abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81687493
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:34 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Zie quote Hakim. Ik reageer bijvoorbeeld niet op de nederzettingen. Ik reageer op iemand die heel Israël als Joodse staat als bezet gebied ziet. Ik ben bijvoorbeeld ook niet voor het bouwen op de gedeelten die de Palestijnen tot hun eigendom hebben gemaakt in Jeruzalem. Oorspronkelijk zou jeruzalem neutraal gebied worden. Niet van Israël en niet van de Palestijnen.

Ik heb het dus over die enkele gekken die andere Joden willen prikken, of die idioten in dat andere filmpje. en dan over willen laten komen alsof de regering dat toejuicht. Alsof onze regering toejuicht dat die enkeling in dat filmpje op zitten te roepen dat elke Jood gestoken zou moeten worden omdat ze hun broeders dwarszitten.

Ik ben het verder gewoon met je eens hoor. Ze moeten het maar met elkaar doen. De Joodse staat gaat niet zeggen. Neem ons land maar, want onze voorouders hebben het gekocht. En ook al hebben de Ottomanen het eigenlijk ook niet eerlijk gekregen, wij geven het aan alle Palestijnen. Iemand nog een stuk Sahara in de aanbieding zodat we ergens kunnen wonen na ons heilige land te hebben verlaten? En ik ben geen jood. Ben het niet eens met de regering van Israël, maar ben het net zo hard ook niet eens geweest met de Palestijnse regering.

Ik wilde alleen maar op zijn reactie ingaan. Net als ik inga op iemand die elke moslim over één kam gaat scheren.Een paar idioten als alle joden of elke landgenoot zien is hetzelfde als de net zo moordenende Hamas als elke Palestijn te zien. En ja, volledig offtopic, maar dat was die Hakim ook met zijn filmpje
Ik bewonder je rationale denken, dat is iets wat meer mensen zouden moeten kunnen. Je leest echter wel selectief.

Ik zei namelijk dat de zichzelfverklaarde joodse staat - israel - de kolonisten niet alleen hun gang laat gaan, maar zelfs financiert in hun illegale activiteiten.

Die Marokkaanse jongen wordt niet gefinancierd door de Nederlandse/Marokkaanse overheid.

Ik hou het op onwetendheid, want je klinkt verder wel als een sympathieke knul.
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 19:57:02 #122
137949 Disana
pi_81688189
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:13 schreef dromelijn het volgende:

[..]

[..]

Ik acht ook niet onmogelijk dat over vijftig jaar Iran niet meer bestaat.(zou ik persoonlijk een gemis vinden, want ik vind alleen de regering van dat land niet zo geweldig) Zou jij de Joodse staat veranderd willen zien als in Israël geen Joodse staat meer? Dus Israël wel mogen blijven bestaan, maar niet meer als Joodse staat, met wetten die het land beschermen zodat het een Joodse staat blijft.Dus net als Iran een Islamitische staat wil blijven en daar maatregelingen voor heeft genomen?

Wat mij betreft heeft israël net zoveel recht om een Joodse natie te zijn als Iran een Islamitische natie, maar ben dus vooral nieuwsgierig hoe jij daar persoonlijk over denkt.

Verder ben ik het helemaal eens met de user die dit schreef
[..]

Ik vind trouwens de oude verdeling van het land heel vreemd.
Ik denk dat Israël vanzelf eens geen Joodse staat meer zal zijn, maar of wij dat nog meemaken: ik denk het niet. Eigenlijk zie ik ook nu het nut al niet meer in van een Joodse staat. Het land opereert als een seculiere staat met moderne middelen, handel, ontwikkeling.

Je vergelijkt het met Iran maar dat zie ik toch wel als een authentiek land dat op zijn plaats is, ook al zien wij en een hoop van zijn burgers de zittende macht liever gaan dan komen. Israël is en blijft een vreemde eend in de bijt.

Er werd ergens gezegd dat teveel Palestijnen en Israëliërs elkaar naar het leven staan. Ik denk het niet, daarvoor zie je teveel initiatieven tot hulp en samenwerking. Gewone, gemiddelde mensen zijn volgens mij overal hetzelfde: ze willen een huis, werk, kinderen, en bovenal geen onmin en in vrede samenleven.
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 20:03:55 #123
137949 Disana
pi_81688516
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:35 schreef dromelijn het volgende:

Mja, dat is broos. Maar je wilt dus het Joodse Natie niet. Stel dat de joden idd verdreven gaan worden. Hoe sta je er dan tegenover wanneer het land Islamitisch zou worden?

Oh, deze had ik even gemist. Ik vind niet dat de joden verdreven moeten worden. Ik acht de kans ook helemaal niet groot dat dat ooit gebeurt. Je moet niet vergeten dat juist Israël een grote reden is van de onmin tussen de westerse en de islamitische wereld. Zouden de Palestijnen en de Israëlieten tot een vergelijk kunnen komen (met heel veel druk en steun van buitenaf) en samen op dezelfde gebieden één natie kunnen vormen, dan zie ik niet waarom de omliggende landen, of verderop gelegen landen als Iran, nog een reden zien mensen, bewoners, joden, te verdrijven.
pi_81690063
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, deze had ik even gemist. Ik vind niet dat de joden verdreven moeten worden. Ik acht de kans ook helemaal niet groot dat dat ooit gebeurt. Je moet niet vergeten dat juist Israël een grote reden is van de onmin tussen de westerse en de islamitische wereld. Zouden de Palestijnen en de Israëlieten tot een vergelijk kunnen komen (met heel veel druk en steun van buitenaf) en samen op dezelfde gebieden één natie kunnen vormen, dan zie ik niet waarom de omliggende landen, of verderop gelegen landen als Iran, nog een reden zien mensen, bewoners, joden, te verdrijven.
Ik denk niet dat ze het willen oplossen. Zowel Israël als ook de Hamas niet. Ze hebben hun kinderen vergiftigd met haat.

Wist je dat de jodenvervolging er altijd al is geweest? Die is niet vanaf Israël ontstaan.

Maar wel bedankt voor je antwoord. Ging me even meer over je persoonlijke gevoel. Ik ben ook goed in algemeen posten, maar wil liever een persoonlijke heldere mening zien Dus van jou mag iran gewoon een Islamitische staat blijven en zo ook Israël een Joodse staat?. Ik vind dus dat iran een prima Islamitische staat mag blijven, net als Israël een Joodse staat. Heb wel liever een ander bestuur.

Volledig offtopic, maar kennen we ook christelijke staten die als christelijk net zo te boek staan als bijvoorbeeld Iran een Islamitische staat is en Israël een Joodse staat?
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 20:42:33 #125
137949 Disana
pi_81690328
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:37 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het willen oplossen. Zowel Israël als ook de Hamas niet. Ze hebben hun kinderen vergiftigd met haat.

Wist je dat de jodenvervolging er altijd al is geweest? Die is niet vanaf Israël ontstaan.

Maar wel bedankt voor je antwoord. Ging me even meer over je persoonlijke gevoel. Ik ben ook goed in algemeen posten, maar wil liever een persoonlijke heldere mening zien Dus van jou mag iran gewoon een Islamitische staat blijven en zo ook Israël een Joodse staat?. Ik vind dus dat iran een prima Islamitische staat mag blijven, net als Israël een Joodse staat. Heb wel liever een ander bestuur.

Volledig offtopic, maar kennen we ook christelijke staten die als christelijk net zo te boek staan als bijvoorbeeld Iran een Islamitische staat is en Israël een Joodse staat?
Je weet niet hoe het tij kan keren. Er is altijd verzet van gewone burgers en mensen met gezag. Momenteel bijvoorbeeld komen de Palestijnen bijna in opstand tegen Hamas omdat die belachelijk veel belasting heft over zaken als winkeltjes, benzine en tabak omdat ze zelf een kastekort hebben. Het volk mort.

Wat ik het liefste zie, voor alle staten? Een seculiere maatschappij voor iedereen. En nee, ik weet niet van extreem christelijke landen. Wel van staten, zoals sommige in Amerika.
pi_81691527
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Je weet niet hoe het tij kan keren. Er is altijd verzet van gewone burgers en mensen met gezag. Momenteel bijvoorbeeld komen de Palestijnen bijna in opstand tegen Hamas omdat die belachelijk veel belasting heft over zaken als winkeltjes, benzine en tabak omdat ze zelf een kastekort hebben. Het volk mort.

Wat ik het liefste zie, voor alle staten? Een seculiere maatschappij voor iedereen. En nee, ik weet niet van extreem christelijke landen. Wel van staten, zoals sommige in Amerika.
Ameika een christelijk land met christelijke wetten? Wetten die uit de bijbel gehaald zijn zoals de tien geboden? Scheiden mag gewoon daar, net als seks voor het huwelijk, dus die is nieuw voor mij.

Joodse staat leeft volgens mij wel naar de Joodse wet, net als Islamitische staten de Sharia kennen.

Voor de rest ben ik het trouwens wel met deze post van jou eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door dromelijn op 20-05-2010 21:06:45 (stupide typefout) ]
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 21:20:53 #127
137949 Disana
pi_81692322
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:06 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Ameika een christelijk land met christelijke wetten? Wetten die uit de bijbel gehaald zijn zoals de tien geboden? Scheiden mag gewoon daar, net als seks voor het huwelijk, dus die is nieuw voor mij.

Joodse staat leeft volgens mij wel naar de Joodse wet, net als Islamitische staten de Sharia kennen.

Voor de rest ben ik het trouwens wel met deze post van jou eens.
Nee, dat bedoelde ik niet. Ik weet niet van extreem christelijke landen maar wel van plekken waar men uitermate christelijk is.
pi_81692975
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde ik niet. Ik weet niet van extreem christelijke landen maar wel van plekken waar men uitermate christelijk is.
Ah, snap je nu:)
quote:
christelijk 79,8%
joods 1,4%
moslim 0,6%
boeddhist 0,5%
Nederland
quote:
29% rooms-katholiek,
9% hervormd,
6% PKN,
4% gereformeerd,
4% moslim,
42% geen gezindte
Zijn wij Sodom en Gomorra bij Ik zie geen joods staan?
pi_81693290
-Edit- -Edit-
-Edit- -Edit-.

[ Bericht 84% gewijzigd door DeParo op 21-05-2010 16:50:42 ]
pi_81693359
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:32 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Ah, snap je nu:)
[..]

Nederland
[..]

Zijn wij Sodom en Gomorra bij Ik zie geen joods staan?
Tsja uitgemoord en gevlucht.
Nog een kleine gemeenschap is over.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan moet je dat ook niet aandragen op die manier.
Maar goed we snappen natuurlijk wel dat Amerika zo overkomt, Italie ook, Spanje ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeParo op 21-05-2010 12:21:57 ]
pi_81703796
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar kan je nu nog zeggen tegen mensen die daar geboren en getogen zijn dat het hun land niet is?

Isreal is een feit, al lang en breed, palestina is samen met isreal een feit geworden, ook dat lang en breed.
Beide zullen dus als buren met elkaar door moeten.
Mwa.
Van de joden in Israel is, volgens de israelische telling in pakweg 2005,
ongeveer eenderde geboren uit een vader die ook in Israel woonde,
ongeveer eenderde geboren uit ouders die in een ander land geboren zijn (tweede generatie allochtoon) en
ongeveer eenderde geboren in een ander land (eerste generatie allochtoon).

Die eerste categorie vind ik wel vreemd: je bent jood als je uit een joodse moeder geboren bent, maar het kenmerk was de joodse vader.

Je hebt echt een punt. Je verwoordt mijn aarzeling om Israel in zee te schuiven.
Dat is ook precies de reden dat volgens het recht van de VN de kolonisatie van een bezet gebied (zoals de illegale nederzettingen) niet toegestaan is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81703889
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:23 schreef dromelijn het volgende:
En over land stelen? Joden hebben gekocht en oké vanaf de oorlog (toen ze door veel landen werden aangevallen)grond bezet. Misschien degene die het verkocht heeft niet, maar de Ottomanen hebben ook gewoon het land overwonnen door oorlog en bezetting. Spanje pikte dat niet.
Zoveel land hebben ze niet gekocht hoor. Toen de staat Israel werd uitgeroepen was het meeste land nog eigendom van niet-joodse Palestijnen.

Je andere opmerkingen snap ik niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81703965
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Maar je wilt ons dus doen geloven dat die Palestijnen onschuldige dondertjes zijn en enkel blaffen als ze gebeten worden....
Godallemachtig!
Dat je zelf nog in zo'n drogredenering kunt geloven.
pi_81711019
Krijg ik nog een reactie a.u.b?

Het was verhuist van andere topic naar hierrrrrr

Bij voorbaat dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 22-05-2010 10:10:26 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:08 #135
37769 erodome
Zweefteef
pi_81711800
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:37 schreef dromelijn het volgende:

Niet echt een staat, alhoewel er bolwerken binnen landen zijn.

Het oegandese verzetsleger handeld onder de naam het leger van de heer, nu wordt dat leger in die buurt niet echt als wenselijk beschouwd en om zeer goede redenen, dus dat is misschien niet zo'n goed vb.

Ik weet van amerika dat er dat er een kleine provincie is ergens waar erg zwaar gelovigen zitten, christenen zoals we ze hier niet echt kennen.
Daar wordt door oude mannen getrouwd met meisjes vanaf een jaar of 12, een man kan wel tot 10 vrouwen hebben en een enorm veelvoud aan kinderen, de man heeft de ultime macht, de vrouw moet volgen.
Heel soms lukt het buitenstaanders om een meisje voor het trouwen uit die gemeenschap te trekken en een normaal leven te bieden, maar geen amerikaanse overheid die ingrijpt en zegt dit mag niet.

Er zijn staten in amerika waar het bezit van vibrators verboden is, waar op papier fikse straffen voor staan(geen idee of die ook uitgevoerd worden), er zijn verboden op anale seks en vele andere zaken die echt hand in hand gaan met het fundamentalistisch christelijk denken.

God save america, probeer maar een president te worden zonder dat je christen bent daar, sterker nog, de hele regering wordt zo'n beetje gedomineerd door christenen, is een erg belangerijk punt daar.
Op papier laten ze iedereen toe, in de praktijk gelden andere regels.
Was het niet bush zelf die het in zijn mond durfde te nemen dat het een opdracht van god was om irak aan te valen, nu zal dat vast niet letterlijk door god gezegd zijn, maar bush was ervan overtuigd vanuit zijn christelijk denken dat hij gods zegen we zou hebben.

Kijk eens naar polen, waar tot voor kort anticonceptiemiddelen zo schofterig duur waren dat ze voor de meeste niet weggelegd waren(een spiraaltje koste zoveel als een maandsalaris), waar de katholieke ker aardig wat vingers in de pap heeft en oa die anticonseptiemiddelen poogt tegen te houden.
De kerk heerst daar toch echt nogsteeds.

Zo kan je nog wel meer voorbeelden noemen van landen met een grote christelijke invloed in alles, ook in hoe de regels van dat land opgezet zijn, dat die op veel plaatsen hand in hand met de bijbel gaan,

Oh oh oh!
Ik heb een christelijke staat, een echte, die zich niet voordoet als seculier!!!
Het vaticaan!!!!!!!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:00:00 #136
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81712986
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godallemachtig!
Dat je zelf nog in zo'n drogredenering kunt geloven.
Verbeter mij eens dan. Je hebt de kans.
pi_81713008
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet echt een staat, alhoewel er bolwerken binnen landen zijn.

Het oegandese verzetsleger handeld onder de naam het leger van de heer, nu wordt dat leger in die buurt niet echt als wenselijk beschouwd en om zeer goede redenen, dus dat is misschien niet zo'n goed vb.

Ik weet van amerika dat er dat er een kleine provincie is ergens waar erg zwaar gelovigen zitten, christenen zoals we ze hier niet echt kennen.
Daar wordt door oude mannen getrouwd met meisjes vanaf een jaar of 12, een man kan wel tot 10 vrouwen hebben en een enorm veelvoud aan kinderen, de man heeft de ultime macht, de vrouw moet volgen.
Heel soms lukt het buitenstaanders om een meisje voor het trouwen uit die gemeenschap te trekken en een normaal leven te bieden, maar geen amerikaanse overheid die ingrijpt en zegt dit mag niet.

Er zijn staten in amerika waar het bezit van vibrators verboden is, waar op papier fikse straffen voor staan(geen idee of die ook uitgevoerd worden), er zijn verboden op anale seks en vele andere zaken die echt hand in hand gaan met het fundamentalistisch christelijk denken.

God save america, probeer maar een president te worden zonder dat je christen bent daar, sterker nog, de hele regering wordt zo'n beetje gedomineerd door christenen, is een erg belangerijk punt daar.
Op papier laten ze iedereen toe, in de praktijk gelden andere regels.
Was het niet bush zelf die het in zijn mond durfde te nemen dat het een opdracht van god was om irak aan te valen, nu zal dat vast niet letterlijk door god gezegd zijn, maar bush was ervan overtuigd vanuit zijn christelijk denken dat hij gods zegen we zou hebben.

Kijk eens naar polen, waar tot voor kort anticonceptiemiddelen zo schofterig duur waren dat ze voor de meeste niet weggelegd waren(een spiraaltje koste zoveel als een maandsalaris), waar de katholieke ker aardig wat vingers in de pap heeft en oa die anticonseptiemiddelen poogt tegen te houden.
De kerk heerst daar toch echt nogsteeds.

Zo kan je nog wel meer voorbeelden noemen van landen met een grote christelijke invloed in alles, ook in hoe de regels van dat land opgezet zijn, dat die op veel plaatsen hand in hand met de bijbel gaan,

Oh oh oh!
Ik heb een christelijke staat, een echte, die zich niet voordoet als seculier!!!
Het vaticaan!!!!!!!!!!
Amerikaanse regering wordt niet gedomineerd door Christenen maar door Vrijmetselaars (elke Amerikaanse president dusver) Federal Reserve (Internationale Bankiers) Olie Industrie, Israëlische lobby en Wall street! (Obama regering zit zoals zijn voorganger vol ex Goldman Sachs directieleden).

G.W. Bush beweerde een Christen te zijn, doen die lui allemaal om stemmen te kunnen trekken, iemand met een beetje inzicht ziet daar toch dwars doorheen?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 21-05-2010 13:57:37 ]
pi_81724902
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:00 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Amerikaanse regering wordt niet gedomineerd door Christenen maar door Vrijmetselaars (elke Amerikaanse president dusver) Federal Reserve (Internationale Bankiers) Olie Industrie, Israëlische lobby en Wall street! (Obama regering zit zoals zijn voorganger vol ex Goldman Sachs directieleden).

[ afbeelding ]

G.W. Bush beweerde een Christen te zijn, doen die lui allemaal om stemmen te kunnen trekken, iemand met een beetje inzicht ziet daar toch dwars doorheen?

Die analogie heb ik nog niet kunnen trekken.
'Wederom kritische onderzoeker geweerd door israel'.

Vrijmetselaars.
Wat een onzin.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:11:54 #139
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_81727461
quote:
Bankiers, olielieden, lobbyisten voor Israel en beurshandelaren kunnen dus geen Christen zijn.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_81748750
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef mediacurator het volgende:
Krijg ik nog een reactie a.u.b?

Het was verhuist van andere topic naar hierrrrrr

Bij voorbaat dank!
Ik zou mijn adem niet inhouden tot je wat hoort.
Standaardtruc:op onweerlegbare antwoorden niet meer reageren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')