11 jaar is een betrekkelijk korte tijd en ze hebben ook een relatief kleine vloot. Je bent appels met peren aan het vergelijken.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:25 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
Jij bent echt lachwekkendquote:Op maandag 17 mei 2010 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
11 jaar is een betrekkelijk korte tijd en ze hebben ook een relatief kleine vloot. Je bent appels met peren aan het vergelijken.
Prachtig. Reken maar dat die lui bij de selectie door en door psychodiagnostisch zijn getest....Maar een heel klein deel wordt toegelaten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:50 schreef starla het volgende:
Beetje raar dat het zonlicht en nevel parten heeft gespeeld. Een beetje piloot weet zo'n ding te landen bij zicht van 0:
Check hoe rustig die gasten zijn in die chaos
Chaos? Echt heel bijzonder is dit niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:50 schreef starla het volgende:
Beetje raar dat het zonlicht en nevel parten heeft gespeeld. Een beetje piloot weet zo'n ding te landen bij zicht van 0:
Check hoe rustig die gasten zijn in die chaos
Zal best. Je moet verdomd goed helder na kunnen blijven denken in noodsituaties. Ik weet wel dat ze in simulatoren je 'skills' testen bij heftige omstandigheden. Testen ze ook je gedrag door het bijvoorbeeld op te nemen met een camera en het aan een psycholoog voor te schotelen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Prachtig. Reken maar dat die lui bij de selectie door en door psychodiagnostisch zijn getest....Maar een heel klein deel wordt toegelaten.
Ik heb het zelf niet meegemaakt. Er zullen zeker gesprekken zijn met psychologen, naast een batterij schriftelijke testen. Tijdens gesprekken let psycholoog uiteraard op het voorkomen van de kandidaat.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:30 schreef starla het volgende:
[..]
Zal best. Je moet verdomd goed helder na kunnen blijven denken in noodsituaties. Ik weet wel dat ze in simulatoren je 'skills' testen bij heftige omstandigheden. Testen ze ook je gedrag door het bijvoorbeeld op te nemen met een camera en het aan een psycholoog voor te schotelen?
Thnx voor de link, maar:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)d_Ruben_vindt_gehoor
Inderdaad. Zelfs Ed Kronenburg wordt niet meer geciteerd op de vraag hoe het met hem gaat , gisteren bij KvdB.
vind ik wel akelig hoor.... Als het lichamelijk iig goed gaat kun je dat toch probleemloos melden? De rust rondom Ruben in de media is fantastisch, maar dat neemt niet weg dat er toch een grote groep Nederlanders zich toch om Ruben bekommert en in ieder geval graag zou horen dat hij lichamelijk stabiel is en volledig zal herstellen, waarom kun je dan geen antwoord geven of het allerminst goed gaat? Als je daarover zwijgt begin je toch te vrezen dat het alsnog foute boel is....quote:Daar hoeven ze overigens weinig van te verwachten, want de woordvoerder herhaalt vooral steeds niets te willen zeggen over de toestand van de jongen. ‘We hebben tot nu toe dagelijks contact met de familie, maar ook op de vraag of het goed gaat met hem ga ik niet in’, aldus Groenevelt.
Kronenburg gaf gisteren in het interview met Knevel en van den Brink dat Ruben niet meer op Intensive Care ligt. (en dat het goed met hem gaat). Daar is niks mis mee om dat te vertellen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Thnx voor de link, maar:
[..]
vind ik wel akelig hoor.... Als het lichamelijk iig goed gaat kun je dat toch probleemloos melden? De rust rondom Ruben in de media is fantastisch, maar dat neemt niet weg dat er toch een grote groep Nederlanders zich toch om Ruben bekommert en in ieder geval graag zou horen dat hij lichamelijk stabiel is en volledig zal herstellen, waarom kun je dan geen antwoord geven of het allerminst goed gaat? Als je daarover zwijgt begin je toch te vrezen dat het alsnog foute boel is....
Begrijp me goed, ik hoef echt geen interview met Rubenhet is echt een opluchting dat het zo rustig is, maar een klein berichtje dat hij lichamelijk goed herstelt, gemeld door een 'officiele' woordvoerder, moet toch kunnen?
Precies. Het is onvoorstelbaar wat zo'n jongen te verwerken krijgt de komende tijd. Ik hoop dat hij de moed heeft en houdt om verder te leven. En er nog wat van kan maken ondanks alles....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Ah, dat is toch fijn om te horen dat hij aan het opknappen is danEr komt vast over een langere tijd nog wel een verhaal van familie of idd misschien ooit van Ruben zelf, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar, maar laat hem nu eerst maar rustig bijkomen en verwerken....
quote:Het herstel van de negenjarige Ruben uit Tilburg verloopt voorspoedig. Dat meldt zijn familie dinsdag in een persverklaring.
De jongen was vorige week de enige overlevende van het vliegtuigongeluk in Libië waarbij woensdag 103 inzittenden omkwamen. Ruben werd zaterdag vanuit Tripoli naar een ziekenhuis in Tilburg gebracht.
Volgens de artsen zal de jongen volledig herstellen. Wel zal Ruben nog een keer een operatie moeten ondergaan. Dat gebeurt zodra hij voldoende is aangesterkt.
Mooi.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:33 schreef ReWinD het volgende:
Hier een persbericht van de familie waarin ze melden dat het goed gaat met Ruben:
"Het is ongelofelijk hoe snel zijn toestand verbetert"
waarom zou je dat willen....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi.
Kaartje naar Ruben sturen. Opportuun/gepast? Iemand?
je hebt het over sturenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lijkt mij heel leuk om veel kaarten te ontvangen. Uit medeleven.
Zou ik alleen doen indien de familie zelf aangeeft dat op prijs te stellen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi.
Kaartje naar Ruben sturen. Opportuun/gepast? Iemand?
doe wat je niet laten kan, maar echt gepast vind ik het niet. en daarbij komt, maak je liever druk om echt belangrijke dingen, als je zo graag iets goeds wilt doen voor de wereld.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is er spaans aan om uit medeleven een kaart te sturen?
De romantiek is er wel een beetje af hoor. Veredelde buschauffeurs zijn het. Take-off, autopilot, 10 uur lang krantje lezen, touch-down. Het gemiddelde kantoorpikkie maakt nog meer mee bij het koffiezetapparaat.quote:
Yup.. ik ken een ex Transavia piloot die vroeger nog mensen uit het vliegtuig mocht gooien.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:41 schreef OEM het volgende:
[..]
De romantiek is er wel een beetje af hoor. Veredelde buschauffeurs zijn het. Take-off, autopilot, 10 uur lang krantje lezen, touch-down. Het gemiddelde kantoorpikkie maakt nog meer mee bij het koffiezetapparaat.
Tja... die piloten waren dan ook Noord-Afrikanen en dus te lui om actie te ondernemen. Allah verwelkomt ze toch wel..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:51 schreef Fer het volgende:
Ja, maar altijd paraat staan voor een noodsituatie. Op het moment dat de automatiek er een potje van maakt. Dat maakt het verschil tussen een motorloos vliegtuig in de hudson landen, of een goed werkend vliegtuig de grond in vliegen.
Chesley "Sully" Sullenbergerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:51 schreef Fer het volgende:
Ja, maar altijd paraat staan voor een noodsituatie. Op het moment dat de automatiek er een potje van maakt. Dat maakt het verschil tussen een motorloos vliegtuig in de hudson landen, of een goed werkend vliegtuig de grond in vliegen.
Murdockquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Yup.. ik ken een ex Transavia piloot die vroeger nog mensen uit het vliegtuig mocht gooien.
Zucht... the good old days
"Roger, Roger? "quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Murdock, dat was pas een piloot. Thank you for flying miracle airlines where lady luck is your co pilot!
Het tis wa heh?quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Goh wat moet jij veel kerstkaartjes sturen als je alle mensen een steuntje in de rug wil geven die het moeilijk hebben in hun leven.
Ach ik hou je niet tegen om een mooie kaart te sturen waar een schildpad opstaat met wat bloemen naar de beste jongen. Ik denk alleen dat het nu genoeg is geweest en dat het jongetje nu eens rustig alles zelf eens moet gaan verwerken.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het tis wa heh?
Mensen die een hart in hun donder hebben en bekommeren om anderen.
We leven niet voor niets in een tijd dat Sire hier nog een campagne over moet voeren. Dat we niet achterdochtig moeten zijn als mensen aardig tegen elkaar doen.
In wat voor maatschappij leven we in vredesnaam vandaag de dag![]()
Het is zo jammer, ik gooi een vraag in de groep. Ik stelde mij daarmee open naar andere meningen of het opportuun is om in deze situatie een blijk van medeleven te geven. Bewust dat er ook contra's kunnen zijn.quote:
Ik zal je gerust stellen, de kaart gaat de deur niet uit.quote:Prima, ga jij maar kaartjes schrijven dan begeef ik me ook niet meer in dit topic.
Even nog een laatste reactiequote:Op woensdag 19 mei 2010 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is zo jammer, ik gooi een vraag in de groep. Ik stelde mij daarmee open naar andere meningen of het opportuun om in deze situatie een blijk van medeleven te geven. Bewust dat er ook contra's kunnen zijn.
Dat er met respect daarop gereageerd kan woorden, laat Mula zien. Met steekhoudende argumenten en met respect opgeschreven. Die post was voor mij de aanleiding om terughouden te zijn.
Het kan dus wel. Is het zo moeilijk om je punt te maken zonder lullig te reageren?
[..]
Ik zal je gerust stellen, de kaart gaat de deur niet uit.
Dat over de VVD neem ik terug, had ik niet moeten zeggen. Maar ik vond het zeer ongepast dat een poster mijn voorgenomen actie te vergelijken met dat van de Telegraaf, want dat sloeg weer als een tang op een varken. Wat de Telegraaf deed, kon echt niet; bovendien deed de Telegraaf niet uit medeleven maar puur voor de sensatie om nog meer kranten te verkopen. Je kan mij onmogelijk verwijten, dat ik een dergelijk belang zou hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:06 schreef Drassss het volgende:
[..]
Even nog een laatste reactieMisschien zie je mijn eerste grapje als lullig zoja dan was dat niet de bedoeling, maar meer om deze discussie uit te lokken. Ik respecteer de mensen die emotioneel meer met de ramp te maken hebben of voelen. Ik vind het alleen niet gepast om te denken dat de mensen die dat minder hebben meteen uit te maken voor "mensen zonder hart of VVD ( wat ik echt heel lachwekkend vindt ).
Natuurlijk kan je niet het leed van hele wereld aantrekken. Het is niet imo niet echt raar dat als iets dichter bij huis treft, dingen je meer zullen raken. Het voorbeeldje is dan wel wel erg triest.quote:Het is een verschrikkelijke ramp geweest alleen ken ik de personen in het vliegtuig niet. Ik ben niet zoals vele andere niet zo nationalistisch ingesteld dat het me meer doet omdat er Nederlanders inzitten. Nogmaals prima als sommige mensen hun verdriet ook kwijt willen en dat willen verwoorden in een kaart of op forums, alle respect ,alleen bedenk ook wel dat er mensen zijn die dit minder hebben.
Over de telegraaf was ik trouwens niet maar Woid, nu begrijp ik je reactie op mij die eigenlijk voor Woid wasquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat over de VVD neem ik terug, had ik niet moeten zeggen. Maar ik vond het zeer ongepast van je om mijn voorgenomen actie te vergelijken met dat van de Telegraaf, want dat sloeg weer als een tang op een varken. Wat de Telegraaf deed, kon echt niet; bovendien deed de Telegraaf niet uit medeleven maar puur voor de sensatie om nog meer kranten te verkopen. Je kan mij onmogelijk verwijten, dat ik een dergelijk belang zou hebben.
Vind je het erg dat ik daar kwaad om werd?
[..]
Natuurlijk kan je niet het leed van hele wereld aantrekken. Het is niet imo niet echt raar dat als iets dichter bij huis treft, dingen je meer zullen raken. Het voorbeeldje is dan wel wel erg triest.
Dat maakt al het andere natuurlijk niet minder erg, voor de goede orde.
Ik heb het al gecorrigeerd, net te laat voor je mij quotte.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Over de telegraaf was ik trouwens niet maar Woid, nu begrijp je reactie op mij die eigenlijk voor Woid was
Geen probleem.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb het al gecorrigeerd, net te laat voor je mij quotte.
Helemaal met je eens.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geen probleem.
Tja dat Telegraaf verhaal. Er zullen vast wel mensen zijn die zo denken/doen. Dat keur ik zeker niet goed, maar er zijn uiteraard ook gewoon mensen ( Jij bijvoorbeeld ) die graag hun medeleven willen tonen richting de slachtoffers. Prima, dat mag als het maar binnen de perken blijft lijkt me, zodat het geen overlast veroorzaakt.
hij wil zn medeleven tonen.., prima, heel goedzelfs.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geen probleem.
Tja dat Telegraaf verhaal. Er zullen vast wel mensen zijn die zo denken/doen. Dat keur ik zeker niet goed, maar er zijn uiteraard ook gewoon mensen ( Jij bijvoorbeeld ) die graag hun medeleven willen tonen richting de slachtoffers. Prima, dat mag als het maar binnen de perken blijft lijkt me, zodat het geen overlast veroorzaakt.
Kul. Als ik die kaart zou sturen, maar ik doe het niet, dan zou ik het puur voor Ruben doen. ik begrijp niet hoe jij het in je hoofd durft te halen om mijn motieven gelijk te stellen aan die van de Telegraaf. (de redenen had ik eerder verwoord).quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:10 schreef woid het volgende:
[..]
maar zoals hij het hier tentoonstelt is hij net als de telegraaf, hard aan het schreeuwen om te laten zien hoe goed ie wel niet is.
quote:Piloot raakte elektriciteitskabel
TRIPOLI - De Airbus van Afriqiyah Airways heeft vorige week vlak voor de crash in Tripoli een elektriciteitsleiding geraakt. De staart van het vliegtuig brak af door de botsing met de elektriciteitsdraad of meteen daarna toen het toestel met het achterste deel van de romp op de grond klapte.
Dit zegt een Europese veiligheidsinspecteur in Tripoli deze week in Elsevier. Bij de ramp kwamen 103 menen om het leven, onder wie zeventig Nederlanders.
Het is hard, maar "life goes on".quote:Op maandag 24 mei 2010 12:13 schreef Halcon het volgende:
Daar zat ik ook net aan te denken toen ik dit topic weer tussen de Active Topics zag staan. We horen er helemaal niets meer over...
Dat niet alleen, maar kennelijk is het onderzoek in Tripoli nog in volle gang, zowel het onderzoek naar de oorzaak als die van de identificatie van de slachtoffers, en de enige overlevende ligt nu niet meer in een ziekenhuis waar iedereen die maar half de kans heeft naast hem gaat staan poseren omdat dat zo "leuk" is voor de kijkers thuis of zo goed voor zijn/haar imago als kind van een dictator.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Het is hard, maar "life goes on".
Dat is slechts een klein deel van de waarheid. De piloot vloog niet alleen te laag, maar was ook niet op de juiste koers naar de landingsbaan. Het stortte namelijk parallel en ten zuiden van de landingsbaan neer. De vraag is nu, hoe kwam hij in deze positie? Het is dus wachten op de voice recorder.quote:
Ik denk het ook wel.......Ik ben erg benieuwd hoe het met hem gaat.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:41 schreef aloa het volgende:
Dat jongetje zal ooit wel in 1 of ander nieuwsprogramma verschijnen. Althans, dat vermoeden heb ik.
Te hard, dit geeft ook te denken. 70 Nederlanders dood in 1 klapquote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Het is hard, maar "life goes on".
Verrassend...quote:TRIPOLI - Er zijn geen aanwijzingen gevonden dat het vliegtuig dat op 12 mei neerstortte bij de Libische hoofdstad Tripoli, het doelwit was van een terreuraanslag.
Ook wijst niets op een technisch mankement, een explosie, of brand aan boord voor de crash.
nu.nl
De Libiers moeten vaker het onderzoek leiden naar vliegrampen. Waar het normaliter maanden duurt, weten zij al na 10 minuten hoe de vork in de steel zit.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat het geen aanslag was was toch al na 10 minuten bekend?
Triest, ja...quote:Op maandag 7 juni 2010 12:20 schreef Xan21 het volgende:
Eergisteren reden we toevallig langs het huis van een van de families in Sassenheim, staat al helemaal leeg. Raar idee dat daar nooit meer iemand thuiskomt.
quote:Op maandag 7 juni 2010 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het heel vreemd, waarom horen we niets meer over Ruben?
Is hij al het ziekenhuis uit? Hoe gaat het met hem?
Trol.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:27 schreef woid het volgende:
[..]
ROFL![]()
![]()
![]()
weet je.. bel m op, doe een interview en verkoop je verhaal aan een krant
(niet te geloven dit)
Hmm is het denk je nodig dat het " Nederlandsche volk 'weet hoe het met Ruben gaat? Ik acht de kans eigenlijk klein.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Misschien omdat het 'ons' geen flikker aan gaat verder. En dat knulletje het al zwaar genoeg heeft zonder dat het hele land zich er nog mee bemoeit.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
ja, jij bent een lekker dier.quote:
quote:Op maandag 7 juni 2010 14:20 schreef kadeya het volgende:
[..]
Heb je geen antwoord op je kaartje gekregen...
Hehe ik moest lachen.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:20 schreef kadeya het volgende:
[..]
Heb je geen antwoord op je kaartje gekregen...
Gisteren hoorde ik op BNR nog dat er inmiddels een stuk of 50 personen geïdentificeerd zijn. Wat wil je dan nog meer horen?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:13 schreef Halcon het volgende:
Daar zat ik ook net aan te denken toen ik dit topic weer tussen de Active Topics zag staan. We horen er helemaal niets meer over...
zeur toch niet zo, je reageert zoals je avatar.., klaar om een trap op je kont te krijgen.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
De lulligheid van de reacties hier. Deerniswekkend. Stel kutusers hier.
quote:Identificatie na vliegramp voltooid
` Alle 70 Nederlandse slachtoffers van
de vliegramp in het Libische Tripoli
zijn geïdentificeerd en ook zijn de
lichamen terug in Nederland,meldt het
ministerie van Buitenlandse Zaken.De
laatste drie lichamen zijn vanochtend
in Nederland aangekomen.
Drie leden van het Landelijk Team
Forensische Opsporing die nog in Libië
waren,zijn eveneens terug in Nederland.
Minister Verhagen zegt dat hij zeer
tevreden is met het werk van het team.
Ook prijst hij de Libische autoriteiten
voor de goede samenwerking.
Bij de vliegramp op 12 mei kwamen 103
mensen om,onder wie 70 Nederlanders.
Ik noem dat geen ramptoerisme.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:45 schreef eriksd het volgende:
Die leeft hopelijk weer zijn normale leven en zit niet op ramptoerisme te wachten?
Ik doelde niet specifiek op jou. Meer het feit dat er een mediastilte heerst.quote:
OK . Ja ik kan mij indenken dat de familie de jongen willen beschermen tegen de media en zoveel rust gunnenquote:Op zondag 20 februari 2011 18:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doelde niet specifiek op jou. Meer het feit dat er een mediastilte heerst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |