Precies. 9 minuten langzamer zelfsquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
Vanuit Den Haag is het ook nauwelijks sneller.
Met een goede overstap zou je beter via Rotterdam kunnen reizen.
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?quote:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Hij dient doel voor mij.Een verbinding vanuit Nederland naar station Noorderkempen komt mij wel goed uit.
NOG duurder??quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
De thalys is toch zeker wel duurder dan de fyra?
Dat Noorderkempen is natuurlijk niet het station voor dat ene pornodorp, maar voor de hele STREEK Noorderkempen. Daarom heet het ook geen "Brecht" maar "Noorderkempen". Analoog aan de TGV's in Frankrijk. Hoeveel mensen wonen er nou binnen een straal van 5 km rondom station TGV Haute Picardie? Ik denk ongeveer twaalf. Maar dat is het punt dus nietquote:En ik doelde meer op de niet op kleine kutstations stoppende fyra Amsterdam-Brussel.
Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden. Wat dat betreft is station Noorderkempen dus wel een uitkomst. Volgens mij wordt er nu ook redelijk gebruik van de pendeltrein. Ik vind het dan ook niet zo gek dat er vanaf daar ook een trein naar Nederland gaat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Echt, dat Noorderkempen. Hoe kan je een stadje van 18000 mensen nu zo'n station geven.
Dit hequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Ja dat is een tweede.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef Ascendancy het volgende:
De vraag is alleen in hoeverre dat station gaat lopen.
Welke lul gaat er nu eerst een kwartier rijden om vervolgens 5x zoveel te betalen als met de auto en dan ook nog eens een kwartier stil te staan op Breda
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Het zou me trouwens niet verbazen als je van/naar Brecht wel zonder reservering mee mag: de NMBS heeft flinke subsidie van de Belgische overheid ontvangen (bij het aanleggen van HSL 4) omdat ze het zouden integreren in het nationale net.
Weet ik, maar als ik Breda de Fyra neem, kan ik net zo goed al te Schiphol in een Fyra stappen. Ben toch al een godsvermogen kwijt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Sowieso hoogstens niet meer dan de meerkosten die het omleggen met zich mee bracht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
De Nederlandse overheid heeft de meerkosten betaald voor de route langs de E19. De Belgische overheid heeft de NMBS daarnaast - voor zover mij bekend - een subsidie toegekend voor de bouwkosten van de HSL, dit omdat de NMBS dus de Brechtshuttle heeft beloofd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Subsidie van de Belgische overheid? De Nederlandse overheid heeft heel de HSL 4 toch betaald omdat-ie zo idioot ver om moest komen te liggen?
Maar dat klopt niet. De Benelux zal worden omgelegd over de HSL en dan Fyra heten, en de reizigers stikken er maar in.quote:Verder een leuk verhaal, misschien nog aan toe te voegen dat reizigers uit Dordrecht en Roosendaal nog altijd in de overvolle Beneluxtrein stappen, die na veel protest en wegens grote populariteit ook met het in gebruik nemen van de HSL nog zal blijven rijden.
Plus, de E19 staat iedere keer als ik in België ben vast. Niet dat dat zo representatief is, maar tochquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Station Noorderkempen is niet alleen voor Brecht bedoeld, maar (zoals de naam al zegt) voor de hele Noorderkempen. De verbinding vanaf daar naar Antwerpen is nu nogal slecht, een stel oude en langzame bussen die eens in het uur rijden.
Als je vanuit Rotterdam naar Schiphol via het reguliere net wilt moet je in Leiden overstappen. Is een zogenaamde halve aansluiting. 7 ā 8 minuten overstap.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:35 schreef James1988 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de enige rechtstreekse trein tussen Rotterdam en Schiphol straks de Fyra is. De rest wordt ofwel via Haarlem omgeleid, of geknipt (in Den Haag, bijv.) of je bent aangewezen op de stoptreinen.
Ja, dit zou eerst een locomotief doen, die er uiteindelijk niet gekomen is, welke reden weet ik niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
De voorste van de V'tjes die de Vrijheidstrein op moesten halen bij het Spoorwegmuseum is ter hoogte van de eerste wissel bij het museum ontspoord
In principe niet. De Benelux-Fyra (met V250, pas vanaf dec 2011) wordt in ieder geval even duur als de Thalys (ook wel logisch, stopt op dezelfde plekken en is ruwweg even snel), maar wellicht zijn de goedkope stoelen wel wat langer beschikbaarquote:
Dat zegt dus niks want de huidige pendel is geen Fyra. Luchtbal wordt nergens genoemd als voor de boemel-Fyra. Die gaat ook veel te weinig rijden de pendeltrein te vervangen dus lijkt me dat die pendel gewoon blijft.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De huidige pendel Antwerpen C - Noorderkempen stopt daar ook. Vandaar.
Maar dat gaan ze niet doen, want je zit toch voor een groot deel van het traject in die trein en daar is geen alternatief voor. Dus vragen ze gewoon voor het geheel toeslag.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Amsterdam-Schiphol: toeslagvrij, is niks sneller
Schiphol-Rotterdam: met toeslag, flink stuk sneller dan alternatief (oude lijn)
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
Den Haag-Rotterdam: toeslagvrij, is niks sneller
Rotterdam-Breda: toeslagvrij, kort stukje en mogelijk ook normale IC's voor hetzelfde deel
Breda-Antwerpen: toeslagvrij, lijkt meer op een stoptrein dan een HST
Antwerpen-Brussel: toeslagvrij, rijd op normaal spoor
Is er nu ook, je kan met de stoptrein vanaf Roosendaal naar Antwerpenquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:47 schreef dennistd het volgende:
Als er dan toch toeslag zou moeten zijn zou ik het als volgt doen:
Rotterdam-Antwerpen: met toeslag, maar alleen als er alternatief over Roosendaal komt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |