Meestal incl. 1 tussenstop in Duitsland, Tsjechie of Zwitserland en dat is dan met Czech Airlines, Lufthansa of Swiss Airlines. En soms zonder tussenstop met Cyprus Airways.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Met welke maatschappij vlieg je meestal dan? Met tussenstop? Wat kost zo'n ticket naar Cyprus eigenlijk?
Wie weet komen we elkaar nog tegen, want ik ga nu me meisje ophalen, die is onderweg vanuit venezuela via Frankfurt naar Schipholquote:Op woensdag 2 juni 2010 04:18 schreef Earry het volgende:
[..]
Mijn vriendin is momenteel op weg hier naar toe. Over ca. 1u 15min landt ze in Caïro en vanmiddag mag ik haar op gaan halen @ Schiphol
We hebben wel allebei iets om over te pratenquote:Op zondag 6 juni 2010 16:32 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Leuke reclame voor NL dankzij onze grote vriend Joran in het land van je vriendin.
Mijn vrouw zei het ook al. Weer iets waardoor de naam van Nederland verder aan gort wordt geholpen. Nederland heeft al geen beste naam en dat wordt er op deze manier niet beter op.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:32 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Leuke reclame voor NL dankzij onze grote vriend Joran in het land van je vriendin.
Hier 12 dagenquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:18 schreef Alec690 het volgende:
Even een ruwe schop, nog 9 dagen en dan mag ik haar weer ophalen.
Same. Succesquote:Kan niet wachten..
Haha dat heb ik dus ook. Dan hoor ik mensen 'zeuren' over dat hun vriend/vriendin een uur rijden verderop woont en ze hem/haar niet genoeg kunnen zien.. En dan denk ik: nou ik zou er voor tekenenquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:43 schreef Alec690 het volgende:
Voorheen zou ik A'dam - Groningen errug ver vinden. Met mijn huidige ervaring is alles in de benelux per definitie zeer dichtbij.
Groot gelijkquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:04 schreef heywoodu het volgende:
Moet ik het even over hebben dit weekend, want dit was natuurlijk niet goed gecommuniceerd van haar kant. Als ze het anderhalve week van te voren had gezegd was er niks aan de hand geweest, dan kwam ik gewoon een weekendje eerder of later.
Maar die weinige dagen dat we samen zijn, wil ik toch écht heel graag lekker voor onszelf hebben
Ik snap haar ook wel een beetje, ze probeert die andere au-pair al vanaf oktober te ontmoeten maar steeds lukt het om wat voor reden dan ook net niet.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:34 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Groot gelijkNogal ondoordacht van haar kant. En dan zeggen ze dat mannen tactloos zijn
Kennelijk is het bij Brazilianen net andersom.
Als je geen toekomstideeen bespreekt (of kunt bespreken) met 'm dan wordt het inderdaad lastig, en snap ik dat je niet weet wat je ermee aan moet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:52 schreef dakgootezel het volgende:
Shit LAT relaties. Ik weet niet hoe lang ik het nog trek, en hij woont niet eens zo heel ver weg. Duitsland; maar dan wel zuid oost, daar bij Oostenrijk. We leven sinds januari echt uit elkaar en hebben 9 maanden een soortige relatie. Word er echt ongelooflijk onzeker van, hij laat ook niet los wat ie in de toekomst verwacht. [zeikzeikzeik]
Wat ik in deze korte tijd heb geleerd is dat je moet plannen. Je moet plannen wanneer je elkaar weer gaat zien(Dus beide tijd vrij maken) en dit op regelmatige basis. Half jaar elkaar niet zien is wel erg lang en als hij ook geen toekomstbeeld heeft voor de relatie zie ik het somber in. Uiteindelijk zal één van jullie concessies moeten doen en (tijdelijk) emigreren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:52 schreef dakgootezel het volgende:
Shit LAT relaties. Ik weet niet hoe lang ik het nog trek, en hij woont niet eens zo heel ver weg. Duitsland; maar dan wel zuid oost, daar bij Oostenrijk. We leven sinds januari echt uit elkaar en hebben 9 maanden een soortige relatie. Word er echt ongelooflijk onzeker van, hij laat ook niet los wat ie in de toekomst verwacht. [zeikzeikzeik]
Eén jaar?quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:53 schreef TMV_ het volgende:
Ik meld me hier ook even aan![]()
Ik heb al bijna 4 jaar een relatie met een Turkse dame (van het moderne soort) en we zijn onderhand alweer 1,5 jaar gelukkig getrouwd
. Sinds onze trouwerij wonen we ook samen hier in Nederland en dit viel ook samen met de ingangsdatum van haar arbeidscontract in Nederland (kenniswerker) dus visum en vergunningen meteen voor elkaar.
Aan dit alles ging natuurlijk wel een lange afstands relatie vooraf. We hebben elkaar in die 2,5 jaar maar 4 keer kunnen ontmoeten, elke keer maximaal 2 weken. Dit was best wel moeilijk, soms zat er bijna een jaar tussen de ontmoetingen..
quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:57 schreef Underverse het volgende:
[..]
Russische vrouwen... Ik kan je een tip geven.. Hoewel ik niet weet wat jij al weet...
Search google: Russian women howto
Dat jaar was inderdaad wel kloten, geen aanrader neequote:Op woensdag 16 juni 2010 15:57 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Eén jaar?![]()
Ik vind de 2, 3 maanden max. die ik nu vaak heb al zeer moeilijk. Het kan dus erger, blijkt maar weer.
Jullie vertrouwen in elkaar moet wel rotsvast zijn geweest?
Heb je tips? Het moment dat ik voor 7 maanden afscheid neem van mijn vriend komt steeds dichtbij en ik weet niet hoe ik het vol moet gaan houdenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef TMV_ het volgende:
[..]
Dat jaar was inderdaad wel kloten, geen aanrader nee, maar als je zeker weet dat je uiteindelijk samen verder wilt is het te doen hoor
Tja.. je kunt ervoor zorgen dat je bezig blijft zodat je jezelf niet teveel vrije tijd geeft om je slecht te gaan voelen. Ook vergt het natuurlijk wederzijds vertrouwen. Wij hadden altijd wel nog contact via msn e.d. wat ook wel helpt. Maar het blijft gewoon erg lang en dat zul je gewoon moeten uitzitten, het enige dat je kunt doen is zorgen dat de tijd snel gaat.. Ik wens je er veel sterkte mee, ik weet hoe het is.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:00 schreef Syr het volgende:
[..]
Heb je tips? Het moment dat ik voor 7 maanden afscheid neem van mijn vriend komt steeds dichtbij en ik weet niet hoe ik het vol moet gaan houden
Leuk!quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:21 schreef Crashman112 het volgende:
Mijn vriendin is toegelaten tot de Univeresiteit van Leiden!Ze gaat een master doen voor 2 jaar.
Ben nu haastig op zoek naar een appartementje in/rondom leiden nu. Opleiding begint begin sept maar ze zit nu nog steeds in Albanie voor Peace Corps waar ze pas weg kan eing Juli. Veel geregel, (vooral financieel, 1 jaar is stervensduur, boven 15k), en veel frustratie omdat ze niks goed -kan- regelen in dat 3e wereld landje.
Maar het mag ook wel na meer dan 5 jaar elkaar maar 2x per jaar zien. Eindelijk een lange tijd bij elkaar voor onzelf.
(en als iemand een goed adresje/huurhuisje weet?!)
Veel plezierquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:43 schreef Alec690 het volgende:
Weer een geweldig moment om in dit topic te komen. Want.. morgen ga ik haar weer ophalen en blijft ze voor de komende 10 dagen.
Tot over 10 dagen en daarna is alle steun welkom, omdat ik dan weer dik 2 maanden mag gaan wachten. Maar dat boeit me nu even helemaal niets.
Ik heb een kopje 'Users met een partner in het buitenland die inmiddels samenwonen' gemaaktquote:Op maandag 28 juni 2010 14:08 schreef RPG het volgende:
Even een kleine update (beetje laat maar toch)
RPG (Nederlands, Zuid-Afrika) / vriendin (Miss_BlackBerryLove) (Nederlands, Nederland)
Is na 1 jaar geworden:
RPG (Nederlands, Zuid-Afrika) / vriendin (Miss_BlackBerryLove) (Nederlands, Zuid-Afrika)
en toen na 6 maanden:
RPG (Nederlands, Ierland) / vriendin (Miss_BlackBerryLove) (Nederlands, Ierland)
En we wonen nu sinds Januari dus samen in Ierland en hopen over een jaar ongeveer weer samen naar volgend land te gaan.
Ja dat is inderdaad altijd raar.. Het ene moment lig je nog samen in bed wakker te worden, en het andere zit je weer ouderwets op skype kilometers van elkaar vandaanquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:00 schreef Alec690 het volgende:
Vanochtend nog in m'n armen hier in bed, zojuist even snel op skype gezeten met haar 2500KM verderop. Mijn verstand heeft er nog steeds moeite mee.![]()
De meeting in juni was weer fantastisch, nu op naar september.... 9 weken, dus ik zal hier wel weer een tijdje posten.
God, wat mis ik haar en het idee van die 9 weken is gigantisch klote...Wel ga ik haar nu voor het eerst opzoeken, kijk er ontzettend naar uit.
Aangezien ik de eerste in deze reeks ben die in het kopje 'Users met een partner in het buitenland die inmiddels samenwonen' valt kan ik met zekerheid zeggen dat je er gewoon voor moet gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:21 schreef iBenny het volgende:
Bedankt Alec690
Dit is een post waar ik echt wat aan heb
Je zou me hiermee wel eens kunnen hebben overgehaald om het 'gewoon' te gaan doen en er echt voor te gaan...
Dankjewel
Geluksvogel!quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:44 schreef VonHinten het volgende:
Mijn vriendin is inmiddels alweer twee weken terug uit Sint-Petersburg en blijft de komende anderhalf jaar in NL
Ik blijf meelezen, succes aan de rest die nog steeds moet wachten!
Volgens mij wel he? Nr 2 alquote:Op donderdag 1 juli 2010 23:15 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Geluksvogel!![]()
Nee, super man. Enjoy, ik denk dat je ook naar het andere lijstje mag? *kijkt vragend naar kwiwi*
Veel zin in!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:07 schreef thespindoctor het volgende:
Zohet aftellen is begonnen, a.s. woensdag kan ik haar weer ophalen vanaf het vliegveld
Nou ik wilde het een keer doen want het kost niet veel. Alleen toen ik ging kijken op bijvoorbeeld nsinternationaal.nl gaf hij hele rare routes aan.. Bijvoorbeeld van Dusseldorf naar Sittard (Limburg) moest ik helemaal via Utrechtquote:Op zondag 4 juli 2010 19:30 schreef Alec690 het volgende:
Kwiwi, of iemand anders, ervaring met het reizen per trein (ICE) naar Düsseldorf?
Ik twijfel nog tussen 3 mogelijkheden, zelf met de auto en kiezen voor langparkeren, me laten brengen en ophalen (lastig, iedereen zit met werk e.d.) of met de ICE vanaf Utrecht naar Düsseldorf.
Ik laat met het liefst wegbrengen en ophalen, maar lastig voor veel mensen... als ik zelf rij.. tja, weet niet hoe het is om na een vliegreis nog eens 2,5 uur in de auto te stappen.
Tja, mijn ervaring is dat het goed is om bepaalde contact momenten te plannen en je daar dan ook aan te houden. Dat schept duidelijkheid voor beide en dan heb je even de tijd om gezellig bij te praten.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:16 schreef GSbrder het volgende:
Oh, dipje..
Vriendin heeft het de afgelopen week nogal druk gehad, net als ikzelf overigens, waardoor we steeds op andere momenten behoefte hadden aan contact. Zij zo rond de tijd dat ik nog aan het werk ben, ik op het moment dat ze net de deur uit is - en ik uit m'n nest ben. Niet gedacht dat de leefpatronen zo zouden verschillen, aangezien het tijdsverschil te verwaarlozen is.
Dit resulteerde in een karig sms-contact van 4 de afgelopen week.
Maar ik ga midden september naar haar toe, dat maakt een hoop goed!
Tsja, als zij werkt van 06:00 - 16:00 (CET) en ik van 13:00 - 22:00 dan is het lastig die momenten in te plannen, zeker als zij uitgaat in de City en ik hier voetbal kijk met een paar vrienden of overdag ga sporten. Daarnaast heeft ze ook geen standaard weekenden. Plannen is sowieso niet mijn ding, maar je hebt wel gelijk, ik denk dat ik dat toch maar eens moet doen.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:38 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Tja, mijn ervaring is dat het goed is om bepaalde contact momenten te plannen en je daar dan ook aan te houden. Dat schept duidelijkheid voor beide en dan heb je even de tijd om gezellig bij te praten.Maar goed, het blijft moeilijk soms natuurlijk.
Dat, en niet in de stress schieten als je een paar dagen weinig of niets van elkaar hoort.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:38 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Tja, mijn ervaring is dat het goed is om bepaalde contact momenten te plannen en je daar dan ook aan te houden.
Zorgen dat je met hem mee kanquote:Op maandag 5 juli 2010 20:04 schreef WeirdlyWired het volgende:
Nou, het ziet ernaar uit dat ik me dus hier ook kan melden. Ging het eindelijk super tussen ons. Komt ie met de mededeling dat ie 3 a 4 maanden wilt gaan reizen in Amerika. In het begin van de relatie is het wel eens ter sprake gekomen, maar nu is hij het dus echt van plan.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden
Ik kan niet mee. Dat is dus het probleem. Ik pak aankomend jaar weer een studie op. Het gaat overigens echt een opgave worden. In 2,5 jaar zijn we maximaal een week zonder elkaar geweest. En drie dagen geen contact was al een hel.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:09 schreef Thrust het volgende:
[..]
Zorgen dat je met hem mee kan![]()
Denk niet dat ik het zou trekken zolang zonder vriendin, maar als de droom zo sterk is, kan je maar beter proberen zo snel mogelijk erbij neer te leggen.
Ik weet wat je bedoeld. Probeer hem te overtuigen om te blijven. Het is echt een hel, en dan is mijn vriendin maar 5 weken weg (waarvan nu nog 15 dagen)quote:Op maandag 5 juli 2010 20:15 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Ik kan niet mee. Dat is dus het probleem. Ik pak aankomend jaar weer een studie op. Het gaat overigens echt een opgave worden. In 2,5 jaar zijn we maximaal een week zonder elkaar geweest. En drie dagen geen contact was al een hel.
Hem vragen om niet te gaan? Nee, dat vind ik weer te ver gaan. Het is zijn keuze die hij al had besloten voordat ik in the picture was. De situatie is wel degelijk veranderd voor hem, maar ik vind niet dat ik hem moet vragen om hem niet te gaan. Ik heb hem ook gezegd dat ik hem zal steunen. Ik kijk er alleen gewoon heel tegenop. Ik heb geen flauw idee wat ik allemaal kan doen om niet de hele tijd aan hem te denken.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoeld. Probeer hem te overtuigen om te blijven. Het is echt een hel, en dan is mijn vriendin maar 5 weken weg (waarvan nu nog 15 dagen)
Naja het is ook wel egoistisch, maar zo kijk ik er tegenaan. Overigens ligt mijn situatie ook net wat anders, maar dat ter zijde. Is het niet mogelijk dat hij het korter maakt, zodat het voor jou wat draaglijker wordt?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:22 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Hem vragen om niet te gaan? Nee, dat vind ik weer te ver gaan. Het is zijn keuze die hij al had besloten voordat ik in the picture was. De situatie is wel degelijk veranderd voor hem, maar ik vind niet dat ik hem moet vragen om hem niet te gaan. Ik heb hem ook gezegd dat ik hem zal steunen. Ik kijk er alleen gewoon heel tegenop. Ik heb geen flauw idee wat ik allemaal kan doen om niet de hele tijd aan hem te denken.
al gekeken of het bijvoorbeeld mogelijk is om na een week of 6-7 hem 2 tot 3 weken op te zoeken en een stukkie samen te doen?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:15 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Ik kan niet mee. Dat is dus het probleem. Ik pak aankomend jaar weer een studie op. Het gaat overigens echt een opgave worden. In 2,5 jaar zijn we maximaal een week zonder elkaar geweest. En drie dagen geen contact was al een hel.
Daar moet je misschien es aan werken. Niet kunnen leven zonder een ander is niet gezond.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:15 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |