dat dus...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:35 schreef nattermann het volgende:
Die scene in MW2 kun je overslaan.
En die airport missie in mdw2 was gruwelijk hard, ik heb iedereen doodgeknald die ik kon vinden en zelfs de gewonden afgeknald!!!!!quote:
Fable 1 en 2.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef Seam het volgende:
Ik wil vrouwen verkrachten en kinderen in koele bloede neerknallen
Toch nog iemand met een gewetenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:52 schreef Jesse_ het volgende:
Ondanks dat je loopt te trollen heb je wel een beetje gelijk
Nee, in Fable kun je geen kinderen vermoorden.quote:
moeilijk he, verschillende soorten humor leren herkennen.quote:
als je carmageddon al heftig vind, pfffquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al iets dat heftiger is dan Carmageddon?
Weet je wat heftig was, Paratrooper!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef mschol het volgende:
[..]
als je carmageddon al heftig vind, pfff
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Weet je wat heftig was, Paratrooper!
Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen![]()
The horror... vastzitten in een blok beton wetende dat het einde nabij is...
en ondertussen extra gepijnigd worden door een 8-bit deuntje![]()
Dat is geweldadig!!
[ afbeelding ]
tegen wie heb je hetquote:
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen![]()
Dat is geweldadig!!
[ afbeelding ]
In sommige landen is het ook gecensureerd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:58 schreef larry_flynt het volgende:
Ik heb bij MW2 altijd wel een wrange nasmaak. Als het op een Amerikaans vliegveld had afgespeeld had het nooit verkocht mogen worden en was het gecensureerd.
wel als je in de 'echte wereld' iemand doodschiet en doet alsof je GTA IV aan het spelen bent.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:11 schreef WSquater het volgende:
Ik schiet iemand dood in GTA IV. Ben ik nu ook slecht in de 'echte wereld'?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:04 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wel als je in de 'echte wereld' iemand doodschiet en doet alsof je GTA IV aan het spelen bent.
quote:
Dat dus. Welke zieke geest verzint dat?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:39 schreef L.no het volgende:
Een non, hoe komen ze daarop?
Zeer respectloos, maar ik moest toch glimlachen.
Naja, niet persé de makers van het spel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat dus. Welke zieke geest verzint dat?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef Desunoto het volgende:
Klinkt als een tof spel, die ga ik kopen downloaden.
Zo ontzettend veel gespeeld als 8-jarig jochie; en de grootste lol hadden we om niet de poppetjes maar de parachutes kapot te knallen van die mannetjes; zodat ze neerstortte en in een grote hoeveelheid pixels uit elkaar knalden....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Dat is geweldadig!!
[ afbeelding ]
Waarom spelen mensen voetbal, of nog erger: waarom kijken mensen voetbal?quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:23 schreef Verbal het volgende:
De OP komt op mij op de een of andere manier niet serieus over (maar misschien heb ik het mis), maar ik vind dit soort dingen dus echt te ver gaan.
De hoofdvraag is gewoon: 'waarom?'
Waarom is het leuk om in een spel een non op rails te leggen
Kan iemand mij dat uitleggen?
V.
En dat is vergelijkbaar, omdat ...quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom spelen mensen voetbal, of nog erger: waarom kijken mensen voetbal?
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:23 schreef Verbal het volgende:
De OP komt op mij op de een of andere manier niet serieus over (maar misschien heb ik het mis), maar ik vind dit soort dingen dus echt te ver gaan.
De hoofdvraag is gewoon: 'waarom?'
Waarom is het leuk om in een spel een non op rails te leggen
Kan iemand mij dat uitleggen?
V.
Jawel, je krijgt er een achievement voor, het wordt aangemoedigd. Dát is waar ik het eigenlijk het meeste 'moeite' mee heb... Ik ben helemaal niet tegen geweld ofzo, maar zulke dingen vind ik gewoon net even te ver gaan.quote:Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Niet helemaal, je krijgt namelijk wel een achievement als je het doet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:51 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ja, maar je MOET het toch niet doen?
iets wat ik uit het filmpje niet op kan maken, is of je die achievement krijgt bij het deponeren van een non of dat dit ook geldt bij een willekeurig ander slachtoffer?
Als je iemand voor de trein legt, of als je een non voor de trein legt?quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jawel, je krijgt er een achievement voor, het wordt aangemoedigd. Dát is waar ik het eigenlijk het meeste 'moeite' mee heb... Ik ben helemaal niet tegen geweld ofzo, maar zulke dingen vind ik gewoon net even te ver gaan.
tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboysquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.
Dat soort nieuws is ook belachelijk, games zetten niet aan tot geweld. In ieder geval niet meer of minder dan een film, muziek, het journaal of elke andere willekeurige trigger.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:58 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboys
wat dat betreft is het spel een reflectie van de echte wereld en niet andersom zoals bijv. hier gezegd wordt:
http://www.depers.nl/buit(...)en-na-taximoord.html
Het is een achievement.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Waarom? Wat is daar interessant aan?quote:Ik kan me nog herinneren hoe flabbergasted ik was toen een maatje tegen me zei dat ik in GTA een hoertje op kon pikken, haar mee kon nemen naar een duister park, kon kiezen tussen allerlei diensten en als ik m'n kwakkie kwijt was, kon ik haar neersteken/knuppelen/omverrijden om vervolgens mijn geld weer terug te stelen. Mijn reactie was echter geen walging of genot oid, maar meer "w00t!! Dat dit kan in GTA!!"
En DAT maakt zo'n spel interessant.
Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.quote:Ik ben dus blij dat er spellen zijn zoals dit, zodat mensen hun fantasieën de vrije loop kunnen laten...
Hé ja, verschuil je achter historische acuratessequote:Op woensdag 19 mei 2010 10:58 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboys
Het leuke, het interessante, de reden waarom mensen en masse deze spellen kopen, is niet die specifieke handeling of missie of whatever, maar gewoon het feit dat alles kan en alles mag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een achievement.
[..]
Waarom? Wat is daar interessant aan?
[..]
Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.
Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?
En wat, afgezien van het behalen van een achievement, is er nou leuk of interessant aan het op de rails leggen van een vastgebonden vrouw? Dat ontgaat mij namelijk.
V.
Die scene deed me niks en ik heb de gehele terminal neergemaaid zonder enig schuldgevoel of emotie. Het zijn pixels, geen mensen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Die scčne in MW2 was gruwelijk hard. En de TT is, mits oprecht bedoeld, onzin.
om dat het echt niet kan,en in het spel wel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een achievement.
[..]
Waarom? Wat is daar interessant aan?
[..]
Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.
Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?
En wat, afgezien van het behalen van een achievement, is er nou leuk of interessant aan het op de rails leggen van een vastgebonden vrouw? Dat ontgaat mij namelijk.
V.
Het draait slechts om voorkeur. Sommige mensen kijken naar een dom balspel, en anderen leggen nonnen op de rails.quote:
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dit niet te vergelijken is?quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het draai slechts om voorkeur. Sommige mensen kijken naar een dom balspel, en anderen leggen nonnen op de rails.
Wel als het gaat om motivatie, en dat was de oorspronkelijke vraag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dit niet te vergelijken is?
Wijven zeiken toch teveel manquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.
iemand die het begrijpt..quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Die scene deed me niks en ik heb de gehele terminal neergemaaid zonder enig schuldgevoel of emotie. Het zijn pixels, geen mensen.
Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?quote:
Ontspanning.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?
Ga je nou echt Mario die op een Goomba springt vergelijken met dat stukje uit RDR?quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:05 schreef toeter83 het volgende:
he maar roy jij speelt alleen sport spelen ofzo,want in bijna elk spelk zit geweld zelfs in mario
daar spring je op iemand ze kop en breek je ze nek ik weet niet.
Waarom zou je wel iedere guard en andere slechte targets mogen killen MAAR niet de slechte paus? Dat snap ik dan weer helemaal niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik stond afgelopen weekend bijvoorbeeld flink te twijfelen toen ik in Assassin's Creed II de Paus moest gaan vermoorden... Games als Fallout 3 doen het wat mij betreft ook aardig met hun morele keuzes. Zomaar moorden voegt mijns inziens ook niets toe aan een game.
Ik heb niets tegen geweld, ik heb iets tegen zinloos geweld. En nee, niet elk geweld is zinloos.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:05 schreef toeter83 het volgende:
he maar roy jij speelt alleen sport spelen ofzo,want in bijna elk spelk zit geweld zelfs in mario
daar spring je op iemand ze kop en breek je ze nek ik weet niet.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, want hij was evil inderdaad. Maar ik heb even staan twijfelen omdat het wel de Paus is. Hoe ver kun je gaan met je zoektocht naar wraak? Voor Ezio was het namelijk steeds persoonlijke wraak en vanuit de Assassins gezien moet nog maar blijken dat zij echt 'goed' zijn en de Templars 'slecht'.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:11 schreef YOgamerYO het volgende:
[..]
Waarom zou je wel iedere guard en andere slechte targets mogen killen MAAR niet de slechte paus? Dat snap ik dan weer helemaal niet.
kan je niet lezen ofzo waar vergelijk ik rdr met mario.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:07 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ga je nou echt Mario die op een Goomba springt vergelijken met dat stukje uit RDR?
Ik heb wél iets tegen geweld (irl) en in games en film niet, mits het ergens toe leidt binnen de context en niet veel te ver gaat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen geweld, ik heb iets tegen zinloos geweld. En nee, niet elk geweld is zinloos.
Eens. Een vastgebonden non of willekeurige andere vrouw op een rails leggen voor een achievement vind ik iets heel anders dan zombies hakken in L4D.quote:Bij God of War past het prima in het spel. Vijanden komen op je pad, je bent uit op wraak, etc. In RDR moet je speciaal een vrouw ontvoeren, op de rails leggen en je wordt er nog voor beloond ook. Het levert verder niets op, hoort niet in het verhaal, je krijgt geen ervaringspunten, etc.
Dan doe je het toch niet, dat is nou net het leuke van sandboxgames; sterker nog, en ik zal wel de enige mongool zijn, ik hield me gewoon aan de verkeersregels in GTA IV. Tenminste meestal. Gewoon omdat ik dat lollig vond.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:31 schreef Verbal het volgende:
En dat sandboxgames leuk zijn omdat je van alles kan, ben ik het mee eens. Ik heb zelf GTA:VC en SA. Erg leuk,maar ook aspecten van die games heb ik minder mee. Zoals het zomaar doodknuppelen van mensen. Wat is daar nou de lol van?
je kunt geliefden toch offeren, of geld dat niet voor kiddos?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, in Fable kun je geen kinderen vermoorden.
Ja. Uiteindelijk wel. Maar de grote vraag die ik me stelde, kun je zomaar de Paus vermoorden voor iets dat in principe ontstaan is uit eigen wraakzucht. Miljoenen mensen hebben blind vertrouwen in een Paus, zoeken steun bij de Kerk. Als zo iemand dan verdient te sterven (als wij dat al kunnen bepalen) is een aanslag dan de beste oplossing? De gevolgen zijn onwijs groot...quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:18 schreef SpankmasterC het volgende:
Roy, even over wat je een paar posts terug zei, dat je in AC2 even moest nadenken voor je de paus vermoordde... Het bleek toch wel duidelijk uit het spel dat die gast gewoon een vieze klootzak was die zich een weg naar die plek had toegevochten en het verdiende om dood te gaan?
Precies. Het is ook gewoon een stomme achievement voor pubertjes van 14 jaar die denken dat zoiets stoer isquote:Wat betreft het geven van een achievement voor het vermoorden van vrouwen, tja... Ik vind het zelf zinloos, ik heb liever achievements die me echt iets tofs en unieks proberen te laten doen, iets buiten het gebane pad wat wel echt vet is en wat ik anders misschien nooit had geprobeerd. Ik zou zelf nooit hebben geprobeerd om vrouwen op treinrailsen te leggen, maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo boeiend... Ze hadden beter de punten ergens anders aan kunnen besteden.
Amen.quote:De vraag of het te ver gaat, voor de gemiddelde jan lul wel ja. Leg dit maar eens uit aan iemand die geen games speelt en ze vinden je een vieze perverse rare jongeman en eigenlijk hebben ze nog gelijk ook. Het is toch vreemd dat we hier zo op kicken? Dat het echt tof is om dit te doen? Ook al zijn het pixels, het is gewoon raar om je hiertoe te motiveren en ik begrijp het wel als de politiek op een gegeven moment zegt "He jongens, moet het nu allemaal zo nodig zo enorm overdreven "hardcore"? Richt je toch gewoon op het maken van een leuk spel in plaats van per se de controverse er geforceerd in te rammen!"
Misschien vindt iemand anders dat veredelde paintballen wel geen flikker aan. Ik heb liever dat ze hun (eventuele) agressie kwijtspelen in een spel dan op een zaterdagavond zomaar iemand neerslaan.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:
Het verhaal is kut en amper in-game (heel de invasie van Rusland krijg je amper meequote:Op woensdag 19 mei 2010 13:28 schreef ems. het volgende:
Modern Warfare is, hoewel flinterdun, ook voorzien van een verhaal. Die vliegveld scene is ook deel van het verhaal, daarom zit het erin.
dus daarvoor hadden ze het ook niet moeten doen! Het was gewoon onderdeel van de PR voor MW2, niets meer dan dat.quote:Ik zie echt het probleem niet. Het zijn maar pixels.
Hells no, het is een kwestie wat wij als samenleving vinden wat nog mag en op basis daarvan kun je wetgeving maken. Dus het is niet simpelweg een persoonlijke ethische kwestie.quote:Bovendien is jouw argument een kwestie van ethiek en dat is natuurlijk voor iedereen weer anders.
Yeah maar ook als ie was blijven leven met zn toverstaf, dan had hij iedereen kunnen bedwingen en precies zijn mening op kunnen leggen. En ook al ga je dan uit dat hij alleen goede bedoelingen heeft (wat al een forse aanname is), de prijs om je vrijheid kwijt te zijn is dan alsnog erg hoog voor wereldvrede.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja. Uiteindelijk wel. Maar de grote vraag die ik me stelde, kun je zomaar de Paus vermoorden voor iets dat in principe ontstaan is uit eigen wraakzucht. Miljoenen mensen hebben blind vertrouwen in een Paus, zoeken steun bij de Kerk. Als zo iemand dan verdient te sterven (als wij dat al kunnen bepalen) is een aanslag dan de beste oplossing? De gevolgen zijn onwijs groot...
Yeah, het zijn alleen de beste games die je na doen denken.quote:En ja, soms denk ik over zulke dingen na als ik game. Hoe meer ik er over denk, hoe beter de game ook in mijn ogen.
Wat dus ook een mening is. Niet dat ik het verhaal zo bijzonder vond. Je krijgt ook weinig mee van de invasie omdat je het spel speelt vanuit het perspectief van iemand die met die invasie an sich weinig te maken heeft.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:43 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Het verhaal is kut en amper in-game (heel de invasie van Rusland krijg je amper mee) en deze scene hadden ze niet in beeld hoeven brengen om het duidelijk te maken. Sterker nog, de emotionele impact is nihil want
[..]
Nee, het was een belangrijk deel van het magere verhaal. Grote kans dat het ook een PR actie was maar het hele verhaal komt 'los' na de gebeurtenissen aldaar.quote:dus daarvoor hadden ze het ook niet moeten doen! Het was gewoon onderdeel van de PR voor MW2, niets meer dan dat.
[..]
Absoluut, maar een samenleving gaat erom wat wij 'samen' van iets vinden. Hoewel er dus mensen zijn met kritiek op die scene zijn er ook talloze mensen die de hele ophef eromheen overdreven vinden. Persoonlijke ethiek speelt dus wel degelijk een rol.quote:Hells no, het is een kwestie wat wij als samenleving vinden wat nog mag en op basis daarvan kun je wetgeving maken. Dus het is niet simpelweg een persoonlijke ethische kwestie.
Voor het verhaal had dat stuk van MW2 ook verteld kunnen worden door het op te nemen in 1 van de filmpjes, maar dan was er waarschijnlijk geen ophef over geweest en dus ook geen publiciteitquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat dus ook een mening is. Niet dat ik het verhaal zo bijzonder vond. Je krijgt ook weinig mee van de invasie omdat je het spel speelt vanuit het perspectief van iemand die met die invasie an sich weinig te maken heeft.
[..]
Nee, het was een belangrijk deel van het magere verhaal. Grote kans dat het ook een PR actie was maar het hele verhaal komt 'los' na de gebeurtenissen aldaar.
[..]
Absoluut, maar een samenleving gaat erom wat wij 'samen' van iets vinden. Hoewel er dus mensen zijn met kritiek op die scene zijn er ook talloze mensen die de hele ophef eromheen overdreven vinden. Persoonlijke ethiek speelt dus wel degelijk een rol.
De hele RK Kerk is toe aan modernisering en een kritische reorganisatie, maar dat staat los van deze discussie hehquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:54 schreef toeter83 het volgende:
maar als je het over de paus van nu heb die mogen ze mij ophangen.
de gast heeft bij pedos het handje boven het hoofd gehouden en doet er verder niks aan,nou dan ben je in mijn ogen niks waard,en zeker niet als zon verantwoordelijke functie hebt als de paus.
Misschien. Maar ik speel liever zelf dan dat ik naar filmpjes kijk. In dat opzicht vond ik het dus eigenlijk wel tof.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:56 schreef Tain het volgende:
[..]
Voor het verhaal had dat stuk van MW2 ook verteld kunnen worden door het op te nemen in 1 van de filmpjes, maar dan was er waarschijnlijk geen ophef over geweest en dus ook geen publiciteit
Zucht... vandaar mijn vraag: WAT is er dan interessant aan?quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Misschien vindt iemand anders dat veredelde paintballen wel geen flikker aan. Ik heb liever dat ze hun (eventuele) agressie kwijtspelen in een spel dan op een zaterdagavond zomaar iemand neerslaan.
Het is en blijft een spel, en dat jij bepaalde dingen in die spellen niet leuk of interessant vindt betekent niet dat een heleboel anderen jouw mening delen.
Zucht......zo kan je alles wel dood beredeneren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zucht... vandaar mijn vraag: WAT is er dan interessant aan?
Daar gaat deze discussie niet over.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:01 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Zucht......zo kan je alles wel dood beredeneren.
Zou me meer druk maken om mensen die zulke zaken irl uitvoeren en de vraag WAAROM of WAT is daar een stuk interessanter.
Volgensmij worden de verbanden meer gelegd tussen het geweld in games en personen die dat soort dingen serieus nemen, dan tussen mensen die geen geweld gebruiken en hun zieke fantasieen in video games botvieren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Misschien vindt iemand anders dat veredelde paintballen wel geen flikker aan. Ik heb liever dat ze hun (eventuele) agressie kwijtspelen in een spel dan op een zaterdagavond zomaar iemand neerslaan.
Het is en blijft een spel, en dat jij bepaalde dingen in die spellen niet leuk of interessant vindt betekent niet dat een heleboel anderen jouw mening delen.
Je kunt keuzes maken die je normaal nooit zou maken. Je creëert een karakter met een eigen persoonlijkheid binnen het verhaal van het spel. Deze hoeft totaal niet af te spiegelen wat de speler is of waar hij/zij voor staat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zucht... vandaar mijn vraag: WAT is er dan interessant aan?
Ik zeg toch niet dat iedereen moet vinden wat ik vind? (al zou dat per definitie wel beter zijn voor iedereen, dat spreekt voor zich).
V.
Daarbij ga jij er impliciet (en niet eens zo heel im- overigens) vanuit dat ik geen onderscheid zou kunnen maken tussen realiteit en fantasie en ook dat ik jou en het even impliciet aanwrijf het irl ook leuk te vinden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:16 schreef Nico_Galijk het volgende:
[..]
Je kunt keuzes maken die je normaal nooit zou maken. Je creëert een karakter met een eigen persoonlijkheid binnen het verhaal van het spel. Deze hoeft totaal niet af te spiegelen wat de speler is of waar hij/zij voor staat.
Een voorbeeld is het spel Mass Effect 2 waar je morele keuzes kan maken hoe je bepaalde situaties oplost. Het feit dat ik een bepaalde vijand door het raam mieter heeft niets te maken met het feit dat ik graag mensen vermoord of het grappig vind om iemand tientallen meters te zien en horen vallen Maar omdat ik het onderscheid tussen fantasie en realiteit kan maken, kan ik wel genieten van dit soort dingen omdat deze actie de persoonlijkheid van de hoofdrolspeler binnen het verhaal aangeeft.
Ik vraag mij af of je nou echt een grens moet leggen tussen wat kan of niet, zeker in de huidige tijd met een bijna continue toegang tot internet, voor iedere game die je hier verbied kun je 10 japanse hentai games downloaden waarin je 13 jarige meisjes(meestal lijken ze 27) op brute wijze verkracht. De vraag is dus meer of je (net zoals porno of rap cds of 'faces of death') de zooi wilt verbieden terwijl er een tigtal meer mogenlijkheden zijn om eraan te komen, of dat je ouders veel betere info aanlevert dan een paar dominees in amerika die sowieso al niet serieus te nemen vallen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daarbij ga jij er impliciet (en niet eens zo heel im- overigens) vanuit dat ik geen onderscheid zou kunnen maken tussen realiteit en fantasie en ook dat ik jou en het even impliciet aanwrijf het irl ook leuk te vinden.
Geen van beiden is waar. Ik snap best dat het leuk is om in een game dingen te doen die je irl niet doen... maar ik vraag mij serieus af waar de grens ligt. Waarom zou het leuk zijn om een non vastgebonden op de rails te flikkeren in een game, maar niet om een non bruut te verkrachten in elke lichaamsholte die ze rijk is? Of loop ik alweer achter, en is dat tegenwoordig ook al leuk in een game?
V.
Die grens is heel simpel...er is geen grens.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daarbij ga jij er impliciet (en niet eens zo heel im- overigens) vanuit dat ik geen onderscheid zou kunnen maken tussen realiteit en fantasie en ook dat ik jou en het even impliciet aanwrijf het irl ook leuk te vinden.
Geen van beiden is waar. Ik snap best dat het leuk is om in een game dingen te doen die je irl niet doen... maar ik vraag mij serieus af waar de grens ligt. Waarom zou het leuk zijn om een non vastgebonden op de rails te flikkeren in een game, maar niet om een non bruut te verkrachten in elke lichaamsholte die ze rijk is? Of loop ik alweer achter, en is dat tegenwoordig ook al leuk in een game?
V.
Vind jij.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die grens is heel simpel...er is geen grens.
O!quote:Als je het te ver gaat.. KOOP HET DAN NIET.
Fijn dat jij de waarheid in pacht hebt.quote:Echt is dat nou zo moeilijk?![]()
Dat lijkt mij een liberaal klinkende defaitistische opstelling. Laten we ons maar nergens meer druk over maken, want het gebeurt toch wel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of je nou echt een grens moet leggen tussen wat kan of niet, zeker in de huidige tijd met een bijna continue toegang tot internet, voor iedere game die je hier verbied kun je 10 japanse hentai games downloaden waarin je 13 jarige meisjes(meestal lijken ze 27) op brute wijze verkracht. De vraag is dus meer of je (net zoals porno of rap cds of 'faces of death') de zooi wilt verbieden terwijl er een tigtal meer mogenlijkheden zijn om eraan te komen
Ik heb het niet alleen over kinders, ik heb het ook over moreel uitgedaagde volwassenenquote:Lijkt mij een of dat je ouders veel betere info aanlevert dan een paar dominees in amerika die sowieso al niet serieus te nemen vallen.
Je word niet gedwongen een film of videogame te kopen en tevens heb je er geen recht op het te hebben of iets dergelijks.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vind jij.
[..]
O!
[..]
Fijn dat jij de waarheid in pacht hebt.
V.
Het was niet mijn bedoeling om dat te impliceren, mijn excuses als dat toch zo leek.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Wat een onzin. Op die manier kun je nergens meer vragen bij stellen. Dat het jou geen flikker interesseert, prima. Dat maakt wat jij zegt nog geen waarheid, laat staan een hele simpele.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je word niet gedwongen een film of videogame te kopen en tevens heb je er geen recht op het te hebben of iets dergelijks.
En idd er is geen grens simpelweg omdat een producent van een game erin mag stoppen whatever the fuck hij of zij wil.
Bevalt het je niet dan kijk je er niet naar om en koop je het niet.
En anders ga je zelf maar games produceren en dan mag jij hetzelfde doen met jouw visies over hoe een spel in elkaar moet zitten en wat erin komt en wat niet.
Hele simpele waarheid.
TVP voor mocht iemand dit ooit makenquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:
Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen. Kijken of je het redt met je 'dan koop je het niet-'credo
V.
Oh je mag vragen stellen hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een onzin. Op die manier kun je nergens meer vragen bij stellen. Dat het jou geen flikker interesseert, prima. Dat maakt wat jij zegt nog geen waarheid, laat staan een hele simpele.
Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen. Kijken of je het redt met je 'dan koop je het niet-'credo
V.
Jij heb echt een zieke geestquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Dank je.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Oh je mag vragen stellen hoor.
Klopt. En hilarisch, werkelijk.quote:Alleen is niemand verplicht je te beantwoorden.![]()
![]()
Diep man.quote:Fantasie kent geen grenzen.
Games zijn een verlenging van een grenzeloze fantasiequote:Games zijn een verlenging daarvan. (net als kunst / films / boeken etc)
En dat vind ik een simpele manier van ernaar kijken.quote:Zoiets bevalt je of niet.
Zo niet dan koop je het niet.
Nou, mijn punt is juist dat dit getuigt van weinig tot geen smaak en dat daar meer discussie mogelijk over moet zijn dan: Boeiuh, dan koop je het niet.quote:Als je het daar niet mee eens bent met die stelling wat verwacht je nou eigenlijk?
Dat game producenten naar jou smaak dingen gaan maken?
Dat zou feitelijk niet eens kunnen want iedereen ziet het wel anders.
Vandaar dat "ze" een game maken naar eigen smaak.
quote:Overigens maak je bewust een keuze er een soort probleem van te maken. (zo komt het over voor mij)
Is het je opgevallen? Nou ja, moeite, ik verbaas mij over het waarom het mogelijk moet zijn in een spel om zoiets te doen. En het nihilisme dat ermee gepaard gaat.quote:Je hebt blijkbaar moeite met bepaalde beelden of keuzes die men kan maken in bepaalde games.
Ja, undquote:Maar dat had je van te voren ook kunnen weten (wat wellicht ook zo is blijkbaar) door middel van reviews of hier en daar wat te lezen erover.
Wie zegt dat ik het in huis heb gehaald? En ja, ik ben een volwassene, ja.quote:Neem aan dat je volwassen bent en dus ben je verantwoordelijk wat je zelf in huis haalt nietwaar?
Dat zei je al.quote:Je maakt dus zelf ook de keuze zoiets in huis te halen of juist niet.
JOH!quote:Andere mensen doen precies hetzelfde.
Lijkt mij een loze opmerking.quote:Met andere woorden je mening is alleen voor jezelf belangrijk in deze.
Ja, maar de discussie zou best mogen gaan over waar de grenzen zouden mogen liggen over waar men al of niet mee geconfronteerd zou moeten willen worden.quote:Voor andere mensen maakt jou mening niks uit want zij beslissen zelf wel of ze ermee geconfronteerd willen worden.
Als je nou dat fatterige neerbuigende toontje eens achterwege zou laten (dat bewaar je maar voor je vader als je zakgeld krijgt) en in het kader van die grenzen eens antwoord geeft op het fictieve spel Babyfucker. Je doet wel alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar je ontwijkt deze (en niet eens soepel).quote:Snappie?
Sorryquote:
Okay babyfucker : als iemand die uitdrukking van iemands gedachte/fantasiegang bevalt dan mogen ze het kopen van me.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Klopt. En hilarisch, werkelijk.
[..]
Diep man.
[..]
Games zijn een verlenging van een grenzeloze fantasie![]()
[..]
En dat vind ik een simpele manier van ernaar kijken.
[..]
Nou, mijn punt is juist dat dit getuigt van weinig tot geen smaak en dat daar meer discussie mogelijk over moet zijn dan: Boeiuh, dan koop je het niet.
[..]
![]()
[..]
Is het je opgevallen? Nou ja, moeite, ik verbaas mij over het waarom het mogelijk moet zijn in een spel om zoiets te doen. En het nihilisme dat ermee gepaard gaat.
[..]
Ja, und![]()
[..]
Wie zegt dat ik het in huis heb gehaald? En ja, ik ben een volwassene, ja.
[..]
Dat zei je al.
[..]
JOH!
[..]
Lijkt mij een loze opmerking.
[..]
Ja, maar de discussie zou best mogen gaan over waar de grenzen zouden mogen liggen over waar men al of niet mee geconfronteerd zou moeten willen worden.
[..]
Als je nou dat fatterige neerbuigende toontje eens achterwege zou laten (dat bewaar je maar voor je vader als je zakgeld krijgt) en in het kader van die grenzen eens antwoord geeft op het fictieve spel Babyfucker. Je doet wel alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar je ontwijkt deze (en niet eens soepel).
Babyfucker. Moeten mensen dat spel kunnen kopen of niet? En waarom?
V.
Als je een WWE pay-per-view ziet worden daaar tenminste 10 minuten aan don't try this at home filmpjes tussen de gevechten door getoond, toch kun je op youtube genoeg filmpjes vinden van gasten die piledrivers vanaf huizen na spelen, dat heeft niks te maken met liberaal denken, maar met een paar mafkezen die je niet voor zichzelf kunt beschermen door het showworstelen af te schaffen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een liberaal klinkende defaitistische opstelling. Laten we ons maar nergens meer druk over maken, want het gebeurt toch wel.
[..]
Ik heb het niet alleen over kinders, ik heb het ook over moreel uitgedaagde volwassenen
V.
Je vergeet dat je je hond een afgerukt hoofd kon laten apporteren. Holy shit wat een vet spel.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:38 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vond Postal 2 wel een leuke game.
Zo kon je bijvoorbeeld iemand in de fik steken met een flammenwerper en dan over hem heen plassen, om hem dan brandend en kotsend over de grond te zien rollen. Of je kon je geweer in de kont van een kat stoppen, wat dan dienst deed als silencer.
Ik gooi het op in een groep gamedevelopers. Dit klinkt übervet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen.
Ik ontwijk in het geheel niks en inmiddels doe ik ook neerbuigend. Ik ben wat primair daarin, ja.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Over ontwijkend en neerbuigend gesproken.
Daar heb ik het gewoon niet over. Mijn vraag is: waarom moet zoiets überhaupt in een spel worden verwerkt? Ongeacht of iemand iets gaat naspelen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je een WWE pay-per-view ziet worden daaar tenminste 10 minuten aan don't try this at home filmpjes tussen de gevechten door getoond, toch kun je op youtube genoeg filmpjes vinden van gasten die piledrivers vanaf huizen na spelen, dat heeft niks te maken met liberaal denken, maar met een paar mafkezen die je niet voor zichzelf kunt beschermen door het showworstelen af te schaffen.
Het zelfde geld voor geweldadige muziek,films of games, je kunt er als dev disclaimer na disclaimer inbouwen en als overheid een minimum leeftijd aan binden, maar als grote broer of papa/mamma het voor je koopt is het niet de schuld van de developer dat je iets te serieus neemt in een emotioneel-onstabiele situatie.
Ik weet ook niet waarom bepaalde dingen in games verwerkt moeten worden, net zo goed al dat ik mij afvraag waarom er honderdtallen horror explotation films bestaan over nazikampen, muziek albums over moordparijen en schilderijen met vunzige taferelen gaan.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar heb ik het gewoon niet over. Mijn vraag is: waarom moet zoiets überhaupt in een spel worden verwerkt? Ongeacht of iemand iets gaat naspelen.
Omdat alles kán, móet het ook maar? Zoiets? Geen verantwoordelijkheidsgevoel of enig moreel besef? En als je er vraagtekens bij zet ben je conservatief?
Ik vind dat een dieptreurige stand van zaken.
V.
Ik vind ook dat het in sommige games te ver gaat als het op 'vrijheid' aan komt, maar naar mijn mening moet je dan weten waar je over praat, en de politici die zich er over opwinden komen niet verder dan actiebrieven van bezorgde moeders of uit elkaar gerukte quotesgebaseert op een EO documentaire.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:41 schreef Verbal het volgende:
Ik vind games niet per se een artistieke uiting, hoor. Ik vind het knap hoe ze worden gemaakt, maar kunst?
Daarnaast zit er een interactiviteit in die het wel losweekt van de eerder genoemde media.
V.
Ik ben geen EO-er en ook geen politicus. Ik speel inmiddels 17 jaar games en ik geef míjn mening. Niet die van de Christenunie.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het in sommige games te ver gaat als het op 'vrijheid' aan komt, maar naar mijn mening moet je dan weten waar je over praat, en de politici die zich er over opwinden komen niet verder dan actiebrieven van bezorgde moeders of uit elkaar gerukte quotesgebaseert op een EO documentaire.
Waar is dat overdreven ergste van het ergste goed voor? Als je zei pedo-spel was het toch ook duidelijk of moest je je verborgen fantasietjes ff kwijt?quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
SorryNou heb ik een zieke geest omdat ik vastgebonden nonnen op een rails flikkeren en door een trein laten overrijden niet vind getuigen van goede smaak?
V.
Jij bent niet bij machte mij op de kast te krijgen. Daarvoor is iemand nodig die niet is verwekt met een slappe lulquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:49 schreef YOgamerYO het volgende:
[..]
Waar is dat overdreven ergste van het ergste goed voor? Als je zei pedo-spel was het toch ook duidelijk of moest je je verborgen fantasietjes ff kwijt?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij bent niet bij machte mij op de kast te krijgen. Daarvoor is iemand nodig die niet is verwekt met een slappe lul
V.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij bent niet bij machte mij op de kast te krijgen. Daarvoor is iemand nodig die niet is verwekt met een slappe lul
V.
Nee, jouw post was normaal, mafketelquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:26 schreef YOgamerYO het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jammer dat ik niet weet hoe ik al die gebruikelijke 'You Fail' plaatjes kan neerzetten anders zou ik er toch graag een tiental neerzetten.
Sjonge wat een niveau
Jij eerst.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, jouw post was normaal, mafketel
Zoek het woord zelfkritiek eens op in een woordenboek.
V.
Ontsnappen aan de dagelijkse sleur, ontspanning, etc.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?
Kinders, kinders..... Rustig of ik stuur de paus op jullie af!quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, jouw post was normaal, mafketel
Zoek het woord zelfkritiek eens op in een woordenboek.
V.
Punt blijft natuurlijk dat je, als je al een grens wilt bepalen, wel moet kunnen bepalen waar die grens ligt en of het als developer die wereldwijde releases uit wilt geven, winstmakend genoeg is om je lokalisaties op regelgeving rendabel te maken(je kunt tenslotte makkelijk importeren, en dan maar engels leren als er in duitsland een wet bestaat die bepaald geweld in games niet toestaat)quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:36 schreef Verbal het volgende:
Blijft staan: waar ligt de grens of ís er geen grens? En waarom dan niet? Waarom moet alles kunnen in een videogame? Omdat het toch niet echt is? Is dat het criterium? Lijkt mij willekeurig en abject.
En voor degenen die vinden dat het no holds barred is: de discussie over (gewelddadige) games lijkt mij sowieso niet gediend bij zaken als deze. Dit is toch gewoon olie op het vuur en koren op de molen voor de grefo's en de beleidsmakers? Is dat iets wat je moet willen? Lijkt mij niet.
V.
dan had ik nog iets gehad vanquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:46 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Ontsnappen aan de dagelijkse sleur, ontspanning, etc.
Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat dit soort geweld in games voor mij standaard is, maar ik verwachtte een ranzige slachtpartij na al die heisa.
Maar het was niks anders dan bij GTA4 midden op straat staan en knallen. Ik snapte al die ophef gewoon niet. Als er kinderen bij hadden gezeten oid, ja dan had ik wel even een twitch of rilling gehad.....
Het is generic violence. Niks meer.
Ik denk dat je je zeker mag afvragen tot hoever je mag gaan in een game, als er in een film schokkende danwel gruwelijke beelden zitten, word er ook een leeftijdsgrens op toegepast vanwege dat zelfde 'het zou zo kunnen dat het in een real life situatie zou kunnen gebeuren. Als je een film maakt met een gozer die minderjarigen verkracht zal deze in de helft van europa en in heel amerika gecensureerd uitgebracht als deze al niet verboden word. Waarom zou je de mogelijkheid tot die verkrachting dan wel openhouden in een game?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:08 schreef mschol het volgende:
[..]
dan had ik nog iets gehad van![]()
waarom? het is een spel.. niet iets wat zich irl afspeelt..
als je dat verschil/onderscheid niet kan maken ben je uberhaupt niet geschikt voor games want dan kan je alles wel vergelijken met een real life situatie
Daar komt dan toch ook een stempel op voor leeftijdskwalificatie? (op dat laatste)quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je je zeker mag afvragen tot hoever je mag gaan in een game, als er in een film schokkende danwel gruwelijke beelden zitten, word er ook een leeftijdsgrens op toegepast vanwege dat zelfde 'het zou zo kunnen dat het in een real life situatie zou kunnen gebeuren. Als je een film maakt met een gozer die minderjarigen verkracht zal deze in de helft van europa en in heel amerika gecensureerd uitgebracht als deze al niet verboden word. Waarom zou je de mogelijkheid tot die verkrachting dan wel openhouden in een game?
Smaken verschillen.. en wat goeie of slechte smaak is zal zeker niet aan jou zijn om te bepalen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:35 schreef Verbal het volgende:
Een leeftijdskwalificatie op wansmaak? Als je dan toch smakeloos doet, dan maar vanaf de wieg, toch?
V.
Nou, laten we discussie dan eens voeren of het op de rails flikkeren van vastgebonden nonnen en daar punten voor geven goede smaak is of nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Smaken verschillen.. en wat goeie of slechte smaak is zal zeker niet aan jou zijn om te bepalen.
T.
-Ja dat is goede smaak omdat ik dat zeg.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, laten we discussie dan eens voeren of het op de rails flikkeren van vastgebonden nonnen en daar punten voor geven goede smaak is of niet
V.
Leeftijdskwalificatiequote:Op donderdag 20 mei 2010 15:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar komt dan toch ook een stempel op voor leeftijdskwalificatie? (op dat laatste)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |