abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81771128
Afgelopen donderdag weer eens in de fitnessruimte getraind en voor het eerst de volle 9 minuten van het heuvelprogramma uitgelopen

Na wat gepuzzel is het me nu ook gelukt dit te visualiseren. De loopband werkt standaard met percentages welke je een minuut moet volhouden:

zaterdag 22 mei 2010 @ 21:48:02 #77
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81773187
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:33 schreef Soempie het volgende:

[..]

Je hebt de meest vervelende les achter de rug.

Vanavond inderdaad op m'n nieuwe schoenen. Ben benieuwd of ik veel verschil merk.
Ik vond m eigenlijk helemaal niet vervelend
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:16:15 #78
30252 Soempie
Procreating
pi_81773952
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wedstrijdzwemmen, Friese Zomer Kampioenschappen, maar het ging niet zo heel goed. Drie van de negen keer ging het wel goed, mja.
Ah, dat is jammer... doe je al lang aan wedstrijdzwemmen?

@ hp38guser: netjes! Lijkt me een zwaar programma.

@ Yuki: des te beter. Na deze les werd het voor mij alleen maar makkelijker.

Ik heb zojuist ontzettend lekker gelopen! Die schoenen schelen echt. Veel meer steun, demping en geen blaren meer. Heb ruim 5 km gedaan in een half uur en daar ben ik erg blij mee. Onderweg was het heel rustig. Eigenlijk alleen maar dieren gezien (veel konijntjes en géén honden ).

M'n vriend wilde per se niet met mij mee en heeft een heel ander rondje gelopen. Het ging niet helemaal zoals hij verwacht had en eenmaal thuis zei hij dat hij de volgende keer wel met mij mee zou gaan. Ik vroeg of hij dat wel zag zitten: zo'n 5 km rennen. Hij trok een sip gezicht en vroeg of ik niet voor hem weer les 1 van Evy kon gaan doen. Dus, misschien morgen...
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81780331
Deze week weer begonnen met hardlopen. Het is mooi weer, dus dat scheelt Ik volg trouwens geen schema maar wissel hardlopen met wandelen af al luisterend naar mijn lichaam.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_81782677
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:42 schreef tim2308 het volgende:
Deze week weer begonnen met hardlopen. Het is mooi weer, dus dat scheelt Ik volg trouwens geen schema maar wissel hardlopen met wandelen af al luisterend naar mijn lichaam.
knap als je dat kunt! voor mij totaal ongeschikt. dan geef ik veel te vroeg op

straks weer lopen! wordt wel warm denk ik, maar komt nou eenmaal zo uit.
pi_81784334
En of het warm was!! Maar wel uitgelopen! Dus deze week moet ik aan de 8 minuten gaan geloven!
  zondag 23 mei 2010 @ 11:21:27 #82
30252 Soempie
Procreating
pi_81784627
Pfoe, LieLie, ik doe het je niet na met dit weer! Knap!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Redactie Sport zondag 23 mei 2010 @ 11:36:06 #83
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81784985
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ah, dat is jammer... doe je al lang aan wedstrijdzwemmen?
Ja, wat is lang.. 9 jaar bijna.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_81787267
@Soempie. Je gaat ook langzaam kapot tijdens die 9 minuten. Aan het eind gutst het zweet ook van mijn lichaam, maar het is een goede oefening om ook extreme omstandigheden te trainen.

Heb om te herstellen gisteren een extra rustdag genomen. Gelukkig loop ik nu eindelijk blessure en blaarvrij dus ben ik ook in staat nieuwe doelen te stellen.

Zo ga ik aan het einde van de middag gewoon trainen ondanks de warmte. Zolang de zon niet vol in het gezicht schijnt kan ik tot nu toe goed trainen. Sterker nog, vanmiddag ga ik proberen mijn persoonlijk record op de 5km omlaag te brengen naar 25:00

[ Bericht 22% gewijzigd door hp38guser op 23-05-2010 13:41:06 ]
pi_81792854
Ben nu bij les 14 (geloof ik), waar je voor het eerst 3x 6 minuten moet lopen. De eerste keer moest ik afhaken in de laatste 6 min door steken in de zij, dus ik heb de les de volgende keer herhaald. Ging beter en uitgelopen, maar toch niet helemaal het gevoel dat ik de les 'beheers'. Kan ik nu beter de les steeds herhalen totdat het wel goed voelt of gewoon doorgaan met de volgende les?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  zondag 23 mei 2010 @ 17:41:30 #86
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81795589
@ MrData: je kunt best doorgaan, les 15 is niet heel veel zwaarder en daarna wordt de hele week (schema van les 13-15) herhaald. Soms heb je gewoon een minder goede dag, dat betekent niet dat je het niet aan kan, toch? Mij helpt het altijd om bewust iets minder hard te lopen door extra op m'n adem te gaan letten.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_81796136
Net wakker en wil gaan lopen, maar de temperatuur houdt me nog een beetje tegen. Ga dus nu maar ff 'ontbijten', dingen koken voor straks en dan rond een uurtje of 8 maar hardlopen....hoop dat het dan wat afgekoeld is.
Best jammer dat iedereen van het hele mooie weer heeft genoten vandaag en ik heb liggen pitten! Maar ja, er komen vast nog meer mooie dagen!
pi_81796800
Dat jij niet uit je bed wordt gebrand. Om 9 uur s'ochtends is het bij mij echt te warm om te blijven liggen.
pi_81796984
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:24 schreef Cudles het volgende:
Dat jij niet uit je bed wordt gebrand. Om 9 uur s'ochtends is het bij mij echt te warm om te blijven liggen.
De eerste paar uur slaap ik altijd heel diep. Is er heel veel voor nodig om mij wakker te krijgen. De zon staat alleen tot 9u recht op mijn raam, maar tegenwoordig heeft de boom vlakbij heeeeeeel veel blaadjes en wordt er flink wat zon tegengehouden. Daarna alleen nog maar zon direct op mijn balkon en niet meer op kamer zelf. Gaat heel goed.

Voorheen had ik een zolderkamer op het zuidwesten/westen. Rond een uur of 1 kwam de zon erop en dan kwam ik idd om 3u mijn bed uitdrijven. Met zulke temperaturen buiten was het dan ook al gauw 28-30graden op mijn kamer. Nu is het 21 graden in mijn appartementje. Scheelt toch flink met voorheen en is dus ook beter voor het slapen met de nachtdiensten (en slapen in de zomer an sich denk ik, maar dat ga ik van de zomer uit vinden!). Voorheen had ik namelijk vanaf eind april vaak al 2 ventilatoren non-stop aanstaan (richting bed) en die gingen pas in september weer uit!
pi_81804192
Net terug van les 18. Was op zich goed te doen qua temperatuur! Wel echt dat mijn mp3-speler er mee op hield toen ik net de juiste les had gevonden en evy bijna ging zeggen dat we zouden starten.....
gelukkig wist ik ongeveer wat ik moest doen en doordat ik nog wel had gehoord dat de les 34min zou duren, heb ik het rekensommetje makkelijk kunnen maken. Vond het echt wel heel erg *peep* zo zonder muziek rennen en heb ook hartslagmeter niet kunnen gebruiken, omdat ik tegenwoordig (itt de eerste keer dat ik de hartslagmeter gebruikte) ik alleen de hartslag zie en niet de tijd en dat ie ondertussen door registreert....er zit ook maar één knop op en als je daar op drukt, stopt ie dus de registratie. Wel net afstand gemeten. Heb 4.06km gelopen in 34 minuten, is 7.16km/u gemiddeld.....WOW !

dinsdag les 19, niet meer starten met 2 minuten inlopen, maar meteen beginnen met 5, ben benieuwd. iig ga ik die wel weer met muziek doen! Nu ff gauw douchen, dan eten en dan naar werk! Nog maar 2 nachtjes !
pi_81805177
Oh, ik vind het ook zo irritant als de muziek uitvalt! Ik loop qua minuten met de stopwatch, dus ik kan het schema wel aanhouden, maar je hoort jezelf zo goed ademen/hijgen
Hij ging vanmiddag uit op het moment dat ik de oprit weer opliep, dus dat was ook een gelukje
  zondag 23 mei 2010 @ 21:53:00 #92
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81806853
Danseresje, wat goed dat je toch door bent gelopen, en dat het deze hitte! Ik ga morgenavond pas les 18 doen, maar dan rijden we wel even naar de duinen om daar te lopen, heb er nu al zin in .
Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan vanaf les 19, zonder die twee minuten inlopen. Is het dan echt aan te raden om zelf eerst warm te lopen?
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zondag 23 mei 2010 @ 22:48:40 #93
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81810690
zo, vandaag tuinmeubels in elkaar gezet en op de mtb gesprongen

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2542791

lopen doen we overmorgen weer!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 23 mei 2010 @ 22:49:16 #94
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_81810723
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:31 schreef LieLie het volgende:
Oh, ik vind het ook zo irritant als de muziek uitvalt! Ik loop qua minuten met de stopwatch, dus ik kan het schema wel aanhouden, maar je hoort jezelf zo goed ademen/hijgen
Hij ging vanmiddag uit op het moment dat ik de oprit weer opliep, dus dat was ook een gelukje
Ik loop al 19 lessen op dezelfde accu
pi_81810758
Zoals gepland ben ik vanavond om half zeven gaan hardlopen.

Ik was toch nog vermoeid na de training van afgelopen donderdag. Toch liep ik de eerste kilometers een aardig tempo en probeerde me te richtten op een tijd onder de 27 minuten. Helaas kon ik dit snelle tempo de laatste kilometer niet volhouden, maar gelukkig heb ik het laatste stuk niet hoeven wandelen.

De omstandigheden waren redelijk zwaar aangezien het toch warmer was dan verwacht met 24 graden en zon. Dat is wel even anders dan afgelopen periode waarin de temperatuur rond de 10 graden schommelde. Wel opvallend dat bijna alle keren dat het warm is ik gekozen heb voor de kortere afstand. Sinds ik de weersomstandigheden bijhoudt heb ik de volgende temperaturen en tijden genoteerd voor de 5 KM:

18-04: 18°C zonnig (27:00)
25-04: 23°C half bewolkt (30:00)
29-04: 24°C zonnig (28:30)
23-05: 24°C zonnig (27:45)

Mijn totale hardlooptijd was dus vandaag 27:45. Hiervan heb ik 5:30 gewandeld wat betekent ongeveer 4,45 km hardlopen met een gemiddelde hardloopsnelheid van 12,0 km/hr

Ik ben zeker niet ontevreden over vandaag. Als de omstandigheden lichter waren geweest had ik mijn PR zeker verbeterd. Ook gaat het lopen op snelheid steeds beter.

[ Bericht 8% gewijzigd door hp38guser op 23-05-2010 23:20:41 ]
pi_81814701
Leuk om alles bij te lezen. Al die verhalen en tijden en lessen motiveren mij ook weer Ik heb nog steeds last van mijn botten. Heb gisteren 2 keer 3 kwartier geskate en vandaag bij elkaar 3 uur gefietst, dus ik ben wel lekker actief bezig. Hardlopen heb ik even niet meer gedaan, maar morgen ga ik het weer oppakken (les 21).

Ik heb voor 6 juni afgesproken een 5 km loop te doen, samen met een vriendin. Qua lessen kan ik het nog net halen, maar als ik de laatste 3 lessen nog niet heb gelopen kan ik volgens mij ook al wel prima 5km achter elkaar lopen. Ik neem liever wat meer rust voor de echte loop, dan loop ik toch altijd een stuk fijner.

Dus mijn doel op 6 juni gesteld, wel mooi als ik dan lekker 30 minuutjes zou kunnen lopen, de komende weken maar even rustig aandoen qua drank en drukte, goed voor mezelf zorgen, lekker sporten... Wel zin in! En fijn om nu zo'n duidelijk doel te hebben!

Na 6 juni wil ik het tot 1 aug. stabiliseren (i.v.m vakantieplannen) door steeds 35 minuutjes een rustig rondje te gaan lopen van ongeveer 5 km, en dan vanaf aug opbouwen naar de 10 kilometer....

Nu slapen... was een vermoeiende dag, hele dag gefietst en in de zon gezeten
  maandag 24 mei 2010 @ 08:39:40 #97
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81820491
Zijn er hier ook gebruikers van CardioTrainer? Ik zoek een 'Move your bot' tegenstander.
Life is what you make it.
pi_81821375
Vanochtend op tijd opgestaan om les 13 van Evy te lopen. De eerste serieuze les zo op papier, wel drie keer vijf minuten lopen! . (Al zal ik daar over een paar weken weer op terug komen waarschijnlijk ). Ging best okay, techniek is nog steeds naadje, echt, sinds mn verkoudheid loop ik echt als een koe ofzo. Kweenie waar dat in zit. Les weer goed volgehouden, zelfs nog een interval van 2 minuten erachteraan dus mag niet mopperen! En voor het eerst over de 5km, (lopen + wandelen dus he), ook weer een grensje.

Zie ook http://rnkpr.com/a60ac1 .
  maandag 24 mei 2010 @ 10:10:26 #99
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81821614
quote:
Op maandag 24 mei 2010 08:39 schreef Schanulleke het volgende:
Zijn er hier ook gebruikers van CardioTrainer? Ik zoek een 'Move your bot' tegenstander.
Flappekz en ik lopen met Cardiotrainer (ik momenteel even niet vanwege enkelblessure)
  maandag 24 mei 2010 @ 10:36:04 #100
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_81822207
Ik ga altijd als ik klaar ben mijn afstand even meten. GPS neem ik niet mee, beetje irritant/zwaar.
www.afstandmeten.nl , daar teken ik het altijd even in. Je kan daar ook meteen de tijd invoeren; dan krijg je de gemiddelde snelheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')