quote:
En al een tijdje ook!
Ik ga er zo aan beginnen, nog even de rust scheppen hier.. slokje water, kaarten pakken.
Goed.
Plieneminie, een algemene legging voor jou.. het is vaak wat lastiger voor mij om dan te pinpointen wat er dan precies speelt, ik kan niet inzoomen zeg maar dus je krijgt een algemeen verhaal, ik ben benieuwd of je er aansluiting in kan vinden.

Gaan we; ik heb 10 kaarten voor mij liggen. Iedere kaart zegt wat specifieks op zijn specifieke positie, als trouwe lezeres zul je dat onderhand wel weten

Op positie 1 heb ik munten 3.Deze positie zegt wat over jou in het nu. We zien een vakman aan het werk op deze kaart en hij geniet bewondering voor wat hij doet. Er is een kerkelijk verwijzing op deze kaart te zien wat zou aangeven dat hij
heer en meester is over zijn vaardigheden. Er zou van een hobby zijn werk gemaakt zijn, hij presteert soepeltjes en hij presteert goed. We zouden kunnen denken dat je nu lekker in je vel zit, dat je dingen goed onder controle hebt, dat je niks aan het verzaken bent maar prima bezig bent. De kaart kan ook duiden op een pas gemaakte promotie, of een nieuwe baan, het is een geld kaart (munten) dus als we denken aan werk dan gaat dat voor de wind, behalen van een diploma bijvoorbeeld.
Wat kruist hier de kaart, wat zijn de hulp of belemmeringen. Op positie 2 zien we daar bekers 10. Een prachtige afbeelding van gelukzaligheid in de familiesfeer. Denk aan een gelukkig en hecht gezin die samen lekker genieten, een sterke band hebben met elkaar. We zien een grote regenboog over het gezin en de spelende kinderen, als een soort van aura over heen hangen. Een soort van bescherming, ook morgen belooft een goede dag te zijn.
Het zou een kaart kunnen wezen voor een huwelijksaanzoek, of een romantisch onderonsje waarbij banden nog maar eens aangehaald worden of het is zoals het is, op dit moment gaat het prima.
Deze kaart onder de eerste kaart maakt het NU prima in orde, geen strubbelingen, alles loopt met elkaar zoals het loopt.
De volgende kaart is die van het verleden. Staven 6. Een triomf intoch op een paard, een lauwerkrans op het hoofd, een krans aan de staaf die de persoon op het paard in de hand houdt, uitingen van iets vieren, een overwinning is behaald en gelukzalig komen we nu aanrijden. Lof word de persoon toegeworpen. Er is evenwicht te zien op de kaart, vermoedelijk na een strijd die vooraf gegaan is.. een zakenpartner is verslagen, of een wedloop is gewonnen, uiteindelijk hebben we nu het zoet te pakken na het zuur.
Dat is eigenlijk wat deze kaart over het verleden zegt tov je huidige situatie.
Meer in het recente verleden, koning van staven. Nu, dit is een koning met ambities, hij mag wel op de troon zitten nu maar hij blijft toch ook altijd kijken hoe hij situaties kan aanpassen, beter maken. Is een bezige bij deze persoon, zit niet graag stil, roert graag zn kont ergens in en gaat daarbij discussies die er uit voortkomen zeker niet uit de weg, daar is hij juist dol op, wedijveren, strijd met een knipoog. Hij mag namelijk ook graag gezien worden als de moppentapper of de gangmaker. Hij helpt graag mensen, of als hij lid is van een vereniging zal hij zich er sterk voor maken. Kan een inspiratiebron wezen voor de mensen. Eerlijk en betrouwbaar persoon zouden we kunnen zeggen over deze man. Nu staat een hofkaart vaak voor een persoon in ons leven, meer nog dan dat het een situatie zal uitbeelden dus zou mijn vraag zijn aan jou, is dit, als je het zo leest een bekend persoon voor je, heeft deze betekenis gekregen in je leven, en relatief gezien hoeft dat nog niet eens zo lang geleden geweest te zijn want de kaart ligt op het recente verleden.
Ik denk misschien aan een verstevigde band met misschien je eigen man als je die hebt, maar het zou een derde persoon kunnen wezen, een goede vriend waar je juist nu veel aan hebt, misschien je vader die hier een rol speelt.
Dan hebben we in de mogelijke toekomst ook weer een fijne kaart, het is kaart 6 van bekers. Wat weer wijst op fijne herrineringen van vroeger, thuissituaties. Dingen in de mogelijke toekomst zien zouden we zeggen dat we fijne herrineringen gaan maken, het huis gaan aankleden, huiselijk maken. Het vieren dat we thuis komen, het is ook een reiskaart wat wijst op naar huis gaan.
Het zou geen gekke gedachten zijn om een verhuiskaart hierin te kunnen zien.. in de mogelijke toekomst, het ligt niet vast, het is iets waar je mee speelt.
Dan krijgen we in de nabije toekomst de kaart matigheid uit de grote arcana. Het water bij de wijn moeten doen misschien. Heel veel willen, gaan naar het beloofde land zoals dat op de achtergrond verlicht word, de toppen bereiken maar besef ook wat je nu hebt. Het is goed om toekomstplannen te maken, en vooruit te kijken, maar vergeet niet om dan zo nu en dan ook eens in het nu om je heen te kijken, wat er nu speelt. Timing is een belangrijke factor op deze kaart, de juiste zet, op het juiste tijdstip, het komt zoals het moet gaan komen. En dan zal je de balans vanzelf kunnen maken van het creeren in de fysieke wereld wat je in je hoofd (geest) al voor je ziet. De kaart kan ook staan voor een beproeving die je gesteld zal krijgen, een proefperiode, of een situatie wat veel van je zal vergen. Zou een examen kunnen wezen die er aankomt maar gezien je vraag, ik neig er naar te zeggen... wat komt dat komt vanzelf, geniet van nu, zie wat er speelt en dan komt de juiste persoon op de juiste plek terecht.
Wat vind jij nou van de situatie waarin je je begeeft. Bekers 7, keuzes en nog meer keuzes, wat zullen we doen, wat brengt geluk, wanneer gebeurt er nu eens wat, welke weg moet ik op. Plannen maken, geen rust hebben. Ook deze kaart zegt, neem de weg van jezelf, luister naar jezelf dat is het beste wat je nu kan doen. Je staat nu besluiteloos te staren, moeten we dit, kunnen we dat, als ik dat kies wat verlies ik dan daar, waar ligt de winst.. neem de rust eens even. Of andersom, blijf eens niet zo dromen maar neem dan de actie zonder twijfel. Als het goed voelt, dan moet je er voor gaan.
Wat vind de omgeving.
Munten 7 laat een man zien die een dag hard gewerkt heeft en vol trots kan kijken op zijn verrichten daden. Het ziet er prima uit, alles bloeit, er is hard werk ingestoken. Het is prima zoals het is, en toch.. hij mijmert wat. Alsof er wat mist, kan er groter gegroeid worden, kunnen we het mooier maken, winstgevender. 2x een 7, 2x een herwaarderen kaart zowel bij jou als in je omgeving, ook hier moet ik dan denken aan je partner of man die min of meer hetzelfde ziet. We hebben iets moois, we zitten goed, kunnen we meer, wat dan? Er is een voltooing, er is hard gewerkt ergens aan maar er is niet een tevredenheid over. Zoekende.
Op hoop en vrees zien we kracht ondersteboven, wanhoop niet dit brengt spanningen met zich mee anders. Er worden dingen doorgedrukt of op de spits gedreven wat gewoon zonde is. De kaart kan wijzen op explosief gedrag, geen zelfcontrole hebben.. bezig zijn met zichzelf en daarmee de omgeving stuk maken. Wees gelukkig met wat er is en probeer niet het onmogelijke te vragen.. de kaart dient denk ik als waarschuwing. Net als die gematigdheid, water bij de wijn doen soms. Niet je zin ondanks alles willen doordrijven.
Het uiteindelijke resultaat, weer een 7 staven 7 ondersteboven, herwaarderen is het thema van de 7, doorbreken is een tweede en met doorbreken maken we een einde aan een cyclus.
De 7 is krachtig aanwezig in de legging in ieder geval.. Ondersteboven zegt deze kaart wel dat de strijd wat meer op de achtergrond is of zich daar afspeelt.. dat er een onderhuidse situatie is die we niet aanpakken op het moment.. stier bij de horens vatten is er even niet bij zeg maar.
Dus zien we beide personen wel mijmeren, keuzes stellen maar niet willen maken. En het hoeft ook niet echt want nu is het ook goed gezien de eerste kaarten in deze legging.
Wat in het vat verzuurd niet nietwaar. Het zou ergens in de lijn van verwachting kunnen liggen dat er gewerkt word aan een huis, bekers 6, maar niemand die opstaat met een duidelijk daadkrachtige beweging.
En als je het zou doen.. denk dan ook aan tact, gezien de vorige kaart.. niet direct je wil er bovenop leggen, beheers jezelf.
Dat was m eigenlijk wel.. algemene legging. Krijg er een familiegevoel bij, samen zijn, samen dingen willen en niet echt doen. Ik herhaal nog maar eens.. toekomstplannen maken is mooi, vooruitkijken is prima, maar vergeet onderweg ook niet om je heen te kijken, zonde om dat voorbij te laten gaan.