dat dus...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:35 schreef nattermann het volgende:
Die scene in MW2 kun je overslaan.
En die airport missie in mdw2 was gruwelijk hard, ik heb iedereen doodgeknald die ik kon vinden en zelfs de gewonden afgeknald!!!!!quote:
Fable 1 en 2.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef Seam het volgende:
Ik wil vrouwen verkrachten en kinderen in koele bloede neerknallen
Toch nog iemand met een gewetenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:52 schreef Jesse_ het volgende:
Ondanks dat je loopt te trollen heb je wel een beetje gelijk
Nee, in Fable kun je geen kinderen vermoorden.quote:
moeilijk he, verschillende soorten humor leren herkennen.quote:
als je carmageddon al heftig vind, pfffquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al iets dat heftiger is dan Carmageddon?
Weet je wat heftig was, Paratrooper!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef mschol het volgende:
[..]
als je carmageddon al heftig vind, pfff
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Weet je wat heftig was, Paratrooper!
Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen![]()
The horror... vastzitten in een blok beton wetende dat het einde nabij is...
en ondertussen extra gepijnigd worden door een 8-bit deuntje![]()
Dat is geweldadig!!
[ afbeelding ]
tegen wie heb je hetquote:
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen![]()
Dat is geweldadig!!
[ afbeelding ]
In sommige landen is het ook gecensureerd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:58 schreef larry_flynt het volgende:
Ik heb bij MW2 altijd wel een wrange nasmaak. Als het op een Amerikaans vliegveld had afgespeeld had het nooit verkocht mogen worden en was het gecensureerd.
wel als je in de 'echte wereld' iemand doodschiet en doet alsof je GTA IV aan het spelen bent.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:11 schreef WSquater het volgende:
Ik schiet iemand dood in GTA IV. Ben ik nu ook slecht in de 'echte wereld'?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:04 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wel als je in de 'echte wereld' iemand doodschiet en doet alsof je GTA IV aan het spelen bent.
quote:
Dat dus. Welke zieke geest verzint dat?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:39 schreef L.no het volgende:
Een non, hoe komen ze daarop?
Zeer respectloos, maar ik moest toch glimlachen.
Naja, niet persé de makers van het spel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat dus. Welke zieke geest verzint dat?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef Desunoto het volgende:
Klinkt als een tof spel, die ga ik kopen downloaden.
Zo ontzettend veel gespeeld als 8-jarig jochie; en de grootste lol hadden we om niet de poppetjes maar de parachutes kapot te knallen van die mannetjes; zodat ze neerstortte en in een grote hoeveelheid pixels uit elkaar knalden....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Dat is geweldadig!!
[ afbeelding ]
Waarom spelen mensen voetbal, of nog erger: waarom kijken mensen voetbal?quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:23 schreef Verbal het volgende:
De OP komt op mij op de een of andere manier niet serieus over (maar misschien heb ik het mis), maar ik vind dit soort dingen dus echt te ver gaan.
De hoofdvraag is gewoon: 'waarom?'
Waarom is het leuk om in een spel een non op rails te leggen
Kan iemand mij dat uitleggen?
V.
En dat is vergelijkbaar, omdat ...quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom spelen mensen voetbal, of nog erger: waarom kijken mensen voetbal?
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:23 schreef Verbal het volgende:
De OP komt op mij op de een of andere manier niet serieus over (maar misschien heb ik het mis), maar ik vind dit soort dingen dus echt te ver gaan.
De hoofdvraag is gewoon: 'waarom?'
Waarom is het leuk om in een spel een non op rails te leggen
Kan iemand mij dat uitleggen?
V.
Jawel, je krijgt er een achievement voor, het wordt aangemoedigd. Dát is waar ik het eigenlijk het meeste 'moeite' mee heb... Ik ben helemaal niet tegen geweld ofzo, maar zulke dingen vind ik gewoon net even te ver gaan.quote:Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Niet helemaal, je krijgt namelijk wel een achievement als je het doet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:51 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ja, maar je MOET het toch niet doen?
iets wat ik uit het filmpje niet op kan maken, is of je die achievement krijgt bij het deponeren van een non of dat dit ook geldt bij een willekeurig ander slachtoffer?
Als je iemand voor de trein legt, of als je een non voor de trein legt?quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jawel, je krijgt er een achievement voor, het wordt aangemoedigd. Dát is waar ik het eigenlijk het meeste 'moeite' mee heb... Ik ben helemaal niet tegen geweld ofzo, maar zulke dingen vind ik gewoon net even te ver gaan.
tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboysquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.
Dat soort nieuws is ook belachelijk, games zetten niet aan tot geweld. In ieder geval niet meer of minder dan een film, muziek, het journaal of elke andere willekeurige trigger.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:58 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboys
wat dat betreft is het spel een reflectie van de echte wereld en niet andersom zoals bijv. hier gezegd wordt:
http://www.depers.nl/buit(...)en-na-taximoord.html
Het is een achievement.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Waarom? Wat is daar interessant aan?quote:Ik kan me nog herinneren hoe flabbergasted ik was toen een maatje tegen me zei dat ik in GTA een hoertje op kon pikken, haar mee kon nemen naar een duister park, kon kiezen tussen allerlei diensten en als ik m'n kwakkie kwijt was, kon ik haar neersteken/knuppelen/omverrijden om vervolgens mijn geld weer terug te stelen. Mijn reactie was echter geen walging of genot oid, maar meer "w00t!! Dat dit kan in GTA!!"
En DAT maakt zo'n spel interessant.
Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.quote:Ik ben dus blij dat er spellen zijn zoals dit, zodat mensen hun fantasieën de vrije loop kunnen laten...
Hé ja, verschuil je achter historische acuratessequote:Op woensdag 19 mei 2010 10:58 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboys
Het leuke, het interessante, de reden waarom mensen en masse deze spellen kopen, is niet die specifieke handeling of missie of whatever, maar gewoon het feit dat alles kan en alles mag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een achievement.
[..]
Waarom? Wat is daar interessant aan?
[..]
Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.
Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?
En wat, afgezien van het behalen van een achievement, is er nou leuk of interessant aan het op de rails leggen van een vastgebonden vrouw? Dat ontgaat mij namelijk.
V.
Die scene deed me niks en ik heb de gehele terminal neergemaaid zonder enig schuldgevoel of emotie. Het zijn pixels, geen mensen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Die scène in MW2 was gruwelijk hard. En de TT is, mits oprecht bedoeld, onzin.
om dat het echt niet kan,en in het spel wel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een achievement.
[..]
Waarom? Wat is daar interessant aan?
[..]
Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.
Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?
En wat, afgezien van het behalen van een achievement, is er nou leuk of interessant aan het op de rails leggen van een vastgebonden vrouw? Dat ontgaat mij namelijk.
V.
Het draait slechts om voorkeur. Sommige mensen kijken naar een dom balspel, en anderen leggen nonnen op de rails.quote:
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dit niet te vergelijken is?quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het draai slechts om voorkeur. Sommige mensen kijken naar een dom balspel, en anderen leggen nonnen op de rails.
Wel als het gaat om motivatie, en dat was de oorspronkelijke vraag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dit niet te vergelijken is?
Wijven zeiken toch teveel manquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.
iemand die het begrijpt..quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Die scene deed me niks en ik heb de gehele terminal neergemaaid zonder enig schuldgevoel of emotie. Het zijn pixels, geen mensen.
Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?quote:
Ontspanning.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?
Ga je nou echt Mario die op een Goomba springt vergelijken met dat stukje uit RDR?quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:05 schreef toeter83 het volgende:
he maar roy jij speelt alleen sport spelen ofzo,want in bijna elk spelk zit geweld zelfs in mario
daar spring je op iemand ze kop en breek je ze nek ik weet niet.
Waarom zou je wel iedere guard en andere slechte targets mogen killen MAAR niet de slechte paus? Dat snap ik dan weer helemaal niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik stond afgelopen weekend bijvoorbeeld flink te twijfelen toen ik in Assassin's Creed II de Paus moest gaan vermoorden... Games als Fallout 3 doen het wat mij betreft ook aardig met hun morele keuzes. Zomaar moorden voegt mijns inziens ook niets toe aan een game.
Ik heb niets tegen geweld, ik heb iets tegen zinloos geweld. En nee, niet elk geweld is zinloos.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:05 schreef toeter83 het volgende:
he maar roy jij speelt alleen sport spelen ofzo,want in bijna elk spelk zit geweld zelfs in mario
daar spring je op iemand ze kop en breek je ze nek ik weet niet.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, want hij was evil inderdaad. Maar ik heb even staan twijfelen omdat het wel de Paus is. Hoe ver kun je gaan met je zoektocht naar wraak? Voor Ezio was het namelijk steeds persoonlijke wraak en vanuit de Assassins gezien moet nog maar blijken dat zij echt 'goed' zijn en de Templars 'slecht'.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:11 schreef YOgamerYO het volgende:
[..]
Waarom zou je wel iedere guard en andere slechte targets mogen killen MAAR niet de slechte paus? Dat snap ik dan weer helemaal niet.
kan je niet lezen ofzo waar vergelijk ik rdr met mario.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:07 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ga je nou echt Mario die op een Goomba springt vergelijken met dat stukje uit RDR?
Ik heb wél iets tegen geweld (irl) en in games en film niet, mits het ergens toe leidt binnen de context en niet veel te ver gaat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen geweld, ik heb iets tegen zinloos geweld. En nee, niet elk geweld is zinloos.
Eens. Een vastgebonden non of willekeurige andere vrouw op een rails leggen voor een achievement vind ik iets heel anders dan zombies hakken in L4D.quote:Bij God of War past het prima in het spel. Vijanden komen op je pad, je bent uit op wraak, etc. In RDR moet je speciaal een vrouw ontvoeren, op de rails leggen en je wordt er nog voor beloond ook. Het levert verder niets op, hoort niet in het verhaal, je krijgt geen ervaringspunten, etc.
Dan doe je het toch niet, dat is nou net het leuke van sandboxgames; sterker nog, en ik zal wel de enige mongool zijn, ik hield me gewoon aan de verkeersregels in GTA IV. Tenminste meestal. Gewoon omdat ik dat lollig vond.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:31 schreef Verbal het volgende:
En dat sandboxgames leuk zijn omdat je van alles kan, ben ik het mee eens. Ik heb zelf GTA:VC en SA. Erg leuk,maar ook aspecten van die games heb ik minder mee. Zoals het zomaar doodknuppelen van mensen. Wat is daar nou de lol van?
je kunt geliefden toch offeren, of geld dat niet voor kiddos?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, in Fable kun je geen kinderen vermoorden.
Ja. Uiteindelijk wel. Maar de grote vraag die ik me stelde, kun je zomaar de Paus vermoorden voor iets dat in principe ontstaan is uit eigen wraakzucht. Miljoenen mensen hebben blind vertrouwen in een Paus, zoeken steun bij de Kerk. Als zo iemand dan verdient te sterven (als wij dat al kunnen bepalen) is een aanslag dan de beste oplossing? De gevolgen zijn onwijs groot...quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:18 schreef SpankmasterC het volgende:
Roy, even over wat je een paar posts terug zei, dat je in AC2 even moest nadenken voor je de paus vermoordde... Het bleek toch wel duidelijk uit het spel dat die gast gewoon een vieze klootzak was die zich een weg naar die plek had toegevochten en het verdiende om dood te gaan?
Precies. Het is ook gewoon een stomme achievement voor pubertjes van 14 jaar die denken dat zoiets stoer isquote:Wat betreft het geven van een achievement voor het vermoorden van vrouwen, tja... Ik vind het zelf zinloos, ik heb liever achievements die me echt iets tofs en unieks proberen te laten doen, iets buiten het gebane pad wat wel echt vet is en wat ik anders misschien nooit had geprobeerd. Ik zou zelf nooit hebben geprobeerd om vrouwen op treinrailsen te leggen, maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo boeiend... Ze hadden beter de punten ergens anders aan kunnen besteden.
Amen.quote:De vraag of het te ver gaat, voor de gemiddelde jan lul wel ja. Leg dit maar eens uit aan iemand die geen games speelt en ze vinden je een vieze perverse rare jongeman en eigenlijk hebben ze nog gelijk ook. Het is toch vreemd dat we hier zo op kicken? Dat het echt tof is om dit te doen? Ook al zijn het pixels, het is gewoon raar om je hiertoe te motiveren en ik begrijp het wel als de politiek op een gegeven moment zegt "He jongens, moet het nu allemaal zo nodig zo enorm overdreven "hardcore"? Richt je toch gewoon op het maken van een leuk spel in plaats van per se de controverse er geforceerd in te rammen!"
Misschien vindt iemand anders dat veredelde paintballen wel geen flikker aan. Ik heb liever dat ze hun (eventuele) agressie kwijtspelen in een spel dan op een zaterdagavond zomaar iemand neerslaan.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |