abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81360386
Na heel veel lurken hier, nu een eigen topic! Zelf keuken-klussen!
Mijn moeder baalt al zeven jaar van haar keuken maar dacht dat het een fortuin zou gaan kosten deze te vervangen. Toen ondekte ik de 'Zweeds design'-keukenplanner en het bleek best binnen budget te kunnen!!!
Na vele afgewezen ontwerpen (te open -dan zie je alle troep!-, niet genoeg kastruimte, ik wil een apothekerskast etc etc.) had ik eindelijk een ontwerp gemaakt dat mijn moeder beviel:

Het lijkt behoorlijk op wat er nu staat, alleen meer in mijn moeders smaak (strak, wit hoogglans) en met de apparatuur die ze graag wil. Combi oven op buikhoogte -niet meer bukken- en een echte vriezer met meerdere lades ipv zo'n vakje in de koelkast, een warmhoudlade, apothekerskast en veel kastruimte en geen barretje meer.
Als de keuken dan toch vervangen wordt, dan maar ook de ruimte vergroten (info volgt), en een andere vloer, nieuwe tafel... Dus maar gewoon een flinke verbouwing. En ik ga dat wel 'even doen'.
Ik ben behoorlijk handig maar heb nog nooit een keuken gemonteerd. Gaat dus een flinke uitdaging worden! Tips en truuks zijn dus meer dan welkom!!!
Dit is de keuken zoals hij was:

Inmiddels is al het een en ander gebeurd, hierover meer in volgende post!
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:05:02 #2
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_81360820
De schets ziet er leuk uit. Ik heb verder geen ervaring ermee maar ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien.
pi_81361099
Let op, het blijft niet alleen bij de kosten van de keuken.
Ik geloof dat wij zeker de helft van de kosten van de keuken er bij op hebben moeten tellen.
Tegels, verf, schroefje hier, kit randje daar, leidinkje zus, koppelingetje zo.
Veel succes
pi_81361480
Zoals je ziet zit er een vide in de keuken, met daar beneden de woonkamer (je komt het appartement binnen op niveau van de keuken)
Een klein deel van de vide was overbrugd door een rooster:

Super mooi maar daardoor zat je in de keuken niet lekker aan het raam met geweldig uitzicht:

Na heel veel piekeren, toch besloten de vide dicht te gooien, maar dan wel met hetzelfde rooster als ook op het meest rechter stuk lag! Dus je kan nog wel naar beneden kijken!
Hiervan volgen nog foto's... Nu niet bij de hand.
Dat heeft m'n moeder allemaal laten doen. Nu is de keuken zo'n 7m2 groter!

Eergisteren was het dan zo ver: Het blauw-gele designteam kwam de keuken brengen.
1000 kilo aan kastjes en apparatuur! Van tevoren hadden we het rooster afgeplakt met plastic,
zodat de troep zoveel mogelijk beperkt blijft tot de keuken boven.
Zo ziet het er nu uit:

Foto van Iphone, mindere kwaliteit dus...

Morgen gaat het grote sloop-inelkaarzet-opbouw-feest beginnen!
Dan weer updates!
pi_81361849
leuk, is ligt er nog iets op dat rooster of kan je erin wegzakken met je stoelpoot?
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_81362288
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:25 schreef groggy het volgende:
leuk, is ligt er nog iets op dat rooster of kan je erin wegzakken met je stoelpoot?
Er moet inderdaad nog plexiglas oid op komen, maar dat is superduur! zoeken dus nog naar goedkopere (transparante) oplossing!

Krijg net nog foto's van mijn moeder binnen van de keuken zoals hij nu nog staat:

En van de heren van "DEJO" die het rooster aan het plaatsen zijn:

En van de dichte vide, zonder hek er omheen:
(Zie ook hier de IKEA-vloerbeschermer die dienst doet als anti-doorzakker)

En deze met fout-dierenprint-bankje (de buurvrouw vertelde ooit dat ze vlak nadat m'n moeder er was komen wonen, dacht dat ze een hoerenmadam oid was... ) op de tekenladekast die inmiddels de deur uit is. (Bankje staat nu op afgezaagde Zweedse poten)

woensdag 12 mei 2010 @ 22:43:10 #7
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_81362915
succes met de verbouwing!
Plexiglas lijkt mij behoorlijk krassen als vloerbedekking.
Is daar niets beters voor te vinden?
Big mouth strikes again
pi_81363557
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:43 schreef heartwork het volgende:
Plexiglas lijkt mij behoorlijk krassen als vloerbedekking.
Is daar niets beters voor te vinden?
Als iemand een betaalbaar en goed materiaal weet, hou ik me natuurlijk aanbevolen!
Op de rest van de vloer komt het volgende:

Kliklaminaat dat er uitziet als tegels dus. De antracietkleurige. Er ligt nu een houten vloer (dat lag er bij de koop al in) maar m'n moeder is niet van het 'onderhoud' en die vloer ziet er dus echt niet meer uit!
Echte tegels wil ze niet omdat dat koud is aan je voeten en omdat als je dan iets laat vallen, het zeker meteen stuk is. Dus voor deze oplossing gekozen. Ik vind het gaaf! Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als alles ligt! (Na installatie van de keuken en al het schilderwerk, ga ik aan de vloer beginnen!)

[ Bericht 45% gewijzigd door Leonietje83 op 12-05-2010 23:00:41 ]
pi_81363665
Wat leuk!
Enne keihard plastic is denk ik niet doorzichtig genoeg euhm ga verder denken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81372150
wat komt er in die kastjes die bij het spoelgedeelte op de kopse kant komen?

ben ik de enige die dat er raar uit vind zien?

verder wel mooi verbouwingske
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 09:32:31 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_81372231
Wat een bijzonder appartement
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81377409
We zijn begonnen met het 'afbreken' van de keuken. Deze wordt hergebruikt dus moet het wel voorzichtig... Nu lunch, en het staat er zo bij:

pi_81379179
Leuk!!!
Ik ga dit volgen! Ik heb een kleinere versie onlangs ook in elkaar gezet, dus voor vragen mag je altijd pm-en hoor!
Gaat je moeder ook helpen of doe je het allemaal alleen?
pi_81379355
Inderdaad een leuke topic weer. Succes en ik kijk mee . Helaas geen nuttige bijdrage.
Ik vind dat rooster wel een beetje eng, maar dat is persoonlijk denk ik.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:03:12 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_81379441
Leuk, benieuwd naar het eindresultaat.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_81379754
Ik blijf het zeggen en herhalen: Altijd bewondering gehad voor hen die zelf aan
de slag gaan en niet iemand inschakelen zoals ik.
75 topics = FIN
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:28:34 #17
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_81380289
Leuk, ik lurk mee! Ben wel benieuwd hoe de keuken gaat worden. Succes TS!
pi_81384847
Zoooooo, weer even een update:

Tegels allemaal verwijderd, (bijna allemaal door m'n beste vriendin Sophie, die eigenlijk alleen lunch kwam brengen) hoge kasten weg, kozijn van binnen-raam weggebeiteld, (steken nu niet meer uit, want hier komen nog hogere kasten voor), deel van blad en ladekastje verwijderd, afzuigkap weggehaald.
Alles is nu klaar om de hoge kastjes te verwijderen. Gaat nog wat worden, hier zitten allemaal inbouwspots in...

en hier hing dus de afzuigkap en zaten helmaal tegeltjes:

Heb hier alleen een probleem mee... Die kastjes en die plank er tussen (met spotjes) zitten bovenop met een verbindingsstukje aan elkaar geschroefd. Die ga ik dus nooit los kunnen schroeven zo lang die kastjes nog hangen... HELP?!
pi_81385370
maybe is het een oplossing om een bitje vast te pakken met een tang en dan de schroeven losdraaien
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_81387311
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:03 schreef groggy het volgende:
maybe is het een oplossing om een bitje vast te pakken met een tang en dan de schroeven losdraaien
Jaaaa! heel zwaar maar het is gelukt! bedankt voor de tip!
pi_81388380
gaat goed!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81388711
Dit wil ik volgen. Supertof
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_81395665
En weer een update:

Bovenkastjes, hoekkast, gasfornuis en oven verwijderd.
Nu te laat om nog herrie te maken dus morgen weer verder...

donderdag 13 mei 2010 @ 22:04:13 #24
67385 ROG
Go on, say it.
pi_81396966
Tvp
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:31:43 #25
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_81398198
tvp
pi_81411995
Daar gaan we dan! Nog nooit loodgieterswerk gedaan maar ga me er zo dan toch aan wagen!
Zo eerst de hoofdkraan maar eens uitzetten... wordt vervolgd...
pi_81418737
Jaaaa!!! DEMOLITION COMPLETED!!
En met het water is het goed gegaan.

Edit: Was wel echt een drama. De keukenkastjes die met hun achterkant naar het muurtje stonden, zaten aan elkaar vast met schroeven waar je alleen vanaf de muur-kant bij kon.
Maar voor je die schroeven ondekt hebt, hangen je kastjes op half zeven (waarom komt ie nou niet los?!) en moet je dus eerst het muurtje slopen om erbij te kunnen.
Ook het plankje in het keukenkastje waar de kraan voor de vaatwasser en een stopcontact op geschroefd zaten, zat van achter naar voren geschroefd aan het kastje vast. En ook dat kon dus pas los toen het muurtje gesloopt was. Gelukkig was het muurtje gemaakt van gipsplaat op een houten frame, en was het dus zó gesloopt! Beetje brute kracht van de vriend van m'n moeder erbij! Tadaa!!!

De leidingen steken nu middenin de keuken uit de grond dus krukje erbij, latje om de plank te ondersteunen.
De gewone kraan zit er weer op zodat er in noodgevallen wel water getapt kan worden, en we geen stop-dingen hoefden te kopen .

Morgen middag wordt de keuken opgehaald, dan hebben we lekker de ruimte om op te bouwen.
Nu ga ik naar de verjaardag van de moeder van m'n vriend, morgen weer updates dus!

[ Bericht 45% gewijzigd door Leonietje83 op 14-05-2010 15:52:20 ]
pi_81422409
Lieve Sophie, je kwam 'alleen maar even langs om ons van lunch te voorzien'! Superlekker en gezellig! En toen bleef je ook nog een paar uur tegels hakken&breken. Zonder jouw hulp hadden we nu niet de hele keuken al af kunnen breken. Girls-power! Heel veel dank, Fieke.

[ Bericht 100% gewijzigd door Fieteke op 14-05-2010 17:09:14 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:48:41 #29
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_81422426
Wat voor een budget is er voor de transparante vloer die er nog moet komen?
Een gietvloer zal wel niet kunnen (ook omdat er een rooster onder zit natuurlijk ) en die zijn vrij prijzig natuurlijk.

Moeilijk hoor, maar goed werk met die keuken!
Je hebt hem er vrij netjes uitgehaald. Ga je hem nog verkopen?
Big mouth strikes again
pi_81422713
Lieve Kanjer van een dochter! Ik zag er erg tegenop met voor jou bekende redenen , MAAR jij maakt me helemaal blij : wat kun jij werken! En er waren heel wat hobbels te nemen en je bleef doorzetten. Het is nu nog grote zooi, maar ik ben heel trots op jou! Dikke kus van je moeder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fieteke op 14-05-2010 17:44:48 ]
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 16:56:46 #31
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81424889
De oude keuken geef ik aan mijn huishoudelijke hulp. Maar nu ik gezien heb wat een werk het is om 'm uit elkaar te halen, weet ik niet of ze daar blij mee moet zijn. We hebben wel kasten en planken die bij elkaar horen 'gemerkt', maar het moet wel met iemand weer in elkaar gezet worden die heel handig is ...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:35:41 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_81441513
Wat een gaaf appartement!
En stoer zeg, een stel vrouwen die deze klus aangaan .
Ik zou het zelf zo niet 1,2,3 durven, een keuken plaatsen. En ik klus toch wel redelijk wat .
pi_81463313
En weer een update!
Vandaag ging m'n vriend me helpen , echt heel fijn, een extra paar handen voor het in elkaar zetten van de kasten! We zijn niet heel veel verder gekomen, had gehoopt dat het meer op zou schieten...
We hebben ook wel een paar tegenslagen gehad... Het kozijn moest toch op sommige plaatsen nog verder weggebeiteld worden, ik had tóch niet het goede boortje, etc. Het waterpas stellen van de hoekkast (8 poten!) viel mij ook een beetje tegen. Maar goed, de hoekkast staat en kan geen kant meer op.
De kast links ernaast, waar de oven en warmhoudlade in komen staat ook als een huis. De kast die daarnaast komt (met koelkast en vriezer), staat al wel in elkaar (zie rechts naast hoekkast), maar kan nog niet op z'n plaats doordat het kozijn verder weggebeiteld moet worden.
Daar was geen tijd meer voor. Zo lekker uit eten en stappen met vrienden.
Morgen weer een dag, met weer een update!

pi_81489567
Late-lunch update:
Alle hoge kasten staan, de 'apothekerskast' vergde weer wat denkwerk: Die moet helemaal bovenin aan de muur bevestigd worden, maar daar zit een raampje, en dat zet niet zo lekker vast... Dus wel zo hoog mogelijk maar onder het raampje bevestigd. Nu maar hopen dat in die gaatjes niet eigenlijk een lade-geleider moet...
Zometeen de eerste twee bovenkastjes ophangen en de koelkast, oven, warmhoudlade in de kasten plaatsen. Het begint nu een beetje ergens op te lijken!

pi_81489994
Goed bezig! (Maar waarom gaan jullie eerst de bovenkastjes ophangen en daarna pas de onderkastjes?)
  zondag 16 mei 2010 @ 15:13:21 #37
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_81490391
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:02 schreef Beijtje het volgende:
Goed bezig! (Maar waarom gaan jullie eerst de bovenkastjes ophangen en daarna pas de onderkastjes?)
dan kan je er makkelijker bij de muur.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_81490531
Eh ja maar ik deed het juist precies andersom: kan je lekker op het aanrecht staan en ook makkelijk bij de muur... :-)
pi_81506086
Leuke klus zo'n keuken vernieuwen.. Goed bezig aan de foto's te zien!! Wat een ruimte moet dat ook schelen nu er roosters liggen..
Succes!
pi_81514615
Voorlopig even laatste update!

Sinds de lunch twee bovenkastjes opgehangen en behoorlijk wat in de hoge kasten kunnen plaatsen.
De koelkast/vriezer staat nu in de middelste kast, (deurtjes zitten nog niet aan deur koelkast vast, geen tijd meer voor) en in de rechter kast zitten de warmhoudlade en de oven.
Nog een heel gedoe... De warmhoudlade wordt geleverd zonder stekker er aan. ?!
En het kastje onder de warmhoudlade moest 57cm hoog worden, in plaats van de 60cm die er links en rechts naast zitten. Heel lelijke verspringing van 3 cm dus... Besloten gewoon een 60cm te plaatsen. Moet dus voor een kastje aan de andere kant nog even omgeruild worden bij IKEA. En hoe we dat met het (nu dus te lange) deurtje voor boven de oven doen, zien we dan wel weer... Was wel weer erg blij met de hulp van m'n vriend vandaag!

* Dat blauwe is beschermfolie, er zitten hoogglans witte deurtjes achter! *

Morgen helaas weer gewoon werken. Dinsdag weer verder! (En vannacht in m'n dromen natuurlijk ook, krijg die keuken niet uit m'n hoofd vandaan!!!)
Dinsdag staat het afmaken van de koelkast-kast en oven-kast op het programma, en daarna ga ik weer bovenkastjes ophangen. Omdat je er inderdaad nu zo lekker bij kunt! (Was met die boven-hoekkast vanmiddag echt bijna niet te doen hoor! Ook omdat je op de rand van de onder-hoekkast niet kunt staan!)
pi_81518332
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:49 schreef Leonietje83 het volgende:
* Dat blauwe is beschermfolie, er zitten hoogglans witte deurtjes achter! *
Hahaha... Hoe vaak ik dat wel niet heb moeten zeggen bij mijn keuken!!
  maandag 17 mei 2010 @ 21:01:31 #42
31260 Finch
Stay close
pi_81552784
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:02 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Hahaha... Hoe vaak ik dat wel niet heb moeten zeggen bij mijn keuken!!
de gemiddelde K&W'er moet dat toch ondertussen wel weten

verder zonde van de vide.. maar wel mooie extra ruimte.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_81553630
Goed bezig hoor, dit wordt mooi!
pi_81563897
Mooi project! Zie dat je 92cm hoge bovenkasten achter je spoelzijde gaat plaatsen? Mooi!
Komt de vaatwasser ook zoals op je tekening te staan?

Ff over je kast voor de combimagnetron/warmhoudlade;
Dat deurtje dat je gebruikt hebt is 70cm hoog. Gepland was 57cm...
Ik snap je keuze voor wat betreft de belijning van de fronten (de apothekerskast kun je niet op dezelfde manier aanpassen trouwens), maar het lastige is de rest opvulling van de kast;

Je hebt een kast van 217cm, daar gaat ongeveer 60cm vanaf ivm apparatuur, je hebt er een deur van 70cm onder geplaatst, dus hebt nog zo'n 87cm over. Dat zou inhouden dat een deur van 70cm bovenin de kast past met daaronder een blind paneel van 17cm (dat je uit een deur van 35cm zou moeten zagen).
(je hebt daarvoor nodig; 1 deur 70cm, 1 deur 35cm. Je hebt over (als het goed is); 1 paneel 9,4cm, 1 deur 92cm)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_81603735
Zooooo!!!! Eerst maar weer eens even een update!

Zoals het hoort zat er weer een hoop tegen vandaag...
Maar toch heb ik weer heel wat gedaan, al zeg ik het zelf.
Heb een stopcontact geplaatst tegen de rechterwand in het bovenhoekkastje. Het stopcontact zat eerst helemaal bovenin de linker hoek in de keuken, boven de kastjes, maar dat paste nu niet meer. M'n vriend kwam met het briljante idee het stopcontact dan in het hoekkastje te plaatsen!
Verder weer wat frontjes -met handgreepjes- geplaatst, bovenkastjes in elkaar gezet en eentje opgehangen, het deurtje van de vriezer aan het frontje gemaakt en de koelkast/vriezer afgewerkt met alle plastic-zooi die erbij zit
M'n moeder is begonnen met de inrichting van de 'apothekerskast'. Dus lade-geleiders plaatsen. Nu stuit ik wel op een probleem: Hoe weet ik straks waar ik gaatjes moet boren in het frontje van 1m25 hoog? In de ladefrontjes zitten de gaatjes voorgeboord, zo meldt de montage-handleiding... Maar waar moet ik ze dan boren?

Maargoed, de tegenslagen van vandaag:
Ik blijk toch echt niet sterk genoeg om helemaal bovenin gaten in de betonnen muur te boren om de bovenkastjes op te kunnen hangen Ben daarvoor dus afhankelijk van een man. (Onderin gaat het wel, dan kan ik mijn gewicht in de strijd gooien )
En ik had m'n moeder met planken van het bovenkastje waarin de afzuigkap komt op pad gestuurd. Ze liet gaten zagen waar de afvoer doorheen moet bij het zagerijtje hier om de hoek. Alleen had ik netjes de 'zweedse' instructie gelezen en het gat in het midden achterin geplaatst. Had niet nagedacht over de plaats van de luchtafvoer en dat het gat dus helemaal rechts moest komen.
Gelukkig had ik van dat kastje de onderplank nog over (daar komt de afzuiger) en dus kan in die plank het gat wel op de juiste plaats gezaagd worden. Helaas was alleen de zagerij al dicht voor we er achter kwamen dus dat moet wachten tot morgen...

Heb net nog even de vaatwasser voor m'n moeder aangesloten, die was het afwassen in het bad beneden inmiddels zat Die zie je dus op de voorgrond staan. Spoelprogramma draait atm!
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:27 schreef Bartjebart het volgende:
Mooi project! Zie dat je 92cm hoge bovenkasten achter je spoelzijde gaat plaatsen? Mooi!
Komt de vaatwasser ook zoals op je tekening te staan?
Dank jewel! En ja, dat is het idee, dat er in-en uitgeruimd kan worden terwijl er iemand staat te koken...Maar de afwerking daarvoor hebben we nog niet gekocht, omdat ik het toch nog niet zeker weet.
Het blad boven de 92cm kastjes van achter de spoelbak, gaat ook doorlopen, zodat je een soort nisje krijgt (dat alleen vanaf de aanrecht-kant bereikbaar is) boven het ladekastje.
quote:
Ff over je kast voor de combimagnetron/warmhoudlade ....(je hebt daarvoor nodig; 1 deur 70cm, 1 deur 35cm. Je hebt over (als het goed is); 1 paneel 9,4cm, 1 deur 92cm)
Die berekening had ik nét gemaakt voor ik jouw bericht las, maar dank je wel! Idee is nu om het 'blinde paneel' dan toch met een scharnier te bevestigen. Er dan geen handgreepje aan te doen maar er een soort mini-kastje in te maken -tegen de bovenste plank aan- om alle handleidingen van de keuken in te doen!

Beijtje, rioohhh, ML-etje, Bartjebart, bleiblei, TheOneAndOnly, guppyfriend, samara, Adelante, FP128, Sulley02, heartwork, onderjas, macrony, groggy, betty_sue en wie ik nog vergeet: allemaal bedankt voor de leuke reacties!

[ Bericht 2% gewijzigd door Leonietje83 op 18-05-2010 23:24:39 ]
pi_81604255
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:15 schreef Leonietje83 het volgende:
[..]

Dank jewel! En ja, dat is het idee, dat er in-en uitgeruimd kan worden terwijl er iemand staat te koken...Maar de afwerking daarvoor hebben we nog niet gekocht, omdat ik het toch nog niet zeker weet.
Het blad boven de 92cm kastjes van achter de spoelbak, gaat ook doorlopen, zodat je een soort nisje krijgt (dat alleen vanaf de aanrecht-kant bereikbaar is) boven het ladekastje.
[..]

Die berekening had ik nét gemaakt voor ik jouw bericht las, maar dank je wel! Idee is nu om het 'blinde paneel' dan toch met een scharnier te bevestigen. Er dan geen handgreepje aan te doen maar er een soort mini-kastje in te maken -tegen de bovenste plank aan- om alle handleidingen van de keuken in te doen!
Zo'n klein deurtje wordt heul wiebelig... Je kunt er dan misschien beter nog een lade voor kopen en die er achter plaatsen?

Ik zou je echt willen aanraden om je vaatwasser niet zo te plaatsen zoals je deze op de tekening hebt staan... je gaat jezelf heul veul werk op je hals halen wat er heel vreemd uit gaat zien...
(hebben ze dit in je vestiging nog met je doorgesproken?)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_81648300
Update time!

Vandaag weer lekker opgeschoten!! Alle bovenkastjes hangen! (Mis nu alleen 1 deurtje omdat ik die gebruikt heb voor de oven-kast...) Afzuigkap gemonteerd en aangesloten. Kast voor kookplaat gemonteerd en geplaatst. Deurtjes met handgreepjes geplaatst. Meerdere planken al in kastjes gedaan, carroussel van onder-hoekkast gemonteerd. Best een productief dagje dus!
Weet alleen nog steeds niet hoe ik het frontje van de apothekerskast moet gaan monteren... (Zie ook vorige post, van gisteravond.) Wie heeft daar ervaring mee of heeft een idee hoe ik dat aan zou kunnen pakken?!
Morgen een pauze-dag omdat ik nog heeeeel veel andere dingen moet doen! Vrijdag weer verder dus dan weer een nieuwe update!

quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:25 schreef Bartjebart het volgende:
Zo'n klein deurtje wordt heul wiebelig... Je kunt er dan misschien beter nog een lade voor kopen en die er achter plaatsen?
Het idee is juist dat de ruimte boven de oven leeg moet blijven... en het deurtje zal nauwelijks gebruikt worden dus kan aan de andere kant dan waar het scharnier zit ook best door iets ondersteund worden.
quote:
Ik zou je echt willen aanraden om je vaatwasser niet zo te plaatsen zoals je deze op de tekening hebt staan... je gaat jezelf heul veul werk op je hals halen wat er heel vreemd uit gaat zien...
(hebben ze dit in je vestiging nog met je doorgesproken?)
Ja, in de vestiging hebben ze het er ook al uit willen praten, maar dan met redenen als in- en uitruimen wordt heel lastig... Maar dat meisje zei ook dat de koelkast niet kon waar ik hem wilde hebben. (Ik had de apothekerskast en de koelkast omgewisseld.) Omdat de deur van de vriezer heel ver open moest kunnen om ook de lades te kunnen openen. Ook onzin want de scharnieren die bij de vriezer horen kunnen niet eens verder open dan 95graden... Dus had makkelijk gekund zoals ik wilde. Maarja, voor je daar achter bent staat alles al op z'n plaats en is 'even wisselen van plek' niet echt meer een optie...
Maar snap niet waarom het draaien van de vaatwasser er vreemd uit zou gaan zien. Of die 'blinde kant' (waar dus een afwerkingspaneel op moet komen) nu aan de ene kant zit of aan de andere?! En waarom zou het extra werk zijn? Zijn al die afwerkingspanelen (bedekkingspaneel perfekt/abstrakt) uit het assortiment? Kan ze niet vinden op de site! Moet ik dan echt die van 217 bij 60 die ik hier over heb gaan verzagen?
pi_81648783
WOW wat gaaf !
Wij willen ook zelf gaan plaatsen, dus ik volg je topic op de voet
Succes vrijdag !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_81650845
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:55 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Ja, in de vestiging hebben ze het er ook al uit willen praten, maar dan met redenen als in- en uitruimen wordt heel lastig... Maar dat meisje zei ook dat de koelkast niet kon waar ik hem wilde hebben. (Ik had de apothekerskast en de koelkast omgewisseld.) Omdat de deur van de vriezer heel ver open moest kunnen om ook de lades te kunnen openen. Ook onzin want de scharnieren die bij de vriezer horen kunnen niet eens verder open dan 95graden... Dus had makkelijk gekund zoals ik wilde. Maarja, voor je daar achter bent staat alles al op z'n plaats en is 'even wisselen van plek' niet echt meer een optie...
Maar snap niet waarom het draaien van de vaatwasser er vreemd uit zou gaan zien. Of die 'blinde kant' (waar dus een afwerkingspaneel op moet komen) nu aan de ene kant zit of aan de andere?! En waarom zou het extra werk zijn? Zijn al die afwerkingspanelen (bedekkingspaneel perfekt/abstrakt) uit het assortiment? Kan ze niet vinden op de site! Moet ik dan echt die van 217 bij 60 die ik hier over heb gaan verzagen?
Omdat je aan de spoelzijde opeens een paneel tot op de grond hebt lopen. Dat is een vreemd gezicht omdat je onder de hoekkast en de spoelbakkast een plint hebt lopen die een paar cm naar achter staat. Het paneel dat je naast de vaatwasser plaatst loopt direct naar beneden (normaal krijg je hier een 195cm lang paneel voor). Daar zit een verspringing in.
pi_81655082
sorry misschien niet een vraag waar je op zit te wachten, maar wat soort afzuiging is dat?
recirculatie of is er afvoer naar buiten toe?

succes nog verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')