Nee, eerder moest je wachten tot de start/finishlijn om weer te gaan racen (en inhalen), en nu moet je wachten tot de safetycarlijn, die ongeveer bij de ingang van de pitstraat ligt.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn zou je dus mogen inhalen zo gauw de safety car z'n lampen uit doet.
Met andere woorden, bovenstaande is onzin.
Dat heeft niets te maken met mijn punt. Of Stiggie's punt.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:02 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, eerder moest je wachten tot de start/finishlijn om weer te gaan racen (en inhalen), en nu moet je wachten tot de safetycarlijn, die ongeveer bij de ingang van de pitstraat ligt.
Iessie siempel.
Wat is dan de fout die de FIA zou hebben gemaakt dan?quote:Op zondag 16 mei 2010 17:17 schreef Stiggie het volgende:
Een post op f1onboard ben ik het wel mee eens:
"The FIA messed up, the screen said "track clear" and "SC in this lap" instead of "Finish under SC" therefore the race wasn't finished under SC. They should've waved yellow flags BUT they waved green flags.
Green flag= racing, track clear. As the FIA said "SC in this Lap" the drivers were told by their team to try and overtake. Rosberg said he was told to be aggressive.
The FIA made a mistake and the pass is legal but I wouldn't be surprised/mad, if they didn't allow it."
quote:Ross Brawn - Serious Business.
Imagine getting into a high-stakes poker with this guy, relentless, he wouldn't even leave you busfare home.
Ik interpreteerde het als "wanneer de safety car naar binnen gaat in DIE ronde, doet hij zijn oranje lichten uit. En pas als hij idd de pits in duikt, dan moet je wachten tot die-en-die lijn."quote:Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met mijn punt. Of Stiggie's punt.
Hij zegt dat naar zijn mening de safety car niet meer deployed is als zijn lampen uit zijn. Ik toon aan dat dat niet waar is. Daar gaat het om, wel blijven opletten.
Ik weet het ook niet zeker inderdaad. Maar het is de eerste keer dat dit gebeurt onder de nieuwe regels dus ik zat te denken. Oke het punt is: de safety car is deployed ja of nee. Waaraan kan je dat in eerste instantie zien? Waarschijnlijk aan de safety car zelf. Als hij volgens de regels deployed moet zijn, waarom zijn de lampen dan uit? Nog los van alle andere dingen zoals groene vlaggen en safety car in this lap.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met mijn punt. Of Stiggie's punt.
Hij zegt dat naar zijn mening de safety car niet meer deployed is als zijn lampen uit zijn. Ik toon aan dat dat niet waar is. Daar gaat het om, wel blijven opletten.
Zolang de Safety Car op de baan is, is deze "deployed" met of zonder lampenquote:Op zondag 16 mei 2010 18:07 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet zeker inderdaad. Maar het is de eerste keer dat dit gebeurt onder de nieuwe regels dus ik zat te denken. Oke het punt is: de safety car is deployed ja of nee. Waaraan kan je dat in eerste instantie zien? Waarschijnlijk aan de safety car zelf. Als hij volgens de regels deployed moet zijn, waarom zijn de lampen dan uit? Nog los van alle andere dingen zoals groene vlaggen en safety car in this lap.
Klopt maar het moment dat hij dan naar binnen gaat is het volgens de regels dan inhalen op die streep...denk ik (in combi met de vlaggen en safety car in this lap)quote:Op zondag 16 mei 2010 18:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zolang de Safety Car op de baan is, is deze "deployed" met of zonder lampen
Klopt helemaal. Alleen dat is niet het discussiepunt. Het gaat er om of de safety car deployed was tot aan de finish of tot aan de SC-lijn. Want daar zijn de regel niet duidelijk over.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:02 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, eerder moest je wachten tot de start/finishlijn om weer te gaan racen (en inhalen), en nu moet je wachten tot de safetycarlijn, die ongeveer bij de ingang van de pitstraat ligt.
Iessie siempel.
Ja, maar de cruciale vraag is nu of dat ook geldt als het de laatste ronde is. Waar dus die speciale regel lijkt te gelden. Daar is het echte probleem. We zullen het zien.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:09 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Klopt maar het moment dat hij dan naar binnen gaat is het volgens de regels dan inhalen op die streep...denk ik (in combi met de vlaggen en safety car in this lap)
Ja dat ben ik ook met je eens, alleen het was wel de laatste rondequote:Op zondag 16 mei 2010 18:09 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Klopt maar het moment dat hij dan naar binnen gaat is het volgens de regels dan inhalen op die streep...denk ik
Idd, als je het filmpje terugkijkt op YouTube zie je de groene vlaggen, wat betekent dat de safety car van de baan is en er dus geraced kan worden. De vraag is alleen: vanaf waar? Is dat vanaf de eerste safety car lijn die bij de pitsingang ligt, of is dat vanaf de finish? En geldt dit dan ook voor de laatste ronde?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:12 schreef Benny2 het volgende:
Race is NIET geeindigd onder safety car. Waren heel duidelijk groene vlaggen en dat kan nooit als safety car "deployed" is. Dat staat wel duidelijk in de reglementen. Kan nu wel zo zijn dat dit een fout was van de wedstrijdleiding maar dan kunnen Schumacher en Mercedes toch niets aan doen...
Kun je dat bewijzen?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:12 schreef Benny2 het volgende:
Race is NIET geeindigd onder safety car. Waren heel duidelijk groene vlaggen en dat kan nooit als safety car "deployed" is. Dat staat wel duidelijk in de reglementen.
Ik ben het helemaal met je eens Stiggie. Alleen het kan wel eens zo zijn dat de FIA het zo bedoeld heeft dat als de laatste ronde wordt ingegaan met de safety car, de race ook onder de safety car finished. Of die nou wel of niet naar binnen gaat en of de lampen nou aan of uit zijn. In dat geval is het dus een fout van de FIA. Want dan hadden ze de baan niet vrij moeten geven niet met die groene vlaggen gaan zwaaien.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:07 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet zeker inderdaad. Maar het is de eerste keer dat dit gebeurt onder de nieuwe regels dus ik zat te denken. Oke het punt is: de safety car is deployed ja of nee. Waaraan kan je dat in eerste instantie zien? Waarschijnlijk aan de safety car zelf. Als hij volgens de regels deployed moet zijn, waarom zijn de lampen dan uit? Nog los van alle andere dingen zoals groene vlaggen en safety car in this lap.
Wel als er groene vlaggen gezwaaid worden. Als ze hier Schumacher bestraffen is het om hun eigen fout te verdoezelen bij de wedstrijdleiding.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, maar de cruciale vraag is nu of dat ook geldt als het de laatste ronde is. Waar dus die speciale regel lijkt te gelden. Daar is het echte probleem. We zullen het zien.
quote:Alonso convinced of Schumacher penalty
Fernando Alonso is convinced Michael Schumacher will be penalised for his overtaking move on the final lap of the Monaco Grand Prix.
The FIA is currently investigating the incident after Schumacher passed Alonso on the final corner to take sixth place away from the Spaniard.
Alonso said his team had made it clear overtaking was not allowed because of the safety car situation and is expecting Schumacher to be penalised.
"The race was very good and in the end I still have a good feeling. The team told me we couldn't overtake so when I saw Michael... That's a lot better, as they will penalise him, so we will end up winning anyway," Alonso told Spanish reporters after the race.
Alonso said he asked the team repeatedly about overtaking, as he was willing to pass Lewis Hamilton for fifth, and had been told that it was strictly forbidden.
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Want als dat het geval is, is het einde discussie en kunnen ze met een beslissing komen. In het voordeel van Schumi dus.quote:
FIA.com Daar staat bij de "rules" dat safety car "deployed" altijd samengaat met gele vlaggen. Je moet wel een beetje geduld hebben om op de site te geraken, er zijn precies veel geinteresseerden voor tmoment...quote:
Dat zegt nog niets. Kun je een directe quote uit het regelement geven waarin staat dat je altijd mag inhalen als er een groene vlag wordt gezwaaid?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:24 schreef Benny2 het volgende:
[..]
FIA.com Daar staat bij de "rules" dat safety car "deployed" altijd samengaat met gele vlaggen. Je moet wel een beetje geduld hebben om op de site te geraken, er zijn precies veel geinteresseerden voor tmoment...
En dan is daarboven op de trackstatus ook gewoon veranderd van Yellow SC naar Green.quote:40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors (CHECK!) and the car's orange lights will be extinguished (CHECK!) This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line. (CHECK!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |