abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81691527
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Je weet niet hoe het tij kan keren. Er is altijd verzet van gewone burgers en mensen met gezag. Momenteel bijvoorbeeld komen de Palestijnen bijna in opstand tegen Hamas omdat die belachelijk veel belasting heft over zaken als winkeltjes, benzine en tabak omdat ze zelf een kastekort hebben. Het volk mort.

Wat ik het liefste zie, voor alle staten? Een seculiere maatschappij voor iedereen. En nee, ik weet niet van extreem christelijke landen. Wel van staten, zoals sommige in Amerika.
Ameika een christelijk land met christelijke wetten? Wetten die uit de bijbel gehaald zijn zoals de tien geboden? Scheiden mag gewoon daar, net als seks voor het huwelijk, dus die is nieuw voor mij.

Joodse staat leeft volgens mij wel naar de Joodse wet, net als Islamitische staten de Sharia kennen.

Voor de rest ben ik het trouwens wel met deze post van jou eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door dromelijn op 20-05-2010 21:06:45 (stupide typefout) ]
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 21:20:53 #127
137949 Disana
pi_81692322
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:06 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Ameika een christelijk land met christelijke wetten? Wetten die uit de bijbel gehaald zijn zoals de tien geboden? Scheiden mag gewoon daar, net als seks voor het huwelijk, dus die is nieuw voor mij.

Joodse staat leeft volgens mij wel naar de Joodse wet, net als Islamitische staten de Sharia kennen.

Voor de rest ben ik het trouwens wel met deze post van jou eens.
Nee, dat bedoelde ik niet. Ik weet niet van extreem christelijke landen maar wel van plekken waar men uitermate christelijk is.
pi_81692975
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde ik niet. Ik weet niet van extreem christelijke landen maar wel van plekken waar men uitermate christelijk is.
Ah, snap je nu:)
quote:
christelijk 79,8%
joods 1,4%
moslim 0,6%
boeddhist 0,5%
Nederland
quote:
29% rooms-katholiek,
9% hervormd,
6% PKN,
4% gereformeerd,
4% moslim,
42% geen gezindte
Zijn wij Sodom en Gomorra bij Ik zie geen joods staan?
pi_81693290
-Edit- -Edit-
-Edit- -Edit-.

[ Bericht 84% gewijzigd door DeParo op 21-05-2010 16:50:42 ]
pi_81693359
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:32 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Ah, snap je nu:)
[..]

Nederland
[..]

Zijn wij Sodom en Gomorra bij Ik zie geen joods staan?
Tsja uitgemoord en gevlucht.
Nog een kleine gemeenschap is over.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan moet je dat ook niet aandragen op die manier.
Maar goed we snappen natuurlijk wel dat Amerika zo overkomt, Italie ook, Spanje ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeParo op 21-05-2010 12:21:57 ]
pi_81703796
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar kan je nu nog zeggen tegen mensen die daar geboren en getogen zijn dat het hun land niet is?

Isreal is een feit, al lang en breed, palestina is samen met isreal een feit geworden, ook dat lang en breed.
Beide zullen dus als buren met elkaar door moeten.
Mwa.
Van de joden in Israel is, volgens de israelische telling in pakweg 2005,
ongeveer eenderde geboren uit een vader die ook in Israel woonde,
ongeveer eenderde geboren uit ouders die in een ander land geboren zijn (tweede generatie allochtoon) en
ongeveer eenderde geboren in een ander land (eerste generatie allochtoon).

Die eerste categorie vind ik wel vreemd: je bent jood als je uit een joodse moeder geboren bent, maar het kenmerk was de joodse vader.

Je hebt echt een punt. Je verwoordt mijn aarzeling om Israel in zee te schuiven.
Dat is ook precies de reden dat volgens het recht van de VN de kolonisatie van een bezet gebied (zoals de illegale nederzettingen) niet toegestaan is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81703889
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:23 schreef dromelijn het volgende:
En over land stelen? Joden hebben gekocht en oké vanaf de oorlog (toen ze door veel landen werden aangevallen)grond bezet. Misschien degene die het verkocht heeft niet, maar de Ottomanen hebben ook gewoon het land overwonnen door oorlog en bezetting. Spanje pikte dat niet.
Zoveel land hebben ze niet gekocht hoor. Toen de staat Israel werd uitgeroepen was het meeste land nog eigendom van niet-joodse Palestijnen.

Je andere opmerkingen snap ik niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81703965
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Maar je wilt ons dus doen geloven dat die Palestijnen onschuldige dondertjes zijn en enkel blaffen als ze gebeten worden....
Godallemachtig!
Dat je zelf nog in zo'n drogredenering kunt geloven.
pi_81711019
Krijg ik nog een reactie a.u.b?

Het was verhuist van andere topic naar hierrrrrr

Bij voorbaat dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 22-05-2010 10:10:26 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:08 #135
37769 erodome
Zweefteef
pi_81711800
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:37 schreef dromelijn het volgende:

Volledig offtopic, maar kennen we ook christelijke staten die als christelijk net zo te boek staan als bijvoorbeeld Iran een Islamitische staat is en Israël een Joodse staat?
Niet echt een staat, alhoewel er bolwerken binnen landen zijn.

Het oegandese verzetsleger handeld onder de naam het leger van de heer, nu wordt dat leger in die buurt niet echt als wenselijk beschouwd en om zeer goede redenen, dus dat is misschien niet zo'n goed vb.

Ik weet van amerika dat er dat er een kleine provincie is ergens waar erg zwaar gelovigen zitten, christenen zoals we ze hier niet echt kennen.
Daar wordt door oude mannen getrouwd met meisjes vanaf een jaar of 12, een man kan wel tot 10 vrouwen hebben en een enorm veelvoud aan kinderen, de man heeft de ultime macht, de vrouw moet volgen.
Heel soms lukt het buitenstaanders om een meisje voor het trouwen uit die gemeenschap te trekken en een normaal leven te bieden, maar geen amerikaanse overheid die ingrijpt en zegt dit mag niet.

Er zijn staten in amerika waar het bezit van vibrators verboden is, waar op papier fikse straffen voor staan(geen idee of die ook uitgevoerd worden), er zijn verboden op anale seks en vele andere zaken die echt hand in hand gaan met het fundamentalistisch christelijk denken.

God save america, probeer maar een president te worden zonder dat je christen bent daar, sterker nog, de hele regering wordt zo'n beetje gedomineerd door christenen, is een erg belangerijk punt daar.
Op papier laten ze iedereen toe, in de praktijk gelden andere regels.
Was het niet bush zelf die het in zijn mond durfde te nemen dat het een opdracht van god was om irak aan te valen, nu zal dat vast niet letterlijk door god gezegd zijn, maar bush was ervan overtuigd vanuit zijn christelijk denken dat hij gods zegen we zou hebben.

Kijk eens naar polen, waar tot voor kort anticonceptiemiddelen zo schofterig duur waren dat ze voor de meeste niet weggelegd waren(een spiraaltje koste zoveel als een maandsalaris), waar de katholieke ker aardig wat vingers in de pap heeft en oa die anticonseptiemiddelen poogt tegen te houden.
De kerk heerst daar toch echt nogsteeds.

Zo kan je nog wel meer voorbeelden noemen van landen met een grote christelijke invloed in alles, ook in hoe de regels van dat land opgezet zijn, dat die op veel plaatsen hand in hand met de bijbel gaan,

Oh oh oh!
Ik heb een christelijke staat, een echte, die zich niet voordoet als seculier!!!
Het vaticaan!!!!!!!!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:00:00 #136
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81712986
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godallemachtig!
Dat je zelf nog in zo'n drogredenering kunt geloven.
Verbeter mij eens dan. Je hebt de kans.
pi_81713008
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet echt een staat, alhoewel er bolwerken binnen landen zijn.

Het oegandese verzetsleger handeld onder de naam het leger van de heer, nu wordt dat leger in die buurt niet echt als wenselijk beschouwd en om zeer goede redenen, dus dat is misschien niet zo'n goed vb.

Ik weet van amerika dat er dat er een kleine provincie is ergens waar erg zwaar gelovigen zitten, christenen zoals we ze hier niet echt kennen.
Daar wordt door oude mannen getrouwd met meisjes vanaf een jaar of 12, een man kan wel tot 10 vrouwen hebben en een enorm veelvoud aan kinderen, de man heeft de ultime macht, de vrouw moet volgen.
Heel soms lukt het buitenstaanders om een meisje voor het trouwen uit die gemeenschap te trekken en een normaal leven te bieden, maar geen amerikaanse overheid die ingrijpt en zegt dit mag niet.

Er zijn staten in amerika waar het bezit van vibrators verboden is, waar op papier fikse straffen voor staan(geen idee of die ook uitgevoerd worden), er zijn verboden op anale seks en vele andere zaken die echt hand in hand gaan met het fundamentalistisch christelijk denken.

God save america, probeer maar een president te worden zonder dat je christen bent daar, sterker nog, de hele regering wordt zo'n beetje gedomineerd door christenen, is een erg belangerijk punt daar.
Was het niet bush zelf die het in zijn mond durfde te nemen dat het een opdracht van god was om irak aan te valen, nu zal dat vast niet letterlijk door god gezegd zijn, maar bush was ervan overtuigd vanuit zijn christelijk denken dat hij gods zegen we zou hebben.

Kijk eens naar polen, waar tot voor kort anticonceptiemiddelen zo schofterig duur waren dat ze voor de meeste niet weggelegd waren(een spiraaltje koste zoveel als een maandsalaris), waar de katholieke ker aardig wat vingers in de pap heeft en oa die anticonseptiemiddelen poogt tegen te houden.
De kerk heerst daar toch echt nogsteeds.

Zo kan je nog wel meer voorbeelden noemen van landen met een grote christelijke invloed in alles, ook in hoe de regels van dat land opgezet zijn, dat die op veel plaatsen hand in hand met de bijbel gaan,

Oh oh oh!
Ik heb een christelijke staat, een echte, die zich niet voordoet als seculier!!!
Het vaticaan!!!!!!!!!!
Amerikaanse regering wordt niet gedomineerd door Christenen maar door Vrijmetselaars (elke Amerikaanse president dusver) Federal Reserve (Internationale Bankiers) Olie Industrie, Israëlische lobby en Wall street! (Obama regering zit zoals zijn voorganger vol ex Goldman Sachs directieleden).

G.W. Bush beweerde een Christen te zijn, doen die lui allemaal om stemmen te kunnen trekken, iemand met een beetje inzicht ziet daar toch dwars doorheen?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 21-05-2010 13:57:37 ]
pi_81724902
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:00 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Amerikaanse regering wordt niet gedomineerd door Christenen maar door Vrijmetselaars (elke Amerikaanse president dusver) Federal Reserve (Internationale Bankiers) Olie Industrie, Israëlische lobby en Wall street! (Obama regering zit zoals zijn voorganger vol ex Goldman Sachs directieleden).

[ afbeelding ]

G.W. Bush beweerde een Christen te zijn, doen die lui allemaal om stemmen te kunnen trekken, iemand met een beetje inzicht ziet daar toch dwars doorheen?

Die analogie heb ik nog niet kunnen trekken.
'Wederom kritische onderzoeker geweerd door israel'.

Vrijmetselaars.
Wat een onzin.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:11:54 #139
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_81727461
quote:
Bankiers, olielieden, lobbyisten voor Israel en beurshandelaren kunnen dus geen Christen zijn.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_81748750
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef mediacurator het volgende:
Krijg ik nog een reactie a.u.b?

Het was verhuist van andere topic naar hierrrrrr

Bij voorbaat dank!
Ik zou mijn adem niet inhouden tot je wat hoort.
Standaardtruc:op onweerlegbare antwoorden niet meer reageren!
pi_81749044
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:00 schreef mediacurator het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Grapje toch zeker?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_81749385
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:00 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Verbeter mij eens dan. Je hebt de kans.
Dat dat nog nodig is.
Klik maar terug: Hakim zegt dat de illegale nederzettingen merendeels betaald worden uit de staatskas.
En jij reageert met de stelling, dat hij dus zegt dat Palestijnen onschuldige blaffertjes zijn.

Vandaar dat godallemachtig als reactie op jouw antwoord.
pi_81750187
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat dat nog nodig is.
Klik maar terug: Hakim zegt dat de illegale nederzettingen merendeels betaald worden uit de staatskas.
En jij reageert met de stelling, dat hij dus zegt dat Palestijnen onschuldige blaffertjes zijn.

Vandaar dat godallemachtig als reactie op jouw antwoord.
Ach jongen, zeur toch niet, dergelijke argumenten zijn o.a. door mij al tig keer afgezwakt of ontkracht.
Ga nu niet opeens de betweter uithangen he.
Diezelfde instanties breken ze ook weer af wanneer nodig.
Dat heb je toentertijd bv gezien in Gaza.
pi_81753506
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Vrijmetselaars.
Wat een onzin.
Hallo! wel even lezen a.u.b!

Mijn tekst die je nu dist was geen analogy m.b.t. "Wederom kritische onderzoeker geweerd door Israël"...

Het was een reactie op de quote hieronder of mocht dat misschien niet?
quote:
En mijn reactie daar op was;

[ Bericht 2% gewijzigd door mediacurator op 22-05-2010 10:54:52 ]
pi_81753692
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:50 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Grapje toch zeker?

Nee die quote waar het christelijk geloof als de "As vh kwaad" geportretteerd werd was een grapje volgens mij...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door mediacurator op 22-05-2010 10:38:29 ]
pi_81753721
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Vrijmetselaars.
Wat een onzin.
Wilde je een analogie m.b.t. TT? try thissss

Wellicht dat je daar je analogisch benaderend hart aan op kan halen, maar die post liep men echter met een grote boog omheen, of was dat misschien een grapje?

Nee wacht even, dat heet "negeren en ontwijken strategie"....... toch?

[ Bericht 38% gewijzigd door mediacurator op 22-05-2010 11:16:41 ]
pi_81759911
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:43 schreef mediacurator het volgende:
[nog niet reageren aub ben nog aan het schrijven]
[..]

Oke, dusver
[..]

Doel je op character assasination? oftewel karakter moord? En denk je dat de aanhouding zijn imago eerder onderschept of juist bekroond heeft?
[..]

Als je zoals je eerder aangaf, ervan uitgaat dat hij het recht op vrije meningsuiting heeft, moet je daar dan ook niet de nodige consequenties aan verbinden? Dus een reisverbod en/of aanhouding op basis van de Politieke overtuigingen van een bekende wereldburger daarom per definitie niet gerechtvaardigd kan zijn? Vindt je trouwens niet dat je daarmee een gevaarlijk precedent schept? Om mensen op inhoud steeds te rangschikken, categoriseren en selecteren?

Wat voor maatschappij creëer je als er alleen b.v. Zionistische of Pro-Israëlische lezingen gehouden mogen worden ? Krijg je dan niet uiteindelijk een bevolking die op soortgelijke wijze bewerkt wordt als de leden van een streng religieuze sekte? Waardoor men ook geen enkele vorm van zelf kritiek kan ontwikkelen? En dat alle kritiek uitsluitend op de buiten wereld is gericht? M.a.w. dat je daarmee al de kenmerken van een soort tikkende tijdbom aan het kweken bent vergelijkbaar met vooral Noord Korea?
[..]

Een land dat in oorlog is moet zijn imago hoog houden ja, bij zijn eigen bevolking dan. Dit draagt buiten de Israëlische landsgrenzen weinig bij natuurlijk aan het imago van Israël. Een land in een staat van oorlog wijst de geschiedenis ook uit bestookt zijn eigen bevolking met staatspropaganda hetgeen de mentaliteit van mensen met de neuzen in een richting doet staan, gereed voor oorlogsvoering. Lekkere boel is dat, daar zouden we met z'n allen echt eens vanaf moeten.
[..]

Zoals gezegd lijkt me echter staats censuur niet de oplossing, dat is het immers nooit eerder geweest.
[..]

De wereld is toch stamp vol dwazen en gekken? Waarom zou uitgerekend Chompsky tot de meest gevaarlijke categorie behoren? De combinatie gerenommeerd Academicus en kritiek op Israël is in dit geval de combinatie waar de Israëlische terrorisme dreiging signalen van op code oranje of rood springen. Voor de niet Israëliër wordt dit natuurlijk als een zeer gerichte en selectieve aanval op het gedachtegoed van de heer Chompsky gezien. En is een 80 jaar oude en overigens joodse professor niet bepaald het beeld dat je voor ogen krijgt wanneer je aan terroristische dreiging denkt. Trouwens weet je welk wets artikel men naar handelt in zo een geval? En zijn de wetten op basis waarop deze aanhouding is uitgevoerd conform international maatstaven op dit gebied? In het geval Israël officieel in een staat van oorlog verkeerd zoals Noord Korea kun je daar misschien iets bij voorstellen, en zou de vergelijking met N-Korea, al zij het ten dele, op kunnen gaan voor de staat Israël momenteel?
[..]

De vraag is natuurlijk wil je een land of staat waar de regering bepaald of iemand wel of niet sterke argumenten heeft en a-wetenschappelijk te werk gaat of zou je dat beter aan de bevolking zelf over kunnen laten? zodat deze daar zelf een oordeel over mag geven?. Dit voorval heeft al zij het in mindere mate iets weg van de boek verbrandingen van begin jaren 30 in Berlijn. Alle on-Duitse boeken, die niet aan de eisen van de Cultuurkamer voldeden, werden op bevel van regering Hitler verbrand op 10 mei 1933 in Berlijn. Niet aanstootgevend bedoeld maar zie je daarin een vergelijkbare situatie en of je denkt dat dit een gezonde ontwikkeling is? Weet je of literatuur van Chompsky gewoon open en blood verhandelt mag worden in Israel trouwens? of zou een winkel die Chompsky verkoopt binnen no time een baksteen door de ruiten kunnen verwachten?
[..]

Oke, dus bij pro-Palestijnen alleen nog maar het bekijken van de Arabisch-talige versie van Sesam straat door de vingers zien dan maar? Lijkt me een ideale oplossing, gooien we er als bonus nog de Tele-Tubbies bij (sorry voor grap)
[..]

Dat lijkt me een subjectief oordee want o.a. Norman Finkelstein en Shlomo Sand met zijn boek, "The Invention of the Jewish People" zullen dan ongetwijfeld ook in de groep intellectuelen gerangschikt worden wiens wetenschappelijk onderzoek a wetenschappelijk is bevonden. Wie heeft daarover het laatste woord? Groepen of individuen met een uitgesproken politieke agenda of instanties/ individuen die een methode hebben om dit puur objectief op de wetenschappelijk verifieerbaar gehalte en waarde in te schatten?
[..]

Mijn voorouders waren in Indonesie geboren alhoewel blanken NL'ers, ik mag echter op basis van familie geschiedenis ook niet een stukje van b.v. Java opeisen. Kun je mij, los vd Molukse onafhankelijkheid partij misschien, iemand opnoemen die daar wakker van ligt? Waarom moet de gehele wereld dat wel voor Israël? Mijn voorouders hebben de gruwelen vd oorlog ook aan den lijve ondervonden, het waren niet alleen de joodse mensen die dit met hun leven moesten bekopen. Onder Stalin zijn er velen meer ter dood gebracht maar daar hoor je nooit iets over, vindt u dat dan wel oke? Zou daar ook niet eens wat meer aandacht aan besteed mogen worden behalve alleen Israël?
[..]

Het probleem is groter dan alleen Israël zelf dat is waar.
[..]

Het laatste lijkt me wel een manier om een langdurige en vreedzame oplossing tot stand te brengen, zolang er maar geen 3de wereld oorlog voor nodig is..

Ik vrees echter dat een WW3 juist wel in de planning staat voordat het zover is, dus blijft een vreedzame samenleving met de Palestijnen vooralsnog een wortel die ons allen voorgehouden wordt en verder niet veel meer als dat.
Dank voor je (uitgebreide) reactie.
pi_81759951
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:07 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Dank voor je (uitgebreide) reactie.
Au! dat deed zeer!
pi_81765224
UPDATE: Noord Korea vergeleken met Israel
quote:
As Israel closes its gates to anyone who doesn't fall in line with our official positions, we are becoming more and more like North Korea.

In the end, we will only be left with Prof. Uriel Reichman. After we sent Prof. Noam Chomsky away, and there was no sharp rebuke by Israeli academics (who in their silence support a boycott of Bir Zeit University ), we will be left with a narrow and frightening intellectual world. It will be the kind of intellectual world shaped by the Interdisciplinary Center Herzliya - an institution of army officers and the rich, headed by its president, Reichman.

A law professor, certainly enlightened in his own eyes, a former candidate to become education minister, Reichman says he doesn't support the human rights group B'Tselem. That's his right, of course; our right is to state that at the head of an important Israeli college stands a man who doesn't understand a thing about democracy.

After all, what does B'Tselem do? It gathers reliable testimonies on the sins of the Israel Defense Forces, very few of which, if any, have been proved wrong. Reichman doesn't support this? In the world according to Reichman, we are left only with statements by the IDF Spokesman's Office. We will believe that no white phosphorus was used in Gaza, that the "neighbor procedure" is something that tenants' committees do, and that if they call a family and give them five minutes to leave before their home is bombed, that's an action by the most ethical army in the world.

Students at the Interdisciplinary Center say they heard their president declare that B'Tselem is "a fifth column" and that it's "shameful" this group received a place at the school's Democracy Day. Reichman denies this, and we respect his word. In any case, the spokeswoman for the college said: "B'Tselem's modus operandi is not acceptable to Reichman." What, then, is acceptable to Reichman? A society without self-criticism. This then, is Israel's intellectual elite; these are our intellectuals - without B'Tselem.

A college president and law professor who preaches changing the electoral system and favors an Israeli constitution - one who doesn't explain to his students the importance of human rights groups - is no more enlightened than the yeshiva heads who don't teach the core subjects. He is even more dangerous.

But the man of intellect from Herzliya did rally against the yeshiva heads. "All the statistics show we're on the brink of a catastrophe and on our way to becoming a third-world country if there's no change in the Haredi community," Reichman said in backing a petition on teaching core subjects. But the heart of the matter must be the lessons of democracy, well before mathematics and English.

And these things, it turns out, they do not teach at Reichman's yeshiva, where even Democracy Day is a day of silencing others. If math is not taught at yeshivas, we will lose little. Without genuine civics lessons at the Interdisciplinary Center, which purports to raise the next generation of our leaders, we will receive a generation ignorant of democracy - in the spirit of Reichman. This is the real catastrophe on our doorstep.

Universities around the world serve as a power source for democracy, and lecturers, not only renowned ones like Chomsky, are often prime examples of liberalism for their students. It's not by chance that at "Reichman's College," as it is called, the voice of political involvement has never been heard. Now it's possible to know why. The school may claim to be interdisciplinary, but one field is missing there. If Reichman takes a look at his history books, he can read about people and movements that fought for human rights. B'Tselem's founders will certainly be on that list. Maybe someday this will also be taught at the Interdisciplinary Center, after Reichman's time.

When Otniel Schneller proposes that an intellectual giant like Chomsky "try one of the tunnels connecting Gaza and Egypt," we can only chuckle. No one expects Schneller to know who or what this is about. But the prime minister, as opposed to Schneller, knows very well who the admired lecturer from MIT is - where he studied. He knows that the crux of Chomsky's criticism is directed at the United States, not Israel.

When the prime minister doesn't immediately apologize and invite Chomsky back to the country, we can be sad. When Israel closes its gates to anyone who doesn't fall in line with our official positions, we are quickly becoming similar to North Korea. When right-wing parties increase their number of anti-democratic bills, and from all sides there are calls to make certain groups illegal, we must worry, of course. But when all this is engulfed in silence, and when even academia is increasingly falling in line with dangerous and dark views like those of Reichman, the situation is apparently far beyond desperate.

http://www.haaretz.com/pr(...)to-reichman-1.291143

pi_81765395
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:35 schreef HAKIM_1988 het volgende:
UPDATE: Noord Korea vergeleken met Israel
[..]

Niemand zal me geloven als ik zeg dat ik dit artikel vandaag voor het eerst zie maar in dit verband dezelfde vergelijking maakte met Noord Korea en wel in eerder geplaatste post op Fok! forum... damn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')