abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:17:05 #36
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_81450414
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:09 schreef Kyr het volgende:
Ze kunnen net zo goed de naam "X-Factor" in "Holland's best actors" veranderen. Daniëlle zingt, Badboyz acteert, Badboyz wint. Sumera zingt, Kelvin acteert, Kelvin wint.
Bij zingen voor publiek hoort eens stukje acteren.
pi_81450435
Ben ik de enige die Sumera super arrogant vind kijken?
pi_81450484
Ik zag net een herhaling van Life4You, waarin Eric werd gevraagd welke kandidaten hij hoopt dat er in de finale staan.
Hij noemde Jaap, SUMERA en Dony.

En vervolgens stuurt hij afgelopen zaterdag Sumera naar huis ipv Kelvin??? VREEMD op zijn zachts gezegd.

Overigens vind ik Kelvin bepaalde liedjes ook briljant zingen
The secret of getting ahead is getting started
pi_81450848
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:25 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Kelvin past gewoon beter in de bellende en sms'ende doelgroep. Valt meer aan te verdienen.
RTL weet ook wel dat de winnaar van X-Factor uiteindelijk vaak niets oplevert. Er is nog geen enkele nederlandse winnaar een POPster geworden. Hoogstens iets in musicals
Waarom zou iemand in godsnaam op Kelvin stemmen?
Zelfs tienermeisjes kunnen dat slome hoofd niet aantrekkelijk genoeg vinden op voor te stemmen.
Liej
pi_81450862
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:03 schreef het_fokschaap het volgende:
dat hele X-Factor is dus duideljik doorgestoken kaart Die ouders van Sumera waren er niet voor niets vorige week al en niet voor niets zijn de ouders van Dony er nog niet
Je kunt ook teveel door gaan denken, he.
Liej
pi_81450868
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:24 schreef ToetNL het volgende:
Als één van de weinigen ben ik het wel eens met Gordon. Er is iets met Sumera wat mij ook niet aanstaat. Ik weet niet precies wat het is, want het is een mooi meisje, maar haar uitstraling, ik weet het niet... Ze was ook minder toegankelijk dan andere kandidaten, alsof ze zich afsloot.
ik ben het ook met je eens hoor. De BadBoyz bv zijn vocaal niet sterk, maar als zij optreden dan leggen ze hun optreden echt bij het publiek neer, ze doen erg hun best hun act over te dragen op het publiek waar ze vind ik ook goed in slagen, terwijl Sumera prachtig zingt (smile ontroerde me echt heel erg), maar het heel dicht bij zichzelf houdt. Het is prachtig, maar komt niet zo goed aan. Dat komt omdat ze in haar uitstraling heel beheerst is.

Als ze na zo'n uitbundige act van het tweede nummer klaar is, gaat ze gelijk weer met die kleine glimlach stijf staan, ipv nog even na te genieten, breeduit lachen en zwaaien etc. Maar dat is gewoon haar karakter en daar kan ze best nog in ontwikkelen met de juiste training.

Ik vind het dus heel, heel onterecht dat Sumera eruit ging, Kelvin voegt gewoon niks toe, hij redt het totaal niet en zijn act boeide me ook niet. Cry Me A River is een van mijn lievelingsliedjes maar alles wat ik mooi vind aan dat liedje hoorde ik niet meer in Kelvins versie. Ok, kelvins herkansing was goed, maar die van Sumera was echt onbereikbaar veel beter ten opzichte van Kelvin.
I had a signature once. It was awful.
pi_81450961
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:41 schreef Leigh het volgende:

[..]

Je kunt ook teveel door gaan denken, he.
inderdaad, en dat doen ze dus bij commerciëlen om zo'n programma uit te kunnen melken
pi_81451293
Ik vind dat het Nederlandse volk wel snel iemand arrogant noemt. De buitenkant zegt niet alles. Je weet nooit wat er in iemands hoofd omgaat. Mijn ervaring is dat juist de zogenaamde leuke, spontane mensen een hogere eigenwaarde hebben, dan de mensen die gesloten en afstandelijk overkomen. Vaak is dit gewoon een houding.

Maar ik vind Sumera echt een prachtige vrouw, die super kan zingen.
Dus van mij had ze nog wel even door mogen gaan.
pi_81451294
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:47 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

inderdaad, en dat doen ze dus bij commerciëlen om zo'n programma uit te kunnen melken
Misschien heb je gelijk. Het blijft wel een commerciële zender.
Er gaan al jaren geruchten omdat dat stemsysteem. Dat het doorgestoken kaart is en dat ver vantoren al bekend is wie de winnaar (of winnares) is en wie er in welke show uit vliegt. Het publiek kan Sumera in een keer doorgestemd hebben naar de volgende liveshow, maar voor het dramatische effect is het beter als de jury haar verstuurd. Dan kunnen alle stemmende kijkers vol verbijstering naar het scherm staren en zichzelf voor het hoofd slaan dat ze toch niet dat extra smsje hebben gestuurd (om de kas te spekken van RTL), want effect had het verder niet gehad.
Op dat moment worden de kijkers extra gestimuleerd om de volgende keer dubbel hun best te doen voor een andere favoriet om te voorkomen dat deze ook vertrekken moet.
Een huilende Angela (ons moederfiguur) erbij maakt het plaatje compleet.

Het zou zelf zo kunnen zijn dat dat ze Sumera al eerder kwijt wilden. Eric en hadden genoeg kritiek. Voor de de nodige emoties zijn de ouders naar Nederland gehaald. Tickets betaald door RTL, of course. Helaas gooide die aswolk roet in het eten. Dan maar een week later.

Met Dony zijn ze nog druk bezig. Het kost wat extra tijd om alle papieren te regelen om die ouders hier te krijgen. Maar vlak voor de finale vliegt hij er ook uit. Maar hij heet in ieder geval zijn ouders gezien, zo redeneert het publiek. Het is ergens goed voor geweest. Vóór die tijd is men in grote getale bezig geweest met stemmen om hem zodat hij inderdaad zijn ouders zou zien. Een bitterzoet maar mooie einde van Dony's deelname + veel stemmers en emoties.

Kelvin zit er nog in om een groot contrast te vormen met de toekomstige winnaar/winnares. Als underdog (met veel jonge vrouwelijke fans) kan hij op veel stemmen rekenen.

Zoiets zal 't dan moeten zijn.
Liej
pi_81451342
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:05 schreef caroline1234 het volgende:
Ik vind dat het Nederlandse volk wel snel iemand arrogant noemt. De buitenkant zegt niet alles. Je weet nooit wat er in iemands hoofd omgaat. Mijn ervaring is dat juist de zogenaamde leuke, spontane mensen een hogere eigenwaarde hebben, dan de mensen die gesloten en afstandelijk overkomen. Vaak is dit gewoon een houding.

Maar ik vind Sumera echt een prachtige vrouw, die super kan zingen.
Dus van mij had ze nog wel even door mogen gaan.
Daar ben ik het mee eens. Dat ze arrogant over komt betekent niet dat ze het is. Onzekere mensen nemen idd vaak een houding aan, een soort van masker om hun onzekerheid achter te verschuilen. Erg jammer dat ze eruit ligt. Had haar echt nog wel een tijdje langer in dit programma gegund.
Liej
pi_81451462
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:07 schreef Leigh het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Dat ze arrogant over komt betekent niet dat ze het is. Onzekere mensen nemen idd vaak een houding aan, een soort van masker om hun onzekerheid achter te verschuilen. Erg jammer dat ze eruit ligt. Had haar echt nog wel een tijdje langer in dit programma gegund.
Maar op het podium gaat het er juist om hoe je overkomt. Zij kwam bij mij arrogant over en blijkbaar was dit bij meerdere mensen het geval. Ongetwijfeld zal ze van binnen niet zo arrogant zijn, maar zo komt ze over, en dat is niet goed op het podium en daar verloor ze stemmen mee.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:14:51 #47
13973 ranja
image means nothing
pi_81451485
Eerst kwam ze te onzeker over, nou schud ze dat van zich af en denkt iedereen dat het arrogantie is
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:17:04 #48
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_81451537
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:14 schreef ranja het volgende:
Eerst kwam ze te onzeker over, nou schud ze dat van zich af en denkt iedereen dat het arrogantie is
Terwijl ze volgens mij in werkelijkheid nog steeds heel erg onzeker is, niet in de laatste plaats door het niet volledig beheersen van de nederlandse taal
heitieh
pi_81451581
Nu moet ik ook wel zeggen dat bij dat tweede nummer waar ze (volgens Stacey) helemaal los ging, ik dat tegen vond vallen. Ze deed wel haar best, dat zag je wel, maar het lijkt of ze niet meer kan (of durft) dan dit momenteel.

Ze lijkt me sowieso iemand van de wat lievere, rustige nummers. Juist omdat ze zelf ook zo'n lieve rustige uitstraling heeft (op mij, ik zie dat arrogante verder niet).
Liej
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:21:12 #50
13973 ranja
image means nothing
pi_81451624
Maar dan nog... Kelvin, Dony, Bad Boyz... ik hou dat geen hele avond vol volgende week.
En dan te bedenken dat minimaal 1 van die 3 in de finale gaat komen
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:22:59 #51
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_81451671
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:21 schreef ranja het volgende:
Maar dan nog... Kelvin, Dony, Bad Boyz... ik hou dat geen hele avond vol volgende week.
Ah, precies, zo zat ik ook te denken...
heitieh
pi_81451826
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:21 schreef ranja het volgende:
Lang leve de pubermeisjes en mensen die stemmen om de underdogpudding erin te houden.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_81451857
Ik had niet verwacht dat ze er nu al uit zou vliegen. Toen ze zeiden dat ze in Singoff stond met Kelvin dacht ik, oh dat gaat ze natuurlijk makkelijk winnen..

Maar ik moet zeggen, nu ze eruit is, ik weet niet, ik zal haar toch niet missen. Dan te bedenken dat ze in mijn favorietenlijstjes op 2 stond .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:32:25 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81451883
Niet erg. Gisteren, tijdens haar 2de lied, kreeg ik ineens afkeer voor haar.
Weer dat mierzoetige stemmetje. Ineens was het voorbij, de sumera-liefde.
pi_81452318
Terecht dat ze eruit is.
Als je zoveel mee hebt maar jezelf niet kunt profileren ben je gewoon geen finale-kandidaat.
pi_81452564
Ik had niet verwacht dat zij eruit zou gaan, helemaal omdat ik Kelvin zelf juist altijd 'vergeet'.

Haar houding was echt verkeerd, ze kwam inderdaad heel stijf over, ze kon zich totaal niet laten gaan vond ik.
Ook haar gezichtsuitdrukking werkte niet in haar voordeel.

Toch zonde dat zo'n talent zich niet goed kan uitten, misschien leert ze dit nog.
pi_81452566
Ik ben blij dat ze eruit ligt. Geen fijne uitstraling en niet mijn type stem.

Mooie stunt van XFactor trouwens
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:11:37 #58
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_81452894
"Bekend Nederland baalt van X-Factor"
http://www.telegraaf.nl/p(...)Factor__.html?p=18,1
heitieh
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:13:41 #59
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_81452944
Valerio Zeno -1
heitieh
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:15:43 #60
203696 LadyX
Living Life To The Fullest
pi_81453004
Al die theorieën over het wegstemmen van Sumera....

Ik heb haar stemgeluid vanaf het begin al vervelend gevonden, het kan toch gewoon zijn dat mensen er klaar mee waren?

Ik ben in ieder geval blij dat ze weg is.
Quit hanging on to the handrails . . . Let go. Surrender. Go for the ride of your life. Do it every day.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:17:40 #61
13973 ranja
image means nothing
pi_81453061
Dat was duidelijk niet de reden dat ze weg moest, zelfs tijdens het stemmen werd ze door Erik en Gordon nog geroemd om haar stem.
pi_81453065
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:15 schreef LadyX het volgende:
Al die theorieën over het wegstemmen van Sumera....

Ik heb haar stemgeluid vanaf het begin al vervelend gevonden, het kan toch gewoon zijn dat mensen er klaar mee waren?

Ik ben in ieder geval blij dat ze weg is.
Helemaal mee eens.

Heb die stem altijd te schel/vervelend gevonden. Heb haar nooit sympathiek gevonden, altijd dat moeilijke dramatische gedoe en die stijve glimlach.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:20:23 #63
203696 LadyX
Living Life To The Fullest
pi_81453152
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:17 schreef ranja het volgende:
Dat was duidelijk niet de reden dat ze weg moest, zelfs tijdens het stemmen werd ze door Erik en Gordon nog geroemd om haar stem.
Het publiek stemt toch in eerste instantie? Dus voor hen is dat misschien wel de reden..

Ik had ook niet verwacht dat Erik en Gordon haar weg zouden stemmen, maar ik ben er wel blij mee
Quit hanging on to the handrails . . . Let go. Surrender. Go for the ride of your life. Do it every day.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:23:40 #64
13973 ranja
image means nothing
pi_81453232
Ja, ok. De jury is er dan nog om de waan van de dag een beetje tegen te houden.
Maar gister leefden ze zelf in 1 grote waan. Kelvin stond al voor de 2e keer in de herkansing en werd vorige week nog afgebrand door in elk geval Erik.
pi_81453316
Ik had niet verwacht dat ze weg gestemd zou worden maar echt rouwig kan ik er ook niet om zijn.

Gordon had wel gelijk, iets in haar blik wat mij niet aanstond. Hele mooie stem maar het komt niet over. Ze straalt totaal geen warmte uit. Kelvin is een goede zanger en zoals je in singoff kon zien, haalt hij alles eruit. En hij kan een publiek entertainen, ipv Sumera die haar dansjes deed.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:45:19 #66
3542 Gia
User under construction
pi_81453821
X-factor gaat toch vooral om de kwaliteit van de zang!! Als Kelvin als een konijn door de zaal loopt te springen gaat dat echt ten koste van het zingen. En dat is ook al niet zo geweldig als hij stilstaat.

Nee, Sumera had er nog niet uit gemoeten. Dit is doorgestoken kaart. Als de jury lef had gehad, hadden ze het gelijk laten worden en dan kijken wat het publiek gestemd had. Ik durf bijna te wedden dat Kelvin er dan uit had gelegen.
pi_81453850
Eh, Gia, het heet X-factor. Daarbij gaat het dus om een niet nader te specificeren factor, die maakt dat een artiest geliefd wordt.

pi_81453906
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Valerio Zeno -1
Dat zal er wel mee te maken hebben dat Valerio's programma recht tegenover X Factor staat geprogrammeerd.
pi_81453936
Er wordt op twitter veel gesproken over Sumera. De overgrote meerderheid is het oneens met haar vertrek.

http://search.twitter.com/search?q=Sumera
pi_81454177
Sumera is mooi en ze kan goed zingen, maar toen haar auditie gister weer werd getoond kon je wel goed zien hoe ze was veranderd. Toen was ze echt nog enthousiast en zichzelf, maar met de liveshows.. het kwam er gewoon echt niet uit. Totaal geen spontaniteit.
I'll throw my apples if you get too close to me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')