abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:47:17 #101
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81656129
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Der staat al dat het niet mag . Waarom moeten homo's dan weer apart worden genoemd?
In het artikel staat dat niet mag worden gediscrimineerd op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook.

Het wordt nog niet expliciet genoemd (daar gaat dit topic over). En homo's worden niet apart genoemd (lees je eigenlijk wel wat ik net gepost heb?), aangezien dhr van der Ham het heeft over de noemer "seksuele geaardheid". Dat omvat hetero's, biseksuelen en homo's.
quote:
Dan wil ik dat WoW spelers worden genoemd ! (ik speel het niet hoor)
Stel het voor aan D66 en open je eigen topic.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:51:14 #102
258802 Yreal
henk..!
pi_81656397
Dat heb ik inderdaad verkeerd gelezen, excuus. Ik dacht dat ze echt homofielie in artikel 1 wilde noemen.

Tja, sexuele geaardheid is een beetje neutraal om toe te voegen het mag immers toch al niet. Beetje hetzelfde als het hernoemen van de metrolijnen in rotterdam.
pi_81656644
Dit levert Pechtold overigens zeker wel wat stemmen van homo's en gehandicapten op, dat moet je niet onderschatten denk ik. En niemand zal hierom bij D66 weglopen, dus niet zo'n hele gekke zet voor een partij die de zetels bij elkaar moet gaan sprokkelen om een interessante coalitie-partner te worden.
-
pi_81656807
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:24 schreef Yreal het volgende:
Om mezelf nou even niet af te schilderen als een racist ofzo,

ik haat relnichten, maar niks mis met homo's. Zolang ze maar niet aan mijn kont gaan zitten ofzo.

Ik haat gangster marokaantjes , maar geen allochtonen.

Weetje, zodra je je sociaal wenselijk gedraagt, mag je van mij part een ananas op je hoofd hebben
Oh god, wat heb ik een hekel aan dat zinnetje. Zo beledigend. Net alsof iedere homo zich vergrijpt aan een willekeurige man.
"Nou, ik heb niets tegen mannen hoor, als ze me maar niet verkrachten." Hoor je dat een vrouw zeggen?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_81656983
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:57 schreef Fascination het volgende:

[..]

Oh god, wat heb ik een hekel aan dat zinnetje. Zo beledigend. Net alsof iedere homo zich vergrijpt aan een willekeurige man.
"Nou, ik heb niets tegen mannen hoor, als ze me maar niet verkrachten." Hoor je dat een vrouw zeggen?
Ik moet je vertellen, in die omgeving van het homomonument in Amsterdam ben je als hetero je leven niet zeker hoor. Er zijn daar wat mensen die denken dat iedereen daarheen komt om gayseks te hebben .
-
pi_81657037
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:57 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zo vreemd is ie niet hoor. Ik heb geen enkel probleem met homo's zolang ze niet met seksueel bedoelingen aan mij zitten (of proberen te flirten ofzo) en ze niet keihard aan de hele wereld hoeven uit te dragen dat ze homo zijn, meer het eerste dan het tweede. Boeit mij het iets wat jij in bed uitvoert Er zijn best wat mensen die zo denken hoor.
pi_81657040
Het is gewoon zo dat je nu nog een homo kan uitschelden onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" of "vrijheid van gelovingsovertuiging".

Artikel 1 geeft nu nog redelijk wat ruimte voor discussie, roepen dat je homo's van een flatgebouw mag gooien daar doet/kan de rechter weinig mee (aangezien je je kunt beroepen op vrijheid van gelovingsovertuiging en homo's geen ras/volk of godsdienst ofzo zijn) terwijl als je roept dat je Marokkanen van een flat mag gooien wel zeer strafbaar bent.

Met een miljoen moslims in Nederland is het misschien best een goed idee om eens even goed te kijken naar bepaalde delen van de wetgeving, ook b.v. de 'Holocaust-wet'. Zo trek je wel duidelijke lijnen. Je mag zelf je eigen geloof uit oefenen zoals je wilt, zolang je je binnen bepaalde regels houdt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ritmo op 20-05-2010 00:07:21 ]
-
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:02:28 #108
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81657058
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:01 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ik moet je vertellen, in die omgeving van het homomonument in Amsterdam ben je als hetero je leven niet zeker hoor. Er zijn daar wat mensen die denken dat iedereen daarheen komt om gayseks te hebben .
Was daar laatst niet nog een homo in elkaar geslagen? Je bent je leven daar inderdaad niet zeker.
Hoogachtend,
Erik.
pi_81657144
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Was daar laatst niet nog een homo in elkaar geslagen? Je bent je leven daar inderdaad niet zeker.
Link naar nieuws artikel?
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:08:01 #110
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81657333
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zo vreemd is ie niet hoor. Ik heb geen enkel probleem met homo's zolang ze niet met seksueel bedoelingen aan mij zitten (of proberen te flirten ofzo)
Dat je liever niet zomaar betast wil worden snap ik (ikzelf zou dat ook niet zomaar bij een wildvreemde doen, maar ok), maar je kan soms niet zien wie wel of niet homo is, dus kan je het ook iemand niet echt kwalijk nemen als ie interesse in je toont. Denk dat je gewoon wel duidelijk kan maken dat je niet geinteresseerd bent.

En hou eens op met zeggen dat je geen enkel probleem hebt met homo's. Dat is precies die schijntolerantie die me enorm tegenstaat, en het komt echt zo enorm vaak voor.

"Nee, ik heb echt niets tegen homo's" en dan vervolgens met een waslijst aan criteria komen waar ik dan aan zou moeten voldoen om in de goede gratie te blijven...
quote:
en ze niet keihard aan de hele wereld hoeven uit te dragen dat ze homo zijn,
Waarom niet? Hetero's mogen dat ook.
quote:
meer het eerste dan het tweede. Boeit mij het iets wat jij in bed uitvoert Er zijn best wat mensen die zo denken hoor.
Helaas wel ja.
Hoogachtend,
Erik.
pi_81657466
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:02 schreef Ritmo het volgende:
Het is gewoon zo dat je nu nog een homo kan uitschelden onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" of "vrijheid van gelovingsovertuiging".

Artikel 1 geeft nu nog redelijk wat ruimte voor discussie, roepen dat je homo's van een flatgebouw mag gooien daar doet/kan de rechter weinig mee (aangezien je je kunt beroepen op vrijheid van gelovingsovertuiging en homo's geen ras/volk of godsdienst ofzo zijn) terwijl als je roept dat je Marokkanen van een flat mag gooien wel zeer strafbaar bent.
Als je die discrepantie wil opheffen dan moet je de religieuze vrijheid inperken. Artikel 1 aanpassen helpt er niet tegen, want artikel 1 gaat alleen over handelingen, niet over woorden.
quote:
Met een miljoen moslims in Nederland is het misschien best een goed idee om eens even goed te kijken naar bepaalde delen van de wetgeving, ook b.v. de 'Holocaust-wet'. Zo trek je wel duidelijke lijnen. Je mag zelf je eigen geloof uit oefenen zoals je wilt, zolang je je binnen bepaalde regels houdt.
Nee, zulke specifieke regels als het holocaust-ontkenningsverbod horen eigenlijk niet thuis in de wet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2010 00:11:41 ]
pi_81657493
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:08 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat je liever niet zomaar betast wil worden snap ik (ikzelf zou dat ook niet zomaar bij een wildvreemde doen, maar ok), maar je kan soms niet zien wie wel of niet homo is, dus kan je het ook iemand niet echt kwalijk nemen als ie interesse in je toont. Denk dat je gewoon wel duidelijk kan maken dat je niet geinteresseerd bent.

En hou eens op met zeggen dat je geen enkel probleem hebt met homo's. Dat is precies die schijntolerantie die me enorm tegenstaat, en het komt echt zo enorm vaak voor.

"Nee, ik heb echt niets tegen homo's" en dan vervolgens met een waslijst aan criteria komen waar ik dan aan zou moeten voldoen om in de goede gratie te blijven...
[..]

[..]

Helaas wel ja.
Het is zo jammer dat er een groepje homo's is dat zo irritant nichterig moet doen. Heb ook niet het idee dat die homo's 'zichzelf' zijn maar gewoon een rol aannemen om aandacht te krijgen.
-
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:11:11 #113
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81657494
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Link naar nieuws artikel?
Homo afgetuigd bij homomonument
Was ook een topic op het forum, maar dat kan ik zo snel niet vinden.
Hoogachtend,
Erik.
pi_81657669
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja ik had het gelezen, dat is niet goed te praten natuurlijk, maar ik moet er wel eens langs om naar een bekende te komen en zoals die mensen zich daar soms gedragen kan ik het me ergens wel voorstellen dat je ze een mep verkoopt. Al gaat dit natuurlijk altijd te ver.
-
pi_81657703
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:59 schreef TuggSpeedman het volgende:
Hier het briljante plan van D'66:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig idee om dat in 's lands belangrijkste en vrij kleine document op te nemen. What's next? Lidl-personeel dat te weinig betaald krijgen? Bert en Ernie op tv om acht uur?

Klacht: D'66 met hun nieuwe manier van hervormen.
Subklacht: D'66
Goede vergelijking.
Omdat het kan.
pi_81657715
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:08 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

[..]

[..]

Helaas wel ja.
Wat jij wil is acceptatie. Ik moet maar accepteren dat jij van mannen houd.

Ik heb er geen probleem mee dat jij van mannen houd, maar val me er niet mee lastig. Het idee dat 2 mannen sex hebben vind ik goor. Niks schijnheiligheid, dat zeg ik je gewoon recht in je gezicht. Je mag prima homo zijn, skinny jeans dragen en whatever. Maar gedraag je dan astjeblieft gewoon een beetje. Je loopt een beetje moeilijk te doen met jouw standaard enzo. Maar er is gewoon een standaard aan normaal gedrag. Met je handje lopen wapperen en je gedragen als een wijf is geen normaal gedrag. Als jij je gedraagt op een manier dat ik aan je moet vragen of je homo bent om erachter te komen, heb ik er geen probleem mee. Als je dat per se moet uitdragen wel. En dan nog verbind ik er geen gevolgen aan, je bent nog steeds net zoveel mens als de rest, ik ga je niet staan opwachten 's nachts. maar ga niet met je handje lopen wapperen en piepen.
pi_81657735
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je die discrepantie wil opheffen dan moet je de religieuze vrijheid inperken. Artikel 1 aanpassen helpt er niet tegen.
Het is eigenlijk gewoon makkelijk: je mag geloven en doen wat je wil, zolang het niet botst met artikel 1. Die wet moet je een soort van lijdend maken, maar ik weet niet of dat kan bij wetten?
quote:
Nee, zulke specifieke regels als het holocaust-ontkenningsverbod horen eigenlijk niet thuis in de wet.
Mwoah, misschien wel om onze cultuur in stand te houden. Die raakt toch beschadigd als straks overal geroepen wordt dat joden leugenaars zijn en er helemaal nooit een holocaust plaats vond. Moslims die hier willen wonen, prima. Maar je moet jezelf wel beschermen als land tegen invloeden die haaks op onze historie en cultuur in gaan.

Bah, ik klink een beetje als Wilders/Verdonk.
-
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:16:40 #118
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81657749
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het is zo jammer dat er een groepje homo's is dat zo irritant nichterig moet doen. Heb ook niet het idee dat die homo's 'zichzelf' zijn maar gewoon een rol aannemen om aandacht te krijgen.
Nee, het is jammer dat mensen die individuelen zo nodig zich moeten ergeren en vooral laten ergeren (is het zo moeilijk om gewoon je schouders op te halen?) en het dan vervolgens aan de hele groep/alle homo's moeten verbinden.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:18:37 #119
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81657836
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:14 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ja ik had het gelezen, dat is niet goed te praten natuurlijk, maar ik moet er wel eens langs om naar een bekende te komen en zoals die mensen zich daar soms gedragen kan ik het me ergens wel voorstellen dat je ze een mep verkoopt. Al gaat dit natuurlijk altijd te ver.
Ben het met je eens dat niemand ongewenst seksueel geintimideerd moet worden hoor, ongeacht hetero, homo, man, vrouw. Al is het wel zo dat veel mannen zich meteen enorm bedreigd voelen (oid) als een andere man interesse toont.
Hoogachtend,
Erik.
pi_81657878
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:16 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Nee, het is jammer dat mensen die individuelen zo nodig zich moeten ergeren en vooral laten ergeren (is het zo moeilijk om gewoon je schouders op te halen?) en het dan vervolgens aan de hele groep/alle homo's moeten verbinden.
Dat laatste doe ik niet hoor.

En ik zal iemand ook nooit willen verbieden om zich zo te gedragen, ik vind het alleen onnodig en lullig voor de homo's die niet naakt in roze string op een boot heel Nederland hun reet moeten laten zien terwijl ze elkaars tepels aflebberen. Die hebben er nog het meeste last van.
-
pi_81657932
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:59 schreef TuggSpeedman het volgende:
"Door het artikel aan te passen kan de rechter bijvoorbeeld toetsen of een handicap voor een school reden is geweest iemand te weigeren", zei Ad Poppelaars van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad in de uitzending.

Zo werkt dat in Nederland niet.

Trouwens, wat een nutteloze spoilertags.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:30:30 #122
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81658307
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat jij wil is acceptatie. Ik moet maar accepteren dat jij van mannen houd.
Ja. Omdat het namelijk niet iets is waar iemand iets over te zeggen heeft. Ik kan het niet veranderen, jij kan het zéker niet veranderen. Dus waarom dan een waardeoordeel?
quote:
Ik heb er geen probleem mee dat jij van mannen houd, maar val me er niet mee lastig. Het idee dat 2 mannen sex hebben vind ik goor. Niks schijnheiligheid, dat zeg ik je gewoon recht in je gezicht.
Kan. Ik zal je er nooit bij betrekken .
quote:
Je mag prima homo zijn, skinny jeans dragen en whatever. Maar gedraag je dan astjeblieft gewoon een beetje. Je loopt een beetje moeilijk te doen met jouw standaard enzo. Maar er is gewoon een standaard aan normaal gedrag. Met je handje lopen wapperen en je gedragen als een wijf is geen normaal gedrag.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Dat is wat JIJ normaal vindt. En frankly (my dear) is dat best een kortzichtig beeld. Want ik krijg het idee dat jij het ook niet normaal vindt als een man zijn vriend een kus geeft (immers zie je dan dat ie homo is!), of hand-in-hand loopt, of lieverd zegt tegen zijn vriend. Terwijl dat bij hetero's wel allemaal geaccepteerd gedrag is.
quote:
Als jij je gedraagt op een manier dat ik aan je moet vragen of je homo bent om erachter te komen, heb ik er geen probleem mee. Als je dat per se moet uitdragen wel.
Zolang je absoluut niet ziet dat iemand homo is, is het goed. Zolang ie dus eigenlijk in de kast zit. Terwijl allerlei andere mensen wél in hun uiterlijk mogen/kunnen laten zien uit welk hout ze gesneden zijn. "Stoere" mannen mogen wel met een zware stem praten (ik noem maar wat), of kakkers met een gooische R. Dat is allemaal geen probleem (denk ik?), maar o wee als je merkt dat er homo's zijn...

Dat stoort me, die instelling. Dat homo's minder mogen uitdragen.
quote:
En dan nog verbind ik er geen gevolgen aan, je bent nog steeds net zoveel mens als de rest, ik ga je niet staan opwachten 's nachts. maar ga niet met je handje lopen wapperen en piepen.
Want dan ben je wel minder mens?
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:33:15 #123
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81658421
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:19 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik niet hoor.
De 'je' was meer in algemene zin. 'Men'.
quote:
En ik zal iemand ook nooit willen verbieden om zich zo te gedragen, ik vind het alleen onnodig en lullig voor de homo's die niet naakt in roze string op een boot heel Nederland hun reet moeten laten zien terwijl ze elkaars tepels aflebberen. Die hebben er nog het meeste last van.
Ja, het meeste last van het beeld dat de media elke keer neerzet (die laten geen kans onbenut om een extreem verklede homo te laten zien), last van het feit dat men niet kan begrijpen dat er één dag in het jaar is dat een minuscuul percentage van de homo's er zo bijloopt, last van de generalisering van mensen.

Volgens mij ligt daar meer de schuld.
Hoogachtend,
Erik.
pi_81658712
Zolang je absoluut niet ziet dat iemand homo is, is het goed. Zolang ie dus eigenlijk in de kast zit. Terwijl allerlei andere mensen wél in hun uiterlijk mogen/kunnen laten zien uit welk hout ze gesneden zijn. "Stoere" mannen mogen wel met een zware stem praten (ik noem maar wat), of kakkers met een gooische R. Dat is allemaal geen probleem (denk ik?), maar o wee als je merkt dat er homo's zijn...

Nee, waar het in mijn eigen fout gaat is dat homo zijn geen bepaald gedrag ten gevolg legt waar bijvoorbeeld kakker zijn dat wel doet.

En ik ben tolerant tegenover homo's. Relnichten vind ik irritant en gay sex vies. Het hand in hand lopen en elkaar lievert noemen kan nog, het zoenen gaat met net als bij hetro stellen te ver. verder is een homo mens als elk ander
pi_81658735
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:33 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja, het meeste last van het beeld dat de media elke keer neerzet (die laten geen kans onbenut om een extreem verklede homo te laten zien), last van het feit dat men niet kan begrijpen dat er één dag in het jaar is dat een minuscuul percentage van de homo's er zo bijloopt, last van de generalisering van mensen.

Volgens mij ligt daar meer de schuld.
Dit is zo waar he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')