abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:46:28 #276
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81363097
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huursubsidie afschaffen, stimuleer je die mensen om te gaan werken.
Beter voor hun, beter voor iedereen
juist!
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 22:46:48 #277
236264 crew  capricia
pi_81363113
quote:

[..]

Huursubsidie is niet per definitie slecht. Er zijn gewoon mensen aan de onderkant qua inkomen. En die horen ook normaal te kunnen wonen.
Probleem is dat de goedkope woningen veelal bezet worden door mensen die een veel beter salaris hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:47:13 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81363139
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Lees de rest van m'n posts hierboven.
Lees mijn post boven die van jou
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81363183
quote:

[..]

Is dat niet een beetje makkelijk beredeneerd? Sommige mensen hebben gewoon een lullig inkomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:48:13 #280
45206 Pietverdriet
pi_81363193
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Huursubsidie is niet per definitie slecht. Er zijn gewoon mensen aan de onderkant qua inkomen. En die horen ook normaal te kunnen wonen.
Probleem is dat de goedkope woningen veelal bezet worden door mensen die een veel beter salaris hebben.
Gaan ze maar harder werken, als ze dat al doen. Net als die mensen die ook meer zijn gaan verdienen door hun best te doen. Hun betere salaris is ook niet uit de lucht komen vallen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:48:17 #281
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81363197
quote:

[..]

waarom maken mensen met een lager inkomen altijd van hun problemen, iemand anders z'n probleem?

Laat ze de oplossing bij zichzelf zoeken: zelf meer werken.
Riemen
fiets kopen
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 22:48:38 #282
236264 crew  capricia
pi_81363215
En hey, als ik een leuke woning voor 300 euro zou hebben gekregen toen d'r tijd, dan had ik daar ook nog steeds gezeten...waarom zou ik weg gaan?
Inmiddels zijn we 2-verdieners, en dus 2X meer dan modaal, maar een huur van 300 euro..tja..daar kan ik wel een paar keer extra voor op vakantie per jaar.

En dat soort mensen wil je dus niet in gesubsidieerde woningen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:49:03 #283
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81363240
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:43 schreef Farenji het volgende:
Wat een krankzinnig topic is dit. En wat een krankzinnige mongool is draaijer zeg.
Een "liberaal" die mensen wil verplichten om een duur koophuis te kopen "omdat diegene dan gestimuleerd wordt om meer uit zijn baan te halen". WTF.

Weet je wat, we zagen jouw benen gewoon boven je knieen af om je te stimuleren om meer uit je armen te halen.
.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:49:26 #284
45206 Pietverdriet
pi_81363263
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje makkelijk beredeneerd? Sommige mensen hebben gewoon een lullig inkomen.
En? De mensen waar je het over hebt werken niet voor dat inkomen, dat doen mensen als ik
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:49:58 #285
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81363292
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:48 schreef capricia het volgende:
En hey, als ik een leuke woning voor 300 euro zou hebben gekregen toen d'r tijd, dan had ik daar ook nog steeds gezeten...waarom zou ik weg gaan?
Inmiddels zijn we 2-verdieners, en dus 2X meer dan modaal, maar een huur van 300 euro..tja..daar kan ik wel een paar keer extra voor op vakantie per jaar.

uiteindelijk betalen de grootverdieners door middel van belasting die subsidie zelf; what's the problem?
Riemen
fiets kopen
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 22:50:36 #286
236264 crew  capricia
pi_81363332
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:43 schreef Farenji het volgende:
Wat een krankzinnig topic is dit. En wat een krankzinnige mongool is draaijer zeg.
Een "liberaal" die mensen wil verplichten om een duur koophuis te kopen "omdat diegene dan gestimuleerd wordt om meer uit zijn baan te halen". WTF.

Weet je wat, we zagen jouw benen gewoon boven je knieen af om je te stimuleren om meer uit je armen te halen.
Dat is ook raar, idd.
Maar het is ook raar dat mensen met een boven modaal inkomen sociale huurwoningen bezetten. Waardoor mensen met een minimuminkomen huursubsidie moeten krijgen om een duurdere woning te kunnen huren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81363343
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gaan ze maar harder werken, als ze dat al doen. Net als die mensen die ook meer zijn gaan verdienen door hun best te doen. Hun betere salaris is ook niet uit de lucht komen vallen.
Mwoah, mijn meer ervaren collega's verdienen maandelijk 5.000 bruto. Zo'n bedrag is wel degelijk uit de lucht komen vallen. Zij werken niet harder dan iemand die zich uitslooft in de koekjesfabriek. Enige verschil is dat ene baan een stukje uitdagender is dan de ander.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:50:50 #288
45206 Pietverdriet
pi_81363349
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:48 schreef capricia het volgende:

Waarom niet, die mensen zijn een aanwinst voor de buurt.
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 22:51:29 #289
236264 crew  capricia
pi_81363387
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:49 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

uiteindelijk betalen de grootverdieners door middel van belasting die subsidie zelf; what's the problem?
Die opslag betalen we met zijn allen.
Bovendien wil je in principe zoveel mogelijk mensen onafhankelijk van allerlei subsidies hebben, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 22:52:20 #290
236264 crew  capricia
pi_81363438
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom niet, die mensen zijn een aanwinst voor de buurt.
Ze zijn over het algemeen in ieder geval vaak weg van huis...
Maar of dat perse een aanwinst is?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81363448
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:29 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Maar met 1 x modaal een huis kopen is wel wat lastiger anders. . Vooral als er -tig gegadigden op de markt bijkomen die verplicht hun huurhuis uitgejaagd worden. Maar goed, prima, zet alle tokkies lekker bij elkaar in goedkope pauperflats en jaag de mensen met nog een beetje fatsoen en geld d'r uit. Eens kijken hoe die prachtwijken opknappen!
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:52:32 #292
45206 Pietverdriet
pi_81363450
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is ook raar, idd.
Maar het is ook raar dat mensen met een boven modaal inkomen sociale huurwoningen bezetten. Waardoor mensen met een minimuminkomen huursubsidie moeten krijgen om een duurdere woning te kunnen huren...
Ja, het is heel raar dat mensen die niet werken een goed inkomen krijgen en ook nog eens huursubsidie, en een huis. Helemaal mee eens.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:53:47 #293
45206 Pietverdriet
pi_81363525
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:29 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Maar met 1 x modaal een huis kopen is wel wat lastiger anders. . Vooral als er -tig gegadigden op de markt bijkomen die verplicht hun huurhuis uitgejaagd worden. Maar goed, prima, zet alle tokkies lekker bij elkaar in goedkope pauperflats en jaag de mensen met nog een beetje fatsoen en geld d'r uit. Eens kijken hoe die prachtwijken opknappen!
Dan moet er nog meer belastinggeld in om die wijk weer in orde te brengen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:54:55 #294
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81363591
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Die opslag betalen we met zijn allen.
Bovendien wil je in principe zoveel mogelijk mensen onafhankelijk van allerlei subsidies hebben, toch?
de steuntrekkers die er aanspraak op willen maken betalen er het minste (niet) aan mee dus hebben er ook het minste recht op.

Uiteraard wil je zo weinig mogelijk mensen afhankelijk laten zijn van subsidies, maar het ziet er naar uit dat er alleen maar meer subsidies komen. Laat de uitkeringstrekkers maar lekker te duur wonen, halen ze het ook niet in hun hoofd om te dure vakanties te boeken die wij met z'n allen betalen.
Riemen
fiets kopen
pi_81363682
quote:

[..]

Naast mij woont een oma'tje van 83 die huursubisidie heeft. Ook maar weer laten werken dan of gewoon op straat zetten omdat ze een parasiet is van de samenleving? Niet iedereen met een laag inkomen is te belabberd om te werken hoor.. (Ter info.. de dame in kwestie maakte tot een aantal jaren terug nog huizen schoon op haar leeftijd, het is dus niet bepaald dat ze te belabberd was om te werken).

Sommige mensen hier moeten een keer om de oren geslagen worden met wat realiteitszin. Niet iedereen verdient modaal of meer. Vele, vele mensen die gewoon hard werken maar niet goed betalende banen hebben, zitten daar ver onder en kunnen maar net rondkomen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:56:45 #296
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81363696
Huursubsidie moet je sowieso afschaffen omdat dat de marktwerking enorm verstoort en de prijzen kunstmatig hoog houdt. Als je huursubsidie af zou schaffen en de huurprijzen zouden dalen naar een realistische hoogte, dan zou 90% van de mensen die nu huursubsidie ontvangt het niet eens nodig hebben.
2000 light years from home
pi_81363699
quote:
Zijn daar cijfers van? Want ik vraag het me af.

Toen ik nog benedenmodaal was woonde ik in een sociale huurflat van 264 euro. Na twee jaar had ik het daar al gezien, WAT een pauperflat was dat zeg, vol sociale randgevallen en alle bijbehorende overlast van dien. Nu ik modaal verdien woon ik ergens anders, twee keer zo duur (wel weer sociale huur), maar met heel veel minder overlast.

Ik betaal graag het dubbele om van die overlast en troosteloze sfeer af te zijn. Ik denk dat dat voor de meesten wel geldt.
pi_81363742
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is ook raar, idd.
Als de woningmarkt een beetje gezond was geweest waren er niet eens sociale huurwoningen (lees: subsidie) nodig geweest. Die kromme situatie kun je niet 1-op-1 op het bord van de mensen leggen die hun geld liever niet over de balk smijten aan een duur huis. Je kan mensen niet verplichten om hun geld te besteden zoals je graag zou zien, omdat de overheid zelf haar verantwoordelijkheid niet neemt.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:58:36 #299
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81363788
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Naast mij woont een oma'tje van 83 die huursubisidie heeft. Ook maar weer laten werken dan of gewoon op straat zetten omdat ze een parasiet is van de samenleving? Niet iedereen met een laag inkomen is te belabberd om te werken hoor.. (Ter info.. de dame in kwestie maakte tot een aantal jaren terug nog huizen schoon op haar leeftijd, het is dus niet bepaald dat ze te belabberd was om te werken).

Sommige mensen hier moeten een keer om de oren geslagen worden met wat realiteitszin. Niet iedereen verdient modaal of meer. Vele, vele mensen die gewoon hard werken maar niet goed betalende banen hebben, zitten daar ver onder en kunnen maar net rondkomen.
Als een student met een paar uur per week en een niet enorm goed betaalde baan boven de huursubsidie grens kan komen, moet iedereen met een beetje wil dat lukken.

Mensen die met pensioen zijn daar gelaten, maar die hebben dan gewoon hun geld tijdens de rest van hun leven er doorheen gejast.
Riemen
fiets kopen
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:59:07 #300
45206 Pietverdriet
pi_81363823
Ik ken uit mijn woonplaats zat van die oh zo zieluge mensen, hebben hun hele leven wellicht 2 weken gewerkt. Niet omdat ze niet kunnen, maar omdat ze prima rond kunnen komen met hun uitkering en ze liever genieten van hun vrije tijd dan te werken.
Iedere zomerdag dat het lekker weer is lekker gaan zwemmen en in de zon liggen, blikje bier erbij.
Beetje hobby doen en klagen dat je een miskent kunstenaar bent, en al 25 jaar blij in de bijstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')