Welke school?quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:05 schreef TuggSpeedman het volgende:
[..]
Dus moet een school die geen geld heeft maar duur gaan lenen ofzo om voor één leerling te zorgen die op een andere school - die de functionaliteiten al heeft - goed terecht kan?
Lijkt mij een beter plan om het als richtlijn in te voeren, dus bij verbouwingen/bouw van scholen er bij de blauwdrukken al rekening is gehouden met de minder valide. Een lift is geen overbodige luxe voor een normale school en drempels zijn toch niet nodig.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:05 schreef TuggSpeedman het volgende:
[..]
Dus moet een school die geen geld heeft maar duur gaan lenen ofzo om voor één leerling te zorgen die op een andere school - die de functionaliteiten al heeft - goed terecht kan?
dit dus.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan had die opsomming daarvoor ook wel weg kunnen blijven lijkt me. Het is natuurlijk symboolpolitiek, daar niet van. Maar kan me voorstellen dat het toch een bepaalde erkenning is voor homo's of gehandicapten.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef __droogkloot__ het volgende:
Stel mocro's onder elkaar: zullen we vandaag weer homo's bashen man? Nee man, dat mag niet meer, staat in de grondwet
Verkiezingstijdquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef __droogkloot__ het volgende:
Maar stel: het staat in de grondwet, wat dan? Het is nu namelijk al duidelijk dat we niet mogen discrimineren (dus ook homo's niet), wat verandert er wanneer we homo's expliciet gaan opnemen? Het lijkt mij niet dat de samenleving homo's dan anders zal gaan behandelen. Stel mocro's onder elkaar: zullen we vandaag weer homo's bashen man? Nee man, dat mag niet meer, staat in de grondwet
Eng he, andere mensen, die er anders uitzien en zich anders gedragen dan jijzelf?quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Homofobie komt grotendeels omdat mensen relnichten gewoon scheitirritant vinden. Sowieso die homo's die vol moeten uitdragen dat ze homo zijn DE reden van homofobie. Sodemieter op met je wijven gedrag.
Homo's willen gelijken rechten en gelijk behandelt worden, dan ben je niet zelf uitgaan dragen dat je anders bent he...
Oehhh, nu hopen dat er iemand hapt!quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:06 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Het zou beter zijn als er een medicijn voor homifilie wordt uitgevonden.
Ik wacht met spanning af. Nagelbijtend. Zwetend.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Oehhh, nu hopen dat er iemand hapt!
Ohquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:07 schreef Gevalon het volgende:
Grondwet geld alleen tussen de overheid en de burger
Dat is wel de hoofdregel inderdaad, het klopt dus wel wat ie zegt. Dat is ook een van de redenen waarom ik me afvraag welk nut het heeft, de overheid discrimineert bij mijn weten namelijk niet. Maar zoals hierboven al werd vermeld, het is verkiezingstijd.quote:
nichten die op een hoog pieptoontje door de trein bleren dat hun handtasje helemala prachtig is zijn scheit irritant ja. Iedereen mag lekker doen waar die zin in heeft, als je de rest maar met rust laatquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Heel veel nut zal het niet hebben, maar toch vind ik dat er wel iets gedaan mag worden aan de toenemende intolerantie (en vooral de schijntolerantie) van homoseksuelen, waarvan dit een prima voorbeeld is:
[..]
Eng he, andere mensen, die er anders uitzien en zich anders gedragen dan jijzelf?
Met rust laten is zo relatief. De een vindt het al te veel wanneer twee jongens elkaar een kus geven. Of zich op een bepaalde manier kleden, of op een bepaalde manier praten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
nichten die op een hoog pieptoontje door de trein bleren dat hun handtasje helemala prachtig is zijn scheit irritant ja. Iedereen mag lekker doen waar die zin in heeft, als je de rest maar met rust laat
Tot op een zekere hoogte wel ja.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:33 schreef Yreal het volgende:
Ja waar wil jij de grens dan leggen? moet iedereen maar zomaar alles kunnen doen en zeggen in openbare gelegenheden?
En net zo irritant als giebelende meisjes? Verhit discussierende mannen? Ruziemakende stelletjes? Trek dan één lijn.quote:waarom mag je dan geen muziek luisteren met speakertjes? Dat vind ik net zo irritant als relnichten
In amsterdam? Alleen schreeuwende allochtonen en homo'squote:Op woensdag 19 mei 2010 21:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Tot op een zekere hoogte wel ja.
[..]
En net zo irritant als giebelende meisjes? Verhit discussierende mannen? Ruziemakende stelletjes? Trek dan één lijn.
Ik vraag me echt af hoe vaak jij een luidruchtige "relnicht" tegenkomt. Volgens mij valt dat namelijk bijzonder mee.
Dit vind ik anders een uitstekend idee hoor.quote:
Doe gewoon net als ik, dan hoef ik je ook niet te discrimineren?quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:52 schreef Yreal het volgende:
En homo's willen toch dezelfde rechten als andere mensen omdat ze toch gelijk zijn en ook mens? Gedraag je dan ook normaal
Een homo is wat anders dan een relnicht. Die mag je wel discrimineren idd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:
Stelletje moraalridders hier. Alsof jullie relnichten niet irritant vinden
Irritant is geen vrijbrief om te discrimineren. En misschien ben ik inderdaad wel wat toleranter dan jij tegenover de zogenaamde relnichten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:
Stelletje moraalridders hier. Alsof jullie relnichten niet irritant vinden
Die opsomming is nodig om de richting van het artikel aan te geven. Want zo absoluut als "of op welke grond dan ook" klinkt, sommige vormen van discriminatie zijn wel degelijk toegestaan. De playboy mag best discrimineren op uiterlijk voor de voorpaginafoto. En een onderzoeksinstituut mag ook best op intellectuele capaciteiten discrimineren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan had die opsomming daarvoor ook wel weg kunnen blijven lijkt me. Het is natuurlijk symboolpolitiek, daar niet van. Maar kan me voorstellen dat het toch een bepaalde erkenning is voor homo's of gehandicapten.
Homo's zijn geen ras.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:24 schreef Yreal het volgende:
Om mezelf nou even niet af te schilderen als een racist ofzo,
ik haat relnichten, maar niks mis met homo's. Zolang ze maar niet aan mijn kont gaan zitten ofzo.
Ik haat gangster marokaantjes , maar geen allochtonen.
Weetje, zodra je je sociaal wenselijk gedraagt, mag je van mij part een ananas op je hoofd hebben
Je hebt er niets tegen, zolang ze binnen jouw regels blijvenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:24 schreef Yreal het volgende:
Om mezelf nou even niet af te schilderen als een racist ofzo,
ik haat relnichten, maar niks mis met homo's. Zolang ze maar niet aan mijn kont gaan zitten ofzo.
Ik haat gangster marokaantjes , maar geen allochtonen.
Weetje, zodra je je sociaal wenselijk gedraagt, mag je van mij part een ananas op je hoofd hebben
Dat laatste is al geregeld. Indien lichamelijke gesteldheid of iets in die richting invloed heeft op het kunnen uitoefenen van de functie is uitsluiting op basis daarvan gerechtvaardigd, zoals het hoort.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Die opsomming is nodig om de richting van het artikel aan te geven. Want zo absoluut als "of op welke grond dan ook" klinkt, sommige vormen van discriminatie zijn wel degelijk toegestaan. De playboy mag best discrimineren op uiterlijk voor de voorpaginafoto. En een onderzoeksinstituut mag ook best op intellectuele capaciteiten discrimineren.
Maar ik denk dat met de huidige opsomming wel duidelijk is dat seksuele geaardheid daarmee vergelijkbaar is en dus ook onder artikel 1 valt.
Wat gehandicapten betreft ben ik daar nog niet zo zeker van. Maar moeten die artikel-1-bescherming? Moet een rolstoeler ook bouwvakker kunnen worden en bij sollicitatiegesprekken een gelijke kans krijgen, om maar eens wat te noemen?
Ik noem nu de trein als voorbeeld he, al de hele tijd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je hebt er niets tegen, zolang ze binnen jouw regels blijven. Je doet alsof die sociale wenselijkheid een vaste standaard is.
Waarin zijn homo's anders dan hetro's ? behalve dan dat ze liever een piemel in hun kont hebben? Volgens mij zijn ze precies dezelfde mens als dat ik benquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:25 schreef Dastan het volgende:
[..]
Homo's zijn geen ras.
Je zegt geen probleem te hebben met homo's, maar begint gelijk over wat ze niet zouden mogen.
Kortom, je hebt geen probleem met homo's, zolang ze zich gedragen als hetero's. Dan heb je wel een probleem met homo's.
Dan heb je wat tegen tetterende mensen in een coupé.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik noem nu de trein als voorbeeld he, al de hele tijd.
Ergens is daar een stille regel dat je 's ochtends in de ochtendspits gewoon je bek houd en de krant leest of iets dergelijks. Iedereen die dan keihard door de coupe gaat lopen tetteren is dan sociaal onwenselijk bezig. En dat zijn dan echt niet mijn regels.
Ja dat dus he.. wie dat dan is op dat moment boeit me geen flikker.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:35 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan heb je wat tegen tetterende mensen in een coupé.
Hoezo andere rechten? Welke rechten heb ik die jij niet hebt?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat dus he.. wie dat dan is op dat moment boeit me geen flikker.
En kan er nou in godsnaam iemand uitleggen waarom iemand die piemols in zijn kont wil andere rechten heeft dan ik?
Je doet anders voorkomen. Wat heeft het voor zin om te vertellen dat je wat hebt tegen tetterende mensen in een coupé in een topic over homotolerantie?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
En kan er nou in godsnaam iemand uitleggen waarom iemand die piemols in zijn kont wil andere rechten heeft dan ik?
Nou blijkbaar wel, aangezien je specifiek de relnichten benoemt, maar goed.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat het topic gaat over homo's die weer eens speciaal genoemd moeten worden in een algemeen geval. Ik mag niet gediscrimineerd worden omdat ik hetro ben, homo's niet omdat ze homo zijn. klaaaaarquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:38 schreef Dastan het volgende:
[..]
Je doet anders voorkomen. Wat heeft het voor zin om te vertellen dat je wat hebt tegen tetterende mensen in een coupé in een topic over homotolerantie?
Bovendien worden hetero's nauwelijks gediscrimineerd, dus heeft dat weinig reden om extra te vermelden in de grondwet.
Als er bij komt te staan dat er niet gediscrimineerd mag worden op seksuele geaardheid dan gaat dat ook over hetero's. Dus ik weet niet waar je die extra rechten vandaan haalt, maar ik gok uit je nek of uit je duim.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat het topic gaat over homo's die weer eens speciaal genoemd moeten worden in een algemeen geval. Ik mag niet gediscrimineerd worden omdat ik hetro ben, homo's niet omdat ze homo zijn. klaaaaar
Heel veel mensen schijnen het eerste te begrijpen, maar het tweede niet. Daarbij geldt 'seksuele geaardheid' toch ook gewoon voor hetero'squote:Op woensdag 19 mei 2010 23:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat het topic gaat over homo's die weer eens speciaal genoemd moeten worden in een algemeen geval. Ik mag niet gediscrimineerd worden omdat ik hetro ben, homo's niet omdat ze homo zijn. klaaaaar
Der staat al dat het niet mag . Waarom moeten homo's dan weer apart worden genoemd? Dan wil ik dat WoW spelers worden genoemd ! (ik speel het niet hoor)quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als er bij komt te staan dat er niet gediscrimineerd mag worden op seksuele geaardheid dan gaat dat ook over hetero's. Dus ik weet niet waar je die extra rechten vandaan haalt, maar ik gok uit je nek of uit je duim.
Er wordt 'seksuele geaardheid' genoemd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Der staat al dat het niet mag . Waarom moeten homo's dan weer apart worden genoemd? Dan wil ik dat WoW spelers worden genoemd ! (ik speel het niet hoor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |