abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81759739
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Mwah, je zeep overlet, is het pijnlijk duidelijk dat het beschavingsgat heden ten dage schrikbarend groot is. Van alle relevante uitvindingen die heden ten dage ertoe doen, van de gloeilamp via de auto naar internet, is de contributie van alles islamitisch 0.

En deze discussie is al oneindig vaak gevoerd. Wetenschap is meestal een kwestie van op de schouders van voorgangers staan en verder uitvinden. Dat in ogenschouw nemend is het merkwaardig om bepaalde ontwikkelingen überhaupt aan de islamitische invloedssfeer toe te schrijven daar ze die kennis voornamelijk geroofd hebben. En dat zie je ook gereflecteerd. Effectief blijken islamitische landen nogal onvruchtbare grond met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen en innovaties.
Alles wat jij nu zegt wordt tegengesproken door diverse encyclopedieen, documentaires en boeken. Maar nogmaals, ik vind het een irrelevante discussie. Dit topic gaat over een Palestijn die doodgeschoten is door joden.

De islamitische wetenschap heeft een geweldige bijdrage geleverd aan de mensheid, net zoals joodse wetenschappers dat vooral in de laatste eeuwen hebben gedaan.

Het niet erkennen daarvan maakt je net zo onnozel als een holocaustontkenner.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:41:02 #262
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81762196
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Mwah, je zeep overlet, is het pijnlijk duidelijk dat het beschavingsgat heden ten dage schrikbarend groot is. Van alle relevante uitvindingen die heden ten dage ertoe doen, van de gloeilamp via de auto naar internet, is de contributie van alles islamitisch 0.

En deze discussie is al oneindig vaak gevoerd. Wetenschap is meestal een kwestie van op de schouders van voorgangers staan en verder uitvinden. Dat in ogenschouw nemend is het merkwaardig om bepaalde ontwikkelingen überhaupt aan de islamitische invloedssfeer toe te schrijven daar ze die kennis voornamelijk geroofd hebben. En dat zie je ook gereflecteerd. Effectief blijken islamitische landen nogal onvruchtbare grond met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen en innovaties.
Amen.
pi_81765109
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het legitimeert helemaal niets. Het geeft wel op een pijnlijke manier het tekort aan de andere kant aan.
Het is helemaal niet relevant in het Israel/Palestina conflict. Je waardeoordeel is dus misplaatst.
pi_81765201
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het legitimeert helemaal niets. Het geeft wel op een pijnlijke manier het tekort aan de andere kant aan.
Het tekort? Het is nou niet dat die kennis uit de lucht is komen vallen. Sterker nog, Israeliers zijn eigenlijk net 2e generatie immigranten. Hun kennis hebben ze vanuit het oorspronkelijke thuisland meegenomen. Ene Khan deed dat ook ooit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81766314
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het tekort? Het is nou niet dat die kennis uit de lucht is komen vallen. Sterker nog, Israeliers zijn eigenlijk net 2e generatie immigranten. Hun kennis hebben ze vanuit het oorspronkelijke thuisland meegenomen. Ene Khan deed dat ook ooit.
Veel israeliers zijn - anno 2010 - geboren waar ze wonen. In het verleden zou dat wel kunnen kloppen. Waarom ik verder niet reageerde, was dat ik deze discussie al vanaf het begin naar de richting van 'wie heeft de grootste piemel' zag gaan.
pi_81766970
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:00 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]
ik vind het een irrelevante discussie. Dit topic gaat over een Palestijn die doodgeschoten is door joden.
maar toch ben jij de gene die het aansnijdt...
verder ben ik het met je eens: het niet relevant hier.
pi_81769431
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:44 schreef msnk het volgende:

[..]

Hoe oud was jouw moeder toen ?
Toen, erm, 55 of zo, oud genoeg om beide wereldoorlogen mee te hebben gemaakt.

Waarbij ik even vol trots wil opmerken dat zij met gevaar voor eigen leven tijdens de gehele oorlog Joodse onderduikers van voedsel heeft voorzien .. in Duitsland
pleased to meet you
pi_81769637
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:
RAMALLAH - Bewoners van een van de illegale Joodse nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever hebben donderdagavond een Palestijnse jongen van 14 jaar doodgeschoten. Die had hun auto met stenen bekogeld.

Dat hebben Palestijnse veiligheidsdiensten laten weten. De Israëlische politie bevestigde de dood van de 14-jarige Ayssar Yasser uit het dorp Mazra ash Sharqiya vlakbij Ramallah. Het Israëlische leger was niet bij het incident betrokken.

Veel van de Joodse kolonisten zijn gewapend. Zij schieten vaak op Palestijnen, die stenen naar hen gooien.

http://www.volkskrant.nl/(...)or_Joodse_kolonisten
Zelfverdediging dus. Niets mis mee.
pi_81771245
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

wtf, het is anders de Palestijn die zichzelf verdedigt tegen een illegale kolonist .. een bezetter die volgens alle internationale spelregels veroordeelt wordt
pleased to meet you
pi_81772347
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:39 schreef Prego het volgende:

[..]

maar toch ben jij de gene die het aansnijdt...
verder ben ik het met je eens: het niet relevant hier.
Lees eens terug. Wie begon over 'onze technologieen' etc. ? Ik corrigeerde enkel een aantal (offtopic) reacties. Maar het blijft idd, irrelevant.
pi_81772391
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

wtf, het is anders de Palestijn die zichzelf verdedigt tegen een illegale kolonist .. een bezetter die volgens alle internationale spelregels veroordeelt wordt
Israel neemt de VN terecht niet serieus. De VN bestaat voor het merendeel uit bananenrepublieken en dictaturen. Alsof je de mening van die lieden relevant moet achten...
pi_81772679
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Israel neemt de VN terecht niet serieus. De VN bestaat voor het merendeel uit bananenrepublieken en dictaturen. Alsof je de mening van die lieden relevant moet achten...
Volgens mij zijn al de resoluties die ze aan hun laars hebben gelapt al heel wat ouder dan het huidige bestuur, en tja. wat verschrikkelijk toch dat de huidige bananenrepublieken even moeten benadrukken dat het maar treurig gesteld is met het naleven van de 'regels'
pleased to meet you
pi_81775043
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:25 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Mijn god.
Jij gebruikt geen enkele van oorsprong islamitische uitvinding? Zoals zeep?
Zeep bestond voordat er zoiets was als de Islam.
pi_81776964
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Volgens mij zijn al de resoluties die ze aan hun laars hebben gelapt al heel wat ouder dan het huidige bestuur, en tja. wat verschrikkelijk toch dat de huidige bananenrepublieken even moeten benadrukken dat het maar treurig gesteld is met het naleven van de 'regels'
De VN is altijd al een allegaartje geweest van bananenrepublieken en Israel-haters. Logisch dus dat Israel zich niet druk maakt over het geneuzel van de VN.
pi_81781103
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:44 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat je een islamitische bril op hebt.
Dat komt dan geheel voor jouw rekening!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81781128
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:29 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Dus de Joden wilden een land terug wat ooit van hen was. De moslims willen ook dat land terug wat ooit van hen was.

Mijn god, en dan nog partij kiezen...
Nee: de joden wilden land terug dat 2000 jaar geleden van hun voorouders was geweest.
De Palestijnen wilden gewoon het land houden dat van hen was.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81781172
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Toen, erm, 55 of zo, oud genoeg om beide wereldoorlogen mee te hebben gemaakt.

Waarbij ik even vol trots wil opmerken dat zij met gevaar voor eigen leven tijdens de gehele oorlog Joodse onderduikers van voedsel heeft voorzien .. in Duitsland
Dat is gehoord!
pi_81781210
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Doodschieten tegen stenen gooien is zelfverdediging?
Je bent niet beter dan die vuurgevaarlijke crimineel die een sneeuwballengooiende jongen doodschoot.
In Rotterdam, een paar jaar geleden.
Sterker nog: die Palestijn maakte zijn ongenoegen duidelijk over een bezetting die ook volgens de wetten van de Israeliër illegaal was. Volkomen terecht dus.

Die Palestijn deed dus aan zelfverdediging. Niks mis mee?
pi_81781219
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

De VN is altijd al een allegaartje geweest van bananenrepublieken en Israel-haters. Logisch dus dat Israel zich niet druk maakt over het geneuzel van de VN.
  zondag 23 mei 2010 @ 09:45:36 #280
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81782871
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee: de joden wilden land terug dat 2000 jaar geleden van hun voorouders was geweest.
De Palestijnen wilden gewoon het land houden dat van hen was.
Iets wat de Israëliërs nu ook doen/willen.
Maar ik vermoed dat je daar nu net even anders tegenaan kijkt, niet dan? Die bril enzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')