abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91674225
Bastard, ik heb je een PM gestuurd. Ik wacht rustig af tot jij tijd hebt. Vind het al lang fijn dat ik zo snel aan de beurt ben :)
uit een aspergernest
pi_91685065
O fijn! Je pakt het leggen weer op Bastard. Sta ook nog in de wachtstand.
pi_91762628
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:53 schreef Sabientje83 het volgende:
Zou ik zo brutaal mogen zijn om ook een reading (een algemene of één voor een specifieke vraag) aan te vragen? In de spoiler een toelichting voor als posthistory meetelt voor het bepalen van een 'ja' of 'nee'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan nu weer gewoon inloggen op mijn eigen profiel. En ik wil nog steeds heel graag een legging/lezing. Dus mag ik ook op jouw lijstje Bastard?
  maandag 24 januari 2011 @ 20:39:38 #254
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91817192
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:08 schreef Lonaa het volgende:
Verzonden Bastard. :)
:) Dan gaan we zo eens beginnen!
Inmiddels heb ik 10 kaarten voor mij liggen na flink te schudden, hoe is het met je gezondheid is een beetje de vraag..

Goed op kaart 1 die van het nu zien we direct een kaart uit de grote arcana naar voren komen. Het is de kaart matigheid, ik wil nu niet zeggen dat je qua gezondheid matigjes bent hoor ;) Matigheid is de kaart van matigen, het water bij de wijn doen. Het is de innerlijke raadgever, de zielengids die we afgebeeld zien staan op de kaart.
Zij geeft aan in de volgorde van de arcana dat we iets hebben opgeofferd, dat we daarna er afscheid van hebben genomen en dat we nu onze hervonden ik kunnen zien.
Het is de kaart van mate kennen, leer luisteren naar je eigen stem, geest, of misschien je lichaam, van binnenuit zou je dan misschien best kunnen weten waarom je niet voldoende energie hebt? Het is toch een kaart of afbeelding van balans en evenwicht zoeken en vinden ook, timing. De kaart komt ook vaak naar voren als we bezig zijn met een beproefing, iets waar we doorheen moeten gaan, waar we misschien eerst iets van los moeten laten, misschien een andere manier van denken?
Misschien stelt de kaart ook voor dat je actiever zou moeten worden om het doorbreken.
Lastig om hem verder nu al te kunnen duiden.

Kaart 2 is wederom een kaart uit de grote arcana, de magier. De kaart ligt op de positie van hulp of belemmeringen, het is met een grote wil een onderneming gaan beginnen, het is misschien ook het willen starten met een nieuwe weg. De vorm geven aan je gedachten en datgene gaan (moeten) doen wat je nodig hebt. Gezien de vorige kaart zouden we kunnen denken dat we moeten matigen met iets doen wat we nu doen en moeten gaan starten met de volgende onderneming, doorpakken. Ik kan 2 kanten op, of het is een deel in je dat zegt ik WIL verandering, of de kaart zegt het ontbreekt aan de juiste wil in beide gevallen heeft het wel te maken met een start.

Kaart 3 ligt in het verleden, wederom een kaart uit de grote arcana wat doet denken dat de basis, 3 kaarten uit de grote arcana aangeeft dat dit een belangrijk onderdeel is wat we op het moment meemaken, krijg een idee van een tweesprong ook.. of je blijft staan, of je gaat aanpakken in de verandering? Goed deze kaart is de kaart gerechtigheid. Hebben we gekregen wat we wilden hebben, wegen we alle zaken wel juist af? Er is hier sprake voor oorzaak en gevolg, krijgen wat je verdient. Deze kaart geeft aan dat er de macht is om verandering te weeg te brengen. Ook met de kaart is de magier nauw verbonden met zijn dubbel 1 (11) de wil om zaken op orde te brengen en te krijgen wat we verdienen.. Loon na werken, hebben we hard gestudeerd krijgen we ons diploma, oogsten wat je zaait.

Tot nu toe dus 3 kaarten uit de grote arcana, matiging, het luisteren naar onszelf, het in beweging komen na mogelijke opoffering, de sterke wil die daar mogelijk bij nodig zal zijn en krijgen wat je verdient .. kort gezegd.
Het recente verleden is een staven aas ondersteboven. Was er een nieuw doel aanwezig en hebben we er naast gegrepen? Of hebben we niet ons best gedaan, maar lag onze ambitie toch ergens anders. De kaart duidt ondersteboven op een starre houding in zaken, 1 kant op blijven kijken en daardoor de actie missen. Het ontbreken aan initiatief om een ambitieus plan op te pakken..

Kaart 5 is die van de mogelijke toekomst. Het is is bekers 4 ondersteboven. We zien een persoon onder een boom zitten, de armen gekruist, 3 bekers voor hem en een beker wat aangereikt word, echter de man zit wel best.. hij overpeinst de zaken en besluit even niks aan te pakken. Ondersteboven echter doet hij dat wel, er is sprake van een relatie die aangegaan word. (leraar/leerling, werkgever/werknemer, vriend/vriendin, dokter/patient) mensen komen tot elkaar, er word begrip gekweekt, er kunnen veranderingen aangenomen worden.

Tot nu toe lastig om te linken naar je gezondheid, maar zou je gezond voelen te maken kunnen hebben met de juiste energie besteden aan de juiste zaken? We zullen misschien iets op moeten geven, zaken moeten gaan aanpakken, op moeten staan en gaan doen wat we moeten doen in plaats blijven zitten en teveel op jezelf letten. Zo zou je inderdaad kansen laten schieten terwijl ik denk dat als je de energie goed gebruikt, je je vanzelf ook beter gaat voelen want je voelt je goed over jezelf? De vorige kaart van de mogelijke toekomst laat wel zien dat er beweging in gaat komen, bekers is ook gevoel dus het zal ook goed voelen om dat te gaan doen.

De nabije toekomst, we zijn er nu nog niet, zwaarden 5. Er is een strijd gelevert een misschien wat ongelijke strijd, ging het er wel allemaal eerlijk aan toe. We zien een man met 3 zwaarden in de hand en de personen lopen weg, verslagen of hebben ze het opgegeven omdat het een ongelijke strijd was. Zwaarden zijn ratio, denken, en spreken, mogelijk zijn we hier onderdeel van een spelletje geweest zijn er spelletjes gespeeld, egoisme, scoren op een makkelijk manier door iemand anders onderuit te halen. Wraakgevoelens koesteren omtrent een situatie, het is allemaal de schuld van Pietje en daar jezelf mee blijven vullen, de oorzaak ligt bij iemand anders en ik zal hem nog wel eens krijgen-gedachten. Zijn dat inderdaad de objectief gezien de juiste gedachte, en zo ja is dat het waard om er zo over te blijven denken en misschien in te blijven hangen. (of ga je matigen?)

Hoe sta jij er zelf in, munten 4 is een kaart van stabiliteit. Prima zit iemand daar op 2 munten, 1 munt op zn hoofd en 1 word omarmd door de persoon. De kaart ligt ondersteboven hier wat in kan houden dat er een bepaalde onzekerheid optreedt. Het zou zelfs kunnen wijzen op verlies van zekerheid, verlies van een baan of anderzijds inkomensverlies. De zaken niet meer in de hand hebben maar het machteloos moeten toezien van de gebeurtenissen om je heen. "ik kan het niet helpen dat ik mij niet gezond voel" de vorige kaart zei dat ook een beetje, wrokgevoel het idee dat het dan bij iemand anders ligt terwijl je misschien ook kan denken ik laat me niet meeslepen in die negatieve gedachten, ik ga het nu eens van de positieve kant bekijken, misschien ontbreekt het je aan de wil is de magier een tegenwerkende factor in deze vraag maar is de wil nodig om juist die balans (gerechtigheid) te hervinden. Misschien hebben we door het toekijken dingen laten schieten terwijl het juist misschien juist was om iets anders te gaan doen dan niks doen?
Ik ken je verder niet hoor, ik babbel maar wat over wat de kaarten zeggen over je gezondheid maar het is meer het gaan doen vlgs mij dan dat er lichamelijk iets mankeert, het juist richten van de wil, het juist richten van je energie.

Goed gaan we door, de volgende kaart is de omgeving. Is er aanmoediging in je omgeving? We zien iemand op een paard fier binnen komen alsware hij een ding behaald heeft en nu met de lauwerkrans op het hoofd triomfantelijk binnen komt lopen. Mensen staan te juichen om het behaalde resultaat wat het idee geeft dat er in de omgeving ook de aanmoeding is of de ondersteuning is om de succesen te behalen en te delen. Creativiteit word beloond, zakelijke acties gaan goed, vruchten plukken door volharding geeft de kaart tevens aan.

Koning van pentakels op hoop en vrees, ondersteboven. Vaak een echte persoonlijkheid,...
Dit is een wat onzekere persoonlijkheid, creativiteit word niet tot uiting gebracht, zaken op de lange baan schuiven. Het juist steunen op een ander, in plaats van een eigen rots in de branding voor iemand zijn. Ze tobt graag, ze is wat humeurig, koppig en draagt geen verantwoordelijkheden. Geeft weinig om uiterlijk vertoon, kan zelfs slordig worden, dingen laten staan en niet opruimen of orde scheppen. Twijfelaar, droevige inslag, zaken die ze goed kan doen doet ze niet.. ook hierin schuilt inderdaad je "niet lekker in je vel voelen zitten" vrees dat het iets buiten jezelf is?

De voltooing is munten 9 ondersteboven. Helaas zie ik er op het korte termijn afgezien van die bekers 4 geen verandering in dat gevoel. Waar de kaart rechtop staat voor winnen en behalen ligt hij ondersteboven voor verlies wat meteen de hele legging een wat sombere toon en nasmaak geeft wellicht. Het is in deze kaart dat we tekort zijn geschoten, domme dingen doen of gaan doen waardoor datgene wat haalbaar was niet konden bereiken. Belangrijk ook in deze kaart is weer het luisteren naar jezelf, ook zeker samen met die zwaarden 5.. ligt het allemaal bij de ander of zou je zelf ook een stapje harder kunnen hebben gelopen? Houden we onszelf voor de gek?
Ik zeg niet dat je je helemaal gezond voelt of ongezond in deze legging, ik zeg wat de negatieve inslag in de kaarten weergeven en word er zelf een beetje zwaarmoedig van. En van zwaarmoedigheid verval je misschien in "het zal wel" en in stilstand want wat het ook was, het was onze fout niet dat we hier terecht zijn gekomen. En als ik toch weer wat onderneem, loopt het toch weer uit op niks.. zie je een beetje negatieve spiraal gaan we op die manier vormen en DAT maakt... dat we ons ondanks dat we gezond eten ons niet gezond hoeven te voelen. We weten geestelijk wel dat we ons niet gezond opstellen misschien tegenover situaties die voor handen zijn, niet gezond handelen gaat het hierom. Handelen gaat gezien de muntenkaarten die allemaal op de kop liggen zeker niet goed. We zien het misschien in onmacht aan, maar dat wil niet zeggen dat we het hoeven te accepteren. Kom uit die schulp en pak die beker aan die aangereikt is, ga die nieuwe verstandshouding aan van werken of leren, ga wat anders doen ..en dan voel je je waarschijnlijk weer energieker worden ook.
Althans, gezien vanuit de kaarten dan he ;)
The truth was in here.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:42:06 #255
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91817344
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:05 schreef plieneminie het volgende:
Sta jij al langer of korter te wachten dan Summerbreeze? (29 November) :@
The truth was in here.
pi_91818041
Pfff, ik moet er van huilen.

Ik ga het even laten bezinken, morgen nog een keer lezen en je krijgt via pm van mij nog een reactie.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_91818336
Sta jij al langer of korter te wachten dan Summerbreeze? (29 November) :@
[/quote]

Langer maar ik sluit wel aan achter Summerbreeze.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:21:59 #258
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91819990
quote:
15s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:53 schreef Lonaa het volgende:
Pfff, ik moet er van huilen.

Ik ga het even laten bezinken, morgen nog een keer lezen en je krijgt via pm van mij nog een reactie.
Ach dat was de bedoeling helemaal niet Lonaa.. ;( ik geef toe de kaarten zijn wat mistroostig, en ik heb nogmaals geen idee in hoeverre dit in te passen is bij je. Maar ze geven een bepaalde verloochening aan een bepaalde laat maar waaien waar juist een actie ondernemen een verschil zou kunnen maken. Dus in het licht van je gezond voelen ondanks dat je goed eet, of misschien goed sport kan je je misschien minder gezond voelen in algehele mistroostigheid? Ik zie er geen lichamelijke beperkingen in, of gezondheidsprobleem kaarten, of een bezoek aan een geneesheer.. nou misschien een beetje met die bekers 4 ondersteboven, de juiste rol zou een goed gesprek zijn met iemand misschien.
Ik mis jou input in de legging om het misschien beter te kunnen duiden.. hoop echt dat ik je nu niet de put in heb gepraat ofzo. :{
The truth was in here.
pi_91820772
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ach dat was de bedoeling helemaal niet Lonaa.. ;( ik geef toe de kaarten zijn wat mistroostig, en ik heb nogmaals geen idee in hoeverre dit in te passen is bij je. Maar ze geven een bepaalde verloochening aan een bepaalde laat maar waaien waar juist een actie ondernemen een verschil zou kunnen maken. Dus in het licht van je gezond voelen ondanks dat je goed eet, of misschien goed sport kan je je misschien minder gezond voelen in algehele mistroostigheid? Ik zie er geen lichamelijke beperkingen in, of gezondheidsprobleem kaarten, of een bezoek aan een geneesheer.. nou misschien een beetje met die bekers 4 ondersteboven, de juiste rol zou een goed gesprek zijn met iemand misschien.
Ik mis jou input in de legging om het misschien beter te kunnen duiden.. hoop echt dat ik je nu niet de put in heb gepraat ofzo. :{
Nee hoor. :)
Heel eerlijk helpen dit soort 'negatieve' dingen ook wel als zijnde schop onder m'n reet.

Ik heb vandaag gewoon een kutdag. Voel me hartstikke emotioneel. Straks ga ik gewoon lekker slapen, en dan voel ik me morgen een stuk beter.

Het enige waar ik echt van schrok is het "inkomsten kwijtraken", de baan van m'n vriend staat op de tocht, en hij zit daar best mee. Ik probeer dat positief in te zien aangezien hij van alle 10 de medewerkers de beste papieren heeft. De angst zit er natuurlijk wel, aangezien dat zo'n 60 tot 70% van onze inkomsten zijn.

Nou goed, ik ga nog een keer lezen als ik me wat beter voel/goed geslapen heb, en dan kom ik er nog op terug, oke? ;)

En, don't worry, je hebt me niet de put in gepraat.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:58:25 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91822601
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee hoor. :)
Heel eerlijk helpen dit soort 'negatieve' dingen ook wel als zijnde schop onder m'n reet.

Ik heb vandaag gewoon een kutdag. Voel me hartstikke emotioneel. Straks ga ik gewoon lekker slapen, en dan voel ik me morgen een stuk beter.

Het enige waar ik echt van schrok is het "inkomsten kwijtraken", de baan van m'n vriend staat op de tocht, en hij zit daar best mee. Ik probeer dat positief in te zien aangezien hij van alle 10 de medewerkers de beste papieren heeft. De angst zit er natuurlijk wel, aangezien dat zo'n 60 tot 70% van onze inkomsten zijn.

Nou goed, ik ga nog een keer lezen als ik me wat beter voel/goed geslapen heb, en dan kom ik er nog op terug, oke? ;)

En, don't worry, je hebt me niet de put in gepraat.
Ah maar op dat punt verklaard de kaart dus (positie is van jou in de vraag) dat jij je zorgen maakt omwille van je vriend, bang om de inkomsten kwijt te raken. (geeft ook een naar en ongezond gevoel af) Het is niet dat die kaart op de omgeving ligt, sterker nog, daar ligt steun.
The truth was in here.
pi_91823473
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ah maar op dat punt verklaard de kaart dus (positie is van jou in de vraag) dat jij je zorgen maakt omwille van je vriend, bang om de inkomsten kwijt te raken. (geeft ook een naar en ongezond gevoel af) Het is niet dat die kaart op de omgeving ligt, sterker nog, daar ligt steun.
Ja, ondanks dat ik het probeer niet te doen, maak je je daar zorgen om.
Van mijn 'omgeving', als in, mijn vriend, krijg ik inderdaad veel steun. :)
  maandag 24 januari 2011 @ 22:12:56 #262
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91823780
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ondanks dat ik het probeer niet te doen, maak je je daar zorgen om.
Van mijn 'omgeving', als in, mijn vriend, krijg ik inderdaad veel steun. :)
Natuurlijk maak je je er zorgen om, logisch hee. Maar probeer je vriend ook andersom te steunen en misschien niet alleen het negatieve belichten?
The truth was in here.
pi_91841595
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Natuurlijk maak je je er zorgen om, logisch hee. Maar probeer je vriend ook andersom te steunen en misschien niet alleen het negatieve belichten?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat JUIST niet doe. Ben er van overtuigd dat het goed komt. :) Zelfs als blijkt dat ie z'n spullen moet pakken, er is altijd werk te vinden. :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:52:40 #264
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91848714
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat JUIST niet doe. Ben er van overtuigd dat het goed komt. :) Zelfs als blijkt dat ie z'n spullen moet pakken, er is altijd werk te vinden. :)
^O^
Als je zekerheid wilt kun je natuurlijk ook altijd nog eens een professionele tarotlegger proberen he !
zzz
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:08:26 #265
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_91849345
Het zou trouwens wel leuk zijn als Bastard, net als Flammie, ook fotoreportages van zijn leggings maakt :)!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 17:10:47 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_91854988
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:52 schreef _Led_ het volgende:

[..]

^O^
Als je zekerheid wilt kun je natuurlijk ook altijd nog eens een professionele tarotlegger proberen he !
Was dat nu nodig? :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:11:35 #267
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91855022
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Was dat nu nodig? :')
Check de tijd, dat was m'n eerste post nadat jij duidelijk maakte dat beargumenteerde posts net zo gewaardeerd werden als trolls ;)
zzz
  Admin dinsdag 25 januari 2011 @ 17:21:24 #268
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91855515
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:31 schreef yvonne het volgende:
Oh, een hele mooie, deze ga ik eerst eens rustig lezen en laten bezinken voor ik reageer.
Maar enorm bedankt!
Ik reageer er nog op hoor, dat je niet denkt dat je het voor niets gedaan hebt.
De legging komt op het eerste ( tweede en derde) oog net zo over zoals ik ben, druk, ietwat chaotisch, niet de makkelijke weg bewandelen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 30 januari 2011 @ 01:36:07 #269
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_92064277
Ik wacht al vanaf 11 november ;(
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_92199160
Wat heb je eigenlijk van me nodig om de kaarten te trekken?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_92515947
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat heb je eigenlijk van me nodig om de kaarten te trekken?
Niemand? ;(
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:21:30 #272
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92631462
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Niemand? ;(
Sorry :P
Iedereen is welkom om kaarten te leggen voor iemand anders, als ik het doe vraag ik een foto van jezelf en een vraag ;)
The truth was in here.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:31:17 #273
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93878920
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:05 schreef plieneminie het volgende:
En al een tijdje ook!
Ik ga er zo aan beginnen, nog even de rust scheppen hier.. slokje water, kaarten pakken.

Goed.
Plieneminie, een algemene legging voor jou.. het is vaak wat lastiger voor mij om dan te pinpointen wat er dan precies speelt, ik kan niet inzoomen zeg maar dus je krijgt een algemeen verhaal, ik ben benieuwd of je er aansluiting in kan vinden. :)

Gaan we; ik heb 10 kaarten voor mij liggen. Iedere kaart zegt wat specifieks op zijn specifieke positie, als trouwe lezeres zul je dat onderhand wel weten ;)
Op positie 1 heb ik munten 3.Deze positie zegt wat over jou in het nu. We zien een vakman aan het werk op deze kaart en hij geniet bewondering voor wat hij doet. Er is een kerkelijk verwijzing op deze kaart te zien wat zou aangeven dat hij heer en meester is over zijn vaardigheden. Er zou van een hobby zijn werk gemaakt zijn, hij presteert soepeltjes en hij presteert goed. We zouden kunnen denken dat je nu lekker in je vel zit, dat je dingen goed onder controle hebt, dat je niks aan het verzaken bent maar prima bezig bent. De kaart kan ook duiden op een pas gemaakte promotie, of een nieuwe baan, het is een geld kaart (munten) dus als we denken aan werk dan gaat dat voor de wind, behalen van een diploma bijvoorbeeld.

Wat kruist hier de kaart, wat zijn de hulp of belemmeringen. Op positie 2 zien we daar bekers 10. Een prachtige afbeelding van gelukzaligheid in de familiesfeer. Denk aan een gelukkig en hecht gezin die samen lekker genieten, een sterke band hebben met elkaar. We zien een grote regenboog over het gezin en de spelende kinderen, als een soort van aura over heen hangen. Een soort van bescherming, ook morgen belooft een goede dag te zijn.
Het zou een kaart kunnen wezen voor een huwelijksaanzoek, of een romantisch onderonsje waarbij banden nog maar eens aangehaald worden of het is zoals het is, op dit moment gaat het prima.
Deze kaart onder de eerste kaart maakt het NU prima in orde, geen strubbelingen, alles loopt met elkaar zoals het loopt.

De volgende kaart is die van het verleden. Staven 6. Een triomf intoch op een paard, een lauwerkrans op het hoofd, een krans aan de staaf die de persoon op het paard in de hand houdt, uitingen van iets vieren, een overwinning is behaald en gelukzalig komen we nu aanrijden. Lof word de persoon toegeworpen. Er is evenwicht te zien op de kaart, vermoedelijk na een strijd die vooraf gegaan is.. een zakenpartner is verslagen, of een wedloop is gewonnen, uiteindelijk hebben we nu het zoet te pakken na het zuur.
Dat is eigenlijk wat deze kaart over het verleden zegt tov je huidige situatie.

Meer in het recente verleden, koning van staven. Nu, dit is een koning met ambities, hij mag wel op de troon zitten nu maar hij blijft toch ook altijd kijken hoe hij situaties kan aanpassen, beter maken. Is een bezige bij deze persoon, zit niet graag stil, roert graag zn kont ergens in en gaat daarbij discussies die er uit voortkomen zeker niet uit de weg, daar is hij juist dol op, wedijveren, strijd met een knipoog. Hij mag namelijk ook graag gezien worden als de moppentapper of de gangmaker. Hij helpt graag mensen, of als hij lid is van een vereniging zal hij zich er sterk voor maken. Kan een inspiratiebron wezen voor de mensen. Eerlijk en betrouwbaar persoon zouden we kunnen zeggen over deze man. Nu staat een hofkaart vaak voor een persoon in ons leven, meer nog dan dat het een situatie zal uitbeelden dus zou mijn vraag zijn aan jou, is dit, als je het zo leest een bekend persoon voor je, heeft deze betekenis gekregen in je leven, en relatief gezien hoeft dat nog niet eens zo lang geleden geweest te zijn want de kaart ligt op het recente verleden.
Ik denk misschien aan een verstevigde band met misschien je eigen man als je die hebt, maar het zou een derde persoon kunnen wezen, een goede vriend waar je juist nu veel aan hebt, misschien je vader die hier een rol speelt.

Dan hebben we in de mogelijke toekomst ook weer een fijne kaart, het is kaart 6 van bekers. Wat weer wijst op fijne herrineringen van vroeger, thuissituaties. Dingen in de mogelijke toekomst zien zouden we zeggen dat we fijne herrineringen gaan maken, het huis gaan aankleden, huiselijk maken. Het vieren dat we thuis komen, het is ook een reiskaart wat wijst op naar huis gaan.
Het zou geen gekke gedachten zijn om een verhuiskaart hierin te kunnen zien.. in de mogelijke toekomst, het ligt niet vast, het is iets waar je mee speelt.

Dan krijgen we in de nabije toekomst de kaart matigheid uit de grote arcana. Het water bij de wijn moeten doen misschien. Heel veel willen, gaan naar het beloofde land zoals dat op de achtergrond verlicht word, de toppen bereiken maar besef ook wat je nu hebt. Het is goed om toekomstplannen te maken, en vooruit te kijken, maar vergeet niet om dan zo nu en dan ook eens in het nu om je heen te kijken, wat er nu speelt. Timing is een belangrijke factor op deze kaart, de juiste zet, op het juiste tijdstip, het komt zoals het moet gaan komen. En dan zal je de balans vanzelf kunnen maken van het creeren in de fysieke wereld wat je in je hoofd (geest) al voor je ziet. De kaart kan ook staan voor een beproeving die je gesteld zal krijgen, een proefperiode, of een situatie wat veel van je zal vergen. Zou een examen kunnen wezen die er aankomt maar gezien je vraag, ik neig er naar te zeggen... wat komt dat komt vanzelf, geniet van nu, zie wat er speelt en dan komt de juiste persoon op de juiste plek terecht.

Wat vind jij nou van de situatie waarin je je begeeft. Bekers 7, keuzes en nog meer keuzes, wat zullen we doen, wat brengt geluk, wanneer gebeurt er nu eens wat, welke weg moet ik op. Plannen maken, geen rust hebben. Ook deze kaart zegt, neem de weg van jezelf, luister naar jezelf dat is het beste wat je nu kan doen. Je staat nu besluiteloos te staren, moeten we dit, kunnen we dat, als ik dat kies wat verlies ik dan daar, waar ligt de winst.. neem de rust eens even. Of andersom, blijf eens niet zo dromen maar neem dan de actie zonder twijfel. Als het goed voelt, dan moet je er voor gaan.

Wat vind de omgeving.
Munten 7 laat een man zien die een dag hard gewerkt heeft en vol trots kan kijken op zijn verrichten daden. Het ziet er prima uit, alles bloeit, er is hard werk ingestoken. Het is prima zoals het is, en toch.. hij mijmert wat. Alsof er wat mist, kan er groter gegroeid worden, kunnen we het mooier maken, winstgevender. 2x een 7, 2x een herwaarderen kaart zowel bij jou als in je omgeving, ook hier moet ik dan denken aan je partner of man die min of meer hetzelfde ziet. We hebben iets moois, we zitten goed, kunnen we meer, wat dan? Er is een voltooing, er is hard gewerkt ergens aan maar er is niet een tevredenheid over. Zoekende.

Op hoop en vrees zien we kracht ondersteboven, wanhoop niet dit brengt spanningen met zich mee anders. Er worden dingen doorgedrukt of op de spits gedreven wat gewoon zonde is. De kaart kan wijzen op explosief gedrag, geen zelfcontrole hebben.. bezig zijn met zichzelf en daarmee de omgeving stuk maken. Wees gelukkig met wat er is en probeer niet het onmogelijke te vragen.. de kaart dient denk ik als waarschuwing. Net als die gematigdheid, water bij de wijn doen soms. Niet je zin ondanks alles willen doordrijven.

Het uiteindelijke resultaat, weer een 7 staven 7 ondersteboven, herwaarderen is het thema van de 7, doorbreken is een tweede en met doorbreken maken we een einde aan een cyclus.
De 7 is krachtig aanwezig in de legging in ieder geval.. Ondersteboven zegt deze kaart wel dat de strijd wat meer op de achtergrond is of zich daar afspeelt.. dat er een onderhuidse situatie is die we niet aanpakken op het moment.. stier bij de horens vatten is er even niet bij zeg maar.
Dus zien we beide personen wel mijmeren, keuzes stellen maar niet willen maken. En het hoeft ook niet echt want nu is het ook goed gezien de eerste kaarten in deze legging.
Wat in het vat verzuurd niet nietwaar. Het zou ergens in de lijn van verwachting kunnen liggen dat er gewerkt word aan een huis, bekers 6, maar niemand die opstaat met een duidelijk daadkrachtige beweging.
En als je het zou doen.. denk dan ook aan tact, gezien de vorige kaart.. niet direct je wil er bovenop leggen, beheers jezelf.

Dat was m eigenlijk wel.. algemene legging. Krijg er een familiegevoel bij, samen zijn, samen dingen willen en niet echt doen. Ik herhaal nog maar eens.. toekomstplannen maken is mooi, vooruitkijken is prima, maar vergeet onderweg ook niet om je heen te kijken, zonde om dat voorbij te laten gaan.

;)
The truth was in here.
pi_93880670
Deze mooie legging was het wachten wel waard! Herken veel op het eerste gezicht. Ik laat het even bezinken en kom er via pm nog op terug
  donderdag 10 maart 2011 @ 03:14:27 #275
273890 hexenwind
NEE! Ik lust geen mayonaise!
pi_93892373
=ONZ= opmerkingen mogen naar ONZ

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 10-03-2011 11:53:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')