Ow, dat blijft sowieso de rest van mijn leven wel af en toe hoor, maar gelukkig niet meer zo uitgebreid als in de zwangerschap. Hat gaat nu tijdelijk om elke maand een ijzerinfuus waar je anderhalf uur mee zoet bent om het ijzergehalte op te krikken. Dat zal na verloop van tijd wel naar 1 keer in de paar maanden gaan en dat is prima te doenquote:
Lijkt mij ook ja. Ik heb mijn bod net ingetrokken. Kunnen we het zo goedkoop mogelijk houdenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:29 schreef Lijnloos het volgende:
Het lijkt me dat we best iets kunnen verdelen van al die bolletjes toch? Wat mij betreft prima.
Daar dacht ik zelf ook aan. Het moet nog wel een redelijk bedrag blijven voor zoveel bollen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:03 schreef Lijnloos het volgende:
Doe ik! Ben wel benieuwd of die verkoper er op hapt... zou wel heel goedkoop worden dan voor dat aantal bolletjes, maar ja als je er vanaf wilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¤ vergetenquote:Op zondag 23 mei 2010 13:29 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb een haaknaald van 0,75, maar die zie ik mij nog niet gebruiken
quote:Op zondag 23 mei 2010 14:44 schreef B.ertha het volgende:
Oh, dat is al wat anders. Lekker goedkoop!
Precies! Ik haak met de normale 4 van Prym en de 4 van de Wibra gebruik ik als ik de bovenste losse van de vorige kantsteek op moet pakken. Dat kleine haakje van de Wibra is ideaal voor te strakke steken.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:23 schreef trui het volgende:
pas op, de maatvoering van de haaknaalden van de wibra wijkt af van de standaard maatvoering van haaknaalden. ik had er eerst ook een paar van de wibra en toen bleek ineens dat de wibra naald van '4mm' dunner was dan 3,5mm-naald van een duurder merk.
die vind ik ook echt stukken fijner werken dan de 'gewone'. maar zijn ze japans? dat wist ik niet.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:02 schreef Yachiru het volgende:
Ik gebruikte eerst de oude metalen haaknaalden van m'n moeder maar ik kreeg zo'n last van m'n duim omdat er precies op dat plekje waar je je duim houdt lettertjes en cijfertjes staan
Nu heb ik die Japanse van Clover, die gele met die fijne handgreep.
Die zijn echt superfijn
Ooooh die zijn zo schattig! Uit Mononoke Hime toch? Ik vind vooral dat geluidje dat ze maken cute!quote:Op maandag 24 mei 2010 13:18 schreef Lyssa het volgende:
Crosspost en ik denk dat ik hier zal moeten blijven hangen
Nadat ik helemaal verliefd was geworden op allerlei haakpatronen, heb ik vandaag maar eens wat haakspulletjes bij mn moeder opgehaald. De laatste keer dat ik het gehaakt was op de basisschool, dus ik moet eerst maar weer eens leren haken!
De spulletjes:
[ afbeelding ]
Mijn eerste poging tot haken:
[ afbeelding ]
Mijn (eerste) inspiratie:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=347924.0
[ afbeelding ]
Glow in the dark poppetjes van een animefilm
Eindproducten post ik in de toekomst
Ja klopt.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:41 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ooooh die zijn zo schattig! Uit Mononoke Hime toch? Ik vind vooral dat geluidje dat ze maken cute!
Ik haal de draad door het laatste lusje en trek het aan (met indien nodig nog een extra knoopje) daarna werk ik het draadje weg.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:55 schreef Lyssa het volgende:
[..]
@ Hoe maak ik een einde aan mn haakstukje?Ik kan het niet vinden online oid!
Waarschijnlijk meerder je niet (genoeg) in de volgende rondes... Hier staat een patroon voor een rondje http://garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=120&d_id=56&lang=nl (het patroon volgen maar dan met 1 kleur om een effen rondje te maken).quote:Op maandag 24 mei 2010 14:50 schreef Lyssa het volgende:
Ik wou een rondje maken! http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ zoals daar.. Nu ben ik gewoon verder gegaan om t rondje groter te maken, maar nu heb ik meer een vingerhoedjeWat heb ik verkeerd gedaan?
Niet voldoende gemeerderd? Spuit elf was even afgeleidquote:Op maandag 24 mei 2010 14:50 schreef Lyssa het volgende:
Ik wou een rondje maken! http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ zoals daar.. Nu ben ik gewoon verder gegaan om t rondje groter te maken, maar nu heb ik meer een vingerhoedjeWat heb ik verkeerd gedaan?
Ah ja dankjewel! Ik ben nu bezig met een patroontje. Niet al te moeilijk en daarin kwam het ook in voor, nu weet ik hoe ik t zelf kan zien!quote:Op maandag 24 mei 2010 17:50 schreef trui het volgende:
fijn manda-rijn, dat het beter gaat met je schouder!
haha lyssa, mooi om te zien, je probeersels! een rondje heeft wel steeds meer steken nodig om plat te kunnen blijven, anders maak je inderdaad meer een kokertje. weet je al hoe je moet meerderen? gewoon 2 steken in 1 steek uit de vorige ronden maken. voor een plat rondje meerder je meestal in het begin in elke steek, en daarna steeds iets minder snel. dus bijvoorbeeld: in de tweede toer alle steken uit toer 1 verdubbelen, in de derde toer doe je 't om en om, dus telkens 1 wel verdubbelen, en 1 niet. in de vierde toer laat je er dan telkens 2 tussen zitten, etc. etc. maar je kunt het ook aanpassen aan hoe 't vordert; als je 't gevoel hebt dat je rondje een kuiltje wordt moet je iets meer meerderen, en als 't gaat bobbelen moet je blijkbaar iets minder meerderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |