Als je dit serieus meent dan denk ik dat je wel redelijk de kern van het probleem hebt te pakkenquote:Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Wat schiet men hiermee op? Onsmakelijk dit.. Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch.
Je denkt toch niet dat Allah naar beneden daalt om zich te kunnen verdedigenquote:Op donderdag 20 mei 2010 09:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je dit serieus meent dan denk ik dat je wel redelijk de kern van het probleem hebt te pakken![]()
Waar ik me altijd over verbaas is dat gelovigen, of moslims in dit geval, hun God Allah als zo machtig en groot zien, maar wanneer Allah beledigt wordt menen ze dat God het zelf niet afkan en moeten ze voor Em in de bres springen. Kan iemand die paradox uitleggen?
Wel typisch dat de enigen die zoiets ooit tegen mij hebben gezegd moslims zijn. Dat is ook onsmakelijk. En ook wel typisch dat de enigen die mij lettelrijk ongelovig zwijn en hond hebben genoemd moslims zijn. Nee, er is echt niets mis met dit geloof van onderwerpingquote:Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Wat schiet men hiermee op? Onsmakelijk dit.. Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch. Wat zou jij doen als een vreemd iemand tegen je vrouw of dochter zegt dat ze een hoer is waar jij bij bent? Zou je het opvatten als vrijheid van meningsuiting?
Mohammed is een hoer!!!quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Wat schiet men hiermee op? Onsmakelijk dit.. Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch. Wat zou jij doen als een vreemd iemand tegen je vrouw of dochter zegt dat ze een hoer is waar jij bij bent? Zou je het opvatten als vrijheid van meningsuiting?
Dat is een plaatje van Jezus, een van de belangrijkste profeten in de Islam na Mohamed.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier nog eentje om te laten zien dat het mij niet gaat om het beledigen van moslims:
[ afbeelding ]
Kijk, als elke moslim er zo over dacht was er helemaal niks aan de hand geweestquote:Op donderdag 20 mei 2010 09:42 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Anyways, succes met het tekenen voor de mensen die het niet kunnen laten. Ik heb al verschillende erge tekeningen gezien enne mij kunnen jullie niet kwetsen
als je dat volkomen logisch vindt, dan lijkt de kern van het probleem -en de reden voor deze actie-me duidelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch.
Het enige juiste antwoord.quote:Op donderdag 20 mei 2010 06:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou je uitlachen. Omdat de mening van een willekeurige voorbijganger totaal onbelangrijk is zoals de mening van een ongelovige totaal onbelangrijk zou moeten zijn voor een moslim.
Maar daar kom je wel achter als je wat verder geëvolueerd bent.
GOED ZO! Jij begrijpt het. Het gaat erom te accepteren dat er een wereld is waar mensen er een andere mening op na houden. Jij kunt dan kiezen om bepaalde uitingen van die wereld te vermijden (Door bijvoorbeeld niet bewust op zoek te gaan naar 'erge tekeningen' ) Soms wordt je er ongevraagd mee geconfronteerd en dan is het fijn als je gewoon je hoofd af kunt wenden, je schouders ophalen en jezelf hoger achten dan die tekenaars. In de meeste gevallen is dat ook terecht, gezien het puberale niveau van de meeste tekeningen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:42 schreef Baghdaddy het volgende:
Anyways, succes met het tekenen voor de mensen die het niet kunnen laten. Ik heb al verschillende erge tekeningen gezien enne mij kunnen jullie niet kwetsen
En dat je desondanks toch nog enigszins respect voor elkaar kunt opbrengen, natuurlijk. Een beetje inlevingsvermogen zou de wereld ook al een stuk mooier maken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:26 schreef vaarsuvius het volgende:
Maar af en toe zit er een goede grap tussen en het is van belang om te beseffen DAT DE WERELD BETER IS ALS DIE GRAPPEN GEMAAKT KUNNEN WORDEN
eens, mits de toevoeging 'respect kunt opbrengen voor wie dat verdienen.' Ik heb geen respect voor mensen die Theo van Gogh overhoop steken of een bom in de metro gooien, wel voor de moslim familie 2 huizen verder omdat ik zie hoe die hun leven inrichten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En dat je desondanks toch nog enigszins respect voor elkaar kunt opbrengen, natuurlijk. Een beetje inlevingsvermogen zou de wereld ook al een stuk mooier maken.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
En voor de mensen met een zwakke maag: NIET KLIKKEN!quote:We typically think of terrorism as a political act.
But sometimes it’s very personal. It wasn’t a government or a guerrilla insurgency that threw acid on this woman’s face in Pakistan. It was a young man whom she had rejected for marriage.
Moslims..quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Ja, dat zijn nog eens vieze foto's.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:43 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Weet je wat onsmakelijk is?
http://blogs.tampabay.com(...)-thats-personal.html
[..]
En voor de mensen met een zwakke maag: NIET KLIKKEN!
Erg mooi gedaan, of je het eens bent of niet. Ook die teddy beer is treffend gekozen. (de mohammed beer van sudan)quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:48 schreef moomoo het volgende:
mijn bijdrage aan het geede doel:
[ afbeelding ]
Maar je bent wel met me eens dat je zelf prima kunt bedenken dat je ook die familie kunt beledigen als je dit soort prenten tentoon spreidt?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:37 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
eens, mits de toevoeging 'respect kunt opbrengen voor wie dat verdienen.' Ik heb geen respect voor mensen die Theo van Gogh overhoop steken of een bom in de metro gooien, wel voor de moslim familie 2 huizen verder omdat ik zie hoe die hun leven inrichten.
Bij het lezen van de TT zou je ook kunnen denken; hier klik ik niet op...quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:14 schreef Sattyagraha het volgende:
Ik vind dit echt zo kinderachtig!
... en zinloos.
De echte fundamentalisten die overgaan tot geweld bereik je er niet mee.
De enige die gekrenkt worden zijn de gematigde moslims die dit over de top vinden.
Kinderachtige actie, niet doordacht ook.
Alles onder het mom 'het moet maar kunnen'
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat mensen hier gingen tekenen (heel naïef van mij natuurlijk) en had ik meer zoiets van: "Oh ja, morgen is het Draw Mohammed Day, ik zal eens een linkje geven en kijken wat men op Fok daarvan vind" Het fenomeen haalt ook een aantal serieuze landelijke kranten, dus ik vind wel dat het een serieus item is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar je bent wel met me eens dat je zelf prima kunt bedenken dat je ook die familie kunt beledigen als je dit soort prenten tentoon spreidt?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de reacties van extremistische moslims verschrikkelijk overtrokken en een gebrek aan relativeringsvermogen, maar zoals ik zei: een beetje inlevingsvermogen zou de wereld ook wel helpen.
Wat is nu de precieze reden dat dit topic volstaat met idiote tekeningen? "Kijk eens wat we durven"? "Dit moet allemaal kunnen"? Onder het mom van "vrijheid van meningsuiting"? Ik vind die Jezus-prents waarin ie een rol Mentos vasthoudt ook wel grappig hoor, daar niet van, maar ik krijg het idee dat dit topic voornamelijk bedoeld is als belediging en uit de tent lokkerij.
Nee, want ik voel me moreel verplicht hier een reactie te plaatsen. Ik ben niet zo van het 'als mijn eigen straatje maar schoon is'.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:22 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Bij het lezen van de TT zou je ook kunnen denken; hier klik ik niet op...
Net zoals ik hier niet op zou klikken; http://forum.fok.nl/topic/1460274
Ja, scheer ze maar weer over 1 kam. Daar is FOK zo donders goed in. Dit topic is daar een goed voorbeeld van. Wie wordt er nou gedemoniseerd?quote:
Nee, de autochtone Nederlanders zijn donders tolerant en hebben totaal geen grote bek richting moslims.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:12 schreef STORMSEEKER het volgende:
Maar de kernvraag is (naar mijn mening): waar komt die ongelooflijke intolerantie en het bijzonder grote gebrek aan incasserings en -inlevingsvermogen van veel (niet alle [+1 niet generaliserend]) moslims vandaan?
Juist het feit dat we zo tolerant zijn is de kern van het hele probleem. Veel van die fundi's kunnen niet met onze vrijheden omgaan en het beschermen van die vrijheid beschrijf jij nu als "een grote bek geven". Misschien moet je eens proberen om het wat objectiever te bekijken en snappen dat samenleven niet gaat zonder integreren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:19 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Nee, de autochtone Nederlanders zijn donders tolerant en hebben totaal geen grote bek richting moslims.![]()
![]()
![]()
Grappig, die misplaatste trots over "onze tolerantie".quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:42 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Juist het feit dat we zo tolerant zijn is de kern van het hele probleem. Veel van die fundi's kunnen niet met onze vrijheden omgaan en het beschermen van die vrijheid beschrijf jij nu als "een grote bek geven". Misschien moet je eens proberen om het wat objectiever te bekijken en snappen dat samenleven niet gaat zonder integreren.
Ja heel logisch, iemand zijn tanden er uit rammen omdat hij je geloof jou beledigd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Onderbouw dit eens met praktijkvoorbeelden?quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Grappig, die misplaatste trots over "onze tolerantie".
Natuurlijk hebben we een bepaald rechtsysteem waarin tolerantie hoog aangeschreven staat, maar die tolerantie vind je lang niet altijd terug in je directe omgeving. Persoonlijke praktijkvoorbeelden kan ik geven met stapavonden, ruzies bij eettentjes omdat er wordt voorgedrongen, gelovige mensen die voor achterlijk worden uitgemaakt, etc.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens met praktijkvoorbeelden?
Ja daar ga ik echt niet omheen dansen, maar Moslims zijn hierin niet de enige slachtoffers, en Hollanders (om deze 2 groepen voor het gemak van de discussie maar even uit elkaar te trekken) niet de enige daders.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we een bepaald rechtsysteem waarin tolerantie hoog aangeschreven staat, maar die tolerantie vind je lang niet altijd terug in je directe omgeving. Persoonlijke praktijkvoorbeelden kan ik geven met stapavonden, ruzies bij eettentjes omdat er wordt voorgedrongen, gelovige mensen die voor achterlijk worden uitgemaakt, etc.
Dit topic. Dat je nog vraagt om praktijkvoorbeelden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens met praktijkvoorbeelden?
Nou ik kwam vroeg in het topic alweer iemand tegen die het logisch vond iemands tanden er uit te beuken om een tekening. Ik had het toen ook al wel weer gezien. Dus ik heb niet het hele topic doorgelezen, shoot me.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:27 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Dit topic. Dat je nog vraagt om praktijkvoorbeelden.
Ik ken anders een partij met griezelig veel aanhangers die wil dat de Koran en de bouw van meer moskeeën verboden wordt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:25 schreef McKillem het volgende:
Over het algemeen vind ik de Hollander tolerant, je mag tenslotte veel, zonder dat het het leven van een ander noemenswaardig gaat aantasten.
Wilders en consorten is klein. Zelfs als ze de grootste partij zijn is het maar een klein percentage van NL die op het hem stemt, en zijn populariteit word momenteel gebaseerd op Maurice de Hond peilingen waarbij het sowieso al wat aantrekkelijker is je meningen wat te chargeren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ken anders een partij met griezelig veel aanhangers die wil dat de Koran en de bouw van meer moskeeën verboden wordt.
Hoe groot is die groep moslims die het zou willen verbieden dat niet-moslims dit soort prents van Mohammed zouden mogen tekenen dan? Is die zoveel groter dan Wilders aanhang?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wilders en consorten is klein. Zelfs als ze de grootste partij zijn is het maar een klein percentage van NL die op het hem stemt, en zijn populariteit word momenteel gebaseerd op Maurice de Hond peilingen waarbij het sowieso al wat aantrekkelijker is je meningen wat te chargeren.
Dat Wilders echt groot word moeten we überhaupt nog zien gebeuren. Ik ken sowieso niemand die op die gabber stemt, for starters.
Ik heb geen serieus idee, wel zie ik in dit topic al iemand die vind dat geweld een te rechtvaardigen antwoord is op beledigen. Daarnaast zie ik dat dit draw Muhammed day gebeuren, nogal wat stof doet opwaaien. Wat ikzelf opzichzelf al een grappig gebeuren vind. Pen is een machtig wapen zeggen we dan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe groot is die groep moslims die het zou willen verbieden dat niet-moslims dit soort prents van Mohammed zouden mogen tekenen dan? Is die zoveel groter dan Wilders aanhang?
Guttegut, beledigd zijn door een paar krabbeltjesquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:14 schreef Sattyagraha het volgende:
Ik vind dit echt zo kinderachtig!
... en zinloos.
De echte fundamentalisten die overgaan tot geweld bereik je er niet mee.
De enige die gekrenkt worden zijn de gematigde moslims die dit over de top vinden.
Kinderachtige actie, niet doordacht ook.
Alles onder het mom 'het moet maar kunnen'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |