abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81678971

Vriend/vriendin in het buitenland
Dit topic is bedoeld voor mensen die een zogenaamde 'LAT-relatie' (lange afstand relatie) hebben met iemand in het buitenland.
Uiteraard mogen ook mensen die dit niet hebben hier in meeposten.

Eerdere topics:
vriend/vriendin in buitenland
vriend/vriendin in buitenland #2
Vriend/vriendin in het buitenland #3

Users met een buitenlandse partner:

Alec690 (Nederlands, Nederland) / vriendin (Russisch, Rusland)

kwiwi (Nederlands, Nederland) / vriend (Nederlands, Cyprus)

thespindoctor (Nederlands, Cyprus) / vriendin (Nederlands, Nederland)

Remqo (Nederlands, Nederland) / vriendin (Peruaans, Peru)

El_Matador (Nederlands, Duitsland) / vriendin (Nederlands, Nederland)

AKnynke (Nederlands, Zweden) / vriend (Duits, Duitsland)

Earry (Nederlands, Nederland) / vriendin (Nederlands, Zuid-Afrika)

Crashman112 (Nederlands, Nederland) / vriendin (Amerikaans, Albanie)

Evolet (Nederlands, Nederland) / vriendin (Nederlands, Kenia)

RPG (Nederlands, Zuid-Afrika) / vriendin (Nederlands, Nederland)

Devion (Nederlands, Nederland) / vriendin (Russisch, Rusland)

heywoodu (Nederlands, Nederland) / vriendin (Braziliaans, Brazilie)

JustJap (Nederlands, Nederland) / vriendin (Deens, Denemarken)

Samsonneke (Nederlands, Nederland) / vriendin (Duits, Duitsland)

Gebraden_Wombat (Nederlands, Nederland) / vriendin (Nederlands, Amerika)

PearlySpencer (Nederlands, Nederland) / vriendin (Venezolaans, Venezuela)

Bluemage (Nederlands, Nederland) / vriendin (Amerikaans, Amerika)

peenvogel86 (Nederlands, Nederland) / vriendin (Fins, Finland)

thalia__xx (Belgisch, Belgie) / vriend (Spaans, Spanje)

Envibeesj (Nederlands, Noorwegen) / vriendin (Noors, Noorwegen)

RicXDesign (Nederlands, Nederland) / vriendin (Tsjechisch, Tsjechie)

VonHinten (Nederlands, Nederland) / vriendin (Nederlands, Rusland)

GSbrder (Nederlands, Nederland) / vriendin (Nederlands, Engeland)

Underverse (Nederlands, Nederland) / vriendin (Pools, Polen)

Voeg jezelf toe op de Wiki-pagina via onderstaande link:
Zelf ook een buitenlandse partner? Voeg jezelf toe aan het rijtje d.m.v. onderstaande link!
http://wiki.fok.nl/index.php?title=Vriend/vriendin_in_het_buitenland&action=edit

Laatste post uit vorige reeks:
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad niet wachten om er heen te gaan. Word ook wel tijd na dat mijn vriendin 4x hier is geweest. Ik ga ivm verlof op werk maar één week in september, maar kan daardoor in november nog een keer voor een week. Eerst komt mijn vriendin in juni hier heen.

Ik heb een hekel aan alleen slapen trouwens! Helaas is het bij mij meer luxe dan gewoonte... Hoeveel zit er al op van die 4 maanden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Alec690 op 20-05-2010 22:54:39 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:33:03 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81679603
Gelijk ook maar even een TVP dan.
pi_81679684
Dubbel..
  donderdag 20 mei 2010 @ 17:00:10 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_81680530
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Alec690 het volgende:
Ik kan inderdaad niet wachten om er heen te gaan. Word ook wel tijd na dat mijn vriendin 4x hier is geweest. Ik ga ivm verlof op werk maar één week in september, maar kan daardoor in november nog een keer voor een week. Eerst komt mijn vriendin in juni hier heen.

Ik heb een hekel aan alleen slapen trouwens! Helaas is het bij mij meer luxe dan gewoonte... Hoeveel zit er al op van die 4 maanden?
Er zit nu 1,5 maand op! Ik heb haar weggebracht en ondertussen heb ik haar 3 weken geleden nog gezien. Nu dit weekend weer en in juni 2 keer. Juli ga ik op vakantie (zonder haar) dus dan zie ik haar waarschijnlijk een hele maand niet. Dat wordt wel het zwaarste stukkie denk ik.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Alec690 het volgende:
Gelijk ook maar even een TVP dan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_81682327
Oh, trouwens... vergeet ik zomaar iets.

Zoals te zien is de OP flink opgeknapt en is er zelfs een kleine database ontstaan. Dit alles voornamelijk dankzij degene die de reeks ooit is begonnen: kwiwi!!

kwiwi bedankt!
  donderdag 20 mei 2010 @ 17:46:44 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81682516
Graag gedaan

Ik zal ook weer eens even een update geven;
Vriend is nu ongeveer 2,5 week hier (vooral voor werk, maar gelukkig zien we elkaar zo'n beetje dagelijks) en over een weekje gaan we samen naar Cyprus en daar blijf ik dan tot m'n tentamens (zo'n 3,5 week). Hopelijk heb ik dan geen last van de aswolk want m'n tentamens mag ik niet missen En voor daarna moeten we nog zien hoe we alles gaan plannen.
Nu al zin om weer lekker op het strand te kunnen gaan liggen
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 20:07:00 #8
88815 The_Emotion
98.3
pi_81688653
Mooie OP
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 mei 2010 @ 21:56:13 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_81694354
Ik meld me ook gewoon hier weer
Morgen komt ze hier weer heen voor het pinksterweekend (maandag pas weer terug ipv zondag ).
Dit weekend is het alweer 3 weken terug dat ik haar heb gezien, maar nu is ze hier zelfs 2 weekenden achter elkaar aangezien ze volgende week vrijdag alweer terug is hier
En dan 2 weken, en dan begint het WK bijna en zal er spanning gaan ontstaan

Als Nederland maar gewoon kampioen wordt zonder Brazilië eruit geschopt te hebben
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:58:22 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81694484
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:56 schreef heywoodu het volgende:

En dan 2 weken, en dan begint het WK bijna en zal er spanning gaan ontstaan

Als Nederland maar gewoon kampioen wordt zonder Brazilië eruit geschopt te hebben
Jullie zijn allebei voetbalfans?
pi_81694665
Hahaha.. Je kan er een toevoegen...

Underverse (Nederlands, Nederland) / vriendin (Martyne (Pools, Polen en nu even in Nederland) Maar liefst blijft ze hier en dat zie ik graag...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 mei 2010 @ 22:01:24 #12
284411 crew  heywoodu
pi_81694680
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jullie zijn allebei voetbalfans?
Nou ja, ze is geen voetbalfan als het om clubvoetbal gaat.
Maar als het om het nationale team gaat, zegt dit voldoende: Ze is Braziliaanse........
Dat betekent HEEL ERG fanatiek als het straks op het WK een wedstrijd van die kanaries is....

Het WK wordt echt een punt waar we over moeten praten
Het zou het makkelijkst zijn als beide landen er in de groepsfase uitgaan, maar ik hoop gewoon dat wij winnen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:05:34 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81694968
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, ze is geen voetbalfan als het om clubvoetbal gaat.
Maar als het om het nationale team gaat, zegt dit voldoende: Ze is Braziliaanse........
Dat betekent HEEL ERG fanatiek als het straks op het WK een wedstrijd van die kanaries is....

Het WK wordt echt een punt waar we over moeten praten
Het zou het makkelijkst zijn als beide landen er in de groepsfase uitgaan, maar ik hoop gewoon dat wij winnen
O god Hopelijk hoeven we jullie niet uit de OP te halen na het WK
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:06:04 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81694993
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:01 schreef Underverse het volgende:
Hahaha.. Je kan er een toevoegen...

Underverse (Nederlands, Nederland) / vriendin (Martyne (Pools, Polen en nu even in Nederland) Maar liefst blijft ze hier en dat zie ik graag...
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 mei 2010 @ 22:07:34 #15
284411 crew  heywoodu
pi_81695096
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O god Hopelijk hoeven we jullie niet uit de OP te halen na het WK
Nee hoor

Maar goed opletten is wel even belangrijk straks
pi_81695765
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Ik ging eens een keer in mijn uppie naar de locale discotheek... Ging op een gegeven moment ergens aan de bar zitten... Bestelde een biertje en iemand zat in mijn oor te gillen... Dus ik antwoorde heul beleefd... "Wat zeggie?"

En toen kreeg ik als antwoord: "Nie Rozumiem!"(Op zijn Pools)... Dus ik nog een keer, "Don't understand what your said, do you speak english?"...

Dat deed ze wel een beetje... We hebben behoorlijk gelachen (haar oudere zus deed ook nog eens mee en stak meermaals haar duim op) en op een gegeven moment wilde zij (Martyna) mijn telefoonnummer... Dus ik dacht.. Wat dondert het¿... Dus ik pak haar telefoon en typ mijn nummer in... Zij mij meteen gebeld naar mijn nummer (nummerweergave), dus ik kon haar nummer opslaan (dat was de bedoeling, nam ik aan)...

Toen ik wakker werd heb ik haar gebeld, en zei.. Where can i find you?... Ze bleek twee straten bij mij vandaan te logeren... Dus nu hebben we mekaar gevonden... Zo'n beetje... Ze twijfelde eerst heul erg aan haar Engelse beheersing(zwaar gebrekkig), ik zeg "No problem... Tomorrow i can speak a little Polish!" Zo gezegd zo gedaan...

Ze wil graag in Nederland blijven... Ik heb gezegd tegen haar... If you are really sweet, you'll never go to Poland without me... Toen moest ze lachen...

Tot zover is ze echt een schatje... Volgens mij ben ik ook haar eerste vriendje... Dat merk ik aan bepaalde dingen die ik zie...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2010 22:20:53 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:21:38 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81695982
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:18 schreef Underverse het volgende:

[..]

Ik ging eens een keer in mijn uppie naar de locale discotheek... Ging op een gegeven moment ergens aan de bar zitten... Bestelde een biertje en iemand zat in mijn oor te gillen... Dus ik antwoorde heul beleefd... "Wat zeggie?"

En toen kreeg ik als antwoord: "Nie Rozumiem!"(Op zijn Pools)... Dus ik nog een keer, "Don't understand what your said, do you speak english?"...

Dat deed ze wel een beetje... We hebben behoorlijk gelachen (haar oudere zus deed ook nog eens mee en stak meermaals haar duim op) en op een gegeven moment wilde zij (Martyna) mijn telefoonnummer... Dus ik dacht.. Wat dondert het¿... Dus ik pak haar telefoon en typ mijn nummer in... Zij mij meteen gebeld naar mijn nummer (nummerweergave), dus ik kon haar nummer opslaan (dat was de bedoeling, nam ik aan)...

Toen ik wakker werd heb ik haar gebeld, en zei.. Where can i find you?... Ze bleek twee straten bij mij vandaan te logeren... Dus nu hebben we mekaar gevonden... Zo'n beetje... Ze twijfelde eerst heul erg aan haar Engelse beheersing(zwaar gebrekkig), ik zeg "No problem... Tomorrow i can speak a little Polish!" Zo gezegd zo gedaan...

Ze wil graag in Nederland blijven... Ik heb gezegd tegen haar... If you are really sweet, you'll never go to Poland without me... Toen moest ze lachen...

Tot zover is ze echt een schatje... Volgens mij ben ik ook haar eerste vriendje... Dat merk ik aan bepaalde dingen die ik zie...
Leuk zeg! Hoe lang zijn jullie al samen? En zien jullie elkaar vaak, of dat niet echt?
pi_81696190
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Leuk zeg! Hoe lang zijn jullie al samen? En zien jullie elkaar vaak, of dat niet echt?
Klinkt heel "futile", bijna een week... Ontmoette haar afgelopen zaterdagnacht...

Maar ik ben sowieso enthousiast... Dus het maakt geen verschil in dit verhaal...
pi_81698692
Welkom underverse, ik heb je nog even toegevoegd aan de OP!

Net nog even 2 uurtjes op skype gezeten met mijn schatje. We zijn beiden zo blij dat we niet 3 maanden hoeven te wachten tot we elkaar zien zoals de laatste keer... dat was echt niet grappig meer..

Nu is ze voor mijn gevoel nog niet zo lang weg (3 weken...) en nu zie ik haar alweer in 4 weken! We zijn bijna op de helft dus. Klinkt misschien nog steeds lang, 7 weken tussenperiode i.p.v. 12 weken, maar voor ons is het al luxe! Na juni is het weer 8 weken wachten, maar dan ga ik vervolgens wel haar in Moskou bezoeken. Ben al bezig met de voorbereidingen, heb er echt zin in. Als alles goed gaat (met visum bijv.) ga ik in november opnieuw één week. En dan zit 2010 er al weer bijna op, waarbij we deze manier van leven alleen nog 2011 moeten volhouden om vervolgens in begin 2012 volledig samen te kunnen zijn, in Holland.

(daar kunnen we trouwens hartelijk om lachen, 2012... eindelijk niet meer ver verwijderd van elkaar, vergaat de wereld )
pi_81701254
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:03 schreef Alec690 het volgende:
Welkom underverse, ik heb je nog even toegevoegd aan de OP!

Net nog even 2 uurtjes op skype gezeten met mijn schatje. We zijn beiden zo blij dat we niet 3 maanden hoeven te wachten tot we elkaar zien zoals de laatste keer... dat was echt niet grappig meer..

Nu is ze voor mijn gevoel nog niet zo lang weg (3 weken...) en nu zie ik haar alweer in 4 weken! We zijn bijna op de helft dus. Klinkt misschien nog steeds lang, 7 weken tussenperiode i.p.v. 12 weken, maar voor ons is het al luxe! Na juni is het weer 8 weken wachten, maar dan ga ik vervolgens wel haar in Moskou bezoeken. Ben al bezig met de voorbereidingen, heb er echt zin in. Als alles goed gaat (met visum bijv.) ga ik in november opnieuw één week. En dan zit 2010 er al weer bijna op, waarbij we deze manier van leven alleen nog 2011 moeten volhouden om vervolgens in begin 2012 volledig samen te kunnen zijn, in Holland.

(daar kunnen we trouwens hartelijk om lachen, 2012... eindelijk niet meer ver verwijderd van elkaar, vergaat de wereld )
Russische vrouwen... Ik kan je een tip geven.. Hoewel ik niet weet wat jij al weet ...

Search google: Russian women howto
pi_81703739
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:40 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Is ze zelf ook Amerikaanse?
Beetje late reactie, maar ze is idd Amerikaans.
pi_81705496
Leuk topic!

Mijn inmiddels ex-vriendin is Zweedse en we hebben ongeveer een jaar een LAT-relatie gehad voordat ze hier kwam wonen.
pi_81707719
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:57 schreef Underverse het volgende:

[..]

Russische vrouwen... Ik kan je een tip geven.. Hoewel ik niet weet wat jij al weet ...

Ik heb geen 'how-to' nodig hoor, het is geen raar projectiel ofzo. Er zijn wel wat cultuurverschillen, maar dat is niet wereldschokkend.
pi_81715354
Ik ga morgen ook weer naar Albanië (heeft ze me toch weer over te halen, kutland ) voor 2 weken. Gelukkig geen aswolk die roet (haha ) in het eten gooit.
You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'.
pi_81734022
nog 12 dagen voordat mijn liefje komt de dagen kunnen nu niet snel genoeg gaan
pi_81734363
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:54 schreef Crashman112 het volgende:
Ik ga morgen ook weer naar Albanië (heeft ze me toch weer over te halen, kutland ) voor 2 weken. Gelukkig geen aswolk die roet (haha ) in het eten gooit.
Nice, enjoy!
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:56 schreef PearlySpencer het volgende:
nog 12 dagen voordat mijn liefje komt de dagen kunnen nu niet snel genoeg gaan
Ik ken het, ik ken het... die laatste dagen. Ik moet er nog 29, even volhouden dus...
pi_81743801
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:35 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik heb geen 'how-to' nodig hoor, het is geen raar projectiel ofzo. Er zijn wel wat cultuurverschillen, maar dat is niet wereldschokkend.
Het gaat niet om die howto, maar de informatie daar om heen... Als je interesse hebt, kan je er altijd van leren...

Zo bedoel ik dat!

OT: Ze heeft vandaag een heel lief smsje gestuurd.. Uiteraard heel lief berichtje terug gestuurd...

Je schrijft je wel helemaal scheel in het Pools... Al die indrukken (tekens boven bepaalde letters), de Nederlandse versie is wel drie keer korter!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2010 23:04:27 ]
pi_81748051
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:57 schreef Underverse het volgende:

Je schrijft je wel helemaal scheel in het Pools... Al die indrukken (tekens boven bepaalde letters), de Nederlandse versie is wel drie keer korter!
En dan is Nederlands al niet de kortste taal

Tevens TVP
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_81796179
Geen as meer uit de vulkaan op Ijsland

Nu maar hopen dat het waar is, geen gestress meer de hele tijd.
  zondag 23 mei 2010 @ 18:07:27 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81796427
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:57 schreef Alec690 het volgende:

Dat zou goed nieuws zijn
pi_81796449
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:57 schreef Alec690 het volgende:

Dat zou mooi zijn. M'n vriendin vliegt deze week "even" op-en-neer naar Zuid-Afrika. Heb d'r vandaag op het vliegtuig gezet met d'r zus erbij en de 2e komt ze weer terug Net bijna 3 weken bij elkaar geweest - alhoewel ik haar wel moest delen met d'r familie - dus ik kan er weer even tegenaan

Maarja, dat hoeft dus niet, want vanaf de 2e zijn we t/m eind augustus iig samen
pi_81797247
Ik vertrek begin juli naar Australië voor zeven maanden (in januari kom ik weer terug). Heb ik alles lekker mooi en gepland, kom ik twee maanden geleden ineens de allerliefste en geweldigste man tegen die ooit heb ontmoet hoe bedoel je timing. Nouja in begin hield ik de boot een beetje af vanwege dit avontuur, maar ik kon mezelf niet helpen en ben head over heels verliefd geworden. Hij gelukkig ook op mij, dus dat scheelt weer.
Anyway, ik kan wel wat tips gebruiken.... hoe overleef ik 7 maanden zonder mijn vriend? En nog belangrijker: hoe zorg ik ervoor dat ik een leuke tijd tegemoet ga, in plaats van dat ik 7 maanden ga zwelgen in zelfmedelijden? Tips zijn zeer welkom.
pi_81809697
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:43 schreef Syr het volgende:
Ik vertrek begin juli naar Australië voor zeven maanden (in januari kom ik weer terug). Heb ik alles lekker mooi en gepland, kom ik twee maanden geleden ineens de allerliefste en geweldigste man tegen die ooit heb ontmoet hoe bedoel je timing. Nouja in begin hield ik de boot een beetje af vanwege dit avontuur, maar ik kon mezelf niet helpen en ben head over heels verliefd geworden. Hij gelukkig ook op mij, dus dat scheelt weer.
Anyway, ik kan wel wat tips gebruiken.... hoe overleef ik 7 maanden zonder mijn vriend? En nog belangrijker: hoe zorg ik ervoor dat ik een leuke tijd tegemoet ga, in plaats van dat ik 7 maanden ga zwelgen in zelfmedelijden? Tips zijn zeer welkom.
Het is lastiger in jouw geval omdat de relatie nog zo pril is, maar hé, dat zegt helemaal niets over jullie persoonlijk. Je moet elkaar in ieder geval voor 200% vertrouwen, niet argwanend zijn of elkaar verwijten maken. Hou elkaar op de hoogte van al het wel en wee, maar dat betekent niet dat je elke dag uren moet praten. Dat kan zeker na een tijdje eerder als een last worden ervaren.

Verder vooral genieten in Australië, zulke dingen gebeuren altijd met zoiets. Dat zal je altijd zien.
pi_81825365
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:18 schreef Underverse het volgende:

[..]

Wat voor werk doet ze in Nederland?
pi_81831578
Nou weer ff verhaaltje deponeren. Ondertussen ben ik in Sint Petersburg geweest(en vast gezeten door aswolk -_-) en zij is hier geweest(Koninginnedag, Efteling etc.).

En nu 24 juni weer naar Sint Petersburg toe, haar ouders eindelijk ontmoeten(steeds niet van gekomen), voor augustus vakantie plannen in Oekrainie en dan komt ze September hier voor 4 jaar.:) (En wilt waarschijnlijk direct samenwonen)
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_81832726
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:10 schreef Devion het volgende:
Nou weer ff verhaaltje deponeren. Ondertussen ben ik in Sint Petersburg geweest(en vast gezeten door aswolk -_-) en zij is hier geweest(Koninginnedag, Efteling etc.).

En nu 24 juni weer naar Sint Petersburg toe, haar ouders eindelijk ontmoeten(steeds niet van gekomen), voor augustus vakantie plannen in Oekrainie en dan komt ze September hier voor 4 jaar.:) (En wilt waarschijnlijk direct samenwonen)
Ik ga in september naar Rusland (Moskou). Het is voor de eerste keer dat ik haar kant op ga. Wat voor type visum heb jij Devion?

Ik laat voor de eerste keer een toeristenvisum maken, maar heb begrepen dat het ook vrij eenvoudig is om een business visum te laten maken. Wat is jouw ervaring?
pi_81836482
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:48 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik ga in september naar Rusland (Moskou). Het is voor de eerste keer dat ik haar kant op ga. Wat voor type visum heb jij Devion?

Ik laat voor de eerste keer een toeristenvisum maken, maar heb begrepen dat het ook vrij eenvoudig is om een business visum te laten maken. Wat is jouw ervaring?
Ik heb een toeristenvisum gehaald via een bedrijf, www.visumwinkel.nl .(Kost 118 euro uit mijn hoofd) Nu ga ik weer voor een toeristenvisum.

Checklist voor visum Rusland:
1 - Uitnodiging: Of regel via het hotel waar je verblijft, maar als je bij haar verblijft moet zij een uitnodiging schrijven, echter moet ze wel voldoende vermogen hebben en dat aan kunnen tonen.
2 - Aanvraagduur: Houdt er rekening mee dat visumaanvragen nu langer duurt dan normaal, 1 maand van te voren moet voldoende zijn.(Normaal was de aanvraagduur maar een week maar is opgeschroeft)
3 - Toeristen/Zakelijk: Zakelijk is duurder en je hebt ook een bedrijf nodig die je uitnodigt ipv particulier. Enige voordeel van zakelijk visum is dat deze langer geldig is.
4 - Als je vriendin je uitnodigt, moet je registreren in Rusland bij een postkantoor anders krijgt je vriendin problemen.(En die registratie is een hel, 2 A4'tjes, 1 fout en je kan opnieuw beginnen, want het formulier moet foutloos zijn, dus geen verbeteringen e.d.)
5 - Via de visumwinkel kan je uitnodiging regelen(Kost wel 50 euro), maar hoef je niet te registreren.(Officieel wel, maar dat probleem/registratieverplichting ligt bij degene die je uitnodigt)
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_81838860
Ik heb inderdaad wat correspondentie gehad met visumwinkel en zij regelen de uitnodiging voor een toeristenvisum voor mij. ik heb afgesproken dat ik het halverwege juli opstuur, dat is ruim op tijd voor september. Na mijn trip in september vraag ik direct een visum aan voor november.

Ik heb overigens wel het geluk dat haar vader een vrij hoge functie heeft bij de overheid in Moskou, dus dat registeren e.d. is reeds gedaan op het moment dat ik aankom.

Maar thanks voor de info, had mezelf al wel goed ingelezen van tevoren, Het heeft alleen nog geen zin om het nu direct te regelen, aangezien ze mijn aanvraag niet eerder dan 6 weken van te voren in behandeling nemen.

(om eerlijk te zijn heb ik pas sinds één week een paspoort in bezit Het is de eerste keer dat ik buiten de EU reis. )

Heb er wel gigantisch veel zin in. Natuurlijk ken ik mijn vriendin door en door, hebben we super veel samen gedaan, maar het zien van haar 'thuis' mist nog. Zelfs de meeste familieleden heb ik reeds ontmoet in NL, maar niet in hun eigen omgeving. Ben je in Moskou geweest? Of alleen in St Petersburg? Wat is je ervaring met Rusland? Vertel es...
  maandag 24 mei 2010 @ 18:49:50 #39
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81839037
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:37 schreef Devion het volgende:

[..]

Ik heb een toeristenvisum gehaald via een bedrijf, www.visumwinkel.nl .(Kost 118 euro uit mijn hoofd) Nu ga ik weer voor een toeristenvisum.

Checklist voor visum Rusland:
-knip-
Dat is me nogal een gedoe elke keer Maar je kunt dus eigenlijk niet last-minute even beslissen om naar haar te gaan, i.v.m. die maand aanvraagduur, als ik het goed begrijp?
pi_81839247
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat is me nogal een gedoe elke keer Maar je kunt dus eigenlijk niet last-minute even beslissen om naar haar te gaan, i.v.m. die maand aanvraagduur, als ik het goed begrijp?
Hehe, daar kan ik je ook wel antwoord op geven: nee.

Ik zag een aantal super goede aanbiedingen (bijv. retour Dusseldorf -Moskou) voor dit pinksterweekend. Maar helaas, geen visum... De tripjes naar Rusland moet je ruim van te voren plannen (minimaal een maand) en dat is dus erg klote soms. Vandaar dat ik ook aan het uitzoeken ben in hoeverre een zakelijk visum mogelijk is. Kost wat, maar dan heb je bijv. een visum voor een half jaar en multiple entry. Dat maakt het een stuk eenvoudiger.

Andersom geldt trouwens hetzelfde, mijn vriendin heeft een zogenaamde schengenvisum nodig. En zoals wij heel makkelijk een uitnodiging kunnen kopen voor Rusland, kan zij dat niet. Grote voordeel voor m'n vriendin is haar paspoort al half vol zit met schengen/NL-visums en daar kijken ze bij de Nederlandse ambassade naar. Zo kreeg eerst voor één maand, vervolgens 3 maanden visum etc.

Maar inderdaad, het blijft een papierwinkel iedere keer.
pi_81839283

[ Bericht 100% gewijzigd door Alec690 op 24-05-2010 18:56:53 ]
pi_81843078
Vraagje: hoe lang zijn jullie al op en neer aan het reizen, bellen en op en neer aan het reizen?
pi_81848368
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:48 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik heb mijn visum via www.visumburo.nl geregeld voor net iets meer dan 100 euro. Kon gewoon via (aangetekende) post en binnen 10 werkdagen had ik mijn visum in huis. Zij kunnen ook een uitnodiging uit Rusland voor je regelen. Vermeld als reden van bezoek gewoon 'Toerisme' (niet iets met 'vriendin' ofzo). Succes

P.S. Groetjes uit Sint-Petersburg allemaal Ben momenteel bij mijn vriendin op bezoek
  maandag 24 mei 2010 @ 21:55:06 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81848448
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef VonHinten het volgende:

[..]
P.S. Groetjes uit Sint-Petersburg allemaal Ben momenteel bij mijn vriendin op bezoek
Heel veel plezier nog verder daar Geniet ervan
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 24 mei 2010 @ 22:02:19 #45
284411 crew  heywoodu
pi_81848979
Mijn vriendin is vanmiddag weer naar Duitsland vertrokken na sinds vrijdagavond hier te zijn geweest.
Zaterdag de hele dag met mn ouders door Delft gelopen, de historie bekijken enzo, erg leuk
Gisteren zijn we naar Vleuten geweest om daar haar (misschien) toekomstige au-pair familie te ontmoeten.
Erg aardige mensen ook, en we hebben beiden eigenlijk een hele goede eerste indruk gekregen (en zij volgens mij ook wel)
Vandaag natuurlijk niet zo heel veel gedaan, want om 14.38 hadden we hier de trein naar Amersfoort, waar zij dus naar Duitsland vertrok.

Nou ja, ik klaag niet, want....vrijdag is ze er alweer voor een weekend
pi_81864535
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb inderdaad wat correspondentie gehad met visumwinkel en zij regelen de uitnodiging voor een toeristenvisum voor mij. ik heb afgesproken dat ik het halverwege juli opstuur, dat is ruim op tijd voor september. Na mijn trip in september vraag ik direct een visum aan voor november.

Ik heb overigens wel het geluk dat haar vader een vrij hoge functie heeft bij de overheid in Moskou, dus dat registeren e.d. is reeds gedaan op het moment dat ik aankom.

Maar thanks voor de info, had mezelf al wel goed ingelezen van tevoren, Het heeft alleen nog geen zin om het nu direct te regelen, aangezien ze mijn aanvraag niet eerder dan 6 weken van te voren in behandeling nemen.

(om eerlijk te zijn heb ik pas sinds één week een paspoort in bezit Het is de eerste keer dat ik buiten de EU reis. )

Heb er wel gigantisch veel zin in. Natuurlijk ken ik mijn vriendin door en door, hebben we super veel samen gedaan, maar het zien van haar 'thuis' mist nog. Zelfs de meeste familieleden heb ik reeds ontmoet in NL, maar niet in hun eigen omgeving. Ben je in Moskou geweest? Of alleen in St Petersburg? Wat is je ervaring met Rusland? Vertel es...
Alleen in Sint Petersburg geweest. Rusland is een apart land. Bijvoorbeeld naar mensen kijken in de bus of metro doen ze niet. Eerste keer dat ik het deed(Als nieuwsgierige Hollander) zakte een Russisch man zowat in 1. Die dacht dat ik hem wat aan wilde doen.(Later legde mijn vriendin dit uit)

Zal later nog wel wat meer ervaringen delen, maar hebn nu te weinig tijd.
- Epicurus
pi_81872970
Beste achterblijvers & anderen,

Na de " break up " van afgelopen week met m'n vriendinnetje in Kaapstad heb ik meerdere malen via msn weer met haar gesproken.

Ze is nu vrij oppervlakkig en het lijkt momenteel meer op een vriendschap. Eigelijk wel raar dat ik nog steeds enorm veel om haar geef na wat ze mij heeft aangedaan. Zie topic 3 :

Stiekem heb ik (valse) hoop dat ik haar over 5 weken weer in m'n armen kan sluiten.. ben momenteel nog steeds HELEMAAL weg van haar..

Heb haar gezegd dat ik geen contact meer met haar zal opnemen en haar met rust laat. Als zij de behoefte heeft aan contact dat dat dan van haar kant zal moeten komen

Grtzz
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:18:13 #48
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81877408
Ik meld me ook weer, vanavond de laatste nacht samen en dan gaat ze morgen op het vliegtuig.
Raar gevoel nu, spannend, maar ook heel erg berustend en zelfs een beetje zin in het aftellen.. Heel maf.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:44 schreef Surfdude_nl het volgende:

Heb haar gezegd dat ik geen contact meer met haar zal opnemen en haar met rust laat. Als zij de behoefte heeft aan contact dat dat dan van haar kant zal moeten komen

Grtzz
Dat is wel de manier ja! Laat je eigen onafhankelijkheid niet in het gedrang komen en zorg ervoor dat zij de stappen moet zetten om contact met jou op te nemen. Het is het zwaarst en moeilijkst, maar je weet wel waar je aan toe bent en je gaat niet iets kunstmatig in stand houden terwijl de partner je niet wilt. Cold turkey afkicken helpt!

[ Bericht 68% gewijzigd door GSbrder op 25-05-2010 17:25:14 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_81900297
Zaterdag over 3 weken haal ik m'n meisje op in Düsseldorf en dat weekend daarop zitten we in een luxe suite in een prachtig hotel, voor 3 daages, maar toch. Can't wait, hebben we wel weer verdiend na ruim 7 weken wachten.

Nu lekker slapen, eerst nog even werken de komende tijd...
pi_81911862
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:59 schreef Devion het volgende:

[..]

Alleen in Sint Petersburg geweest. Rusland is een apart land. Bijvoorbeeld naar mensen kijken in de bus of metro doen ze niet. Eerste keer dat ik het deed(Als nieuwsgierige Hollander) zakte een Russisch man zowat in 1. Die dacht dat ik hem wat aan wilde doen.(Later legde mijn vriendin dit uit)

Zal later nog wel wat meer ervaringen delen, maar hebn nu te weinig tijd.
Ligt misschien aan je uiterlijk?

Ik heb genoeg oogcontact met Russ(inn)en op straat of in de metro. (En ja, ook in Sint-P.)
pi_81919908
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ligt misschien aan je uiterlijk?

Ik heb genoeg oogcontact met Russ(inn)en op straat of in de metro. (En ja, ook in Sint-P.)
Ik overdrijf wel een beetje, maar oogcontact is toch beperk tot een minimum. Misschien komt wel omdat ik bijna 2 meter ben en totaal niet Russisch lijk.
- Epicurus
pi_81922023
Zo nieuw topic alweer!

Inmiddels nog maar 1,5 maand voor mij .
pi_82025124
Morgen over 3 weken sta ik (voor het eerst) op Düsseldorf om haar op te halen. Erg veel zin in, tot die tijd nog erg druk met werk e.d. Iets wat ik eigenlijk helemaal niet erg vind. Jezus wat mis ik haar. Vanavond bijv. jubileum van mijn ouders. Zus en broers + aanhang uiteraard aanwezig, maar ik mag haar weer missen. Het gemis went helaas nooit.
pi_82029159
Ik meld me ook bij de LAT-club. In maart heb ik een meisje ontmoet terwijl ik in Maleisie was voor een wedstrijd, ze komt zelf uit Indonesië. Al die tijd hebben we contact gehad, en nu ben ik bij haar in Indonesië.

Gisteren hebben we besloten om een LAT-relatie te proberen
pi_82032213
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:21 schreef Devion het volgende:

[..]

Ik overdrijf wel een beetje, maar oogcontact is toch beperk tot een minimum. Misschien komt wel omdat ik bijna 2 meter ben en totaal niet Russisch lijk.

Want Russische vrouwen vallen op onderdeurtjes?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:37:02 #56
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_82067373
Vrijdag zie ik haar weer

Wel voor slechts één weekend, maar ik kijk er hoe dan ook heel erg naar uit!
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:36:42 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_82088237
Vriendin voor het eerst gesproken op MSN. Ging verrassend goed, ben daar normaal gesproken niet zo van, maar vond het toch wel lekker te weten dat ze een goed appartement heeft en dat de eerste dagen goed bevallen zijn.

Nog ca. 80 dagen en dan ga ik erheen!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_82091365
Het klinkt misschien vreemd en "verwend" maar ik moet zeggen dat het toch best klote voelt om elkaar een tijd niet te zien. Ze is nu een week weg en komt woensdag alweer terug maar toch. Vreemd genoeg is het geen enkel probleem als je in het zelfde land bent of in een buurland ofzo maar als ze opeens aan de andere kant van de wereld zit, is het toch een heel ander verhaal

Maar goed, woensdag mag ik d'r alweer ophalen op het vliegveld
pi_82094802
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:49 schreef Earry het volgende:
Het klinkt misschien vreemd en "verwend" maar ik moet zeggen dat het toch best klote voelt om elkaar een tijd niet te zien. Ze is nu een week weg en komt woensdag alweer terug maar toch. Vreemd genoeg is het geen enkel probleem als je in het zelfde land bent of in een buurland ofzo maar als ze opeens aan de andere kant van de wereld zit, is het toch een heel ander verhaal

Maar goed, woensdag mag ik d'r alweer ophalen op het vliegveld
Ja, ik vind je verwend.

Ik ben nu aan het wachten tot 19 juni. Ze is vertrokken op 25 april. Dus reken maar uit. En weet je hoe we dat noemen? 'short period between meetings this time'

Haha, nee, ik ben blij voor je hoor.
pi_82124683
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:24 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ja, ik vind je verwend.

Ik ben nu aan het wachten tot 19 juni. Ze is vertrokken op 25 april. Dus reken maar uit. En weet je hoe we dat noemen? 'short period between meetings this time'

Haha, nee, ik ben blij voor je hoor.
Moet zelf wachten tot 24 juni, dan ga ik die kant weer op.(Ik wacht sinds 9 mei pas )
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want Russische vrouwen vallen op onderdeurtjes?
Feit is dat Russen gewoon stukje kleiner zijn dan gemiddelder Hollander en als je als 2 meter lange Hollander door Sint Petersburg loopt val je wel wat op ja. Het is niet dat je ze nakijken, maar hebben wel gelijk door dat je niet Russisch ben en dan toch wat afstand houden.(Hoewel dit niet geld natuurlijk voor haar vrienden, die zijn nou juist wel heel erg geinteresseerd.)

P.s. Veel succes Dunia, Indonesie is wel een tering eind moet ik zeggen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Devion op 30-05-2010 23:05:52 ]
- Epicurus
pi_82126040
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:57 schreef Devion het volgende:

[..]

Moet zelf wachten tot 24 juni, dan ga ik die kant weer op.(Ik wacht sinds 9 mei pas )
[..]

Feit is dat Russen gewoon stukje kleiner zijn dan gemiddelder Hollander en als je als 2 meter lange Hollander door Sint Petersburg loopt val je wel wat op ja. Het is niet dat je ze nakijken, maar hebben wel gelijk door dat je niet Russisch ben en dan toch wat afstand houden.(Hoewel dit niet geld natuurlijk voor haar vrienden, die zijn nou juist wel heel erg geinteresseerd.)

P.s. Veel succes Dunia, Indonesie is wel een tering eind moet ik zeggen.
Jij kijkt wel uit naar september, waarin ze hier vrijwel definitief komt. Voor dit moet ik wachten tot begin 2012. Behoorlijk moeilijk, maar wel te doen... we hebben geen keus. In 2010 is ze geweest in januari, april en komt ze in juni weer. In september en november ga ik haar opzoeken. In december gaan we samen een week op vakantie. Het laatste jaar van onze LAT-relatie willen we anders gaan aanpakken. Vaker, maar korter elkaar opzoeken. Periodes zoals januari - april of juni-september (die nog gaat komen ) is echt niet leuk meer.
pi_82132299
Ik heb echt groot respect voor mensen wiens vriendin/vriend permanent in het buitenland woont.
Ik mis haar nu 6 maanden maar daarna mag ik haar wel weer lekker meenemen naar Nederland.

Het is zo moeilijk om de laatste paar weekjes school door te komen, het enige waar ik aan kan denken is daar heen gaan. Nog maar 6 weken
pi_82134545
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:12 schreef Evolet het volgende:
Ik heb echt groot respect voor mensen wiens vriendin/vriend permanent in het buitenland woont.
Ik mis haar nu 6 maanden maar daarna mag ik haar wel weer lekker meenemen naar Nederland.

Het is zo moeilijk om de laatste paar weekjes school door te komen, het enige waar ik aan kan denken is daar heen gaan. Nog maar 6 weken
Bedoel je dat je haar zes maanden achter elkaar niet hebt gezien?
pi_82156017
Ervaring mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82156918
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:49 schreef Syr het volgende:

[..]

Bedoel je dat je haar zes maanden achter elkaar niet hebt gezien?
Jep helaas wel
pi_82157358
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:16 schreef Evolet het volgende:

[..]

Jep helaas wel
Dan kan jij mij vast van heel veel tips voorzien over een maand vertrek ik voor 6,5 maanden naar Australië en ga mijn kersverse vriend dus zolang missen. Vrienden van me zeggen dat het weinig kans heeft om te overleven, maar als jij het kan... dus, kom maar op! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_82157398
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:25 schreef Syr het volgende:

[..]

Dan kan jij mij vast van heel veel tips voorzien over een maand vertrek ik voor 6,5 maanden naar Australië en ga mijn kersverse vriend dus zolang missen. Vrienden van me zeggen dat het weinig kans heeft om te overleven, maar als jij het kan... dus, kom maar op! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Don´t tell and kiss
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82188839
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:25 schreef Syr het volgende:

[..]

Haha, nou allereerst wij waren al ruim een jaar samen voordat ze wegging.
Het is echt heel moeilijk, en veel contact houden maakt het er niet beter op. Wij msnden iedere dag de nodige smsjes heen en weer en skype. Maar daardoor mis je elkaar echt veel meer.

Gewoon een vaste dag in week afspreken dat je echt even lekker de tijd voor elkaar neemt om te skypen/bellen etc.
Daarnaast ga ik er nu heen, daar leef je echt heel erg naartoe. Misschien kan vriendlief je opzoeken? Dat is zo een grote stimulans daar leef je dan beide heen.
Verder de tip is geniet ervan! Het klinkt echt heel stom maar jij bent dus degene die weggaat en jij krijgt zoveel nieuwe dingen te zien en te doen. Je moet er lekker op uit gaan en niet in je kamertje met hem gaan bellen.
Hij moet zichzelf lekker bezig houden, hobby oppakken, hij heeft veel tijd over. Ik deel mijn vrije tijd goed vol, en ik zoek nu al mijn vrienden en vriendinnen regelmatig op, daar heb je nu de tijd voor .

Maar eigenlijk, als het zo moet zijn moet het zo zijn. Heel cliché i know.

Meer vragen, tell me!
Zo tips geven is best lastig, hoewel het toch nog een heel verhaal is geworden
pi_82215714
Morgen nog 17 dagen...

Kan al niet meer wachten, nog even volhouden. Ik werd vandaag trouwens gebeld door het hotel waar over 3 weken een lang weekend verblijven, er was iets mis gegaan bij de boeking en ik had online 40 euro te weinig betaald. Het probleem zat in de website. Ik overwoog te annuleren en toen kreeg ik een upgrade naar een luxe suite en champagne op de kamer.
pi_82221272
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:10 schreef Alec690 het volgende:
Kan al niet meer wachten, nog even volhouden. Ik werd vandaag trouwens gebeld door het hotel waar over 3 weken een lang weekend verblijven, er was iets mis gegaan bij de boeking en ik had online 40 euro te weinig betaald. Het probleem zat in de website. Ik overwoog te annuleren en toen kreeg ik een upgrade naar een luxe suite en champagne op de kamer.
Euh, dus het was voor dat hotel goedkoper om je te upgraden naar een luxe(re) suite met champagne dan die 40 euro te laten zitten? Vreemde gang van zaken soms. Ik zou als hotel echt die 40 euro verlies nemen..

Mijn vriendin is momenteel op weg hier naar toe. Over ca. 1u 15min landt ze in Caïro en vanmiddag mag ik haar op gaan halen @ Schiphol
  woensdag 2 juni 2010 @ 08:42:38 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82222424
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:10 schreef Alec690 het volgende:
Morgen nog 17 dagen...
Misschien komen we elkaar dan nog tegen op Schiphol
pi_82225708
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Misschien komen we elkaar dan nog tegen op Schiphol
Ik moet naar Düsseldorf deze keer.
pi_82226548
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 04:18 schreef Earry het volgende:

[..]

Euh, dus het was voor dat hotel goedkoper om je te upgraden naar een luxe(re) suite met champagne dan die 40 euro te laten zitten? Vreemde gang van zaken soms. Ik zou als hotel echt die 40 euro verlies nemen..

Mijn vriendin is momenteel op weg hier naar toe. Over ca. 1u 15min landt ze in Caïro en vanmiddag mag ik haar op gaan halen @ Schiphol
Veel plezier! Ik vind het altijd helemaal fantastisch als ik de auto stap om richting het vliegveld (Schiphol/Dusseldorf) te rijden. Geweldig gevoel, wetend dat je je meisje mag gaan ophalen.

Edit: En over dat hotel... ze belde me op met de mededeling dat ik 40 euro bij moest betalen bij inchecken omdat er iets niet goed was gegaan bij het boeken op internet, probleem met hun internetmodule. Het ging zo snel dat ik me achteraf een beetje 'gepiepeld' voelde en besloot terug te bellen. Toen kreeg ik de hotelmanager aan de lijn.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:19:17 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82226966
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:46 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik moet naar Düsseldorf deze keer.
O daar vlieg ik normaal ook vandaan, maar deze keer toevallig een keer niet omdat via Amsterdam goedkoper was
pi_82227334
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O daar vlieg ik normaal ook vandaan, maar deze keer toevallig een keer niet omdat via Amsterdam goedkoper was
Met welke maatschappij vlieg je meestal dan? Met tussenstop? Wat kost zo'n ticket naar Cyprus eigenlijk?
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:41:41 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82227861
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:29 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Met welke maatschappij vlieg je meestal dan? Met tussenstop? Wat kost zo'n ticket naar Cyprus eigenlijk?
Meestal incl. 1 tussenstop in Duitsland, Tsjechie of Zwitserland en dat is dan met Czech Airlines, Lufthansa of Swiss Airlines. En soms zonder tussenstop met Cyprus Airways.
Tickets kosten 200 euro (ongeveer het minimum als je vroeg boekt in laagseizoen) tot 400 euro (normale prijs). Dat vroeg boeken voor 200 euro is me helaas pas 1x gelukt, want meestal weten we pas max. een maand van tevoren de precieze data. Anders zou het zelfs nog allemaal vrij goedkoop kunnen
pi_82228119
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 04:18 schreef Earry het volgende:

[..]

Wie weet komen we elkaar nog tegen, want ik ga nu me meisje ophalen, die is onderweg vanuit venezuela via Frankfurt naar Schiphol
pi_82394004
Wat is het toch geweldig om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien.
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 14:23:47 #79
88815 The_Emotion
98.3
pi_82394390
Veel plezier en geluk samen, neem het ervan
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_82400642
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:23 schreef Remqo het volgende:
Veel plezier en geluk samen, neem het ervan
Leuke reclame voor NL dankzij onze grote vriend Joran in het land van je vriendin.
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 16:42:34 #81
88815 The_Emotion
98.3
pi_82401213
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:32 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Leuke reclame voor NL dankzij onze grote vriend Joran in het land van je vriendin.
We hebben wel allebei iets om over te praten
En die Peruaanse cel is echt vieeeessss
- Ian Malcolm
pi_82441494
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:32 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Mijn vrouw zei het ook al. Weer iets waardoor de naam van Nederland verder aan gort wordt geholpen. Nederland heeft al geen beste naam en dat wordt er op deze manier niet beter op.
pi_82607315
Even een ruwe schop, nog 9 dagen en dan mag ik haar weer ophalen.

Kan niet wachten...
pi_82610359
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:18 schreef Alec690 het volgende:
Even een ruwe schop, nog 9 dagen en dan mag ik haar weer ophalen.
Hier 12 dagen En dan is ze iig de komende twee jaar weer in NL. Zij verhuist over een jaar waarschijnlijk wel naar A'dam (we wonen nu in Groningen), maar dat is allemaal prima te bereizen.
quote:
Kan niet wachten..
Same. Succes
pi_82611430
Voorheen zou ik A'dam - Groningen errug ver vinden. Met mijn huidige ervaring is alles in de benelux per definitie zeer dichtbij.
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:02:11 #86
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82612364
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:43 schreef Alec690 het volgende:
Voorheen zou ik A'dam - Groningen errug ver vinden. Met mijn huidige ervaring is alles in de benelux per definitie zeer dichtbij.
Haha dat heb ik dus ook. Dan hoor ik mensen 'zeuren' over dat hun vriend/vriendin een uur rijden verderop woont en ze hem/haar niet genoeg kunnen zien.. En dan denk ik: nou ik zou er voor tekenen
pi_82615245
Dan heb ik vette luxe, een half uurtje met de trein, normaal gesproken.
Na deze ervaring kan het mij inderdaad niet meer schelen of ik nu 2 of 3 uur reistijd heb .

Ik ben al keihard aan het aftellen, nog 5 weken .
Alles is al geregeld op mijn visum na
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 juni 2010 @ 14:04:51 #88
284411 crew  heywoodu
pi_82615443
Ik ga morgenochtend om 6 uur weer richting Duitsland
En maandagochtend om 0530 daar weer weg, ben ik op tijd voor Nederland-Denemarken

Gisteren zei ze me ineens dat er misschien een andere Braziliaanse au-pair komt dit weekend (die ze via internet kent, en die in het zuiden van Duitsland zit)
Ik dus even vragen waar die van plan was te slapen.....Dat was dus in de slaapkamer van mn vriendin (met zn 3'en dus)
Ik dacht lekker een lang weekend met zn 2'en te hebben, komt er ineens iemand die het hele weekend op onze lip zit

Nou ja, uiteindelijk bleek ze toch niet te komen, want het was te duur
Moet ik het even over hebben dit weekend, want dit was natuurlijk niet goed gecommuniceerd van haar kant. Als ze het anderhalve week van te voren had gezegd was er niks aan de hand geweest, dan kwam ik gewoon een weekendje eerder of later.
Maar die weinige dagen dat we samen zijn, wil ik toch écht heel graag lekker voor onszelf hebben
pi_82616843
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:04 schreef heywoodu het volgende:

Moet ik het even over hebben dit weekend, want dit was natuurlijk niet goed gecommuniceerd van haar kant. Als ze het anderhalve week van te voren had gezegd was er niks aan de hand geweest, dan kwam ik gewoon een weekendje eerder of later.
Maar die weinige dagen dat we samen zijn, wil ik toch écht heel graag lekker voor onszelf hebben
Groot gelijk Nogal ondoordacht van haar kant. En dan zeggen ze dat mannen tactloos zijn Kennelijk is het bij Brazilianen net andersom.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 juni 2010 @ 14:48:00 #90
284411 crew  heywoodu
pi_82617587
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:34 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Groot gelijk Nogal ondoordacht van haar kant. En dan zeggen ze dat mannen tactloos zijn Kennelijk is het bij Brazilianen net andersom.
Ik snap haar ook wel een beetje, ze probeert die andere au-pair al vanaf oktober te ontmoeten maar steeds lukt het om wat voor reden dan ook net niet.
Maar toch, probeer het dan in een weekend dat ik er niet ben
Kunnen ze lekker met zn 2'en praatziek zijn enzo
pi_82640537
Mijn gehele vriendengroep is op vakantie, mijn vriendin doet een kort tripje naar Turkije en is morgen terug in Moskou en vervolgens komt ze volgend week hierheen.

En ik? Keihard zwoegen van 8 tot 6, op een warm kantoor en met meer werk dan beschikbare handen.

Soms voel ik me wel een heul klein beetje zielig. Gelukkig eind deze maand ook nog een lang weekendje Limburg met m'n vriendin. En vanaf september ga ik me resterende vrije dagen goed misbruiken!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:52:52 #92
306766 dakgootezel
gek dak vies
pi_82647893
Shit LAT relaties. Ik weet niet hoe lang ik het nog trek, en hij woont niet eens zo heel ver weg. Duitsland; maar dan wel zuid oost, daar bij Oostenrijk. We leven sinds januari echt uit elkaar en hebben 9 maanden een soortige relatie. Word er echt ongelooflijk onzeker van, hij laat ook niet los wat ie in de toekomst verwacht. [zeikzeikzeik]
plakboek
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:15:08 #93
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82651910
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:52 schreef dakgootezel het volgende:
Shit LAT relaties. Ik weet niet hoe lang ik het nog trek, en hij woont niet eens zo heel ver weg. Duitsland; maar dan wel zuid oost, daar bij Oostenrijk. We leven sinds januari echt uit elkaar en hebben 9 maanden een soortige relatie. Word er echt ongelooflijk onzeker van, hij laat ook niet los wat ie in de toekomst verwacht. [zeikzeikzeik]
Als je geen toekomstideeen bespreekt (of kunt bespreken) met 'm dan wordt het inderdaad lastig, en snap ik dat je niet weet wat je ermee aan moet.
pi_82678780
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:52 schreef dakgootezel het volgende:
Wat ik in deze korte tijd heb geleerd is dat je moet plannen. Je moet plannen wanneer je elkaar weer gaat zien(Dus beide tijd vrij maken) en dit op regelmatige basis. Half jaar elkaar niet zien is wel erg lang en als hij ook geen toekomstbeeld heeft voor de relatie zie ik het somber in. Uiteindelijk zal één van jullie concessies moeten doen en (tijdelijk) emigreren.

Zelf ga ik 24 juni weer naar Sint-Petersburg(Heel erg veel zin in:)) en in september gaan we samenwonen in Eindhoven, dan is dit gedoe tenminste eindelijk voorbij. Heel misschien tussendoor nog naar Oekraïne voor een vakantie.(Tip voor de mensen met een Russisch vriend(in), Oekraïne heb je beide geen visum nodig en is lekker goedkoop, ga bijv. naar Simferopol)
- Epicurus
pi_82886755
Ik meld me hier ook even aan

Ik heb al bijna 4 jaar een relatie met een Turkse dame (van het moderne soort ) en we zijn onderhand alweer 1,5 jaar gelukkig getrouwd . Sinds onze trouwerij wonen we ook samen hier in Nederland en dit viel ook samen met de ingangsdatum van haar arbeidscontract in Nederland (kenniswerker) dus visum en vergunningen meteen voor elkaar.

Aan dit alles ging natuurlijk wel een lange afstands relatie vooraf. We hebben elkaar in die 2,5 jaar maar 4 keer kunnen ontmoeten, elke keer maximaal 2 weken. Dit was best wel moeilijk, soms zat er bijna een jaar tussen de ontmoetingen..

Ik wens jullie allemaal veel succes toe en een hele fijne tijd met je geliefden!
pi_82886964
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:53 schreef TMV_ het volgende:
Ik meld me hier ook even aan

Ik heb al bijna 4 jaar een relatie met een Turkse dame (van het moderne soort ) en we zijn onderhand alweer 1,5 jaar gelukkig getrouwd . Sinds onze trouwerij wonen we ook samen hier in Nederland en dit viel ook samen met de ingangsdatum van haar arbeidscontract in Nederland (kenniswerker) dus visum en vergunningen meteen voor elkaar.

Aan dit alles ging natuurlijk wel een lange afstands relatie vooraf. We hebben elkaar in die 2,5 jaar maar 4 keer kunnen ontmoeten, elke keer maximaal 2 weken. Dit was best wel moeilijk, soms zat er bijna een jaar tussen de ontmoetingen..
Eén jaar?

Ik vind de 2, 3 maanden max. die ik nu vaak heb al zeer moeilijk. Het kan dus erger, blijkt maar weer.

Jullie vertrouwen in elkaar moet wel rotsvast zijn geweest?
pi_82887066
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:57 schreef Underverse het volgende:

[..]

als ik russisch google dan kan je er beter geld achter zetten en jailbait
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_82887288
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:57 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Eén jaar?

Ik vind de 2, 3 maanden max. die ik nu vaak heb al zeer moeilijk. Het kan dus erger, blijkt maar weer.

Jullie vertrouwen in elkaar moet wel rotsvast zijn geweest?
Dat jaar was inderdaad wel kloten, geen aanrader nee , maar als je zeker weet dat je uiteindelijk samen verder wilt is het te doen hoor
pi_82890597
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef TMV_ het volgende:

[..]

Dat jaar was inderdaad wel kloten, geen aanrader nee , maar als je zeker weet dat je uiteindelijk samen verder wilt is het te doen hoor
Heb je tips? Het moment dat ik voor 7 maanden afscheid neem van mijn vriend komt steeds dichtbij en ik weet niet hoe ik het vol moet gaan houden
pi_82891378
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:00 schreef Syr het volgende:

[..]

Heb je tips? Het moment dat ik voor 7 maanden afscheid neem van mijn vriend komt steeds dichtbij en ik weet niet hoe ik het vol moet gaan houden
Tja.. je kunt ervoor zorgen dat je bezig blijft zodat je jezelf niet teveel vrije tijd geeft om je slecht te gaan voelen. Ook vergt het natuurlijk wederzijds vertrouwen. Wij hadden altijd wel nog contact via msn e.d. wat ook wel helpt. Maar het blijft gewoon erg lang en dat zul je gewoon moeten uitzitten, het enige dat je kunt doen is zorgen dat de tijd snel gaat.. Ik wens je er veel sterkte mee, ik weet hoe het is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')