abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81500414
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou de onduidelijkheid valt uiteindelijk wel mee. Met gezond verstand kom je al een heel eind. Maar zoals altijd is er ruimte voor interpretatie.
De onduidelijkheid is er alleen over het eerste deel van regel 40.13 over het wel of niet deployed zijn van de safety car tot aan de finish. Een simpel zinnetje had alle onduidelijkheid weg kunnen nemen. Prima als je Schumacher een plek terug zet met verduidelijking van de regels. Maar dit gaat gewoon te ver.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:18:41 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500418
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:16 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Ja want Ross Brawn heeft vast geen gezond verstand........
Blijkbaar wel want hij probeerde een case te maken. Zou jij dat niet doen voor jouw team?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:19:58 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81500475
Ben benieuwd wanneer het beroep dient

Merc have appealed. So we have an FIA Court of Appeal hearing coming up. Not sure when yet.
pi_81500496
De straf is wel wat overdreven. De regel is onduidelijk, dat ze de plaatsen van Schumacher en Alonso omdraaien kan ik me voorstellen al valt over handhaving ook wat te zeggen, maar om Schumacher nu deze penalty te geven gaat me een stap te ver.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:20:50 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81500510
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:18 schreef Hoss het volgende:

[..]

De onduidelijkheid is er over het eerste deel van regel 40.13 over het wel of niet deployed zijn van de safety car tot aan de finish. Een simpel zinnetje had alle onduidelijkheid weg kunnen nemen. Prima als je Schumacher een plek terug zet met verduidelijking van de regels. Maar dit gaat gewoon te ver.
Nee hoor, 20 seconden straf is precies volgens de regels .

Punt is, de onduidelijkheid maken wij vooral zelf, omdat wij niet alle informatie hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:23:06 #206
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81500618
Goed van Ross Brawn. Beide partijen hebben een punt.

Ik vind het eigenlijk een schijtregel dat je dan niet meer mag inhalen - helemaal als er een lang recht stuk was geweest - (ook met oog op de toekomst) dus hoop dat hij gelijk krijgt.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_81500660
Kunnen ze eigenlijk wel in beroep gaan? Tegen een drive trough kan je niet in beroep gaan toch? En aangezien de 20 sec gelijk is aan een drive trough..
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_81500677
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

.

Sarcasme is leuk maar je kunt ook te ver gaan. Nuance, leer het.
Onder geel moet je van je gas af, je mag wel doorrijden, maar desnoods moet uit de telemetrie blijken dat je veiliger en dus minder hard reed.

Als iedereen weer ging racen behalve Alonso, dan moet iedereen dus 20 seconden krijgen behalve Alonso. Regels zijn regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:24:34 #209
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81500696
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:16 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Regels mogen nooit voor meerdere manieren interpreteerbaar zijn, heel simpel.
Key point.

Zeker van zo'n spelletje waarin miljarden in omgaan moeten de regels gewoon dichtgetimmerd worden. Laat ze eerst maar eens beginnen met een definitie-lijst. Maar ja, als je elk jaar de regels weer overhoop haalt...

En in dit eerste geval van een onduidelijke regel hanteer dan de volgorde zonder de inhaalactie en stuur een mea culpa naar de teams over de blunder in het regelboek.
pi_81500797
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want hij probeerde een case te maken. Zou jij dat niet doen voor jouw team?
Uiteraard, maar jij deed alsof de regel aan duidelijkheid niets te wensen over liet. Met een beetje gezond verstand was het helder en duidelijk..... nou, ik vind van niet. En Ross Brawn klaarblijkelijk ook niet. Ik hoop dat het beroep wat ze aanspannen wat uithaalt.
pi_81500810
Waarom is het eigenlijk niet meer zo als vroeger start/finish?
pi_81500992
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
Overigens hoop ik dat de bandeleverancier van 2011 ''slechtere'' banden gaat leveren zodat je niet meer de hele race op 1set uit kunt rijden. Nu is de race vaak na de 1e helft al beslist.
Hoop ik ook, ik vind het hele niet-tanken-idee ook niks. Dat was juist een mooi onderdeel van de strategie.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat banden nu wel een race mee kunnen. Een paar jaar geleden was het verplicht om een race met een set banden te doen. Ik neem aan dat fabrikanten dan meer aandacht besteden aan het langer mee kunnen gaan van banden dan nu het geval is. Terwijl het toen amper verantwoord was. Ik kan me bijvoorbeeld Raikkonen herinneren die er in de laatste ronde op de Nurburgring afging met een klapband. En zo waren er wel meer incidenten en werd de regel dacht ik na 1 seizoen weer terug gedraaid.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:32:09 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501073
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Uiteraard, maar jij deed alsof de regel aan duidelijkheid niets te wensen over liet. Met een beetje gezond verstand was het helder en duidelijk..... nou, ik vind van niet. En Ross Brawn klaarblijkelijk ook niet. Ik hoop dat het beroep wat ze aanspannen wat uithaalt.
Ross Brawn zat gewoon fout. Hij dacht dat de groene vlaggen betekenden dat er wel ingehaald mocht worden.

Stefano Domenicale zei daarentegen meteen dat de regel aangaf dat er niet ingehaald mag worden. McLaren gaf aan Hamilton aan dat er niet ingehaald mag worden. Bij de teams lijkt dus minder onduidelijkheid te zijn dan bij ons.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81501111
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Uiteraard, maar jij deed alsof de regel aan duidelijkheid niets te wensen over liet. Met een beetje gezond verstand was het helder en duidelijk..... nou, ik vind van niet. En Ross Brawn klaarblijkelijk ook niet. Ik hoop dat het beroep wat ze aanspannen wat uithaalt.
Ze kunnen niet in beroep gaan tegen deze straf, omdat het een drive-through penalty is, die is omgezet in een 20 seconde straf.
pi_81501176
Hulde voor Brawn door in beroep te gaan ,zal wel worden afgewezen maar toch
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:34:46 #216
269465 Stiggie
Plankgas
pi_81501185
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:33 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Ze kunnen niet in beroep gaan tegen deze straf, omdat het een drive-through penalty is, die is omgezet in een 20 seconde straf.
Volgens formula1.com wel
quote:
Schumacher penalised for Alonso safety-car pass

Mercedes GP’s Michael Schumacher has been penalised by the Monte Carlo race stewards for his overtaking manoeuvre on Ferrari’s Fernando Alonso in the dying moments of the Monaco Grand Prix.

Schumacher was handed a drive-through penalty, which is converted after the race into a 20-second time penalty, dropping him from sixth to 12th in the results.

Schumacher passed Alonso just as the safety car pulled in at the end of Lap 78. The FIA stewards, which included his old sparring partner Damon Hill, have deemed the German breached Article 40.13 of the Sporting Regulations, which states that “if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Mercedes will appeal the stewards' decision and a date for that appeal will be set in due course by the FIA. Schumacher’s demotion moves Toro Rosso’s Sebastien Buemi, who had finished in 11th, into the points in tenth place.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 16 mei 2010 @ 19:36:21 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81501251
Mercedes has put in an appeal. It is basically about buying time as they can think about it and maybe withdraw it

http://twitter.com/adamcooperf1
pi_81501288
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ross Brawn zat gewoon fout. Hij dacht dat de groene vlaggen betekenden dat er wel ingehaald mocht worden.

Stefano Domenicale zei daarentegen meteen dat de regel aangaf dat er niet ingehaald mag worden. McLaren gaf aan Hamilton aan dat er niet ingehaald mag worden. Bij de teams lijkt dus minder onduidelijkheid te zijn dan bij ons.
Maar het gaat er toch om of de race onder SC eindigde of niet. RB denkt van niet, de FIA beweert van wel.

Prima, maar dan gelden alle regels van onder SC voor alle coureurs. Ik kan me vergissen, maar volgens mij mag je onder SC niet vol het gas erop, en moeten dus alle coureurs die vol het gas erop gooiden 20 seconden krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:37:24 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501296
In conclusie, de onduidelijkheid kwam vooral voort uit het niet kennen van alle regels. Wij hebben in dit topic alle regels zo'n beetje doorgenomen. De stewards hebben dat denk ik ook gedaan. Daarom duurde het dus lang.

Maar om weer over de race zelf te praten:

Alonso . 24e gestart, 6e gefinished. Ferrari handelde erg slim om hem gewoon meteen weer naar de harde banden te gooien. Daarna moest hij natuurlijk nog wel steeds flink op het gas om iedereen die ook de pits in ging in te halen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:38:56 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501375
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch om of de race onder SC eindigde of niet. RB denkt van niet, de FIA beweert van wel.

Prima, maar dan gelden alle regels van onder SC voor alle coureurs. Ik kan me vergissen, maar volgens mij mag je onder SC niet vol het gas erop, en moeten dus alle coureurs die vol het gas erop gooiden 20 seconden krijgen.
Leuk geprobeerd, maar nee. Als de SC de pits in is bepaalt de voorste man het tempo. En die mag op het gas gaan.

Ga je nog een keer proberen leuk te doen of was dit het?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 mei 2010 @ 19:39:00 #221
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81501381
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch om of de race onder SC eindigde of niet. RB denkt van niet, de FIA beweert van wel.

Prima, maar dan gelden alle regels van onder SC voor alle coureurs. Ik kan me vergissen, maar volgens mij mag je onder SC niet vol het gas erop, en moeten dus alle coureurs die vol het gas erop gooiden 20 seconden krijgen.
Het gaat in dit geval om de regel dat als de laatste ronde een safety car ronde is er niet meer ingehaald mag worden, gas geven mag wel
pi_81501484
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
In conclusie, de onduidelijkheid kwam vooral voort uit het niet kennen van alle regels. Wij hebben in dit topic alle regels zo'n beetje doorgenomen. De stewards hebben dat denk ik ook gedaan. Daarom duurde het dus lang.
Verkeerde conclusie, maar goed, er is al genoeg over gediscussieerd, laten we er maar over op houden.
pi_81501538
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:30 schreef Hoss het volgende:

[..]

Hoop ik ook, ik vind het hele niet-tanken-idee ook niks. Dat was juist een mooi onderdeel van de strategie.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat banden nu wel een race mee kunnen. Een paar jaar geleden was het verplicht om een race met een set banden te doen. Ik neem aan dat fabrikanten dan meer aandacht besteden aan het langer mee kunnen gaan van banden dan nu het geval is. Terwijl het toen amper verantwoord was. Ik kan me bijvoorbeeld Raikkonen herinneren die er in de laatste ronde op de Nurburgring afging met een klapband. En zo waren er wel meer incidenten en werd de regel dacht ik na 1 seizoen weer terug gedraaid.
Ik vind de regels dit jaar opzich wel beter, enige verschil met dat bijtanken is dat je met de oude regels een rondje lang door wilde rijden met een lege tank, dit jaar wil je een rondje eerder naar binnen dan je concurrent omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden. Vorige GP bracht dat ook een aantal leuke positiewisselingen met zich mee. Echter is het jammer dat er geen 2e ronde pitstops komt door de te goede harde band.

Dat er toen problemen waren kwam omdat er toen nog een bandenoorlog was waarbij de fabrikanten tot de limiet gingen, daarom ging het ook fout op Indianapolis.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:43:07 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81501563
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:41 schreef Hoss het volgende:

[..]

Verkeerde conclusie, maar goed, er is al genoeg over gediscussieerd, laten we er maar over op houden.
Nee hoor, mijn conclusie is juist. De handelswijze van de stewards is duidelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Trouwste user 2022 zondag 16 mei 2010 @ 19:44:04 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_81501621
Vraagje aan de kenners. Voldoet Schumacher aan de verwachtingen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')