quote:NYSE Liffe introduceert optieseries met een initiële looptijd
van 24 maanden voor ArcelorMittal
NYSE Liffe introduceert langer lopende optieseries voor ArcelorMittal (symbool: MT) op de Amsterdamse optiebeurs. Met ingang van 24 mei 2010 wordt de maximale looptijd van afloopmaanden verlengd van
18 maanden naar 24 maanden.
Vanaf maandag 24 mei 2010 zal de december-2011 afloopmaand voor de handel beschikbaar zijn, naast de al bestaande juni-2010, juli-2010, augustus-2010, september-2010, december-2010, maart-2011 en juni-2011 afloopmaanden.
Na de introductie van optieseries met een initiële looptijd van 24 maanden ziet het looptijdenschema van de afloopmaanden er als volgt uit:
ArcelorMittal (MT)
Cyclus Afloopmaanden Initiële looptijd
(maanden)
Maand iedere kalendermaand 1, 2, 3
Kwartaal maart, juni, september, december 6, 9, 12
Halfjaar juni, december 18
Jaar december 24
Uw bank of broker geeft u graag nadere informatie.
Met vriendelijke groet,
NYSE Liffe
Retail Relations Amsterdam
Hee!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:47 schreef SeLang het volgende:
Iedereen vlucht vanuit risk assets (aandelen, goud, olie, etc) naar staatsobligaties van solide landen.
Twijfel nu wel over weer instappenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:42 schreef lyolyrc het volgende:
Vanochtend zag het eruit als een saaie beursdag, maar het negatieve sentiment is nog niet geluwd.
Ik heb me vandaag bewust afzijdig gehouden, omdat ik gisteren al een leuke winst had gepakt toen de koersen zakten. Maar het kriebelt wel...quote:
Alweer 6 punten dichterbijquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:44 schreef Vandergeld het volgende:
Winst van vanmorgen is alweer veranderd in rood, zou mij niets verbazen al staan we binnen enkele dagen onder de 300
124 had jij voorspeld voor dit jaar, dat zijn nog heel wat punten te gaan.quote:
Sowieso onder de 200.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:51 schreef richbitch het volgende:
Ik wil weer vol instappen met portefeuille.. maar hoop dat ik de discipline heb tot AEX van 250 oid.
Op welke stand wachten jullie voor LT?
Maart vorig jaar zaten we onder de 200.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:15 schreef Sloggi het volgende:
Als dat ooit gebeurt. En al stap je rond de 250 in, zo laag heeft 'ie nog nooit gestaan.
Voor de crisis bedoel ik.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:15 schreef bascross het volgende:
[..]
Maart vorig jaar zaten we onder de 200.
Voor hetzelfde geld komt die 250 er nooit meer aan. Je weet het niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:51 schreef richbitch het volgende:
Ik wil weer vol instappen met portefeuille.. maar hoop dat ik de discipline heb tot AEX van 250 oid.
Waarschijnlijk al bij S&P500 = 500 want ik wil de bodem niet missen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:51 schreef richbitch het volgende:
Maar daar zat ook een heel stel wankelende banken bij.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:04 schreef SeLang het volgende:
Moeten we vaker doen, zo'n shortverbod![]()
In 2008 donderde de beurs ook finaal in elkaar na instelling van het shortverbod (na eerst een suckerrally)
Nu ook. Als de overheid de stop eruit trekt gaan ze bijna allemaal door het putje.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Maar daar zat ook een heel stel wankelende banken bij.
Nu zijn ze voor het oog redelijk stabiel, totdat er een stel lijken uit de kast komt vallen. In 2008 was een grote groep mensen verbaasd: "Subprime hypotheken, wasda?"quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:10 schreef SeLang het volgende:
Nu ook. Als de overheid de stop eruit trekt gaan ze bijna allemaal door het putje.
Ja dat klopt dus niet dat ze niet bestaan. Het lijkt alsof ze tot stand komen uit het niets omdat het totale uitstaande volume toeneemt op het moment dat die geleende aandelen verkocht worden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:45 schreef dvr het volgende:
[..]
De Beursvloer #160: Op de markt is je euro een dollar waard.
Als je van de hoge in een leeg zwembad springt mis je de bodem ook niet..quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:56 schreef SeLang het volgende:
Waarschijnlijk al bij S&P500 = 500 want ik wil de bodem niet missen.
tijd zatquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
124 had jij voorspeld voor dit jaar, dat zijn nog heel wat punten te gaan.
Nope, 'naked' betekent hier dat je zonder enige bewezen backing aandelen te koop aanbiedt die je niet hebt. Als je aandelen geleend hebt, of marge aanhoudt waarmee je broker dat kan doen, heb je het over gewone short sales. Overigens is naked shorting niet iets dat particulieren kunnen doen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:52 schreef edikt het volgende:
Dat naked houdt alleen maar in dat je cash als onderpand aanhoudt.
onder de 50 voor de aexquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:51 schreef richbitch het volgende:
Als je in de jaren '30 op het equivalent van 500 was ingestapt dan had je niet lang op verlies gezeten. Weliswaar had je de koersen nog eens zien halveren maar dat had zich relatief snel hersteld. Bovendien had je toen op die koers ook een fatsoenlijk dividendrendement dus er kwam gewoon geld binnen, ook al stond je onder water.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:55 schreef dvr het volgende:
[..]
Als je van de hoge in een leeg zwembad springt mis je de bodem ook niet..![]()
Wat als de S&P á la jaren '30 tot bijvoorbeeld 300 doorkeldert en het 10 jaar duurt voor je (inflatiegecorrigeerd) dat verlies hebt goedgemaakt? Dat je long-term in je methode gelooft begrijp ik, maar hij zegt niets over het risico op zo'n verloop. Vind je het echt niet nodig om dat gevaar af te dekken, al kost dat dan wat rendement? Zijn er bv. geen 3-jarige calls S&P500=500 die nu nog heel betaalbaar zijn?
M.i. is deze daling nog niet klaar:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de correctie op de daling van 10900-10450(dow jones) zo ongeveer klaar is en we dus weer verder gaan dalen
Is de 3 van 3 niet de laatste?quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
M.i. is deze daling nog niet klaar:
[ afbeelding ]
Het is onderdeel van de 5 wave ja, en 3 van 3 zit middenin een 5 wave.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:09 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Is de 3 van 3 niet de laatste?
Je tekent hem nu als onderdeel van een 5-wave.
Maar het levert wel wat op:quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:55 schreef dvr het volgende:
Als je van de hoge in een leeg zwembad springt mis je de bodem ook niet..![]()
Nu de dieselprijs nog... helaas heeft shell de koppeling met de olieprijs losgelaten.quote:
quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:52 schreef edikt het volgende:
Dat naked houdt alleen maar in dat je cash als onderpand aanhoudt.
Vziw moet je ook bij een naked short sell, een marge/onderpand aanhouden, namelijk de opbrengst van de short sell. Het lijkt me niet dat je die opbrengst van je account mag afboeken. Edikt heeft volgens mij gelijk dat je die cash moet aanhouden als onderpand en ik vermoed dat je op een gegeven moment ook moet bijstorten als het aandeel teveel stijgt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef dvr het volgende:
Nope, 'naked' betekent hier dat je zonder enige bewezen backing aandelen te koop aanbiedt die je niet hebt. Als je aandelen geleend hebt, of marge aanhoudt waarmee je broker dat kan doen, heb je het over gewone short sales.
Roemenie:quote:Romania's economy shrunk more than 7% last year and it needed an IMF bail-out in order to meet its wage bill. It says it needs to implement new austerity measures to qualify for the next installment of the 20m-euro ($25bn; £17bn) IMF loan.
The government has proposed wage cuts of 25% and pension cuts of 15% in order to reduce the country's budget deficit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |