een kleine kans dat m'n darm het ooit nog gaan doen, maar dat risico wil ik niet nemen om nog een paar jaar van m'n leven te vergooien en uiteindelijk onherstelbare schade aan de rest van m'n lichaam op te lopen. Liever leven met blijvende aanpassingen dan geen leven en wachten op niets.

    Maar ja nu nog een arts vinden die dat ook inziet en niet zuchtend zegt dat hij ook niks meer weet en dat ik zelf maar verder moet kijken
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 mei 2010 @ 14:47:41 #15
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81790741
    Wij hebben dit weekend bezoek van mijn vriendin (Muks, hier op Fok!), en mijn huis wordt gepoetst Echt geweldig

    Onderwijl krijgt ze qltel zover dat ie allerlei klusjes doet die al tijden zijn blijven liggen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_81794341
    Leuk Rewimo, beetje afleiding, gelijk je huisje weer op orde, én klusjes die worden gedaan... Je vriendin weet van aanpakken zo te horen!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_81794383
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 18:43 schreef 08gnoT. het volgende:
    Ik ben 19 sinds april, het is begonnen toen ik net 16 was. Ik ben dus wel uitgegroeid, en tja wanneer is het heel erg noodzakelijk? Als het te laat is? Er is een kleine kans dat m'n darm het ooit nog gaan doen, maar dat risico wil ik niet nemen om nog een paar jaar van m'n leven te vergooien en uiteindelijk onherstelbare schade aan de rest van m'n lichaam op te lopen. Liever leven met blijvende aanpassingen dan geen leven en wachten op niets.

    Maar ja nu nog een arts vinden die dat ook inziet en niet zuchtend zegt dat hij ook niks meer weet en dat ik zelf maar verder moet kijken
    Poeh, hier sta ik verder ook met mijn mond vol tanden...
    Dit soort beslissingen hoop ik nooit te hoeven nemen!
    Kan je alleen maar veel sterkte wensen...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 mei 2010 @ 09:01:57 #18
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81956938
    Hoe is het met iedereen hier?

    Ik heb gisteren te veel gedaan denk ik, de bekende pijn in mijn rug is weer terug en mijn buik doet ook zeer
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 mei 2010 @ 09:19:16 #19
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81957338
    PaarsBeestje, heb jij de Stimulancevezels al geprobeerd? Krijg je ze weg?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_81958201
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:01 schreef Rewimo het volgende:
    Hoe is het met iedereen hier?

    Ik heb gisteren te veel gedaan denk ik, de bekende pijn in mijn rug is weer terug en mijn buik doet ook zeer
    Vervelend joh. Heb jij ook met buikpijn dat het voor je gevoel altijd spontaan komt opzetten? Ik probeer er al een tijdje een patroon in te herkennen maar dat wil niet echt lukken.

    Met mij gaat het goed. Van het familie weekend gehad afgelopen weekend. En daar realiseerde ik me pas echt hoe ziek ik ben geweest de afgelopen maanden. En hoe goed ik me nu voel dus dat was eigenlijk wel fijn. Ik hoef niets meer te laten om het zo maar te zeggen.

    Alleen was ik blij dat eindelijk mocht stoppen met die Klysma's en had gehoopt dat daarmee mijn incontinentie problemen meteen verdwenen zouden zijn. Maar dat is gaat nog steeds niet goed. Dus dat viel wel een beetje tegen.
    pi_81961320
    Met mij gaat het eigenlijk wel goed! Was een beetje gespannen of het goed zou gaan als ik zou stoppen met de prednison maar ik mag niet klagen. Lang leve de Imuran
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 mei 2010 @ 11:27:24 #22
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81962293
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Cereal7 het volgende:

    Vervelend joh. Heb jij ook met buikpijn dat het voor je gevoel altijd spontaan komt opzetten? Ik probeer er al een tijdje een patroon in te herkennen maar dat wil niet echt lukken.
    Ik merk het in elk geval als ik te veel gezeten heb, of te lang op ben geweest. Zoals gisteren dus.
    quote:
    Met mij gaat het goed. Van het familie weekend gehad afgelopen weekend. En daar realiseerde ik me pas echt hoe ziek ik ben geweest de afgelopen maanden. En hoe goed ik me nu voel dus dat was eigenlijk wel fijn. Ik hoef niets meer te laten om het zo maar te zeggen.

    Alleen was ik blij dat eindelijk mocht stoppen met die Klysma's en had gehoopt dat daarmee mijn incontinentie problemen meteen verdwenen zouden zijn. Maar dat is gaat nog steeds niet goed. Dus dat viel wel een beetje tegen.
    Fijn dat je je zoveel beter voelt Incontinentie is natuurlijk wel een heel naar probleem. Ik hoop voor je dat het snel overgaat!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_81970140
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 11:27 schreef Rewimo het volgende:

    Ik merk het in elk geval als ik te veel gezeten heb, of te lang op ben geweest. Zoals gisteren dus.
    Ik merk dat ik een stuk gevoeliger ben geworden voor voedsel. Moet meer oppassen met wat en hoeveel ik eet. Maar pijn en/of krampen lijken meer spontaan voor te komen met geen enkele relatie tot wat ik heb gegeten.
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 11:27 schreef Rewimo het volgende:

    Fijn dat je je zoveel beter voelt Incontinentie is natuurlijk wel een heel naar probleem. Ik hoop voor je dat het snel overgaat!
    Tja, ik heb zo iets van "ik red me wel". Hoe lastig en vervelend het ook is het is wel een probleem waar ik wat mee kan. In tegenstelling tot de vermoeidheid waar ik echt radeloos van werd.
      donderdag 27 mei 2010 @ 18:02:47 #24
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_81979084
    Godverdomme!

    Ik ben waarschijnlijk allergisch voor de remicade. Ik heb OVERAL jeuk. Nu mag ik morgen geen remicade en moet ik tot en met augustus aan de prednison! En ook nog een hoge dosis ook! En de internist was niet echt voor reden vatbaar of hij had het druk. Ik ga dus echt niet weer aan die troep.

    Ik slaap er NIET van. Zelfs niet met slaappillen. En ik ben zo hyper als de tering.

    Morgen maar de HA bellen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 mei 2010 @ 18:14:38 #25
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_81979515
    O getver, jeuk is waardeloos En balen dat je arts niet luisterde. Sterkte!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_81989883
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 18:02 schreef Qwea het volgende:
    Godverdomme!

    Ik ben waarschijnlijk allergisch voor de remicade. Ik heb OVERAL jeuk. Nu mag ik morgen geen remicade en moet ik tot en met augustus aan de prednison! En ook nog een hoge dosis ook! En de internist was niet echt voor reden vatbaar of hij had het druk. Ik ga dus echt niet weer aan die troep.

    Ik slaap er NIET van. Zelfs niet met slaappillen. En ik ben zo hyper als de tering.

    Morgen maar de HA bellen
    Klote joh, dat van die remicade en dat je zoveel last heb van de prednison. Hoop dat de HA wat beter wilt luisteren.
      donderdag 27 mei 2010 @ 22:46:12 #27
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_81997543
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 21:24 schreef Cereal7 het volgende:

    [..]

    Klote joh, dat van die remicade en dat je zoveel last heb van de prednison. Hoop dat de HA wat beter wilt luisteren.
    Ik ga dus echt niet meer die troep slikken. Dat weiger ik gewoon. Verzinnen ze maar wat anders hoor
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_81997742
    Oe Qwea, dat is balen zeg! Bah bah bah...
    Kan helaas niet meer bieden dan een welgemeende
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_82005669
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Rewimo het volgende:
    PaarsBeestje, heb jij de Stimulancevezels al geprobeerd? Krijg je ze weg?
    Ik heb ze!

    (sorry, ik zag het nu pas... )

    Had ik al gezegd dat je m'n heldin was? Nee hè? Je bent m'n heldin!

    Ménnnnnnnnnnn, wat een verbetering ten opzichte van de vorige vezels. Rillen deed ik er van, maar hier zit inderdaad nauwelijks smaak aan en is dus veel makkelijker weg te krijgen dan die ik hiervoor had. Heb nog wel even bij de huisarts neergelegd of dit vergelijkbaar is met de andere versie, maar ik ga er vanuit dat dit zo is. Echt superbedankt voor de tip!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2010 @ 09:33:39 #30
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82009473
    Graag gedaan Fijn dat het zoveel scheelt met die andere. Ben blij dat je wat aan mijn tip hebt

    Ik ga dinsdag maar weer even naar de huisarts voor controle. M'n Salofalk loopt op zijn eind en ik heb zo'n vermoeden dat ik nog niet zonder kan
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 28 mei 2010 @ 13:23:41 #31
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82017991
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 22:47 schreef Pandora73 het volgende:
    Oe Qwea, dat is balen zeg! Bah bah bah...
    Kan helaas niet meer bieden dan een welgemeende
    Opgelost. HA gebeld. Ik hoef maar 1 pilletje per dag te slikken voor de jeuk Nou, oke dat wil ik dan nog wel doen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_82118142
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:23 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Opgelost. HA gebeld. Ik hoef maar 1 pilletje per dag te slikken voor de jeuk Nou, oke dat wil ik dan nog wel doen
    Ow, dat valt dus nog wel mee. Fijn hoor.
    pi_82134647
    Hallo ben nieuw hier zie dat er veel "ervarings deskundigen" hier zijn dus dacht sluit me aan.

    Ben begin 40 en weet sinds Nov.2009 dat ik Crohn heb.

    helaas hebben ze me "waarschijnlijk" al vele jaren hiermee rond laten lopen.
    Heb al rugklachten va mijn 23ste , meerdere terapeuten geweest alleen pijn bleef.

    Okt. 2009 zo ziek geworden dat ik uiteindelijk na 5 weken voor 2 weken in het ziekenhuis heb gelegen en hier
    kreeg ik dan ook de diagnose.

    krijg nu nog mesalazine,azathioprine en Remicade

    alleen op dit moment begin ik weer meer klachten te krijgen, pijn onderrug komt terug,slechte adem,spierpijnen,buikpijn
    komt het dan weer terug,hoop zo van niet.

    kan het slechter worden ook al heb ik deze medicijnen?
    ben nog zo aan het zoeken naar waar mijn buik een beetje normaal op reageert.

    hopelijk kan ik van jullie veel leren en hier wat mee doen.

    gr
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 mei 2010 @ 11:20:08 #34
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82135482
    Hoi MissG, welkom hier (helaas ). Ik ben zelf nog niet echt ervaringsdeskundige, maar de rugpijn en buikpijn komen me bekend voor. Ik hoop dat anderen je kunnen helpen met je vragen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 31 mei 2010 @ 11:24:50 #35
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82135647
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 10:53 schreef MissGreeneye het volgende:
    Hallo ben nieuw hier zie dat er veel "ervarings deskundigen" hier zijn dus dacht sluit me aan.

    Ben begin 40 en weet sinds Nov.2009 dat ik Crohn heb.

    helaas hebben ze me "waarschijnlijk" al vele jaren hiermee rond laten lopen.
    Heb al rugklachten va mijn 23ste , meerdere terapeuten geweest alleen pijn bleef.

    Okt. 2009 zo ziek geworden dat ik uiteindelijk na 5 weken voor 2 weken in het ziekenhuis heb gelegen en hier
    kreeg ik dan ook de diagnose.

    krijg nu nog mesalazine,azathioprine en Remicade

    alleen op dit moment begin ik weer meer klachten te krijgen, pijn onderrug komt terug,slechte adem,spierpijnen,buikpijn
    komt het dan weer terug,hoop zo van niet.

    kan het slechter worden ook al heb ik deze medicijnen?
    ben nog zo aan het zoeken naar waar mijn buik een beetje normaal op reageert.

    hopelijk kan ik van jullie veel leren en hier wat mee doen.

    gr
    hey

    Ja ondanks de medicatie kun je toch een aanval weer krijgen. Dat kan als de medicatie te laag is, of gewoonweg niet helpt. Ik stond op imuran en prednison, en dat hielp niet echt. Alleen icm een hoge dosis prednison telkens.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_82136419
    Even tvp om mee te lezen.. Huisarts vermoed pds en heb psylliumvezels gekregen (dus eigenlijk hoor ik er hier niet bij ). Maar even meelezen hoe anderen omgaan met de angst van geen toilet vinden en alles
    pi_82136557
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 11:24 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    hey

    Ja ondanks de medicatie kun je toch een aanval weer krijgen. Dat kan als de medicatie te laag is, of gewoonweg niet helpt. Ik stond op imuran en prednison, en dat hielp niet echt. Alleen icm een hoge dosis prednison telkens.

    in het begin heb ik wel prednison gehad alleen hier reageerde ik niet op in het ZH want mijn ontstekingswaarden gingen
    omhoog daarom krijg ik nu die remicade.Heb 28 April mijn laatste remicade gehad zou dit dan al uitgewerkt kunnen zijn?
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
      maandag 31 mei 2010 @ 12:17:15 #38
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82137681
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef MissGreeneye het volgende:

    [..]

    in het begin heb ik wel prednison gehad alleen hier reageerde ik niet op in het ZH want mijn ontstekingswaarden gingen
    omhoog daarom krijg ik nu die remicade.Heb 28 April mijn laatste remicade gehad zou dit dan al uitgewerkt kunnen zijn?
    Bij de 1 wel, bij de andere niet. Ik moet normaal om de 4 weken remicade omdat het niet lang genoeg werkt. Alleen nu zit ik even aan helemaal niks omdat ik ergens (ws op de remicade maar dat is niet zeker) een allergische reactie op heb.

    Andere mensen doen 8 weken met een shot remicade. Moeilijk te zeggen dus. Het zou in theorie gewoon kunnen dat het uitgewerkt is
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 mei 2010 @ 12:43:22 #39
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82138697
    Ik vraag me ondertussen af of de salofalk wel afdoende helpt Ik heb steeds rugpijn ter hoogte van de plek waar de onsteking zit en als ik op mijn buik druk doet het nog steeds zeer op diezelfde plek. Morgen afspraak bij de huisarts, dan maar eens overleggen.

    Weet iemand toevallig of ze in het Radboud goed zijn in colitis? Hier zeiden ze me dat ik een volgende keer naar Kleve moet, en de bedrijfsarts was het daarmee eens, die kent hun reputatie blijkbaar. Maar aan de andere kant is in het Nederlands overleggen natuurlijk ook wel prettig...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82180421
    %@#*%()@#(), vandaag weer bloed en ik geloof dat de vermoeidheid begint terug te komen. En het ging zo goed.

    Misschien bouw ik de prednison te snel af of zo. En ik loop ook weer te veel te stressen. Donderdag maar weer bespreken. Ik ga volgende week op vakantie. Dan maar een hand prednison extra. Geen zin om vlak voor vertrek te stranden.
    pi_82183850
    Hoi!
    Hier al vanaf rond mijn 12e last van mijn darmen, veel krampen, winderigheid en diarree. Huisarts dacht aan PDS en dus psylliumvezels en duspatal retard gekregen. Nu rond mijn 20e helpt het alleen niet meer, en worden de klachten erger. Daarom is het ook erg herkenbaar om hier te lezen over het weg gaan en toiletten. Tegenwoordig is het hier ook zo erg als ik een dagje weg ga, ik eerst moet nadenken of er daar in de buurt al toiletten zijn, anders durf ik het gewoon niet aan. Vandaag maar naar de huisarts geweest om aan te geven dat het erger wordt, en doorverwijzing gekregen voor een colo-scopie. Hoop dat daar meer uit komt.

    Verder maar even meelezen hoe iedereen hier verder met zijn "probleempjes" omgaat
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 12:36:17 #42
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82184579
    Nou eh, hier ook $^(%^@$(%^(@*$%&_$%&_)$@%(&$+

    Kom net bij de huisarts vandaan. Moet nog zeker op 3 maanden rekenen qua klachten en ik moet de Salofalk ook nog zeker 3 maanden slikken. En ik moet meer gaan slikken. Beginnen met 2x2, als dat geen verbetering geeft na 10 dagen 2, 1, 2 en eventueel na nog 10 dagen 3x2. Heb een kopie van de brief van het ziekenhuis meegekregen voor de bedrijfsarts. Bah
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82184705
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 12:36 schreef Rewimo het volgende:
    Nou eh, hier ook $^(%^@$(%^(@*$%&_$%&_)$@%(&$+

    Kom net bij de huisarts vandaan. Moet nog zeker op 3 maanden rekenen qua klachten en ik moet de Salofalk ook nog zeker 3 maanden slikken. En ik moet meer gaan slikken. Beginnen met 2x2, als dat geen verbetering geeft na 10 dagen 2, 1, 2 en eventueel na nog 10 dagen 3x2. Heb een kopie van de brief van het ziekenhuis meegekregen voor de bedrijfsarts. Bah
    Nou, dan lopen we synchroon. Is trouwens Salofalk het enige wat je slikt? Want wat ik daarvan weet is dat een redelijk zwak medicijn. Ik slik bijvoorbeeld al 8 tabletten per dag plus overige medicatie.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 12:44:14 #44
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82184835
    Ja, alleen Salofalk, en Omeprazol tegen mijn slokdarmontsteking. Dit is de eerste keer dat ik colitis heb, misschien scheelt dat ook. Heb nog geen uitgebreide historie.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82184836
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 12:14 schreef timp0e het volgende:
    Hoi!
    Hier al vanaf rond mijn 12e last van mijn darmen, veel krampen, winderigheid en diarree. Huisarts dacht aan PDS en dus psylliumvezels en duspatal retard gekregen. Nu rond mijn 20e helpt het alleen niet meer, en worden de klachten erger. Daarom is het ook erg herkenbaar om hier te lezen over het weg gaan en toiletten. Tegenwoordig is het hier ook zo erg als ik een dagje weg ga, ik eerst moet nadenken of er daar in de buurt al toiletten zijn, anders durf ik het gewoon niet aan. Vandaag maar naar de huisarts geweest om aan te geven dat het erger wordt, en doorverwijzing gekregen voor een colo-scopie. Hoop dat daar meer uit komt.

    Verder maar even meelezen hoe iedereen hier verder met zijn "probleempjes" omgaat
    Hoi

    Ik hoop voor je dat de colonoscopie duidelijkheid geeft. En dat het bij PDS blijft. Toevallig al bloed bij de ontlasting gezien?
    pi_82185017
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 12:44 schreef Rewimo het volgende:
    Ja, alleen Salofalk, en Omeprazol tegen mijn slokdarmontsteking. Dit is de eerste keer dat ik colitis heb, misschien scheelt dat ook. Heb nog geen uitgebreide historie.
    Ok, zo zijn ze bij mij ook begonnen en weet het pas sinds begin dit jaar. Ze proberen altijd eerst de lichte medicatie uiteraard. Maar tot nu toe ging ik zo hard achteruit iedere keer dat ik binnen no-time de halve apotheek voor geschreven heb gekregen. En ik heb inmiddels al mijn eerste opvlamming met ziekenhuis opname achter de rug. En tijdens de opname kunnen ze ook wat beter zoeken m.b.t. tot wat wel en niet werkt.

    Vooral het constante afwachten of iets gaat helpen of niet wordt ik moe van.

    Ik wacht nog vandaag af en als ik morgen nog steeds klachten heb ga ik wel bellen. Misschien kan ik weer terug naar mijn oude dosis prednison. Dan kijk ik wel na de vakantie periode wanneer ik het opnieuw ga afbouwen.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 13:47:41 #47
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82187327
    Dat is wel het vervelendste hè, de beperkingen die je erdoor krijgt. Ik lig nog zeker de halve dag op bed omdat ik nog steeds niet lang kan zitten.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82189063
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 12:44 schreef Cereal7 het volgende:

    [..]

    Hoi

    Ik hoop voor je dat de colonoscopie duidelijkheid geeft. En dat het bij PDS blijft. Toevallig al bloed bij de ontlasting gezien?
    Af en toe bloed bij de ontlasting ja... bij het "vegen" sowieso altijd al. Daarom heeft de huisarts mij ook doorverwezen
    pi_82190039
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 13:47 schreef Rewimo het volgende:
    Dat is wel het vervelendste hè, de beperkingen die je erdoor krijgt. Ik lig nog zeker de halve dag op bed omdat ik nog steeds niet lang kan zitten.
    Inderdaad. Ik voel me af en toe net een bejaarde.
    pi_82190136
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 14:26 schreef timp0e het volgende:

    [..]

    Af en toe bloed bij de ontlasting ja... bij het "vegen" sowieso altijd al. Daarom heeft de huisarts mij ook doorverwezen
    Ow, dat is meestal geen goed teken helaas.

    P.s. Hebben ze al gecontroleerd of het geen aambeien zijn?
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 15:41:12 #51
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82192433
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 14:50 schreef Cereal7 het volgende:

    Inderdaad. Ik voel me af en toe net een bejaarde.
    Ik baal ervan dat mijn gezin eronder lijdt. We komen nauwelijks meer aan leuke dingen toe. Vakantie met pasen viel in het water, met pinksteren konden we ook niet weg... Zelfs een dagje weg zit er niet echt in momenteel
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 17:23:37 #52
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82197376
    Zo, 300 pillen opgehaald bij de apotheek
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82202189
    Ah Rewimo ben je al aan een nieuwe kruiwagen toe?
    Ja erg is dat he, dat je echt met tassen vol naar buiten gaat. Maar goed, laten we er vanuit gaan dat het nu hopelijk snel beter gaat. Voor jou én voor je gezin natuurlijk.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 19:31:13 #54
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82202878
    Tnx
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82214275
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 15:41 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Ik baal ervan dat mijn gezin eronder lijdt. We komen nauwelijks meer aan leuke dingen toe. Vakantie met pasen viel in het water, met pinksteren konden we ook niet weg... Zelfs een dagje weg zit er niet echt in momenteel
    Dat is inderdaad balen. Ik ben dan weer alleen dus dat maakt het voor mij, wat dat betreft, gelukkig weer wat makkelijker.
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 17:23 schreef Rewimo het volgende:
    Zo, 300 pillen opgehaald bij de apotheek
    Kreeg ook afgelopen week even een "voorraadje" van de arts mee. Kom ik bij de apotheek. Zegt die muts; "Zo dat is veel. Is dat allemaal voor jezelf?".

    "Nee, ik haal altijd voor de hele buurt dan hoeft de rest niet te lopen."

    Beetje rare apotheek. Vorige keer toen ik incontinentie materiaal ging halen ook al. Zegt die doos; "Ben je daar niet een beetje te jong voor?"

    "Ja, ben er altijd al vroeg bij geweest."

    Het is dat die apotheek om de hoek zit anders ging ik mooi naar een ander.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juni 2010 @ 07:54:24 #56
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82221788
    quote:
    Zegt die doos; "Ben je daar niet een beetje te jong voor?"
    Ja, je haalt het voor je lol Lekker professioneel zo'n opmerking
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juni 2010 @ 08:28:54 #57
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82222203
    Ik moest bloed laten prikken maar de assistentes krijgen dat maar niet voor elkaar. Dus moet Frau Doktor het zelf doen. En die is ziek

    Woensdag een nieuwe poging
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 2 juni 2010 @ 10:49:43 #58
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82225811


    De prednison helpt niet tegen de jeuk, en ik weiger mee te gaan slikken... en mijn ontlasting is flink onverteerd weer. Kortom ; ik ben toch fucking echt wel toe aan die remicade!

    Straks om 14u naar de HA om te kijken wat we dan aan die klote jeuk gaan doen en gelijk maar eens even vragen wtf ik nou met mijn crohn aan moet,
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 2 juni 2010 @ 10:50:50 #59
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82225848
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 17:23 schreef Rewimo het volgende:
    Zo, 300 pillen opgehaald bij de apotheek
    Ik ging met 10 doosjes prednison de deur uit.

    En de eerste x dat ik medicatie kreeg ging ik met 12 doosjes prednison, 3 dozen imuran en 5 doosjes nexium de deur uit
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juni 2010 @ 11:03:15 #60
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82226351
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 10:49 schreef Qwea het volgende:


    De prednison helpt niet tegen de jeuk, en ik weiger mee te gaan slikken... en mijn ontlasting is flink onverteerd weer. Kortom ; ik ben toch fucking echt wel toe aan die remicade!

    Straks om 14u naar de HA om te kijken wat we dan aan die klote jeuk gaan doen en gelijk maar eens even vragen wtf ik nou met mijn crohn aan moet,
    Er zijn beslist middelen tegen de jeuk. Ik heb eens een allergische reactie gehad op penicilline en toen barstte ik ook van de jeuk. Daar kreeg ik toen van de huisarts ook pillen tegen.

    Balen dat je weer zoveel klachten hebt. Ik begin langzamerhand te begrijpen wat voor een T$!*T)*#T)# ziekte dit is
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 2 juni 2010 @ 11:08:59 #61
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82226584
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 11:03 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Er zijn beslist middelen tegen de jeuk. Ik heb eens een allergische reactie gehad op penicilline en toen barstte ik ook van de jeuk. Daar kreeg ik toen van de huisarts ook pillen tegen.

    Balen dat je weer zoveel klachten hebt. Ik begin langzamerhand te begrijpen wat voor een T$!*T)*#T)# ziekte dit is
    Ik heb ook al



    gehad. Doet ook geen fuck. En ze kunnen echt hoog of laag springen, ik neem niet meer van die troep prednison!

    voor jou. Jij zit er net in, ik ben er al aangewend dat het gewoon vaker kut gaat dan beter
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juni 2010 @ 12:02:25 #62
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82228742
    Tnx Voor mij is het allemaal nog nieuw ja, en ik heb nog steeds een beetje hoop dat het bij één keer blijft. Maar ik ben erg goed in het steeds opnieuw krijgen van dezelfde kwalen dus ik vrees het ergste
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82270278
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 12:02 schreef Rewimo het volgende:
    Tnx Voor mij is het allemaal nog nieuw ja, en ik heb nog steeds een beetje hoop dat het bij één keer blijft. Maar ik ben erg goed in het steeds opnieuw krijgen van dezelfde kwalen dus ik vrees het ergste
    Daar hoopte ik ook op. Maar volgens mij is het bij mij erger dan ze hadden gedacht. Gisteren weer diarree en bloed. Moet vandaag langs komen bij het ziekenhuis. Nou, de schroeven mijn prednison maar weer op want, ik zit er niet op te wachten dat ik volgende week niet op vakantie kan.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 juni 2010 @ 09:05:56 #64
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82270385
    Ik hoop voor je dat je toch op vakantie kunt, zal voor je duimen!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82278109
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 09:05 schreef Rewimo het volgende:
    Ik hoop voor je dat je toch op vakantie kunt, zal voor je duimen!
    Dankje
    pi_82295768
    Net in het ziekenhuis geweest. Mijn prednison gaat terug naar 15mg en ze gaan kijken of ze de Imuran nog moeten opschalen. Dus hopelijk kan ik er weer helemaal tegen als ik vertrek.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 juni 2010 @ 19:51:47 #67
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82297297
    Klinkt goed, nu maar snel opknappen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82300795
    Beterschap Cereal, ik hoop mee dat je gewoon op vakantie kunt!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_82301621
    Hey een Crohn-topic op FOK!
    Nog niet eerder gezien...

    Ik zelf heb ook de ziekte van Crohn.. (Net als mijn broertje trouwens )
    Van mijn 8ste tot mijn 12e levensjaar werd het beschouwd als Colitis, maar na heel wat onderzoeken is toch Crohn vastgesteld. Ik ben nu 19 en heb inmiddels als flink wat keren in het ziekenhuis gelegen hierom. Gelukkig is het nu al bijna anderhalf jaar rustig en heb ik nauwelijks ergens last van.
    Zoals gezegd.. mijn broertje heeft het dus ook. Wat schijnbaar niet veel voorkomt Het werd bij hem 3 jaar geleden vastgesteld (hij is nu 10). Veel van de symptomen die ik had kreeg/had hij ook. Hierna zijn er ook bij hem verschillende onderzoeken gedaan, waardoor we nu door het leven gaan als de gebroeders Crohn
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:37:07 #70
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82378766
    Maandag maar de internist bellen. Het gaat gewoon 300x kut zonder medicatie. Ik mocht dus even geen remicade meer vanwege de jeuk... maar ik zat net ruim een half u op het toilet en het bleef maar komen. En ook weer buikpijn en zulks

    Internist had eventueel nog humira achter de hand.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 22:38:48 #71
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82378816
    Dat is echt waardeloos, Qwea
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:40:46 #72
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82378878
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:38 schreef Rewimo het volgende:
    Dat is echt waardeloos, Qwea
    Ja best wel. Met name omdat ik de humira helemaal niet zie zitten. Ik ben als de dood voor naalden

    Ik wil mijn remicade terug
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 22:42:38 #73
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82378938
    Gaat die humira via injecties? Remicade krijg je per infuus toch? Dan moeten ze ook prikken
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:45:26 #74
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82379012
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:42 schreef Rewimo het volgende:
    Gaat die humira via injecties? Remicade krijg je per infuus toch? Dan moeten ze ook prikken
    Ja, humira moet je zelf doen geloof ik.

    Dat vind ik dus dood eng. Ik ben geen fan van naalden, maar helemaal niet als ik het zelf moet doen.

    Heb ooit imigran voor migraine gehad, moest ik ook zelf zetten met zo'n priknaaldspuitding. Ik viel flauw toen die naald in me ging
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:46:12 #75
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82379035
    ooh en
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 22:47:10 #76
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82379058
    Zelf prikken lijkt me ook niks, nee. Ik moest na een operatie anti-stolling, dat heeft de Thuiszorg toen voor me gedaan. Die kwamen elke dag even langs om me te prikken.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 22:48:33 #77
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82379100
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:46 schreef Qwea het volgende:
    ooh en
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Bij mij sowieso. Maar dat komt door de maagverkleining. Het is ook wel afhankelijk van wat je gegeten hebt trouwens.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:50:07 #78
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82379150
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:48 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Bij mij sowieso. Maar dat komt door de maagverkleining. Het is ook wel afhankelijk van wat je gegeten hebt trouwens.
    Ik heb het dus ALTIJD. Mits ik ziek ben en een dag op rijst of fruit heb geleefd.

    Vroeger stonk het gewoon. Nu is het echt te ranzig.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 22:54:51 #79
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82379279
    Voorzover ik weet komt dat omdat het eten niet (goed/helemaal) verteerd wordt. Dat is in elk geval de verklaring die wordt gegeven als je een WLS hebt gehad.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:55:41 #80
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82379303
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:54 schreef Rewimo het volgende:
    Voorzover ik weet komt dat omdat het eten niet (goed/helemaal) verteerd wordt. Dat is in elk geval de verklaring die wordt gegeven als je een WLS hebt gehad.
    Nou, dat zou dan mooi kunnen kloppen. Aangezien mijn wortels e.d er heel weer uit komen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 22:57:01 #81
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82379349
    Dat ken ik ja Enne, de gasfabriek werkt ook op volle toeren bij mij. Met volop geluid en stank
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:59:00 #82
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82379411
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:57 schreef Rewimo het volgende:
    Dat ken ik ja Enne, de gasfabriek werkt ook op volle toeren bij mij. Met volop geluid en stank
    Ooh same. Maar dat heb ik ook als mijn darmen "rustig" zijn. Vooral 's ochtends en 's avonds. Het lucht ook best wel op als het eruit is.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 23:00:10 #83
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82379457
    Hier ook. Echt genant af en toe.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zaterdag 5 juni 2010 @ 23:02:57 #84
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82379560
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 23:00 schreef Rewimo het volgende:
    Hier ook. Echt genant af en toe.
    Ik schaam me er niet meer voor. Mijn vriend kijkt er ook niet raar van op. Het is of ze laten, of binnen houden en flinke buikpijn hebben
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2010 @ 23:08:34 #85
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82379728
    Ze zijn er hier ook wel aan gewend ja Maar als er andere mensen bij zijn probeer ik toch wel even een plekje te vinden waar niemand er last van heeft.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82380259
    Ooowwww herkenbaar! Die gasfabriek, en stinken op de pot... Maar goed. Als dat het ergste zou zijn... En wat Qwea zegt: het lucht ook wel op hoor.

    Ik heb momenteel weer een heel dikke buik, terwijl ik wel ben afgevallen. (Gewoon door iets minder en iets gezonder te eten hoor, niet vanwege actieve opvlamming gelukkig)

    Hebben jullie trouwens ook dat je broek snel te strak zit? Ik moet echt broeken kopen die aan de bovenkant best wijd zijn, en dan met een riem maar zorgen dat het net blijft zitten. Kan heel slecht de "druk" van een broek op mijn buik verdragen. En broeken/rokken met elastiek erin zijn helemaal een ramp. En dat krijg je mensen niet aan het verstand, dat dat zo vervelend op je buik kan drukken! "Dat voel je toch niet???" Nou, wel dus...

    O en Qwea, sterkte!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 juni 2010 @ 09:04:19 #87
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82385532
    Ik heb soms ook een hele bolle buik doordat ik veel lucht in mijn buik heb. Dan zitten broeken inderdaad in de weg. Maar als ik geen bolle buik heb, heb ik er geen last van - hoewel, tijdens mijn aanval wel, herinner ik me nu. Toen was ik ook alsmaar aan het schuiven met mijn broekband.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82388267
    Ik heb binnekort een scopie en krijg het middel X-praep. Weet iemand of dat wel te zuipen is?

    Vorige keren Moviprep en Kleanprep gehad, vooral Kleanprep is hel

    [ Bericht 1% gewijzigd door vanBinsberge op 06-06-2010 12:15:14 ]
    -referral verwijderd-
    pi_82447535
    Volgens mij is X-praep dat siroopachtige spul. Dat is echt prima te doen! Niet dat het lekker is, maar je hoeft er niet zoveel van (is wel afhankelijk van je gewicht). Ik vond het echt een verademing na een paar Kleanprep te hebben gehad. Veel sterkte in ieder geval!

    En Qwea jij ook veel sterkte. Zelf moeten prikken lijkt me echt Heel Eng. Ik hoop dat je gauw weer 'gewoon' aan de Remicade kan.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2010 @ 16:17:12 #90
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82447760
    Bolle buik en pijn vandaag. Gisteren te veel op geweest, dat gaat dus nog steeds niet
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82450254
    Oh Rewimo, jij ook veel sterkte en beterschap

    Stomme kutziekte
      maandag 7 juni 2010 @ 17:01:43 #92
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82450355
    woensdag 19:20 moet ik bij de internist zijn
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2010 @ 17:31:56 #93
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82451868
    Hopelijk kan ie wat voor je doen, Qwea
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82453975
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 17:01 schreef Qwea het volgende:
    woensdag 19:20 moet ik bij de internist zijn
    Dat zijn de betere tijden
    -referral verwijderd-
      maandag 7 juni 2010 @ 20:20:00 #95
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82462289
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 18:21 schreef vanBinsberge het volgende:

    [..]

    Dat zijn de betere tijden
    Jawel he Wist niet een dat hij een avond spreekuur had.
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 17:31 schreef Rewimo het volgende:
    Hopelijk kan ie wat voor je doen, Qwea
    Ik hoop het ook. We shall seeeeee. Hoe gaat het met jou?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2010 @ 20:24:37 #96
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82462655
    Mwah, de - inmiddels - bekende pijn in mijn rug en buik
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 7 juni 2010 @ 20:27:02 #97
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82462810
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 20:24 schreef Rewimo het volgende:
    Mwah, de - inmiddels - bekende pijn in mijn rug en buik
    Heb je geen pijnstillers voor je rug?

    Ik heb daar tramadol voor gekregen omdat ik mijn morfine tabletjes die ik had liggen te zwaar vond.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2010 @ 21:06:56 #98
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82465438
    Nee, ik heb alleen paracetamol momenteel. Die neem ik over het algemeen alleen voor ik naar bed ga. Soms ook overdag, als ik veel pijn heb.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 juni 2010 @ 09:42:48 #99
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82483003
    Maar goed dat ik morgen naar de huisarts moet (bloedprikken) want het gaat momenteel alleen maar slechter i.p.v. beter. Meteen maar even overleggen over een verwijzing naar Kleve of zoiets.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2010 @ 08:31:19 #100
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82534762
    Goed, bloed geprikt, en verwijzing voor het ziekenhuis in Kleve. Daar schijnen we gewoon langs te kunnen gaan, doen we morgen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82539832
    heb op het moment heel erg last van mijn bovenbenen,alsof de kramp er zo in kan schieten
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2010 @ 11:21:47 #102
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82540442
    Da's vervelend! Banaan eten wil nog weleens helpen tegen kramp. Valt te proberen toch?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 9 juni 2010 @ 20:33:07 #103
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82568480
    hmmmm kut. Ik moet dus mezelf gaan spuiten met humira.

    Iemand ervaring met humira?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juni 2010 @ 10:53:17 #104
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82606323
    Nee, balen joh!

    Ik ben ook weer aan de beurt, word opgenomen in Kleve zometeen, ben nu even thuis om spullen te pakken. Krijg in elk geval een darmonderzoek - hoera - en de mogelijkheid is geopperd dat een stuk darm het niet goed doet, waarvoor ik dan bepaalde medicijnen moet krijgen of zoiets. Ben dus weer een tijdje zoet denk ik.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 10 juni 2010 @ 11:01:10 #105
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82606632
    ooh men, echt kut dat je moet worden opgenomen

    Sterkte
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 10 juni 2010 @ 11:01:22 #106
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82606644
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 10:53 schreef Rewimo het volgende:
    Nee, balen joh!

    Ik ben ook weer aan de beurt, word opgenomen in Kleve zometeen, ben nu even thuis om spullen te pakken. Krijg in elk geval een darmonderzoek - hoera - en de mogelijkheid is geopperd dat een stuk darm het niet goed doet, waarvoor ik dan bepaalde medicijnen moet krijgen of zoiets. Ben dus weer een tijdje zoet denk ik.
    aah, rewimo...
    moet je lang blijven denk je?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juni 2010 @ 11:03:35 #107
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82606733
    Geen idee. Hoop snel te kunnen internetten daar (moet weer via stickje vrees ik), dan laat ik het wel weten.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82608227
    @ Qwea: succes met de Humira. Hopelijk doet dat spul wat meer voor je.
    @ Rewimo: balen Veel sterkte en hoop dat het snel weer wat beter gaat.
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 juni 2010 @ 21:42:59 #109
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_82639228
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 11:01 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    aah, rewimo...
    moet je lang blijven denk je?
    Er is vandaag een röntgen gemaakt, morgen gaan ze een echo maken en maandag een endoscopie. Dus voor maandag is ze zeker niet terug. We weten verder niet hoe lang de opname zal duren.
    pi_82642227
    @Rewimo: sterkte en beterschap!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_82665836
    @ Rewimo sterkte en snel beterschap toegewenst, hopelijk ben je snel weer thuis
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 juni 2010 @ 16:36:52 #112
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82671847
    Even zwaaien Kan hier inmiddels online, hoef er deze keer mijn bed zelfs niet voor uit Erg prettig want ook dit ziekenhuis is weer vrij saai

    Vandaag is er een echo gemaakt maar daar is niets uitgekomen. De arts die me onderzocht opperde de mogelijkheid dat het zelfs helemaal geen colitis is (dan moet ik jullie dus gaan verlaten... ) maar wat het dan wel is kon hij nog niet zeggen. Hopelijk vinden ze maandag bij het darmonderzoek waar de pijn vandaan komt. Die is nu onafgebroken aanwezig Ik mag morgen en overmorgen overdag gelukkig wel naar huis
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 juni 2010 @ 14:40:53 #113
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82707003
    Lig nu weer thuis op bed, fijn om vandaag en morgen naar huis te mogen Ik krijg overigens nu alleen een maagbeschermer, geen andere medicijnen.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 07:15:23 #114
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82732730
    Gistermiddag meegeweest naar het voetbalkamp van zoonlief, ze gingen een nachtje kamperen en voor die tijd hadden ze een wedstrijd tegen een team dat nog nooit verloren had - en zenuwachtig dat ze waren! We hadden een luchtbed meegenomen en ik heb gezellig langs de lijn liggen kijken.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Na het voetballen werd er - naar goed Duits gebruik - gegrilld en helaas moest ik op tijd terug zijn in het ziekenhuis, dus moesten we al vroeg weer weg. Maar dank zij het luchtbed kon ik er in elk geval bij zijn

    Straks kind ophalen, ben benieuwd of hij nog geslapen heeft En verder gewoon thuis vandaag, maar ook dat is prettiger dan hier liggen wachten, in het weekend gebeurt er toch niks.

    En vanavond lekker schoonmaakvloeistof zuipen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82735849
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 07:15 schreef Rewimo het volgende:
    En vanavond lekker schoonmaakvloeistof zuipen
    Ein Prooooooooooosit ein Prohosit....... Sterkte
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 11:59:27 #116
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82735894
    Dankeschön
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 13 juni 2010 @ 12:10:12 #117
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82736175
    uch... succes
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 13:12:19 #118
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82738113
    Wedden dat ze tot half 2 wachten met het onderzoek? Er hangt een Megabeesie aan de papegaai boven mijn bed
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 13 juni 2010 @ 13:13:01 #119
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82738142
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 13:12 schreef Rewimo het volgende:
    Wedden dat ze tot half 2 wachten met het onderzoek? [ afbeelding ] Er hangt een Megabeesie aan de papegaai boven mijn bed
    opoooh, ik hoop het niet voor je

    en die mega beesies zijn tof he?
    ik heb er gisteren ook 1 gekocht, hihi
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 16:09:43 #120
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82745614
    Bwah, was nog niet binnen of mijn liter schoonmaakmiddel werd al gebracht Het eerste glas is binnen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 16:34:46 #121
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82746614
    Brrrr, nou het zit erin en mijn alien begint zich al te roeren
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 13 juni 2010 @ 19:33:24 #122
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82753917
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 16:09 schreef Rewimo het volgende:
    Bwah, was nog niet binnen of mijn liter schoonmaakmiddel werd al gebracht Het eerste glas is binnen
    Ik blijf erbij, ik zuip het noooooit meer. Dan zullen ze het me met harde hand en zweepslagen moeten laten opzuipen

    Succes
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 21:46:56 #123
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82761895
    Morgenochtend om 5 uur komt de tweede portie...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 13 juni 2010 @ 21:47:24 #124
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82761923
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:46 schreef Rewimo het volgende:
    Morgenochtend om 5 uur komt de tweede portie...
    ooh, ik leef met je mee hoor
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      zondag 13 juni 2010 @ 21:48:06 #125
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82761975
    mijn buik is de laatste tijd ook maar kloterig.
    de laatste paar dagen echt 24/7 flinke buikpijn ook ben maar weer begonnen met 2 x d.d. 3 mesalazinepillen en psylliumvezels, ik hoop dat het dan weer beter gaat
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 21:48:59 #126
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82762042
    Tja, het is rot maar aan de andere kant: hopelijk vinden ze morgen waardoor de pijn veroorzaakt wordt.

    En zorgen ze ervoor dat ik om half 2 weer helemaal wakker ben
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 13 juni 2010 @ 21:49:25 #127
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82762070
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:48 schreef Rewimo het volgende:
    Tja, het is rot maar aan de andere kant: hopelijk vinden ze morgen waardoor de pijn veroorzaakt wordt.

    En zorgen ze ervoor dat ik om half 2 weer helemaal wakker ben
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 21:50:40 #128
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82762171
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:48 schreef Mirjam het volgende:
    mijn buik is de laatste tijd ook maar kloterig.
    de laatste paar dagen echt 24/7 flinke buikpijn ook ben maar weer begonnen met 2 x d.d. 3 mesalazinepillen en psylliumvezels, ik hoop dat het dan weer beter gaat
    Balen joh. Ik heb vooral pijn in mijn rug (die is er altijd) en als ik zit of te veel doe komt daar pijn in mijn buik bij.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 13 juni 2010 @ 21:52:04 #129
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82762284
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:50 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Balen joh. Ik heb vooral pijn in mijn rug (die is er altijd) en als ik zit of te veel doe komt daar pijn in mijn buik bij.
    ik heb ook altijd rugauwie l( (ben nu ook aan het revalideren)

    maar dit is wel kut hoor, ik durf ook de deur bijna niet meer uit omdat ik dan weet dta ik op onmogelijke plekken/momenten 'moet'
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 21:58:44 #130
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82762934
    En nu heb ik verd*** 2 goals gemist omdat ik weer leeg moest lopen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 juni 2010 @ 22:00:00 #131
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82763040
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:52 schreef Mirjam het volgende:

    ik heb ook altijd rugauwie l( (ben nu ook aan het revalideren)

    maar dit is wel kut hoor, ik durf ook de deur bijna niet meer uit omdat ik dan weet dta ik op onmogelijke plekken/momenten 'moet'
    Maar jouw rug heeft zijn eigen auwie toch? Daar zit je ook al lang mee En dan die buik er nog bij...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 05:33:46 #132
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82773724
    Goeie... nou ja... morgen

    De eerste 3 glazen zitten er alweer in
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 09:05:37 #133
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82775280
    't Spul werkt, er komt alleen nog maar water uit

    En inmiddels ook voorzien van infuusnaald. Natuurlijk weer een keer misgeprikt
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 10:28:03 #134
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82777418
    En maar wachten
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 11:27:26 #135
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82779598
    Ik ga hem missen hè, die wedstrijd
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82779660
    Gewoon ff wat eten, dan moeten ze het een andere keer doen.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 11:34:18 #137
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82779861
    Ja dan moet ik nog een keer die zooi drinken
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82780411
    Haha ja da's waar .Misschien heb je geluk en kan je nog een deel meekrijgen. Veel sterkte met het onderzoek iig!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 11:51:02 #139
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82780488
    Dank je wel
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82784757
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 20:33 schreef Qwea het volgende:
    hmmmm kut. Ik moet dus mezelf gaan spuiten met humira.

    Iemand ervaring met humira?
    Ja ik. Je had hiervoor Remicade toch? Humira lijkt mij veel prettiger omdat je er niet voor naar het ziekenhuis hoeft. Het voelt gewoon minder ziek.

    Het zelf spuiten is op zich geen probleem. Daar zag ik ook enorm tegenop maar in de praktijk stelt het niet zoveel voor. Tegenwoordig doe ik dat gewoon tussen het honden voeren en piepers afgieten door.
    De vloeistof is wel wat dik en stroperig waardoor het behoorlijk kan prikken en branden bij het inspuiten. Jij krijgt waarschijnlijk een spuitpen? Die heb ik ook geprobeerd maar ik vind de normale spuiten veel prettiger werken omdat je dan meer controle hebt. Mocht je die pen niks vinden dan zou ik daar dus zeker even naar vragen bij de specialist.

    Rewimo: succes en sterkte!
    There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 15:36:14 #141
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82790039
    Ben er weer. Ze hebben niks gevonden. Wel hapjes genomen. En dus volgen er meer onderzoeken

    En ik heb verdomme weer niet geslapen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 14 juni 2010 @ 16:26:07 #142
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82792368
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 13:41 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Ja ik. Je had hiervoor Remicade toch? Humira lijkt mij veel prettiger omdat je er niet voor naar het ziekenhuis hoeft. Het voelt gewoon minder ziek.

    Het zelf spuiten is op zich geen probleem. Daar zag ik ook enorm tegenop maar in de praktijk stelt het niet zoveel voor. Tegenwoordig doe ik dat gewoon tussen het honden voeren en piepers afgieten door.
    De vloeistof is wel wat dik en stroperig waardoor het behoorlijk kan prikken en branden bij het inspuiten. Jij krijgt waarschijnlijk een spuitpen? Die heb ik ook geprobeerd maar ik vind de normale spuiten veel prettiger werken omdat je dan meer controle hebt. Mocht je die pen niks vinden dan zou ik daar dus zeker even naar vragen bij de specialist.

    Rewimo: succes en sterkte!
    Ik heb geen idee wat ik krijg. Ze hebben nog steeds niet gebeld voor een afspraak
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 17:29:01 #143
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82794955
    Hm ik heb dus blijkbaar geen ontsteking (meer) in mijn dikke darm. Toch heb ik nog steeds dezelfde pijn op dezelfde plek. Nu gaan ze in elk geval twee gastroscopieën doen - morgen mag de dokter me uitleggen wat het verschil is: ik zie het niet maar het heet anders.

    Alleen is het dus niks met mijn maag. En ook niet mijn dunne darm (die genoemd wordt bij allebei de onderzoeken). Als het niet in mijn dikke darm zit, dan zit het er vlakbij of naast.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 19:10:37 #144
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82798961
    Ene onderzoek is maag, andere darm maar met echo, als ik het goed begrijp uit de papieren die ik heb gekregen. Ik lig hier nog wel even denk ik
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82802487
    Yep, gastroscopie is een kijkonderzoek van de maag, dan krijg je een slang via je mond. Kokhalzen dus. Enige voordeel: je hoeft er niet voor te laxeren. (Maar da's denk ik een hele schrale troost als ik de verhalen wel eens hoor). Eventueel kunnen ze langs die weg ook het eerste stuk van je dunne darm bekijken.

    Coloscopie is een kijkonderzoek in de dikke darm, dan krijg je de slang van achteren. En soms nemen ze dan ook een kijkje in het laatste stuk van je dunne darm.

    Om de rest van je dunne darm te bekijken zouden ze je of een camerapil moeten laten slikken, of het van buitenaf doen (echo, MRI, röntgen, dat soort dingen). De dunne darm is namelijk meters lang, zulke lange slangen hebben ze niet op voorraad, dan moet je naar de Gamma voor een tuinslang Bovendien ligt je dunne darm in erg onvoorspelbare bochten, dus daar kunnen ze niet echt voorzichtig doorheen zoals in een dikke darm die bij iedereen ongeveer hetzelfde ligt.

    Maarreh... Sterkte hoor! Super balen dat ze nog niks gevonden hebben...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 20:17:51 #146
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82802882
    Mijn dunne darm is niet zo lang, die is ingekort Maar of ze die nu van boven of van onderen gaan bekijken weet ik niet. Weet wel dat het probleem daar niet zit en ook niet in mijn maag...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82806778
    Jeetje Rewimo, weer in het ziekenhuis...

    Ik hoop dat ze snel kunnen vinden wat er niet goed is en dat ze je daar dan ook snel mee kunnen helpen. Het is knap waardeloos als je zo beperkt wordt in je doen en laten.

    Hier vooral moe en dat ondanks dat ik me goed aan het dieet hou. Ik kan soms nauwelijks een trap opkomen zonder die enorme vermoeidheid in m'n benen te krijgen. Wanneer ik door m'n proeftijd heen ben maar weer eens naar de dokter..
      maandag 14 juni 2010 @ 21:53:16 #148
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82809382
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 20:11 schreef Pandora73 het volgende:
    Yep, gastroscopie is een kijkonderzoek van de maag, dan krijg je een slang via je mond. Kokhalzen dus. Enige voordeel: je hoeft er niet voor te laxeren. (Maar da's denk ik een hele schrale troost als ik de verhalen wel eens hoor). Eventueel kunnen ze langs die weg ook het eerste stuk van je dunne darm bekijken.

    Coloscopie is een kijkonderzoek in de dikke darm, dan krijg je de slang van achteren. En soms nemen ze dan ook een kijkje in het laatste stuk van je dunne darm.

    Om de rest van je dunne darm te bekijken zouden ze je of een camerapil moeten laten slikken, of het van buitenaf doen (echo, MRI, röntgen, dat soort dingen). De dunne darm is namelijk meters lang, zulke lange slangen hebben ze niet op voorraad, dan moet je naar de Gamma voor een tuinslang Bovendien ligt je dunne darm in erg onvoorspelbare bochten, dus daar kunnen ze niet echt voorzichtig doorheen zoals in een dikke darm die bij iedereen ongeveer hetzelfde ligt.

    Maarreh... Sterkte hoor! Super balen dat ze nog niks gevonden hebben...
    Ik schijt me liever leeg dan dat ik nog een gastro krijg. Ik dacht dat ik zou stikken op dat bed

    Coloscopie heb ik ook gehad. Roesje FTW. En sigomoscopie ook al
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 22:05:45 #149
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82810137
    Gastro was met een roesje dat wèl werkte. Hopelijk hier ook... Morgen alleen röntgenfoto's dus ik mag eten
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82811068
    Ik wil me ook even melden, lees graag met jullie mee. Heb al jaren last van een flink prikkelbare darm, maar wist nooit dat er een naam voor bestond. Kwam bij toeval in dit topic terecht en ben gaan googlen. Weet dat je dat eigenlijk niet moet doen en braaf naar een dokter moet gaan, maar hoe PDS wordt omschreven is toch wel precies waar ik last van heb. Geen Crohn of CU dus, maar wil graag meelezen hoe jullie met een hoop dingen omgaan.

    Dus: hoi!
    A balanced diet is a cookie in each hand
      maandag 14 juni 2010 @ 22:23:07 #151
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_82811130
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 22:22 schreef Taartje het volgende:
    Ik wil me ook even melden, lees graag met jullie mee. Heb al jaren last van een flink prikkelbare darm, maar wist nooit dat er een naam voor bestond. Kwam bij toeval in dit topic terecht en ben gaan googlen. Weet dat je dat eigenlijk niet moet doen en braaf naar een dokter moet gaan, maar hoe PDS wordt omschreven is toch wel precies waar ik last van heb. Geen Crohn of CU dus, maar wil graag meelezen hoe jullie met een hoop dingen omgaan.

    Dus: hoi!
    hoi, welkom
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 08:34:55 #152
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82821471
    Welkom Taartje

    Ik zit inmiddels achter een ontbijt op bed De röntgenfoto's zijn al gemaakt (van mijn ruggegraat - jawel, ik blijk er een te hebben). Hebben ze bij jullie in het begin ook zoveel van die schijnbaar onnodige onderzoeken gedaan? Ik voel zelf echt wel dat er niks mis is met mijn rug, maar ja, ik snap ook wel dat ze dingen moeten uitsluiten. Alleen hebben ze 2 maanden geleden ook al foto's gemaakt in het andere ziekenhuis, daar kwam - je raadt het al - niks uit, en dat staat ook in de brief van dat ziekenhuis die ik meegenomen had.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 09:24:58 #153
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82822496
    Godver daar kan ik nou zo boos om worden hè Komt de dokter net, ik moet tekenen voor de volgende onderzoeken. Zijn allebei gastro's naar het blijkt, waarvan eentje met echo. Dus ik vraag voor alle zekerheid: krijg ik dan wel een roesje want ik wil absoluut niet wakker zijn tijdens dat onderzoek, zoals gisteren tijdens het darmonderzoek.

    Zegt ie doodleuk dat ik wel geslapen heb gisteren Nou echt niet dus, ik heb alles meegekregen. En dan nóg volhouden dat ik echt geslapen heb, maar dat ze niet hadden gemerkt dat ik alweer wakker was geworden. Nee raar hè, ik was helemaal niet weg en dus ben ik ook niet wakker geworden. Volgens mij controleren ze niet eens of je wel slaapt (er was ook niemand bij mijn hoofdeinde tijdens het onderzoek). En ik heb een aantal keren au geroepen maar pas toen ik op een gegeven moment lag te snikken kwamen ze erachter dat ik pijn had en hebben ze pijnstiller bijgegeven.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82822596
    Jemig Rewimo, dat is wel heftig... Stelletje prutsers!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 09:57:20 #155
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82823291
    Dokter was er net weer. Nu denken ze blijkbaar toch aan iets in het maag/dunne darmgebied.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82827756
    @Taartje: Welkom!

    @Rewimo Ik heb helemaal niet zoveel onderzoeken gehad, met een sigmo en een colonoscopie (waarbij ik ook niet geslapen heb, en de verpleegkundige achteraf 'Goh je had wel pijn he?' ) hebben ze die ontstekingen vastgesteld en toen kreeg ik medicijnen. Daarna (in een periode van 3-4 jaar) nog 2 keer een scopie gehad en dat was het. Wel vervelend hoor dat ze niet weten wat het is... Ik wens je heeeel veel sterkte...
    pi_82830830
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 09:24 schreef Rewimo het volgende:
    Godver daar kan ik nou zo boos om worden hè Komt de dokter net, ik moet tekenen voor de volgende onderzoeken. Zijn allebei gastro's naar het blijkt, waarvan eentje met echo. Dus ik vraag voor alle zekerheid: krijg ik dan wel een roesje want ik wil absoluut niet wakker zijn tijdens dat onderzoek, zoals gisteren tijdens het darmonderzoek.

    Zegt ie doodleuk dat ik wel geslapen heb gisteren Nou echt niet dus, ik heb alles meegekregen. En dan nóg volhouden dat ik echt geslapen heb, maar dat ze niet hadden gemerkt dat ik alweer wakker was geworden. Nee raar hè, ik was helemaal niet weg en dus ben ik ook niet wakker geworden. Volgens mij controleren ze niet eens of je wel slaapt (er was ook niemand bij mijn hoofdeinde tijdens het onderzoek). En ik heb een aantal keren au geroepen maar pas toen ik op een gegeven moment lag te snikken kwamen ze erachter dat ik pijn had en hebben ze pijnstiller bijgegeven.
    Bah, naar. Artsen zijn best wel botte boeren soms.

    Ik gok dat die foto's van je rug te maken hebben met onderzoek naar Bechterew. Dat is dan weer gelinkt aan Crohn dus de aanwezigheid van verkalkingen in je bekken / rug zou een aanwijzing kunnen zijn voor wat er met je darmen aan de hand is. Het lijkt volledig losstaand en onzinnig maar meestal zit er wel een logische gedachtengang achter dergelijke onderzoeken.

    Maar ik ben geen arts dus dit moet je niet te serieus nemen. Misschien kan Pandora daar iets meer over zeggen? (Of verzin ik nou dat zij arts of arts in opleiding is? )
    There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 13:15:55 #158
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82830995
    Ruggegraat was in elk geval niks mis mee, heb ik al gehoord. Arts zei na aanvullend onderzoek ook al dat het niks "mechanisch" is. Maar dus vermoedelijk maag of dunne darm.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82833281
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 13:11 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Bah, naar. Artsen zijn best wel botte boeren soms.

    Ik gok dat die foto's van je rug te maken hebben met onderzoek naar Bechterew. Dat is dan weer gelinkt aan Crohn dus de aanwezigheid van verkalkingen in je bekken / rug zou een aanwijzing kunnen zijn voor wat er met je darmen aan de hand is. Het lijkt volledig losstaand en onzinnig maar meestal zit er wel een logische gedachtengang achter dergelijke onderzoeken.

    Maar ik ben geen arts dus dit moet je niet te serieus nemen. Misschien kan Pandora daar iets meer over zeggen? (Of verzin ik nou dat zij arts of arts in opleiding is? )
    Of je het verzint weet ik niet, maar het is in ieder geval niet zo. Ik ben ook maar gewoon een patiënt. Alleen dan wel zo'n lastige, je weet wel, zo eentje die toevallig nogal nieuwsgierig en vooral ook errrrg eigenwijs is en alles altijd precies wil weten, en dus van alles zelf uitzoekt. Maar verder moet je mij vooral ook echt niet al te serieus nemen

    Maar ik vat het op als een compliment hoor
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 14:35:29 #160
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82834267
    Ik ben ook wel van het doorvragen hoor. Alleen heb je hier nog weleens last van het taalprobleem. Wel vind ik dat artsen hier veel beter te benaderen zijn. Je ziet ze ook veel meer op de afdeling dan in NL. Volgens mij komt dat ook omdat je hier niet van die enorme poli's hebt in ziekenhuizen (je weet wel, waar je altijd uren zit te wachten ). De artsen houden zich hier veel meer bezig met de patiënten in het ziekenhuis zelf. Hebben ook alle tijd voor je, dat vind ik wel een van de opmerkelijkste verschillen met NL.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 17:23:17 #161
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_82842229
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 09:24 schreef Rewimo het volgende:
    Godver daar kan ik nou zo boos om worden hè Komt de dokter net, ik moet tekenen voor de volgende onderzoeken. Zijn allebei gastro's naar het blijkt, waarvan eentje met echo. Dus ik vraag voor alle zekerheid: krijg ik dan wel een roesje want ik wil absoluut niet wakker zijn tijdens dat onderzoek, zoals gisteren tijdens het darmonderzoek.

    Zegt ie doodleuk dat ik wel geslapen heb gisteren Nou echt niet dus, ik heb alles meegekregen. En dan nóg volhouden dat ik echt geslapen heb, maar dat ze niet hadden gemerkt dat ik alweer wakker was geworden. Nee raar hè, ik was helemaal niet weg en dus ben ik ook niet wakker geworden. Volgens mij controleren ze niet eens of je wel slaapt (er was ook niemand bij mijn hoofdeinde tijdens het onderzoek). En ik heb een aantal keren au geroepen maar pas toen ik op een gegeven moment lag te snikken kwamen ze erachter dat ik pijn had en hebben ze pijnstiller bijgegeven.
    Dat is wel debiel Ik weet nog wel dat ik een roesje kreeg en dat ik heel stoer zei " pffff het doet niks ho...." plop, weg was ik

    Maar bij mij stonden ze telkens tegen me te lullen en te vragen of ik al sliep enzo
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 17:29:55 #162
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82842533
    Hier dus niet maar ik zal ervoor zorgen dat ze dat morgen wel doen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82891271
    Zo, weer terug van vakantie en geen last van bloed of vermoeidheid gehad! Wat die stomme 5mg prednison wel niet kan uitmaken.


    Vandaag MRI gehad van mijn lever omdat, mijn lever waarden niet helemaal goed zijn. Wat is dat een rare ervaring. Het is maar goed dat ik geen last heb van claustrofobie want het is echt super krap in zo'n machine. Maar het is allemaal goed verlopen en krijg volgende week de uitslag.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juni 2010 @ 17:43:59 #164
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82892986
    Welkom terug Fijn dat alles goed ging in je vakantie

    Ik ben ook weer op de wereld, net mijn ontbijt avondeten achter de kiezen en deze keer heb ik gelukkig wèl geslapen Nu afwachten of ze iets gevonden hebben. Deze arts had het over een mogelijke verkleving als gevolg van mijn WLS-operatie.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82893318
    Fijn dat je geslapen hebt Rewimo!
    En een verkleving is weer heel wat anders dan Crohn/colitis natuurlijk, maar zou denk ik je klachten op zich wel kunnen verklaren toch?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juni 2010 @ 18:14:17 #166
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82894587
    Misschien wel, ik vraag me alleen af of je daar zo ineens acute pijn van krijgt zoals ik met Pasen had. Echt binnen een uur vergaan van de pijn. Dat lijkt me niet typisch iets voor een verkleving. De voortdurende pijn die ik nu heb past er misschien wel bij.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 09:39:23 #167
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82918805
    Goed, nieuwe stand van zaken. Er is een kleine ontsteking gevonden bij de aansluiting van mijn dunne darm op mijn maag - maar dat zit dus niet op de plek van de pijn

    In mijn bloed is geen aanwijzing gevonden voor een ontsteking, maar ze wachten nog op een uitslag uit de ontlasting die ook op een of andere vorm van darmontsteking kan wijzen. Het zou ook een verkleving kunnen zijn. Als ik het goed begreep gaan ze nog een keer met een echo kijken. Ook wordt er een MRI aangevraagd. En er komt overleg met de chirurgen of er misschien een kijkoperatie kan worden gedaan. (Dat lijkt mij het meest logisch, omdat de pijn maar op 1 specifieke plek zit. Maar ja dat doen ze niet zo eventjes natuurlijk - maar goed ook.)
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 16:44:33 #168
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82938550
    En nu ben ik weer thuis Ze hebben tot nu toe niks gevonden en woensdag krijg ik een onderzoek van mijn dunne darm (inclusief Moviprep ). Maar tot die tijd mag ik dus lekker naar huis Woensdag na het onderzoek meteen even bij de dokter langs voor de eerste bevindingen en dan hoor ik wel verder...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82955416
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 16:44 schreef Rewimo het volgende:
    En nu ben ik weer thuis Ze hebben tot nu toe niks gevonden en woensdag krijg ik een onderzoek van mijn dunne darm (inclusief Moviprep ). Maar tot die tijd mag ik dus lekker naar huis Woensdag na het onderzoek meteen even bij de dokter langs voor de eerste bevindingen en dan hoor ik wel verder...
    Fijn dat je naar huis mag. Veel sterkte met de onderzoeken en hopelijk kunnen ze vinden wat het is.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juni 2010 @ 07:43:32 #170
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82964640
    Als ik het goed begrepen heb, gaan ze woensdag een MRI doen om mijn dunne darm te bekijken. Ik moet namelijk contrastvloeistof slikken zei de dokter. Maar...



    Dit is een plaatje van de operatie die ik heb gehad. Wie ziet het probleem?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82967003
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 07:43 schreef Rewimo het volgende:
    Als ik het goed begrepen heb, gaan ze woensdag een MRI doen om mijn dunne darm te bekijken. Ik moet namelijk contrastvloeistof slikken zei de dokter. Maar...

    [ afbeelding ]

    Dit is een plaatje van de operatie die ik heb gehad. Wie ziet het probleem?
    Hmmm, een weg omlegging. Dat wordt een beetje lastig met die contrast vloeistof. Wat voor operatie is dat geweest eigenlijk? Vanwege de CU?
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juni 2010 @ 09:58:28 #172
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82967192
    Spijker op kop!

    Nee, ik heb geen CU (voor zover bekend dan ), dit was een WLS-operatie: maagverkleining en omlegging van de dunne darm - om af te vallen dus. Ik ben er 50 kilo mee kwijtgeraakt

    Ik ga dat plaatje maar meenemen van de week
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82967824
    Oei da's lastig.

    Wel fijn dat je nu even lekker thuis kunt zijn.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_82970720
    Mijn zusje heeft gisteren een herstel operatie gehad van haar stoma. Succesvol verwijderd en alle verklevingen direct verwijderd
    Mag er alleen vandaag niet heen omdat ik ziek ben
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juni 2010 @ 11:58:14 #175
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_82971803
    Wat fijn voor je zusje dat het goed gegaan is. Beterschap voor haar en ik hoop dat je snel naar haar toe kunt
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_82973727

    Ja komt vast goed, lekker veel paracetamol slikken.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83089605
    Oké peeps, vertel. Hoe beroerd word je van een roesje bij een scopie?
    Dat ik geen auto mag rijden snap ik. Maar kan ik ook met bus (halte bij ingang zkhs en 500 meter bij mijn voordeur vandaan) of desnoods taxi? MDL-poli assistente weet alleen maar "dat in de folder staat dat het beter is om iemand mee te nemen die u naar huis brengt" maar heeft geen idee waarom.
    Punt is, mijn moet die dag laatste dingen afhandelen voor zijn verhuizing naar mij toe (naar de stort, sleutels inleveren, etc) dus die kan niet, en om mijn moeder nou uit Friesland te laten opdraven om 2 uur te wachten terwijl ik lig te snurken vind ik ook wat lullig. Dus ik ga liever zelfstandig. Maar als de kans groot is dat ik de bus onderkots is dat geen goed idee natuurlijk.
    En kun je je thuis wel direct redden alleen of heb je nog even hulp nodig?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      maandag 21 juni 2010 @ 10:43:49 #178
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83089888
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 10:34 schreef Pandora73 het volgende:
    Oké peeps, vertel. Hoe beroerd word je van een roesje bij een scopie?
    Dat ik geen auto mag rijden snap ik. Maar kan ik ook met bus (halte bij ingang zkhs en 500 meter bij mijn voordeur vandaan) of desnoods taxi? MDL-poli assistente weet alleen maar "dat in de folder staat dat het beter is om iemand mee te nemen die u naar huis brengt" maar heeft geen idee waarom.
    Punt is, mijn moet die dag laatste dingen afhandelen voor zijn verhuizing naar mij toe (naar de stort, sleutels inleveren, etc) dus die kan niet, en om mijn moeder nou uit Friesland te laten opdraven om 2 uur te wachten terwijl ik lig te snurken vind ik ook wat lullig. Dus ik ga liever zelfstandig. Maar als de kans groot is dat ik de bus onderkots is dat geen goed idee natuurlijk.
    En kun je je thuis wel direct redden alleen of heb je nog even hulp nodig?
    Niks aan de hand. Ik zou weet ik veel hoe lang moeten blijven om uit te slapen. 15 a 20 min stond ik springlevend naast mijn bed. Normaal mag je 3u lang daarna niks eten omdat je nog suf bent. Ik was wakker, en ben gelijk gaan eten.

    Er klopte geen fuck van. U word suf van dat roesje..... nee niet echt

    Ik zou lekker zelf gaan, en pas uit het ziekenhuis gaan (dat mag hier ook pas dus) als je kunt eten en normaal kunt praten en lopen

    Thuis is er niks aan de hand. Behalve scheetjes
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_83090336
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 10:34 schreef Pandora73 het volgende:
    Oké peeps, vertel. Hoe beroerd word je van een roesje bij een scopie?
    Dat ik geen auto mag rijden snap ik. Maar kan ik ook met bus (halte bij ingang zkhs en 500 meter bij mijn voordeur vandaan) of desnoods taxi? MDL-poli assistente weet alleen maar "dat in de folder staat dat het beter is om iemand mee te nemen die u naar huis brengt" maar heeft geen idee waarom.
    Punt is, mijn moet die dag laatste dingen afhandelen voor zijn verhuizing naar mij toe (naar de stort, sleutels inleveren, etc) dus die kan niet, en om mijn moeder nou uit Friesland te laten opdraven om 2 uur te wachten terwijl ik lig te snurken vind ik ook wat lullig. Dus ik ga liever zelfstandig. Maar als de kans groot is dat ik de bus onderkots is dat geen goed idee natuurlijk.
    En kun je je thuis wel direct redden alleen of heb je nog even hulp nodig?
    Ik ben altijd een soort van dronken. Ik ga ook altijd helemaal knock-out van een roesje. En meestal ben ik pas na een uur of 3 weer aanspreekbaar maar, ziek word ik er niet van. Bij mij is het wel nodig dat iemand me ophaald omdat ik, nadat ik ben bij gekomen, nogal eens "zwarte gaten" in mijn geheugen heb. Ik duik thuis altijd meteen mijn bed in.

    Maar het is voor iedereen verschillend. De een is na een half uur weer wakker en de ander pas na uren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 juni 2010 @ 11:01:36 #180
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83090480
    Ik ben er niet beroerd van geworden hier in DLD (dat was zo'n beetje voor het eerst ), ik ben nadat ik bijgekomen was niet suf geweest, maar ik moest de eerste 2 uur wel in bed blijven liggen en ik mocht niet eten of drinken. Ik voelde me prima, dat wel.

    Een taxi moet zeker lukken, de bus is wat anders. Ik zou het even bekijken hoe je je voelt na het onderzoek.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 juni 2010 @ 11:02:43 #181
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83090522
    O, je buik voelt wel alsof ze er met een mixer doorheen zijn gegaan
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83107840
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 11:02 schreef Rewimo het volgende:
    O, je buik voelt wel alsof ze er met een mixer doorheen zijn gegaan
    Bij mij alsof iemand 2,5 meter tuinslang naar binnen heeft gerost. Ow, wacht
    pi_83108600
    Lololololol
    Altijd lekker, die slangen in je poepertje
    Hebben jullie dan niet vet lang nog dat je naar de wc moet omdat dat laxeerspul nog werkt? Dat duurt altijd nog wel twee dagen bij mij.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 juni 2010 @ 18:14:50 #184
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83108923
    Geen last van gelukkig. Maar de boel is bij mij toch al anders door mijn maagverkleining, ik heb een verkorte stofwisseling, zeg maar.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83109636
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 18:06 schreef Opdekop het volgende:
    Lololololol
    Altijd lekker, die slangen in je poepertje
    Hebben jullie dan niet vet lang nog dat je naar de wc moet omdat dat laxeerspul nog werkt? Dat duurt altijd nog wel twee dagen bij mij.
    Ja, dat is bij mij ook altijd nog een tijdje ontregeld
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 13:25:49 #186
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83140249
    Morgen het dunnedarm-onderzoek dus straks heerlijk aan de Moviprep
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 22 juni 2010 @ 13:31:10 #187
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83140468
    oeh, succes rewimo

    Ze komen hier tussen 14 en 16:00 de humira brengen. En morgen om 09:00 spuit uitleg.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 13:32:23 #188
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83140509
    Zie je er tegenop?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 22 juni 2010 @ 13:34:31 #189
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83140589
    Mja, best wel
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 13:47:21 #190
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83141029
    Logisch toch Ik hoop voor je dat het meevalt. Als jij nou effe voor mij hoopt, zijn we allebei geholpen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 22 juni 2010 @ 14:20:12 #191
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83142456
    Ik hoop voor jou

    Moest je perse die moviprep? is er niks anders wat je kon krijgen?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      dinsdag 22 juni 2010 @ 15:05:58 #192
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83144583


    6 injecties, meer dan 3000 euro. Waarvan ik er morgen al 4 moet injecteren. En dan een week later 2 en dan moet ik weer nieuwe
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 15:28:04 #193
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83145622
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 14:20 schreef Qwea het volgende:
    Ik hoop voor jou

    Moest je perse die moviprep? is er niks anders wat je kon krijgen?
    Tnx Geen idee, ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen verstand heb van die middeltjes, dus ik zou ook niet weten waarom ik dan moet vragen
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef Qwea het volgende:
    [ afbeelding ]

    6 injecties, meer dan 3000 euro. Waarvan ik er morgen al 4 moet injecteren. En dan een week later 2 en dan moet ik weer nieuwe


    Er staat trouwens 24 stuks, is dit bedrag alleen voor 6 dan? Wauw!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 22 juni 2010 @ 16:35:43 #194
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83149492
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef Rewimo het volgende:

    [..]

    Tnx Geen idee, ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen verstand heb van die middeltjes, dus ik zou ook niet weten waarom ik dan moet vragen
    [..]



    Er staat trouwens 24 stuks, is dit bedrag alleen voor 6 dan? Wauw!
    Jup. En ik mag het nog 24 stuks herhalen. Dan moet ik nieuw recept. Dus das 4x 3400 euro
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 17:08:23 #195
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83151657
    Blurk, de eerste glazen zitten er alweer in. Met limonadesiroop erbij, dat las ik hier een keer, is inderdaad beter te doen.

    En het scheelt dat er een jongetje "Mama, ik hou van jou" tegen me zegt net
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83155598
    Ik las ergens dat appelsap de smaak het beste maskeert... Dus als je dat lust is dat misschien een optie. En ja, zo'n opmerking van je ventje verzacht al veel natuurlijk.
    Sterkte in ieder geval Rewimo!

    Ik mag overmorgen mijn "kuurtje". Gelukkig geen meerdere liters smerig spul, maar slechts twee glazen, maar de 3 liter die je op een dag moet drinken is voor mij op zich al een probleem.
    Overigens lijkt mijn buik alvast aan de gang te zijn gegaan... Loop helemaal leeg hier. Maar goed. Heb ik tenminste zelf nog het idee dat het ook echt nodig is, dat hele onderzoek. Heb er echt geen zin in en zie vooral op tegen die laxeerdag, en tegen de middag/avond na het onderzoek. Moet immers eigenlijk helpen verhuizen, maar voel me zo gefrustreerd nutteloos dan... Maar goed. Zucht. Uitstel is geen optie, dan wordt het pas na de vakantie.
    * Pandora73 probeert schuldgevoel opzij te zetten
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 18:42:01 #197
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83155792
    Ja joh, wat niet gaat, dat gaat niet. Maar het is echt kl*** als je gewone leven er zo onder lijdt Dat merk ik zelf ook.

    Wat voor spul moet jij drinken? Kan ik daar misschien naar vragen voor een eventuele volgende keer. Naast de 2 liter die ik hier moet drinken moet je ook nog twee liter extra drinken trouwens. Water, helder sap, thee, koffie, limonade, van alles maar geen melk. Vind ik niet zo'n probleem gelukkig.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83156379
    Ik moet Phosphoral gebruiken. Twee flesjes van 45 ml. Om de meevallende hoeveelheid te compenseren schijnt de smaak wel retesmerig te zijn trouwens. Het moet tenslotte niet *leuk* gaan worden
    En het is inderdaad dus maar twee halve glazen van die meuk in totaal, maar daar komt dan nog wel 3 liter "heldere vloeistof" op een dag bij. En dat is inderdaad ook alles wat jij noemt, en frisdrank met of zonder koolzuur maakt ook niet uit; vruchtensap mag ook, zolang er maar geen vruchtvlees in zit. En bier/wijn/andere alcoholica wordt ook afgeraden

    Maar wat ik dus ergens las is dat de reinigende werking nogal verschilt. Phosphoral reinigt het minst zeker, de xx-prep waar je 2 liter van moet al een stuk beter, en de 4-liter-prep reinigt 99% zeker. Dus de kans dat je darmen uiteindelijk niet schoon genoeg blijken te zijn is wel groter met Phoshporal dan met die 4-liter-troep. Maar die gok die neem ik dan maar. Moet echt niet denken aan 2 liter of zelfs 4 liter die ook nog 'zum Kotzen' zijn...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      dinsdag 22 juni 2010 @ 19:09:55 #199
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83157012
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 18:37 schreef Pandora73 het volgende:
    Ik las ergens dat appelsap de smaak het beste maskeert... Dus als je dat lust is dat misschien een optie. En ja, zo'n opmerking van je ventje verzacht al veel natuurlijk.
    Sterkte in ieder geval Rewimo!

    Ik mag overmorgen mijn "kuurtje". Gelukkig geen meerdere liters smerig spul, maar slechts twee glazen, maar de 3 liter die je op een dag moet drinken is voor mij op zich al een probleem.
    Overigens lijkt mijn buik alvast aan de gang te zijn gegaan... Loop helemaal leeg hier. Maar goed. Heb ik tenminste zelf nog het idee dat het ook echt nodig is, dat hele onderzoek. Heb er echt geen zin in en zie vooral op tegen die laxeerdag, en tegen de middag/avond na het onderzoek. Moet immers eigenlijk helpen verhuizen, maar voel me zo gefrustreerd nutteloos dan... Maar goed. Zucht. Uitstel is geen optie, dan wordt het pas na de vakantie.
    * Pandora73 probeert schuldgevoel opzij te zetten
    Ik vraag me af he... kun je niet gaan vasten? Een halve week van te voren? Scheelt weer die movi zooi
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 19:14:08 #200
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83157193
    Veel drinken erbij scheelt wel hoor. Vorige keer in Goch hebben ze daar niks van gezegd en toen klaagden ze tijdens het onderzoek dat de boel niet schoon was. Deze keer in Kleve kreeg ik juist wel veel extra drinken en was alles wel goed schoon.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83157318
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 18:56 schreef Pandora73 het volgende:
    Ik moet Phosphoral gebruiken... schijnt de smaak wel retesmerig te zijn trouwens. Het moet tenslotte niet *leuk* gaan worden ....

    Maar wat ik dus ergens las is dat de reinigende werking nogal verschilt. Phosphoral reinigt het minst zeker, de xx-prep waar je 2 liter van moet al een stuk beter, en de 4-liter-prep reinigt 99% zeker. Dus de kans dat je darmen uiteindelijk niet schoon genoeg blijken te zijn is wel groter met Phoshporal dan met die 4-liter-troep....
    Ik heb zelf zo'n 7 keer een coloscopie gehad, waarvan 5 keer met Phosphoral. Alle keren schoon genoeg geweest.

    Wat de smaak betreft: persoonlijk vind ik het -zeker vergeleken Kleanprep- ontzettend meevallen. Ik zou het niet voor de lol drinken, nee, maar het is goed te doen. Zelf mix ik het trouwens met 7-up. Voor mij de beste combinatie
    pi_83157352
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef Qwea het volgende:
    6 injecties, meer dan 3000 euro. Waarvan ik er morgen al 4 moet injecteren. En dan een week later 2 en dan moet ik weer nieuwe
    Hopelijk valt het spuiten mee Succes morgen!
    pi_83162722
    Qwea, die spuiten, is dat de Humira?
    Is wel ontiegelijk duur inderdaad... Pfffff wat een geld zeg. Maar goed, als je daardoor weer (gedeeltelijk?) zou kunnen werken en zonder niet, dan scheelt dat de maatschappij uiteindelijk ook weer geld. Ik neem tenminste aan dat het wel vergoed wordt? Of heb je een heeeeeeeeele grote spaarpot?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_83162812
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 19:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf zo'n 7 keer een coloscopie gehad, waarvan 5 keer met Phosphoral. Alle keren schoon genoeg geweest.

    Wat de smaak betreft: persoonlijk vind ik het -zeker vergeleken Kleanprep- ontzettend meevallen. Ik zou het niet voor de lol drinken, nee, maar het is goed te doen. Zelf mix ik het trouwens met 7-up. Voor mij de beste combinatie
    Ow dat is dan weer positief, bedankt voor de troost. Tja dat het smeriger was dan de andere drankjes had de specialist verteld, maar waarschijnlijk heeft ie het zelf nooit geprobeerd / vergeleken
    En ik zal de tip van de 7-up onthouden!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 22:04:19 #205
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83166673
    Ze zouden alle artsen die drankjes zelf eens moeten laten drinken. Wedden dat er dan heel snel smakelijke drankjes kwamen?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83169488
    Ik geloof het gelijk Rewimo!
    Of nog beter, het de fabrikanten laten drinken. Dat ze weten wat een smerig spul ze verkopen!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      dinsdag 22 juni 2010 @ 22:47:12 #207
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83169605
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 20:57 schreef Pandora73 het volgende:
    Qwea, die spuiten, is dat de Humira?
    Is wel ontiegelijk duur inderdaad... Pfffff wat een geld zeg. Maar goed, als je daardoor weer (gedeeltelijk?) zou kunnen werken en zonder niet, dan scheelt dat de maatschappij uiteindelijk ook weer geld. Ik neem tenminste aan dat het wel vergoed wordt? Of heb je een heeeeeeeeele grote spaarpot?
    Wordt vergoed. Ik werk niet, ik studeer.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 22:48:36 #208
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83169648
    Weten ze vast wel, de schurken

    Ik "verheug" me al op morgenochtend 5 uur
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 22 juni 2010 @ 22:49:12 #209
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83169672
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 20:57 schreef Pandora73 het volgende:
    Qwea, die spuiten, is dat de Humira?
    Is wel ontiegelijk duur inderdaad... Pfffff wat een geld zeg. Maar goed, als je daardoor weer (gedeeltelijk?) zou kunnen werken en zonder niet, dan scheelt dat de maatschappij uiteindelijk ook weer geld. Ik neem tenminste aan dat het wel vergoed wordt? Of heb je een heeeeeeeeele grote spaarpot?
    Overigens, vindt je humira duur? Dan wil je niet weten wat remicade kost. Dat zou ik om de 3 weken moeten hebben... a 9000 euro per keer.

    Maar ja, allergisch
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 juni 2010 @ 22:51:57 #210
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83169848
    O, dus dit is een koopje eigenlijk
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      dinsdag 22 juni 2010 @ 22:59:06 #211
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83170284
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 22:51 schreef Rewimo het volgende:
    O, dus dit is een koopje eigenlijk
    Nou, best wel

    Komt natuurlijk omdat je met remicade opgenomen moet worden enzo. En die spuit je zelf, dus geen opname, geen bed, geen eten, geen elke 30 min controle.

    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juni 2010 @ 05:10:34 #212
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83178230
    Zo, volgende lading. Ik werk het maar zo snel mogelijk naar binnen. Hoop echt dat ik voorlopig niet meer hoef. Twee keer in 1,5 week vind ik te veel
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 23 juni 2010 @ 09:50:20 #213
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83181643
    Dat is ook geen pretje nee

    Ik heb net mijn spuiten gezet. Viel me alles mee. Ben blij dat ik voor spuiten heb gekozen en niet voor een pen.

    Ze mocht nog 4x ofzo terug komen, maar dat hoefde van mij niet

    Enige wat ik wel merkte is dat ik NIET in mijn benen kan prikken. Das doet pijn en het wil er niet in. Dus we houden het mooi in mijn buikje.

    En op het moment dat je dat spul spuit dan BRAND het. Kolere.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 23-06-2010 18:59:31 ]
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juni 2010 @ 10:10:07 #214
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83182315
    Fijn dat het meeviel joh! Hoef je daar alvast niet meer tegenop te zien
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83186843
    Qwea: Mooi dat het meeviel, en nu maar hopen dat het heel snel aanslaat!

    Rewimo: Hoe is het nu? Laatste glaasjes binnen?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juni 2010 @ 16:06:50 #216
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83196851
    Net weer thuis. Duurde allemaal erg lang. Ik had het plaatje van de WLS-operatie meegenomen en inderdaad: dat veranderde de plannen. Ik zou eerst een sonde krijgen, maar dat ging niet door. In plaats daarvan moest ik bijna 2 liter contrastvloeistof drinken Tel daar nog bij op dat ze 4x moesten prikken voor ze toegang tot een ader hadden ((uiteindelijk lukte het in mijn voet ) voor de Buscopan, dat ik toen nóg een beker contrast moest drinken en ik op het laatste moment de MRI-machine toch wel èrg krap vond - en dus nog iets extra's ingespoten kreeg om dat wat makkelijker te maken en uiteindelijk waren we pas tegen half 3 klaar. Nog even snel een gesprek met mijn dokter en die belt me nu morgen over wat er verder moet gebeuren. Ze hadden in elk geval geen ontstekingen aangetroffen. Maar ik ving wel iets op over verwijdingen in de dunne darm of zoiets.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83197428
    Wauw, vier in een keer Qwea?
    Fijn dat het meeviel maar het brandt inderdaad verschrikkelijk. Wel fijn dat je zo'n stootkuur aan het begin krijgt. Ik moest beginnen met 1x per week gedurende een maand en dan om de twee weken en daardoor duurde het vrij lang voor ik enigszins effect merkte.

    Jemig Rewimo wat laaaaaaang. Hebben ze nu wel je hele dunne darm kunnen bekijken dan? Want wat jij drinkt komt toch niet in het stuk dat gebypassed is? (lol, is dat een woord? )

    Merken jullie iets van weersomstandigheden m.b.t. problemen aan je darmen? De zomer komt weer.
    There is no love sincerer than the love of food.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juni 2010 @ 16:22:48 #218
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83197654
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 16:19 schreef MinderMutsig het volgende:
    Jemig Rewimo wat laaaaaaang. Hebben ze nu wel je hele dunne darm kunnen bekijken dan? Want wat jij drinkt komt toch niet in het stuk dat gebypassed is? (lol, is dat een woord? )
    Klopt, het grootste deel hebben ze niet met contrastvloeistof kunnen bekijken, maar als ik het goed begreep hebben ze ook contrastvloeistof in mijn aderen gespoten.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83198260
    Pfff Rewimo, nóg 2liter drinken... Ik zou gek worden!
    Maar goed, nou maar hopen dat ze inderdaad iets vinden waar wat mee/aan gedaan kan worden. Daar doe je het tenslotte voor...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juni 2010 @ 16:39:18 #220
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83198503
    Nou, ik was niet blij inderdaad. Maar een sonde vond ik ook geen prettig vooruitzicht. Het is allemaal niet leuk
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 juni 2010 @ 18:05:53 #221
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83202638
    Ben nog wel een beetje raar in mijn hoofd van dat spul dat ze me ingespoten hebben
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 23 juni 2010 @ 18:58:20 #222
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83204834
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 16:19 schreef MinderMutsig het volgende:
    Wauw, vier in een keer Qwea?
    Fijn dat het meeviel maar het brandt inderdaad verschrikkelijk. Wel fijn dat je zo'n stootkuur aan het begin krijgt. Ik moest beginnen met 1x per week gedurende een maand en dan om de twee weken en daardoor duurde het vrij lang voor ik enigszins effect merkte.
    Jup, 4 in 1x. En ik ben serieus blij dat ik wat vetjes op mijn buik heb. En van het prikken heb ik nu een blauwe plek

    Ik ben ook wel blij met die stootkuur. Dacht trouwens dat ik over een week 2 moest prikken, maar ik moet over 2 weken weer 2 zetten, en dan elke 14 dagen 1 en kijken hoe dat gaat.

    Maar die Humira is geen spul wat je ff snel inspuit. Fuck zeg
    quote:
    Merken jullie iets van weersomstandigheden m.b.t. problemen aan je darmen? De zomer komt weer.
    Vooralsnog geen last. Wat voor verschil merk jij dan?

    @ Rewimo ; mooi kut dat er zoveel in ge gestouwd wordt. Maar goed, dat is nog niet eens het ergste... als ze de oorzaak van al je ellende maar vinden. Toch veel sterkte
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      woensdag 23 juni 2010 @ 18:59:57 #223
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83204907
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 18:05 schreef Rewimo het volgende:
    Ben nog wel een beetje raar in mijn hoofd van dat spul dat ze me ingespoten hebben
    Das niet zo raar hoor ff lekker gaan liggen ofzo
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_83229503
    Mijn eerste portie zit erin. Damn wat is dat spul smerig... Zelfs met appelsap. (Mijn had gisteravond voordat ik het doorhad de anderhalve liter 7-up opgedronken... Ik dacht dat hij zoals meestal aan de Spa zat en was vergeten het te zeggen ) Maar met een glas ijsthee in de ene hand en snel doorslikken was het nog wel te doen. De ijsthee spoelt de smaak redelijk goed weg.
    Nu heb ik alleen het idee alsof ik een ballon heb ingeslikt. Maar goed, ik heb ook binnen een half uur ruim een liter vloeistof naar binnen gekiept.
    O wacht, er moet weer even wat uit geloof ik... Renneuh!
    (/newbie-modus)

    P.S. Rewimo en Qwea, hoest met jullie?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 08:01:24 #225
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83229565
    Succes met rennen, Pandora! Ja, dat spul werkt wel. Op een gegeven moment plas je van achteren Probeer er veel bij te blijven drinken, dat helpt echt. Wanneer is je onderzoek?

    Met mij gaat het wel weer, geen gezwabber meer toen ik uit bed kwam daarnet (lig er nu nog even lekker in). Ben wel benieuwd naar het telefoontje van de dokter vandaag...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83229838
    Ow plassen van achteren ben ik wel gewend hoor (met brokjes, dat dan weer wel). En dat stadium heb ik nu ook alweer inmiddels.
    Grinnik, lekker smakelijke praatjes op de vroege morgen trouwens, hahaha, maar het is een darmentopic he, dan mag het.

    Onderzoek is morgenochtend half 10.

    Fijn om te horen dat het met jou ook weer beter gaat. En tussen het rennen door zal ik voor je duimen dat er bij jou iets nuttigs uitkomt!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 09:28:36 #227
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83231071
    Morgenochtend, dus je mag de hele dag niet eten... sterkte alvast!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83231756
    Yup, vandaag de hele dag niet en dan waarschijnlijk pas morgenmiddag weer in staat iets te eten of zo.
    Hoewel, morgenochtend mag ik "eventueel een droge beschuit gebruiken". Jippie.
    Denk dat ik de droppot en vooral dat zakje met heerlijke gevulde koeken van de Albert Heijn zo eerst maar eens uit het zicht ga leggen...

    (@ iedereen: Sorry voor de topicvervuiling hoor, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt dus is een grote ontdekkingsreis, hahaha - en heb niemand hier tegen wie ik aan kan kletsen)
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 10:05:28 #229
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83232111
    Ik zou niks eetbaars in het zicht leggen nee Als je trek krijgt of je slap voelt, neem dan thee met een beetje suiker, of koffie, dat mag ook (wel zonder melk). En doe rustig aan, zeker nu het zo warm wordt. En klets verder maar lekker door hier
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83233233
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 09:52 schreef Pandora73 het volgende:
    Yup, vandaag de hele dag niet en dan waarschijnlijk pas morgenmiddag weer in staat iets te eten of zo.
    Hoewel, morgenochtend mag ik "eventueel een droge beschuit gebruiken". Jippie.
    Denk dat ik de droppot en vooral dat zakje met heerlijke gevulde koeken van de Albert Heijn zo eerst maar eens uit het zicht ga leggen...

    (@ iedereen: Sorry voor de topicvervuiling hoor, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt dus is een grote ontdekkingsreis, hahaha - en heb niemand hier tegen wie ik aan kan kletsen)

    voor vandaag en morgen sterkte hopelijk valt het allemaal mee

    idd dat spul is smerig en erg veel..... tijdens mijn opname in het ZH had ik voor een dunnedarm onderzoek iets gehad was een klein beetje smerige troep maar je gaat er net zo snel van rennen , hoe het allemaal heet weet ik niet meer maar zal net zoiets zijn als wat jij nu krijgt.
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
    pi_83233775
    Heb een vraag aan jullie dit naar aanleiding van een discussie die ik gister met mijn man had.

    Hij denkt dat ik mij beter ga voelen als ik weer ga sporten maar op dit moment ben ik blij dat ik voor mijn gezin kan zorgen en dat ik kan werken(32 uur).
    Mijn mannetje vindt mij geloof ik niet zo ziek meer,maar hij doet zeer weinig tot niets aan het huishouden en laat mij maar lekker doorgaan zoals het ging voordat de crohn vastgesteld werd afgelopen november.
    Gister was ik weer lekker gaar van de remicade eigenlijk ga ik elke avond wel rond half 10 naar m'n bed anders red ik de dag niet.

    paar weken geleden heb ik de avond4daagse gelopen met mijn zoon 3 avonden 10 km en daar heb ik een week lang last van gehad hele verzuurde benen.Zou dit minder worden als ik vaker iets aan sport doe?

    mijn arts vind dat ik het druk zat heb?
    mijn vraag is dus hoe en wat doen jullie .....
    gaan gewoon door en blijven lachen :)
    pi_83233863
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 18:58 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Jup, 4 in 1x. En ik ben serieus blij dat ik wat vetjes op mijn buik heb. En van het prikken heb ik nu een blauwe plek

    Ik ben ook wel blij met die stootkuur. Dacht trouwens dat ik over een week 2 moest prikken, maar ik moet over 2 weken weer 2 zetten, en dan elke 14 dagen 1 en kijken hoe dat gaat.

    Maar die Humira is geen spul wat je ff snel inspuit. Fuck zeg
    Nee het is een kutspuit die ik hier al veelvuldig heb lopen vervloeken.
    quote:
    [..]

    Vooralsnog geen last. Wat voor verschil merk jij dan?
    Mijn darmen spelen weer op. Diarree, slijm, soms een beetje bloed en pijn en krampen. Maar dat zal dan wel komen omdat mijn gewrichten niet fijn reageren op dit weer en als die reactie eenmaal in je lijf aanwezig is speelt alles op.

    @Pandorah: dat is helemaal niet offtopic! Poep- en plassen-van-achteren-verhalen horen bij een darmentopic en schelden op die gore laxeerprut ook.
    Succes met de overige liters en met je onderzoek!
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_83233978
    Huishouden is ook al een hele sport op zich he, maar sporten kan nooit kwaad. Je bouwt wel een conditie op als je vaker beweegt. Ik was er in het begin ook helemaal kapot van, dan fietste ik drie km en lag ik dertig uren te slapen. Bij wijze van spreken. Maar nu fiets ik toch al best vaak weer 20 km per dag. Je energie dinges wordt dan ook hoger volgens mij.

    Sowieso denk ik dat het handig is om nog eens met je man te praten, want ik merk precies hetzelfde met de mensen om mij heen. Je vertelt ze dat je ziek bent, je ligt een paar maanden k.o. op bed, ze verzorgen je. Je begint weer te lopen en dingen te ondernemen, ze zien de ziekte niet en ze denken dat je weer 100% fit bent.
    Zo gaat dat nu eenmaal, en het is lastig om in te schatten hoe jij je voelt als je niets aan je ziet.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83234267
    @MM nee het is ook niet echt off-topic maar leek een beetje een topickaap te gaan worden.
    En dank iedereen voor de support en fijne wensen!

    @MissGreeneye: ik denk dat jij zelf het beste voelt wat jij en je lijf kunnen hebben. Als jij je er niet goed bij voelt, moet je het niet doen, of in ieder geval heel voorzichtig. Op zich is lichaamsbeweging wel goed, maar als je er echt lichamelijk last van krijgt... Maar goed, misschien is het ook omdat je het niet (meer) gewend bent en moet je er weer even in komen of zo... Pffff lastig hoor.
    Maar laat je in ieder geval niet gek maken door je man, hij kan niet voelen wat jij voelt. Ook al houdt hij nog zo veel van je en bedoelt hij het goed. Hou jezelf in acht, als je instort of een opvlamming krijgt dan is iedereen verder van huis, en jijzelf al het meest. Sterkte!!

    En wat Opdekop ook al zei:
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 10:57 schreef Opdekop het volgende:
    Huishouden is ook al een hele sport op zich he, maar sporten kan nooit kwaad. Je bouwt wel een conditie op als je vaker beweegt. Ik was er in het begin ook helemaal kapot van, dan fietste ik drie km en lag ik dertig uren te slapen. Bij wijze van spreken. Maar nu fiets ik toch al best vaak weer 20 km per dag. Je energie dinges wordt dan ook hoger volgens mij.

    Sowieso denk ik dat het handig is om nog eens met je man te praten, want ik merk precies hetzelfde met de mensen om mij heen. Je vertelt ze dat je ziek bent, je ligt een paar maanden k.o. op bed, ze verzorgen je. Je begint weer te lopen en dingen te ondernemen, ze zien de ziekte niet en ze denken dat je weer 100% fit bent.
    Zo gaat dat nu eenmaal, en het is lastig om in te schatten hoe jij je voelt als je niets aan je ziet.

    Dat is ook mijn ervaring.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      donderdag 24 juni 2010 @ 11:05:24 #235
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83234302
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 07:53 schreef Pandora73 het volgende:
    Mijn eerste portie zit erin. Damn wat is dat spul smerig... Zelfs met appelsap. (Mijn had gisteravond voordat ik het doorhad de anderhalve liter 7-up opgedronken... Ik dacht dat hij zoals meestal aan de Spa zat en was vergeten het te zeggen ) Maar met een glas ijsthee in de ene hand en snel doorslikken was het nog wel te doen. De ijsthee spoelt de smaak redelijk goed weg.
    Nu heb ik alleen het idee alsof ik een ballon heb ingeslikt. Maar goed, ik heb ook binnen een half uur ruim een liter vloeistof naar binnen gekiept.
    O wacht, er moet weer even wat uit geloof ik... Renneuh!
    (/newbie-modus)

    P.S. Rewimo en Qwea, hoest met jullie?
    Hey Met mij wel goed. Blauwe plek van het prikken, verder voel ik me prima.

    Sterkte met dat gore spul
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 24 juni 2010 @ 11:06:44 #236
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83234366
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 09:52 schreef Pandora73 het volgende:
    Yup, vandaag de hele dag niet en dan waarschijnlijk pas morgenmiddag weer in staat iets te eten of zo.
    Hoewel, morgenochtend mag ik "eventueel een droge beschuit gebruiken". Jippie.
    Denk dat ik de droppot en vooral dat zakje met heerlijke gevulde koeken van de Albert Heijn zo eerst maar eens uit het zicht ga leggen...

    (@ iedereen: Sorry voor de topicvervuiling hoor, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt dus is een grote ontdekkingsreis, hahaha - en heb niemand hier tegen wie ik aan kan kletsen)
    Waarom sorry! Daar is dit topic toch voor

    Je mag wel heldere soep toch? bouillon?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_83234478
    Ja klopt. Bouillon mag inderdaad ook. Heb ik toch nog iets van avondeten straks, hahaha

    *Oeps, ik ben weer effe weg... *
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      donderdag 24 juni 2010 @ 11:09:50 #238
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83234509
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 10:52 schreef MissGreeneye het volgende:
    Heb een vraag aan jullie dit naar aanleiding van een discussie die ik gister met mijn man had.

    Hij denkt dat ik mij beter ga voelen als ik weer ga sporten maar op dit moment ben ik blij dat ik voor mijn gezin kan zorgen en dat ik kan werken(32 uur).
    Mijn mannetje vindt mij geloof ik niet zo ziek meer,maar hij doet zeer weinig tot niets aan het huishouden en laat mij maar lekker doorgaan zoals het ging voordat de crohn vastgesteld werd afgelopen november.
    Gister was ik weer lekker gaar van de remicade eigenlijk ga ik elke avond wel rond half 10 naar m'n bed anders red ik de dag niet.

    paar weken geleden heb ik de avond4daagse gelopen met mijn zoon 3 avonden 10 km en daar heb ik een week lang last van gehad hele verzuurde benen.Zou dit minder worden als ik vaker iets aan sport doe?

    mijn arts vind dat ik het druk zat heb?
    mijn vraag is dus hoe en wat doen jullie .....
    Ik heb wel gemerkt, dat toen ik een paar maanden geleden ging sporten, ik mij fitter voelde. Maar ik heb de discipline niet om mijn eigen elke aaf of om de avond naar de sportschool te slepen

    Ooit ga ik weer voetballen

    Maar als jij vindt dat jij nu al moeite hebt met functioneren, zou ik er niet bij gaan sporten. Je moet goed naar je lijf luisteren!
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 24 juni 2010 @ 11:10:26 #239
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83234537
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 11:09 schreef Pandora73 het volgende:
    Ja klopt. Bouillon mag inderdaad ook. Heb ik toch nog iets van avondeten straks, hahaha

    *Oeps, ik ben weer effe weg... *
    Op een gegeven moment ben je leeg (hoop ik voor je ) En dan gaat het wat minder snel
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 11:14:48 #240
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83234714
    Ja, dat probleem had ik ook, vooral met bepaalde mensen op mijn werk. Zolang ik in het ziekenhuis lag, was het och en ach en zielig maar zodra ik thuis was, begonnen ze te informeren wanneer ik weer van plan was te komen Gelukkig denkt de bedrijfsarts goed mee en die houdt me op 0,0% arbeidsgeschikt. Pas toen ik 2 weken geleden weer in het ziekenhuis belandde is het kwartje gevallen geloof ik

    Mijn man doet gelukkig wel het nodige in het huishouden (en verder zijn we allebei toch al niet zo superhuishoudelijk ) en ik heb een lieve vriendin die een weekendje is komen poetsen

    Sporten doe ik momenteel ook niet, voorheen gingen we elke week zwemmen maar dat ligt momenteel stil. Ik ben al blij als ik een paar keer per week de deur uit kom voor wat boodschappen en zo, heb er ook niet zo'n behoefte aan momenteel. Maar ja, wij hebben een grote tuin waar je lekker kunt zitten en ik kan dus wel elk moment naar buiten als ik dat wil. Het lastigste is dat ik niet lang kan zitten, dat beperkt me nog het meeste.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 13:47:34 #241
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83240961
    Okee, de dokter heeft gebeld Ze hebben het onderzoek niet kunnen uitvoeren zoals ze dachten. Dat verwachtte ik dus al. De volgende optie is een kijkoperatie. Hij wilde nu graag weten wat voor operatie ik precies heb ondergaan (de WLS) en wie dat gedaan heeft en waar. Dat heb ik nu doorgegeven. HIj gaat daar nu mee aan de slag en dan belt hij wanneer ik weer langs moet komen om te bespreken wat er nu moet gebeuren.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83243777
    Pfff dat schiet niet op zo zeg. Bah, onderzoek dus weer voor niks geweest, balen zeg!
    Kan me voorstellen dat je het zo ondertussen echt he-le-maal zat bent... Sterkte!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 14:58:33 #243
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83243933
    Ach ik kijk er niet van op, dat ze het niet goed konden zien. Dat had ik al voorzien. En dat het op opereren uit zou draaien ook al. Als ik er maar vanaf kom, dat vind ik het belangrijkste.

    Ben je al leeg?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83244085
    Daar heb je gelijk in, dat is inderdaad het belangrijkste. Maar dat je dan toch al die k*dt-onderzoeken moet ondergaan terwijl je eigenlijk al weet dat er toch niks uitkomt, tja, dat lijkt mij heel frustrerend.

    Ja redelijk leeg hier geloof ik. Straks om 7 uur tweede portie meuk, heb ondertussen gevraagd of ie rietjes wil halen. Het lijkt me inderdaad dat het dan iets minder is.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 15:05:24 #245
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83244169
    Mengen met limonadesiroop? Heb ik gisteren ook gedaan, het scheelt wel iets. Maar ik ben wat dat betreft wel een harde hoor, ik giet het echt naar binnen. Moet toch en dan maar zo snel mogelijk
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83244821
    Kan je niet gewoon een sonde aanvragen?
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 15:25:53 #247
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83244992
    Dat lijkt me ook geen lolletje
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83245040
    Echt niet? Ik HOU van de sonde. Echt waar, geen slecht woord over een sonde
    Ik kots alles er altijd direct er weer uit als ik dat spul op moet drinken.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83246377
    Sonde? Dan moet je opgenomen worden denk ik? Neem niet aan dat ze je met een slang in je neus naar huis sturen toch?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_83247284
    P.S. Ik pak net maar weer eens een glas drinken uit de koelkast, en ik heb ineens zooooooooo'n zin in een stukkie kaas... Maar ik mag/kan pas over (gokje) 19 uur weer wat eten... Hoe kom ik het door???
    * Pandora73 zoekt boek "Zelfbeheersing voor Dummies" maar weer op
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_83248510
    Niet aan denken, zoveel drinken dat je geen honger meer hebt, geen idee. Ik lees altijd maar een boekje.
    En natuurlijk kun je met een sonde naar huis.
    Je mag hem zelfs thuis inbrengen als je dat zelf wilt/kunt.
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 16:39:07 #252
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83248573
    Drinken inderdaad, Pandora. Morgenochtend heb je geen honger meer schat ik
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83248851
    Ik heb even een vraagje aan de Imuran gebruikers onder ons! Welke dosering hadden jullie? Ik zit op 100 mg per dag en het gaat... mwah. Geen bloed enzo en ik hoef maar 2 keer per dag naar de wc maar het rommelt wel heel de tijd.
    pi_83249742
    @ Gala: Ik had 100 mg per dag, maar dat was onderhoudsdosering in combinatie met 1000 mg mesalazine.

    @ Opdekop: Oh maar hoe doe krijg je dan het spul in je lijf, met een pompje of zo? (Ik heb visioenen van hele kleine trechtertjes maar dat zal het vast niet zijn )

    @ Rewimo: Ik ben pas om half 10 aan de beurt, dus denk dat ik met heel veel honger in de bus zal zitten. Of gaat de honger vanzelf weg? (*hoopt*)

    En drinken... ik krijg het nauwelijks meer weg, en moet straks ook nog bijna een liter in totaal (half glas meuk en 3 glazen daarbij) dus ik ga het nu niet forceren en wacht liever even anders gaat dat straks mis.

    Overigens heb ik toch nog iemand gevonden die me op de afdeling op komt halen. Ze deden er best moeilijk over, ze hebben geen personeel om je zelf naar de uitgang te brengen en als je dan toch in je eentje door het ziekenhuis wilt en naar de taxi gaat, moet je allerlei verklaringen tekenen over niet aansprakelijk blablabla enzo. Dus heb toch maar iemand benaderd, bij wie ik wel een potje kon breken. Zal ik binnenkort wel een keertje koken voor hem en zijn vrouw ofzo. Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

    Darmpjes zijn trouwens nog niet leeg, er komen toch nog steeds hele kleine bruine klontjes en slijm uit. Hoop maar dat de tweede stoot straks de boel alsnog helemaal leeg maakt...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 17:15:46 #255
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83250375
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Pandora73 het volgende:
    @ Rewimo: Ik ben pas om half 10 aan de beurt, dus denk dat ik met heel veel honger in de bus zal zitten. Of gaat de honger vanzelf weg? (*hoopt*)
    Ik had 's middags en 's avonds wel honger maar 's morgens niet meer. Hopelijk geldt dat ook voor jou.

    quote:
    En drinken... ik krijg het nauwelijks meer weg, en moet straks ook nog bijna een liter in totaal (half glas meuk en 3 glazen daarbij) dus ik ga het nu niet forceren en wacht liever even anders gaat dat straks mis.

    Overigens heb ik toch nog iemand gevonden die me op de afdeling op komt halen. Ze deden er best moeilijk over, ze hebben geen personeel om je zelf naar de uitgang te brengen en als je dan toch in je eentje door het ziekenhuis wilt en naar de taxi gaat, moet je allerlei verklaringen tekenen over niet aansprakelijk blablabla enzo. Dus heb toch maar iemand benaderd, bij wie ik wel een potje kon breken. Zal ik binnenkort wel een keertje koken voor hem en zijn vrouw ofzo. Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

    Darmpjes zijn trouwens nog niet leeg, er komen toch nog steeds hele kleine bruine klontjes en slijm uit. Hoop maar dat de tweede stoot straks de boel alsnog helemaal leeg maakt...
    Kalm aan met het drinken, niet te veel achter elkaar als dat niet lukt. Fijn dat iemand je komt halen En de rest komt er straks wel uit ja Daarom ook goed blijven drinken, dan spoelt alles schoon. Sterkte!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83256241
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 16:44 schreef Gala6183 het volgende:
    Ik heb even een vraagje aan de Imuran gebruikers onder ons! Welke dosering hadden jullie? Ik zit op 100 mg per dag en het gaat... mwah. Geen bloed enzo en ik hoef maar 2 keer per dag naar de wc maar het rommelt wel heel de tijd.
    Ik gebruik nu 150mg per dag (plus Prednison en Salofalk). Nog steeds last van rommelende darmen. En meestal 3-4 keer per dag naar het toilet. Maar ik geloof dat ze Imuran op je lengte en gewicht afstemmen en ik ben niet bepaald een klein en ligt persoon.
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Pandora73 het volgende:
    Overigens heb ik toch nog iemand gevonden die me op de afdeling op komt halen. Ze deden er best moeilijk over, ze hebben geen personeel om je zelf naar de uitgang te brengen en als je dan toch in je eentje door het ziekenhuis wilt en naar de taxi gaat, moet je allerlei verklaringen tekenen over niet aansprakelijk blablabla enzo. Dus heb toch maar iemand benaderd, bij wie ik wel een potje kon breken. Zal ik binnenkort wel een keertje koken voor hem en zijn vrouw ofzo. Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

    Darmpjes zijn trouwens nog niet leeg, er komen toch nog steeds hele kleine bruine klontjes en slijm uit. Hoop maar dat de tweede stoot straks de boel alsnog helemaal leeg maakt...
    Dat is in het Rodekruis ziekenhuis precies het zelfde. Daar MOET je iemand mee nemen anders doen ze het onderzoek niet. Dat staat tenminste in de folder. En mijn ervaring met die roesjes is dat ik altijd erg blij ben dat iemand me komt halen want ik kan nogal "stoned" zijn van dat spul.

    Succes met het drinken van die zooi en hopelijk ben je snel schoon "Kärcherd"
    pi_83256384
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 16:44 schreef Gala6183 het volgende:
    Ik heb even een vraagje aan de Imuran gebruikers onder ons! Welke dosering hadden jullie? Ik zit op 100 mg per dag en het gaat... mwah. Geen bloed enzo en ik hoef maar 2 keer per dag naar de wc maar het rommelt wel heel de tijd.
    Ik heb 175mg
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Pandora73 het volgende:

    @ Opdekop: Oh maar hoe doe krijg je dan het spul in je lijf, met een pompje of zo? (Ik heb visioenen van hele kleine trechtertjes maar dat zal het vast niet zijn )
    Gewoon met een pompje ja
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 19:33:04 #258
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83256587
    Ik denk er ineens aan dat ik nu nog een kleine 300 Salofalktabletten heb liggen die overbodig zijn
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83256997
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 19:33 schreef Rewimo het volgende:
    Ik denk er ineens aan dat ik nu nog een kleine 300 Salofalktabletten heb liggen die overbodig zijn
    Jij krijgt ook al meteen een hele pallet voorgeschreven als je iets nieuws moet?
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 19:45:49 #260
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83257072
    Ja, maar toen gingen we er nog vanuit dat die darmontsteking er nog zat en de problemen veroorzaakte. En die blijkt weg te zijn, dus het spul hielp op zich wel Alleen heb ik dat nu niet meer nodig. Momenteel slik ik alleen Omeprazol en paracetamol.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83257122
    Haha Rewimo, als het nou Ritalin was kon je er nog flink rijk van worden... Maar ik vrees dat er voor Salofalk minder markt is

    @ Opdekop, dat klinkt wel veel makkelijker... Oke, een sonde is natuurlijk niet prettig, maar al dat drinken daar word ik ondertussen wel kriegel van. En dan hoef ik dus in totaal maar 2,5 liter... Doen ze dat bij iedereen, of heb jij iets bijzonders waarom ze dat zo doen bij jou? (Niet lullig bedoeld hoor... Sorry als het zo overkomt)

    Ik merk wel dat ik een beetje licht in mijn hoofd ben nu, en mijn oren suizen enzo. Meestal heb ik dat als ik te lang niet gegeten of gedronken heb. O... wacht...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_83257288
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 19:47 schreef Pandora73 het volgende:

    @ Opdekop, dat klinkt wel veel makkelijker... Oke, een sonde is natuurlijk niet prettig, maar al dat drinken daar word ik ondertussen wel kriegel van. En dan hoef ik dus in totaal maar 2,5 liter... Doen ze dat bij iedereen, of heb jij iets bijzonders waarom ze dat zo doen bij jou? (Niet lullig bedoeld hoor... Sorry als het zo overkomt)
    Haha komt niet lullig over hoor
    Ik krijg het gewoon niet weg, dat drinken! Tot nu toe moest ik ín het ziekenhuis gelaxeerd worden dus stopten ze er mooi zo'n sonde in. Ik vind het trouwens TOTAAL niet vervelend. Je voelt het even als hij erin komt, beetje traanogen, maar na een paar keer slikken voel ik hem niet meer tegenwoordig.
    Sowieso was dat op de kinderafdeling, geen idee of dat op de gewone afdeling ook zo werkt.. Als ik over een poosje (ben sinds gisteren achttien) weer gelaxeerd moet worden vraag ik het gewoon weer aan. Ik ben het nu wel gewend.
    Ik heb thuis ook een hele poos sondevoeding gehad (ondervoed) dus ik weet hoe het werkt
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83257889
    Die zooi per sonde kan ook inderdaad als je het niet weg kan krijgen. Maar dan moet je wel in het ziekenhuis blijven. Nog nooit een sonde gehad maar, ik drink toch liever dat spul zo op denk ik.
    pi_83257978
    Mja het is maar net wat je gewend bent, ik kots het er direct weer uit ;D
    Maar je hoeft niet perse in het ziekenhuis te blijven, kan ook gewoon thuis
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 20:09:46 #265
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83257986
    Nou, ik heb weleens een sonde gehad om maagzuur af te voeren, ik vond het geen pretje hoor. Dus ik was eigenlijk wel blij dat ik gisteren geen sonde hoefde. Maar ja, al dat gore drinken is ook niet lekker. Daar moeten ze nog eens wat aan doen, dat het gewoon goed smaakt, dan heb je ook minder moeite om die zooi naar binnen te werken.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83258261
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 16:44 schreef Gala6183 het volgende:
    Ik heb even een vraagje aan de Imuran gebruikers onder ons! Welke dosering hadden jullie? Ik zit op 100 mg per dag en het gaat... mwah. Geen bloed enzo en ik hoef maar 2 keer per dag naar de wc maar het rommelt wel heel de tijd.
    Ik kreeg 2-3 jaar lang 125mg/dag (bij 60kilo lichaamsgewicht). Sinds 1,5 jaar krijg ik daar 1x per 6 weken 600mg Remicade bij.

    Hoe ik me voel, is eigenlijk altijd afwisselend. Kan hele perioden (paar maanden) volledig klachtvrij zijn, maar het kan ook ineens weer een paar weken heel flink rommelen. Mgoed, ben al blij dat ik vooralsnog geen bloed erbij heb *klopt af*
    pi_83258531
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Pandora73 het volgende:Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

    Darmpjes zijn trouwens nog niet leeg, er komen toch nog steeds hele kleine bruine klontjes en slijm uit. Hoop maar dat de tweede stoot straks de boel alsnog helemaal leeg maakt...
    Ik denk dat het heftiger klinkt dan het is (hopelijk is dit een beetje een geruststelling).

    Zelf vind ik het roesje echt heerlijk, haha. Voelt zo lekker aan dan ^^ En na afloop kun je versuft zijn. Ik heb dat zelf ook, en dan is het prettig om iemand bij je te hebben. Niet omdat ik helemaal van de wereld ben, maar ik ben wel licht in mijn hoofd en mijn reactievermogen is ERG traag (en dat laatste kan een probleem zijn).

    Mijn ervaring is trouwens dat die tweede lading (dit is toch die phosforal he?) echt nog veel verschil maakt (mocht je na lading 1 niet schoon zijn). Valt de smaak nu toch een beetje mee trouwens?
    pi_83258663
    Ja, is Phosphoral.
    En mwoah ik was een beetje voorbereid... Helaas was vergeten rietjes mee te nemen, maar goed, het zit er weer in. En er is al weer een hoop uit, hahaha.
    Valt me inderdaad wel op hoe donker alles nog is dat eruit komt ja. Viel me best tegen... Dacht dat het veel minder zou zijn.

    Hmmm, volgende keer toch maar eens naar een sonde informeren. Maar misschien is dat omdat je nog jong bent/was of zo dat ze dat zo deden. Heb er bij volwassenen eigenlijk nog nooit iemand over gehoord. Maar goed... Mocht ik ooit nog eens moeten... * Pandora73 klopt af
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_83258774
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 20:27 schreef Pandora73 het volgende:
    Hmmm, volgende keer toch maar eens naar een sonde informeren. Maar misschien is dat omdat je nog jong bent/was of zo dat ze dat zo deden. Heb er bij volwassenen eigenlijk nog nooit iemand over gehoord. Maar goed... Mocht ik ooit nog eens moeten... * Pandora73 klopt af
    Nee het was omdat ik het niet binnen kon houden, maar misschien doen ze dat makkelijker op de kinderafdeling inderdaad.
    Niet lullig bedoeld, maar ik ben inmiddels al minstens vijf keer gelaxeerd volgens mij. Ik denk dat je het nog wel vaker gaat meemaken
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83258886
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 20:30 schreef Opdekop het volgende:

    [..]

    Nee het was omdat ik het niet binnen kon houden, maar misschien doen ze dat makkelijker op de kinderafdeling inderdaad.
    Niet lullig bedoeld, maar ik ben inmiddels al minstens vijf keer gelaxeerd volgens mij. Ik denk dat je het nog wel vaker gaat meemaken
    Och ik heb het 36 jaar zonder gedaan (waarvan 11 jaar met Crohn waarbij ik toen (dus 11 jaar geleden) een coloscopie kreeg zonder laxering - ik was zodanig aan de dunne dat alles letterlijk met anderhalf uur weer achter me lag dus toen was een dag niet eten al genoeg) en het liefst zou ik dat nog minstens evenlang willen volhouden
    But I get your point!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_83259056
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 20:34 schreef Pandora73 het volgende:

    [..]

    Och ik heb het 36 jaar zonder gedaan (waarvan 11 jaar met Crohn waarbij ik toen (dus 11 jaar geleden) een coloscopie kreeg zonder laxering - ik was zodanig aan de dunne dat alles letterlijk met anderhalf uur weer achter me lag dus toen was een dag niet eten al genoeg) en het liefst zou ik dat nog minstens evenlang willen volhouden
    But I get your point!
    Sorry ik snap je berichtje niet helemaal, je zou nog minstens even lang aan de dunne zijn? Of...?
    En ik dacht, omdat je zei 'mocht ik ooit nog eens moeten' en je verhaal dat het je eerste keer was, sorry !
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 20:42:36 #272
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83259129
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 20:27 schreef Pandora73 het volgende:
    Ja, is Phosphoral.
    En mwoah ik was een beetje voorbereid... Helaas was vergeten rietjes mee te nemen, maar goed, het zit er weer in. En er is al weer een hoop uit, hahaha.
    Valt me inderdaad wel op hoe donker alles nog is dat eruit komt ja. Viel me best tegen... Dacht dat het veel minder zou zijn.
    Kleur blijft het meestal wel houden. Maar als het maar dun is, water zeg maar, dan is het goed.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83259141
    Dank voor de info. Morgen even een afspraak maken met herr Doktor

    @Pandora73 Ik vond de voorbereiding voor zo'n scopie (dus die liters vieze smurrie drinken) altijd een stuk vervelender dan het onderzoek zelf. Lang leve het roesje! Ik hoop dat het voor jou ook meevalt!

    @Rewimo Zullen we een winkeltje beginnen? Ik heb ook nog een berg pillen over omdat ik nu per se granulaat moest...
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 20:53:03 #274
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83259432
    We kunnen ze op marktplaats zetten
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83259695
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 20:39 schreef Opdekop het volgende:

    [..]

    Sorry ik snap je berichtje niet helemaal, je zou nog minstens even lang aan de dunne zijn? Of...?
    En ik dacht, omdat je zei 'mocht ik ooit nog eens moeten' en je verhaal dat het je eerste keer was, sorry !
    Ow sorry, ja ik ben niet meer heel helder nu. Beetje duf ook.
    Nee ik ben nu 36, en 11 jaar geleden kreeg ik mijn diagnose Crohn. Daarbij moest ik ook een coloscopie ondergaan, alleen hoefde ik dus toen niet te laxeren maar alleen een dag niet te eten. En ik kreeg toen ook geen enkele verdoving of roesje of zo. Dus laxeren en roesje zijn nieuw voor me.

    Enne 11 jaar aan de dunne, no thanks! Brrrrr gelukkig niet en dat hou ik ook liever zo
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_83259947
    O ik heb nog drie dozen kattenbakkorrels, euh vezels. Kom hoe heet dat spul nou... (Google is your friend) Normacol. Kan ook wel op MP dan!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 21:09:23 #277
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83260005
    Of we beginnen een apotheekje
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83260505
    Grinnik, is bijna klaar met opleiding Apothekersassistent... Dus heej waarom niet!

    Maar luitjes, ik ga mijn broebel-ballon-buik onder de douche zetten en dan lekker naar bed... Morgen weer een dag vol nieuwe avonturen.
    Trusten allemaal, en iedereen nogmaals heel erg bedank voor het luisteren en voor de support!!!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      donderdag 24 juni 2010 @ 21:27:33 #279
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83260729
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 16:44 schreef Gala6183 het volgende:
    Ik heb even een vraagje aan de Imuran gebruikers onder ons! Welke dosering hadden jullie? Ik zit op 100 mg per dag en het gaat... mwah. Geen bloed enzo en ik hoef maar 2 keer per dag naar de wc maar het rommelt wel heel de tijd.
    200 mg hierzo had ik.

    Maar imuran hielp bij mij dus niet voldoende
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      donderdag 24 juni 2010 @ 21:30:05 #280
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83260836
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Pandora73 het volgende:
    @ Gala: Ik had 100 mg per dag, maar dat was onderhoudsdosering in combinatie met 1000 mg mesalazine.

    @ Opdekop: Oh maar hoe doe krijg je dan het spul in je lijf, met een pompje of zo? (Ik heb visioenen van hele kleine trechtertjes maar dat zal het vast niet zijn )

    @ Rewimo: Ik ben pas om half 10 aan de beurt, dus denk dat ik met heel veel honger in de bus zal zitten. Of gaat de honger vanzelf weg? (*hoopt*)

    En drinken... ik krijg het nauwelijks meer weg, en moet straks ook nog bijna een liter in totaal (half glas meuk en 3 glazen daarbij) dus ik ga het nu niet forceren en wacht liever even anders gaat dat straks mis.

    Overigens heb ik toch nog iemand gevonden die me op de afdeling op komt halen. Ze deden er best moeilijk over, ze hebben geen personeel om je zelf naar de uitgang te brengen en als je dan toch in je eentje door het ziekenhuis wilt en naar de taxi gaat, moet je allerlei verklaringen tekenen over niet aansprakelijk blablabla enzo. Dus heb toch maar iemand benaderd, bij wie ik wel een potje kon breken. Zal ik binnenkort wel een keertje koken voor hem en zijn vrouw ofzo. Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

    Darmpjes zijn trouwens nog niet leeg, er komen toch nog steeds hele kleine bruine klontjes en slijm uit. Hoop maar dat de tweede stoot straks de boel alsnog helemaal leeg maakt...
    Wat heb ik dan een fijn ziekenhuis zeg. Ik had ook altijd geweldige zusters op de remicade afdeling. En bij mijn roesje wilden ze me naar de uitgang brengen maar dat hoefde niet van mij, ik ging fietsend terug

    Ik heb trouwens toen een halve liter van dat spul gedronken en de rest geweigerd. Ik was ook niet echt helemaal leeg maar ik ging echt niet meer drinken
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 21:31:07 #281
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83260885
    Succes alvast morgen, Pandora!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 00:10:34 #282
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83267840
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 21:09 schreef Rewimo het volgende:
    Of we beginnen een apotheekje
    Ooh ja ik doe mee! Ik heb nog een shitload aan prednison! En ik heb een berg aan nexium en imuran weggepleurd. Ooh en ik heb ook nog een berg oxycodon en tramadol, en temazepam, nitrazepam en diazepam. En die laatsten hielpen allemaal niet.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_83268156
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 00:10 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Ooh ja ik doe mee! Ik heb nog een shitload aan prednison! En ik heb een berg aan nexium en imuran weggepleurd. Ooh en ik heb ook nog een berg oxycodon en tramadol, en temazepam, nitrazepam en diazepam. En die laatsten hielpen allemaal niet.
    Weggepleurd? Wij brengen het altijd terug naar de apotheek.
    Ik heb nog Tramadol, ik ga eens kijken of er wat junkies met interesse zijn
    Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
    pi_83271725
    Goedemorgen allemaal!
    Ik heb best goed geslapen eigenlijk, niet wakker geworden omdat ik moest rennen en mijn pyjama is nog schoon
    Alleen heb ik wat twijfels of de truc gelukt is, want wat ik net in de pot zag was nog niet helder. Wel waterdun, maar niet helder dus. Nou ja, hopen dat dat het laatste beetje was dan.
    Ach we zien wel; ik heb ruim 3 1/2 liter gedronken gisteren dus heb mijn best gedaan vind ik.
    En nu dus zo weg.
    Zodra ik ertoe in staat ben laat ik weten hoe het is gegaan.
    Tot later!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 07:55:44 #285
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83271788
    Succes, Pandora! En waterdun is goed hoor
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 07:57:51 #286
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83271814
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 00:20 schreef Opdekop het volgende:

    Weggepleurd? Wij brengen het altijd terug naar de apotheek.
    Ik heb nog Tramadol, ik ga eens kijken of er wat junkies met interesse zijn
    Dan pleurt de apotheek het voor je weg. Die mogen het niet aan anderen meegeven, dus weg gaat het sowieso.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 08:17:51 #287
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83272063
    Aha! Van de site van de arts die mijn WLS heeft uitgevoerd, onder het kopje "complicaties":
    quote:
    Een potentieel gevaarlijke verwikkeling is de obstructie van het jejunum ( biliopancreatische tractus), daar deze obstructie geen typisch klinisch beeld van darmobstructie met zich meebrengt. Bij patiënten met relatief acute abdominale pijn van het koliekachtige type moet hier steeds aan gedacht worden. Een Rx-abdomen staande toont geen klassieke niveaubeelden, soms een vergrijzing van een deel van het abdomen. De diagnose kan enkel gesteld worden dmv. een echografie of een C.T.scan van het abdomen, welke duidelijk gedilateerde dundarmen enkel gevuld met vocht zullen aantonen. In sommige gevallen kan ook een gedilateerd duodenum gezien worden. Deze obstructie is potentieel gevaarlijk omdat door overdruk in het duodenum een pancreatitis kan uitgelokt worden.
    Oftewel: verklevingen/verstoppingen in de dunne darm (het gedeelte dat buiten werking is) geven de klachten die ik heb... en je kunt ze moeilijk zien.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83273678
    Dat wordt een zeer uitgebreide apotheek

    @Rewimo Dat zou wel een hoop verklaren! Vooral dat acute en koliekachtige!

    @Pandora73 Veel sterkte vandaag! Volgens mij heb ik de 3,5 liter nooit gehaald maar ik heb ook nooit klachten gekregen dat ik niet schoon was.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:47:53 #289
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83276111
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 00:20 schreef Opdekop het volgende:

    [..]

    Weggepleurd? Wij brengen het altijd terug naar de apotheek.
    Ik heb nog Tramadol, ik ga eens kijken of er wat junkies met interesse zijn
    Ja, maar de apotheek heeft het weggepleurd

    Oxycodon en Tramadol gebruik ik nog wel trouwens.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:48:43 #290
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83276152
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 07:50 schreef Pandora73 het volgende:
    Goedemorgen allemaal!
    Ik heb best goed geslapen eigenlijk, niet wakker geworden omdat ik moest rennen en mijn pyjama is nog schoon
    Alleen heb ik wat twijfels of de truc gelukt is, want wat ik net in de pot zag was nog niet helder. Wel waterdun, maar niet helder dus. Nou ja, hopen dat dat het laatste beetje was dan.
    Ach we zien wel; ik heb ruim 3 1/2 liter gedronken gisteren dus heb mijn best gedaan vind ik.
    En nu dus zo weg.
    Zodra ik ertoe in staat ben laat ik weten hoe het is gegaan.
    Tot later!
    succes!!!1
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:49:13 #291
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83276180
    Hmmz. Dingen die Qwea niet moet drinken ; appelsap.

    Last van, en dun van
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 10:54:12 #292
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83276425
    Zit heel veel suiker in, dat zal de oorzaak wel zijn
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83279279
    Hoi!
    Ik ben er weer. Was wel erg vroeg, dus heb langer in de wachtkamer gezeten dan dat ik bezig ben geweest, maar goed. 10 minuten te laat werd ik gehaald, even prutsen om infuusnaald goed te krijgen (altijd grappig als een dokter en een verpleegkundige samen bedenkelijk staan te Hmmm-hmmm-en boven je arm ), scoop erin en hoppa. Ik baalde flink dat ik het scherm niet goed kon zien maar de verpleegkundige weigerde de leuning van het bed naar beneden te doen (Waren ze bang dat ik eruit zou springen of zo??). Dus ik heb niet veel kunnen zien.
    Dokter zei wel dat het duidelijk in de dunne darm zat nu (waarbij hij niet duidelijk zei of het daar nu *ook* zit of dat het helemaal verhuisd is) en de rest hoor ik volgende week wel. En toen was ie al weer weg, volgende patient.
    Ik heb overigens heel weinig gemerkt van dat roesje trouwens. Had het volgens mij net zo goed niet kunnen doen. Heb twee momenten gehad dat het wel even pijn deed, maar als hij dan de bocht door is of de lucht er weer uit dan is het weer voorbij. Net zoiets als wanneer je gaatjes in je oren laat prikken: doet even pijn maar die pijn is gelijk ook weer weg daarna. Maar goed, ik heb dan ook gelukkig geen vernauwingen of verklevingen, dat scheelt natuurlijk enorm.
    Op de uitslaapkamer was het ook lopende band. Ik kon niet lekker liggen omdat die rottige infuusnaald pijn deed maar die kwamen ze er maar niet uithalen, en toen ze dat eindelijk kwamen doen kwam gelijk de boterham en de thee eraan (Ah! de simpele geneugten van het leven... Hoe heerlijk kan een boterham met kaas toch zijn! ) en toen was het 5 minuten later "O ben je nog niet aangekleed?" en toen stond mijn collega/vriend al met de rolstoel voor me klaar. "Ja we raden u wel aan om erin te gaan zitten hoor mevrouw..." Owkeee dan, zucht.

    Overigens gaan er ongetwijfeld binnenkort hele stoere verhalen over me rond op het werk: we kwamen toen we vlak bij de uitgang van het ziekenhuis waren een collega tegen. En degene die mij kwam halen, is hoofd EHBO. Dus waarschijnlijk denken ze volgende week dat ik een of andere toeval heb gehad of een ander sterk verhaal... "Ja joh, we zagen Pandora in het ziekenhuis, in een rolstoel die door hoofd-EHBO-er X werd geduwd, wat is daar gebeurd joh??" Sensatie!!!
    Grijns, ik merk het wel...

    En nu zit ik te balen want ondanks dat ik zelf denk dat ik dus toch niks van dat roesje heb gemerkt (gezien de enorme blauwe plek vermoed ik dat de naald toch niet 100% goed in de ander heeft gezeten) en ik eigenlijk heel erg nodig ben in Tilburg bij mijn en ik me bovendien echt gewoon heel goed voel, weet ik dat ik het toch maar beter niet kan doen...

    Zo, nu mag een ander het topic weer kapen.


    @Qwea: appels zijn maffe dingen: zonder schil werken ze vaak laxerend, en met schil eerder stoppend. Maar dat ze dus wat met je spijsvertering doen, is duidelijk... Sterkte!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      vrijdag 25 juni 2010 @ 12:05:42 #294
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_83279511
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 12:00 schreef Pandora73 het volgende:
    Hoi!
    Ik ben er weer. Was wel erg vroeg, dus heb langer in de wachtkamer gezeten dan dat ik bezig ben geweest, maar goed. 10 minuten te laat werd ik gehaald, even prutsen om infuusnaald goed te krijgen (altijd grappig als een dokter en een verpleegkundige samen bedenkelijk staan te Hmmm-hmmm-en boven je arm ), scoop erin en hoppa. Ik baalde flink dat ik het scherm niet goed kon zien maar de verpleegkundige weigerde de leuning van het bed naar beneden te doen (Waren ze bang dat ik eruit zou springen of zo??). Dus ik heb niet veel kunnen zien.
    Dokter zei wel dat het duidelijk in de dunne darm zat nu (waarbij hij niet duidelijk zei of het daar nu *ook* zit of dat het helemaal verhuisd is) en de rest hoor ik volgende week wel. En toen was ie al weer weg, volgende patient.
    Ik heb overigens heel weinig gemerkt van dat roesje trouwens. Had het volgens mij net zo goed niet kunnen doen. Heb twee momenten gehad dat het wel even pijn deed, maar als hij dan de bocht door is of de lucht er weer uit dan is het weer voorbij. Net zoiets als wanneer je gaatjes in je oren laat prikken: doet even pijn maar die pijn is gelijk ook weer weg daarna. Maar goed, ik heb dan ook gelukkig geen vernauwingen of verklevingen, dat scheelt natuurlijk enorm.
    Op de uitslaapkamer was het ook lopende band. Ik kon niet lekker liggen omdat die rottige infuusnaald pijn deed maar die kwamen ze er maar niet uithalen, en toen ze dat eindelijk kwamen doen kwam gelijk de boterham en de thee eraan (Ah! de simpele geneugten van het leven... Hoe heerlijk kan een boterham met kaas toch zijn! ) en toen was het 5 minuten later "O ben je nog niet aangekleed?" en toen stond mijn collega/vriend al met de rolstoel voor me klaar. "Ja we raden u wel aan om erin te gaan zitten hoor mevrouw..." Owkeee dan, zucht.

    Overigens gaan er ongetwijfeld binnenkort hele stoere verhalen over me rond op het werk: we kwamen toen we vlak bij de uitgang van het ziekenhuis waren een collega tegen. En degene die mij kwam halen, is hoofd EHBO. Dus waarschijnlijk denken ze volgende week dat ik een of andere toeval heb gehad of een ander sterk verhaal... "Ja joh, we zagen Pandora in het ziekenhuis, in een rolstoel die door hoofd-EHBO-er X werd geduwd, wat is daar gebeurd joh??" Sensatie!!!
    Grijns, ik merk het wel...

    En nu zit ik te balen want ondanks dat ik zelf denk dat ik dus toch niks van dat roesje heb gemerkt (gezien de enorme blauwe plek vermoed ik dat de naald toch niet 100% goed in de ander heeft gezeten) en ik eigenlijk heel erg nodig ben in Tilburg bij mijn en ik me bovendien echt gewoon heel goed voel, weet ik dat ik het toch maar beter niet kan doen...

    Zo, nu mag een ander het topic weer kapen.


    @Qwea: appels zijn maffe dingen: zonder schil werken ze vaak laxerend, en met schil eerder stoppend. Maar dat ze dus wat met je spijsvertering doen, is duidelijk... Sterkte!
    Wel stom dat het roesje niet echt werkte. Ik heb een sigmoscopie gehad zonder roesje, dat deed flink pijn ik vind je een bikkel dat je het niet zo pijn vond doen.

    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 12:20:51 #295
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83280121
    Fijn dat het achter de rug is en dat het wel meeviel dus Doe nou maar rustig aan en denk niet aan dat verhuizen Komt zonder jou ook wel goed. Ga lekker wat eten, uitrusten en dan kun je er morgen wel weer tegenaan.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 18:57:19 #296
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83297304
    Hoe is het nu met je, Pandora?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83298374
    Grinnik, ik heb heerlijk op de bank liggen tv kijken en slapen (ik moest rustig aan doen toch? ). Ben door alle omstandigheden gewoon echt kapot. Dus dan maar lui zijn.
    Ja, morgen gaan we er weer tegenaan.
    En ik heb een enorme blauw-paars-rode plek van 3x4 centimeter in mijn elleboog. Hoop maar dat het niet stijf wordt... maar goed, ook dat overleven we wel weer.

    Ben inmiddels wel erg benieuwd naar de uitslag. Of het nou alleen verplaatst of ook uitgebreid is zeg maar. En of hij verder nog iets bijzonders heeft gezien (weinig of veel plekken, dat soort dingen). Volgens mij moet er ook nog steeds achterin mijn dikke darm wat zitten want ik heb af en toe toch wel wat vers (helder/lichtrood bloed) erbij zitten, dus dat kan niet helemaal uit de dunne darm zijn meegekomen denk ik dan. Maar goed, geduld is een schone zaak... Volgende week...

    O en ik heb een zeurderige pijn / opgeblazen gevoel rechtsonderin mijn buik. Ongeveer waar ook de aansluiting dunne/dikke darm zit. Dus ik gok dat dat ook was wat zo zeer deed opeens tijdens de scopie, dat hij daar niet goed de bocht haalde of zo. Maar goed... Ook dat hoor ik volgende week wel neem ik aan...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 19:32:50 #298
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83298592
    Dat klinkt inderdaad rustig Houden zo. Prikken gaat bij jou ook al zo lekker begrijp ik Ik nu nog groene plekken van mijn ziekenhuisopname. Meestal is de pijn van het onderzoek de volgende dag wel weg. Maar ze kunnen aardig tekeer gaan binnenin je buik
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_83298841
    Verpleegkundige trok de strop om mijn arm, trok hem zo strak aan dat ik dacht dat ze me er mee wilde optillen of zo, keek naar mijn elleboog en je zag haar de moed in de schoenen zakken. Veegde nog wat met het alcoholgaasje en toen was het ineens "Ah, gelukkig word ik gered door de dokter!" - die vervolgens ook nogal bedenkelijk keek. Ik zei nog, daar hebben ze in het lab ook altijd last van. "Ja maar mijn naaldjes zijn dunner hoor, ik hoef er niks uit te halen, ik stop er alleen wat in." Jaja... Hij prikte dus door de ader heen (ik zei dat het pijn deed en volgens mij niet goed zat, toen trok ie hem wat achteruit van "Is het zo beter?" maar ik dacht laat maar, dit gaat hem niet worden). Dus het is weer kleurrijke bedoening hier.
    En ja, in het lab is het ook altijd feest. Voel me soms net een speldenkussen. Heb 1 keer meegemaakt dat verpleegster 3x in linkerarm probeerde te prikken, toen 3x in rechterarm, en toen maar een collega riep. Het leek wel een bordoorpatroon!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 juni 2010 @ 19:49:41 #300
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83299220
    Ja, dat ken ik In het AMC hebben ze op een gegeven moment van ellende maar bloed uit mijn vingers zitten persen En toen ik vorig jaar aan mijn pols werd geopereerd eindigde ik net als woensdag met een infuus in mijn voet. Maar het ligt echt aan degene die prikt, want de afdelingsarts in Kleve prikte beide keren gewoon raak. Mijn huisarts weet mijn aderen ook te vinden maar haar assistente niet. Mja, toen ik nog 50 kilo meer woog ging het nog slechter
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 12:06:27 #301
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_83394217
    Hij is vol hè? Hier is het volgende deel: Ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa deel 15
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')