abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81668121
Ik vind dit echt zo kinderachtig!

... en zinloos.

De echte fundamentalisten die overgaan tot geweld bereik je er niet mee.

De enige die gekrenkt worden zijn de gematigde moslims die dit over de top vinden.

Kinderachtige actie, niet doordacht ook.

Alles onder het mom 'het moet maar kunnen'
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_81668142
Klopt, wij mogen als moslims de profeten niet tekenen. Dit geldt niet voor ieder ander niet-moslim. Wie zijn wij dat we anderen regels opleggen? En gelukkig denken de meeste moslims zo.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_81668261
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:37 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

eens, mits de toevoeging 'respect kunt opbrengen voor wie dat verdienen.' Ik heb geen respect voor mensen die Theo van Gogh overhoop steken of een bom in de metro gooien, wel voor de moslim familie 2 huizen verder omdat ik zie hoe die hun leven inrichten.
Maar je bent wel met me eens dat je zelf prima kunt bedenken dat je ook die familie kunt beledigen als je dit soort prenten tentoon spreidt?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de reacties van extremistische moslims verschrikkelijk overtrokken en een gebrek aan relativeringsvermogen, maar zoals ik zei: een beetje inlevingsvermogen zou de wereld ook wel helpen.

Wat is nu de precieze reden dat dit topic volstaat met idiote tekeningen? "Kijk eens wat we durven"? "Dit moet allemaal kunnen"? Onder het mom van "vrijheid van meningsuiting"? Ik vind die Jezus-prents waarin ie een rol Mentos vasthoudt ook wel grappig hoor, daar niet van, maar ik krijg het idee dat dit topic voornamelijk bedoeld is als belediging en uit de tent lokkerij.
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:21:18 #79
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81668351
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:22:29 #80
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81668387
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:14 schreef Sattyagraha het volgende:

... en zinloos.

De enige die gekrenkt worden zijn de gematigde moslims die dit over de top vinden.

Bij het lezen van de TT zou je ook kunnen denken; hier klik ik niet op...

Net zoals ik hier niet op zou klikken; http://forum.fok.nl/topic/1460274
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_81669077
Je mag geen afbeelding maken van Mohammed, weet iemand hoe hij er uit heeft gezien dan?
Nee? Een willekeurig poppetje met zijn naam er onder noem ik geen afbeelding van.
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_81669148
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar je bent wel met me eens dat je zelf prima kunt bedenken dat je ook die familie kunt beledigen als je dit soort prenten tentoon spreidt?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de reacties van extremistische moslims verschrikkelijk overtrokken en een gebrek aan relativeringsvermogen, maar zoals ik zei: een beetje inlevingsvermogen zou de wereld ook wel helpen.

Wat is nu de precieze reden dat dit topic volstaat met idiote tekeningen? "Kijk eens wat we durven"? "Dit moet allemaal kunnen"? Onder het mom van "vrijheid van meningsuiting"? Ik vind die Jezus-prents waarin ie een rol Mentos vasthoudt ook wel grappig hoor, daar niet van, maar ik krijg het idee dat dit topic voornamelijk bedoeld is als belediging en uit de tent lokkerij.
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat mensen hier gingen tekenen (heel naïef van mij natuurlijk) en had ik meer zoiets van: "Oh ja, morgen is het Draw Mohammed Day, ik zal eens een linkje geven en kijken wat men op Fok daarvan vind" Het fenomeen haalt ook een aantal serieuze landelijke kranten, dus ik vind wel dat het een serieus item is.

Dat 95% van de mensen niet kan tekenen is ook zonder zo'n topic wel bekend.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_81669871
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:22 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Bij het lezen van de TT zou je ook kunnen denken; hier klik ik niet op...

Net zoals ik hier niet op zou klikken; http://forum.fok.nl/topic/1460274
Nee, want ik voel me moreel verplicht hier een reactie te plaatsen. Ik ben niet zo van het 'als mijn eigen straatje maar schoon is'.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:34 #84
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_81670165
Maar de kernvraag is (naar mijn mening): waar komt die ongelooflijke intolerantie en het bijzonder grote gebrek aan incasserings en -inlevingsvermogen van veel (niet alle [+1 niet generaliserend]) moslims vandaan?
Is dat iets dat voorvloeit uit de centrale Islam-leer of uit de algemene cultuur die erbij hoort?

Ik zie en hoor als Christen ook vaak genoeg dingen die ik als aanstootgevend zou kunnen beschouwen, maar ga ik dan meteen zeuren en schelden en dreigen en dingen verbranden? Nee. Doen andere Christenen van mijn geloofsgroep dat? Nee. Doen uberhaupt andere (oprechte) Christenen in het algemeen dat? Een leipe enkeling ongetwijfeld wel, maar het is zeker niet Christelijk om zo te doen.

Begrijp me niet verkeerd, vele ''Christenen'' voeren ook oorlogen en doen alles wat Jezus verbood, dus aan zulke nepfiguren heb ik ook absoluut geen boodschap, maar zijn de moslims die zo panisch reageren de ''standaard''moslims of de opvallende extremen? Of beide?

Opvallend ook die ene opmerking in dit topic dat kritiek op het geloof zal resulteren in fysiek geweld, volgens mij zei een zeker iemand met de naam J. Christus ooit dat wij onze vijanden dienen lief te hebben, geen kwaad met kwaad moeten vergelden en het kwade moeten blijven overwinnen met het goede. Moslims hebben dat (als mondiale groep) blijkbaar finaal gemist. In plaats van opbouwend is het voornamelijk afbrekend en is daarom, mijns inziens, inferieur.

Ik zeg niet dat ik een initiatief als dit (het tekenen van Mohammed) goed- of afkeur, maar misschien daagt het ze ooit dat ze ook gewoon zelf hun geloof kunnen beleven en anderen kunnen negeren uit eigen keuze.

Ik heb er overigens geen vertrouwen in dat dat ooit zal gebeuren.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_81670381
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:52 schreef Booomer het volgende:

[..]

Moslims..
Ja, scheer ze maar weer over 1 kam. Daar is FOK zo donders goed in. Dit topic is daar een goed voorbeeld van. Wie wordt er nou gedemoniseerd?
pi_81670400
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:12 schreef STORMSEEKER het volgende:
Maar de kernvraag is (naar mijn mening): waar komt die ongelooflijke intolerantie en het bijzonder grote gebrek aan incasserings en -inlevingsvermogen van veel (niet alle [+1 niet generaliserend]) moslims vandaan?
Nee, de autochtone Nederlanders zijn donders tolerant en hebben totaal geen grote bek richting moslims.

donderdag 20 mei 2010 @ 13:42:05 #87
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81671328
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:19 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Nee, de autochtone Nederlanders zijn donders tolerant en hebben totaal geen grote bek richting moslims.

Juist het feit dat we zo tolerant zijn is de kern van het hele probleem. Veel van die fundi's kunnen niet met onze vrijheden omgaan en het beschermen van die vrijheid beschrijf jij nu als "een grote bek geven". Misschien moet je eens proberen om het wat objectiever te bekijken en snappen dat samenleven niet gaat zonder integreren.
#allmightygod
pi_81671893
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:42 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Juist het feit dat we zo tolerant zijn is de kern van het hele probleem. Veel van die fundi's kunnen niet met onze vrijheden omgaan en het beschermen van die vrijheid beschrijf jij nu als "een grote bek geven". Misschien moet je eens proberen om het wat objectiever te bekijken en snappen dat samenleven niet gaat zonder integreren.
Grappig, die misplaatste trots over "onze tolerantie".
pi_81672338
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef Madridista het volgende:
Wat schiet men hiermee op? Onsmakelijk dit.. Als iemand in mijn bijzijn mijn geloof gaat beledigen ram ik zijn tanden eruit.. volkomen logisch. Wat zou jij doen als een vreemd iemand tegen je vrouw of dochter zegt dat ze een hoer is waar jij bij bent? Zou je het opvatten als vrijheid van meningsuiting?
Ja heel logisch, iemand zijn tanden er uit rammen omdat hij je geloof jou beledigd.
Als ik dat moet gaan toepassen worden er heel veel tandartsen heel erg rijk.
pi_81672640
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Grappig, die misplaatste trots over "onze tolerantie".
Onderbouw dit eens met praktijkvoorbeelden?
pi_81673011
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben we een bepaald rechtsysteem waarin tolerantie hoog aangeschreven staat, maar die tolerantie vind je lang niet altijd terug in je directe omgeving. Persoonlijke praktijkvoorbeelden kan ik geven met stapavonden, ruzies bij eettentjes omdat er wordt voorgedrongen, gelovige mensen die voor achterlijk worden uitgemaakt, etc.
pi_81673328
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben we een bepaald rechtsysteem waarin tolerantie hoog aangeschreven staat, maar die tolerantie vind je lang niet altijd terug in je directe omgeving. Persoonlijke praktijkvoorbeelden kan ik geven met stapavonden, ruzies bij eettentjes omdat er wordt voorgedrongen, gelovige mensen die voor achterlijk worden uitgemaakt, etc.
Ja daar ga ik echt niet omheen dansen, maar Moslims zijn hierin niet de enige slachtoffers, en Hollanders (om deze 2 groepen voor het gemak van de discussie maar even uit elkaar te trekken) niet de enige daders.
Dus daarover beginnen vind ik maar een beetje wat zeggen om wat te zeggen te hebben, persoonlijk.

Nee we hebben geen handjeklap samenleving nee, maar is dat ergens op deze wereld wel zo dan?
Over het algemeen vind ik de Hollander tolerant, je mag tenslotte veel, zonder dat het het leven van een ander noemenswaardig gaat aantasten.
Dat is bij de Moslim, en het geval van het tekenen van een Mohammed, alweer gelijk weer een probleem.
pi_81673430
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dit topic. Dat je nog vraagt om praktijkvoorbeelden.
pi_81673586
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:27 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Dit topic. Dat je nog vraagt om praktijkvoorbeelden.
Nou ik kwam vroeg in het topic alweer iemand tegen die het logisch vond iemands tanden er uit te beuken om een tekening. Ik had het toen ook al wel weer gezien. Dus ik heb niet het hele topic doorgelezen, shoot me.
pi_81673612
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:25 schreef McKillem het volgende:
Over het algemeen vind ik de Hollander tolerant, je mag tenslotte veel, zonder dat het het leven van een ander noemenswaardig gaat aantasten.
Ik ken anders een partij met griezelig veel aanhangers die wil dat de Koran en de bouw van meer moskeeën verboden wordt.
pi_81673736
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ken anders een partij met griezelig veel aanhangers die wil dat de Koran en de bouw van meer moskeeën verboden wordt.
Wilders en consorten is klein. Zelfs als ze de grootste partij zijn is het maar een klein percentage van NL die op het hem stemt, en zijn populariteit word momenteel gebaseerd op Maurice de Hond peilingen waarbij het sowieso al wat aantrekkelijker is je meningen wat te chargeren.
Dat Wilders echt groot word moeten we überhaupt nog zien gebeuren. Ik ken sowieso niemand die op die gabber stemt, for starters.

Daarnaast kan de rust in de eigen partij niet eens bewaard worden, laat staan een land, je moet idioot zijn om daar op te stemmen.
pi_81673799
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:34 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wilders en consorten is klein. Zelfs als ze de grootste partij zijn is het maar een klein percentage van NL die op het hem stemt, en zijn populariteit word momenteel gebaseerd op Maurice de Hond peilingen waarbij het sowieso al wat aantrekkelijker is je meningen wat te chargeren.
Dat Wilders echt groot word moeten we überhaupt nog zien gebeuren. Ik ken sowieso niemand die op die gabber stemt, for starters.
Hoe groot is die groep moslims die het zou willen verbieden dat niet-moslims dit soort prents van Mohammed zouden mogen tekenen dan? Is die zoveel groter dan Wilders aanhang?
pi_81674130
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoe groot is die groep moslims die het zou willen verbieden dat niet-moslims dit soort prents van Mohammed zouden mogen tekenen dan? Is die zoveel groter dan Wilders aanhang?
Ik heb geen serieus idee, wel zie ik in dit topic al iemand die vind dat geweld een te rechtvaardigen antwoord is op beledigen. Daarnaast zie ik dat dit draw Muhammed day gebeuren, nogal wat stof doet opwaaien. Wat ikzelf opzichzelf al een grappig gebeuren vind. Pen is een machtig wapen zeggen we dan.
Verder zie ik dat er nogal wat tekenaars vrezen voor hun leven om een paar tekeningen.
Kan je natuurlijk de media de schuld van geven, wat onherroepelijk iemand gaat doen, maargoed die verkopen ook geen leugens en moeten hun berichtgeving wel baseren op feiten.
pi_81674269
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:45:27 #100
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_81674300
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:14 schreef Sattyagraha het volgende:

... en zinloos.

Guttegut, beledigd zijn door een paar krabbeltjes Moslims die dit over de top vinden zijn niet gematigd, maar zijn geloofswaanzinnigen, waar jij er dus 1 van bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')