Zooooo!!!! Eerst maar weer eens even een update!
Zoals het hoort zat er weer een hoop tegen vandaag...
Maar toch heb ik weer heel wat gedaan, al zeg ik het zelf.
Heb een stopcontact geplaatst tegen de rechterwand in het bovenhoekkastje. Het stopcontact zat eerst helemaal bovenin de linker hoek in de keuken, boven de kastjes, maar dat paste nu niet meer. M'n vriend kwam met het briljante idee het stopcontact dan in het hoekkastje te plaatsen!
Verder weer wat frontjes -met handgreepjes- geplaatst, bovenkastjes in elkaar gezet en eentje opgehangen, het deurtje van de vriezer aan het frontje gemaakt en de koelkast/vriezer afgewerkt met alle plastic-zooi die erbij zit
M'n moeder is begonnen met de inrichting van de 'apothekerskast'. Dus lade-geleiders plaatsen. Nu stuit ik wel op een probleem: Hoe weet ik straks waar ik gaatjes moet boren in het frontje van 1m25 hoog? In de ladefrontjes zitten de gaatjes voorgeboord, zo meldt de montage-handleiding... Maar waar moet ik ze dan boren?
Maargoed, de tegenslagen van vandaag:
Ik blijk toch echt niet sterk genoeg om helemaal bovenin gaten in de betonnen muur te boren om de bovenkastjes op te kunnen hangen

Ben daarvoor dus afhankelijk van een man.

(Onderin gaat het wel, dan kan ik mijn gewicht in de strijd gooien

)
En ik had m'n moeder met planken van het bovenkastje waarin de afzuigkap komt op pad gestuurd. Ze liet gaten zagen waar de afvoer doorheen moet bij het zagerijtje hier om de hoek. Alleen had ik netjes de 'zweedse' instructie gelezen en het gat in het midden achterin geplaatst. Had niet nagedacht over de plaats van de luchtafvoer en dat het gat dus helemaal rechts moest komen.
Gelukkig had ik van dat kastje de onderplank nog over (daar komt de afzuiger) en dus kan in die plank het gat wel op de juiste plaats gezaagd worden. Helaas was alleen de zagerij al dicht voor we er achter kwamen dus dat moet wachten tot morgen...
Heb net nog even de vaatwasser voor m'n moeder aangesloten, die was het afwassen in het bad beneden inmiddels zat

Die zie je dus op de voorgrond staan. Spoelprogramma draait atm!
![]()
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:27 schreef Bartjebart het volgende:Mooi project! Zie dat je 92cm hoge bovenkasten achter je spoelzijde gaat plaatsen? Mooi!
Komt de vaatwasser ook zoals op je tekening te staan?
Dank jewel! En ja, dat is het idee, dat er in-en uitgeruimd kan worden terwijl er iemand staat te koken...Maar de afwerking daarvoor hebben we nog niet gekocht, omdat ik het toch nog niet zeker weet.
Het blad boven de 92cm kastjes van achter de spoelbak, gaat ook doorlopen, zodat je een soort nisje krijgt (dat alleen vanaf de aanrecht-kant bereikbaar is) boven het ladekastje.
quote:
Ff over je kast voor de combimagnetron/warmhoudlade ....(je hebt daarvoor nodig; 1 deur 70cm, 1 deur 35cm. Je hebt over (als het goed is); 1 paneel 9,4cm, 1 deur 92cm)
Die berekening had ik nét gemaakt voor ik jouw bericht las, maar dank je wel! Idee is nu om het 'blinde paneel' dan toch met een scharnier te bevestigen. Er dan geen handgreepje aan te doen maar er een soort mini-kastje in te maken -tegen de bovenste plank aan- om alle handleidingen van de keuken in te doen!

Beijtje, rioohhh, ML-etje, Bartjebart, bleiblei, TheOneAndOnly, guppyfriend, samara, Adelante, FP128, Sulley02, heartwork, onderjas, macrony, groggy, betty_sue en wie ik nog vergeet:
allemaal bedankt voor de leuke reacties![ Bericht 2% gewijzigd door Leonietje83 op 18-05-2010 23:24:39 ]