De deur monteer je volgens mij aan de lades.. Of de lades aan de deurquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:55 schreef Leonietje83 het volgende:
Weet alleen nog steeds niet hoe ik het frontje van de apothekerskast moet gaan monteren... (Zie ook vorige post, van gisteravond.) Wie heeft daar ervaring mee of heeft een idee hoe ik dat aan zou kunnen pakken?!
Ja, tot zover snap ik het, alleen zitten er geen gaten voorgeboord wáár ik de lade aan de deur moet bevestigen... En ik wil een deurtje van 55 euro niet gaan verpesten door zelf te gaan bedenken waar de gaatjes moeten komen voor het systeem... En ik heb dus nergens een handleiding of een mal of iets dergelijks gevonden...quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:30 schreef rioohhh het volgende:De deur monteer je volgens mij aan de lades.. Of de lades aan de deur(net wat je wilt
) In de kleine variant, die ik heb, moest ik de onderste lade vast maken aan de deur en vervolgens het gevaarte in de rails schuiven en vast klikken...
Nou ik vond die scharniertjes er uit klikken (eh ook schroeven toch, of doe ik dan iets fout? snap al wat je bedoelt, maar toch) bij bovenkastjes toch wel een gedoe, omdat je er lastig bij kan, dus heb ik niet gedaan. En als de koelkastdeur eenmaal vastzit aan de koelkast, is het weer wat meer werk...quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:10 schreef Leonietje83 het volgende:
Dank voor de tip! Maar die deurtjes klik je toch in 1 sec uit de scharnieren? Dan kun je er toch weer heel gemakkelijk bij? En het afpeuteren van de folie op de plaatsen waar handgreepjes komen had ik al van je afgekeken!Zo leer je van elkaar!
Dat dus..quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:58 schreef L.E.E het volgende:
Als het goed is dan zit er bij de onderste lade van de apothekerskast een mal waarmee je in het deurtje de juiste gaten kunt boren.
Het is een papiertje van ongeveer 15 x 5 cm wat je onder in de hoek van het deurtje moet houden.
Overigens moet je aan een kant van het deurtje het gat, waar je normaal het schanier in vastzet, dichtmaken.
De "vulling" hiervoor zit als het goed is ook bij de lade.
We hebben ons rot gezocht in alle lade-verpakkingen (we hebben ook een ladekastje, dat ook 40cm breed is, en onder de wastafel komt ook een 'lade'dus in totaal tien laden) en uiteindelijk bleek er alleen één te zitten in de lade-verpakking van onder de wastafel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:58 schreef L.E.E het volgende:
Als het goed is dan zit er bij de onderste lade van de apothekerskast een mal waarmee je in het deurtje de juiste gaten kunt boren. Het is een papiertje van ongeveer 15 x 5 cm wat je onder in de hoek van het deurtje moet houden. Overigens moet je aan een kant van het deurtje het gat, waar je normaal het schanier in vastzet, dichtmaken. De "vulling" hiervoor zit als het goed is ook bij de lade.
Geen commentaar, heb ik ook gedaan! :-) 2 wcd's op de verlichtingsgroep in de keuken en 2 op die van de vaatwasser. Is ook volgens de regels, gaat er om dat er in elk geval 2 groepen boven je aanrecht moeten zitten.quote:we besloten de extra stopcontacten in de keuken op dezelfde groep te plaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag had ik eigenlijk een klus-vrije dag maar wel even op pad gegaan om die dingen te kopen waar Ikea me blijkbaar niet aan kan helpen.
Dus stelpootjes gekocht, van die L-vormige beugeltjes én alvast een houtboortje 8mm om gaatjes te kunnen boren waar de houders van de poten in kunnen. In de 92cm hoge kastjes zitten die namelijk niet al voorgeboord... (Zijn eigenlijk bovenkastjes!)
Morgen wel weer een volle klusdag! En gaat m'n moeder als het goed is naar Ikea om ontbrekende deurtjes en schroefjes te kopen. Én om tijdelijke aanrechtbladen te kopen. Ze wil uiteindelijk een kunststof blad, maar voor dat er op ligt ben je weken (maanden) verder...
Hoop dan zo snel mogelijk de keuken functioneel te hebben zodat ik een weekje pauze kan houden om weer flink aan de studie te gaan!!!![]()
Deze foto van vernieuwde wcd's voor de verzekering dan:quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:25 schreef exlurker het volgende: (...) Laat deze foto maar nooit zien aan de verzekering
Prima opgelostquote:Op zondag 30 mei 2010 22:31 schreef Leonietje83 het volgende:
[..]
Deze foto van vernieuwde wcd's voor de verzekering dan:![]()
[ afbeelding ]
Maar natuurlijk heb ik dat! (Zie jij het bovenste scharnier-gat nog dan? Bij die laatste foto waarbij de vaatwasser open staat?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:39 schreef Bartjebart het volgende: (...) (tenzij je daarvoor een andere oplossing uit bedacht hebt?)
quote:Op maandag 31 mei 2010 23:53 schreef Leonietje83 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk heb ik dat! (Zie jij het bovenste scharnier-gat nog dan? Bij die laatste foto waarbij de vaatwasser open staat?Woensdag volgen close-up foto's! van de how-to!
Dat ding was bij mij continu uitverkochtquote:Op zondag 30 mei 2010 22:31 schreef Leonietje83 het volgende:
Blijkt een gaten-snijder bij Ikea te zijn waarmee het wel makkelijk kan, die gaat de vriend van m'n moeder morgen kopen.
glas? maar dan had je beter geen roosters laten steken, enkel glasquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:54 schreef Leonietje83 het volgende:
[..]
Als iemand een betaalbaar en goed materiaal weet, hou ik me natuurlijk aanbevolen!
Op de rest van de vloer komt het volgende:
Anders ik wel!!! Van het weekend gaat de vriend van m'n moeder als het goed is het plafond schilderen, daarna gaan we de blauwe folie er af halen. Ook zodat m'n moeder beter kan beslissen of ze een licht of donker aanrechtblad wil.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:16 schreef claessens85 het volgende: ziet er geweldig uit, ben benieuwd hoe het wordt als dat blauwe folie er vanaf is. wat komt er trouwens boven de over?
Dank je! En hier was hij ook uitverkocht. De vriend van m'n moeder is een engel en is ervoor naar Utrecht gegaan... (we wonen in Amsterdam) Maar dat ding viel me heel erg tegen, want je bleek dus alsnog een gat te moeten boren! (Terwijl ze me dit bij de klantenservice aanraadden toen ik belde om te zeggen dat ik er met een boor niet doorheen kwam...quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:45 schreef rioohhh het volgende: Dat ding was bij mij continu uitverkochtuiteindelijk 3 boortjes vernaggeld, maar t gat zit er
Keuken ziet er al wel erg mooi uit!
Maar de roosters zijn door de architect bedacht (alleen dan niet over de gehele breedte) dus daar houden we het bij. Nu dan alleen nog opzoek naar iets plexieglas-achtigs...quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:09 schreef Archont het volgende: glas? maar dan had je beter geen roosters laten steken, enkel glas
Zouden wachten tot na het schilderen, maar dat wordt uitgesteld... Dus woensdag gaat het folie er af!!quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:35 schreef tie-rep het volgende:oja: trek die folie eraf!![]()
![]()
(dat je nog kan wachten daar mee ... knap hoor!)
donderdag 3 juni schrijft TSquote:Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef ROG het volgende:
Loopt de RVS spatwand niet helemaal door totaan de bovenkastjes?
Ooit gehoord 'Alsje niet iets aardigs te zeggen hebt, zeg dan niets?' Aan opbouwende kritiek heb ik wel wat, zoals ik van Exlurker kreeg over de stopcontacten...nu is alles goed en veilig. Maar wat zou ik gehad hebben aan de opmerking 'lelijke vieze kut kleur BLAUW'?quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:19 schreef josvr het volgende:
Ik typte eerst: wat een leijke vieze kut kleur BLAUW. Toen kwam ik er pas achter dat dat de besschermfolie was
Plinten komen nog, maar eerst moet ik de vloer nog leggen...quote:Even een vraag aan IEDEREEN: Deze keuken is van onder open (bij de pootjes, geen plint (of moet die nog geplaatst worden?)).
Wordt dat niet ontzettend stoffig en vuil?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |