Ik vind het echt niet verrassend dat ze exit is. Dat meisje straalt niet op het podium. Volgens mij heeft ze nog een onverwerkt trauma of iets dergelijks, en nee, dit bedoel ik niet grappig. Ze zit emotioneel helemaal op slot. Ik heb haar nog nooit breeduit zien lachen of welke andere emotie dan ook volop zien tonen. Ook gister deed ze er alles aan om haar tranen te bedwingen. Een echte artiest is voor mij iemand die muziek ademt en zich op het podium helemaal durft te laten gaan. Sumera heeft dat absoluut niet. Een artiest moet kunnen entertainen, vermaken, die hoeft er niet per se georgeous uit te zien of elke noot loepzuiver te raken. En voor dat eerste heb je de X Factor gewoon nodig. Sumera is prachtig, heeft een mooie stem (al is het niet helemaal mijn stijl, maar hoor wel dat ze goed zingt uiteraard), maar de rest mist ze. Wie weet dat dit, deze exit, wel iets met haar doet zodat ze zich iets meer naar de buitenwereld gaat openstellen. Ze is werkeljik zo gesloten als een kluis..