abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81661463
En dan achteraf klagen als ze weer eens bedreigd worden met de dood.

Maar goed moslims zijn ook weer heel goed in overdrijven.als iemand wat tekent over Mohammed hoef je daarmee nog niet iemand te berdreigen noch te doden.
pi_81662348
Mensen, een topic over religieuze tolerantie en vrijheid van meningsuiting is prima, maar als het een opsomtopic wordt van provocerende plaatjes omtrent religieuze figuren en wat slap geouwehoer er om heen dan is er geen reden om het open te houden
pi_81662388
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Wat schiet men hiermee op? Onsmakelijk dit.. Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch.
Als je dit serieus meent dan denk ik dat je wel redelijk de kern van het probleem hebt te pakken

Waar ik me altijd over verbaas is dat gelovigen, of moslims in dit geval, hun God Allah als zo machtig en groot zien, maar wanneer Allah beledigt wordt menen ze dat God het zelf niet afkan en moeten ze voor Em in de bres springen. Kan iemand die paradox uitleggen?
pi_81662439
Ik durf niet hoor, dat tekenen. Brrr....

Wel jammer dat mensen met een geloof zich vaak zoveel beter voelen dan anderen die dit niet hebben. Hebben jullie dan geen eigenschappen waar je trots op kunt zijn, kun je zelf niets ofzo? Dat snap ik nooit zo goed...
Whatever...
pi_81662465
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je dit serieus meent dan denk ik dat je wel redelijk de kern van het probleem hebt te pakken

Waar ik me altijd over verbaas is dat gelovigen, of moslims in dit geval, hun God Allah als zo machtig en groot zien, maar wanneer Allah beledigt wordt menen ze dat God het zelf niet afkan en moeten ze voor Em in de bres springen. Kan iemand die paradox uitleggen?
Je denkt toch niet dat Allah naar beneden daalt om zich te kunnen verdedigen
pi_81662511
quote:
Wat schiet men hiermee op? Onsmakelijk dit.. Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch. Wat zou jij doen als een vreemd iemand tegen je vrouw of dochter zegt dat ze een hoer is waar jij bij bent? Zou je het opvatten als vrijheid van meningsuiting?
Wel typisch dat de enigen die zoiets ooit tegen mij hebben gezegd moslims zijn. Dat is ook onsmakelijk. En ook wel typisch dat de enigen die mij lettelrijk ongelovig zwijn en hond hebben genoemd moslims zijn. Nee, er is echt niets mis met dit geloof van onderwerping
Whatever...
pi_81662671
quote:
Wat schiet men hiermee op? Onsmakelijk dit.. Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch. Wat zou jij doen als een vreemd iemand tegen je vrouw of dochter zegt dat ze een hoer is waar jij bij bent? Zou je het opvatten als vrijheid van meningsuiting?
Mohammed is een hoer!!!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_81662809
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mohammed is een hoer!!!
durf je dit ook tegen een moslim te zeggen?
pi_81662853
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 02:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Hier nog eentje om te laten zien dat het mij niet gaat om het beledigen van moslims:

[ afbeelding ]
Dat is een plaatje van Jezus, een van de belangrijkste profeten in de Islam na Mohamed.

Anyways, succes met het tekenen voor de mensen die het niet kunnen laten. Ik heb al verschillende erge tekeningen gezien enne mij kunnen jullie niet kwetsen
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:47:36 #60
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_81662989
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:42 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Anyways, succes met het tekenen voor de mensen die het niet kunnen laten. Ik heb al verschillende erge tekeningen gezien enne mij kunnen jullie niet kwetsen
Kijk, als elke moslim er zo over dacht was er helemaal niks aan de hand geweest
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:51:54 #61
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_81663118
quote:
Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch.
als je dat volkomen logisch vindt, dan lijkt de kern van het probleem -en de reden voor deze actie-me duidelijk.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 20 mei 2010 @ 10:01:15 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_81663382
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 06:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zou je uitlachen. Omdat de mening van een willekeurige voorbijganger totaal onbelangrijk is zoals de mening van een ongelovige totaal onbelangrijk zou moeten zijn voor een moslim.

Maar daar kom je wel achter als je wat verder geėvolueerd bent.
Het enige juiste antwoord.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_81663780
Er staat nergens in de koran dat een niet moslim Mohammed niet mag tekenen. Er staat dat moslims hem niet af mogen beelden. Ik ben geen moslim en ik zal het nooit zijn, dus ik mag tekenen wat ik wil.

Als je écht een moslim bent, vind je dit niet erg. Je kan het erg vinden dat we volgens jouw geloof allemaal naar de hel gaan, maar dat gingen we toch al.

En voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om het beledigen van de hele moslim wereld. Het gaat erom dat je in het westen moet kunnen zeggen wat je wil en dat we een handje vol extremisten daar niks aan af kunnen laten doen.

Dit is allemaal begonnen met een onschuldige cartoon van die Deense cartoonist. Waar overigens weinig beledigends aan was, totdat 2 Deense imams een dossier maakte vol leugens over die cartoonist en de krant waar die cartoon in stond, en dat in moslimlanden gingen verspreiden.

Ik weet niet waarom die imams dat gedaan hebben. Ik heb er mijn ideeėn bij maar die hou ik voor mezelf.

Punt is dat we niet kunnen buigen voor iets lafs als dit. Hoe kunnen we het toelaten dat als iemand het niet eens met je is, hij anderen net zo lang met leugens ophits tot ze je huis in brand steken en met een bijl aankloppen als je kleindochter op bezoek is?

Vergis je niet, onze vrijheid is iets waarvoor heel erg hard is gevochten en waarvoor heel erg veel bloed heeft gevloeid. Met name onze vrijheid van de kerk.
We zijn verwend en we zijn vastgeroest, maar soms moet je opkomen voor je vrijheid. En nu is zo'n moment.

En als dit tot aanslagen leidt, dat zijn het aanslagen door mensen die er stellig van overtuigd zijn dat martelaar worden het grootste goed is. Ze willen zich opblazen. Het is een eer voor hen. Denk je echt dat het uitmaakt of het hiervoor is, of het volgende waar onze culturen conflicteren (wat ze niet eens hadden gedaan zonder die leugens van die imams, dus ik betwijfel of de mensen die die aanslag plegen dan hun maagden wel krijgen).
Die aanslagen houden pas op als we allemaal bekeerd zijn. En nee, zo ver gaat het nooit komen. Maar waarom zouden we nu niet meteen opstaan tegen deze onzin?
Wat moet er dan gebeuren voordat je wel opstaat? En wil je het zo ver laten komen?

Mijn tekening staat op facebook.
  donderdag 20 mei 2010 @ 10:15:52 #64
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_81664130
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:42 schreef Baghdaddy het volgende:

GOED ZO! Jij begrijpt het. Het gaat erom te accepteren dat er een wereld is waar mensen er een andere mening op na houden. Jij kunt dan kiezen om bepaalde uitingen van die wereld te vermijden (Door bijvoorbeeld niet bewust op zoek te gaan naar 'erge tekeningen' ) Soms wordt je er ongevraagd mee geconfronteerd en dan is het fijn als je gewoon je hoofd af kunt wenden, je schouders ophalen en jezelf hoger achten dan die tekenaars. In de meeste gevallen is dat ook terecht, gezien het puberale niveau van de meeste tekeningen.

Maar af en toe zit er een goede grap tussen en het is van belang om te beseffen DAT DE WERELD BETER IS ALS DIE GRAPPEN GEMAAKT KUNNEN WORDEN
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_81664220
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:26 schreef vaarsuvius het volgende:
Maar af en toe zit er een goede grap tussen en het is van belang om te beseffen DAT DE WERELD BETER IS ALS DIE GRAPPEN GEMAAKT KUNNEN WORDEN
En dat je desondanks toch nog enigszins respect voor elkaar kunt opbrengen, natuurlijk. Een beetje inlevingsvermogen zou de wereld ook al een stuk mooier maken.
pi_81664480
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En dat je desondanks toch nog enigszins respect voor elkaar kunt opbrengen, natuurlijk. Een beetje inlevingsvermogen zou de wereld ook al een stuk mooier maken.
eens, mits de toevoeging 'respect kunt opbrengen voor wie dat verdienen.' Ik heb geen respect voor mensen die Theo van Gogh overhoop steken of een bom in de metro gooien, wel voor de moslim familie 2 huizen verder omdat ik zie hoe die hun leven inrichten.
pi_81664710
quote:

Weet je wat onsmakelijk is?

http://blogs.tampabay.com(...)-thats-personal.html
quote:
We typically think of terrorism as a political act.
But sometimes it’s very personal. It wasn’t a government or a guerrilla insurgency that threw acid on this woman’s face in Pakistan. It was a young man whom she had rejected for marriage.
En voor de mensen met een zwakke maag: NIET KLIKKEN!
pi_81665001
quote:
Moslims..
pi_81665618
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:23:20 #71
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_81666156
Terug Vind Profeet
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:48:36 #72
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_81667059
mijn bijdrage aan het geede doel:
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 20 mei 2010 @ 11:53:00 #73
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_81667234
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_81668030
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:43 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Weet je wat onsmakelijk is?

http://blogs.tampabay.com(...)-thats-personal.html
[..]

En voor de mensen met een zwakke maag: NIET KLIKKEN!
Ja, dat zijn nog eens vieze foto's.
Om dan te bedenken dat de daders waarschijnlijk ook het hardst staan te schreeuwen als er weer een cartoon wordt getekend. Weeg zelf maar af hoe serieus je zulke mensen wilt nemen.

Gelukkig valt er ook te lachen met moslims:
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 12:13:55 #75
230491 Zith
pls tip
pi_81668083
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:48 schreef moomoo het volgende:
mijn bijdrage aan het geede doel:
[ afbeelding ]
Erg mooi gedaan, of je het eens bent of niet. Ook die teddy beer is treffend gekozen. (de mohammed beer van sudan)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')