abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2010 @ 20:27:02 #101
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_81843399
Ik weet het, ik loop een goede kans om als zwartkijker en doemdenker versleten te worden, maar helaas, ik kom er niet onder uit om mijn zorgen alhier te spuien.
Ik denk namelijk dat de situatie in Griekenland gaat leiden tot grote sociale onrust die uiteindelijk overgaat in geweldadige acties in heel het land. Dit zal m.i. op zijn beurt leiden tot gewelddadig ingrijpen van het leger. Het geweld spiraleert en escaleert, een volksopstand, de regering valt, investeerders trekken aan de latten, toerisme dondert in elkaar en nog nooit was Griekenland zo onbestuurbaar en zo goed in staat tot het niet terugbetalen van welke lening dan ook. Heetgebakerde Spanjaarden volgen fluks het Griekse voorbeeld en zelfs koele Ieren staan daarna in brand.
De dagen van de euro zijn geteld - er helpt geen moedertjelief aan. Er wachten ons duistere tijden van hyperinflatie.
Laat je niet wijsmaken met uitspraken als: we hebben te veel belangen in Griekenland om het land failliet te laten gaan.
Vertrouw de euro voor geen cent, zet je spaarcenten om in dollars of edele metalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobbieD op 24-05-2010 20:28:04 (typefout) ]
In Gold we trust
  maandag 24 mei 2010 @ 21:06:55 #102
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_81845445
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:27 schreef RobbieD het volgende:
Ik weet het, ik loop een goede kans om als zwartkijker en doemdenker versleten te worden, maar helaas, ik kom er niet onder uit om mijn zorgen alhier te spuien.
Ik denk namelijk dat de situatie in Griekenland gaat leiden tot grote sociale onrust die uiteindelijk overgaat in geweldadige acties in heel het land. Dit zal m.i. op zijn beurt leiden tot gewelddadig ingrijpen van het leger. Het geweld spiraleert en escaleert, een volksopstand, de regering valt, investeerders trekken aan de latten, toerisme dondert in elkaar en nog nooit was Griekenland zo onbestuurbaar en zo goed in staat tot het niet terugbetalen van welke lening dan ook. Heetgebakerde Spanjaarden volgen fluks het Griekse voorbeeld en zelfs koele Ieren staan daarna in brand.
De dagen van de euro zijn geteld - er helpt geen moedertjelief aan. Er wachten ons duistere tijden van hyperinflatie.
Laat je niet wijsmaken met uitspraken als: we hebben te veel belangen in Griekenland om het land failliet te laten gaan.
Vertrouw de euro voor geen cent, zet je spaarcenten om in dollars of edele metalen.
Je kan beter de links naar de filmpjes op youtube hier neer zetten die je hebt zitten kijken...

Niemand weet wat er gaat gebeuren, maar er heeft altijd iemand ongeveer gelijk.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  maandag 24 mei 2010 @ 21:32:14 #103
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81846857
quote:
Heel juist, zuidelijke landen zijn vele tientallen jaren gewend om ieder jaar te devalueren en ook ieder jaar loonsverhogingen uit te delen, en nu moeten ze loonsverlagingen uitdelen, nee, dat zal niet gaan
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  maandag 24 mei 2010 @ 21:41:11 #104
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_81847463
Nee dollars zijn lekker wil je zeggen...
shoarma is lekker
pi_81847721
quote:
Wat een kletsika, als de Grieken alleen al het truukje onder de knie krijgen van de verschuldigde belastingen te innen, dan is de hele crisis daar binnen de kortste keren over zonder dat er een demonstratie aan te pas komt.

Als ze dan ook nog de economie wat liberaliseren, dan lachen we ons de barsten over deze hele toestand over pakweg 3 jaar.
  maandag 24 mei 2010 @ 22:05:00 #106
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81849171
quote:
Willem, ben jij dat?
Bedankt Hans.
pi_81850570
quote:
Even een kijkje in de geschiedenis:

Olietopic #12 - Prijs per vat rond de 80 dollar
En kregen we een peak-oil? Nee.

De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.
En viel de dollar? Nee.

Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
En is de huizenmarkt 50% ingestort? Nee.

Griekenland, of De Val van de Euro #9
En viel de Euro? ....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2010 22:27:33 ]
pi_81851402
En bedenk je aan de andere kant ook het volgende:

Hoeveel speculatieve topics werden er volgepost voordat de Berlijnse Muur viel? Nul.

Hoeveel speculatieve topics werden er volgepost voor er twee vliegtuigen in het WTC vlogen? Nul.

Hoeveel speculatieve topics werden er volgepost over de risico's binnen de Amerikaanse subprime-markt voordat de kredietcrisis losbarstte? Nul.

Waarzeggen blijkt dus toch een stuk moeilijker dan soms wordt gedacht.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2010 22:43:11 ]
  maandag 24 mei 2010 @ 22:59:15 #109
141482 Q.
JurassiQ
pi_81852302
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Even een kijkje in de geschiedenis:

Olietopic #12 - Prijs per vat rond de 80 dollar
En kregen we een peak-oil? Nee.

De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.
En viel de dollar? Nee.

Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
En is de huizenmarkt 50% ingestort? Nee.

Griekenland, of De Val van de Euro #9
En viel de Euro? ....

Het zijn allemaal zaken die nog gaan gebeuren. Peak-oil is onvermijdelijk (tenzij je gelooft dat olie op een magische manier door de aarde wordt gefabriceerd, in dat geval geloof je waarschijnlijk ook in God ), net als de val van de dollar. De euro is trouwens wel de enige uit dit rijtje dat nog wel overlevingskansen heeft.
For great justice!
pi_81852416
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef Igen het volgende:Hoeveel speculatieve topics werden er volgepost over de risico's binnen de Amerikaanse subprime-markt voordat de kredietcrisis losbarstte? Nul.
De BB&B reeks was daar al heel vroeg mee bezig hoor, in 2006 al. Heel veel economen waren toen nog in holladiejee stemming.
pi_81852782
quote:
Barroso sceptisch over Duitse voorstellen
Uitgegeven: 24 mei 2010 20:42

BERLIJN - Voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie is sceptisch over voorstellen van de Duitse regering om het stabiliteitspact, dat de waarde van de euro op peil moet houden, aan te scherpen.
© ANP

Het is al mogelijk om landen die de begrotingsregels overtreden stemrecht te ontnemen en staatsrechtelijk is het vrijwel onmogelijk om daarin nog verder te gaan, zegt Barroso in een vraaggesprek met de Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Hij wijst er in het vraaggesprek ook op dat geen enkele belangrijke politieke partij in Duitsland aan de burgers heeft uitgelegd hoe groot de voordelen van de euro zijn voor de Duitse economie.
Nu
En de euro daalt weer af richting nieuwe diepten
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 24 mei 2010 @ 23:11:08 #112
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_81852875
Wellicht zitten ze short. Want het is toch werkelijk niet te bevatten hoe amateuristisch ze zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_81852934
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De BB&B reeks was daar al heel vroeg mee bezig hoor, in 2006 al. Heel veel economen waren toen nog in holladiejee stemming.
Ik kan zo gauw één topic uit 2006 vinden, en dat is deze:

De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?

Zie jij daar iemand waarschuwen dat het aflopen van rentevaste periode's van bepaalde subprime-hypotheken een gevaar voor de wereldeconomie vormt?

Ik zie eerlijk gezegd eerder het omgekeerde! Ik zie SeLang daar verwijten dat er te veel door politici bij de FEd wordt gelobby'd om de rente voor huiseigenaren laag te houden. Niet erg vooruitziend dus.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2010 23:15:41 ]
pi_81855876
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef Igen het volgende:

Hoeveel speculatieve topics werden er volgepost over de risico's binnen de Amerikaanse subprime-markt voordat de kredietcrisis losbarstte? Nul.
Pfft, daar schreef ik in 2002 al over. Een terreuractie is niet zomaar te voorspellen, maar financieel-economische ontwikkelingen zijn vaak al jaren van te voren aan te wijzen.

2002: euro boven 94 cent
"En zolang de Amerikaanse rente daalt zodat bedrijven kunnen blijven investeren en de overspannen huizenmarkt daar niet instort, is het misschien wel goed dat de dollar eindelijk op zijn donder krijgt. "

2004: Amerikanen duwen zelf waarde dollar omlaag?
"Het Amerikaanse schuldenprobleem is een totaal andere. Het probleem is daar dat ieder segment van de economie tot zijn nek in de schulden zit -dus steeds moeilijker bij kan lenen- en dat er een enorme derivatenbubble boven de markt hangt. [..] In de VS zijn nauwelijks nog buffers. Ja, de geldpers van de FED, maar die kan niet ongestraft dollars blijven drukken zonder de koers nog meer omlaag te trekken. Verder zijn er nog de gestegen huizenprijzen, maar die zijn inmiddels ook alweer omgezet in consumptief krediet (zoals men in NL ook massaal doet, dankzij Frisia en Becam)."

2004: Moraliteit staatsschuld
"Het ABP belegt steeds meer in andere vastrentende waarden (hypotheken, bedrijfsobligaties) met een hogere opbrengst, maar daar staat een groter risico tegenover en ze zullen daarmee dan ook zeker een keer de kous op de kop krijgen (kijk alleen maar naar de penibele situatie waarin de grootste Amerikaanse semi-publieke hypotheekbanken, Fanny May en Freddie Mac zich inmiddels bevinden)."

2004: ¤1 = $1 vandaag ?
"Dan storten de huizen- en aandelenmarkt in en gaan Amerikaanse huishoudens bij bosjes failiet."

2005: "VS over 10 jaar failliet" - "Begroting Bush grote leugen"
"Een steeds groter deel van de schulden wordt onderhouden of afgelost door nieuwe en grotere kredieten te nemen, die door de stijgende rente steeds duurder zullen worden. Nu al moeten ieder jaar 1,6 miljoen(!) Amerikaanse gezinnen zich failliet laten verklaren omdat de rek eruit is en ze bijvoorbeeld een ziekenhuisrekening niet meer kunnen opbrengen. Dat aantal zal in de komende jaren verveelvoudigen, naarmate de rentelasten toenemen en de kosten van levensonderhoud door een dalende dollar stijgen. Als de aandelen- en huizenmarkt-bubbles knappen vrees ik dat de VS echt een doemscenario te wachten staat."
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:59:47 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81862352
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:40 schreef dvr het volgende:

2004: ¤1 = $1 vandaag ?
"Dan storten de huizen- en aandelenmarkt in en gaan Amerikaanse huishoudens bij bosjes failiet."

En dat vonden we toen een dure dollar...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:32:59 #116
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_81863547
Het systeem zou zo moeten werken dat het landen met te grote tekorten kan 'handlen'. Naar een systeem streven waar IEDEREEN zich keurig aan de regels MOET houden, daar geloof ik zo ontzettend NIET in.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:44:38 #117
141482 Q.
JurassiQ
pi_81863975
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:32 schreef Outlined het volgende:
Het systeem zou zo moeten werken dat het landen met te grote tekorten kan 'handlen'. Naar een systeem streven waar IEDEREEN zich keurig aan de regels MOET houden, daar geloof ik zo ontzettend NIET in.
Anders gezegd: Iedereen mag zo onverantwoordt bezig zijn wat hij wil maar het vangnet moet groot genoeg zijn om elke vorm van mismanagement op te vangen? Er moet geen mismanagement (mogelijk) zijn! Regels zijn je om je er aan te houden zolang je onderdeel bent van een systeem. En zeker niet om te liegen en bedriegen en toch te doen alsof je je aan de regels houdt.
For great justice!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:46:50 #118
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_81864064
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:44 schreef Q. het volgende:

[..]

Anders gezegd: Iedereen mag zo onverantwoordt bezig zijn wat hij wil maar het vangnet moet groot genoeg zijn om elke vorm van mismanagement op te vangen? Er moet geen mismanagement (mogelijk) zijn! Regels zijn je om je er aan te houden zolang je onderdeel bent van een systeem. En zeker niet om te liegen en bedriegen en toch te doen alsof je je aan de regels houdt.
Nee. Mis-management kan je niet tegenhouden, zeker niet als je met zoveel bent, er zal er altijd wel eentje prutsen. Echter degenen die mis-managen zouden zelf de klappen moeten vangen en niet de landen die wel goed managen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:48:16 #119
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81864115
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:32 schreef Outlined het volgende:
Net zoals dat het verkeer hardrijders, door rood rijders en rijders onder invloed aan zou moeten kunnen? Dat gaat ook niet werken.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:55:08 #120
141482 Q.
JurassiQ
pi_81864379
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:46 schreef Outlined het volgende:

[..]

Nee. Mis-management kan je niet tegenhouden, zeker niet als je met zoveel bent, er zal er altijd wel eentje prutsen. Echter degenen die mis-managen zouden zelf de klappen moeten vangen en niet de landen die wel goed managen.
Bullshit, natuurlijk wel, gewoon goed controleren en fatsoenlijke sancties afdwingen. En als ze dat niet willen dan flikkeren ze maar op uit de handelszone en mogen ze kijken hoe leuk het is om niet met de rest van Europa handel te mogen voeren.
For great justice!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:15:58 #121
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_81865077
eh . . . en wie gaat dat dan afdwingen. Zelfs Fr en D hielden zich er niet aan een anatal jaar terug.
pi_81865139
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:15 schreef Outlined het volgende:
eh . . . en wie gaat dat dan afdwingen. Zelfs Fr en D hielden zich er niet aan een anatal jaar terug.
Ja, maar die mogen nu wel klagen en bepalen natuurlijk...

De hypocrisie van Du & Fr in deze valt me al een tijdje op
pi_81866124
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Bullshit, natuurlijk wel, gewoon goed controleren en fatsoenlijke sancties afdwingen. En als ze dat niet willen dan flikkeren ze maar op uit de handelszone en mogen ze kijken hoe leuk het is om niet met de rest van Europa handel te mogen voeren.
Dat werkt natuurlijk niet. Economie heeft vertrouwen nodig, maar met zulke maatregelen en dreigementen maak je het vertrouwen juist kapot.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2010 @ 12:47:05 #124
862 Arcee
Look closer
pi_81866183
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:45 schreef Igen het volgende:
Dat werkt natuurlijk niet. Economie heeft vertrouwen nodig, maar met zulke maatregelen en dreigementen maak je het vertrouwen juist kapot.
Had je deze post van dvr nog gezien?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81866337
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Had je deze post van dvr nog gezien?
Ja.

Maar goed, jij verwacht zo te zien een antwoord, wacht even...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 12:51:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')