abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83248510
Niet aan denken, zoveel drinken dat je geen honger meer hebt, geen idee. Ik lees altijd maar een boekje.
En natuurlijk kun je met een sonde naar huis.
Je mag hem zelfs thuis inbrengen als je dat zelf wilt/kunt.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 16:39:07 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83248573
Drinken inderdaad, Pandora. Morgenochtend heb je geen honger meer schat ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_83248851
Ik heb even een vraagje aan de Imuran gebruikers onder ons! Welke dosering hadden jullie? Ik zit op 100 mg per dag en het gaat... mwah. Geen bloed enzo en ik hoef maar 2 keer per dag naar de wc maar het rommelt wel heel de tijd.
pi_83249742
@ Gala: Ik had 100 mg per dag, maar dat was onderhoudsdosering in combinatie met 1000 mg mesalazine.

@ Opdekop: Oh maar hoe doe krijg je dan het spul in je lijf, met een pompje of zo? (Ik heb visioenen van hele kleine trechtertjes maar dat zal het vast niet zijn )

@ Rewimo: Ik ben pas om half 10 aan de beurt, dus denk dat ik met heel veel honger in de bus zal zitten. Of gaat de honger vanzelf weg? (*hoopt*)

En drinken... ik krijg het nauwelijks meer weg, en moet straks ook nog bijna een liter in totaal (half glas meuk en 3 glazen daarbij) dus ik ga het nu niet forceren en wacht liever even anders gaat dat straks mis.

Overigens heb ik toch nog iemand gevonden die me op de afdeling op komt halen. Ze deden er best moeilijk over, ze hebben geen personeel om je zelf naar de uitgang te brengen en als je dan toch in je eentje door het ziekenhuis wilt en naar de taxi gaat, moet je allerlei verklaringen tekenen over niet aansprakelijk blablabla enzo. Dus heb toch maar iemand benaderd, bij wie ik wel een potje kon breken. Zal ik binnenkort wel een keertje koken voor hem en zijn vrouw ofzo. Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

Darmpjes zijn trouwens nog niet leeg, er komen toch nog steeds hele kleine bruine klontjes en slijm uit. Hoop maar dat de tweede stoot straks de boel alsnog helemaal leeg maakt...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 17:15:46 #255
13151 crew  Rewimo
pi_83250375
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Pandora73 het volgende:
@ Rewimo: Ik ben pas om half 10 aan de beurt, dus denk dat ik met heel veel honger in de bus zal zitten. Of gaat de honger vanzelf weg? (*hoopt*)
Ik had 's middags en 's avonds wel honger maar 's morgens niet meer. Hopelijk geldt dat ook voor jou.

quote:
En drinken... ik krijg het nauwelijks meer weg, en moet straks ook nog bijna een liter in totaal (half glas meuk en 3 glazen daarbij) dus ik ga het nu niet forceren en wacht liever even anders gaat dat straks mis.

Overigens heb ik toch nog iemand gevonden die me op de afdeling op komt halen. Ze deden er best moeilijk over, ze hebben geen personeel om je zelf naar de uitgang te brengen en als je dan toch in je eentje door het ziekenhuis wilt en naar de taxi gaat, moet je allerlei verklaringen tekenen over niet aansprakelijk blablabla enzo. Dus heb toch maar iemand benaderd, bij wie ik wel een potje kon breken. Zal ik binnenkort wel een keertje koken voor hem en zijn vrouw ofzo. Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

Darmpjes zijn trouwens nog niet leeg, er komen toch nog steeds hele kleine bruine klontjes en slijm uit. Hoop maar dat de tweede stoot straks de boel alsnog helemaal leeg maakt...
Kalm aan met het drinken, niet te veel achter elkaar als dat niet lukt. Fijn dat iemand je komt halen En de rest komt er straks wel uit ja Daarom ook goed blijven drinken, dan spoelt alles schoon. Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_83256241
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:44 schreef Gala6183 het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de Imuran gebruikers onder ons! Welke dosering hadden jullie? Ik zit op 100 mg per dag en het gaat... mwah. Geen bloed enzo en ik hoef maar 2 keer per dag naar de wc maar het rommelt wel heel de tijd.
Ik gebruik nu 150mg per dag (plus Prednison en Salofalk). Nog steeds last van rommelende darmen. En meestal 3-4 keer per dag naar het toilet. Maar ik geloof dat ze Imuran op je lengte en gewicht afstemmen en ik ben niet bepaald een klein en ligt persoon.
quote:

Dat is in het Rodekruis ziekenhuis precies het zelfde. Daar MOET je iemand mee nemen anders doen ze het onderzoek niet. Dat staat tenminste in de folder. En mijn ervaring met die roesjes is dat ik altijd erg blij ben dat iemand me komt halen want ik kan nogal "stoned" zijn van dat spul.

Succes met het drinken van die zooi en hopelijk ben je snel schoon "Kärcherd"
pi_83256384
quote:
Ik heb 175mg
quote:

@ Opdekop: Oh maar hoe doe krijg je dan het spul in je lijf, met een pompje of zo? (Ik heb visioenen van hele kleine trechtertjes maar dat zal het vast niet zijn )
Gewoon met een pompje ja
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 19:33:04 #258
13151 crew  Rewimo
pi_83256587
Ik denk er ineens aan dat ik nu nog een kleine 300 Salofalktabletten heb liggen die overbodig zijn
pi_83256997
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk er ineens aan dat ik nu nog een kleine 300 Salofalktabletten heb liggen die overbodig zijn
Jij krijgt ook al meteen een hele pallet voorgeschreven als je iets nieuws moet?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 19:45:49 #260
13151 crew  Rewimo
pi_83257072
Ja, maar toen gingen we er nog vanuit dat die darmontsteking er nog zat en de problemen veroorzaakte. En die blijkt weg te zijn, dus het spul hielp op zich wel Alleen heb ik dat nu niet meer nodig. Momenteel slik ik alleen Omeprazol en paracetamol.
pi_83257122
Haha Rewimo, als het nou Ritalin was kon je er nog flink rijk van worden... Maar ik vrees dat er voor Salofalk minder markt is

@ Opdekop, dat klinkt wel veel makkelijker... Oke, een sonde is natuurlijk niet prettig, maar al dat drinken daar word ik ondertussen wel kriegel van. En dan hoef ik dus in totaal maar 2,5 liter... Doen ze dat bij iedereen, of heb jij iets bijzonders waarom ze dat zo doen bij jou? (Niet lullig bedoeld hoor... Sorry als het zo overkomt)

Ik merk wel dat ik een beetje licht in mijn hoofd ben nu, en mijn oren suizen enzo. Meestal heb ik dat als ik te lang niet gegeten of gedronken heb. O... wacht...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83257288
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:47 schreef Pandora73 het volgende:

@ Opdekop, dat klinkt wel veel makkelijker... Oke, een sonde is natuurlijk niet prettig, maar al dat drinken daar word ik ondertussen wel kriegel van. En dan hoef ik dus in totaal maar 2,5 liter... Doen ze dat bij iedereen, of heb jij iets bijzonders waarom ze dat zo doen bij jou? (Niet lullig bedoeld hoor... Sorry als het zo overkomt)
Haha komt niet lullig over hoor
Ik krijg het gewoon niet weg, dat drinken! Tot nu toe moest ik ín het ziekenhuis gelaxeerd worden dus stopten ze er mooi zo'n sonde in. Ik vind het trouwens TOTAAL niet vervelend. Je voelt het even als hij erin komt, beetje traanogen, maar na een paar keer slikken voel ik hem niet meer tegenwoordig.
Sowieso was dat op de kinderafdeling, geen idee of dat op de gewone afdeling ook zo werkt.. Als ik over een poosje (ben sinds gisteren achttien) weer gelaxeerd moet worden vraag ik het gewoon weer aan. Ik ben het nu wel gewend.
Ik heb thuis ook een hele poos sondevoeding gehad (ondervoed) dus ik weet hoe het werkt
pi_83257889
Die zooi per sonde kan ook inderdaad als je het niet weg kan krijgen. Maar dan moet je wel in het ziekenhuis blijven. Nog nooit een sonde gehad maar, ik drink toch liever dat spul zo op denk ik.
pi_83257978
Mja het is maar net wat je gewend bent, ik kots het er direct weer uit ;D
Maar je hoeft niet perse in het ziekenhuis te blijven, kan ook gewoon thuis
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 20:09:46 #265
13151 crew  Rewimo
pi_83257986
Nou, ik heb weleens een sonde gehad om maagzuur af te voeren, ik vond het geen pretje hoor. Dus ik was eigenlijk wel blij dat ik gisteren geen sonde hoefde. Maar ja, al dat gore drinken is ook niet lekker. Daar moeten ze nog eens wat aan doen, dat het gewoon goed smaakt, dan heb je ook minder moeite om die zooi naar binnen te werken.
pi_83258261
quote:
Ik kreeg 2-3 jaar lang 125mg/dag (bij 60kilo lichaamsgewicht). Sinds 1,5 jaar krijg ik daar 1x per 6 weken 600mg Remicade bij.

Hoe ik me voel, is eigenlijk altijd afwisselend. Kan hele perioden (paar maanden) volledig klachtvrij zijn, maar het kan ook ineens weer een paar weken heel flink rommelen. Mgoed, ben al blij dat ik vooralsnog geen bloed erbij heb *klopt af*
pi_83258531
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Pandora73 het volgende:Pffff het klinkt allemaal wel heftig hoor!

Ik denk dat het heftiger klinkt dan het is (hopelijk is dit een beetje een geruststelling).

Zelf vind ik het roesje echt heerlijk, haha. Voelt zo lekker aan dan ^^ En na afloop kun je versuft zijn. Ik heb dat zelf ook, en dan is het prettig om iemand bij je te hebben. Niet omdat ik helemaal van de wereld ben, maar ik ben wel licht in mijn hoofd en mijn reactievermogen is ERG traag (en dat laatste kan een probleem zijn).

Mijn ervaring is trouwens dat die tweede lading (dit is toch die phosforal he?) echt nog veel verschil maakt (mocht je na lading 1 niet schoon zijn). Valt de smaak nu toch een beetje mee trouwens?
pi_83258663
Ja, is Phosphoral.
En mwoah ik was een beetje voorbereid... Helaas was vergeten rietjes mee te nemen, maar goed, het zit er weer in. En er is al weer een hoop uit, hahaha.
Valt me inderdaad wel op hoe donker alles nog is dat eruit komt ja. Viel me best tegen... Dacht dat het veel minder zou zijn.

Hmmm, volgende keer toch maar eens naar een sonde informeren. Maar misschien is dat omdat je nog jong bent/was of zo dat ze dat zo deden. Heb er bij volwassenen eigenlijk nog nooit iemand over gehoord. Maar goed... Mocht ik ooit nog eens moeten... * Pandora73 klopt af
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83258774
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:27 schreef Pandora73 het volgende:
Hmmm, volgende keer toch maar eens naar een sonde informeren. Maar misschien is dat omdat je nog jong bent/was of zo dat ze dat zo deden. Heb er bij volwassenen eigenlijk nog nooit iemand over gehoord. Maar goed... Mocht ik ooit nog eens moeten... * Pandora73 klopt af
Nee het was omdat ik het niet binnen kon houden, maar misschien doen ze dat makkelijker op de kinderafdeling inderdaad.
Niet lullig bedoeld, maar ik ben inmiddels al minstens vijf keer gelaxeerd volgens mij. Ik denk dat je het nog wel vaker gaat meemaken
pi_83258886
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:30 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Nee het was omdat ik het niet binnen kon houden, maar misschien doen ze dat makkelijker op de kinderafdeling inderdaad.
Niet lullig bedoeld, maar ik ben inmiddels al minstens vijf keer gelaxeerd volgens mij. Ik denk dat je het nog wel vaker gaat meemaken
Och ik heb het 36 jaar zonder gedaan (waarvan 11 jaar met Crohn waarbij ik toen (dus 11 jaar geleden) een coloscopie kreeg zonder laxering - ik was zodanig aan de dunne dat alles letterlijk met anderhalf uur weer achter me lag dus toen was een dag niet eten al genoeg) en het liefst zou ik dat nog minstens evenlang willen volhouden
But I get your point!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_83259056
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:34 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Och ik heb het 36 jaar zonder gedaan (waarvan 11 jaar met Crohn waarbij ik toen (dus 11 jaar geleden) een coloscopie kreeg zonder laxering - ik was zodanig aan de dunne dat alles letterlijk met anderhalf uur weer achter me lag dus toen was een dag niet eten al genoeg) en het liefst zou ik dat nog minstens evenlang willen volhouden
But I get your point!
Sorry ik snap je berichtje niet helemaal, je zou nog minstens even lang aan de dunne zijn? Of...?
En ik dacht, omdat je zei 'mocht ik ooit nog eens moeten' en je verhaal dat het je eerste keer was, sorry !
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 20:42:36 #272
13151 crew  Rewimo
pi_83259129
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:27 schreef Pandora73 het volgende:
Ja, is Phosphoral.
En mwoah ik was een beetje voorbereid... Helaas was vergeten rietjes mee te nemen, maar goed, het zit er weer in. En er is al weer een hoop uit, hahaha.
Valt me inderdaad wel op hoe donker alles nog is dat eruit komt ja. Viel me best tegen... Dacht dat het veel minder zou zijn.
Kleur blijft het meestal wel houden. Maar als het maar dun is, water zeg maar, dan is het goed.
pi_83259141
Dank voor de info. Morgen even een afspraak maken met herr Doktor

@Pandora73 Ik vond de voorbereiding voor zo'n scopie (dus die liters vieze smurrie drinken) altijd een stuk vervelender dan het onderzoek zelf. Lang leve het roesje! Ik hoop dat het voor jou ook meevalt!

@Rewimo Zullen we een winkeltje beginnen? Ik heb ook nog een berg pillen over omdat ik nu per se granulaat moest...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juni 2010 @ 20:53:03 #274
13151 crew  Rewimo
pi_83259432
We kunnen ze op marktplaats zetten
pi_83259695
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:39 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Sorry ik snap je berichtje niet helemaal, je zou nog minstens even lang aan de dunne zijn? Of...?
En ik dacht, omdat je zei 'mocht ik ooit nog eens moeten' en je verhaal dat het je eerste keer was, sorry !
Ow sorry, ja ik ben niet meer heel helder nu. Beetje duf ook.
Nee ik ben nu 36, en 11 jaar geleden kreeg ik mijn diagnose Crohn. Daarbij moest ik ook een coloscopie ondergaan, alleen hoefde ik dus toen niet te laxeren maar alleen een dag niet te eten. En ik kreeg toen ook geen enkele verdoving of roesje of zo. Dus laxeren en roesje zijn nieuw voor me.

Enne 11 jaar aan de dunne, no thanks! Brrrrr gelukkig niet en dat hou ik ook liever zo
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')