quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:37 schreef ModernTalking het volgende:
Hugo heeft gelijk, maar het is naar mijn mening wél vrij respectloos om dat zo zonder blikken of blozen live op tv te verkondigen. Zo'n discussie kan beter achter de schermen worden gevoerd
Ja, laten we vooral lekker hypocriet doen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:37 schreef ModernTalking het volgende:
Hugo heeft gelijk, maar het is naar mijn mening wél vrij respectloos om dat zo zonder blikken of blozen live op tv te verkondigen. Zo'n discussie kan beter achter de schermen worden gevoerd
Als het Hugo niet aanstaat moet hij daarover klagen bij de redactie en vervolgens al dan niet besluiten geen medewerking te verlenen aan de uitzending. Om dit live in de uitzending te doen vind ik erg ongepastquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:40 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral lekker hypocriet doen.
Daar is iedereen het over eensquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:41 schreef Nemephis het volgende:... neemt niet weg dat het wel heel erg is voor betrokkenen.
Stel je niet aan, zo diep ging het ook niet. Hij wilde gewoon even zijn mening kwijt en onderbouwde die prima, laten we niet zo achterlijk overspannen doen zeg!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:42 schreef ModernTalking het volgende:
[..]
Als het Hugo niet aanstaat moet hij daarover klagen bij de redactie en vervolgens al dan niet besluiten geen medewerking te verlenen aan de uitzending. Om dit live in de uitzending te doen vind ik erg ongepast
Heb jij alleen een band met mensen in je eigen gezin?quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:40 schreef wdn het volgende:
Ook ik vind dat Borst gelijk heeft.
Er is totaal niks zinnigs te zeggen over wat er gebeurd is. Ja het is kut maar iedere willekeurige Nederlander had daar kunnen zitten en hetzelfde kunnen zeggen.
En hoe kom je bij 62 gezinnen? Misschien zijn die 62 doden wel volledige gezinnen (ik acht de kans groter dan dat er 62 gezinnen nu treuren) en treurt er geen enkelen directe nabestaande...
Dat jij een medemens een k*tmongool (waarom censureer je kut wel, maar mongool niet?) noemt omdat hij zijn mening geeft, toont ook weinig gevoel voor respect.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef Walter81 het volgende:
Wat is die Hugo Borst een vreselijke achtelijke k#$%mongool.. zoals hij respectloos in De Wereld Draait Door tegenover de slachtoffers van de vliegramp deed..
Een of andere voetbalaap vindt hij interessanter dan dat er 62 gezinnen in onzekerheid zitten over het waarschijnlijke overlijden van hun familieleden.
Meneer was gepikeerd dat het programma daardoor iets anders van opzet was.
Ik hoop dat deze k*tmongool zelf een onbemand vliegtuig op zijn hoofd krijgt.
Ik heb het programma meteen afgezetl
Waarom komt hij dan met een nieuwtje over een Nederlandse topvoetballer?quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Stel je niet aan, zo diep ging het ook niet. Hij wilde gewoon even zijn mening kwijt en onderbouwde die prima, laten we niet zo achterlijk overspannen doen zeg!
Hij wordt daar juist uitgenodigd om zijn mening. En wat hij zei had niet alleen betrekking op DWDD, maar op alle media-aandacht. Dan kun je gaan klagen bij de redactie, maar je schiet er weinig mee op. Nu heeft hij flink wat commotie los gemaakt, dat heeft hij gewoon goed gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:42 schreef ModernTalking het volgende:
[..]
Als het Hugo niet aanstaat moet hij daarover klagen bij de redactie en vervolgens al dan niet besluiten geen medewerking te verlenen aan de uitzending. Om dit live in de uitzending te doen vind ik erg ongepast
Nou gefeliciteerd. Lekker een podium zoeken op de dag van een ramp.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:47 schreef Horloge het volgende:
[..]
Nu heeft hij flink wat commotie los gemaakt, dat heeft hij gewoon goed gedaan.
Wat heeft dat er in godsnaam mee te makenquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waarom komt hij dan met een nieuwtje over een Nederlandse topvoetballer?
Mee eens. Gezien de hoeveelheid terror en tragedie die dagelijks over de hele wereld plaats vindt is zo'n ongeluk eigenlijk maar kattenpis. Sensatiezucht en niets meer.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:48 schreef Appelknaller het volgende:
Is toch gewoon bullshit om die programmering aan te passen omdat er een aantal mensen overleden zijn door een ongeluk.
Nou nee. Dat weer niet. Je kunt (zoals Mathijs) deed aangeven dat bepaalde vrolijke elementen zijn geschrapt. Dat je medeleven uitgaat naar de nabestaanden en dat de rest van de aflevering iets soberder zal zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:48 schreef Appelknaller het volgende:
Is toch gewoon bullshit om die programmering aan te passen omdat er een aantal mensen overleden zijn door een ongeluk.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat hij zich rot lacht?quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef Sigmund666 het volgende:
Totdat blijkt dat de ouders van Hugo Borst in het geheim op reis gingen naar Zuid-Afrika om hun gouden bruiloft te vieren. Dan zal meneer zich niet rot lachen. Eikel
Heb jij een band met volslagen vreemden dan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Heb jij alleen een band met mensen in je eigen gezin?
Moet dat per se op de dag zelf? Ik vind de aandacht ook zwaar overtrokken, maar ik kan me ook voorstellen dat de ijskoude manier waarop Borst dit aan de kaak stelt door veel mensen, niet in de laatste plaats nabestaanden, als erg grievend wordt ervaren. Wat mij betreft gaat hij hier net zo erg over de ruggen van de slachtoffers als de nieuwsrubrieken die misbruik maken van de situatie door hun zendtijd ermee te vullen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:47 schreef Horloge het volgende:
[..]
Hij wordt daar juist uitgenodigd om zijn mening. En wat hij zei had niet alleen betrekking op DWDD, maar op alle media-aandacht. Dan kun je gaan klagen bij de redactie, maar je schiet er weinig mee op. Nu heeft hij flink wat commotie los gemaakt, dat heeft hij gewoon goed gedaan.
Precies, iedereen die echt helemaal gemaakt meeleeft is gewoon een walgelijke hypocriete aandachtshoer.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Heb jij een band met volslagen vreemden dan?![]()
Dat je wellicht enigszins medeleven kan voelen is tot daar aan toe, maar een band hebben met vreemden kan simpel weg niet. Je moet nou eenmaal iemand kennen om een band mee te hebben.
Dus al die mensen die nu "helemaal kapot" zijn omdat er 62 voor hun volslagen onbekenden zijn omgekomen, zijn imho respectloos en walgelijk bezig, want dat is gewoon aandachtstrekkerij.
Welke topvoetballer heeft vandaag nog meer bekendgemaakt te stoppen dan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:34 schreef Dichtpiet. het volgende:
Die opmerking van Hugo Borst over dat het voor zijn gevoel niets uitmaakt of het 61 Nederlanders zijn of 61 Engelsen is hypocriet. Blijkbaar maakt de Nederlandse nationaliteit voor hem wel uit, want waarom komt hij bij DWDD anders met een nieuwtje over Giovanni van Bronkhorst en niet met een willekeurige andere topvoetballer?
Waarom maakt het voor voetbal dan wel opeens uit of iemand een Nederlander is?
Waarom zien we Hugo Borst deze zomer wel weer aanschuiven bij Jack van Gelder om zich buitenproportioneel te interesseren in het team van Nederland?
Lees de post eens goed die ik citeer ...quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat idd, goed gezegd broeder!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:54 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Precies, iedereen die echt helemaal gemaakt meeleeft is gewoon een walgelijke hypocriete aandachtshoer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kopzorgen
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:56 schreef Psyduck het volgende:
[..]
Dat idd, goed gezegd broeder!Cool story broSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef Walter81 het volgende:
Ik hoop dat deze k*tmongool zelf een onbemand vliegtuig op zijn hoofd krijgt.
Omdat hij zegt dat het voor zijn gevoel niets uitmaakt of het nou 61 dode Engelsen zijn of 61 dode Nederlanders. Maar het maakt opeens wel uit of het 11 voetballende Engelsen zijn en 11 voetballende Nederlanders. Dan gaat hij alle tv-programma's bij langs om z'n mening te geven over Robben, van Persie, etc.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:51 schreef Psyduck het volgende:
[..]
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Er is vast wel een nieuwtje over een niet-Nederlandse topvoetballer ergens op de wereld dat net zo belangrijk is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:55 schreef MB23 het volgende:
[..]
Welke topvoetballer heeft vandaag nog meer bekendgemaakt te stoppen dan?
Die andere mensen rouwen ook niet echt, die zijn gewoon politiek correctquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:59 schreef Masegate het volgende:
. Maar laat hen rouwen en niet heel Nederland. Ik hoef ook niet zo nodig mensen te hebben die om mij rouwen, terwijl ze nog nooit van hun leven van mij gehoord hebben.
Neequote:Op woensdag 12 mei 2010 21:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er is vast wel een nieuwtje over een niet-Nederlandse topvoetballer ergens op de wereld dat net zo belangrijk is.
Inderdaad, dit soort mensen zijn nog erger dan de mensen die gewoon recht toe recht aan zeggen dat ze er niks om geven, omdat deze mensen er niks om geven en er zelfs een slaatje uit willen slaanquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat je wellicht enigszins medeleven kan voelen is tot daar aan toe, maar een band hebben met vreemden kan simpel weg niet. Je moet nou eenmaal iemand kennen om een band mee te hebben.
Dus al die mensen die nu "helemaal kapot" zijn omdat er 62 voor hun volslagen onbekenden zijn omgekomen, zijn imho respectloos en walgelijk bezig, want dat is gewoon aandachtstrekkerij.
Nou... op het moment dat programmeringen worden aangepast, campagnes worden afgelast, de premier iets zegt en de koningin zich ermee bemoeit... noem ik dat "Nederland rouwt".quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:00 schreef Psyduck het volgende:
[..]
Die andere mensen rouwen ook niet echt, die zijn gewoon politiek correct
Heb ik ook gelezen en ik begrijp wat je bedoelt, enkel ging ik even een andere richting op, ik verbaas me namelijk nog het meest dat er mensen zijn die zo onderste boven zijn van deze crash en dat ook publiekelijk uiten. En dan heb ik het dus over mensen die geen van de slachtoffers kennen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:55 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lees de post eens goed die ik citeer ...
Inderdaad, maar feit blijft dat het ongepast is om daar nu over te gaan discussieren. van Nieuwkerk reageert zoals verwacht direct geschokt, wat ik een beetje bullshit vind, heel triest hoor een vliegtuigongeluk maar voor iedereen behalve die 62 gezinnen is het echt een ver van je bed show. Overmorgen ben ik het weer vergeten.. een vliegtuig van Afriqiyah Airways is gecrasht in Libiė, ik vind het ook hypocriet om dan direct de programmering aan te passen omdat er ook veel nederlanders in zitten, alsof iemand van de familieleden nu de wereld draait door zit te kijken. Ook zie ik niet in hoe het uitzenden van iets grappigs wat er niets mee te maken heeft ongepast is tegenover die mensen.. hebben gewoon een afstandsbediening, gebruiken ze waarschijnlijk ook om voorbij comedy central te zappen. Maargoed, als men gemeend heeft de programmering te moeten aanpassen vind ik het wel ongepast van hugo.. zit er dankzij hem zeker een stukje in wat direct kwetsend is voor de nabestaanden en verder niets toevoegt.quote:
Lijkt me onwaarschijnlijk, maar stel dat dat waar is: je kunt niet ontkennen dat Hugo Borst als Nederlandse tv-persoonlijkheid altijd veel aandacht heeft voor Nederlanders .... om dan op de dag van een ramp opeens moeilijk beginnen te doen over het verschil tussen Nederlanders en Engelsen: smakeloos.quote:
Nee hoor, hij heeft gewoon veel met voetbal. Borst heeft net zoveel respect voor andere topvoetballers.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk, maar stel dat dat waar is: je kunt niet ontkennen dat Hugo Borst als Nederlandse tv-persoonlijkheid altijd veel aandacht heeft voor Nederlanders .... om dan op de dag van een ramp opeens moeilijk beginnen te doen over het verschil tussen Nederlanders en Engelsen: smakeloos.
Hugo Borst mag van mij alles zeggen wat hij maar wil.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Xebrozius het volgende:
Stel je voor dat je eens je echte mening geeft op televisie. Bekrompen Nederlanders zijn de zieligste Nederlanders.
Hij is 1 van de weinige mensen op de Nederlandse Televisie, die z'n mening niet van een ander leent. Goed dat er ook eens een tegengeluid gehoord wordt en we niet alleen maar moeten horen hoe verschrikkelijk het is, en dat we ons met z'n allen massaal kut moeten gaan voelen voor een 60tal mensen die bijna niemand kent.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Xebrozius het volgende:
Stel je voor dat je eens je echte mening geeft op televisie. Bekrompen Nederlanders zijn de zieligste Nederlanders.
Werkelijk...? Jij bent niet gerelateerd aan een van deze slachtoffers en jij voelt je verdrietig?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
Maar Borst is juist hier diegene die vindt dat je je mening niet mag uiten. Je mag je blijkbaar niet verdrietiger voelen over dode Nederlanders dan over dode Engelsen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:17 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Hij is 1 van de weinige mensen op de Nederlandse Televisie, die z'n mening niet van een ander leent. Goed dat er ook eens een tegengeluid gehoord wordt en we niet alleen maar moeten horen hoe verschrikkelijk het is, en dat we ons met z'n allen massaal kut moeten gaan voelen voor een 60tal mensen die bijna niemand kent.
Respect? Misschien, maar ik had het over aandacht. Hij geeft Nederlanders in de media meer aandacht dan buitenlanders. Niet alleen met voetbal, maar dat is met alles zo. Want dat doet iedere Nederlandse tv-persoonlijkheid.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:14 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft gewoon veel met voetbal. Borst heeft net zoveel respect voor andere topvoetballers.
Je leest niet goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:18 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Werkelijk...? Jij bent niet gerelateerd aan een van deze slachtoffers en jij voelt je verdrietig?
Dat kun je van de leider van de pedopartij net zo goed zeggen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:17 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Hij is 1 van de weinige mensen op de Nederlandse Televisie, die z'n mening niet van een ander leent. Goed dat er ook eens een tegengeluid gehoord wordt
Dat klopt. Als iemand een steekhoudend verhaal heeft dat afwijkt van de standaard lijkt het me wenselijk om daar aandacht aan te besteden. Hoe verwerpelijk het verhaal ook lijkt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat kun je van de leider van de pedopartij net zo goed zeggen.
Ok, 1 punt voor jou.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:30 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Dat klopt. Als iemand een steekhoudend verhaal heeft dat afwijkt van de standaard lijkt het me wenselijk om daar aandacht aan te besteden. Hoe verwerpelijk het verhaal ook lijkt.
Vind het meer getuigen van een waardering voor mensen als mens ipv geselecteerd op nationaliteit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ok, 1 punt voor jou.
Toch vind ik het hypocriet wat Borst zegt. Dat het hem niets uitmaakt of er een Engelsman sterft of een Nederlander.
Ik snap hem wel; beide personen ken je niet, en een engelsman is net zoveel waard als een nederlander. Als m'n moeder overlijd interesseert het niemand, als patrica paay overlijd is het groot nieuws. Niemand kent mijn moeder, maar patrica paay kennen heel veel mensen, en veel mensen zullen haar zelfs missen, ondanks dat ze natuurlijk een domme hoer is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ok, 1 punt voor jou.
Toch vind ik het hypocriet wat Borst zegt. Dat het hem niets uitmaakt of er een Engelsman sterft of een Nederlander.
Sommige mensen zijn heel erg emotioneel en sommige niet. Of dit een zwakte, slecht,goed of wat dan ook is kan je over twisten, maar je moet beide standpunten kunnen accepteren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ok, 1 punt voor jou.
In welk universum leef jij?quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:33 schreef Geretardeerd het volgende:
Rot toch op, man. Hij had gewoon gelijk. Zodra het 62 Duitsers waren; hadden de Nederlanders staan juichen.
Wat klets jij uit je nek ..Hugo zijn vader is paar jaar geleden overleden. Over zijn moeder weet ik niet of ze nog leeft..quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef Sigmund666 het volgende:
Totdat blijkt dat de ouders van Hugo Borst in het geheim op reis gingen naar Zuid-Afrika om hun gouden bruiloft te vieren. Dan zal meneer zich niet rot lachen. Eikel
Ja, maar laat hem dan zich altijd zo gedragen in de media.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:38 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Vind het meer getuigen van een waardering voor mensen als mens ipv geselecteerd op nationaliteit.
Waarom dan anders in de media wel altijd heel veel interesse tonen in Nederlanders? Waarom moet Borst nu opeens een scene maken?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:38 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ik snap hem wel; beide personen ken je niet, en een engelsman is net zoveel waard als een nederlander.
Dat heeft niets met hypocrisie te maken. Zoiets kun je gewoon oprecht voelen. Dat kun je aanstellerij vinden, dat vind ik ook wel eigenlijk, desalniettemin kan dat gevoel wel bestaan.quote:Oftewel; compassie en medeleven tonen met mensen die je niet kent over internet is gewoon hypocriet.
Dat is aan hem de keus. Daarbij lijkt me dat lastig als je vaak in de media zit met hun sensatiezucht.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, maar laat hem dan zich altijd zo gedragen in de media.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat klets jij uit je nek ..Hugo zijn vader is paar jaar geleden overleden. Over zijn moeder weet ik niet of ze nog leeft..
Waar begint die rampsensatie ...quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ok, 1 punt voor jou.
Hij doet het toch echt zelf.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:50 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Dat is aan hem de keus. Daarbij lijkt me dat lastig als je vaak in de media zit met hun sensatiezucht.
Respectloos om zo'n discussie op de dag van de ramp aan te zwengelen. Er zijn 100000000 nieuwtjes bij DWDD geweest waar hij tafelheer was en waarbij je kon denken "Is dit nou alleen maar bijzonder omdat het Nederlanders zijn?" en toen hield hij z'n mond.quote:En toch, of ie zich alleen nu zo gedraagt of altijd, t geeft mensen in ieder geval stof tot nadenken. Een kritische blik op onze leefwijze is nooit verkeerd.
Hoe is dat respectloos? Als een nabestaande of bekende van een overledene in de media duikt en zich gekwetst of weet ik veel wat voelt door wat iemand erover zegt, wat dan ook, is dat een tekortkoming van de persoon zelf. Je kunt niet van mensen die er niets mee te maken hebben verwachten dat ze hun mening maar stil houden. Even de werkelijkheid ontvluchten bij een tragedie is prima maar je hebt geen recht om te verwachten dat anderen daar aan meewerken door zich aan je aan te passen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hij doet het toch echt zelf.
[..]
Respectloos om zo'n discussie op de dag van de ramp aan te zwengelen. Er zijn 100000000 nieuwtjes bij DWDD geweest waar hij tafelheer was en waarbij je kon denken "Is dit nou alleen maar bijzonder omdat het Nederlanders zijn?" en toen hield hij z'n mond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |