abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82172879
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:53 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk heb ik dat! (Zie jij het bovenste scharnier-gat nog dan? Bij die laatste foto waarbij de vaatwasser open staat? Woensdag volgen close-up foto's! van de how-to!

Ik ben benieuwd
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_82272856
Nu echt de voorlopig laatste update.
Gisteren voorlopig laatste klusdag gehad. Nu ga ik vakantie houden van de keuken en als een gek aan m'n studie en werk...

Om de keuken leefbaar te maken, gisteren dan eindelijk de wasbak geplaatst. (Was nog een heel gedoe! Voor de Ikea-pons bleek je toch ook een gat te moeten boren van 10mm... Daar had ik dus al boortjes op gebroken. Leve de jongens bij de Enorm (ijzerwarenwinkel) die me wel een boortje wilden lenen, ipv dat ik er voor ¤13 een moest kopen!)
Maargoed, de wasbak zit er in! Het water loopt en wordt ook weer netjes afgevoerd... Zie vooral ook de kleur-match van het beschermfolie en de vuilniszak ter bescherming van het hout achter de gootsteen!

Ook de gaskookplaat zit er in! De elektrische ontsteking doet het nog niet, het snoer van de stekker is maar 65cm lang (kort) waardoor hij NET NIET! in het stopcontact direct onder het kastje kan...
Gisteren zelfs de eerste maaltijd op het gasfornuis gekookt! (De vriend van m'n moeder heeft zich tot nu toe vaak uitgeleefd met gerechten uit de oven.)
Tijdelijk twee muurtegels met dubbelzijdig tape vastgemaakt om te zorgen dat de muur niet heel vet wordt van het koken. Die muurtegels komen straks tegen de hele wand, en dan wel echt vast

Dan de beloofde how-to van hoe ik het gat bij de vaatwasser professioneel gedicht heb...
Men neme een voorgeboord-scharnieren-gat uit een Ikea deurtje:

Daar doet men een laagje siliconenkit in: (even laten drogen voor verder te gaan)

Men pakt een stukje piepschuim (over van alle Ikea-verpakkingen) en maakt daar door breken een soort van rondje van, dat in het gat past:

Beetje kit aan de achterzijde van het rondje piepschuim als plaksel en in het gat stoppen:

Dit als geheel weer afkitten (hoe waterdicht wil je het hebben?):

Bovenin heb ik nog een afwerkrand van het aanrechtblad over de gehele rand geplakt. Onderin komt denk ik een stuk van een muurtegel tot aan de plint. Maar voorlopig zie je er nix van als je niet close-up gaat kijken.

Voorlopig ziet de keuken er dus zo uit:

(kiekeboe!)

Nieuwe updates volgen als ik weer aan het klussen sla... Dit kan wel nog een tijdje duren...
Wel hou ik natuurlijk het forum in de gaten om eventuele vragen te beantwoorden
pi_82274721
ziet er geweldig uit, ben benieuwd hoe het wordt als dat blauwe folie er vanaf is. wat komt er trouwens boven de over?
pi_82276146
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:31 schreef Leonietje83 het volgende:
Blijkt een gaten-snijder bij Ikea te zijn waarmee het wel makkelijk kan, die gaat de vriend van m'n moeder morgen kopen.
Dat ding was bij mij continu uitverkocht uiteindelijk 3 boortjes vernaggeld, maar t gat zit er
Keuken ziet er al wel erg mooi uit!
pi_82277193
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:54 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Als iemand een betaalbaar en goed materiaal weet, hou ik me natuurlijk aanbevolen!
Op de rest van de vloer komt het volgende:
glas? maar dan had je beter geen roosters laten steken, enkel glas
pi_82281884
TVP voor resultaat
No amount of money ever bought a second of time.
pi_82296558
Nice! Doe je goed dame
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82300296
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:16 schreef claessens85 het volgende: ziet er geweldig uit, ben benieuwd hoe het wordt als dat blauwe folie er vanaf is. wat komt er trouwens boven de over?
Anders ik wel!!! Van het weekend gaat de vriend van m'n moeder als het goed is het plafond schilderen, daarna gaan we de blauwe folie er af halen. Ook zodat m'n moeder beter kan beslissen of ze een licht of donker aanrechtblad wil.
Ja, dat witte aanrechtblad is maar voor tijdelijk!
EDIT: Vergeten te antwoorden: En boven de oven komt een blind paneel dat ik nog moet zagen uit een deurtje...
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:45 schreef rioohhh het volgende: Dat ding was bij mij continu uitverkocht uiteindelijk 3 boortjes vernaggeld, maar t gat zit er Keuken ziet er al wel erg mooi uit!
Dank je! En hier was hij ook uitverkocht. De vriend van m'n moeder is een engel en is ervoor naar Utrecht gegaan... (we wonen in Amsterdam) Maar dat ding viel me heel erg tegen, want je bleek dus alsnog een gat te moeten boren! (Terwijl ze me dit bij de klantenservice aanraadden toen ik belde om te zeggen dat ik er met een boor niet doorheen kwam... )
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:09 schreef Archont het volgende: glas? maar dan had je beter geen roosters laten steken, enkel glas
Maar de roosters zijn door de architect bedacht (alleen dan niet over de gehele breedte) dus daar houden we het bij. Nu dan alleen nog opzoek naar iets plexieglas-achtigs...

[ Bericht 2% gewijzigd door Leonietje83 op 04-06-2010 10:51:29 (vraag vergeten te beantwoorden!) ]
pi_82310138
ziet er goed uit hoor!
Ben niet eens met je piepschuim oplossing, maar dat mag iedereen gelukkig zelf weten

oja: trek die folie eraf!
(dat je nog kan wachten daar mee ... knap hoor!)
pi_82397125
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:35 schreef tie-rep het volgende:oja: trek die folie eraf!
(dat je nog kan wachten daar mee ... knap hoor!)
Zouden wachten tot na het schilderen, maar dat wordt uitgesteld... Dus woensdag gaat het folie er af!!
Zie er erg tegenop, want ik zal er wel weer flink wat elektrostatische schokken van krijgen...
  zondag 6 juni 2010 @ 17:46:51 #86
67385 ROG
Go on, say it.
pi_82404360
Loopt de RVS spatwand niet helemaal door totaan de bovenkastjes?
pi_82406870
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef ROG het volgende:
Loopt de RVS spatwand niet helemaal door totaan de bovenkastjes?
donderdag 3 juni schrijft TS

Nu echt de voorlopig laatste update.
Gisteren voorlopig laatste klusdag gehad. Nu ga ik vakantie houden van de keuken en als een gek aan m'n studie en werk... ....................//
........// Tijdelijk twee muurtegels met dubbelzijdig tape vastgemaakt om te zorgen dat de muur niet heel vet wordt van het koken. Die muurtegels komen straks tegen de hele wand, en dan wel echt vast
pi_82609047
DE GEBOORTE VAN EEN MAAGDELIJK WITTE KEUKEN!

Het begon vandaag allemaal met het monteren van het laatste extra stopcontact.
Nu maar meteen netjes de wcd in zo'n rond plastic ding gemonteerd
Er zit dus nu een extra stopcontact aan de zijkant van het hoge kastje, boven de ladekastjes.

Toen de gasaansluiting nogmaals extra gecontroleerd met zeepsop. Toch wel heel kleine belletjes bij de aansluiting van verloopstuk op gasplaat zelf. (De flexibele leiding heeft van die fijne rubber ringen, daar dus niks aan de hand...) Dus de boel weer uit elkaar en teflon er tussen.
Nu nergens meer belletjes!

M'n moeder kwam er wel nog even mee dat ze toch liever lades onder het gasfornuis had dan deurtjes. Helaas zitten in de deurtjes (alleen aan de achterkant) al gaatjes van de handgreepjes dus kunnen ze niet meer terug... Before:

M'n vriend gaat deze zomer ook z'n keuken verbouwen dus misschien kan hij ze gebruiken. Anders wordt het MP... Maar we zouden vandaag toch naar Ikea dus lades en 3 frontjes kopen... De bovenste wordt ivm het gasfornuis een blind frontje.

Nog vóór we naar Ikea gingen (lekker laat, dan lekker rustig en ook daar eten...) zijn we begonnen met het afhalen van de blauwe beschermfolie!!! De geboorte van een witte keuken!

Hier zie je dus het stopcontact dat ik heb ingebouwd... Aan de zijkant van het ladekastje moet nog een deurtje als afwerking maar die moest nog geruild...
Nog meer folie er af! En op naar Ikea!

We hebben echt de halve Ikea leeggekocht!
Lades, frontjes, lade-intrichting, stangen met losse haakjes -één voor het blinde paneel aan de zijkant van de vaatwasser, rechts naast aanrecht dus, hier komen handdoek, theedoek, pannenlappen te hangen. En één voor 'om de hoek van de oven' voor kookgerei-, een deurtje als afwerking van de rechterkant van het ladekastje. Een nieuw 'tafeltje' dat dienst gaat doen als papierbak. Voor boven de hoge kasten en bovenkastjes hebben we dioder lichtlijsten gekocht! De veelkleurige! Die wil ik dan achter een randje van melkwit plexiglas plaatsen, zodat het boven de kasten (op ventilatie- 'gat' na) afgeloten wordt... De schakelaars voor deze verlichting maak ik op het stukje van de hoge bovenhoekkast,wat onder de minder hoge bovenkast uitsteekt. Links boven naast het gasfornuis dus. Hierin zit bovenin ook het stopcontact. De snoeren lopen dan allemaal door het kastje, alleen de schakelaar zit dan aan de buitenkant.
Ook hebben we dioder spots gekocht voor onderop de bovenkastjes. Die verlichten dus straks het werkblad.
Ons karretje zat ook vol spullen voor de inrichting van de keuken; waterkan, pannen, keukengerei, maar ook met dingen die niets met de keuken te maken hebben (dekbedovertreksets, windlichten).
Na terugkomst nog de laden in elkaar gezet, en handgreepjes van deurtjes naar ladefrontjes over gezet. Daarna nog het deurtje aan de zijkant van het ladekastje bevestigd. Ondertussen was m'n moeder heel druk bezig om alle beschermfolie overal af te halen en de deurtjes af te nemen...

TADAAAAAA!

En de lades onder het fornuis:

Ik moet er nog enorm aan wennen... Na al die weken blauw is dit wel heel erg wit. Ook meteen besloten dat er een donker blad op moet komen.
Volgend project is de aanleggen. Daarna is de vloer aan de beurt....
pi_82610429
Mooi geworden ! ! ! ! En een goed idee om een extra stopcontact aan de zijkant van het hoge kastje temaken, handig voor een keukenmachine
pi_82615975
Ik typte eerst: wat een leijke vieze kut kleur BLAUW. Toen kwam ik er pas achter dat dat de besschermfolie was
pi_82616102
Even een vraag aan IEDEREEN: Deze keuken is van onder open (bij de pootjes, geen plint (of moet die nog geplaatst worden?)).

Wordt dat niet ontzettend stoffig en vuil?
pi_82616476
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:19 schreef josvr het volgende:

Ik typte eerst: wat een leijke vieze kut kleur BLAUW. Toen kwam ik er pas achter dat dat de besschermfolie was
Ooit gehoord 'Alsje niet iets aardigs te zeggen hebt, zeg dan niets?' Aan opbouwende kritiek heb ik wel wat, zoals ik van Exlurker kreeg over de stopcontacten...nu is alles goed en veilig. Maar wat zou ik gehad hebben aan de opmerking 'lelijke vieze kut kleur BLAUW'?
quote:
Even een vraag aan IEDEREEN: Deze keuken is van onder open (bij de pootjes, geen plint (of moet die nog geplaatst worden?)).

Wordt dat niet ontzettend stoffig en vuil?
Plinten komen nog, maar eerst moet ik de vloer nog leggen...
pi_82765979
Jaaaaa!!! Heerlijk (na nog geen 4 uur slaap) om 6 uur, naast m'n vriend -op een luchtbed in een tent- wakker geworden van de meeuwen op Texel vandaag. Na ze weggejaagd te hebben nog wel lekker even kunnen slapen maar daarna snel weer naar Amsterdam om weer te klussen aan de keuken!
M'n broertje was er ook dus samen met hem de ikea-dioder-led-verlichting bovenop de keukenkastjes gemonteerd. Hij is een rekenwonder en heeft precies uitgerekend waar ze moesten komen, zodat het er het mooist uit zou zien. En dat is gelukt!!! Ze zitten ook om en om op een andere schakelaar (behalve in de hoek) zodat ze om en om andere kleuren kunnen hebben, of je maar één set aan kan doen.

Hier dus donkerblauw met lichtblauw

En hier donkerblauw met paars: (Ja, stiekem mis ik het blauw van de beschermfolie! )

Heb er ook een filmpje van gemaakt dat ze 'langzaam' van kleur wisselen!
(Niet op de muziek letten, stond nog in m'n moviemaker en er moest even iets over gemurmel van iemand heen )

Er komt nog een melkwit plexieglas randje voor, van kast tot plafond...

Toen kwam m'n vriend als verrassing nog langs! Kon ie meteen helpen met het leggen van de vloer! M'n broertje en ik hadden al een goed begin gemaakt. Toen ik weg moest lag het er zo bij:

Er schijnt licht aan het eind van de (keuken)tunnel!!!
Maar nu eerst bijkomen van een weinig-slaap-weekend
pi_82779821
Het 'jeukt' nu gigantisch om de rest van de vloer te gaan leggen...
Maar vandaag aan de studie en aan Nederland-Denemarken!
pi_82782568
Nou, ik wil je moeder wel feliciteren met zo'n handige dochter !
pi_82878931
En weer een update!!!

De vloer is nu op een heel klein stukje na gelegd! Klein stukje moet nog omdat we een halve ondervloer-tegel tekort komen, én daar een stuk van een stalen staander (van ooit het hek voor de vide) nog uit de grond stak. De aannemer die de andere staanders verwijderd had en de Dejo-roosters gelegd heeft, kwam dezelfde dag nog langs om de laatste staander ook weg te breken.
Maargoed, komen dus nog steeds een stukje ondervloer tekort... Wel zelfs al begonnen met het plakken van plinten!!!
Het halletje met de voordeur en rechts de trap naar beneden:

Bij de trap naar beneden: (Rechts bovenin zit nog een kapstok-nisje, ook daar moet ik de vloer nog leggen... Wordt een grote uitdaging, ivm vele hoekjes, verwarmingsbuizen en weinig ruimte om kliksysteem te laten werken...)

De vloer binnen de u van de keuken:

Plint-oplossing bij de zijkant van de vaatwasser:

Vloer dus echt bijna klaar!!!! De drie laatste rijen rechts op de foto heeft m'n moeder helemaal zelf gedaan!!!

Nu nog de vloer + plakplintjes afmaken, keukenplinten zagen en plaatsen, led-verlichting onder de keukenkastjes plaatsen en aansluiten, sierrandjes aan bovenkastjes zagen en monteren. De achterwandpanelen pas na het plaatsen van het nieuwe blad, en dat is nog niet eens ingemeten/besteld...
Maar voorlopig dus nog genoeg te doen...
pi_82892949
Ziet er netjes uit!
pi_82899804
gaaf!
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_83026921
Wat is het mooi geworden !! Mooi voorbeeld voor mijn keuken die er in het najaar uit - en dan een nieuwe- erin gaat.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')