Je kan beter de links naar de filmpjes op youtube hier neer zetten die je hebt zitten kijken...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:27 schreef RobbieD het volgende:
Ik weet het, ik loop een goede kans om als zwartkijker en doemdenker versleten te worden, maar helaas, ik kom er niet onder uit om mijn zorgen alhier te spuien.
Ik denk namelijk dat de situatie in Griekenland gaat leiden tot grote sociale onrust die uiteindelijk overgaat in geweldadige acties in heel het land. Dit zal m.i. op zijn beurt leiden tot gewelddadig ingrijpen van het leger. Het geweld spiraleert en escaleert, een volksopstand, de regering valt, investeerders trekken aan de latten, toerisme dondert in elkaar en nog nooit was Griekenland zo onbestuurbaar en zo goed in staat tot het niet terugbetalen van welke lening dan ook. Heetgebakerde Spanjaarden volgen fluks het Griekse voorbeeld en zelfs koele Ieren staan daarna in brand.
De dagen van de euro zijn geteld - er helpt geen moedertjelief aan. Er wachten ons duistere tijden van hyperinflatie.
Laat je niet wijsmaken met uitspraken als: we hebben te veel belangen in Griekenland om het land failliet te laten gaan.
Vertrouw de euro voor geen cent, zet je spaarcenten om in dollars of edele metalen.
Heel juist, zuidelijke landen zijn vele tientallen jaren gewend om ieder jaar te devalueren en ook ieder jaar loonsverhogingen uit te delen, en nu moeten ze loonsverlagingen uitdelen, nee, dat zal niet gaanquote:Op maandag 24 mei 2010 20:27 schreef RobbieD het volgende:
Ik weet het, ik loop een goede kans om als zwartkijker en doemdenker versleten te worden, maar helaas, ik kom er niet onder uit om mijn zorgen alhier te spuien.
Ik denk namelijk dat de situatie in Griekenland gaat leiden tot grote sociale onrust die uiteindelijk overgaat in geweldadige acties in heel het land. Dit zal m.i. op zijn beurt leiden tot gewelddadig ingrijpen van het leger. Het geweld spiraleert en escaleert, een volksopstand, de regering valt, investeerders trekken aan de latten, toerisme dondert in elkaar en nog nooit was Griekenland zo onbestuurbaar en zo goed in staat tot het niet terugbetalen van welke lening dan ook. Heetgebakerde Spanjaarden volgen fluks het Griekse voorbeeld en zelfs koele Ieren staan daarna in brand.
De dagen van de euro zijn geteld - er helpt geen moedertjelief aan. Er wachten ons duistere tijden van hyperinflatie.
Laat je niet wijsmaken met uitspraken als: we hebben te veel belangen in Griekenland om het land failliet te laten gaan.
Vertrouw de euro voor geen cent, zet je spaarcenten om in dollars of edele metalen.
Wat een kletsika, als de Grieken alleen al het truukje onder de knie krijgen van de verschuldigde belastingen te innen, dan is de hele crisis daar binnen de kortste keren over zonder dat er een demonstratie aan te pas komt.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:27 schreef RobbieD het volgende:
Willem, ben jij dat?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:27 schreef RobbieD het volgende:
Even een kijkje in de geschiedenis:quote:Op maandag 24 mei 2010 20:27 schreef RobbieD het volgende:
Het zijn allemaal zaken die nog gaan gebeuren. Peak-oil is onvermijdelijk (tenzij je gelooft dat olie op een magische manier door de aarde wordt gefabriceerd, in dat geval geloof je waarschijnlijk ook in Godquote:Op maandag 24 mei 2010 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Even een kijkje in de geschiedenis:
Olietopic #12 - Prijs per vat rond de 80 dollar
En kregen we een peak-oil? Nee.
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.
En viel de dollar? Nee.
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
En is de huizenmarkt 50% ingestort? Nee.
Griekenland, of De Val van de Euro #9
En viel de Euro? ....
De BB&B reeks was daar al heel vroeg mee bezig hoor, in 2006 al. Heel veel economen waren toen nog in holladiejee stemming.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef Igen het volgende:Hoeveel speculatieve topics werden er volgepost over de risico's binnen de Amerikaanse subprime-markt voordat de kredietcrisis losbarstte? Nul.
Nuquote:Barroso sceptisch over Duitse voorstellen
Uitgegeven: 24 mei 2010 20:42
BERLIJN - Voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie is sceptisch over voorstellen van de Duitse regering om het stabiliteitspact, dat de waarde van de euro op peil moet houden, aan te scherpen.
© ANP
Het is al mogelijk om landen die de begrotingsregels overtreden stemrecht te ontnemen en staatsrechtelijk is het vrijwel onmogelijk om daarin nog verder te gaan, zegt Barroso in een vraaggesprek met de Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Hij wijst er in het vraaggesprek ook op dat geen enkele belangrijke politieke partij in Duitsland aan de burgers heeft uitgelegd hoe groot de voordelen van de euro zijn voor de Duitse economie.
Ik kan zo gauw één topic uit 2006 vinden, en dat is deze:quote:Op maandag 24 mei 2010 23:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De BB&B reeks was daar al heel vroeg mee bezig hoor, in 2006 al. Heel veel economen waren toen nog in holladiejee stemming.
Pfft, daar schreef ik in 2002 al over. Een terreuractie is niet zomaar te voorspellen, maar financieel-economische ontwikkelingen zijn vaak al jaren van te voren aan te wijzen.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef Igen het volgende:
Hoeveel speculatieve topics werden er volgepost over de risico's binnen de Amerikaanse subprime-markt voordat de kredietcrisis losbarstte? Nul.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:40 schreef dvr het volgende:
2004: ¤1 = $1 vandaag ?
"Dan storten de huizen- en aandelenmarkt in en gaan Amerikaanse huishoudens bij bosjes failiet."
Anders gezegd: Iedereen mag zo onverantwoordt bezig zijn wat hij wil maar het vangnet moet groot genoeg zijn om elke vorm van mismanagement op te vangen? Er moet geen mismanagement (mogelijk) zijn! Regels zijn je om je er aan te houden zolang je onderdeel bent van een systeem. En zeker niet om te liegen en bedriegen en toch te doen alsof je je aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:32 schreef Outlined het volgende:
Het systeem zou zo moeten werken dat het landen met te grote tekorten kan 'handlen'. Naar een systeem streven waar IEDEREEN zich keurig aan de regels MOET houden, daar geloof ik zo ontzettend NIET in.
Nee. Mis-management kan je niet tegenhouden, zeker niet als je met zoveel bent, er zal er altijd wel eentje prutsen. Echter degenen die mis-managen zouden zelf de klappen moeten vangen en niet de landen die wel goed managen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Anders gezegd: Iedereen mag zo onverantwoordt bezig zijn wat hij wil maar het vangnet moet groot genoeg zijn om elke vorm van mismanagement op te vangen? Er moet geen mismanagement (mogelijk) zijn! Regels zijn je om je er aan te houden zolang je onderdeel bent van een systeem. En zeker niet om te liegen en bedriegen en toch te doen alsof je je aan de regels houdt.
Net zoals dat het verkeer hardrijders, door rood rijders en rijders onder invloed aan zou moeten kunnen? Dat gaat ook niet werken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:32 schreef Outlined het volgende:
Het systeem zou zo moeten werken dat het landen met te grote tekorten kan 'handlen'. Naar een systeem streven waar IEDEREEN zich keurig aan de regels MOET houden, daar geloof ik zo ontzettend NIET in.
Bullshit, natuurlijk wel, gewoon goed controleren en fatsoenlijke sancties afdwingen. En als ze dat niet willen dan flikkeren ze maar op uit de handelszone en mogen ze kijken hoe leuk het is om niet met de rest van Europa handel te mogen voeren.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:46 schreef Outlined het volgende:
[..]
Nee. Mis-management kan je niet tegenhouden, zeker niet als je met zoveel bent, er zal er altijd wel eentje prutsen. Echter degenen die mis-managen zouden zelf de klappen moeten vangen en niet de landen die wel goed managen.
Ja, maar die mogen nu wel klagen en bepalen natuurlijk...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:15 schreef Outlined het volgende:
eh . . . en wie gaat dat dan afdwingen. Zelfs Fr en D hielden zich er niet aan een anatal jaar terug.
Dat werkt natuurlijk niet. Economie heeft vertrouwen nodig, maar met zulke maatregelen en dreigementen maak je het vertrouwen juist kapot.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Bullshit, natuurlijk wel, gewoon goed controleren en fatsoenlijke sancties afdwingen. En als ze dat niet willen dan flikkeren ze maar op uit de handelszone en mogen ze kijken hoe leuk het is om niet met de rest van Europa handel te mogen voeren.
Had je deze post van dvr nog gezien?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:45 schreef Igen het volgende:
Dat werkt natuurlijk niet. Economie heeft vertrouwen nodig, maar met zulke maatregelen en dreigementen maak je het vertrouwen juist kapot.
Ja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |