abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81374793
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

hoezo ontwrichten ze de samenleving door een berichtje op een condoleancesite te plaatsen?
[..]

nee, dat stabiliseert de samenleving! geert wilders en cs.
Nee, ik vroeg of jij stelde waarom het slecht is dat ze de samenleving ontwrichten? Ik zeg niet dat ze dat doen, juist het gebrek aan ontwrichting van de samenleving maakt de hoeveelheid media-aandacht belachelijk. Het veinzen van medeleven vind ik een belediging voor de nabestaanden, net als het proberen te interviewen van mensen die nog geen zekerheid hebben over het lot van hun geliefden. De honger naar non-nieuws heeft deze dagen belachelijke vormen aangenomen
pi_81374872
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:33 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Zijn zat onderzoeken naar gedaan

LONDEN - Mensen die publiekelijk rouwen om overleden beroemdheden die zij nooit hebben ontmoet of met veel vertoon hun steun betuigen aan goede doelen, willen daar zelf een goed gevoel aan overhouden en zijn uit op amusement. Dat is de conclusie van een studie van het onafhankelijk Brits onderzoeksinstituut Civitas.

of een ander rapport dat ik even snel heb gegoogled:

http://igitur-archive.lib(...)%20J%20%20School.pdf

Interessante materie
Dat zie je ook altijd bij van die stille tochten, het is gewoon een combinatie van sensatiezucht en een macabere vorm van vermaak. Het is een beetje de saaiheid van het leven, dat mensen hongerig maakt naar sensatie
٩๏̯͡๏)۶
pi_81375028
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:41 schreef Rookert het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg of jij stelde waarom het slecht is dat ze de samenleving ontwrichten?
dat stel ik nergens
pi_81375813
Hugo Borst een gebrek aan respect verwijten maar hem wel een kutmongool noemen.

Ik vind het ook hypocriet dat de hele programmering gewijzigd moet worden, alsof de nabestaanden daarmee gedient zijn.

Bovendien snap ik dat meeleven ook niet zo erg omdat het Nederlanders zijn, of het nou 61 onbekende Afrikanen zijn of 61 onbekende Nederlanders, ik ken ze toch niet dus ik heb er weinig gevoel bij, snap niet dat anderen opeens wél gevoel erbij hebben als er toevallig landgenoten bij zijn betrokken.

Het komt dan wel dichterbij, en de slachtoffers zijn herkenbaarder en je kunt je wellicht identificeren met de slachtoffers cq de nabestaanden, maar je kent ze niet persoonlijk. Wat me altijd opvalt is dat dergelijk collectief meeleven alleen plaatsvindt bij "gehypte" gebeurtenissen in de media, en nooit eens bij een artikeltje over een ongeluk ergens achteraan in de krant of andere gebeurtenissen of ziektes waar dagelijks meer mensen aan overlijden dan aan één catastrofale vliegtuig-crash. Dus ik zet altijd mijn vraagtekens bij dat massale meeleven bij zulke grote rampen.

Wat niet wegneemt dat het heel erg is voor de nabestaanden en iedereen die nog in onzekerheid zit, maar nogmaals, die zijn niet gedient met een heel land dat "oprecht" met hen meeleeft en verdere interessant-doenerij, en allen die menen dierbaren te hebben verloren zitten nu vast geen televisie te kijken dus is er totaal geen noodzaak om voor de 16.999.000 andere Nederlanders de programmering om te gooien en te vullen met non-nieuws (want er valt nu alleen nog maar te speculeren).

Derhalve vind ik het meeleven en het eisen, bijna afdwingen, van respect en meeleven bij dit ongeval nogal hypocriet. Alsof iemand hier op Fok ook maar één nacht minder om heeft geslapen. We zitten hier ook allemaal gewoon op Fok zoals elke dag, zetten straks de tv weer aan op een leuk programma of zetten een lekker muziekje op en vervolgen ons leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 13-05-2010 12:26:56 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_81375968
Ik vind het ook vooral tekenend om te zien, dat aanvankelijk iedereen de TS gelijk geeft, en z´n verontwaardiging uitspreekt, maar zodra er meer tegengeluid komt, niets van zich laat horen. De waan van de dag, niets meer en niets minder. Er is niets mis mee, om te willen rouwen bij zo´n ramp, maar het blijkt maar weer hoeveel mensen verwachten dat anderen dat dus ook moeten doen. Enkel en alleen omdat het nou eenmaal gebruikelijk. Precies de reden waarom de mob geen macht zou moeten hebben, de slimme minderheid zal altijd het onderspit delven.
pi_81376264
Op Radio 1 nu een discussie over de hoeveelheid media aandacht tussen Paradijs van de Telegraaf en Francisco van Jole. Die het niet heel verrassend niet helemaal eens zijn. .
pi_81376311
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:18 schreef Batsnek het volgende:
Ik vind het ook vooral tekenend om te zien, dat aanvankelijk iedereen de TS gelijk geeft, en z´n verontwaardiging uitspreekt, maar zodra er meer tegengeluid komt, niets van zich laat horen. De waan van de dag, niets meer en niets minder. Er is niets mis mee, om te willen rouwen bij zo´n ramp, maar het blijkt maar weer hoeveel mensen verwachten dat anderen dat dus ook moeten doen. Enkel en alleen omdat het nou eenmaal gebruikelijk. Precies de reden waarom de mob geen macht zou moeten hebben, de slimme minderheid zal altijd het onderspit delven.
Ja, jij bent de slimme minderheid, sure.
  donderdag 13 mei 2010 @ 12:32:14 #183
293745 Psyduck
Psy aye aye
pi_81376374
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:33 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Zijn zat onderzoeken naar gedaan

LONDEN - Mensen die publiekelijk rouwen om overleden beroemdheden die zij nooit hebben ontmoet of met veel vertoon hun steun betuigen aan goede doelen, willen daar zelf een goed gevoel aan overhouden en zijn uit op amusement.

Egoisten die een goed gevoel overhouden aan het helpen van anderen
Kopzorgen
pi_81376618
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, jij bent de slimme minderheid, sure.
Dat zeg ik nergens. Feit is alleen dat de meerderheid van het volk niet op basis van meningen of gevoel reageert, maar puur op basis van hoe ze geleerd is te reageren. Getuige al die anonieme internetsnotteraars die zo graag willen laten zien hoe vreselijk ze het vinden. Of mensen die meelopen in stille tochten, terwijl ze het slachtoffer helemaal niet kennen. Toen pim fortuin zei dat de islam een achterlijke cultuur was, vond iedereen het verschrikkelijk. Als geert wilders het over Marokkanen als straatterroristen heeft, vind iedereen het maar normaal. Hugo heeft gewoon gelijk: de waan van de dag.
pi_81376760
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:37 schreef ModernTalking het volgende:
Hugo heeft gelijk, maar het is naar mijn mening wél vrij respectloos om dat zo zonder blikken of blozen live op tv te verkondigen. Zo'n discussie kan beter achter de schermen worden gevoerd
Hoezo? Er gaan iedere dag ik weet niet hoeveel mensen dood door ongelukken en weet ik veel wat. Maar die personen daar word toch ook geen aandacht aan besteed op tv? Omdat er een vliegtuig uit de lucht valt is de sensatie waarde veel groter en daarom horen we er opeens zoveel over maar laten we nou eens heel eerlijk zijn, er is niemand die er 's avonds wakker van zal liggen dat er 62 nederlands zijn omgekomen bij een vliegtuig ongeluk. Dan zitten ze op tv en in andere media wel heel hard huilie te doen maar dat is imo gewoon hypocriet want ze geven er geen reet om en volgende week hoor je niemand er meer over.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_81377605
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Alleen in de eigen kring is fatsoen gepast??
Alleen in eigen kring kun je een beetje het recht hebben op aanpassing van je vrienden/bekenden mbt je situatie. Maar opzichzelf blijft het een luxe. Een maatschappelijk normaal gevonden luxe, maar nog steeds een luxe. Verder is het zoals ze dat zeggen, jouw probleem deal with it.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:15:49 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_81377771
Borst is gewoon niet zo sensatiebelust. Hij legde de vinger op de zere plek door te zeggen wat veel mensen vinden, maar liever niet uitspreken omdat de sensatiemassa groter is.

Hugo heeft terecht schijt aan die types.
Dit, dus.
pi_81379231
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:17 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Hij is 1 van de weinige mensen op de Nederlandse Televisie, die z'n mening niet van een ander leent. Goed dat er ook eens een tegengeluid gehoord wordt en we niet alleen maar moeten horen hoe verschrikkelijk het is, en dat we ons met z'n allen massaal kut moeten gaan voelen voor een 60tal mensen die bijna niemand kent.
Wat ben jij voor achterlijk figuur?

Alle 60 hebben nabestaanden, kneus. Dat er geen mensen in het toestel zaten die een connectie hadden met jouw directe omgeving wil nog niet zeggen dat bijna niemand ze kent. Bekrompen bioblunder.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_81379530
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:57 schreef Kinz het volgende:

[..]

Wat ben jij voor achterlijk figuur?

Alle 60 hebben nabestaanden, kneus. Dat er geen mensen in het toestel zaten die een connectie hadden met jouw directe omgeving wil nog niet zeggen dat bijna niemand ze kent. Bekrompen bioblunder.
Ach, wanneer ken je iemand echt? Je zult genoeg mensen horen zeggen dat een collega van hun vader iemand kende die in het vliegtuig zat. Maar is dat kennen? Ik denk dat minder dan een procent van de Nederlandse bevolking iemand 'kende' die verongelukt is in deze vliegtuigcrash, en dat, mijn beste, is bijna niemand.
Derevaun Seraun.
pi_81380215
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:05 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Ach, wanneer ken je iemand echt? Je zult genoeg mensen horen zeggen dat een collega van hun vader iemand kende die in het vliegtuig zat. Maar is dat kennen? Ik denk dat minder dan een procent van de Nederlandse bevolking iemand 'kende' die verongelukt is in deze vliegtuigcrash, en dat, mijn beste, is bijna niemand.
Daar gaat het helemaal niet om, het gaat de respectloze reactie omwille de omgeving van de slachtoffers, en dat, mijn beste, maakt jullie beiden bioblunders.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_81380320
Ik ben een faalhaas, ik heb dit hele topic gelezen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:31:55 #192
293745 Psyduck
Psy aye aye
pi_81380399
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef Kinz het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat de respectloze reactie omwille de omgeving van de slachtoffers, en dat, mijn beste, maakt jullie beiden bioblunders.
Kopzorgen
pi_81380518
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:31 schreef Psyduck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

pi_81389016
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef Kinz het volgende:

[..]

Wat is er respectloos aan om door te gaan met het dagelijkse leven? Het is eerder respectloos om betrokkenheid te gaan faken omwille van je maatschappelijke aanzien. En ga mij nou niet vertellen dat jij zo ontzettend van de kaart bent van dit nieuws.
Derevaun Seraun.
pi_81389135
Hugo is gewoon een respectloze graflul
pi_81389149
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:53 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Hugo is gewoon een respectloze graflul
Je dikke vette moeder, ja.
Derevaun Seraun.
pi_81389431
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:53 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Je dikke vette moeder, ja.
goeie post, ben je nu trots op jezelf
pi_81389494
Hij had gewoon gelijk
pi_81389559
Inderdaad.
Facts don't care about your feelings
pi_81389607
Ik vond hem eigenlijk wel vrij realistisch in zijn commentaar. De gespeelde verontwaardiging van Van Nieuwkerk vond ik eigenlijk stuitender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')